abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:39:44 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221549673
Het duurt nog 1,5 jaar, maar voor wie deze bijzondere gebeurtenis wil meemaken: begin op tijd met plannen! Veel accommodaties en locaties zitten nu al (bijna) vol. Dit is dus een herinnering voor iedereen die wil gaan, maar het niet meer op de radar had. Wacht niet te lang!

Totale zonsverduistering bij zonsondergang, 02-07-2019, La Serena Chili - Edwin Charles Krupp

quote:
Zonsverduistering van 12 augustus 2026
De totale zonsverduistering van 12 augustus 2026 zal voornamelijk over het noordpoolgebied en de Atlantische Oceaan trekken, maar ook over Rusland, Groenland, het westen van IJsland, het noorden van Spanje en het noordoosten van Portugal.[1][2] Het punt met maximale totaliteit ligt op zee vlak voor de westkust van IJsland dicht bij het plaatsje Patreksfjörður en duurt 2 minuten en 18 seconden.

Het is de eerste keer na de zonsverduistering van 11 augustus 1999 dat de kernschaduw van de maan het vasteland van Europa treft. Ze trekt over het noorden van Spanje en schampt daarbij het noordoosten van Portugal. De zon staat dan al zeer laag aan de horizon, het einde van de zonsverduistering is alleen vanuit de Spaanse noordkust te zien. In grote delen van Spanje gaat de zon gedeeltelijk verduisterd onder. Op de Balearen gaat de zon kort na de totaliteit onder.

Deze zonsverduistering vindt tijdens de vakantietijd plaats. Bovendien is de totaliteitszone in Spanje gemakkelijk te bereizen vanuit Europa en zijn er in Spanje goede waarnemingskansen door het klimaat aldaar. Waarschijnlijk zal er daarom grote belangstelling zijn voor deze zonsverduistering.

Verloop
De verduistering begint bij zonsopkomst in het noordoostelijk deel van de Russische regio Krasnojarsk, ver verwijderd van grotere nederzettingen. De maanschaduw beweegt zich snel noordwaarts, vlak langs de Noordpool, over de Noordelijke IJszee naar Groenland. De zone van de totaliteit trekt vervolgens in zuidelijke richting over het oosten van Groenland over het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan en raakt het het uiterste westen van IJsland. Het schiereiland Vestfirðir ligt vlak bij het totaliteitsmaximum, waardoor daar rond de twee minuten totaliteit bereikt kan worden, maar ook de hoofdstad Reykjavik ligt in het pad van de totaliteit. Deze zonsverduistering zal de eerste totale zonsverduistering zijn die vanaf IJsland te zien is sinds die van 30 juni 1954 en de enige die daar in de 21e eeuw is te zien.

Het pad van de totaliteit gaat daarna over het noorden van Spanje van de Atlantische kust tot aan de Middellandse Zeekust evenals op de Balearen. De totaliteit zal zichtbaar zijn vanuit de steden Valencia, Zaragoza, Palma en Bilbao, maar zowel Madrid als Barcelona liggen net buiten het pad van de totaliteit. In Burgos, Santander en Zaragoza staat de zon zeer laag en gaat de zon gedeeltelijk verduisterd onder. In Valencia en op Ibiza en Mallorca gaat de zon kort na de totaliteit onder.

De laatste totale zonsverduistering in Spanje was de zonsverduistering van 30 augustus 1905 welke een soortgelijk pad over het land volgde. De eerstvolgende totale zonsverduistering die in Spanje te zien is, zal minder dan een jaar later plaatsvinden, op 2 augustus 2027.

De zon zal voor meer dan 90% verduisterd zijn in Ierland, Groot-Brittannië, Portugal, Frankrijk, Italië, de Balkan en Noord-Afrika. In grote delen van Europa, Noord-Afrika en Noord-Amerika zal een gedeeltelijk verduisterde zon te zien zijn.

De verduistering maakt deel uit van de Saros 126 zonsverduisteringserie.
https://nl.wikipedia.org/(...)van_12_augustus_2026
Pad van de totale zonsverduistering:
Google maps kaart met de totaliteitszone en tijden

Voor de thuisblijvers. In Nederland is de zonsverduistering ook zichtbaar, maar niet als totale verduistering:
quote:

Op woensdag 12 augustus 2026, tussen 19:17 en 21:03 uur MEZT, vindt een gedeeltelijke zonsverduistering plaats. De Maan schuift dan vanaf de Aarde gezien precies voor de Zon langs. Bij helder weer zal vanuit Nederland en België de hele verduistering zichtbaar zijn. Wij zien de eclips als een hap die in eerste instantie uit de rechterkant van de Zon wordt genomen en steeds groter wordt. Halverwege de verduistering bevindt die hap zich aan de onderkant, en tegen het einde van de eclips verdwijnt deze aan de linkerkant van de Zon. De verduistering duurt bij ons 1,8 uur.

Tijdens het maximum van de eclips, om 20:11 uur, zal 90% van de diameter van de Zon, ofwel 88% van haar oppervlakte, bedekt zijn (zie de afbeelding hiernaast). De Zon staat op dat moment 8° boven de westnoordwestelijke horizon en het maximum van de eclips is in onze streken redelijk goed zichtbaar. Aangezien de Maan ten zuiden langs de Zon trekt, wordt de verduistering groter naarmate je je zuidelijker bevindt. Zie de lokale gegevens voor een aantal plaatsen in de Benelux. Een bedekking van 88% is niet voldoende om het donker te maken in onze streken, maar meer dan genoeg om te worden opgemerkt met het blote oog (zonder vergroting, maar met bescherming). Daarnaast heeft de reductie aan zonlicht invloed op bijvoorbeeld de energieopwekking door zonnepanelen. Elders is deze eclips te zien als een totale zonsverduistering.
https://hemel.waarnemen.c(...)g%20zichtbaar%20zijn.
Om alvast een indruk te krijgen, hier twee filmpjes van de totale zonsverduistering in Chili in 2019. Deze vond plaats tijdens zonsondergang en is vergelijkbaar met wat we in Spanje kunnen verwachten:
Bekijk deze YouTube-video
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:40:36 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221549679
Tijdstip van zonsverduistering is oprecht het enige tijdstip waarop er nergens aan de westkust echt hoop is :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221549739
Sprak net een vriend van me die in IJsland zit, daar schijnt het niet best te zijn.

Edit: Oh ja had niet gelijk door dat je het over IJsland had, had vorig topic nog niet gezien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221549761
Krijg morgen pas mijn brillen via DHL, ik heb ze Zaterdag via Getdressed bestelt, dus verwacht dat het wel goed komt, eigenaar heeft goed contact met ze dus, denk dat ze het wel tijdig bezorgen.
Die van 1999 was het in Nederland ook geen topweer, best veel bevolking wat ik me herinner, wel jammer.
pi_221549777
@Nattekat je zou kunen overwegen om een goedkope vlucht naar Spanje te pakken morgen, kost je ongeveer 125 euro.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:16:09 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221549841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 18:04 schreef raptorix het volgende:
@:nattekat je zou kunen overwegen om een goedkope vlucht naar Spanje te pakken morgen, kost je ongeveer 125 euro.
Ik ben gek, maar niet zo gek :P

Denk niet eens dat ik op tijd in Spanje kan zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221549843
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef Nattekat het volgende:
Tijdstip van zonsverduistering is oprecht het enige tijdstip waarop er nergens aan de westkust echt hoop is :{
-O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221549862
Vanavond is hier (Bilbao) ook helemaal dichtgetrokken. Maar dat zegt nog niks over morgen.
Ik zit er steeds aan te denken om wat meer in de buurt te blijven en de kust trekt. Gisteren slecht nieuws gekregen over mijn weggelopen kat dus slecht geslapen en weinig zin om honderden km op en neer te gaan rijden als ik de ervaring ook meer in de buurt kan krijgen.
Aan de andere kant maak ik dit wellicht maar één keer in mijn leven mee dus dan zouden de km ook niet zo moeten boeien voor meer zekerheid aan goed weer en extra totalitijd ;) Keuzes, keuzes.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:23:06 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221549888
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 18:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond is hier (Bilbao) ook helemaal dichtgetrokken. Maar dat zegt nog niks over morgen.
Ik zit er steeds aan te denken om wat meer in de buurt te blijven en de kust trekt. Gisteren slecht nieuws gekregen over mijn weggelopen kat dus slecht geslapen en weinig zin om honderden km op en neer te gaan rijden als ik de ervaring ook meer in de buurt kan krijgen.
Aan de andere kant maak ik dit wellicht maar één keer in mijn leven mee dus dan zouden de km ook niet zo moeten boeien voor meer zekerheid aan goed weer en extra totalitijd ;) Keuzes, keuzes.
Hier is het nog volop zonnig, maar die depressie is vanochtend aan land gekomen in het zuiden en kruipt deze kant op. Ja echt, het weer in IJsland was altijd een risico, dat was bekend, maar dat er uitgerekend nu een depressie komt is echt pech. Dat is niet de reden van het lage aantal zonuren hier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:59:49 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221550160

Waterval O+

Met in de verte doem en verderf, dat is het zuiden. Doet me een beetje denken aan een film, These Final Hours
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:55:00 #11
284411 crew  heywoodu
pi_221550576
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:58 schreef raptorix het volgende:
Krijg morgen pas mijn brillen via DHL, ik heb ze Zaterdag via Getdressed bestelt, dus verwacht dat het wel goed komt, eigenaar heeft goed contact met ze dus, denk dat ze het wel tijdig bezorgen.
Die van 1999 was het in Nederland ook geen topweer, best veel bevolking wat ik me herinner, wel jammer.
Van 1999 hebben we zeker wel kunnen kijken, alleen weet ik niet meer precies hoe :P
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:25:32 #12
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221550902
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Hmmmmm... ECMWF ziet er helemaal niets meer in, maar ICON - toch een betrouwbaarder model voor bewolking - geeft nog wat hoop.

Er zitten veel slimme mensen hier, kan iemand even alles langs gaan en ons in IJsland grondig informeren? @:Frutsel @:SpeedyGJ @:INViCTuS @:12Beaufort

Niet alleen de hoofdrun als het kan, maar pluimen en weet ik veel wat.
Bij kachelmann heb je meerdere modellen. Zal eens kieken
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221551282
Morgen om deze tijd. Is het weer voorbij.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_221552101
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Waterval O+

Met in de verte doem en verderf, dat is het zuiden. Doet me een beetje denken aan een film, These Final Hours
Wij zaten daar vandaag middenin (Westman eilanden), af en toe kwam er wel een voorzichtig zonnetje doorheen
pi_221552197
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Van 1999 hebben we zeker wel kunnen kijken, alleen weet ik niet meer precies hoe :P
Weet het nog heel goed, was van mijn laatste centen een webshop gestart, had letterlijk maar 1200 gulden op mijn rekening, paste toe wat je nu dropshipping noemt, mooie tijden ;)
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:26:58 #16
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221552404
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 18:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik zit meer naar het westen, maar vanavond trok het helemaal dicht inderdaad. Werd er niet blij van, want dat zag ik tot gisteren nergens in de voorspellingen.

Ik denk eraan om meer landinwaarts te gaan, volgens Ventusky daar minder kans op bewolking. Maar eerst morgen maar eens aankijken.

Irritant dit.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_221552519
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 22:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik zit meer naar het westen, maar vanavond trok het helemaal dicht inderdaad. Werd er niet blij van, want dat zag ik tot gisteren nergens in de voorspellingen.

Ik denk eraan om meer landinwaarts te gaan, volgens Ventusky daar minder kans op bewolking. Maar eerst morgen maar eens aankijken.

Irritant dit.
Ik heb nu voor 90% de knoop doorgehakt dat ik naar het binnenland ga. Die bewolking vandaag was schrikken: je zag die hele zon niet meer en ik wil het hele verschijnsel zien. Dan maar een end rijden. Op Reddit nu mensen in paniek want die hebben geen plan B. Tja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:45:07 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221552595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:25 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Bij kachelmann heb je meerdere modellen. Zal eens kieken
14.gif

Zou het zeer waarderen als het voor morgenochtend 8:30 NL tijd is :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:11:28 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221552759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 22:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Irritant dit.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 22:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb nu voor 90% de knoop doorgehakt dat ik naar het binnenland ga. Die bewolking vandaag was schrikken: je zag die hele zon niet meer en ik wil het hele verschijnsel zien. Dan maar een end rijden. Op Reddit nu mensen in paniek want die hebben geen plan B. Tja.
Ja, wij gaan ook verder het binnenland in. Te onzeker allemaal aan de kust. Heel veel plezier morgen :D
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:11:58 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221552761
Wat kut om te lezen @Nattekat ;( Ik duim voor je! Hopelijk een wonder!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 00:03:31 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221552998
Ik denk dat ik in de Westfjords regio blijf. Uit het zuiden komt regen dat vlak na de zonsverduistering in Snæfellsjökull aankomt, dus dat maakt een bergbeklimming vrij kut, en ik denk dat we hier noordelijker nog wel wat kans gaan maken. Verder naar het zuiden is iig uitgesloten. Hier of nergens.

Echt enorm klote, want ik had er best zin in.

Maar goed, morgenochtend nog maar eens alle modellen een keer langs.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 01:03:22 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221553093

Nu nog steeds prachtig weer. Heb de webcam van het zuiden gezien, wat een drama daar :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221553097
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 01:03 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Nu nog steeds prachtig weer. Heb de webcam van het zuiden gezien, wat een drama daar :D
Hopen op het beste tijdens HET moment. Gelukkig heb je verder wel prima weer, zodat niet je hele reis kut is als er morgen niks te zien is.
pi_221553100
In Ehrwald (Oostenrijk) zou die voor 89.75% moeten zijn te zien. Ruim een procent meer dan thuis *O* :P
En een half procent minder dan in het Schwarzwald. Merken we niks van.

Morgen maar wel zorgen dat ik wel op tijd in Oostenrijk ben dan :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 01:32:17 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221553115
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 01:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hopen op het beste tijdens HET moment. Gelukkig heb je verder wel prima weer, zodat niet je hele reis kut is als er morgen niks te zien is.
Het feit dat ik morgenochtend pas een knoop kan doorhakken is echt intens kut :')

Maar het is nog steeds een prachtige omgeving. We vinden wel wat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221553548
Hopelijk zijn de voorspellingen nu wat beter @Nattekat ! Dan heb ik luxe problemen.

Ik heb de knoop doorgehakt. Binnenland en op officieel kijkpunt waar ik al een kaartje voor heb.

Naarmate het moment nadert hoorde ik van steeds meer (kans op) wegafsluitingen en kilometers sjouwen in de zon en daarna uren in diezelfde hitte wachten leek me niet handig.
En zo draag ik hopelijk ook bij aan het voorkomen van 0,6863226% verkeerschaos en (belangrijker) natuurbranden.

Vanaf 18.00 uur gaat de plek open. Dorpje in de buurt heeft wat musea dus ik ga zorgen dat ik daar op tijd ben.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 08:59:06 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221553624
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 08:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk zijn de voorspellingen nu wat beter @:nattekat ! Dan heb ik luxe problemen.

Ik heb de knoop doorgehakt. Binnenland en op officieel kijkpunt waar ik al een kaartje voor heb.

Naarmate het moment nadert hoorde ik van steeds meer (kans op) wegafsluitingen en kilometers sjouwen in de zon en daarna uren in diezelfde hitte wachten leek me niet handig.
En zo draag ik hopelijk ook bij aan het voorkomen van 0,6863226% verkeerschaos en (belangrijker) natuurbranden.

Vanaf 18.00 uur gaat de plek open. Dorpje in de buurt heeft wat musea dus ik ga zorgen dat ik daar op tijd ben.
Muah. Huidige uitdaging is ook dat verreweg het beste model niet echt een optie heeft om alle runs te vergelijken, maar het ziet er wel een klein beetje hoopgevend uit.

Látrabjarg is de huidige bestemming, maar gezien dat heel weinig bewegingsvrijheid geeft, gaan we bij de laatste afslag richting het noorden nog zo lang mogelijk wachten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 09:30:45 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221553728
Zojuist het pad der totaliteit betreden *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 09:37:57 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221553824
Het is nu zo helder dat ik de vulkaan op het andere schiereiland kan zien. Echt hoor ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2026 @ 10:23:01 #30
284411 crew  heywoodu
pi_221554343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 09:37 schreef Nattekat het volgende:
Het is nu zo helder dat ik de vulkaan op het andere schiereiland kan zien. Echt hoor ;(
Blijven hopen!
  woensdag 12 augustus 2026 @ 10:27:40 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221554355
ECLIPSE DAY *O* HEEL VEEL PLEZIER IEDEREEN *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 11:13:00 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221554670
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 10:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Blijven hopen!

Immer
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221554876
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 10:27 schreef Starhopper het volgende:
ECLIPSE DAY *O* HEEL VEEL PLEZIER IEDEREEN *O*
Dit.

Geniet ervan. Van de totale dan. Die neppe halve shit hier in Nederland is niks :{w

Veel plezier iedereen!
Live in the moment.

Dit gaat een ieder van jullie de rest van zijn/haar leven onthouden.
8-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221555384
Ja, dan koelt het een beetje af, het is nu al 34 graden in de schaduw (het is een uur vroeger dan in Nederland).
pi_221555523
Volgend jaar heeft Spanje trouwens weer mazzel.
pi_221555883
twitter
pi_221555886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:52 schreef raptorix het volgende:
Volgend jaar heeft Spanje trouwens weer mazzel.
Dat topic is er trouwens ook al :)
WKN / Totale zonsverduistering 02-08-2027 (Zuid-Spanje, Noord-Afrika en MO)
pi_221555905
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:24 schreef Managarm het volgende:
Ja, dan koelt het een beetje af, het is nu al 34 graden in de schaduw (het is een uur vroeger dan in Nederland).
Ik zit op een mooi plekje in de auto te lunchen. Want airco.
35 graden nu en over en half uur ben ik in het dorpje waar ik moet zijn. Eens checken hoe het met drukte en parkeren zit. Tot dusver is het uitgestorven op de weg.
pi_221555912
Onverwachte complicatie: mijn telefoon blijkt heel slecht tegen de hitte te kunnen en weigert dan fotos te maken :')
pi_221555918
In 2028 en 2030 moeten we naar Oceanie...misschien woon ik daar dan wel..dan komen alle fokkers bij mij :D :P
pi_221555922
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 13:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Onverwachte complicatie: mijn telefoon blijkt heel slecht tegen de hitte te kunnen en weigert dan fotos te maken :')
Wat heb je dan? Een I(ce)Phone?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 13:28:13 #42
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_221555925
Nou, ik ben ook op weg naar de plek waar we een poging gaan wagen. Orpesa, ten noorden van Valencia. Het ziet er behoorlijk goed uit qua voorspellingen.
pi_221555944
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 13:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik zit op een mooi plekje in de auto te lunchen. Want airco.
35 graden nu en over en half uur ben ik in het dorpje waar ik moet zijn. Eens checken hoe het met drukte en parkeren zit. Tot dusver is het uitgestorven op de weg.
Ik zit achter mijn bureau, binnen 24 graden. Het zal er wel op neer komen dat ik vanavond tijdens het kijken van een serie in slaap val :).
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 13:54:34 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221556034
Oud:

Nieuw:
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221556177
Fokking DHL zouden voor 14:30 bezorgen, ik ga me beetje zorgen maken over de brilletjes.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 14:47:34 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  woensdag 12 augustus 2026 @ 15:08:42 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221556325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Oud:
[ afbeelding ]
Nieuw:
[ afbeelding ]
Gaat goede kant op!!!!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2026 @ 15:13:18 #48
284411 crew  heywoodu
pi_221556343
Even googlen op 'zonsverduistering' :7
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2026 @ 15:17:24 #49
284411 crew  heywoodu
pi_221556365
quote:
"Nou, is dit alles?"
  woensdag 12 augustus 2026 @ 15:21:44 #50
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221556384
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 13:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kak, dan moet je maar met je eigen ogen kijken ;-)
pi_221556392
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 13:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Wat heb je dan? Een I(ce)Phone?
Bejaarde Android.

Inmiddels op 6km van de locatie en neergestreken in het dorpje .. het is uitgestorven _O-
Ik verwachtte massas mensen. Dus nu tijd genomen even de toerist uit te hangen en te zitten in de schaduw.
Dan heb ik nog 3 uur voor 6 (gereguleerde want zonder ticket kom je er niet in) km. Moet lukken :+
pi_221556398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:21 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Kak, dan moet je maar met je eigen ogen kijken ;-)
Ik heb een reserve telefoon bij.
En qua plaatjes verwacht ik duizenden veel betere publicaties online die ik kan gebruiken.
Maar een paar eigen fotos zou wel leuk zijn ja.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 15:27:16 #53
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221556405
Maar oke dus niet naar kijken zonder bril. Kan je oo je telefoonschern kijken als je die richting de zon houdt? Dus dat je hem zelf niet ziet maar wel de zon op het scherm?

Geen zin in oog beschadiging want gta 6
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 15:31:58 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221556422

In positie. Dit is wel een commitment geweest hoor, een uur lang alleen maar onverharde bergweg naar niemandsland. Zelfs bereik is matig. Beter stuurt harmonie me straks niet weer weg van hier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 augustus 2026 @ 15:37:22 #55
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_221556438
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

In positie. Dit is wel een commitment geweest hoor, een uur lang alleen maar onverharde bergweg naar niemandsland. Zelfs bereik is matig. Beter stuurt harmonie me straks niet weer weg van hier.
Ik zie blauwe lucht!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 15:45:40 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221556472
quote:
99s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:37 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Ik zie blauwe lucht!
Nog wel. Het gat in de bewolking moet ik het van hebben, dit is nog vlak voor de bewolking.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 augustus 2026 @ 16:02:01 #57
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_221556524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nog wel. Het gat in de bewolking moet ik het van hebben, dit is nog vlak voor de bewolking.
Hier in Spanje ziet het er goed uit, de voorspelling zegt nagenoeg 100%. *O* Het is een minder idyllische plek, want boven op een dakterras van een flat.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 16:15:46 #58
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221556596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Mooie plek! Hoe laat is de verduistering in IJsland?
pi_221556604

Een situatieschets. @RamboDirk
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 16:18:31 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221556605
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Mooie plek! Hoe laat is de verduistering in IJsland?
17:45
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221556606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:27 schreef MMaRsu het volgende:
Maar oke dus niet naar kijken zonder bril. Kan je oo je telefoonschern kijken als je die richting de zon houdt? Dus dat je hem zelf niet ziet maar wel de zon op het scherm?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:27 schreef MMaRsu het volgende:

Nee! Telefoon kapot én oog kapot!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 16:19:53 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221556610

Sta nu op het verkeerde schiereiland
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221556618
Trouwens las dat je telefoon camera beschadigt kan raken als je het filmpt geen idee of dat kul is, maar las het in serieuse bronnen.
Edit: Spuit 12
pi_221556624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bijna bijna *O*

Mijn reis ging vlekkeloos :D Nul file.
Inmiddels kamp opgemaakt op het parkeerterrein op een veld. Tegen de auto aan zitten in de schaduw is goed te doen. Viewpoint ligt 20 minuten lopen op een heuvel maar daar is nu alleen maar hitte. En eten en drinken heb ik zelf bij me.
Parkeerplek was vannacht al een kampeerterrein _O-

De Engelsen die net naast me parkeerden gaan al voor een 'cuppa' naar boven. Want veel hebben ze zelf niet bij zich :X

*Broodjes, koekjes, chips, fruit en 3 liter water koestert*
  woensdag 12 augustus 2026 @ 16:24:25 #65
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221556630
Laatste check gedaan, ik rij zo richting Reinosa. Ik zit nu op de plek waar 100% staat..

Even paar pizza's bakken, die gaan mee als avondeten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 16:34:52 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221556689
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bijna bijna
Tis hier 14:34 :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221556738
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Tis hier 14:34 :P
Tijdzones :{w
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 16:58:16 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221556784
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Tijdzones :{w
Heb ik hard nodig:
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 augustus 2026 @ 17:06:40 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221556821
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb ik hard nodig:
[ afbeelding ]
Eerste sneeuw winter 26/27. Ook tof. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221556862
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb ik hard nodig:
[ afbeelding ]
Doet me denken aan 1999. Toen had ik er hier in Venlo ook last van.
Maar heel af en toe toch wat lichtere bewolking voor een foto.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 18:00:35 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221557053
Even verkast naar een plek waar meer opties zijn. En internet.

Tis gewoon wolken kijken nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221557101
De zon is echt mega fel nu :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 18:17:58 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221557117
Satelliet loopt godverdomme 45 minuten achter
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 augustus 2026 @ 18:21:18 #74
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_221557130
De spanning loopt hier op, flink bewolkt nu maar volgens de voorspellingen is die op tijd weg.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 18:42:39 #75
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221557228
quote:
11s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:12 schreef Hallojo het volgende:
De zon is echt mega fel nu :o
DIN 13 lasglas ervoor 8-)

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 12 augustus 2026 @ 18:48:37 #76
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221557258
Ik volg deze op het moment:

Het begin van de maan is inmiddels zichtbaar.
pi_221557266
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 12 augustus 2026 @ 18:54:26 #78
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_221557283
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_221557296
quote:
Dit is @Dagoduck
pi_221557301
  woensdag 12 augustus 2026 @ 18:56:24 #81
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_221557306
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:55 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Dit is @:dagoduck
Klopt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_221557316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:14 schreef -CRASH- het volgende:
Doet me denken aan 1999.
Toen was FOK! nog nieuw en registreerde ik m'n eerste account hier (dat verloren ging tijdens De Grote Crash).
"Common sense is not so common" --Voltaire
  woensdag 12 augustus 2026 @ 18:59:28 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221557324

In Nederland
pi_221557333
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:02:40 #85
24533 ACT-F
pi_221557347
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:14 schreef -CRASH- het volgende:

[..]
Doet me denken aan 1999. Toen had ik er hier in Venlo ook last van.
Maar heel af en toe toch wat lichtere bewolking voor een foto.
Het toeval wilde dat ik toen in Roemenië was _O_ Toen nog met cd's :@
pi_221557352
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]
DIN 13 lasglas ervoor 8-)

[ afbeelding ]
pi_221557354
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
[..]
Bijna bijna *O*

Mijn reis ging vlekkeloos :D Nul file.
Inmiddels kamp opgemaakt op het parkeerterrein op een veld. Tegen de auto aan zitten in de schaduw is goed te doen. Viewpoint ligt 20 minuten lopen op een heuvel maar daar is nu alleen maar hitte. En eten en drinken heb ik zelf bij me.
Parkeerplek was vannacht al een kampeerterrein _O-

De Engelsen die net naast me parkeerden gaan al voor een 'cuppa' naar boven. Want veel hebben ze zelf niet bij zich :X

*Broodjes, koekjes, chips, fruit en 3 liter water koestert*
Oprechter vraag: waarom gaan mensen allemaal naar stranden en dat soort plekken als je t gewoon vanuit je tuin ook prima kunt zien?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:05:59 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:06:19 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221557378
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:03 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Oprechter vraag: waarom gaan mensen allemaal naar stranden en dat soort plekken als je t gewoon vanuit je tuin ook prima kunt zien?
Misschien staan er allemaal bomen en huizen voor in hun tuin ?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:08:24 #90
24533 ACT-F
pi_221557393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:03 schreef Zipportal het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Arme poezelbeest :'(
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:11:05 #91
24533 ACT-F
pi_221557419
Krijgen we een stroomstoring à la Spanje? Misschien gaat heel Europa plat :9
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2026 @ 19:17:42 #92
284411 crew  heywoodu
pi_221557451
Zichtbaar *O*
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:19:45 #93
24533 ACT-F
pi_221557460
pi_221557463
Eerste hapje eruit.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:21:12 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221557471
twitter
pi_221557475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:03 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Kunnen ze iets later meteen de zon zien zakken in de zee.
pi_221557483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:22 schreef lbosse het volgende:

[..]
Kunnen ze iets later meteen de zon zien zakken in de zee.
En dan een zwoele zomernacht met hun twee?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:24:10 #98
24533 ACT-F
pi_221557495
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:30:53 #99
24533 ACT-F
pi_221557553
Hap

pi_221557559
pi_221557572
Leuk al die nieuwe Pacman designs
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:34:02 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221557585
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:35:57 #104
24533 ACT-F
pi_221557605
NOS eindelijk live.
pi_221557615
Ik kijk bij de Belg @Zipportal
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:37:32 #106
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221557622
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:30 schreef ACT-F het volgende:
Hap

[ afbeelding ]
Pacman
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221557625
Zonsverduistering of niet in India poepen ze op stroat. @Caland
pi_221557631
Ik WIL DE ZON
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 augustus 2026 @ 19:38:53 #109
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221557632
Is @Nattekat al in een geiser gesprongen omdat het bewolkt is?
pi_221557636
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:38 schreef Pino112 het volgende:
Is @:nattekat al in een geiser gesprongen omdat het bewolkt is?
Hier niet hoor
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:39:33 #111
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221557639
Prima te bekijken door een lashelm.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:39:53 #112
24533 ACT-F
pi_221557644
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:38 schreef Pino112 het volgende:
Is @:nattekat al in een geiser gesprongen omdat het bewolkt is?
:D

En wij maar genieten van een wolkeloze Nederland 8-)
pi_221557653
Ik zit thuis achter het gordijn en staar in de zon, hoef ik niet eens voor naar Spanje of IJsland

*O* *O*

Heb nu wel allerlei vlekjes voor mijn ogen dat wel ;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:40:38 #114
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221557654
In IJsland is het bijna zover. :Y
pi_221557664
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:40 schreef TLC het volgende:
Ik zit thuis achter het gordijn en staar in de zon, hoef ik niet eens voor naar Spanje of IJsland

*O* *O*

Heb nu wel allerlei vlekjes voor mijn ogen dat wel ;( :'(
:'(
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2026 @ 19:42:51 #116
284411 crew  heywoodu
pi_221557672
Heel hard hopen dat het op het moment ok is bij @Nattekat
pi_221557674
Kabinet Jetten 1 adviseert mensen om een verrekijker te pakken. @RamboDirk
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:43:24 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221557678
IJsland verduisterd
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:43:26 #119
24533 ACT-F
pi_221557679
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:42 schreef heywoodu het volgende:
Heel hard hopen dat het op het moment ok is bij @:Nattekat
Hij is druk aan het fappen.
pi_221557681
Ik heb 2 camera-obscura gemaakt voor de kinderen. Maar ze geven er geen drol om :'(

Ze werken overigens wel goed :)

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_221557683
Fok forum wordt ineens heel wazig :'(
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:43:57 #122
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_221557684
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:39 schreef PzKpfw het volgende:
Prima te bekijken door een lashelm.
Alleen met dichtheid 14 of hoger.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:45:12 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221557692
Zonnevlammen
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:46:18 #124
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221557701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:38 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik WIL DE ZON
Hedde gij geld bij?
pi_221557710
Ja ok, die beelden van IJsland zijn wel erg mooi. Alles onder de 100% is verder niet heel bijzonder maar een leuk aardigheidje om een aantal keer in je leven meegemaakt te hebben.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:47:54 #127
24533 ACT-F
pi_221557712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:45 schreef Momo het volgende:
Zonnevlammen
Die vond ik het mooist _O_
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:48:02 #128
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221557715
Dat was 'm alweer in IJsland. :P
pi_221557721
Mooie beelden vanuit IJsland O+
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:49:12 #130
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221557725
Heb karton met een wit groot vel papier.werkt goed
pi_221557737
In 1999 wilde ik ook de zonsverduistering zien maar toen blokkeerde de maan mijn zicht :r
pi_221557739
Gaat dan opeens weer snel in Ijsland
pi_221557745
Niets is meer veilig vandaag de dag. zelfs de zon wordt gewoon voor je neus verduisterd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 19:52:28 #135
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221557748
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:38 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik WIL DE ZON
ZIEN ZAKKEN IN DE ZEE
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_221557750
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:49 schreef MadMaster het volgende:
Pikkedonker in IJsland nu, bijzonder…
pi_221557752
4000 brillen _O-
pi_221557755
Was dus gewoon bewolkt in Ijsland. Lekker voor de mensen die daar speciaal naartoe gingen
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:53:15 #139
24533 ACT-F
pi_221557758
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:53:34 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221557761
pi_221557764
Ik zie de zon paars achtig worden ;(
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:54:15 #142
24533 ACT-F
pi_221557768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
O+
pi_221557774
Ik merk er niets van.
pi_221557780
File naar Scheveningen. Doe ff lekker normaal zeg :')
Zonder wrijving geen glans
pi_221557783
Al die liveblogs _O-
pi_221557788
Het wordt nu wel merkbaar donkerder buiten
pi_221557789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:53 schreef TLC het volgende:
Ik zie de zon paars achtig worden ;(
Te lang door een cd gestaard?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:57:16 #148
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_221557793

Het ziet er goed uit hier in Spanje
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:57:26 #149
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_221557795
It's like 1999. Soort van.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:57:31 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221557797
Met een gaatjesprojector al het hapje uit de zon gezien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221557805
Het begint wel te schemeren, maar dat komt ook omdat het richting het eind van de dag gaat.
pi_221557816
Begint weer lekker vroeg donker te worden :).
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:01:46 #153
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221557818
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:43 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Alleen met dichtheid 14 of hoger.
Ik heb nog gekeken maar dat nummer was niet meer leesbaar. Maar de zon is zodanig zwak via dat schermpje dat ik denk dat het wel goed zit. Van mijn automatische lashelm was die DIN 16 maar die schakelt niet snel genoeg.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:01:50 #154
24533 ACT-F
pi_221557819
pi_221557834
Hwt is hier OPEENS erg donker @lenny_leonard
pi_221557843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:56 schreef Haags het volgende:
Ik heb 'm gezien in 1999. Met zo'n brilletje. Was voor mij genoeg.
Maar ieder ze meug. Toch zou ik het lekker vanaf m'n eigen omgeving bekijken.
En dan op een ander avondje lekker rustig een strandwandeling doen. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221557856
We hebben een plekje gevonden bij vitoria gastein in de buurt! Mooi hier, ook allemaal Spanjaarden bij ons
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:05:54 #158
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221557858
Het is al aardig gedimd nu.
pi_221557859
quote:
Tijd voor een vreugdevuur
pi_221557860
Albert Bos GOD op de NOS. Die kan van echt niks iets maken _O_
De enige echte.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:07:08 #162
38496 Perrin
pi_221557865
Ik krijg behoefte aan een heidens ritueel.
pi_221557867
quote:
Massa-aanrandingen in het donker.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:07:39 #164
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_221557868
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:34 schreef Caland het volgende:
[ x ]

@:gurneyisbestoke @:scrummie @:dombohetolifantje1 @:fetx @:zipportal
:D
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:07:51 #165
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221557871
In Kuifje en de zonnetempel was het veel leuker dan dit toch wel wat saaie gebeuren. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_221557881
De zon schijnt nog volop in het zuiden met slechts 3 minuten te gaan.
speak only if it improves the silence.
pi_221557888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:06 schreef Rnie het volgende:
Albert Bos GOD op de NOS. Die kan van echt niks iets maken _O_
Wat Peter zei over de andere kant opkijken klopt wel. Aparte donkerblauwe lucht.
En op het flatgebouw aan de overkant staat welgeteld 1 mevrouw met een brilletje op te kijken naar de verduistering.
Nuchter buurtje hiero.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 12-08-2026 20:20:40 ]
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:09:53 #168
78780 deedeetee
pi_221557900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:08 schreef TjjWester het volgende:
De zon schijnt nog volop in het zuiden met slechts 3 minuten te gaan.
Valt idd tegen ik had verwacht dat het donker zou worden. -O-
pi_221557901
Is er bij een weerstation al een merkbare temperatuurdaling, of is dat eigenlijk niet zo significant met 90% bedekking om deze tijd?
pi_221557907
Miljaar de zon is weg :'(
pi_221557910
pi_221557916
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:07 schreef deedeetee het volgende:
In Kuifje en de zonnetempel was het veel leuker dan dit toch wel wat saaie gebeuren. :P
Ja!

Ik moet nu ook even denken aan een Suske & Wiske waarbij Wiske tijdelijk blind is en na genezing als eerste de kale kop van Lambik ziet. "Ik zie... ik zie... de MAAN!"
pi_221557917
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Valt idd tegen ik had verwacht dat het donker zou worden. -O-
Ik kan me van 99 herinneren dat het donker als de nacht werd en koud.

Zat toen in het heuvelland
pi_221557919
Was toch leuk.
pi_221557920
Was dit het? Hier nog compleet licht
٩๏̯͡๏)۶
pi_221557921
2081 ga ik niet halen.

En deze heb ik eigenlijk ook niet gezien.
pi_221557925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:12 schreef Ronald het volgende:
Was dit het? Hier nog compleet licht
Dat is vermoedelijk de Wederkomst des HEEREN.
pi_221557930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:11 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Ik kan me van 99 herinneren dat het donker als de nacht werd en koud.

Zat toen in het heuvelland
Toen was het ook meer midden op de dag toch? In mijn beleving wel in ieder geval, in de Franse Alpen waar ik toen was. Dat maakt ook een verschil.
pi_221557931
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:12 schreef Toby56 het volgende:
2081 ga ik niet halen.

En deze heb ik eigenlijk ook niet gezien.
2081 ga ik ook van hierboven bekijken, misschien hebben we dan ook gelijk beter zicht :s)
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:13:25 #180
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_221557933
Bij de NOS zijn ze onder de indruk.

Een verslaggever zei net ook 'vet sick'.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_221557935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:13 schreef kilon het volgende:

[..]
Toen was het ook meer midden op de dag toch? In mijn beleving wel in ieder geval, in de Franse Alpen waar ik toen was. Dat maakt ook een verschil.
's Ochtends dacht ik.
Rond koffietijd ofzo.
pi_221557938
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:13 schreef kilon het volgende:

[..]
Tussen 11 en 1
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:14:03 #183
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221557941
Het is gewoon volop licht hier, we worden beflikkerd. :(
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221557942
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Tussen 11 en 1
Ah, OK. Het begon rond koffietijd.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:14:31 #185
38496 Perrin
pi_221557947
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:13 schreef SonicVolcano het volgende:
Bij de NOS zijn ze onder de indruk.

Een verslaggever zei net ook 'vet sick'.
Intelligent.
pi_221557952
Mensen die dachten dat het donker ging worden hier :')
Koel en donker bewaren
pi_221557961
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:14 schreef Guanabana het volgende:
het is duidelijk flink donkerder
geen nacht, maar dat was ook niet te verwachten
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:15:29 #188
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_221557963
Peter Kuipers Munneke vertelt wel leuke dingen. Dat wel. Hij is oprecht enthousiast.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_221557971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:14 schreef Guanabana het volgende:
90% van de zon verborgen zou moeten leiden tot een donkere ervaring.

Vorige keer was het 93 tot 96 %
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:16:48 #190
24533 ACT-F
pi_221557984
pi_221557986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:15 schreef mschol het volgende:

[..]
het is duidelijk flink donkerder
geen nacht, maar dat was ook niet te verwachten
Ik weet niet waar je woont, hier is het gewoon een stervende zomeravond.
pi_221557989
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:17:46 #193
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_221557996
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je woont, hier is het gewoon een stervende zomeravond.
Te vroeg op de avond ja.
pi_221558002
twitter

Mijn bijdrage
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:19:01 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221558007
Leuk diepte interview op RTL

Heb je iets speciaals met de zon?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:19:47 #196
24533 ACT-F
pi_221558013
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:20:07 #197
78780 deedeetee
pi_221558016
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ja!

Ik moet nu ook even denken aan een Suske & Wiske waarbij Wiske tijdelijk blind is en na genezing als eerste de kale kop van Lambik ziet. "Ik zie... ik zie... de MAAN!"
O ja dat stripboek heb ik vroeger ook gelezen. Weet niet meer welke het was. :D
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:20:51 #198
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221558026
Het was hier in het noorden wel iets donkerder geworden, maar valt mij toch tegen
~FEYENOORD~
pi_221558029
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:19 schreef Caland het volgende:

Een hele warme band
pi_221558035
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:19 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Euh... hallo buurman!
pi_221558039
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:20 schreef R-woud93 het volgende:
Het was hier in het noorden wel iets donkerder geworden, maar valt mij toch tegen
Hier in het zuiden zagen we geen hand voor ogen. Pikkedonker!
pi_221558041
quote:
In het Noorden is het altijd donker.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:23:02 #203
24533 ACT-F
pi_221558055
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Euh... hallo buurman!
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:23:44 #204
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221558059
quote:

[..]
Doe niet zo raar
~FEYENOORD~
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 20:24:27 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221558069
Bewolkt geweest -O-

Desondanks prachtig O+

Hier gaat zeker nog eens een herkansing komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:24:33 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221558070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Hier in het zuiden zagen we geen hand voor ogen. Pikkedonker!
Weet niet in welk zuiden jij zit maar hier amper verschil :{
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 augustus 2026 @ 20:24:39 #207
22592 crew  Ole
pi_221558071
Ik vind het wel donker nu :X
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221558074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die was echt mooi, ja. Zonnevlammen *O*
Is dat zo?
pi_221558078
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:23 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Doe niet zo raar
Ik ben een Noorderling dus ik weet er alles van.
Ik heb er mijn duistere karakter aan te danken.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:25:32 #210
24533 ACT-F
pi_221558086
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:24 schreef Ole het volgende:
Ik vind het wel donker nu :X
Het koelt lekker af.
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:25:53 #211
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221558089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ben een Noorderling dus ik weet er alles van.
Ik heb er mijn duistere karakter aan te dachten.
Akkoord
~FEYENOORD~
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:26:46 #212
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221558097
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:24 schreef Nattekat het volgende:
Bewolkt geweest -O-

Desondanks prachtig O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zonde zeg! Probeer te genieten daar!
IJsland _O_
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  FOK!Fotograaf woensdag 12 augustus 2026 @ 20:27:19 #213
842 Zorro
Z
pi_221558106
Nou ff buiten geweest.
Poe poe. Je ziet door je bril een oranje boogje. Dat was het wel.
En donker werd het ook niet. Zie je wel hoe tyfusfel die zon is, om met zo'n reepje nog zoveel licht geven.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:27:25 #214
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221558109
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het koelt lekker af.
Dat zekers, maar al met al valt het wel mee hier in het noorden. Zuiden zal nog wel beter te zien zijn.
Weerstation Dokkum voor het actuele weer in de Friese 11steden stad
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling | Maandvoorspelling Augustus | Jaarvoorspelling 2026
pi_221558110
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:19 schreef Caland het volgende:

RTL is sowieso af.

Daar stonden ze, terwijl er contact met de studio was, iemand te interviewen die door een foto negatief stond te kijken en er was NIEMAND die vertelde dat dat schadelijk kan zijn.

Voor die achterlijke mevrouw succes met je ogen en voor alle kijkers is het te hopen dat niet een aantal dacht ow dat kan ik ook!

Volstrekt kansloos dat die mevrouw niet gewaarschuwd werd en kansloos dat de kijkers niet gewaarschuwd werden.

RTL is af.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:27:46 #216
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221558114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:24 schreef Nattekat het volgende:
Bewolkt geweest -O-

Desondanks prachtig O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Aaw das jammer -O-
Weerstation Dokkum voor het actuele weer in de Friese 11steden stad
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling | Maandvoorspelling Augustus | Jaarvoorspelling 2026
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:27:58 #217
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558117
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:27 schreef Zorro het volgende:
Nou ff buiten geweest.
Poe poe. Je ziet door je bril een oranje boogje. Dat was het wel.
En donker werd het ook niet. Zie je wel hoe tyfusfel die zon is, om met zo'n reepje nog zoveel licht geven.
We gaan weer over tot de orde van de dag.
What can change the nature of a man?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:28:04 #218
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_221558118
Wat een heisa, zonde van mijn tjd
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:28:12 #219
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558120
pi_221558121
Straks weer de Red Ring of Death in Spanje
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:28:53 #221
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:28 schreef ZaZoe het volgende:
Wat een heisa, zonde van mijn tjd
Lekker met het kuddevolk mee, 'heb jij al een eclipsbril?"
pi_221558134
Moet ook ff aan de prachtige tv-serie Heimat denken. In deel 3 was er in die serie zo'n idioot die zijn brilletje niet altijd ophad. Een Ossie. Weitere Erklärung nicht notwendig.
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:29:44 #223
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558137
Tijd voor de Moon Presence.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:30:37 #224
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_221558153
Zet je bril op Miral!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 20:30:50 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221558160
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:27 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Aaw das jammer -O-
Het feit dat ik me al helemaal ingesteld had op zware bewolking en het toch nog redelijk is geweest maakt wel een hoop goed gelukkig. Echt tot het allerlaatste moment gewacht met definitief de locatie kiezen.

Dit zie ik nu op de weg terug, en dat komt deze kant op.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 20:31:07 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221558161
Gefixt
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:31:11 #227
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558163

pi_221558167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:29 schreef Toby56 het volgende:
tv-serie Heimat
Die was sowieso geniaal. Ik heb ze nog ergens op DVD. Prachtig getroffen tijdsbeeld. Mogelijk nog steeds een aanrader.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221558174
Ik vond het nog veel te licht voor een zonsverduistering
pi_221558178
Het is nu toch weer stukken lichter dan net :s)
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:32:14 #231
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221558180
quote:

[..]
pi_221558182
Hier nog twee minuten tot de 97%, het hoogtepunt in deze regio in Portugal.
pi_221558185
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vond het nog veel te licht voor een zonsverduistering
Moet eigenlijk in de nacht gebeuren. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:32:26 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221558186
quote:
3s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:27 schreef vosss het volgende:

[..]
RTL is sowieso af.

Daar stonden ze, terwijl er contact met de studio was, iemand te interviewen die door een foto negatief stond te kijken en er was NIEMAND die vertelde dat dat schadelijk kan zijn.

Voor die achterlijke mevrouw succes met je ogen en voor alle kijkers is het te hopen dat niet een aantal dacht ow dat kan ik ook!

Volstrekt kansloos dat die mevrouw niet gewaarschuwd werd en kansloos dat de kijkers niet gewaarschuwd werden.

RTL is af.
Boeiend, eigen risico.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:32:57 #235
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221558190
Wel gaaf, die beelden uit Spanje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:34:12 #236
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221558204
Applaudisseren :')
~FEYENOORD~
pi_221558206
Idd een stuk lichter hier nu in rotterdam
pi_221558209
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:32 schreef Caland het volgende:

[..]
Boeiend, eigen risico.
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:34:55 #239
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221558213
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef Maver24 het volgende:
Idd een stuk lichter hier nu in rotterdam
Totdat je de wijken in gaat
~FEYENOORD~
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:34:57 #240
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558214
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef R-woud93 het volgende:
_O-
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:35:28 #241
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221558217
Nou dat wassie dan weer. :W
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:35:30 #242
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_221558218
De vogels beginnen weer te fluiten, helemaal van slag
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_221558221
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef R-woud93 het volgende:
Zelfde figuren die dat doen in de bioscoop. Gewoon tegen een leeg doekje.
pi_221558223
JEZUS WAT WAS DIT VET ZEG ONGEKEND DIT

Teringdruk op het strand
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:36:03 #245
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221558228
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:35 schreef ZaZoe het volgende:
De vogels beginnen weer te fluiten, helemaal van slag
De dag begint weer, op naar de zaak
~FEYENOORD~
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:36:28 #246
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558231
pi_221558232
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:32 schreef Caland het volgende:

[..]
Boeiend, eigen risico.
Zeker, maar ik ben een beetje boos omdat ik zelf een kapot oog heb waar ik niks aan lon doen. Dit zijn mensen die er wel wat aan hadden kunnen doen om te voorkomen. Dus sorry als ik beetje boos was.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:36:38 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221558235
Hoe laat is nu die zwaartekracht onderbreking?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 augustus 2026 @ 20:37:05 #249
22592 crew  Ole
pi_221558240
Katje gaat op jacht nu!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221558246
quote:
Idd, het was iets donkerder en het koelde wel wat af. Wat was dit nou?
pi_221558247
wel zieke shit.. dat de afstand tussen aarde en maan t.o.v. maan en zon dusdanig perfect is, dat het de zon verduistert. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Als de maan verder van de aarde staat, dan zou je dus altijd een randje van de zon zien. Staat de maan dichter bij de aarde, dan zou de zon veel langer verduistert zijn.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_221558252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Die was sowieso geniaal. Ik heb ze nog ergens op DVD. Prachtig getroffen tijdsbeeld. Mogelijk nog steeds een aanrader.
O ja!
Vooral als de herfst steeds meer zijn intrede gaat doen ga ik er naar verlangen en bekijk ik weer een paar delen.

Ue, unne, vore, hinne.
Drue, drunne, drauße, drinne
Loo, doo, hie, Frickelscher un Kieh
Knäpperscher, Krieschele, Wehle un Schlehe
Verziehlscher, Geheischnis
Eisch, meisch, deisch, ue, unne, vore, hinne
Vatter, Mutter, Kinn, Unkel un Gesinn
die Goot und der Pat, im Himmel schwätze se Hunsrücker Platt.
pi_221558255
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:37 schreef Viesdik het volgende:
wel zieke shit.. dat de afstand tussen aarde en maan t.o.v. maan en zon dusdanig perfect is, dat het de zon verduistert. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Als de maan verder van de aarde staat, dan zou je dus altijd een randje van de zon zien. Staat de maan dichter bij de aarde, dan zou de zon veel langer verduistert zijn.
Dankzij GodGod.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:38:32 #254
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221558261
7 oktober 2135 is er een volledige zonsverduistering in Nederland
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:38:38 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221558262
twitter

Gaaf.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:38:43 #256
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221558267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:37 schreef Viesdik het volgende:
wel zieke shit.. dat de afstand tussen aarde en maan t.o.v. van maan en zon dusdanig perfect is, dat het de zon verduistert. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Als de maan verder van de aarde staat, dan zou je dus altijd een randje van de zon zien. Staat de maan dichter bij de aarde, dan zou de zon veel langer verduistert zijn.
Er gaat een moment komen waarop een totale verduistering niet meer mogelijk is omdat de maan steeds verder van ons af komt te staan, bijzonder om daar over na te denken
~FEYENOORD~
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:39:13 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221558272
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef Momo het volgende:
In 1715 was er ook een volledige zonsverduistering in Nederland!
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:39:34 #258
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558276
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Gaaf.
Dit kan echt niet.
pi_221558283
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221558289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Dankzij GodGod.
De God Denkbaar Denkbaar de God.
(W.F. Hermans.)
pi_221558298
Nou was me dit een partij boeiend zeg
pi_221558299
quote:
Ik zet het direct in mijn agenda. Morgen even vrij vragen op werk.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:43:23 #263
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_221558309
Niks van gemerkt.
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:43:48 #264
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558313
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:43 schreef fetX het volgende:
Niks van gemerkt.
Wat gaan we nu kijken?
pi_221558318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:43 schreef Coco het volgende:

[..]
Wat gaan we nu kijken?
Supercupje meepakken?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  FOK!Fotograaf woensdag 12 augustus 2026 @ 20:44:11 #266
842 Zorro
Z
pi_221558319
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:43 schreef Coco het volgende:

[..]
Wat gaan we nu kijken?
De Super Cup.

Nah.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 20:44:33 #267
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221558323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:44 schreef RipCity het volgende:

[..]
Supercupje meepakken?
Vooruit dan.

@Zipportal komt ook
pi_221558341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:44 schreef Coco het volgende:

[..]
Vooruit dan.

@:zipportal komt ook
Ziggo Free zendt het niet eens uit. Soms moet je er een account voor aamaken. Mooi niet.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:46:07 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221558344
twitter
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:46:48 #270
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_221558355

Het was awesome! Mensen gingen juichen, er was vuurwerk achteraf, we gaan nu aan de champagne. *O*
pi_221558356
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:39 schreef Momo het volgende:

[..]
In 1715 was er ook een volledige zonsverduistering in Nederland!
Die herinner ik me nog.
Ik was met een oom terug uit Weimar gewandeld waar we een orgelconcert van ene Bach hadden bezocht.
We waren precies op tijd terug in Bruocgangdringhe om de verduistering te zien.
pi_221558357
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:45 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Ziggo Free zendt het niet eens uit. Soms moet je er een account voor aamaken. Mooi niet.
Dan zoeken ze het maar uit en kijken we Johnny de Mol maar
pi_221558360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:46 schreef Momo het volgende:
[ x ]
How to make it about me.
pi_221558365
quote:
99s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]

Het was awesome! Mensen gingen juichen, er was vuurwerk achteraf, we gaan nu aan de champagne. *O*
Als dat geen orgie wordt vanavond.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:47:56 #275
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221558368
quote:
99s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]

Daarna rellen. *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221558370
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Er gaat een moment komen waarop een totale verduistering niet meer mogelijk is omdat de maan steeds verder van ons af komt te staan, bijzonder om daar over na te denken
De wetenschap niet altijd blindelings vertrouwen
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_221558383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Zo waarlijk helpe mij de God Denkbaar Denkbaar de God.
pi_221558397
Even snel foto gemaakt met mobiel om de hoek van de deur.

pi_221558404
quote:
Dat is een dag na mijn 157ste verjaardag ! :B *O*
pi_221558405
Het was een beetje donker, 97% was de top hier.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:52:52 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221558407
pi_221558415
quote:
Op het strand van Noordwijk aan Zee maakte een man van de gelegenheid gebruik om zijn vriendin ten huwelijk te vragen, meldt ANP. Ook daarvoor begonnen de toeschouwers te klappen.
Dat zal een duister huwelijk worden
pi_221558422
Hier begon het:

En dit was het hoogtepunt:
Staatsondermijnende linkse sneuneus en klimaat mongool
pi_221558437
Vond dat stukje vuurwerk links van de zon nog het meest interessant.
pi_221558462
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:36 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe laat is nu die zwaartekracht onderbreking?
Is al geweest, ik ben nu halverwege de maan. Gelukkig satelliettelefoon meegenomen.
pi_221558467
Niets gemerkt.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221558497
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dan heb ik slecht nieuws voor je. In principe kunnen we alles wat we tot nu toe weten weggooien en vergeten, maar na een paar honderd jaar komen de wetenschappers weer tot dezelfde bevindingen.
pi_221558509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:52 schreef TLC het volgende:

[..]
Dat is een dag na mijn 157ste verjaardag ! :B *O*
Oh. Wanneer ben jij jarig dan?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 21:13:59 #289
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221558649
Ik vond het leuk om te zien, wij zijn de polder ingelopen om te kijken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 12 augustus 2026 @ 21:16:31 #290
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221558683
Best dope
Haters everywhere but I don't really care.
pi_221558767
quote:
Even noteren in mijn agenda :!
pi_221558772
Was net zo “niet boeiend” als ik gedacht had.
Maar wel lekker een paar potten bier gedronken en wat hapjes op een mooi zichtpunt met vrienden. :P
Vakman pur sang
  woensdag 12 augustus 2026 @ 21:24:17 #293
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221558779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 22:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
14.gif

Zou het zeer waarderen als het voor morgenochtend 8:30 NL tijd is :@
Ja, door werk allemaal niet gelukt in zo'n korte tijd. Sorry ;)

Hoe was het?
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221558787
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 21:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh. Wanneer ben jij jarig dan?
Ja duh.

Een dag eerder, ja?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 21:25:22 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221558789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 21:24 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ja, door werk allemaal niet gelukt in zo'n korte tijd. Sorry ;)

Hoe was het?
Nattekat in WKN / Totale zonsverduistering 12-08-2026 (Groenland, IJsland en Spanje) #2
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221558824
Eigenlijk is er elke avond een zonsverduistering tot aan de ochtend
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2026 @ 21:30:17 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221558842
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Zonde zeg! Probeer te genieten daar!
IJsland _O_
Was m'n laatste dag dit :s)

Echt genoten. Op dag 1 was het al duidelijk dat het bewolkt ging zijn hier, zware bewolking was zelfs aannemelijk, dus ik heb me er bijna niet meer mee bezig gehouden. Op die eerste dag (en deze middag) na niets dan prachtig weer gehad.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221558862
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Was net zo “niet boeiend” als ik gedacht had.
Maar wel lekker een paar potten bier gedronken en wat hapjes op een mooi zichtpunt met vrienden. :P
Dat komt omdat alleen een totale boeiend is. :)
  woensdag 12 augustus 2026 @ 21:32:53 #299
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221558863
Elke 5 min een foto zo'n beetje. Tot hij achter een huis verdween :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_221558911

Dit was in Bragança, het Noorden van Portugal.
pi_221558914
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 21:32 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat komt omdat alleen een totale boeiend is. :)
Als je niet zo’n bril had, had je het niet eens doorgehad behalve dat het even iets frisser was.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')