abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221628351
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dus als hij 'blank' is moet hij zijn bek houden en als hij 'niet-blank' is ook? Ok..
Of je bent gewoon niet zo obsessief bezig met tellen hoeveel gekleurde mensen er op je sport zitten.
pi_221628381
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 12:15 schreef ToT het volgende:

[..]
Wel eens met Afrikanen gepraat? De lichtere en donkere Afrikanen kijken enorm op elkaar neer.
Aziaten en Afrikanen zijn enorm racistisch, maar dat weten al die deugers hier niet. Ben eens in Zuid-Afrika geweest, daar heb je als blanke helemaal geen leven.
pi_221628420
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zo'n constatering is niet direct polarisering. Het doel heiligt de middelen. Als die sportbonden/clubs willen diversificeren, dan is dat aan hen.
Je kan zoveel willen. Blijkbaar is er gewoon geen animo voor hockey onder mensen van niet-westerse afkomst. Als er geen animo is houdt het gewoon op. Daar zou je je ook bij kunnen neerleggen, i.p.v. krampachtig blijven vasthouden aan een ideaalplaatje dat niet bestaat.
"Common sense is not so common" --Voltaire
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:03:02 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221628428
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het standpunt dat een bepaalde tak van sport 'te blank' zou zijn is niet verbindend, maar polariserend.
Dat standpunt vind ik niet terug in het artikel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:03:09 #130
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221628431
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:55 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
“Diversificatie” is nu dus een doel? Het woord omvolking mag niet maar wat is het doelbewust vermengen van witte mensen met donkere mensen dan volgens jou ?
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie. Of anders opzouten.

Omvolking is een complottheorie waarbij mensen bewust vervangen zouden worden, aangestuurd door een elite.

Het doelbewust mengen noem ik diversificatie of de multiculturele samenleving versterken of inspelen op demografie. Kies maar wat uit.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221628447
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:51 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Zo'n constatering is niet direct polarisering. Het doel heiligt de middelen. Als die sportbonden/clubs willen diversificeren, dan is dat aan hen.
Het is wel polariserend omdat je op basis van onveranderlijke kenmerken claimt dat een bepaalde groep mensen te dominant aanwezig is in die sport.

Hoe zouden de reacties zijn als er wordt gezegd dat pakweg basketbal of voetbal (waar etnische minderheden een gigantische oververtegenwoordiging kennen) te zwart of niet divers genoeg zouden zijn? We weten allemaal wel dat dit nooit geaccepteerd zou worden en men zou dit zien als onversneden racisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:04:50 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221628464
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is wel polariserend omdat je op basis van onveranderlijke kenmerken claimt dat een bepaalde groep mensen te dominant aanwezig is in die sport.

Hoe zouden de reacties zijn als er wordt gezegd dat pakweg basketbal of voetbal (waar etnische minderheden een gigantische oververtegenwoordiging kennen) te zwart of niet divers genoeg zouden zijn? We weten allemaal wel dat dit nooit geaccepteerd zou worden en men zou dit zien als onversneden racisme.
Heb je het artikel gelezen?
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:04:54 #133
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221628467
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:02 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Je kan zoveel willen. Blijkbaar is er gewoon geen animo voor hockey onder mensen van niet-westerse afkomst. Als er geen animo is houdt het gewoon op. Daar zou je je ook bij kunnen neerleggen, i.p.v. krampachtig blijven vasthouden aan een ideaalplaatje dat niet bestaat.
Daar mogen de sportbonden/clubs zelf achter gaan komen. Maar het staat ze vrij om nieuwe leden proberen aan te brengen.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:06:32 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221628497
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:01 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Aziaten en Afrikanen zijn enorm racistisch, maar dat weten al die deugers hier niet. Ben eens in Zuid-Afrika geweest, daar heb je als blanke helemaal geen leven.
Iedereen is "racistisch" op een of andere manier. Of het nou lokaal tussen wijken gaat, of in Nederland tussen boven en beneden de rivieren, domme Belgen, onbeleefde Fransen, verkeerde voetbalclub of wat dan ook. (ja ik weet dat dat technisch gezien geen racisme is D66er)

Iedereen ziet zijn eigen "groep" op welke manier dan ook, als de beste en de rest is kut. Natuurlijk ontaard dat echt niet altijd in geweld ofzo, en vaak gaat het ook best goed maar het is heel normaal om bij een groep te willen horen en die groep dan in stand te willen houden.

Maar alleen als blanken dat willen is het problematisch.

quote:
“What ‘multiculturalism’ boils down to is that you can praise any culture in the world except Western culture—and you cannot blame any culture in the world except Western culture.”

— Thomas Sowell
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221628507
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:03 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie. Of anders opzouten.

Omvolking is een complottheorie waarbij mensen bewust vervangen zouden worden, aangestuurd door een elite.

Het doelbewust mengen noem ik diversificatie of de multiculturele samenleving versterken of inspelen op demografie. Kies maar wat uit.
En waardoor verandert die demografie? Dat is toch doordat een elite, namelijk politici, instituten en andere zelfs internationale organen die stellen dat natiestaten die mensen móeten toelaten? Als een land de grenzen dicht besluit te houden, zoals Polen of Hongarije, staan de elites in Brussels meteen te stampvoeten en te schuimbekken.

Het is dus niet zo zeer een letterlijk aangestuurde demografische verandering, immers komen de mensen uit vrije wil, maar om die mensen toe te laten, daar liggen wel bewuste keuzes aan ten grondslag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221628534
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
Het wordt een toekomstig doel van de sportbonden/clubs vanwege de veranderende demografie.
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?
pi_221628536
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat vind jij eigenlijk van het standpunt van deze hockeyer? Moet hockey inclusiever worden?
Als er interesse zou zijn in hockey vanuit andere bevolkingsgroepen dan zouden ze er vanzelf wel op afkomen, dat gebeurt met voetbal tenslotte ook. Maar hockey is nu eenmaal een marginale sport die alleen in Nederland en een klein aantal andere landen populair is bij doorgaans mensen uit de wat meer elitaire klasse.

Hockey leeft totaal niet onder Turken, Marokkanen, Surinamers en de meeste andere bevolkingsgroepen in Nederland en ik zie dat ook niet veranderen in de toekomst, ook niet als je rare fratsen uit gaat halen zoals bittergarnituur vervangen door broodjes kerriekip en Andre Hazes met ooraidsrappers.

Wees trouwens blij dat Turken en Marokkanen geen interesse hebben in hockey, want het amateurvoetbal hebben ze ook al flink verziekt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:10:42 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221628539
Dit is wel tamelijk vermoeiend gezeur

Hockey is echt een sport voor de autochtone kak cultuur, dus zelfs de rijkere migranten voelen zich er gewoon niet toe aangetrokken. Ze voelen zich meer aangetrokken tot voetbal of basketbal of vechtsporten. En dat is prima.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:10:52 #139
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221628541
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ehhh, daar gaat dit artikel niet over. Men wil nieuwe leden aanboren bij andere groepen. Helemaal goed imo.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:11:25 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221628545
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:49 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zeurt deze mafkees ook over Afrikaanse voetbalteams die te zwart zijn? Indiase sportteams die te bruin zijn? Vast niet hé?

Nee, maar hij woont ook niet in Afrika of India.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:12:13 #141
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221628552
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:09 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld😬 - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?
Ik stel niets voor. En al helemaal geen dwang. Als een sport minder populair wordt, dan is dat maar zo.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:15:52 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221628580
Het is niet dat de sport minder populair wordt, de bond wil zoals elke bond de vijver met talent vergroten
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:17:03 #143
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221628588
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:15 schreef sp3c het volgende:
Het is niet dat de sport minder populair wordt, de bond wil zoals elke bond de vijver met talent vergroten
Breedtesport is idd de basis van topsport
pi_221628608
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik stel niets voor. En al helemaal geen dwang. Als een sport minder populair wordt, dan is dat maar zo.
Dan kun je dus wel blijven doordrammen over inclusiviteit en zulks (zoals in de OP), maar als de beoogde doelgroep het niet zelf wil houdt het gewoon op. It take two to tango, after all.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:22:04 #145
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221628722
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:18 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dan kun je dus wel blijven doordrammen over inclusiviteit en zulks (zoals in de OP), maar als de beoogde doelgroep het niet zelf wil houdt het gewoon op. It take two to tango, after all.
Ik dram niet door. Ik schrijf juist dat ik geen dwang wil en dat ik terugloop zou accepteren. Raar verwijt, net als die rare opmerkingen over geweld.
pi_221628755
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:22 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik dram niet door. Ik schrijf juist dat ik geen dwang wil en dat ik terugloop zou accepteren.

Raar verwijt, net als die rare opmerkingen over geweld.
Zoals in de OP. Niet jij persoonlijk.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:25:27 #147
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221628806
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:15 schreef sp3c het volgende:
Dat is het probleem niet, maar klagen over geen Surinaamse broodjes stands bij het hockey dan moet ik wel lachen hoor.
- vmi voor intimi -
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:25:36 #148
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221628813
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:23 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Zoals in de OP. Niet jij persoonlijk.
Oké.
pi_221628855
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 12:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Klassieke muziek te wit?

Ja, ken wat mensen in dat wereldje, er is veel aandacht voor vrouwelijke of gekleurde componisten. Werken moeten inclusiviteit benadrukken. Achterlijk natuurlijk, behoort om de muziek te gaan.
pi_221628882
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:09 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Wat stel je dan voor? Mensen van niet-westerse afkomst dwingen - desnoods met geweld - om op hockey te gaan om een niet bestaand ideaalplaatje te vervullen?
Naast een potje rennen op zondag, dient men ook te komen trainen en zich voor de club in te zetten.
Bardiensten draaien, clubhuis onderhouden, in het bestuur plaatsnemen en jeugdteams trainen.

Succes ook hiermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')