Ik ben vooral flabbergasted dat we in 2050 met 30% - 40% landgenoten van niet Westerse komaf zitten.quote:Wel wijnbar, geen Frenna als artiest: hoe maak je 'wit' WK hockey voor iedereen?
Oranje-hockeyer Terrance Pieters is trots op het WK in eigen land, maar heeft ook gemengde gevoelens. Het is groots aangepakt, maar helaas nog niet op alle details.
"Er is een wijnbar, maar geen stand met Surinaamse broodjes. De artiesten zijn veelal witte mannen die de Hollandse kroegmuziek als genre hebben. Waarom niet Frenna, Jonna Fraser of Broederliefde? Zij spreken de jeugd aan en ook de multiculturele jeugd."
Hij hoopt op verandering. "Als je mij zou vragen: wanneer zou jij je geroepen voelen als fan naar zo'n toernooi te gaan? Dan zou dat ook in dit soort kleine dingen zitten."
Witte wereld
Pieters is de enige hockeyer van kleur bij de Nederlandse mannen (Surinaams-Indonesisch). "Soms voelt het of ik beweeg in een witte wereld, dat voelde ik de afgelopen vijftien jaar. Ik voel me wel welkom, maar ik kan er niet omheen dat het een witte wereld is."
Heeft de hockeywereld in 2050 een probleem als er niets aan diversiteit en inclusie wordt gedaan? "Ja, ik denk van wel."
Dat denkt de KNHB ook. "Zeker als je weet dat in 2050 bijvoorbeeld 30 tot 40 procent van de Nederlandse bevolking van niet-westerse afkomst is. Als we niets doen, wordt de vijver om uit te vissen qua leden en sportief talent veel kleiner", aldus de hockeybond.
"Terrance heeft gelijk", zegt Gabrielle van Doorn, manager van de Hockey Foundation, een initiatief van hockeybond KNHB en de hoofdsponsor. "Hockey is ontstaan in Engeland en werd gespeeld door de witte, welgestelde klasse. Wil je dat het WK er in 2050 anders uitziet, dan moet je daar nu al van onderaf mee beginnen."
Niet-traditionele hockeywijken
Het doel van de Foundation? In 2030 moeten kinderen uit dertig niet-traditionele hockeywijken kennismaken met de sport. "We zitten nu al op twintig", zegt Van Doorn. Zo opende het team nieuwe hockeyclubs in het Haagse Moerwijk, Groningen Paddepoel en Tilburg-Noord, wijken waarvan delen kampen met hardnekkige sociaaleconomische achterstanden.
De Foundation werkt samen met lokale hockeyclubs en basisscholen vol kinderen met allerlei achtergronden, zoals basisschool Op Dreef in Zeist. Kinderen krijgen er twintig weken lang hockeyles, leerkrachten maken appgroepen aan met de ouders. Want ook hen moet je enthousiast maken en wijzen op het Jeugdfonds Sport & Cultuur, waardoor een 'dure' sport als hockey toch betaalbaar wordt.
Afgelopen week organiseerde Van Doorn op het WK een dag voor kinderen en hun ouders uit wijken waar sportdeelname laag is.
Een initiatief dat afhankelijk is van één geldschieter is kwetsbaar. De Foundation bouwt daarom aan een netwerk met de gemeente, wijken, scholen en rolmodellen uit het hockey. Zoals oud-international Jacques Brinkman, vader van Oranje-aanvoerder Thierry Brinkman.
Sinds anderhalf jaar trekt hij wekelijks op zijn bakfiets door wijken in Den Bosch waar hockey nieuw is. Hij krijgt betaald door de Foundation en zijn hockeyclub Den Bosch.
"Tot nu toe zijn er vier kinderen via mij lid geworden." Niet veel, geeft hij toe. En toch. "Aminata, een van onze nieuwe leden, draagt naar gymles een shirt van Den Bosch. Ze is een ambassadeur voor ons, dat vind ik mooi."
Een volgende stap zijn halal-worstenbroodjes, hoopt Brinkman, zodat hockey voor iedereen is.
Ook oud-international Maartje Scheepstra doet er bij Amsterdam Dynamics, de club in Zuidoost die door de Foundation is opgericht, alles aan om kinderen aan het hockeyen te krijgen. Ze is er sinds acht jaar pedagogisch verenigingsmanager. "Hoe vaak ik niet de trappen ben opgelopen van een flat om een kind uit z'n bed te halen. Want ik weet: als ik dat niet doe, wordt de training vergeten."
Scheepstra ziet van dichtbij dat kinderen met minder middelen snel tegen obstakels aan lopen.
"Het is niet alleen geld, ook time management. Als je weet dat ouders nachtdiensten draaien, of in hun eentje meer kinderen opvoeden, weet je dat het geen onwil is van het kind als het niet komt. Je moet ze soms een extra zetje geven."
Terrance Pieters is, net als alle Oranje-spelers, ambassadeur voor de Hockey Foundation
Ook vervoer speelt een rol. Veel hockeyclubs liggen aan de snelweg. Daar kom je niet zonder auto of fiets. Een club in de wijk maakt de sport ook letterlijk bereikbaar, legt ze uit.
Kleur én cultuur
De KNHB ziet al talent ontstaan in Amsterdam-Zuidoost en Tilburg-Noord. Uiteindelijk zullen de rolmodellen vanzelf komen, denkt de bond. Scheepstra is er zelf zo een. In 2019 schopte Marlon Landbrug uit Zuidoost, de neef van Pieters, het tot het Nederlands elftal, mede dankzij haar. Hij herkende zichzelf in haar op televisie.
Pieters snapt zijn neef wel. "Je met iemand kunnen identificeren, is zo belangrijk. Het gaat niet alleen om kleur. Ook om cultuur."
Rolmodellen zoals Pieters en Scheepstra laten zien dat het kan. Maar structurele verandering vergt ook geduld, weet Van Doorn. "Daar gaat een generatie overheen." Maar wie weet staan er op het volgende WK in Nederland wel al Surinaamse broodjes naast de wijnbar.
Zeurt deze mafkees ook over Afrikaanse voetbalteams die te zwart zijn? Indiase sportteams die te bruin zijn? Vast niet hé?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ik ben vooral flabbergasted dat we in 2050 met 30% - 40% landgenoten van niet Westerse komaf zitten.
Ja, dat was bij de Vierdaagsefeesten dit jaar ook zo'n succes.quote:"Er is een wijnbar, maar geen stand met Surinaamse broodjes. De artiesten zijn veelal witte mannen die de Hollandse kroegmuziek als genre hebben. Waarom niet Frenna, Jonna Fraser of Broederliefde? Zij spreken de jeugd aan en ook de multiculturele jeugd."
Maar de omvolking bestaat niet!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ik ben vooral flabbergasted dat we in 2050 met 30% - 40% landgenoten van niet Westerse komaf zitten.
Heee, exact die suggestie las ik ook al in het artikel hierboven:quote:"Er is een wijnbar, maar geen stand met Surinaamse broodjes. De artiesten zijn veelal witte mannen die de Hollandse kroegmuziek als genre hebben. Waarom niet Frenna, Jonna Fraser of Broederliefde? Zij spreken de jeugd aan en ook de multiculturele jeugd."
quote:"Hockey is ontstaan in Engeland en werd gespeeld door de witte, welgestelde klasse"
En nu opflikkeren met dat witte gezeik.quote:AI-overzicht
Veldhockey (grootste ledentallen en topspelers)
India: Enorm veel spelers en historische, olympische dominantie.
Nederland: Koploper in ledentallen per hoofd van de bevolking en wereldtop.
Pakistan: Jarenlange traditie met meerdere wereldtitels.
En watermeloen en fernandezquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:01 schreef ToT het volgende:
Halal worstenbroodjes om hockey hip te krijgen voor Marokkanen en Somaliërs enzo?
Dus niet-blanke kinderen hebben vaak ouders die nachtdiensten draaien, en leven in gebroken gezinnen / hebben alleenstaande mama's die zich meerdere malen hebben laten bezwangeren waarna de vent is vertrokken?quote:"Het is niet alleen geld, ook time management. Als je weet dat ouders nachtdiensten draaien, of in hun eentje meer kinderen opvoeden, weet je dat het geen onwil is van het kind als het niet komt. Je moet ze soms een extra zetje geven."
Ja elk blank gezin is perfect. Je weet toch.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus niet-blanke kinderen hebben vaak ouders die nachtdiensten draaien, en leven in gebroken gezinnen / hebben alleenstaande mama's die zich hebben laten bezwangeren waarna de vent is vertrokken?
Ik vind het wel grappig hoe dit soort witte vrouwtjes die overal racisme zien zelf continu racistisch zijnquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus niet-blanke kinderen hebben vaak ouders die nachtdiensten draaien, en leven in gebroken gezinnen / hebben alleenstaande mama's die zich hebben laten bezwangeren waarna de vent is vertrokken?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja elk blank gezin is perfect. Je weet toch.
Het is wel een heel bijzondere uitspraak.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig hoe dit soort witte vrouwtjes die overal racisme zien zelf continu racistisch zijn
Onze stranden zijn dus ook al te wit, en het platteland moet zich ook qua muziek en menukaart aanpassen aan de meer gepigmenteerde medemens.quote:
En zwarte mensen kunnen niet autorijden of fietsen dus kunnen de hockeyclub niet bereiken!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:10 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Het is wel een heel bijzondere uitspraak.
Dus hockey wordt vaak door blanke kinderen gedaan omdat de moeder van Shaquina, Tyrone, Ahmed, Precious en Mohammed geen contact meer heeft met al hun vaders?
Alle jank smoezen die erin staan slaan nergens op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:10 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Dus hockey wordt vaak door blanke kinderen gedaan omdat de moeder van Shaquina, Tyrone, Ahmed, Precious en Mohammed geen contact meer heeft met al hun vaders?
Dat is het dus gewoon idd ja!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Alle jank smoezen die erin staan slaan nergens op.
Het is een sport met zijn eigen gebruiken als er donkere talenten zijn zullen die welkom zijn dat zegt die donkere speler ook. Maar als er geen animo is vanuit die hoek dan houd het op, waarom moet alles maar aangepast worden.
Drie letters, begint met een N eindigt op OS.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:19 schreef Nattekat het volgende:
Waarom krijgen dit soort racistische mensen toch continu media-aandacht?
Ik heb vroegah ook op hockey gezeten en ben er door m'n ouders tactisch weggehaald rond een jaar of 12. Later begreep ik dat dat een uitstekende keus is geweest en dat er een realistische kans was dat ik die sport niet m'n hele pubertijd had volgehouden. Maar het heeft schijnbaar met huidskleur te maken, dus ik ben raar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:10 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Ik ben in IJsland op een zwart strand geweest. Racistische bende daar hoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:21 schreef ToT het volgende:
En de stranden te wit....moet je eens kijken wat er gebeurt als er een groep Marokkaanse jongeren op een strand komt waar topless gezond wordt.
Of gewoon in zwembaden.
Niks mis met een sport elitair te houden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:22 schreef matspontius het volgende:
En daar gaan we weer met dat oeverloze gezeik en gedram over diversiteit en inclusiviteit. Het gaat echt steeds een stapje verder. Halal worstebroodjes en suri standjes - echt, dit gaat toch helemaal nergens over. Ga gewoon lekker hockeyen en zorg dat die sport minder elitair wordt - dan bereik je iets. Of wil je straks op de hockeyvelden de zezelfde excessen zoals je die tegenwoordig regelmatuig op het voetbalveld ziet?
Blijkbaar beschikken donkere mensen naar eigen zeggen over zo weinig eigen initiatief dat ze pas ergens naartoe kunnen als ze dat expliciet persoonlijk verteld wordt. Ze kunnen ook niet zelf uitzoeken of er in hun nabije leefomgeving iets te doen is dat ze mogelijk leuk vinden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Onze stranden zijn dus ook al te wit, en het platteland moet zich ook qua muziek en menukaart aanpassen aan de meer gepigmenteerde medemens.
quote:Het prachtige heidegebied ligt op een uurtje fietsafstand van Eindhoven. Toch is Zimmerman er nooit eerder geweest. ‘Nog nooit heeft iemand me benaderd hiernaartoe te komen.’ Hij wist simpelweg niet van het bestaan. Het steekt hem dat door ondernemers in de recreatieve sector en door overheden de afwezigheid van mensen van kleur al gauw wordt uitgelegd als ‘ze willen zelf niet’. Zimmerman: ‘Als je geen hand reikt, dan komen we niet.’
Je kunt je NPO Plus (plus-abonnement) maandelijks gratis en direct online stopzetten via de officiële website van NPO Start. Log in, ga naar je accountinstellingen en kies voor de optie om je abonnement te beëindigen. Pas op voor dure externe opzegdiensten.Stappen om op te zeggenLog in op de website van NPO Start met je inloggegevens.Ga naar je profiel en open de instellingen.Klik op 'Plus-abonnement opzeggen'.Controleer de einddatum in het scherm; hierna worden er geen kosten meer afgeschreven.Belangrijke puntenHet abonnement loopt door tot de einddatum van de huidige betaalperiode.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:25 schreef Regilio_ het volgende:
Gáán we weer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wil nog steeds mijn abonnement op de NPO opzeggen. Als iemand weet waar dat kan, let me know.
Dit klinkt alsof er alleen blanke mensen uitgenodigd worden om naar de heide te komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Blijkbaar beschikken donkere mensen naar eigen zeggen over zo weinig eigen initiatief dat ze pas ergens naartoe kunnen als ze dat expliciet persoonlijk verteld wordt. Ze kunnen ook niet zelf uitzoeken of er in hun nabije leefomgeving iets te doen is dat ze mogelijk leuk vinden.
[..]
Omdat de media hier vol mee staat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:19 schreef Nattekat het volgende:
Waarom krijgen dit soort racistische mensen toch continu media-aandacht?
quote:Hoe wordt de werkplek minder ‘wit’? Dit zegt de wetenschap
Meer diversiteit op de werkvloer: Veel organisaties zijn van goede wil, maar hebben nog steeds een voornamelijk ‘wit’ personeelsbestand en weten niet hoe ze dat moeten veranderen. Het Kennisplatform Integratie en Samenleving (KIS) boog zich over recent wetenschappelijke onderzoek naar dit onderwerp en verzamelde veelbelovende strategieën voor een meer diverse werkplek.
quote:Diversiteit moet de norm worden, bericht de NOS maar blijft zelf wit
Maar hoe staat het eigenlijk met de grote NOS zelf, die beeldbepalende NOS die dag in dag, uur na uur heel Nederland van nieuws en ongevraagde, dikwijls gekleurde opinies voorziet? Is er anderhalf jaar na het stukje ‘De NOS – blanker dan karnemelkse pap’ al iets bij het roeptoetertje van de overheid veranderd? Helaas. Nauwelijks. Bij de NOS is het roer nog steeds niet om. Niet echt.
quote:‘HAN-cultuur te wit, te Nederlands en te veel op organisatiebelang gericht’
Bij de HAN is nog veel te winnen op het gebied van inclusieve competenties. Dat blijkt uit een verkenning die de hogeschool liet uitvoeren ten bate van een nieuw Koersbeeld. Er bestaan grote verschillen in de ervaren inclusie en buitensluiting tussen medewerkers, teams en organisatieonderdelen, blijkt uit die verkenning. “Medewerkers vroegen zich af of managers wel belang hebben bij het bevragen van de status quo rond diversiteit.”
quote:Diversiteit op de Spelen: 'TeamNL is nog veel te wit'
Wanneer je het Nederlandse team in Tokio voor de geest haalt, zie je een overwegend wit beeld. Is onze olympische ploeg te wit? "TeamNL reflecteert niet onze samenleving, maar wel het ledenbestand van Nederlandse sportclubs en -verenigingen."
quote:De gemiddelde kantoormedewerker is nog altijd wit. Hoe kan dat toch?
De Nederlandse arbeidsmarkt is nog altijd weinig cultureel divers. Voor de Black Lives Matter-demonstranten een doorn in het oog. Cultureel bepaalde studiekeuzes, financiële tegenslagen en een tekort aan slagvaardig beleid zitten in de weg.
quote:Hoe maken we de wereld van de klassieke muziek minder wit?
... Voor pianist Djuwa Mroivili (22) is het belangrijk om dat voorop te stellen in dit verhaal over de roep om diversiteit in de wereld van de klassieke muziek. Want het is dan misschien zo dat er momenteel op allerlei plekken gesprekken aan de gang zijn om concertprogramma’s, orkestgezelschappen en operadirecties minder wit te maken, het is niet voor het eerst dat zwarte musici of componisten een grote carrière hebben. ...
quote:Gemeenteraden vaak wit en mannelijk, 'druk om te veranderen mist in lokale politiek'
Ook bij de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de kandidatenlijsten allesbehalve divers. De meeste gemeenteraden bestaan nog altijd grotendeels uit witte mannen met grijs haar. Toch lijkt het bewustzijn over diversiteit de afgelopen jaren gegroeid. Veel gemeentelijke partijen hebben moeite om überhaupt genoeg kandidaten te vinden, blijkt uit onderzoek van EenVandaag en de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden.
quote:Te wit, te mannelijk en te westers. ‘Een canon voor de filosofie kan überhaupt niet meer’
Wat is de toekomst van de filosofische canon? De huidige lijst met topwijsgeren is te wit, te westers en te mannelijk, zei filosofiehistoricus Carlo Ierna (1979) een jaar geleden. Binnenkort rondt hij een tweejarig project af om de canon door te lichten en te moderniseren. Maar het resultaat is geen modernisering. In plaats daarvan komt hij met een harde conclusie: de canon kán niet meer.
quote:Universiteit Utrecht ’te wit’
De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen. Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek. Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.
quote:Hoogste baas Radboud Universiteit: ‘We zijn nog een te witte universiteit’
De Radboud Universiteit bestaat honderd jaar. Een eeuw geleden werd ze opgericht om het katholieke volksdeel te emanciperen. Die opdracht is voltooid, maar de Nijmeegse universiteit is nog steeds een emancipatie-universiteit, zegt rector Han van Krieken.
In woke kringen is er met elke groep die volledig of nagenoeg blank is, iets mis. Want dat is een bewijs dat er mensen zijn uitgesloten, zo denkt men dan.quote:Weinig diversiteit en nog altijd weinig vrouwen te gast in talkshows: ‘Schrikbarend wit’
Albert Verlinde, Wouter de Winther en Saskia Belleman verschenen in de eerste helft van het talkshowseizoen het meest in beeld. Uit onderzoek van deze site blijkt verder dat van de bijna 1650 getelde gasten in de meest prominente praatprogramma’s, 37 procent vrouw is. Ook mensen van kleur blijven ondervertegenwoordigd. Kenners zijn voorzichtig positief. „Al is er nog veel werk aan de winkel.”
Het 'white saviour' complex waar met name de links georiënteerde mens erg veel last van heeft.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Blijkbaar beschikken donkere mensen naar eigen zeggen over zo weinig eigen initiatief dat ze pas ergens naartoe kunnen als ze dat expliciet persoonlijk verteld wordt. Ze kunnen ook niet zelf uitzoeken of er in hun nabije leefomgeving iets te doen is dat ze mogelijk leuk vinden.
[..]
Het is net als het kopen van een rode auto (of elke andere willekeurige kleur). Zodra je dat gedaan hebt, dan zie je het overal.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig hoe dit soort witte vrouwtjes die overal racisme zien zelf continu racistisch zijn
Wat stel je hier concreet voor?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
Wil je, als sportbonden en sportclubs, de boot niet missen in de toekomst, dan is aanpassing aan de wensen van de sporters legitiem.
Haha ja dat is wel zo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is net als het kopen van een rode auto (of elke andere willekeurige kleur). Zodra je dat gedaan hebt, dan zie je het overal.
De hei is een bolwerk van kolonialisme!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:29 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof er alleen blanke mensen uitgenodigd worden om naar de heide te komen.
Wat een BS.
quote:Een andere geïnterviewde wil een busreis naar de Strabrechtse Heide organiseren, om "koloniale structuren te doorbreken".
Mijn god zeg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De hei is een bolwerk van kolonialisme!
[..]
Waarom leest iedereen hier over heenquote:Dat denkt de KNHB ook. "Zeker als je weet dat in 2050 bijvoorbeeld 30 tot 40 procent van de Nederlandse bevolking van niet-westerse afkomst is. Als we niets doen, wordt de vijver om uit te vissen qua leden en sportief talent veel kleiner", aldus de hockeybond.
Wat is er mis met deze claim dan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:41 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Waarom leest iedereen hier over heen![]()
Wat een schuimbek topic weer.
Bedankt maar ik bedoel de reguliere NPO.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je kunt je NPO Plus (plus-abonnement) maandelijks gratis en direct online stopzetten via de officiële website van NPO Start. Log in, ga naar je accountinstellingen en kies voor de optie om je abonnement te beëindigen. Pas op voor dure externe opzegdiensten.Stappen om op te zeggenLog in op de website van NPO Start met je inloggegevens.Ga naar je profiel en open de instellingen.Klik op 'Plus-abonnement opzeggen'.Controleer de einddatum in het scherm; hierna worden er geen kosten meer afgeschreven.Belangrijke puntenHet abonnement loopt door tot de einddatum van de huidige betaalperiode.
Een vreemde manier van denken. Ze willen het hockey redden door mensen die (blijkbaar) niet van hockey houden aan te trekken. Een kansloze missie.quote:Hockey is ontstaan in Engeland en werd gespeeld door de witte, welgestelde klasse. Wil je dat het WK er in 2050 anders uitziet, dan moet je daar nu al van onderaf mee beginnen."
Aantrekkelijk zijn voor potentiële leden kan op vele manieren. Culturele en culinaire verbreding is een optie zoals in het artikel staat. Of werven in andere wijken bijvoorbeeld. Paar gratis proeflessen aanbieden ter introductie.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat stel je hier concreet voor?
Dat niet alleen, veel migranten komen uit landen waar hockey simpelweg geen ding is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:48 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit land.....![]()
Hockey is altijd een sport voor kakkers geweest. Die zijn nou eenmaal vaak wit.
Nee, het is ook een enorme C sport. Ook onder witte Nederlanders, dus echt gejank om niks van deze man.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat niet alleen, veel migranten komen uit landen waar hockey simpelweg geen ding is.
Daar leest helemaal niemand overheen maar dat is buhne politiek. Bij de hockeybond zitten ook genoeg woke figuren die dit nodig vinden. Kijk wat er van het Ned voetbalelftal geworden is - met je diversiteit en inclusiviteit. Als de hockey datzelfde traject gaat volgen zakken die naar hetzelfde bedenkelijke niveau af!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:41 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Waarom is het überhaupt noodzakelijk dat niet-blanke mensen hockey gaan spelen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Aantrekkelijk zijn voor potentiële leden kan op vele manieren. Culturele en culinaire verbreding is een optie zoals in het artikel staat. Of werven in andere wijken bijvoorbeeld. Paar gratis proeflessen aanbieden ter introductie.
Wat ook kan is witte mensen eruit pesten of in altijd in de lagere teams zetten, bittergarnituur van het menu halen, alcohol verbieden, de hele dag kawina of FunXArab opzetten, een waterpijpzone ipv rookhol. Gescheiden sport, kleedkamers en bargedeelten. Geheel bedekkende sportkleding.
Zoiets?
Tja, als mensen van niet-westerse afkomst überhaupt niet geinteresseerd zijn in een sport als hockey, dan gaan een stel C garnituur rappers en wat halal broodjes echt het verschil niet maken...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:41 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Hoho. Mijn 1e post ging hieroverquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:41 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Daarom individueel douchen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:57 schreef Jahr00n het volgende:
door halven die hun boxer aan houden bij het douchen.
Redden van geleidelijk ledenverlies (en uiteindelijk opheffing).quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:58 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Redden van wat precies? Van 'te blank' zijn?
Niets kan te Blank zijn.
Zo zien zij dat dus. Hun vijver is op dit moment wit. En zij willen dat niet-witte mensen ook in hun vijver komen. Maar die niet-witte mensen hebben daar geen zin in. Die hebben hun eigen vijvers.quote:Als we niets doen, wordt de vijver om uit te vissen qua leden en sportief talent veel kleiner
Doet me ook denken aan dat jaren geleden bossen ook te blank waren; niet-westerlingen zagen geen reden om bossen in te trekken als er niks te vreten viel, dus werden er her en der bossen aangelegd met notenbomen, fruitstruiken en weet ik wat voor shit nog meer om de met extra pigment gezegende medemens meer de natuur in te krijgen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Het is niet noodzakelijk. Maar de sportbonden en sportclubs zijn bang voor de krimpende ledentallen. Doelbewuste barrières geloof ik niet zo. Eerder een historische clubcultuur waar je bij wilt horen (of niet).quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is het überhaupt noodzakelijk dat niet-blanke mensen hockey gaan spelen?
Of beter gezegd: wat zou hen daar nu tegen in houden? Zijn er bepaalde doelbewuste barrières die mensen eruit te houden of zijn er gewoon andere logische verklaringen (cultureel bijvoorbeeld) die helemaal niets te maken hebben met discriminatie?
En dat zet dan gelijk de ondergang van dat natuurgebied in gang.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Doet me ook denken aan dat jaren geleden bossen ook te blank waren; niet-westerlingen zagen geen reden om bossen in te trekken als er niks te vreten viel, dus werden er her en der bossen aangelegd met notenbomen, fruitstruiken en weet ik wat voor shit nog meer om de met extra pigment gezegende medemens meer de natuur in te krijgen.
Klassieke muziek te wit?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de media hier vol mee staat.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
In woke kringen is er met elke groep die volledig of nagenoeg blank is, iets mis. Want dat is een bewijs dat er mensen zijn uitgesloten, zo denkt men dan.
Ah, het smulbos!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Doet me ook denken aan dat jaren geleden bossen ook te blank waren; niet-westerlingen zagen geen reden om bossen in te trekken als er niks te vreten viel, dus werden er her en der bossen aangelegd met notenbomen, fruitstruiken en weet ik wat voor shit nog meer om de met extra pigment gezegende medemens meer de natuur in te krijgen.
De NOS bevestigt overigens zelf even lowkey dat er vervangingsmigratie gaande is.quote:Zeker als je weet dat in 2050 bijvoorbeeld 30 tot 40 procent van de Nederlandse bevolking van niet-westerse afkomst is.
Echt wel; boomboxen in natuurgebieden, met fatbikes over de wandelpaden racen, overal afval enz.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:08 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En dat zet dan gelijk de ondergang van dat natuurgebied in gang.
Dat ziet toch iedereen. Alleen een blinde kan het nog ontkennen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De NOS bevestigt overigens zelf even lowkey dat er vervangingsmigratie gaande is.
Geen idee eigenlijk. Ik vermijd die NOS zoveel mogelijk. Alleen de sport.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:08 schreef RotatoR het volgende:
Bij de NOS is anti-blank racisme inmiddels genormaliseerd.
En Tim Hofman.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:13 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat ziet toch iedereen. Alleen een blinde kan het nog ontkennen.
Echt he, en de blanken moeten gemarginaliseerd worden; over enkele decennia zijn we in de minderheid en worden we meer en meer gedemoniseerd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De NOS bevestigt overigens zelf even lowkey dat er vervangingsmigratie gaande is.
Ja ho ho! Het is racistisch dit te realiseren he! Braafjes je kop in het zand blijven steken zoals het een nette burger betaamt!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:13 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat is de droom van de progressievo's want dan bestaat racisme niet meer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt he, en de blanken moeten gemarginaliseerd worden; over enkele decennia zijn we in de minderheid en worden we meer en meer gedemoniseerd.
Wel eens met Afrikanen gepraat? De lichtere en donkere Afrikanen kijken enorm op elkaar neer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is de droom van de progressievo's want dan bestaat racisme niet meer.
Tja, in de bekende kringen is men nu eenmaal van de overtuiging dat het Westen 'schuldig' is aan de onderdrukking en uitbuiting van de rest van de wereld, en dus daarmee ook blanke mensen. De enige manier hoe je dat goed kan maken is de Westerse cultuur veranderen (lees: wegvagen over tijd) en de samenlevingen hier minder blank maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt he, en de blanken moeten gemarginaliseerd worden; over enkele decennia zijn we in de minderheid en worden we meer en meer gedemoniseerd.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:13 schreef DobbyDobby het volgende:
Dat telt niet. Racisme is er alleen van blank naar niet blank aldus woke-isten, andersom is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel eens met Afrikanen gepraat? De lichtere en donkere Afrikanen kijken enorm op elkaar neer.
Ow dat waar we allemaal voor betalen bedoel je?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:50 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Bedankt maar ik bedoel de reguliere NPO.
Zal ook wel weer onze schuld zijn…quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel eens met Afrikanen gepraat? De lichtere en donkere Afrikanen kijken enorm op elkaar neer.
Moet je nagaan als je bij een aantal van deze berichten zwart en wit omdraait:quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de media hier vol mee staat.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
In woke kringen is er met elke groep die volledig of nagenoeg blank is, iets mis. Want dat is een bewijs dat er mensen zijn uitgesloten, zo denkt men dan.
Dat is natuurlijk ook wel zo, net als met wielrennen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat niet alleen, veel migranten komen uit landen waar hockey simpelweg geen ding is.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Niks mis met een sport elitair te houden.
Maar dát mag je dan weer niet zeggen. Want dát zou racistisch zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:19 schreef RamboDirk het volgende:
Keti Koti is wat mij betreft te zwart.
Uhu.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ow dat waar we allemaal voor betalen bedoel je?
Wokeisten vinden dat anti-blank racisme niet bestaat omdat het de 'heersende klasse' is en vanwege 'wit-privilege'. Vandaar dat de NOS er geen enkele moeite mee heeft om dit soort racistische meuk te publiceren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja, maar dit is precies het wereldbeeld van in bepaalde delen van de Westerse progressieve en linkse milieus dominant is: de wereld bestaat uit blokken van strijdende etnische groepen, binnen die vermeende hiërarchieën is spraken van structurele vormen van uitsluiting, uitbuiting, discriminatie en racisme. Naar beneden slaan mag niet, naar boven slaan is juist positief.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Moet je nagaan als je bij een aantal van deze berichten zwart en wit omdraait:
Hoe wordt de werkplek minder zwart?
Diversiteit op de Spelen: TeamNIGERIA is nog veel te zwart
De gemiddelde kantoormedewerker in Nigeria is nog altijd zwart. Hoe kan dat toch?
Hoe maken we de wereld van de hiphopmuziek minder zwart?
Weinig diversiteit: Detroit schrikbarend zwart
Dan is het land te klein.
Die zogenaamde linkse gutmenschen die dit soort berichten plaatsen of het goedkeuren, zijn zelf de grootste, smerigste racisten die er bestaan.
Lol sorry ik dacht dat je extra dingen had.quote:
Terrance Pieters is niet 'blank'.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zeurt deze mafkees ook over Afrikaanse voetbalteams die te zwart zijn? Indiase sportteams die te bruin zijn? Vast niet hé?
Dat zo'n idioot als Blanke zichzelf haat moet ie zelf weten, maar hou trotse Blanken er buiten.
Dan heeft ie z'n racistische waffel te houden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Terrance Pieters is niet 'blank'.
Dus als hij 'blank' is moet hij zijn bek houden en als hij 'niet-blank' is ook? Ok..quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:16 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dan heeft ie z'n racistische waffel te houden.
Gewoon helemaal niet janken over iets wat 'te' Blank zou zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus als hij 'blank' is moet hij zijn bek houden en als hij 'niet-blank' is ook? Ok..
Wat vind jij eigenlijk van het standpunt van deze hockeyer? Moet hockey inclusiever worden?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus als hij 'blank' is moet hij zijn bek houden en als hij 'niet-blank' is ook? Ok..
Het standpunt dat een bepaalde tak van sport 'te blank' zou zijn is niet verbindend, maar polariserend.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:42 schreef Koekoekmakto het volgende:
Iedereen moeten gewoon zijn muil houwen. Met die verbinding zoekende discussie... Tief toch een eind op, goffedomme. Stomme antifa naatsies!
* Let op: AI topicsamenvatting gegenereerd door Claude.
Zeker omdat iets "te zwart" vinden min of meer gelijkstaat aan moord of zoquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het standpunt dat een bepaalde tak van sport 'te blank' zou zijn is niet verbindend, maar polariserend.
Zo'n constatering is niet direct polarisering. Het doel heiligt de middelen. Als die sportbonden/clubs willen diversificeren, dan is dat aan hen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het standpunt dat een bepaalde tak van sport 'te blank' zou zijn is niet verbindend, maar polariserend.
Ik heb zelden zoveel openlijk racisme gezien dan in het artikel in de OP.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zeurt deze mafkees ook over Afrikaanse voetbalteams die te zwart zijn? Indiase sportteams die te bruin zijn? Vast niet hé?
Dat zo'n idioot als Blanke zichzelf haat moet ie zelf weten, maar hou trotse Blanken er buiten.
“Diversificatie” is nu dus een doel? Het woord omvolking mag niet maar wat is het doelbewust vermengen van witte mensen met donkere mensen dan volgens jou ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Zo'n constatering is niet direct polarisering. Het doel heiligt de middelen. Als die sportbonden/clubs willen diversificeren, dan is dat aan hen.
Zelfs die weet het wel denk ik. Net zoals zoveel mensen in de politiek. Alleen op een gegeven moment heb je een imago als linkse deugneus en kun je niet meer terug. En laten we wel wezen, voor mensen zoals Tim en de politiek is er weinig aan de hand als het echt misgaat. Die hebben geld zat en kunnen wel emigreren naar een plek waar het wel goed is. De arme sloebers zullen de lul zijn.quote:
Of je bent gewoon niet zo obsessief bezig met tellen hoeveel gekleurde mensen er op je sport zitten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aziaten en Afrikanen zijn enorm racistisch, maar dat weten al die deugers hier niet. Ben eens in Zuid-Afrika geweest, daar heb je als blanke helemaal geen leven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Je kan zoveel willen. Blijkbaar is er gewoon geen animo voor hockey onder mensen van niet-westerse afkomst. Als er geen animo is houdt het gewoon op. Daar zou je je ook bij kunnen neerleggen, i.p.v. krampachtig blijven vasthouden aan een ideaalplaatje dat niet bestaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zo'n constatering is niet direct polarisering. Het doel heiligt de middelen. Als die sportbonden/clubs willen diversificeren, dan is dat aan hen.
Dat standpunt vind ik niet terug in het artikelquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie. Of anders opzouten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
“Diversificatie” is nu dus een doel? Het woord omvolking mag niet maar wat is het doelbewust vermengen van witte mensen met donkere mensen dan volgens jou ?
Het is wel polariserend omdat je op basis van onveranderlijke kenmerken claimt dat een bepaalde groep mensen te dominant aanwezig is in die sport.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Heb je het artikel gelezen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is wel polariserend omdat je op basis van onveranderlijke kenmerken claimt dat een bepaalde groep mensen te dominant aanwezig is in die sport.
Hoe zouden de reacties zijn als er wordt gezegd dat pakweg basketbal of voetbal (waar etnische minderheden een gigantische oververtegenwoordiging kennen) te zwart of niet divers genoeg zouden zijn? We weten allemaal wel dat dit nooit geaccepteerd zou worden en men zou dit zien als onversneden racisme.
Daar mogen de sportbonden/clubs zelf achter gaan komen. Maar het staat ze vrij om nieuwe leden proberen aan te brengen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:02 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Je kan zoveel willen. Blijkbaar is er gewoon geen animo voor hockey onder mensen van niet-westerse afkomst. Als er geen animo is houdt het gewoon op. Daar zou je je ook bij kunnen neerleggen, i.p.v. krampachtig blijven vasthouden aan een ideaalplaatje dat niet bestaat.
Iedereen is "racistisch" op een of andere manier. Of het nou lokaal tussen wijken gaat, of in Nederland tussen boven en beneden de rivieren, domme Belgen, onbeleefde Fransen, verkeerde voetbalclub of wat dan ook. (ja ik weet dat dat technisch gezien geen racisme is D66er)quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:01 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Aziaten en Afrikanen zijn enorm racistisch, maar dat weten al die deugers hier niet. Ben eens in Zuid-Afrika geweest, daar heb je als blanke helemaal geen leven.
quote:“What ‘multiculturalism’ boils down to is that you can praise any culture in the world except Western culture—and you cannot blame any culture in the world except Western culture.”
— Thomas Sowell
En waardoor verandert die demografie? Dat is toch doordat een elite, namelijk politici, instituten en andere zelfs internationale organen die stellen dat natiestaten die mensen móeten toelaten? Als een land de grenzen dicht besluit te houden, zoals Polen of Hongarije, staan de elites in Brussels meteen te stampvoeten en te schuimbekken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie. Of anders opzouten.
Omvolking is een complottheorie waarbij mensen bewust vervangen zouden worden, aangestuurd door een elite.
Het doelbewust mengen noem ik diversificatie of de multiculturele samenleving versterken of inspelen op demografie. Kies maar wat uit.
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie.
Als er interesse zou zijn in hockey vanuit andere bevolkingsgroepen dan zouden ze er vanzelf wel op afkomen, dat gebeurt met voetbal tenslotte ook. Maar hockey is nu eenmaal een marginale sport die alleen in Nederland en een klein aantal andere landen populair is bij doorgaans mensen uit de wat meer elitaire klasse.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van het standpunt van deze hockeyer? Moet hockey inclusiever worden?
Ehhh, daar gaat dit artikel niet over. Men wil nieuwe leden aanboren bij andere groepen. Helemaal goed imo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is wel polariserend omdat je op basis van onveranderlijke kenmerken claimt dat een bepaalde groep mensen te dominant aanwezig is in die sport.
Hoe zouden de reacties zijn als er wordt gezegd dat pakweg basketbal of voetbal (waar etnische minderheden een gigantische oververtegenwoordiging kennen) te zwart of niet divers genoeg zouden zijn? We weten allemaal wel dat dit nooit geaccepteerd zou worden en men zou dit zien als onversneden racisme.
Nee, maar hij woont ook niet in Afrika of India.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik stel niets voor. En al helemaal geen dwang. Als een sport minder populair wordt, dan is dat maar zo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:09 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld😬 - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?
Breedtesport is idd de basis van topsportquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:15 schreef sp3c het volgende:
Het is niet dat de sport minder populair wordt, de bond wil zoals elke bond de vijver met talent vergroten
Dan kun je dus wel blijven doordrammen over inclusiviteit en zulks (zoals in de OP), maar als de beoogde doelgroep het niet zelf wil houdt het gewoon op. It take two to tango, after all.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik stel niets voor. En al helemaal geen dwang. Als een sport minder populair wordt, dan is dat maar zo.
Ik dram niet door. Ik schrijf juist dat ik geen dwang wil en dat ik terugloop zou accepteren. Raar verwijt, net als die rare opmerkingen over geweld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:18 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dan kun je dus wel blijven doordrammen over inclusiviteit en zulks (zoals in de OP), maar als de beoogde doelgroep het niet zelf wil houdt het gewoon op. It take two to tango, after all.
Zoals in de OP. Niet jij persoonlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:22 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik dram niet door. Ik schrijf juist dat ik geen dwang wil en dat ik terugloop zou accepteren.
Raar verwijt, net als die rare opmerkingen over geweld.
Dat is het probleem niet, maar klagen over geen Surinaamse broodjes stands bij het hockey dan moet ik wel lachen hoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:15 schreef sp3c het volgende:
Het is niet dat de sport minder populair wordt, de bond wil zoals elke bond de vijver met talent vergroten
Oké.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:23 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Zoals in de OP. Niet jij persoonlijk.
Ja, ken wat mensen in dat wereldje, er is veel aandacht voor vrouwelijke of gekleurde componisten. Werken moeten inclusiviteit benadrukken. Achterlijk natuurlijk, behoort om de muziek te gaan.quote:
Naast een potje rennen op zondag, dient men ook te komen trainen en zich voor de club in te zetten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:09 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?
Het is een voorbeels van hoe het beter kanquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet, maar klagen over geen Surinaamse broodjes stands bij het hockey dan moet ik wel lachen hoor.
Hoezo beter? Hockey is niet ineens beter als er 3 donkeren tussen lopen. Laat ze lekker zelf bepalen wat ze willen doen. En wees als hockey bond juist blij dat de Turken en Marokkanen het links laten liggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:30 schreef sp3c het volgende:
H
[..]
Het is een voorbeels van hoe het beter kan
Vind hem ook wat simpel maar om hem dan maar gelijk voor racist uit te maken.
Hoe zien ze zich dat voor zich? Broodje kebab, noedels, loempia’s en hotdogs, broodje kaas en tapas want naast de Surinamers moeten anderen zich ook thuisvoelen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet, maar klagen over geen Surinaamse broodjes stands bij het hockey dan moet ik wel lachen hoor.
Dat laatste is inderdaad onzin, maar het beeld is gewoon grappig. lekker blikkie Fernandes erbij:Pquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:30 schreef sp3c het volgende:
H
[..]
Vind hem ook wat simpel maar om hem dan maar gelijk voor racist uit te maken dan spoor je ook niet hoor.
Sinds wanneer is een Surinaams broodje beter dan een broodje kaas?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:30 schreef sp3c het volgende:
H
[..]
Vind hem ook wat simpel maar om hem dan maar gelijk voor racist uit te maken dan spoor je ook niet hoor.
Op een sportclub? Lekker gezond hoor…quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad onzin, maar het beeld is gewoon grappig. lekker blikkies fernandes erbij:P
In die wereld wordt inderdaad geprobeerd om niet-blanke musici een voorkeursbehandeling te geven en zo orkesten minder blank te maken. Maar goed, dit is natuurlijk iets dat je overal ziet eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Klassieke muziek te wit?
Vul de concerthallen met mensen die met een stok op een holle boomstam zitten te rammen!
Doe mij maar een Surinaams broodje i.p.v. zo'n karig plakje kaas op een klef bolletjequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Sinds wanneer is een Surinaams broodje beter dan een broodje kaas?
Nouja eigenlijk zie je het alleen in Europa.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In die wereld wordt inderdaad geprobeerd om niet-blanke musici een voorkeursbehandeling te geven en zo orkesten minder blank te maken. Maar goed, dit is natuurlijk iets dat je overal ziet eigenlijk.
Natuurlijk is dat meestal lekkerder, en als je tegen een standje met snacks bent sla je uiteraard veels te ver door.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Water en fruit was het advies bij sportclubs toch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat meestal lekkerder, en als je tegen een standje met snacks bent sla je uiteraard veels te ver door.
En er is ook niets mis met "organische" diversiteit, het gaat om het constant drammen en eisen elke keer.
Als die vijver vol zit met vissen die geen trek hebben in hockey schiet je er alsnog niks mee op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:15 schreef sp3c het volgende:
Ja en dat werkt ook voor geen reet. Bier en patat is het bij de voetbal.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Water en fruit was het advies bij sportclubs toch?
Wat is er trouwens gebeurt met die oranje Fernandes? Die zie je tegenwoordig nergens meer en laat ik dat nou net de lekkerste vinden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad onzin, maar het beeld is gewoon grappig. lekker blikkie Fernandes erbij:P
Dit is natuurlijk wel gewoon de oplossing he!?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:10 schreef Hyperdude het volgende:
Die niet-witten moeten gewoon kakkers worden.
meest voor de hand liggende antwoord is dat dat lekkerder isquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja zou vreselijk ongezond zijn naast al het bier dat ze schenkenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op een sportclub? Lekker gezond hoor…
het is niet dat ze met een pistool in de hand de peuterscholen afgaan om kinderen te dwingen te gaan hockeyenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoezo beter? Hockey is niet ineens beter als er 3 donkeren tussen lopen. Laat ze lekker zelf bepalen wat ze willen doen. En wees als hockey bond juist blij dat de Turken en Marokkanen het links laten liggen.
Amateur voetbal op lager niveau is er ook niet beter op geworden met al die tikkende tijdbommen.
er is geen sprake van racisme hierquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, de NOS die anti-blank racisme alle ruimte geeft. Niet verrassend
als je het niet probeert weet je het nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als die vijver vol zit met vissen die geen trek hebben in hockey schiet je er alsnog niks mee op.
Dus wat bazel je dan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is niet dat ze met een pistool in de hand de peuterscholen afgaan om kinderen te dwingen te gaan hockeyen
wat is dit nou voor argument man, natuurlijk mogen ze dat zelf bepalen
Deze zuster is grote grappen aan het maken. Ga je serieus een broodje bakkeljauw of garnalen-kousenband met zure komkommer en peper vergelijken met een droge boterham met kaas? Puhulease.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |