abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:55:54 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221507371
quote:
Drone met explosieven gevonden vlakbij Oekraïens vliegtuig op vliegveld Leipzig

Op het vliegveld van de Duitse stad Leipzig is een drone gevonden die explosieven en een ontsteker bevatte, schrijven Duitse media op basis van veiligheidsbronnen. De drone was volgens de NAVO gisteravond gezien in de buurt van een Oekraïens vrachtvliegtuig.

Het vliegveld in het oosten van Duitsland is een belangrijk knooppunt voor het luchtverkeer naar Oekraïne.

De autoriteiten hebben de ontsteker verwijderd en het explosief wordt in een speciale container geplaatst voor onderzoek, schrijft Bild, dat als eerste foto's van de drone publiceerde. Volgens de krant is het explosief gemaakt van kunstmest en benzine. De ontsteker bleek niet te werken, aldus Bild.

Alle vluchten werden na de vondst opgeschort en vliegtuigen moesten uitwijken naar andere luchthavens. Een vrachttoestel van DHL moest de landing afbreken en raakte bij het doorvliegen een onbekend projectiel. Dat gebeurde op 6 kilometer van het vliegveld en op zo'n 400 meter hoogte. Het vliegtuig raakte licht beschadigd aan de neus.

De Duitse autoriteiten onderzoeken of dat projectiel ook een drone was. Volgens Bild detecteerde het afweersysteem van de luchthaven twee drones.

Een Russische sabotageactie wordt door de autoriteiten niet uitgesloten. Het vliegverkeer op de luchthaven is vanochtend hervat.

https://nos.nl/artikel/26(...)op-vliegveld-leipzig
-------------------------------------

Artikel 5?
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:57:33 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:57:40 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221507383
Ach, er zal wel veel ‘foei’ en afkeur worden uitgesproken, maar daar zal het wel bij blijven verder.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221507387
Tja, soort van eigen schuld
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:59:15 #5
438527 MissButterflyy
pi_221507392
Lijkt wel een LEGO drone. :')
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:59:33 #6
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_221507395
In de drukte vergeten achterin te gooien met de rest van het wapentuig?
pi_221507398
Gewoon een afzwaaier.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221507405
quote:
11s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:55 schreef Starhopper het volgende:
Artikel 5?
Nou, mij hoef je écht geen oproep te sturen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 augustus 2026 @ 16:03:36 #9
284411 crew  heywoodu
pi_221507425
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Ach, er zal wel veel ‘foei’ en afkeur worden uitgesproken, maar daar zal het wel bij blijven verder.
Ik mag inderdaad aannemen dat dit er niet voor zorgt dat nu de halve NAVO een leger op gaat trommelen en die kant op gaat sturen.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 16:06:33 #10
438527 MissButterflyy
pi_221507447
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik mag inderdaad aannemen dat dit er niet voor zorgt dat nu de halve NAVO een leger op gaat trommelen en die kant op gaat sturen.
Paar drones met explosieven naar het Kremlin. B:)B
pi_221507464
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Paar drones met explosieven naar het Kremlin. B:)B
Doe maar niet. Geen behoefte aan WO3.
pi_221507502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:01 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ben maar niet bang _O-

Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 16:15:43 #13
8781 crew  Frutsel
pi_221507505
quote:
11s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
-------------------------------------

Artikel 5?
Zou tijd worden. Maar gaat niet gebeuren.

Russen haben es nicht gewusst.
Russen wijzen naar Oekraine zelf om Europa te verleiden tot meer actie
Russen doen nooit geen foute zaken

Valt lastig aan te tonen... tis niet dat er ergens een Russische militair staat te dronen denk ik.
Als je al iets of iemand te pakken krijgt heeft ie een vlag van Liberia of Oegandiinaviastan in zijn reet.

Maar een paar mooie Russische doelwitten elders in de wereld opzoeken zou best een prima actie zijn.
pi_221507514
Ben benieuwd hoeveel specifieke vragen gericht op geheime veiligheids-informatie gerelateerd aan het vliegveld Leipzig de AfD in de Landstag Sachsen recent opgevraagd heeft...

Al langer is er grote zorgen over het opvallend grote aantal veiligheids-relevante vragen die de AfD stelt in de Landstag van Sachsen gericht op kritische veiligheid en waarvan al langer het vermoeden bestaat dat deze informatie uiteindelijk op russische bureau's beland.

In duitsland is al langer afgewogen om de AfD vaker informatie te mogen weigeren, wegens hun al te nauwe rusland-contacten en het opvalend grote aantal vragen die ze stellen:

Sorge im Landtag: AfD "Trojanisches Pferd des Kreml"?

Spionagevorwürfe: Energie, Militär, Rüstung – AfD stellt Tausende Anfragen in Landtagen

Union und SPD erwägen strengeren Geheimschutz wegen AfD-Reisen nach Russland
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221507517
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:14 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ben maar niet bang _O-

[ afbeelding ]
Wat precies moet ik me bij dat plaatje voorstellen? Zegt me helemaal niets.
pi_221507544
Wakker worden Europa. Net als met andere dossiers duurt het te lang voordat er actie wordt ondernomen. Het maakt niet uit op dit moment waar de drone vandaan komt. Maar het vliegverkeer, luchtruim en luchthavens en andere locaties moeten veel beter worden beschermd. Waar is het anti drone systeem waar ze al weer jaren over discussiëren. Had er al lang moeten staan. We lopen zoals met alles lekker achter de feiten aan. Gewoon lekker het Europese parlement laten pendelen tussen Brussel en Straatburg. Kost een paar honderd miljoen per jaar maar okay is toch het geld van de burgers. Echt het is om te huilen.
pi_221507651
Smullen, een topic vol mensen die graag anderen de vleesmolen inslingert om de aandeelhouders van Lockheed Martin te spekken. Net dressuurpaarden _O-
  woensdag 5 augustus 2026 @ 16:43:43 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221507707
Rusland heeft hier totaal geen belang bij dus onwaarschijnlijk dat die er achter zit.
Maar zelfs zo’n eenvoudige redenering is te complex voor 90% van de users
The End Times are wild
pi_221508328
Zal vast en zeker van het een of andere complotwappie komen die alle propaganda uit Rusland voor waar aanneemt en door dat land overgehaald is om dat vliegtuig aan te vallen.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 18:16:03 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221508435
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:14 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ben maar niet bang _O-

[ afbeelding ]
Niet haten op Mclovin.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 6 augustus 2026 @ 09:51:57 #21
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221511059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:01 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik ben er ook van overtuigd dat we jou beter niet dan wel kunnen sturen, dus daar zullen beide partijen content mee zijn
Laffe huichelaar
  donderdag 6 augustus 2026 @ 09:55:17 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221511083
Evenals de situatie in Ceuta wordt het hoog tijd dat de EU eens harder van zich afbijt. Hiervoor kunnen we eens wat leren van de Turken, die hadden de ballen de Russen gewoon uit de lucht te knallen, volgens mij heeft dit ze ook geen windeieren gelegd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221511127
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik ben er ook van overtuigd dat we jou beter niet dan wel kunnen sturen, dus daar zullen beide partijen content mee zijn
Ik heb werkelijk geen idee wat je met dit soort domme opmerkingen wil bereiken. Alsof dit een belediging is. Het zal mij jeuken wat ze er in oekraïne of in rusland van vinden, ik ben met beide niet in oorlog.
pi_221511175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef LXIV het volgende:
Rusland heeft hier totaal geen belang bij dus onwaarschijnlijk dat die er achter zit.
Weet je nog die hele drone hysterie van een tijd geleden? Overigens ziet het er wel echt als een hobby drone-tje uit. Iedereen kan zo'n ding in elkaar knutselen en er mee vliegen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221511297
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef LXIV het volgende:
Redelijk creatief ditmaal, een beroep op fictieve autoriteit. Dus Rusland is weer eens bij voorbaat onschuldig.

Slaat wel weer nergens op uiteraard. Het zou niet bepaald de eerste keer zijn dat Rusland voor een paar duizend piek mensen rare dingen laat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')