-------------------------------------quote:Drone met explosieven gevonden vlakbij Oekraïens vliegtuig op vliegveld Leipzig
Op het vliegveld van de Duitse stad Leipzig is een drone gevonden die explosieven en een ontsteker bevatte, schrijven Duitse media op basis van veiligheidsbronnen. De drone was volgens de NAVO gisteravond gezien in de buurt van een Oekraïens vrachtvliegtuig.
Het vliegveld in het oosten van Duitsland is een belangrijk knooppunt voor het luchtverkeer naar Oekraïne.
De autoriteiten hebben de ontsteker verwijderd en het explosief wordt in een speciale container geplaatst voor onderzoek, schrijft Bild, dat als eerste foto's van de drone publiceerde. Volgens de krant is het explosief gemaakt van kunstmest en benzine. De ontsteker bleek niet te werken, aldus Bild.
Alle vluchten werden na de vondst opgeschort en vliegtuigen moesten uitwijken naar andere luchthavens. Een vrachttoestel van DHL moest de landing afbreken en raakte bij het doorvliegen een onbekend projectiel. Dat gebeurde op 6 kilometer van het vliegveld en op zo'n 400 meter hoogte. Het vliegtuig raakte licht beschadigd aan de neus.
De Duitse autoriteiten onderzoeken of dat projectiel ook een drone was. Volgens Bild detecteerde het afweersysteem van de luchthaven twee drones.
Een Russische sabotageactie wordt door de autoriteiten niet uitgesloten. Het vliegverkeer op de luchthaven is vanochtend hervat.
https://nos.nl/artikel/26(...)op-vliegveld-leipzig
Ik mag inderdaad aannemen dat dit er niet voor zorgt dat nu de halve NAVO een leger op gaat trommelen en die kant op gaat sturen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Ach, er zal wel veel ‘foei’ en afkeur worden uitgesproken, maar daar zal het wel bij blijven verder.
Paar drones met explosieven naar het Kremlin.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik mag inderdaad aannemen dat dit er niet voor zorgt dat nu de halve NAVO een leger op gaat trommelen en die kant op gaat sturen.
Doe maar niet. Geen behoefte aan WO3.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Paar drones met explosieven naar het Kremlin.
Ben maar niet bangquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nou, mij hoef je écht geen oproep te sturen.
Zou tijd worden. Maar gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-------------------------------------
Artikel 5?
Wat precies moet ik me bij dat plaatje voorstellen? Zegt me helemaal niets.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:14 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ben maar niet bang![]()
[ afbeelding ]
Niet haten op Mclovin.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:14 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ben maar niet bang![]()
[ afbeelding ]
Ik ben er ook van overtuigd dat we jou beter niet dan wel kunnen sturen, dus daar zullen beide partijen content mee zijnquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nou, mij hoef je écht geen oproep te sturen.
Ik heb werkelijk geen idee wat je met dit soort domme opmerkingen wil bereiken. Alsof dit een belediging is. Het zal mij jeuken wat ze er in oekraïne of in rusland van vinden, ik ben met beide niet in oorlog.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben er ook van overtuigd dat we jou beter niet dan wel kunnen sturen, dus daar zullen beide partijen content mee zijn
Weet je nog die hele drone hysterie van een tijd geleden? Overigens ziet het er wel echt als een hobby drone-tje uit. Iedereen kan zo'n ding in elkaar knutselen en er mee vliegen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef LXIV het volgende:
Rusland heeft hier totaal geen belang bij dus onwaarschijnlijk dat die er achter zit.
Maar zelfs zo’n eenvoudige redenering is te complex voor 90% van de users
Redelijk creatief ditmaal, een beroep op fictieve autoriteit. Dus Rusland is weer eens bij voorbaat onschuldig.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef LXIV het volgende:
Rusland heeft hier totaal geen belang bij dus onwaarschijnlijk dat die er achter zit.
Maar zelfs zo’n eenvoudige redenering is te complex voor 90% van de users
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |