Maar ja, Zelensky is een entertainer. Die heeft het toch ook goed gedaan als president (vanaf de inval in Rusland, daarvoor was hij heel impopulair eigenlijk). Dus dat zegt neit alles.quote:Op zondag 23 augustus 2026 13:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Fedorov is een techneut, een IT-er. Dat wil absoluut niet zeggen, dat hij geschikt is als president. Ik weet niet dat Oekraïne gebaat is met een steeds meer verfijndere drones-oorlog.
Ik denk dat de burgemeester van Kiev een veel geschikter persoon is als leider.
Redelijk creatief ditmaal. Om een democratie te blijven moet clown Zelensky zijn land uitleveren aan je favoriete dictatuur.quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ja, Zelensky is een entertainer. Die heeft het toch ook goed gedaan als president (vanaf de inval in Rusland, daarvoor was hij heel impopulair eigenlijk). Dus dat zegt neit alles.
Snap wel waarom ze geen verkiezingen willen. Het zal een tweedeling opleveren. En als een partij die als verkiezingsbelofte heeft dat ze de oorlog zullen stoppen wint dan moet die partij dat ook gaan doen en dat verslechtert de onderhandelingspositie natuurlijk enorm.
Maar je kunt verkiezingen ook geen 5 of 10 jaar uitstellen als je jezelf serieus neemt als democratie. Daarom zou ik voor die tijd zorgen voor een verdrag, als je nog sterk staat. Dat is de beste optie.
Lol dan volg je de lokale politiek in Kyiv niet zo goed, klitschko maakt er een enorme puinhoop vanquote:Op zondag 23 augustus 2026 13:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Fedorov is een techneut, een IT-er. Dat wil absoluut niet zeggen, dat hij geschikt is als president. Ik weet niet dat Oekraïne gebaat is met een steeds meer verfijndere drones-oorlog.
Ik denk dat de burgemeester van Kiev een veel geschikter persoon is als leider.
Mooi dat de meeste lange afstand drones van Oekraine naar waardevolle militaire doelen gaan. Mooie lijstquote:Three pieces of worm aviation were hunted down: Su-33, MiG-29, Orion strike-reconnaissance UAV, plus an entire zoo of enemy air defense elements: 8 radar systems, an S-400 battalion position in Gelendzhik, and 2 air defense systems: Tor + Pantsir.
11 of the 14 targets were successfully struck in the swamps in Rostov Oblast and Krasnodar Krai, russia, with the other three in Crimea.
A colorful assortment of contraptions:
🔥Su-33 fighter jet, Vityazevo, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥MiG-29 fighter jet, Vityazevo, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Orion UAV, Vityazevo, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Tor air defense system, Pudovyi, Rostov Oblast, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Nebo-U radar, Dolotinka, Rostov Oblast, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Nebo-U radar, Sevastopol, Crimea, 9th Battalion "Kairos," 414th Brigade, USF "Magyar's Birds"
🔥Kasta 2E2 radar, Latonovo, Rostov Oblast, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Podlyot radar, Pryhybskyi, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥36D6M radar, Uiutne, Crimea, 20th Brigade, USF "K-2"
🔥Kasta 2E2 radar, Shabelskoe, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥Pantsir-S1 anti-aircraft missile and gun system, Yeysk, Krasnodar Krai, russia, 1st Separate Center, USF
🔥S-400 "Triumf" air defense system position, Gelendzhik, Krasnodar Krai, russia, 413th Separate Regiment, USF "Raid"
🔥ST-68 radar, Yevpatoriya, Crimea, 1st Separate Center, USF
🔥Podlyot radar, Holovativka, Rostov Oblast, russia, 1st Separate Center, USF
Wat extra context;quote:
quote:Op zondag 23 augustus 2026 08:13 schreef Mikeytt het volgende:
https://ilkha.com/english(...)thern-ukraine-556951
[..]
De verkiezingen zijn niet mogelijk zolang Rusland een existentiële oorlog tegen Oekraïne voert en daarbij doelen door het hele land bombardeert en de bevolking heeft geïnfiltreerd...quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ja, Zelensky is een entertainer. Die heeft het toch ook goed gedaan als president (vanaf de inval in Rusland, daarvoor was hij heel impopulair eigenlijk). Dus dat zegt neit alles.
Snap wel waarom ze geen verkiezingen willen. Het zal een tweedeling opleveren. En als een partij die als verkiezingsbelofte heeft dat ze de oorlog zullen stoppen wint dan moet die partij dat ook gaan doen en dat verslechtert de onderhandelingspositie natuurlijk enorm.
Maar je kunt verkiezingen ook geen 5 of 10 jaar uitstellen als je jezelf serieus neemt als democratie. Daarom zou ik voor die tijd zorgen voor een verdrag, als je nog sterk staat. Dat is de beste optie.
Goh, jij moet je echt kandidaat stellen als nieuwe leider van Oekraïne. Of Rusland. Je bent echt veel te slim!quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat was me bekend.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn niet mogelijk zolang Rusland een existentiële oorlog tegen Oekraïne voert en daarbij doelen door het hele land bombardeert en de bevolking heeft geïnfiltreerd...
Vandaar dat er een staat van beleg geldt en de grondwet tijdens die periode verkiezingen verbiedt.
Dat blijkt anders niet:quote:
Dat is mijn mening hierover. Want waar leg je dan de grens? Bij 10 jaar? Bij 25 jaar? Wat als nu de hele bevolking wil dat de oorlog beeindigd wordt over 5 jaar, maar omdat er geen verkiezingen zijn gebeurt het niet?quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat blijkt anders niet:
Maar je kunt verkiezingen ook geen 5 of 10 jaar uitstellen als je jezelf serieus neemt als democratie
Dus moet Oekraïne zich maar overgeven aan een dictatuur, waterdicht verhaal.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is mijn mening hierover. Want waar leg je dan de grens? Bij 10 jaar? Bij 25 jaar? Wat als nu de hele bevolking wil dat de oorlog beeindigd wordt over 5 jaar, maar omdat er geen verkiezingen zijn gebeurt het niet?
Zolang Oekraïne in een existentiële oorlog zit geldt de staat van beleg en komen er geen verkiezingen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is mijn mening hierover. Want waar leg je dan de grens? Bij 10 jaar? Bij 25 jaar? Wat als nu de hele bevolking wil dat de oorlog beeindigd wordt over 5 jaar, maar omdat er geen verkiezingen zijn gebeurt het niet?
Je herhaalt wat je al zei ipv in te gaan op mijn postquote:Op zondag 23 augustus 2026 17:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zolang Oekraïne in een existentiële oorlog zit geldt de staat van beleg en komen er geen verkiezingen.
Daar zit geen termijn aan.
En de verkiezingsbelofte "over 5 jaar is er geen oorlog meer" is nogal onzinnig.
Hoe wil je praktisch gezien verkiezingen houden als Rusland letterlijk dagelijks burgerdoelen bombardeert?quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat eens zien waar ik dit heb herhaald:quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je herhaalt wat je al zei ipv in te gaan op mijn post
quote:En de verkiezingsbelofte "over 5 jaar is er geen oorlog meer" is nogal onzinnig
Jij zou daarentegen wel eens wat creatiever mogen worden...quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Redelijk creatief ditmaal. Om een democratie te blijven moet clown Zelensky zijn land uitleveren aan je favoriete dictatuur.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief goedpraten van de Russische misdaden weer. Maar het overlapt simpelweg bijna volledig met de groep die voor de FvD-achtigen valt. Ofwel de groep die zich niet goed weet te informeren.
quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief, dus eigenlijk begon Oekraïne met aanvallen op Russische scholen, kinderziekenhuizen en theaters, dus moest Rusland dat wel terugdoen.
quote:Op zondag 9 augustus 2026 08:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief. Maar natuurlijk weer puur geluk, zolang jij in je analyse niet meeneemt waarom jij je consequent laat gebruiken om Russische propaganda te verspreiden.
Dus wat is je reden om oorlogsmisdaden te steunen?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:46 schreef KareldeStoute het volgende:
Matig creatief ditmaal. Oekraïne moet zich gewoon overgeven om meer schade door je Russische kameraden te voorkomen. Dat verhaaltje begint saai te worden.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
Redelijk creatief ditmaal, een beroep op fictieve autoriteit. Dus Rusland is weer eens bij voorbaat onschuldig.
Slaat wel weer nergens op uiteraard. Het zou niet bepaald de eerste keer zijn dat Rusland voor een paar duizend piek mensen rare dingen laat doen.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:29 schreef KareldeStoute het volgende:
Deze is dan wel weer creatief van je. Roep iets wat wel aardig klinkt en pleit tussen de regels door weer voor je favoriete landverraders.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 08:09 schreef KareldeStoute het volgende:
Deze is wel weer aardig creatief qua Poetinsteun.
Maar hoeveel weken training krijgen je Russische kameraden eigenlijk voor ze de gehaktmolen in worden gestuurd?
quote:Op zondag 19 juli 2026 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
Die is wel weer creatief. Jij moet Poetin wel steunen, want daarom willen meer landen bij de EU en is de kans dat die uiteenvalt groter.
quote:Op zondag 19 juli 2026 12:00 schreef KareldeStoute het volgende:
Deze is minder creatief hoor. Rusland heeft kernwapens, dus is het niet zo erg of raar dat ze bewust burgerdoelen bombarderen…
quote:Op woensdag 24 december 2025 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief weer. Maar doel je nu op de invasies van Georgië en Oekraïne voor 2022?
Word je hier nou niet moe van @LXIV ?quote:Op woensdag 24 december 2025 16:53 schreef KareldeStoute het volgende:
Creatief weer. We moeten de sancties tegen de o zo zielige agressor opheffen want die zijn eigenlijk in ons nadeel.
De vraag die ik stel is hoe lang je verkiezingen uit kunt stellen als je jezelf een serieuze democratie wil blijven noemen. Dat er praktische problemen zijn, ongetwijfeld. Maar die zijn wel oplosbaar, bijvoorbeeld digitaal.quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hoe wil je praktisch gezien verkiezingen houden als Rusland letterlijk dagelijks burgerdoelen bombardeert?
Die komen er niet zolang er oorlog is. Logisch ook. Al zou het nog 30 jaar duren.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, digitale verkiezingen. Wat kan daar nu mis mee gaan hé?quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag die ik stel is hoe lang je verkiezingen uit kunt stellen als je jezelf een serieuze democratie wil blijven noemen. Dat er praktische problemen zijn, ongetwijfeld. Maar die zijn wel oplosbaar, bijvoorbeeld digitaal.
Landverraad is niet eens van toepassing. Wij zijn niet in oorlog met Rusland.quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, wat is er mis met het recenseren van verschillende varianten van landverraad?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |