abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2026 @ 20:59:30 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221415829
In het kader van "blijven wrijven in je eigen vlek".
Ze gaat nu het slachtoffer uithangen:

quote:
Sophie Straat mist "publieke solidariteit" na de ophef die is ontstaan naar aanleiding van haar show tijdens festival Best Kept Secret. De zangeres riep tijdens het optreden witte mannen op een stap naar achteren te doen bij een moshpit.

In een lang bericht op Instagram schrijft Sophie Straat dat ze een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen" over zich heen kreeg nadat een filmpje van het optreden online kwam te staan op het Instagram-kanaal van muziekplatform 3voor12.

De artiest wil niet uitleggen waarom ze bepaalde mensen naar voren trekt in een moshpit. "Het zijn altijd de mensen die het zelf ervaren: vrouwen, mensen van kleur en queer mensen, die moeten uitleggen waarom witte mannen naar achter moeten."

"Wat ik mis is publieke solidariteit, zeker in de muzieksector", vervolgt de zangeres. Ze zet ook vraagtekens bij de rol van de media. "Waar zijn de (linkse) media? Waar blijven de statements vanuit de grote festivals? Het enige publieke narratief dat er te vinden is, is dat van rechtse media, zoals in de vorm van Johan Derksen die op nationale televisie roept: 'Ik laat me niet piepelen door dat kutwijf'."

Sophie Straat, die in het echt Sophie Schwartz heet, schrijft verder dat er onlangs een aanvraag van 3voor12 kwam om het over de moshpit te hebben. "De voorspelling dat ze mijn interview niet gingen gebruiken, kwam helaas uit", zegt de artiest daarover. Volgens haar was het interview een kans om het gebrek aan publieke solidariteit aan te kaarten.

De zangeres vindt ook dat 3voor12 meer had moeten doen dan alleen de comments onder het veelbesproken filmpje uit te zetten. "Er had een statement moeten komen, gericht aan het publiek, waarin duidelijk werd gemaakt: dit is niet normaal, dit is niet acceptabel, en dit is waarom. Zolang instanties zwijgen en er geen publiekelijke back-up is, wordt het probleem afgeschoven naar het individu."
Volledige bericht op haar IG:
https://www.instagram.com(...)gsh=Y21panQ2N2Vud3No

twitter

twitter

twitter

Update 15-7:

quote:

Sophie Straat sprak met 3voor12 over ophef na moshpituitspraak: 'I'm good'

Het VPRO-muziekplatform 3voor12 is woensdag in gesprek gegaan met Sophie Straat over de ophef die ontstond na haar optreden op Best Kept Secret, waarvan een fragment door 3voor12 werd gepubliceerd op Instagram. De zangeres baalde vervolgens van een gebrek aan steun.
De zangeres ontving online veel haatberichten na haar optreden van een maand geleden. Straat riep witte mannen tijdens haar show op het weekendfestival op om een stap naar achteren te doen tijdens een moshpit. Daarmee wilde ze ruimte maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Beelden hiervan werden gedeeld via het Instagram-kanaal van 3voor12.

Straat ontving na het optreden een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen", liet ze maandag op Instagram weten. De zangeres voelde zich onvoldoende gesteund door 3voor12, waarna het programma een nieuw gesprek initieerde. Dat werd woensdag gepubliceerd in de 3voor12-podcast De Machine.

"Jullie zijn een nieuwsoutlet, dus gebruik die nieuwsoutlet", zei de zangeres in de podcast. "Als Lowlands een bericht krijgt van: 'Jullie moeten Sophie Straat van de line-up halen', dan moeten zij publiekelijk zeggen, vind ik: 'Nee, wij houden Sophie Straat op de line-up, want wij staan achter haar boodschap, wij staan achter haar muziek.'"

Volgens de presentatoren van de podcast dacht 3voor12 dat de zangeres "oké" was met hoe het platform de zaak aanpakte. "We hebben ons nadrukkelijk uitgesproken over jouw recht om te zeggen wat je hebt gezegd." Op de vraag van de presentatoren of de lucht is geklaard, reageerde de zangeres met "I'm good".

Voor Straat lijkt daarmee de kou dus uit de lucht. De zangeres uitte eerder nog haar ongenoegen over het feit dat 3voor12 een eerder gesprek over de ophef niet had geplaatst. Maandag zouden de twee partijen ook al om de tafel hebben gezeten.

Bron: https://www.nu.nl/enterta(...)tspraak-im-good.html

Podcast De Machine: https://3voor12.vpro.nl/a(...)e-uit-de-muziekscene
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:01:03 #2
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221415850
Ik wil een melding doen over mijn ervaring met Discriminatie.nl.

Ik heb een melding gedaan over een situatie waarin een vrouw de uitspraak deed: "Alle witte mannen naar achteren." Naar mijn mening is dit een discriminerende uitspraak, omdat mensen op basis van huidskleur en geslacht anders worden behandeld.

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat deze situatie volgens Discriminatie.nl niet als discriminatie werd aangemerkt. Ik ben het daar niet mee eens en ervaar dat mijn melding daardoor niet serieus is genomen.

Ik verzoek u om mijn melding opnieuw te beoordelen en duidelijk uit te leggen op basis van welke wettelijke of beleidsmatige criteria is geconcludeerd dat deze uitspraak niet als discriminatie wordt beschouwd. Ik ontvang graag een gemotiveerde reactie.

Met vriendelijke groet

Zojuist melding gedaan
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:06:25 #3
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221415927
Geen vervolging in België en Nederland. Terecht. Was ook enkel maar een vraag om wat ruimte te maken.

Altijd maar weer dat slachtoffergedrag bij een klein beetje kritiek. Meteen de discriminatiekaart trekken, terwijl ze alle kansen krijgen in Nederland. Ondankbaar gedoe. Het zou eens omgekeerd moeten zijn, maar dan is de wereld te klein.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:10:53 #4
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221415965
Gewoon een dom links meisje, boos op de witte man omdat die haar gewoon een dom links meisje noemen.
pi_221416036
quote:
Sef wil dat Sophie Straat met rust wordt gelaten

Sef wil dat Sophie Straat met rust gelaten wordt door mensen die haar betichten van racisme. De rapper komt voor haar op nu de zangeres in het nieuws is gekomen door haar veelbesproken uitspraak dat "witte mannen" naar achteren moesten tijdens een optreden op Best Kept Secret. Donderdag werd bekend dat er "vele honderden" klachten binnen waren gekomen bij het bureau Discriminatie.nl. Ook het Openbaar Ministerie zegt aangiftes te hebben ontvangen.

"Lieve racisten, jullie weten allemaal precies wat Sophie Straat bedoelde toen ze een keertje de moshpit voor andere mensen toegankelijk wilde maken. Jullie waren er niet bij, gaan er niet bij zijn en zouden al helemaal niet in de pit gaan", schrijft Sef op Instagram. "Dus please, spaar ons de gespeelde verontwaardiging. Jullie willen gewoon graag een stok om mee te slaan, en zijn nu ineens zogenaamd boos over 'racisme'."

De rapper hoopt dat "deze komkommertijd snel voorbij is", vervolgt hij. "Laat Sophie met rust en ga je focussen op je eigen stiffe bezigheden. Dan bemoeien wij ons ook niet met Formule 1 of whatever jullie leuk vinden."

De post van Sef wordt door talloze BN'ers gesteund. Onder anderen Karel en Boaz van Goldband, Mula B, Akwasi, Monica Geuze, Cornald Maas, S10, Maan, Joshua Nolet, MEROL en Bente hebben het bericht geliket.
Bron

Hulde _O_
pi_221416068
Er moest en zou een tweedeling komen in Nederland. Zwart vs wit.

Proficiat, we zijn er, het is gelukt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:22:57 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221416129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:

[..]
Bron

Hulde _O_
Wie?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:28:02 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416176
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:18 schreef Filosoofert het volgende:
Er moest en zou een tweedeling komen in Nederland. Zwart vs wit.

Proficiat, we zijn er, het is gelukt.
Die was er waarschijnlijk altijd al. Het was misschien wat meer onder de oppervlakte. Nu komt het steeds meer bovengronds. Gelijkwaardigheid is ook verbaal kunnen én durven matten met elkaar.
pi_221416204
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Wie?
Klaarblijkelijk zijn volgens deze rapper nu de mensen die aangifte hebben gedaan de racisten en is sophie juist het grote slachtoffer, hilarisch wel 8)7
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:33:12 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221416238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:31 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk zijn volgens deze rapper nu de mensen die aangifte hebben gedaan de racisten en is sophie juist het grote slachtoffer, hilarisch wel 8)7
Het zegt veel over het huidige medialandschap (en de huidige samenleving) dat de mening van een of andere rapper nieuws is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:34:22 #11
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416252
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Sophie Straat moet gewoon niet zo'n domme dingen zeggen.

Sophie Straat is een kut racist.

quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:28 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Die was er waarschijnlijk altijd al. Het was misschien wat meer onder de oppervlakte. Nu komt het steeds meer bovengronds. Gelijkwaardigheid is ook verbaal kunnen én durven matten met elkaar.
Wat een gelul.

Sophie Straat is een polariserende kut racist omdat ze hoopt hiermee hip te zijn.

In de jaren 60 had ze geroepen dat negers achterin de bus moeten.
pi_221416275
quote:
8s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:06 schreef Koekoekmakto het volgende:
Geen vervolging in België en Nederland. Terecht. Was ook enkel maar een vraag om wat ruimte te maken.

Altijd maar weer dat slachtoffergedrag bij een klein beetje kritiek. Meteen de discriminatiekaart trekken, terwijl ze alle kansen krijgen in Nederland. Ondankbaar gedoe. Het zou eens omgekeerd moeten zijn, maar dan is de wereld te klein.
Ja man. Ik hoop dat als ik volgende keer naar een restaurant gaan dat ze ook alle moslims en zwarten gewoon even achterin willen zetten zodat ik voor bij het raam kan zitten. Om gewoon een beetje ruimte te maken zeg maar, meer niet.
pi_221416281
quote:
"Lieve racisten, jullie weten allemaal precies wat Sophie Straat bedoelde toen ze een keertje de moshpit voor andere mensen toegankelijk wilde maken.
Oh ja, dat argument van Sophie zelf dat ze deze oproep deed, en later in België herhaalde, omdat ze mannen die fysiek sterker zijn naar achteren wilde hebben om het voor vrouwen veiliger te maken in de moshpit.

Vandaar natuurlijk dat ze duidelijk benadrukte dat witte mannen naar achteren moesten. Blijkbaar zijn zwarte mannen fysiek vergelijkbaar met vrouwen en hoeven die daarom van Sophie niet naar achteren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221416301
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Weten we ook weer wie we moeten boycotten. Jammer, vond het altijd een sympathieke gast met een paar leuke nummers een jaar of 15 geleden.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:43:13 #15
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:36 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ja man. Ik hoop dat als ik volgende keer naar een restaurant gaan dat ze ook alle moslims en zwarten gewoon even achterin willen zetten zodat ik voor bij het raam kan zitten. Om gewoon een beetje ruimte te maken zeg maar, meer niet.
Dat zijn goede vergelijkingen. Ik zou zeggen, ga ervoor!
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:44:39 #16
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416404
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Sophie Straat moet gewoon niet zo'n domme dingen zeggen.

Sophie Straat is een kut racist.
[..]
Wat een gelul.

Sophie Straat is een polariserende kut racist omdat ze hoopt hiermee hip te zijn.

In de jaren 60 had ze geroepen dat negers achterin de bus moeten.
Ze legt de vinger op de zere plek. Iedereen ziet nu hoe fragiel en kinderachtig deze jankende hypocrieten zijn.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:47:42 #17
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416446
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:44 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ze legt de vinger op de zere plek. Iedereen ziet nu hoe fragiel en kinderachtig deze jankende hypocrieten zijn.
Kut racist is het.

Jij mag ook best een racist zijn.

Zeg dan gewoon dat je een racist bent.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:47:58 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221416449
Mooi.
Ga ik voortaan vragen of alle zwarten naar achteren willen om plaats te maken voor blanken
Is dus geen discriminatie, naar een kunstuiting.

:')
Wtf man. Dit kan toch niet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221416452
quote:

[..]
Ik zou dat verbaal matten liever doen op gedrag en standpunten ipv op puur de huidskleur.

Ik woon in een multiculturele wijk en die tweedeling was/is er zeker niet. Ook niet onder de oppervlakte.

Maar ieder zijn eigen perspectief.

Ik denk niet dat we goed bezig zijn met z'n alle.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:49:18 #20
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef Red_85 het volgende:
Mooi.
Ga ik voortaan vragen of alle zwarten naar achteren willen om plaats te maken voor blanken

Psies.

Die lynchpartijen van zwarten was ook gewoon om te laten zien hoe hypocriet die negers vroeger waren.

manmanman.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:50:58 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221416482
quote:

[..]
Je hebt het altijd over 'fragiel' en 'kinderachtig' en wijst naar anderen die je niet wil specificeren verder. Daarbij ben je erg snel op je teentjes getrapt en doe je graag persoonlijk in posts.

Volgens mij heb je het gewoon over jezelf en projecteer je.
1947-2016
pi_221416495
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:43 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat zijn goede vergelijkingen. Ik zou zeggen, ga ervoor!
Wat is er dan anders aan? De ene heeft een tafel gereserveerd en zijn eten betaald en wordt daarna op basis van etniciteit of huidskleur gevraagd even te verkassen. De ander heeft een kaartje gekocht voor een evenement en wordt ook op basis van zijn etniciteit (en geslacht) gevraagd even te verkassen.
pi_221416520
quote:

[..]
Dit zou een goede reactie zijn als je het hebt over vermeend racisme bij sollicitaties en het staande houden van jonge marokkanen in een dure huurbak.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:53:30 #24
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Kut racist is het.

Uiteraard mag dat. Ik ben een racist. Ziezo. Uw demonstratie van gelijkwaardigheid is jaloersmakend.
pi_221416540
Nu ik bevestiging heb dat het geen discriminatie is om mensen op basis van huidskleur te vragen ruimte te maken voor mensen met een andere huidskleur moet ik misschien toch maar eens heroverwegen om een horecazaak te openen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:54:40 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:53 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dit zou een goede reactie zijn als je het hebt over vermeend racisme bij sollicitaties en het staande houden van jonge marokkanen in een dure huurbak.
Niet een 'hullie ook'. Nu hebben we het over witte mannen. Ook hier is dit een prima reactie, al zeg ik het zelf.
pi_221416554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Kut racist is het.

En dit. Own het dan ook gewoon inplaats van achteraf te gaan draaien. Ik zou er op een vreemde manier nog een soort van respect voor kunnen brengen als ze gewoon zegt dat ze een hekel aan witte mannen heeft en hun de oorzaak van al het slechts in de wereld vind en dat ze meer op heeft met transblenders en negers. Maar nu achteraf proberen er een zwengel aan te geven omdat het backfired is gewoon sneu.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:56:00 #28
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221416567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef Red_85 het volgende:
Mooi.

Ach weinig verrassing toch dat discriminatie pas een probleem betreft wanneer het bepaalde mensen raakt. Ik voorspeel dat nu, net als bij Akwasi enz enz, het OM niks gaat doen. Op vele vlakken is de VK ons gidsland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221416592
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ach weinig verrassing toch dat discriminatie pas een probleem betreft wanneer het bepaalde mensen raakt. Ik voorspeel dat nu, net als bij Akwasi enz enz, het OM niks gaat doen. Op vele vlakken is de VK ons gidsland.
Enge vorm van oikofobie dit soort dingen. Als je het tot in extremen doortrekt is dit een soort (culturele)zelfmoord. Zien we bij links steeds vaker.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:01 #30
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416607
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:53 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik ben een racist. Ziezo.
Dat was al een tijdje duidelijk.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:27 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221416616
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Gaat vanzelf wel een keer uit de hand lopen.
1947-2016
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:49 #32
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:55 schreef GerryDV het volgende:

