Of je bent gewoon niet zo obsessief bezig met tellen hoeveel gekleurde mensen er op je sport zitten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus als hij 'blank' is moet hij zijn bek houden en als hij 'niet-blank' is ook? Ok..
Aziaten en Afrikanen zijn enorm racistisch, maar dat weten al die deugers hier niet. Ben eens in Zuid-Afrika geweest, daar heb je als blanke helemaal geen leven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel eens met Afrikanen gepraat? De lichtere en donkere Afrikanen kijken enorm op elkaar neer.
Je kan zoveel willen. Blijkbaar is er gewoon geen animo voor hockey onder mensen van niet-westerse afkomst. Als er geen animo is houdt het gewoon op. Daar zou je je ook bij kunnen neerleggen, i.p.v. krampachtig blijven vasthouden aan een ideaalplaatje dat niet bestaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zo'n constatering is niet direct polarisering. Het doel heiligt de middelen. Als die sportbonden/clubs willen diversificeren, dan is dat aan hen.
Dat standpunt vind ik niet terug in het artikelquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het standpunt dat een bepaalde tak van sport 'te blank' zou zijn is niet verbindend, maar polariserend.
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie. Of anders opzouten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
“Diversificatie” is nu dus een doel? Het woord omvolking mag niet maar wat is het doelbewust vermengen van witte mensen met donkere mensen dan volgens jou ?
Het is wel polariserend omdat je op basis van onveranderlijke kenmerken claimt dat een bepaalde groep mensen te dominant aanwezig is in die sport.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Zo'n constatering is niet direct polarisering. Het doel heiligt de middelen. Als die sportbonden/clubs willen diversificeren, dan is dat aan hen.
Heb je het artikel gelezen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is wel polariserend omdat je op basis van onveranderlijke kenmerken claimt dat een bepaalde groep mensen te dominant aanwezig is in die sport.
Hoe zouden de reacties zijn als er wordt gezegd dat pakweg basketbal of voetbal (waar etnische minderheden een gigantische oververtegenwoordiging kennen) te zwart of niet divers genoeg zouden zijn? We weten allemaal wel dat dit nooit geaccepteerd zou worden en men zou dit zien als onversneden racisme.
Daar mogen de sportbonden/clubs zelf achter gaan komen. Maar het staat ze vrij om nieuwe leden proberen aan te brengen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:02 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Je kan zoveel willen. Blijkbaar is er gewoon geen animo voor hockey onder mensen van niet-westerse afkomst. Als er geen animo is houdt het gewoon op. Daar zou je je ook bij kunnen neerleggen, i.p.v. krampachtig blijven vasthouden aan een ideaalplaatje dat niet bestaat.
Iedereen is "racistisch" op een of andere manier. Of het nou lokaal tussen wijken gaat, of in Nederland tussen boven en beneden de rivieren, domme Belgen, onbeleefde Fransen, verkeerde voetbalclub of wat dan ook. (ja ik weet dat dat technisch gezien geen racisme is D66er)quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:01 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Aziaten en Afrikanen zijn enorm racistisch, maar dat weten al die deugers hier niet. Ben eens in Zuid-Afrika geweest, daar heb je als blanke helemaal geen leven.
quote:“What ‘multiculturalism’ boils down to is that you can praise any culture in the world except Western culture—and you cannot blame any culture in the world except Western culture.”
— Thomas Sowell
En waardoor verandert die demografie? Dat is toch doordat een elite, namelijk politici, instituten en andere zelfs internationale organen die stellen dat natiestaten die mensen móeten toelaten? Als een land de grenzen dicht besluit te houden, zoals Polen of Hongarije, staan de elites in Brussels meteen te stampvoeten en te schuimbekken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie. Of anders opzouten.
Omvolking is een complottheorie waarbij mensen bewust vervangen zouden worden, aangestuurd door een elite.
Het doelbewust mengen noem ik diversificatie of de multiculturele samenleving versterken of inspelen op demografie. Kies maar wat uit.
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie.
Als er interesse zou zijn in hockey vanuit andere bevolkingsgroepen dan zouden ze er vanzelf wel op afkomen, dat gebeurt met voetbal tenslotte ook. Maar hockey is nu eenmaal een marginale sport die alleen in Nederland en een klein aantal andere landen populair is bij doorgaans mensen uit de wat meer elitaire klasse.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van het standpunt van deze hockeyer? Moet hockey inclusiever worden?
Ehhh, daar gaat dit artikel niet over. Men wil nieuwe leden aanboren bij andere groepen. Helemaal goed imo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is wel polariserend omdat je op basis van onveranderlijke kenmerken claimt dat een bepaalde groep mensen te dominant aanwezig is in die sport.
Hoe zouden de reacties zijn als er wordt gezegd dat pakweg basketbal of voetbal (waar etnische minderheden een gigantische oververtegenwoordiging kennen) te zwart of niet divers genoeg zouden zijn? We weten allemaal wel dat dit nooit geaccepteerd zou worden en men zou dit zien als onversneden racisme.
Nee, maar hij woont ook niet in Afrika of India.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zeurt deze mafkees ook over Afrikaanse voetbalteams die te zwart zijn? Indiase sportteams die te bruin zijn? Vast niet hé?
Ik stel niets voor. En al helemaal geen dwang. Als een sport minder populair wordt, dan is dat maar zo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:09 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld😬 - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?
Breedtesport is idd de basis van topsportquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:15 schreef sp3c het volgende:
Het is niet dat de sport minder populair wordt, de bond wil zoals elke bond de vijver met talent vergroten
Dan kun je dus wel blijven doordrammen over inclusiviteit en zulks (zoals in de OP), maar als de beoogde doelgroep het niet zelf wil houdt het gewoon op. It take two to tango, after all.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik stel niets voor. En al helemaal geen dwang. Als een sport minder populair wordt, dan is dat maar zo.
Ik dram niet door. Ik schrijf juist dat ik geen dwang wil en dat ik terugloop zou accepteren. Raar verwijt, net als die rare opmerkingen over geweld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:18 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dan kun je dus wel blijven doordrammen over inclusiviteit en zulks (zoals in de OP), maar als de beoogde doelgroep het niet zelf wil houdt het gewoon op. It take two to tango, after all.
Zoals in de OP. Niet jij persoonlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:22 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik dram niet door. Ik schrijf juist dat ik geen dwang wil en dat ik terugloop zou accepteren.
Raar verwijt, net als die rare opmerkingen over geweld.
Dat is het probleem niet, maar klagen over geen Surinaamse broodjes stands bij het hockey dan moet ik wel lachen hoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:15 schreef sp3c het volgende:
Het is niet dat de sport minder populair wordt, de bond wil zoals elke bond de vijver met talent vergroten
Oké.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:23 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Zoals in de OP. Niet jij persoonlijk.
Ja, ken wat mensen in dat wereldje, er is veel aandacht voor vrouwelijke of gekleurde componisten. Werken moeten inclusiviteit benadrukken. Achterlijk natuurlijk, behoort om de muziek te gaan.quote:
Naast een potje rennen op zondag, dient men ook te komen trainen en zich voor de club in te zetten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:09 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |