Hier in het zuiden zagen we geen hand voor ogen. Pikkedonker!quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:20 schreef R-woud93 het volgende:
Het was hier in het noorden wel iets donkerder geworden, maar valt mij toch tegen
In het Noorden is het altijd donker.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:20 schreef R-woud93 het volgende:
Het was hier in het noorden wel iets donkerder geworden, maar valt mij toch tegen
Doe niet zo raarquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In het Noorden is het altijd donker.
Weet niet in welk zuiden jij zit maar hier amper verschilquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier in het zuiden zagen we geen hand voor ogen. Pikkedonker!
Ik ben een Noorderling dus ik weet er alles van.quote:
Akkoordquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben een Noorderling dus ik weet er alles van.
Ik heb er mijn duistere karakter aan te dachten.
Zonde zeg! Probeer te genieten daar!quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:24 schreef Nattekat het volgende:
Bewolkt geweest
Desondanks prachtig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier gaat zeker nog eens een herkansing komen.
Dat zekers, maar al met al valt het wel mee hier in het noorden. Zuiden zal nog wel beter te zien zijn.quote:
RTL is sowieso af.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:19 schreef Caland het volgende:
Leuk diepte interview op RTL
Heb je iets speciaals met de zon?
Aaw das jammerquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:24 schreef Nattekat het volgende:
Bewolkt geweest
Desondanks prachtig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier gaat zeker nog eens een herkansing komen.
We gaan weer over tot de orde van de dag.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:27 schreef Zorro het volgende:
Nou ff buiten geweest.
Poe poe. Je ziet door je bril een oranje boogje. Dat was het wel.
En donker werd het ook niet. Zie je wel hoe tyfusfel die zon is, om met zo'n reepje nog zoveel licht geven.
Lekker met het kuddevolk mee, 'heb jij al een eclipsbril?"quote:
Het feit dat ik me al helemaal ingesteld had op zware bewolking en het toch nog redelijk is geweest maakt wel een hoop goed gelukkig. Echt tot het allerlaatste moment gewacht met definitief de locatie kiezen.quote:
Die was sowieso geniaal. Ik heb ze nog ergens op DVD. Prachtig getroffen tijdsbeeld. Mogelijk nog steeds een aanrader.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In het Noorden is het altijd donker.
Moet eigenlijk in de nacht gebeuren.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vond het nog veel te licht voor een zonsverduistering
Boeiend, eigen risico.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:27 schreef vosss het volgende:
[..]
RTL is sowieso af.
Daar stonden ze, terwijl er contact met de studio was, iemand te interviewen die door een foto negatief stond te kijken en er was NIEMAND die vertelde dat dat schadelijk kan zijn.
Voor die achterlijke mevrouw succes met je ogen en voor alle kijkers is het te hopen dat niet een aantal dacht ow dat kan ik ook!
Volstrekt kansloos dat die mevrouw niet gewaarschuwd werd en kansloos dat de kijkers niet gewaarschuwd werden.
RTL is af.
Totdat je de wijken in gaatquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef Maver24 het volgende:
Idd een stuk lichter hier nu in rotterdam
De dag begint weer, op naar de zaakquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:35 schreef ZaZoe het volgende:
De vogels beginnen weer te fluiten, helemaal van slag
Zeker, maar ik ben een beetje boos omdat ik zelf een kapot oog heb waar ik niks aan lon doen. Dit zijn mensen die er wel wat aan hadden kunnen doen om te voorkomen. Dus sorry als ik beetje boos was.quote:
Idd, het was iets donkerder en het koelde wel wat af. Wat was dit nou?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:20 schreef R-woud93 het volgende:
O ja!quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die was sowieso geniaal. Ik heb ze nog ergens op DVD. Prachtig getroffen tijdsbeeld. Mogelijk nog steeds een aanrader.
Dankzij GodGod.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:37 schreef Viesdik het volgende:
wel zieke shit.. dat de afstand tussen aarde en maan t.o.v. maan en zon dusdanig perfect is, dat het de zon verduistert. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Als de maan verder van de aarde staat, dan zou je dus altijd een randje van de zon zien. Staat de maan dichter bij de aarde, dan zou de zon veel langer verduistert zijn.
Er gaat een moment komen waarop een totale verduistering niet meer mogelijk is omdat de maan steeds verder van ons af komt te staan, bijzonder om daar over na te denkenquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:37 schreef Viesdik het volgende:
wel zieke shit.. dat de afstand tussen aarde en maan t.o.v. van maan en zon dusdanig perfect is, dat het de zon verduistert. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Als de maan verder van de aarde staat, dan zou je dus altijd een randje van de zon zien. Staat de maan dichter bij de aarde, dan zou de zon veel langer verduistert zijn.
In 1715 was er ook een volledige zonsverduistering in Nederland!quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef Momo het volgende:
7 oktober 2135 is er een volledige zonsverduistering in Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zet het direct in mijn agenda. Morgen even vrij vragen op werk.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef Momo het volgende:
De Super Cup.quote:
Die herinner ik me nog.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
In 1715 was er ook een volledige zonsverduistering in Nederland!
Dan zoeken ze het maar uit en kijken we Johnny de Mol maarquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ziggo Free zendt het niet eens uit. Soms moet je er een account voor aamaken. Mooi niet.
Als dat geen orgie wordt vanavond.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Het was awesome! Mensen gingen juichen, er was vuurwerk achteraf, we gaan nu aan de champagne.
Daarna rellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Het was awesome! Mensen gingen juichen, er was vuurwerk achteraf, we gaan nu aan de champagne.
De wetenschap niet altijd blindelings vertrouwenquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Er gaat een moment komen waarop een totale verduistering niet meer mogelijk is omdat de maan steeds verder van ons af komt te staan, bijzonder om daar over na te denken
Zo waarlijk helpe mij de God Denkbaar Denkbaar de God.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:48 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De wetenschap niet altijd blindelings vertrouwen
Dat is een dag na mijn 157ste verjaardag !quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef Momo het volgende:
Dat zal een duister huwelijk wordenquote:Op het strand van Noordwijk aan Zee maakte een man van de gelegenheid gebruik om zijn vriendin ten huwelijk te vragen, meldt ANP. Ook daarvoor begonnen de toeschouwers te klappen.
Is al geweest, ik ben nu halverwege de maan. Gelukkig satelliettelefoon meegenomen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:36 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe laat is nu die zwaartekracht onderbreking?
Dan heb ik slecht nieuws voor je. In principe kunnen we alles wat we tot nu toe weten weggooien en vergeten, maar na een paar honderd jaar komen de wetenschappers weer tot dezelfde bevindingen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:48 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De wetenschap niet altijd blindelings vertrouwen
Oh. Wanneer ben jij jarig dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat is een dag na mijn 157ste verjaardag !![]()
Even noteren in mijn agendaquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef Momo het volgende:
Ja, door werk allemaal niet gelukt in zo'n korte tijd. Sorryquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 22:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou het zeer waarderen als het voor morgenochtend 8:30 NL tijd is
Ja duh.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh. Wanneer ben jij jarig dan?
Nattekat in WKN / Totale zonsverduistering 12-08-2026 (Groenland, IJsland en Spanje) #2quote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, door werk allemaal niet gelukt in zo'n korte tijd. Sorry
Hoe was het?
Was m'n laatste dag ditquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zonde zeg! Probeer te genieten daar!
IJsland
Dat komt omdat alleen een totale boeiend is.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Was net zo “niet boeiend” als ik gedacht had.
Maar wel lekker een paar potten bier gedronken en wat hapjes op een mooi zichtpunt met vrienden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |