-------------------------------------quote:Drone met explosieven gevonden vlakbij Oekraïens vliegtuig op vliegveld Leipzig
Op het vliegveld van de Duitse stad Leipzig is een drone gevonden die explosieven en een ontsteker bevatte, schrijven Duitse media op basis van veiligheidsbronnen. De drone was volgens de NAVO gisteravond gezien in de buurt van een Oekraïens vrachtvliegtuig.
Het vliegveld in het oosten van Duitsland is een belangrijk knooppunt voor het luchtverkeer naar Oekraïne.
De autoriteiten hebben de ontsteker verwijderd en het explosief wordt in een speciale container geplaatst voor onderzoek, schrijft Bild, dat als eerste foto's van de drone publiceerde. Volgens de krant is het explosief gemaakt van kunstmest en benzine. De ontsteker bleek niet te werken, aldus Bild.
Alle vluchten werden na de vondst opgeschort en vliegtuigen moesten uitwijken naar andere luchthavens. Een vrachttoestel van DHL moest de landing afbreken en raakte bij het doorvliegen een onbekend projectiel. Dat gebeurde op 6 kilometer van het vliegveld en op zo'n 400 meter hoogte. Het vliegtuig raakte licht beschadigd aan de neus.
De Duitse autoriteiten onderzoeken of dat projectiel ook een drone was. Volgens Bild detecteerde het afweersysteem van de luchthaven twee drones.
Een Russische sabotageactie wordt door de autoriteiten niet uitgesloten. Het vliegverkeer op de luchthaven is vanochtend hervat.
https://nos.nl/artikel/26(...)op-vliegveld-leipzig
Ik mag inderdaad aannemen dat dit er niet voor zorgt dat nu de halve NAVO een leger op gaat trommelen en die kant op gaat sturen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Ach, er zal wel veel ‘foei’ en afkeur worden uitgesproken, maar daar zal het wel bij blijven verder.
Paar drones met explosieven naar het Kremlin.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik mag inderdaad aannemen dat dit er niet voor zorgt dat nu de halve NAVO een leger op gaat trommelen en die kant op gaat sturen.
Doe maar niet. Geen behoefte aan WO3.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Paar drones met explosieven naar het Kremlin.
Ben maar niet bangquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nou, mij hoef je écht geen oproep te sturen.
Zou tijd worden. Maar gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-------------------------------------
Artikel 5?
Wat precies moet ik me bij dat plaatje voorstellen? Zegt me helemaal niets.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:14 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ben maar niet bang![]()
[ afbeelding ]
Niet haten op Mclovin.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:14 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ben maar niet bang![]()
[ afbeelding ]
Ik ben er ook van overtuigd dat we jou beter niet dan wel kunnen sturen, dus daar zullen beide partijen content mee zijnquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nou, mij hoef je écht geen oproep te sturen.
Ik heb werkelijk geen idee wat je met dit soort domme opmerkingen wil bereiken. Alsof dit een belediging is. Het zal mij jeuken wat ze er in oekraïne of in rusland van vinden, ik ben met beide niet in oorlog.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben er ook van overtuigd dat we jou beter niet dan wel kunnen sturen, dus daar zullen beide partijen content mee zijn
Weet je nog die hele drone hysterie van een tijd geleden? Overigens ziet het er wel echt als een hobby drone-tje uit. Iedereen kan zo'n ding in elkaar knutselen en er mee vliegen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef LXIV het volgende:
Rusland heeft hier totaal geen belang bij dus onwaarschijnlijk dat die er achter zit.
Maar zelfs zo’n eenvoudige redenering is te complex voor 90% van de users
Redelijk creatief ditmaal, een beroep op fictieve autoriteit. Dus Rusland is weer eens bij voorbaat onschuldig.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef LXIV het volgende:
Rusland heeft hier totaal geen belang bij dus onwaarschijnlijk dat die er achter zit.
Bij voorbaat schuldig of onschuldig. Dat kan nooit. Ik denk dat we maar gewoon het onderzoek moeten afwachten.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Redelijk creatief ditmaal, een beroep op fictieve autoriteit. Dus Rusland is weer eens bij voorbaat onschuldig.
Slaat wel weer nergens op uiteraard. Het zou niet bepaald de eerste keer zijn dat Rusland voor een paar duizend piek mensen rare dingen laat doen.
Dat lijkt me prima. Maar bij voorbaat roepen dat Rusland dit noooooit zou doen, is natuurlijk nogal idioot (of zoals in dit geval vermoedelijk bewust desinformatie verspreiden).quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bij voorbaat schuldig of onschuldig. Dat kan nooit. Ik denk dat we maar gewoon het onderzoek moeten afwachten.
Hij zegt 'onwaarschijnlijk'quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt me prima. Maar bij voorbaat roepen dat Rusland dit noooooit zou doen, is natuurlijk nogal idioot (of zoals in dit geval vermoedelijk bewust desinformatie verspreiden).
Waarom moet overal een of ander doel achter zitten?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wat je met dit soort domme opmerkingen wil bereiken. Alsof dit een belediging is. Het zal mij jeuken wat ze er in oekraïne of in rusland van vinden, ik ben met beide niet in oorlog.
Alsof de EU Adolf Putler aan gaat pakken. Die gaat straks kloten in de Baltische landen en dan kijken we ook gewoon de andere kant op. Niemand gaat Adolf Putler aanpakken helaas.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Evenals de situatie in Ceuta wordt het hoog tijd dat de EU eens harder van zich afbijt. Hiervoor kunnen we eens wat leren van de Turken, die hadden de ballen de Russen gewoon uit de lucht te knallen, volgens mij heeft dit ze ook geen windeieren gelegd.
Kan ook gewoon Oekraine zijn die een sterke reactie vanuit Europa wil uitlokken.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:26 schreef Schanulleke het volgende:
Dit begint toch wel vervelend dicht bij het activeren van artikel 5 te komen. Kan die Putin niet gewoon even lekker doodgaan ofzo?
En dan?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:26 schreef Schanulleke het volgende:
Dit begint toch wel vervelend dicht bij het activeren van artikel 5 te komen. Kan die Putin niet gewoon even lekker doodgaan ofzo?
De russen hebben anders wel een vliegtuigen fetish, net zoals ze MH17 kapot schoten. Deze keer in ieder geval geen burgervlucht als doelwit, voor russisch doen extreem humaan inderdaad.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:40 schreef Oud_student het volgende:
We moeten geloven dat er een draadje los zat bij het explosief, waardoor het niet is afgegaan![]()
Het lijkt meer op een waarschuwing of een false flag incident.
Misschien zit de Oekraine er wel achter, net zo als bij het opblazen van de pipeline, met de bedoeling om ook Duitsland of de hele NAVO bij de oorlog te betrekken
Hoezo hebben ze hier geen baat bij? Ze roepen al maanden op hun gesponsorde staatstelevisie dat ze het westen moeten laten voelen wat de steun echt kost en dat ze transits als legitieme doelen zien en dat ze poetin zwak vinden dat hij nog ntes heeft gedaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef LXIV het volgende:
Dit dus.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:54 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hoezo hebben ze hier geen baat bij? Ze roepen al maanden op hun gesponsorde staatstelevisie dat ze het westen moeten laten voelen wat de steun echt kost en dat ze transits als legitieme doelen zien en dat ze poetin zwak vinden dat hij nog ntes heeft gedaan.
Het schijnt dat ze nu echt in anti-drone kaarsen gaan investeren hoor!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:20 schreef Benificent het volgende:
Wakker worden Europa. Net als met andere dossiers duurt het te lang voordat er actie wordt ondernomen. Het maakt niet uit op dit moment waar de drone vandaan komt. Maar het vliegverkeer, luchtruim en luchthavens en andere locaties moeten veel beter worden beschermd. Waar is het anti drone systeem waar ze al weer jaren over discussiëren. Had er al lang moeten staan. We lopen zoals met alles lekker achter de feiten aan. Gewoon lekker het Europese parlement laten pendelen tussen Brussel en Straatburg. Kost een paar honderd miljoen per jaar maar okay is toch het geld van de burgers. Echt het is om te huilen.
Je realiseert je hopelijk dat je hier nu zelf aan het complot denken bent?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:02 schreef Telefoonvork het volgende:
Zal vast en zeker van het een of andere complotwappie komen die alle propaganda uit Rusland voor waar aanneemt en door dat land overgehaald is om dat vliegtuig aan te vallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |