abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221631917
Zonder leiding maakt de EU helemaal niets, ze krijgen nog geeneens de grenzen gesloten voor niet gewenste gasten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:22:05 #52
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221631952
Europa verliest jaarlijks, 1,5 miljoen inwoners
meer dan china

https://www.populationpyramid.net/europe/2035/

nee dat is niet waar China verliest 4 miljoen inwoners per jaar

https://www.populationpyramid.net/china/2035/

[ Bericht 45% gewijzigd door michaelmoore op 22-08-2026 20:29:13 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:24:52 #53
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221631965
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Rusland moet een democratie worden.
ja vast Ruzzia is nog nooit een democratie geweest ze houden van sterke leiders daar , ook al gaan ze er zelf kapot aan

grof , stom dronken, baard en vroeg dood ,dat is de Rus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221631976
Valt me wel echt op een platform als twitter.

Vandaag een video waar Rusland vol trots een video posten waar ze een tiener op een fiets opblazen, max een paar k views.

Oekraine doodt een Russische soldaat aan het front met een FPV, is kennelijk een oorlogsmisdaad en tienduizenden views.
pi_221631977
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
Europa verliest jaarlijks, 1,5 miljoen inwoners
meer dan china

https://www.populationpyramid.net/europe/2035/
Nogal wiedes dat de Europese bevolking flink daalt als één staat druk bezig is om veel mogelijk van andermans en hun eigen bevolking door de gehaktmolen te halen...
pi_221632150
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 20:26 schreef skysherrif het volgende:

Vandaag een video waar Rusland vol trots een video posten waar ze een tiener op een fiets opblazen, max een paar k views.

Oekraine doodt een Russische soldaat aan het front met een FPV, is kennelijk een oorlogsmisdaad en tienduizenden views.
Algoritme werkt heel erg tegen en de rusbots weten precies hoe ze het moeten uitbuiten. En er wordt niks tegen gedaan.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:20:14 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221632185
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:34 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Jezus christus
:X :X :X

En die Russen maar lachen. Ziek kutvolk :r
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221632213
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:11 schreef skysherrif het volgende:
Om nog wat objectief te blijven, Oekraine liet vandaag uitgebrande trucks zien die werden geraakt door Ballistische raketten vannacht door Rusland. Was niet heel slim omdat te laten zien, het ziet er namelijk precies uit als de trucks die lange afstand drones lanceren.
Ze zien er niet alleen zo uit, het zijn trucks die drones lanceren.
pi_221632256
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 20:26 schreef skysherrif het volgende:

Weinig last van, ik volg ook amper van die zg. oorlogsduiders op Twitter/X.
pi_221632277
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 21:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Weinig last van, ik volg ook amper van die zg. oorlogsduiders op Twitter/X.
Komt ook vaak niet van oorlogsduiders

Vaak specifieke accounts die ineens iets over oekraine posten met tienduizenden likes.
pi_221632299
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
Komt ook vaak niet van oorlogsduiders

Vaak specifieke accounts die ineens iets over oekraine posten met tienduizenden likes.
Ik heb er iig geen last van... Maar ik volg die hele oorlog ook totaal niet op Twitter.
pi_221632378
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze zien er niet alleen zo uit, het zijn trucks die drones lanceren.
Ballistische raketten zijn wel even onderweg toch? En die vrachtwagens zijn redelijk mobiel. Dan moeten de russen toch wel bijna real-time informatie hebben gehad dat die dingen daar staan? Kan me niet voorstellen dat in de tijd dat zo'n ballistische raket onderweg is, de vrachtwagen überhaupt nog niet vertrokken is.
pi_221633033
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 21:51 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ballistische raketten zijn wel even onderweg toch? En die vrachtwagens zijn redelijk mobiel. Dan moeten de russen toch wel bijna real-time informatie hebben gehad dat die dingen daar staan? Kan me niet voorstellen dat in de tijd dat zo'n ballistische raket onderweg is, de vrachtwagen überhaupt nog niet vertrokken is.
Ongeveer 3 a 5 minuten.

Maarja Rusland krijgt heel veel informatie door van overlopers, spionnen (lees mensen die ze 1000 euro betalen via telegram voor informatie).

Daarnaast hebben de drones die ze richting Kyiv sturen ook vaak cameras om naast hun bommissie ook gelijk recon uit te voeren.
pi_221633134
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 23:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ongeveer 3 a 5 minuten.

Maarja Rusland krijgt heel veel informatie door van overlopers, spionnen (lees mensen die ze 1000 euro betalen via telegram voor informatie).

Daarnaast hebben de drones die ze richting Kyiv sturen ook vaak cameras om naast hun bommissie ook gelijk recon uit te voeren.

Dat had ik niet verwacht - ik dacht dat die wel zo'n 20-30 minuten minstens onderweg zouden zijn. Nu met het Koreaanse spul erbij zal het nog wel moeilijker zijn geworden.
pi_221633146
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 23:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dat had ik niet verwacht - ik dacht dat die wel zo'n 20-30 minuten minstens onderweg zouden zijn. Nu met het Koreaanse spul erbij zal het nog wel moeilijker zijn geworden.
Misschien dat de totale tijd iets langer duurt van het moment dat hij gelanceerd wordt tot inslag, maar ze worden ongeveer 140km van de grens gelanceerd en gaan ongeveer 8000kmpu.

Je hoort oekraiense kanalen altjd zeggen dat burgers 3 minuten hebben zodra de waarschuwingen binnenkomen om te schuilen.

Dus hou het op ergens tussen de 5 a 10 minuten maar veel snelelr dan 20 a 30
pi_221633287
https://www.ad.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F

Hebben de Russen al bingokaarten?
pi_221633298
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 01:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

Geen idee, maar het geeft wel aan dat Rusland flink last heeft van de Oekraïense aanvallen.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221633301
Leuke filmpjes op russische media met koffie kleur benzine :o :o :o
pi_221633382
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 01:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

Ah de inval van Rusland in Oekraïne heeft die doos niet geopend. Nee Oekraïne verdedigt zich en dat is niet de bedoeling.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 23 augustus 2026 @ 08:13:06 #70
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221633509
https://ilkha.com/english(...)thern-ukraine-556951

quote:
Russia strikes transport and military logistics sites in Kyiv, southern Ukraine
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221633650
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 23 augustus 2026 @ 12:46:02 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221635774
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iezingen-oorlogstijd
Zelensky kan wel vrijwillig een stap terug doen ten gunste van Fedorov
quote:
Zelensky verwerpt oproep ontslagen minister tot verkiezingen: 'Te gevaarlijk'

RTL Nieuws ·2 minuten geleden·
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky vindt het 'te gevaarlijk' voor Oekraïne om verkiezingen te houden terwijl het land vecht tegen Rusland.
quote:
Dat heeft Zelensky verklaard in reactie op een oproep van zijn voormalige minister van Defensie Mychajlo Fedorov om verkiezingen te organiseren. Zelensky ontsloeg Fedorov vorige maand na een herschikking van zijn kabinet.

"Verkiezingen op dit moment zouden een tsunami zijn die Oekraïne zal splijten", zei de 48-jarige Zelensky. Oekraïne heeft de verkiezingen opgeschort onder de staat van beleg, die werd ingesteld nadat Rusland in februari 2022 het land was binnengevallen.
  zondag 23 augustus 2026 @ 13:15:52 #74
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221635953
Alleen het eerste gedeelte van dit nieuwsbericht is misschien wel interessant voor dit topic:

NWS / Cruciale luchtafweer schaars, "China/Rusland/Iran ruiken zwak Westen"

Cruciale luchtafweer schaars, 'Rusland en China ruiken de zwakte van het Westen'
Op 5 augustus onderschepte Oekraïne nul van de 28 door Rusland afgevuurde ballistische raketten. Bij de aanval op Kyiv en de omliggende regio vielen die dag zeker 17 doden.

Kort daarna stopte Oekraïne met het publiceren van de exacte aantallen afgevuurde en onderschepte ballistische raketten. Maar uit de dodelijke raketaanvallen deze week blijkt dat Oekraïne onder grote druk staat.

Oekraïne ziet de bodem van z'n voorraad aan luchtafweer in zicht komen, en de VS heeft veel opgebruikt in Iran. "Amerika kan andere plekken niet meer geloofwaardig verdedigen", zegt geopolitiek analist Haroon Sheikh (VU). "En dat zien de rivalen."

"Europa, Oekraïne, maar ook Taiwan en Zuid-Korea moeten hun knopen tellen."
- Haroon Sheikh

Wat is de situatie op dit moment? Volgens The Kyiv Independent vuurde Rusland in juli het grootste aantal ballistische raketten af op Oekraïne sinds het begin van deze oorlog.

Waar Oekraïne er eerder dit jaar nog in slaagde de meerderheid van de raketten te onderscheppen, lukte dat in die maand niet meer. "De situatie is kritiek", zegt Mark Cancian, defensie-expert bij het Center for Strategic and International Studies.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221635984
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 12:46 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iezingen-oorlogstijd
Zelensky kan wel vrijwillig een stap terug doen ten gunste van Fedorov
[..]
[..]

Fedorov is een techneut, een IT-er. Dat wil absoluut niet zeggen, dat hij geschikt is als president. Ik weet niet dat Oekraïne gebaat is met een steeds meer verfijndere drones-oorlog.
Ik denk dat de burgemeester van Kiev een veel geschikter persoon is als leider.
pi_221636727
twitter
  zondag 23 augustus 2026 @ 15:03:11 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221636926
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 13:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Fedorov is een techneut, een IT-er. Dat wil absoluut niet zeggen, dat hij geschikt is als president. Ik weet niet dat Oekraïne gebaat is met een steeds meer verfijndere drones-oorlog.
Maar ja, Zelensky is een entertainer. Die heeft het toch ook goed gedaan als president (vanaf de inval in Rusland, daarvoor was hij heel impopulair eigenlijk). Dus dat zegt neit alles.

Snap wel waarom ze geen verkiezingen willen. Het zal een tweedeling opleveren. En als een partij die als verkiezingsbelofte heeft dat ze de oorlog zullen stoppen wint dan moet die partij dat ook gaan doen en dat verslechtert de onderhandelingspositie natuurlijk enorm.
Maar je kunt verkiezingen ook geen 5 of 10 jaar uitstellen als je jezelf serieus neemt als democratie. Daarom zou ik voor die tijd zorgen voor een verdrag, als je nog sterk staat. Dat is de beste optie.
The End Times are wild
pi_221637072
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar ja, Zelensky is een entertainer. Die heeft het toch ook goed gedaan als president (vanaf de inval in Rusland, daarvoor was hij heel impopulair eigenlijk). Dus dat zegt neit alles.

Snap wel waarom ze geen verkiezingen willen. Het zal een tweedeling opleveren. En als een partij die als verkiezingsbelofte heeft dat ze de oorlog zullen stoppen wint dan moet die partij dat ook gaan doen en dat verslechtert de onderhandelingspositie natuurlijk enorm.
Maar je kunt verkiezingen ook geen 5 of 10 jaar uitstellen als je jezelf serieus neemt als democratie. Daarom zou ik voor die tijd zorgen voor een verdrag, als je nog sterk staat. Dat is de beste optie.
Redelijk creatief ditmaal. Om een democratie te blijven moet clown Zelensky zijn land uitleveren aan je favoriete dictatuur.
pi_221637226
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 13:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Lol dan volg je de lokale politiek in Kyiv niet zo goed, klitschko maakt er een enorme puinhoop van
pi_221637269
Bekijk deze YouTube-video

quote:
Three pieces of worm aviation were hunted down: Su-33, MiG-29, Orion strike-reconnaissance UAV, plus an entire zoo of enemy air defense elements: 8 radar systems, an S-400 battalion position in Gelendzhik, and 2 air defense systems: Tor + Pantsir.

11 of the 14 targets were successfully struck in the swamps in Rostov Oblast and Krasnodar Krai, russia, with the other three in Crimea.

A colorful assortment of contraptions:
🔥Su-33 fighter jet, Vityazevo, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥MiG-29 fighter jet, Vityazevo, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Orion UAV, Vityazevo, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Tor air defense system, Pudovyi, Rostov Oblast, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Nebo-U radar, Dolotinka, Rostov Oblast, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Nebo-U radar, Sevastopol, Crimea, 9th Battalion "Kairos," 414th Brigade, USF "Magyar's Birds"
🔥Kasta 2E2 radar, Latonovo, Rostov Oblast, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Podlyot radar, Pryhybskyi, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥36D6M radar, Uiutne, Crimea, 20th Brigade, USF "K-2"
🔥Kasta 2E2 radar, Shabelskoe, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Pantsir-S1 anti-aircraft missile and gun system, Yeysk, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥S-400 "Triumf" air defense system position, Gelendzhik, Krasnodar Krai, russia, 413th Separate Regiment, USF "Raid"
🔥ST-68 radar, Yevpatoriya, Crimea, 1st Separate Center, USF
🔥Podlyot radar, Holovativka, Rostov Oblast, russia, 1st Separate Center, USF
Mooi dat de meeste lange afstand drones van Oekraine naar waardevolle militaire doelen gaan. Mooie lijst _O_
pi_221637401
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 08:18 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Wat extra context;

Het magazijn in St. Petersburg was niet van ozon, die van ozon lag er precies onder te zien op onderstaande foto :P

Het gaat om het " Logistera Responsible Storage"

Bovendien waren er geen drones die richting st petersburg vlogen afgelopen nacht, lijkt op sabotage!

Helemaal om dat precies op dit moment een nieuw magazijn in moskou affikt terwijl er ook geen drones in de buurt zijn.
Ben benieuwd of Oekraine met een bepaalde campagne bezig is om op afstand Russische logistieke bedrijven te saboteren. Moet niet heel moeilijk zijn... alleen zorgen dat een op afstand bedienbaar pakketje daar aankomt.

-

Wat betreft Orenburg, helaas maar door 1 drone geraakt en die werd redelijk snel geblust. Geen kritieke schade

.

(was helaas ook te lezen in lokale chats daar vannacht :P )
pi_221637928
quote:

[..]

De verkiezingen zijn niet mogelijk zolang Rusland een existentiële oorlog tegen Oekraïne voert en daarbij doelen door het hele land bombardeert en de bevolking heeft geïnfiltreerd...

Vandaar dat er een staat van beleg geldt en de grondwet tijdens die periode verkiezingen verbiedt.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  zondag 23 augustus 2026 @ 16:27:13 #85
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221637932
quote:

[..]

Goh, jij moet je echt kandidaat stellen als nieuwe leider van Oekraïne. Of Rusland. Je bent echt veel te slim!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 23 augustus 2026 @ 16:49:36 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221638158
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 16:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
De verkiezingen zijn niet mogelijk zolang Rusland een existentiële oorlog tegen Oekraïne voert en daarbij doelen door het hele land bombardeert en de bevolking heeft geïnfiltreerd...

Vandaar dat er een staat van beleg geldt en de grondwet tijdens die periode verkiezingen verbiedt.
Ja, dat was me bekend.
The End Times are wild
pi_221638179
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 16:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat was me bekend.
Dat blijkt anders niet:

Maar je kunt verkiezingen ook geen 5 of 10 jaar uitstellen als je jezelf serieus neemt als democratie
  zondag 23 augustus 2026 @ 16:52:20 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221638193
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 16:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat blijkt anders niet:

Maar je kunt verkiezingen ook geen 5 of 10 jaar uitstellen als je jezelf serieus neemt als democratie
Dat is mijn mening hierover. Want waar leg je dan de grens? Bij 10 jaar? Bij 25 jaar? Wat als nu de hele bevolking wil dat de oorlog beeindigd wordt over 5 jaar, maar omdat er geen verkiezingen zijn gebeurt het niet?
The End Times are wild
pi_221638224
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 16:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is mijn mening hierover. Want waar leg je dan de grens? Bij 10 jaar? Bij 25 jaar? Wat als nu de hele bevolking wil dat de oorlog beeindigd wordt over 5 jaar, maar omdat er geen verkiezingen zijn gebeurt het niet?
Dus moet Oekraïne zich maar overgeven aan een dictatuur, waterdicht verhaal.
pi_221638360
quote:

[..]
Zolang Oekraïne in een existentiële oorlog zit geldt de staat van beleg en komen er geen verkiezingen.
Daar zit geen termijn aan.

En de verkiezingsbelofte "over 5 jaar is er geen oorlog meer" is nogal onzinnig.
  zondag 23 augustus 2026 @ 17:05:39 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221638375
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 17:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zolang Oekraïne in een existentiële oorlog zit geldt de staat van beleg en komen er geen verkiezingen.
Daar zit geen termijn aan.

En de verkiezingsbelofte "over 5 jaar is er geen oorlog meer" is nogal onzinnig.
Je herhaalt wat je al zei ipv in te gaan op mijn post
The End Times are wild
pi_221638401
quote:

[..]
Hoe wil je praktisch gezien verkiezingen houden als Rusland letterlijk dagelijks burgerdoelen bombardeert?
pi_221638427
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 17:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je herhaalt wat je al zei ipv in te gaan op mijn post
Laat eens zien waar ik dit heb herhaald:

quote:
En de verkiezingsbelofte "over 5 jaar is er geen oorlog meer" is nogal onzinnig
pi_221638472
twitter
  zondag 23 augustus 2026 @ 17:12:45 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221638493
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2026 15:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Redelijk creatief ditmaal. Om een democratie te blijven moet clown Zelensky zijn land uitleveren aan je favoriete dictatuur.
Jij zou daarentegen wel eens wat creatiever mogen worden...

quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 08:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief goedpraten van de Russische misdaden weer. Maar het overlapt simpelweg bijna volledig met de groep die voor de FvD-achtigen valt. Ofwel de groep die zich niet goed weet te informeren.
quote:
10s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief, dus eigenlijk begon Oekraïne met aanvallen op Russische scholen, kinderziekenhuizen en theaters, dus moest Rusland dat wel terugdoen.
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2026 08:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief. Maar natuurlijk weer puur geluk, zolang jij in je analyse niet meeneemt waarom jij je consequent laat gebruiken om Russische propaganda te verspreiden.
Dus wat is je reden om oorlogsmisdaden te steunen?
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:46 schreef KareldeStoute het volgende:
Matig creatief ditmaal. Oekraïne moet zich gewoon overgeven om meer schade door je Russische kameraden te voorkomen. Dat verhaaltje begint saai te worden.
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
Redelijk creatief ditmaal, een beroep op fictieve autoriteit. Dus Rusland is weer eens bij voorbaat onschuldig.

Slaat wel weer nergens op uiteraard. Het zou niet bepaald de eerste keer zijn dat Rusland voor een paar duizend piek mensen rare dingen laat doen.
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2026 13:29 schreef KareldeStoute het volgende:
Deze is dan wel weer creatief van je ^O^ . Roep iets wat wel aardig klinkt en pleit tussen de regels door weer voor je favoriete landverraders.
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 08:09 schreef KareldeStoute het volgende:
Deze is wel weer aardig creatief qua Poetinsteun.

Maar hoeveel weken training krijgen je Russische kameraden eigenlijk voor ze de gehaktmolen in worden gestuurd?
quote:
10s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
Die is wel weer creatief ^O^ . Jij moet Poetin wel steunen, want daarom willen meer landen bij de EU en is de kans dat die uiteenvalt groter.
quote:
10s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:00 schreef KareldeStoute het volgende:
Deze is minder creatief hoor. Rusland heeft kernwapens, dus is het niet zo erg of raar dat ze bewust burgerdoelen bombarderen…
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief weer. Maar doel je nu op de invasies van Georgië en Oekraïne voor 2022?
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:53 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief weer. We moeten de sancties tegen de o zo zielige agressor opheffen want die zijn eigenlijk in ons nadeel.
Word je hier nou niet moe van @LXIV ?
  zondag 23 augustus 2026 @ 17:13:33 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221638507
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 17:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Hoe wil je praktisch gezien verkiezingen houden als Rusland letterlijk dagelijks burgerdoelen bombardeert?
De vraag die ik stel is hoe lang je verkiezingen uit kunt stellen als je jezelf een serieuze democratie wil blijven noemen. Dat er praktische problemen zijn, ongetwijfeld. Maar die zijn wel oplosbaar, bijvoorbeeld digitaal.
The End Times are wild
  zondag 23 augustus 2026 @ 17:14:58 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221638526
quote:

[..]
Die komen er niet zolang er oorlog is. Logisch ook. Al zou het nog 30 jaar duren.

En ironisch genoeg zit Oekraïne nu vast in een eeuwigdurende spiraal van oorlog voeren. De schulden aan de EU zijn gebonden aan Russische herstelbetalingen en de grondstoffen zijn voor de VS omdat ze wapens hebben gestuurd.

De enige optie voor Oekraïne is dus Russische capitulatie. Hoe realistisch dat is mag je zelf bepalen. Feit is dat er bejaarden naar het front worden gestuurd. En de visie is dat 50% van de aanvalstroepen op termijn uit buitenlanders moeten bestaan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221638635
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 17:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
De vraag die ik stel is hoe lang je verkiezingen uit kunt stellen als je jezelf een serieuze democratie wil blijven noemen. Dat er praktische problemen zijn, ongetwijfeld. Maar die zijn wel oplosbaar, bijvoorbeeld digitaal.
Ja, digitale verkiezingen. Wat kan daar nu mis mee gaan hé?

Verkiezingen tijdens oorlogstijd is niet alleen praktisch onuitvoerbaar, het kan ook een interne verdeeldheid binnen Oekraïne creëren die in oorlogstijd gewoon catastrofale gevolgen kan hebben. Met Rusland ( en wellicht ook de VS, China?) die uiteraard op alle mogelijke manieren zal gaan proberen om de verkiezingen te manipuleren en de interne verdeeldheid zal proberen te vergroten.
pi_221638744
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2026 17:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, wat is er mis met het recenseren van verschillende varianten van landverraad?
Landverraad is niet eens van toepassing. Wij zijn niet in oorlog met Rusland.
pi_221638840
twitter

Waren vannacht laat, vanmorgen vroeg ook constant drone sirenes in dit gebied.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')