[..]
En dit. Own het dan ook gewoon inplaats van achteraf te gaan draaien. Ik zou er op een vreemde manier nog een soort van respect voor kunnen brengen als ze gewoon zegt dat ze een hekel aan witte mannen heeft en hun de oorzaak van al het slechts in de wereld vind en dat ze meer op heeft met transblenders en negers. Maar nu achteraf proberen er een zwengel aan te geven omdat het backfired is gewoon sneu.
Uw kleuren- en genderblindheid is inspirerend. Het geeft uw boodschap van gelijkwaardigheid extra kracht mee.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:00:11 #33
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:59 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dat was al een tijdje duidelijk.
Je bent een parel *) Groot inzicht waarschijnlijk in de eigen onbewuste vooroordelen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:03:40 #34
459912 FlippingCoin
pi_221416660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:57 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Enge vorm van oikofobie dit soort dingen. Als je het tot in extremen doortrekt is dit een soort (culturele)zelfmoord. Zien we bij links steeds vaker.
Inderdaad een vorm van collectieve zelfhaat, of in het geval van Sophie misschien geen zelfhaat gezien ze joods is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221416664
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Uw kleuren- en genderblindheid is inspirerend. Het geeft uw boodschap van gelijkwaardigheid extra kracht.
Lekker blijven ontkennen dan, dat je aan een RAL nummer of psychologische aandoening weldegelijk een goede kansberekening kan maken of je mogelijk in meer/minder gevaar verkeerd of met gekken te maken hebt.
pi_221416672
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Inderdaad een vorm van collectieve zelfhaat, of in het geval van Sophie misschien geen zelfhaat gezien ze joods is.
Nouja, als je als Jood pro-pallie/hamas bent dan zit het wel heel diep hoor.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:08:24 #37
459912 FlippingCoin
pi_221416691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:05 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nouja, als je als Jood pro-pallie/hamas bent dan zit het wel heel diep hoor.
Ja misschien.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:11:20 #38
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416700
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Mooi al die zure typetjes hier.
The gift that keeps on giving. Love it. ^O^
pi_221416746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:01 schreef xzaz het volgende:
Ik wil een melding doen over mijn ervaring met Discriminatie.nl.

Ik heb een melding gedaan over een situatie waarin een vrouw de uitspraak deed: "Alle witte mannen naar achteren." Naar mijn mening is dit een discriminerende uitspraak, omdat mensen op basis van huidskleur en geslacht anders worden behandeld.

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat deze situatie volgens Discriminatie.nl niet als discriminatie werd aangemerkt. Ik ben het daar niet mee eens en ervaar dat mijn melding daardoor niet serieus is genomen.

Ik verzoek u om mijn melding opnieuw te beoordelen en duidelijk uit te leggen op basis van welke wettelijke of beleidsmatige criteria is geconcludeerd dat deze uitspraak niet als discriminatie wordt beschouwd. Ik ontvang graag een gemotiveerde reactie.

Met vriendelijke groet

Zojuist melding gedaan
Blijkbaar is het Meldpunt voor Discriminatie zelf racistisch.

Maar waar kun je dat dan weer melden?
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:21:49 #40
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221416750
Sophie Straat wilde bepaalde mensen vooraan en bepaalde mensen niet vooraan. Als ze dat vraagt en iedereen doet dat uit zichzelf zonder dwang, waar hebben we het dan eigenlijk over. Zijn vrouwen-wc's dan ook discriminerend omdat we daar (zonder dwang) vrijwel alleen maar vrouwen zien omdat (witte) mannen die andere deur pakken? Als de deur roept "geen mannen hier!", melden we de deur dan ook bij een meldpunt?
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:23:54 #41
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416758

quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:11 schreef Koekoekmakto het volgende:
Love it. ^O^
pi_221416762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Blijkbaar is het Meldpunt voor Discriminatie zelf racistisch.

Maar waar kun je dat dan weer melden?
Het is niet moeilijk om te bedenken dat met de inflatie op de term discriminatie, sinds dat de afgelopen jaren op speeddial staat bij iedereen met een kleurtje, het Meldpunt voor Discriminatie een losse flodder is geworden die door de bomen het bos niet meer ziet en overal in meegaat. Het is immers ook hun bestaansrecht. Heeft door het grote misbruik van het woord geen enkele echte waarde meer. Mag hopen dat ze geen subsidie ontvangen.

Met ‘overal in meegaan’ bedoel ik overigens in elke klacht van iemand met kleur. Witte mensen kunnen namelijk niet gediscrimineerd worden, dat is niet hoe het werkt.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:28:07 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221416770
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Mooi al die zure typetjes hier.
Is het andersom dan zijn we nog steeds die zure typetjes. Ja hè?
pi_221416773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Scuidward het volgende:
Sophie Straat wilde bepaalde mensen vooraan en bepaalde mensen niet vooraan. Als ze dat vraagt en iedereen doet dat uit zichzelf zonder dwang, waar hebben we het dan eigenlijk over. Zijn vrouwen-wc's dan ook discriminerend omdat we daar (zonder dwang) vrijwel alleen maar vrouwen zien omdat (witte) mannen die andere deur pakken? Als de deur roept "geen mannen hier!", melden we de deur dan ook bij een meldpunt?
En als ze vraagt: “alle Joden naar achter”, mag dat dan ook volgens jou?
pi_221416775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Scuidward het volgende:
Hing er bij de ingang of de ticketverkoop dan al een bordje dat witte mannen hier wellicht achterin plaats moesten nemen? Een betere vergelijking: er is een algemeen toilet zonder geslachtsbordje, een paar mannen gaan naar binnen en er begint een wijf te krijsen dat alle mannen eruit moeten omdat het alleen voor vrouwen is.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:30:01 #46
203089 Scuidward
pi_221416781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Als ze daar een goede reden voor heeft mag ze zelfs de paarsharige neusringdragende pali-wappies de tent uit wensen.

De vraag is, worden de Joden gedwongen of wordt dit vriendelijk verzocht?
pi_221416786
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dan staat ze zelf achterin de zaal te zingen, is ook niet praktisch. Maar ik neem aan dat iedereen die dit verdedigd er ook geen enkel probleem mee zou hebben als alle moslims of iedereen die uberhaupt getint is even naar achter moet zodat de witte mannen in de moshpit kunnen.
pi_221416787
Ben benieuwd of de oproep “alle Joden, negers en zigeuners naar achteren” ook zou worden gezien als een artistieke uiting.
pi_221416796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:30 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Als ze daar een goede reden voor heeft mag ze zelfs de paarsharige neusringdragende pali-wappies de tent uit wensen.

Nu snap ik hem, discriminatie is goed als het ongedwongen is. Dus bij een vacature vermelden of zwarten zich alsjeblieft niet aan willen melden is goed, want dat is een vriendelijk verzoek. Zo rollen we dus.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:33:45 #50
203089 Scuidward
pi_221416804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Hing er bij de ingang of de ticketverkoop dan al een bordje dat witte mannen hier wellicht achterin plaats moesten nemen? Een betere vergelijking: er is een algemeen toilet zonder geslachtsbordje, een paar mannen gaan naar binnen en er begint een wijf te krijsen dat alle mannen eruit moeten omdat het alleen voor vrouwen is.
Goed punt. Nee dat stond niet bij de ticketverkoop aangegeven. Maar sommige mannen denken misschien, ik wacht wel even buiten tot het krijsende wijf klaar is met haar boodschap. En anderen blijven staan, zoals ik ook op de beelden zag.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:32 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nu snap ik hem, discriminatie is goed als het ongedwongen is. Dus bij een vacature vermelden of zwarten zich alsjeblieft niet aan willen melden is goed, want dat is een vriendelijk verzoek. Zo rollen we dus.
De werkgever heeft macht. Sophie had dat niet (hoogstens wat soft power).
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:33:50 #51
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221416806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:31 schreef Kottnauer het volgende:
Ben benieuwd of de oproep “alle Joden, negers en zigeuners naar achteren” ook zou worden gezien als een artistieke uiting.
Vergeet homofielen niet
pi_221416833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:30 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Nee, dat is helemaal niet de vraag.

Discriminatie verdwijnt niet als je het vriendelijk vraagt.

Een kapper vraag vriendelijk aan iedereen die zijn zaak binnenkomt: “hallo mevrouw, ik verzoek u vriendelijk mijn zaak te verlaten want ik knip liever geen negerinnen”.

Een bakker vraagt vriendelijk aan zijn klanten: “pardon meneer, maar aan Joden verkoop ik liever geen brood maar alleen jodenkoeken, daar heeft u hopelijk wel begrip voor”.

De schoolmeester die vriendelijk vraagt: “alle witte kinderen graag vooraan, daarna de Turken en Marokkanen, en achterin de donkere mensen uit Afrika”.

Dat is dus allemaal okay voor jou. Als je het maar vriendelijk verzoekt?
pi_221416839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:33 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Goed punt. Nee dat stond niet bij de ticketverkoop aangegeven. Maar sommige mannen denken misschien, ik wacht wel even buiten tot het krijsende wijf klaar is met haar boodschap. En anderen blijven staan, zoals ik ook op de beelden zag.
[..]
De werkgever heeft macht. Sophie had dat niet (hoogstens wat soft power).
1. Je hebt er voor betaald en is belachelijk dat je dan als je eenmaal binnen bent je gediscrimineerd wordt en ineens zogenaamd naar achter moet. Beetje jammer dat je dat vooraf niet weet.
2. Het gaat om een vacature, er is helemaal nog geen sprake van een werknemer/werkgever relatie of machtsverhouding. Dus dan mag het verzoek wel in de advertentie staan toch?
pi_221416843
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Ja hoor, aandachtsgeile lui die zich er ook mee willen bemoeien. En daarmee dit domme meisje belonen.

Media moet zich schamen.
pi_221416851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:37 schreef Kottnauer het volgende:

[..]

Een kapper vraag vriendelijk aan iedereen die zijn zaak binnenkomt: “hallo mevrouw, ik verzoek u vriendelijk mijn zaak te verlaten want ik knip liever geen negerinnen”.

Een bakker vraagt vriendelijk aan zijn klanten: “pardon meneer, maar aan Joden verkoop ik liever geen brood maar alleen jodenkoeken, daar heeft u hopelijk wel begrip voor”.

De schoolmeester die vriendelijk vraagt: “alle witte kinderen graag vooraan, daarna de Turken en Marokkanen, en achterin de donkere mensen uit Afrika”.

Hij begon over het eventueel wel of niet hebben van macht. Dus mensen zonder enige macht mogen dit soort dingen wel verzoeken. Zeg maar het plebs mag van hem prima openlijk racistisch zijn.
pi_221416855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja hoor, aandachtsgeile lui die zich er ook mee willen bemoeien. En daarmee dit domme meisje belonen.

Media moet zich schamen.
Wat het meldpunt voor discriminatie en daarna de media doen is alleen maar meer olie op het vuur gooien hiermee. Het versterkt alleen maar het gevoel dat de witte man inderdaad nooit ergens slachtoffer van kan zijn, maar die wel overwegend de grootste sponsor is van alle welvaart die we hebben en het infuus waar veel minderheden aan hangen. Dat is onhoudbaar op deze manier. Het had ze gesierd als ze hadden gezegd ‘nee, dit kan inderdaad echt niet’. En een mea culpa van die C-artiest.
pi_221416858
Discriminatie verdedigen anno 2026.

Dat zou ik nooit verwacht hebben, maar zie: het gebeurt gewoon waar je bij staat door Sophie Straat die nota bene wordt gesteund door het meldpunt tégen discriminatie!

Dit land is kapot.
pi_221416868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:

Dat zou ik nooit verwacht hebben, maar zie: het gebeurt gewoon waar je bij staat door Sophie Straat die nota bene wordt gesteund door het meldpunt tégen discriminatie!

Dit land is kapot.
Discriminatie en racisme is een oneway street. Dat is wel weer gebleken.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:46:44 #59
203089 Scuidward
pi_221416875
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:37 schreef Kottnauer het volgende:

[..]

Als je het zo brengt ga ik wel aan mijzelf twijfelen ja. Misschien dat ik als witte man wat vaker gediscrimineerd moet worden om het beter te begrijpen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:49:17 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221416888
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Misschien dat Sef ook even kan vermelden of bij zijn optredens de blanken ook voortaan achteraan moeten gaan staan
pi_221416893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:46 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Als je het zo brengt ga ik wel aan mijzelf twijfelen ja. Misschien dat ik als witte man wat vaker gediscrimineerd moet worden om het beter te begrijpen.
Als je echte discriminatie wil voorkomen is misschien wel de allerslechtste methode om hele groepen, die zich er waarschijnlijk voor 99% niet aan schuldig hebben gemaakt, ‘terug te discrimineren’. Als we dat vervolgens weer terug gaan doen zouden we weer etnisch moeten gaan profileren en iedereen met een tintje staande moeten gaan houden. Je zet kwaad bloed en het lost niks op, ja, een hoop polarisatie, dat bereik je dan weer wel hiermee. Maar de aandacht is waarschijnlijk waar ze het voor doet om enigzins relevant te zijn. Van haar muziek kent vrijwel niemand haar immers.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:51:35 #62
203089 Scuidward
pi_221416896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:38 schreef GerryDV het volgende:

[..]
1. Je hebt er voor betaald en is belachelijk dat je dan als je eenmaal binnen bent je gediscrimineerd wordt en ineens zogenaamd naar achter moet. Beetje jammer dat je dat vooraf niet weet.
2. Het gaat om een vacature, er is helemaal nog geen sprake van een werknemer/werkgever relatie of machtsverhouding. Dus dan mag het verzoek wel in de advertentie staan toch?
1. Je moet niet naar achteren. Je doet dat vrijwillig.
2. De werkgever is ook bij machte wat te doen als je als gekleurde wel solliciteert. Sophie kon hoogstens stoppen met spelen en daarbij de hele zaal duperen.
pi_221416899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Misschien dat Sef ook even kan vermelden of bij zijn optredens de blanken ook voortaan achteraan moeten gaan staan
Dan wordt zijn volgende concert een soort Nijmeegse zomerfeesten. Een paar naïeve blanke mannen die tóch zijn gegaan en een leeuwenhol aan agressieve negers. 😂
pi_221416910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:46 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk de term “witte man” al een racistische uitdrukking.

Dat betekent namelijk dat je mensen categoriseert op basis van huidskleur. Alsof alle mensen met een lichte (“witte”) huidskleur iets gemeen hebben dat mensen met een andere huidskleur niet zouden hebben.

Ik pleit ervoor te stoppen met het steeds weer benoemen van de huidskleur alsof dit een belangrijk lichamelijk kenmerk is. Dat is meestal niet in het geval. Slechts in speciale uitzonderingen zou je dit onderscheid kunnen maken. Bijvoorbeeld “mensen met een witte (lichte) huidskleur kunnen minder lang in de zon zitten dan mensen met een donkere huidskleur”. In dit voorbeeld is de huidskleur relevant.

Meestal echter is huidskleur helemaal niet relevant, net zo min als iemands schoenmaat of vorm van de neus.

De herhaalde oproep van Straat is een zuivere vorm van rassendiscriminatie. Zij vraag niet bijvoorbeeld “alle lange mensen naar achter” maar specifiek mensen met een bepaalde huidskleur.
  donderdag 23 juli 2026 @ 23:00:40 #65
454910 Richard_Batsbak
Niemand komt aan Maaskantje!
pi_221416924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:56 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk de term “witte man” al een racistische uitdrukking.

Dat betekent namelijk dat je mensen categoriseert op basis van huidskleur. Alsof alle mensen met een lichte (“witte”) huidskleur iets gemeen hebben dat mensen met een andere huidskleur niet zouden hebben.

Ik pleit ervoor te stoppen met het steeds weer benoemen van de huidskleur alsof dit een belangrijk lichamelijk kenmerk is. Dat is meestal niet in het geval. Slechts in speciale uitzonderingen zou je dit onderscheid kunnen maken. Bijvoorbeeld “mensen met een witte (lichte) huidskleur kunnen minder lang in de zon zitten dan mensen met een donkere huidskleur”. In dit voorbeeld is de huidskleur relevant.

Meestal echter is huidskleur helemaal niet relevant, net zo min als iemands schoenmaat of vorm van de neus.

De herhaalde oproep van Straat is een zuivere vorm van rassendiscriminatie. Zij vraag niet bijvoorbeeld “alle lange mensen naar achter” maar specifiek mensen met een bepaalde huidskleur.
Vergeet niet dat ze joods is, die zijn blank wanneer het ze uitkomt ("my fellow white people") maar joods wanneer het niet zo is. Die trut vindt het heerlijk om zo tweedracht te zaaien.
Zonne grote vuurbal, jonguh! BAM!
  donderdag 23 juli 2026 @ 23:03:30 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221416934
Dat opgedrongen "Witte" doet het hem idd, dat soort verplichte activisten taal trek ik niet :').

Alsof iemand anders wat te zeggen heeft over hoe een bevolkingsgroep zich zelf noemt, wie denk je dat je bent dan?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221416949
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:03 schreef HeatWave het volgende:
Dat opgedrongen "Witte" doet het hem idd, dat soort verplichte activisten taal trek ik niet :').

Alsof iemand anders wat te zeggen heeft over hoe een bevolkingsgroep zich zelf noemt, wie denk je dat je bent dan?
En waarom zouden ze eenzijdig mogen besluiten om mij/ons wit te noemen maar ga ik over de schreef als ik iemand nigger noem (ja, met een harde R).
  donderdag 23 juli 2026 @ 23:10:21 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221416967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:06 schreef GerryDV het volgende:

[..]
En waarom zouden ze eenzijdig mogen besluiten om mij/ons wit te noemen maar ga ik over de schreef als ik iemand nigger noem (ja, met een harde R).
Nigger is natuurlijk daadwerkelijk kwaadaardig bedoeld, dus dat zou niemand moeten gebruiken, maar als je het als blanke alleen maar meezingt ben je al een Nazi en wordt je ontslagen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221416974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:00 schreef Richard_Batsbak het volgende:

[..]
Vergeet niet dat ze joods is, die zijn blank wanneer het ze uitkomt ("my fellow white people") maar joods wanneer het niet zo is. Die trut vindt het heerlijk om zo tweedracht te zaaien.
Het is ook zo paradoxaal als wat. Waarom zou je in godsnaam als blanke Jood zó erg de noodzaak voelen om je eigen kleurtje en afkomst te verloochenen door openlijk witte mannen te haten en moslims te knuffelen? De eerste groep stam je van af en heeft je gebracht waar je bent, de tweede groep verkracht je het liefst, snijdt daarna je borsten eraf en vermoord je en rijdt je in een pick-up als troffee door hun dorp.

Dat moet toch wel ergens in de DSM-5 staan man, komop.
pi_221416975
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:42 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Wat het meldpunt voor discriminatie en daarna de media doen is alleen maar meer olie op het vuur gooien hiermee. Het versterkt alleen maar het gevoel dat de witte man inderdaad nooit ergens slachtoffer van kan zijn, maar die wel overwegend de grootste sponsor is van alle welvaart die we hebben en het infuus waar veel minderheden aan hangen. Dat is onhoudbaar op deze manier. Het had ze gesierd als ze hadden gezegd ‘nee, dit kan inderdaad echt niet’. En een mea culpa van die C-artiest.
Sowieso had niemand dat meldpunt in moeten schakelen natuurlijk. Absurde actie.
pi_221416978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nigger is natuurlijk daadwerkelijk kwaadaardig bedoeld, dus dat zou niemand moeten gebruiken, maar als je het als blanke alleen maar meezingt ben je al een Nazi en wordt je ontslagen :').
Misschien iemand anders wel, maar ik vind het gewoon een leuk woord. Net zoals sommige mensen me daadwerkelijk wit vinden, en anderen me zo de laatste jaren willen noemen uit een soort haat.
pi_221417171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:51 schreef GerryDV het volgende:
De ander heeft een kaartje gekocht voor een evenement en wordt ook op basis van zijn etniciteit (en geslacht) gevraagd even te verkassen.
Dat bestaat dus al. :')
NWS / Prijs festivaltickets is afhankelijk van je huidskleur

Blijkbaar wil Sophie Straat ook die kant op
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221417429
Heb zelden een topic gezien op Fok waar zo duidelijk te zien is welke users aan de foute kant van de geschiedenis staan.

De "iedereen is van de wereld, de wereld is van iedereen" roepers die toch vinden dat er toch wel onderscheid mag worden gemaakt als het witte mannen betreft. En het nog proberen te verkopen als iets artistieks.

Dat ze nog kunnen ademen in de bizarre bochten waarin ze zichzelf hebben gedrongen is een godswonder.
pi_221417460
Hoer.
U MAD?
  vrijdag 24 juli 2026 @ 07:58:27 #75
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221417478
quote:

Dit land is kapot.
Dit is eigenlijk wat mij het meeste irriteert. En dan heb je die droeftoeters die ons dan zuur en boos noemen :'). Echt achterlijk kut volk.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 07:59:36 #76
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221417482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:45 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Discriminatie en racisme is een oneway street. Dat is wel weer gebleken.
Dat is het al heel lang. Ik had een keer iemand die mij serieus in de ogen aankeek en zei dat racisme tegen de witte niet mogelijk is. Je moet een kleurtje hebben anders is het geen racisme
  vrijdag 24 juli 2026 @ 08:09:44 #77
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221417590
https://nos.nl/artikel/26(...)ie-vinden-meldpunten

De Staatsomroep heeft weer iets nieuws bedacht trouwens: 'homo' is vervangen door 'queer'.

Je ziet het in dit artikel, en zag het van de week ook al ergens voorbij komen toen het ergens anders over ging.

Toch fijn dat ze aan deze wezenlijke dingen aandacht besteden. Dat ik aan m'n ouders en boomer ooms- en tantes deze ontwikkeling uit moet leggen die vervolgens me ' :') ' aankijken is erg vermakelijk.

NOS, BEDANKT! _O_
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 24 juli 2026 @ 08:13:02 #78
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221417680
quote:
Maakt Sophie Straat zich schuldig aan discriminatie? 'Hier snappen Nederlanders niets van'
Maatschappij

Gisteren, 18:39 - Update: 13 uur geleden

Zangeres Sophie Straat ligt opnieuw onder vuur na haar uitspraak ‘witte mannen naar achteren’ tijdens een optreden. De ophef groeit, met inmiddels meer dan 160 klachten. ‘Strict genomen is er wel discriminatie,’ zegt jurist Bram Moszkowicz.

Toch verwacht hij geen juridische gevolgen. ‘Het is een artistieke uiting, dus dan wordt het lastiger,’ legt hij uit. ‘Mijn voorspelling is dat het OM geen discriminatie vaststelt.’

‘Wat is inclusie nog?’
De discussie gaat verder dan alleen de wet. ‘De Nederlander snapt hier helemaal niets van,’ zegt Mona Keijzer. Volgens Shashi Roopram is het effect zelfs negatief: ‘Dit soort uitspraken ondermijnen het fundament voor inclusie.’
Video nog niet op youtube, wel via de volgende link:
https://www.nieuwsvandeda(...)tte-mannen-uitspraak

[ Bericht 2% gewijzigd door Regilio_ op 24-07-2026 08:25:06 ]
pi_221417843
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 08:09 schreef Regilio_ het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)ie-vinden-meldpunten

De Staatsomroep heeft weer iets nieuws bedacht trouwens: 'homo' is vervangen door 'queer'.

Je ziet het in dit artikel, en zag het van de week ook al ergens voorbij komen toen het ergens anders over ging.

Toch fijn dat ze aan deze wezenlijke dingen aandacht besteden. Dat ik aan m'n ouders en boomer ooms- en tantes deze ontwikkeling uit moet leggen die vervolgens me ' :') ' aankijken is erg vermakelijk.

NOS, BEDANKT! _O_
Ondertussen in het VK bij een enquête onder lgb: 94% wil niet meer geassocieerd worden met tq+ en haat de term queer.

Doet mij een beetje denken aan latinx, waar vrijwel alle latino’s een hekel aan hebben maar idioten als AOC blijven het gebruiken. Of defund the police om Zwarte Amerikanen te helpen, terwijl in Zwarte wijken men juist meer politie wil.

Allemaal wereldvreemde zogenaamd hoogopgeleide figuren die ter meerdere eer en glorie van zichzelf zich moeten profileren als ‘ally’, maar nooit eens gedacht hebben aan de mensen die ze zogenaamd helpen…
pi_221417990
quote:

[..]
Het meest debiele vind ik nog wel dat neger tegenwoordig klaarblijkelijk ook al niet meer door de beugel kan. Terwijl dat een heel normaal woord is. Nigger kan beledigend opgevat worden en is in het Nederlands nikker. Dat dat niet meer ok is, vooruit, maar neger, wat is daar mis mee?

En ondertussen noemen alle negers elkaar onderling gewoon nigger.

Ik begrijp het echt niet meer.

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 09:22:32 #81
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221418008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 07:22 schreef Luckyseven het volgende:
Heb zelden een topic gezien op Fok waar zo duidelijk te zien is welke users aan de foute kant van de geschiedenis staan.
Het topic gaat dan ook over een grote historische gebeurtenis.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 09:24:17 #82
117098 Hathor
Effe niet
pi_221418013
quote:

[..]
Dan zouden ze zelf misschien eens moeten ophouden om elkaar de godsganselijke dag nigga te noemen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 09:26:44 #83
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221418023
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 08:13 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat het juridisch gezien niet verboden is neemt niet weg dat veel mensen voelen dat er een grens overgegaan is nu men gaat staan schedelmeten op progressieve feestjes. Ieder die in na oorlogs Nederland is geboren en/of opgegroeid, hier een paar jaar onderwijs heeft gehad, weet dat we daar niet zonder reden vandaan blijven.
pi_221418035
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 08:13 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat is dan ook precies het probleem, Mona.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juli 2026 @ 10:23:04 #85
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221418207
quote:
Maakt Sophie Straat zich schuldig aan discriminatie? 'Hier snappen Nederlanders niets van'
Maatschappij

Gisteren, 18:39 - Update: 13 uur geleden

Zangeres Sophie Straat ligt opnieuw onder vuur na haar uitspraak ‘witte mannen naar achteren’ tijdens een optreden. De ophef groeit, met inmiddels meer dan 160 klachten. ‘Strict genomen is er wel discriminatie,’ zegt jurist Bram Moszkowicz.

Toch verwacht hij geen juridische gevolgen. ‘Het is een artistieke uiting, dus dan wordt het lastiger,’ legt hij uit. ‘Mijn voorspelling is dat het OM geen discriminatie vaststelt.’

‘Wat is inclusie nog?’
De discussie gaat verder dan alleen de wet. ‘De Nederlander snapt hier helemaal niets van,’ zegt Mona Keijzer. Volgens Shashi Roopram is het effect zelfs negatief: ‘Dit soort uitspraken ondermijnen het fundament voor inclusie.’

Video ook hier:
twitter
pi_221418680
quote:

Dit land is kapot.
Het was grappig als het niet zo zielig was, maar al die extreem linkse activistische groeperingen zijn geworden wat ze in eerste instantie haatte en waarvoor ze wereden opgericht. De grootste policerende racisten die geen enkel weerwoord duiden en waar geen zinnig gesprek mee te voere is.
pi_221418685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 07:46 schreef de_boswachter het volgende:
Hoer.
Hoeren zijn toch vaak lekker, ik zal haar absoluut geen hoer noemen.
pi_221418793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 11:36 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoeren zijn toch vaak lekker, ik zal haar absoluut geen hoer noemen.
Moet jij weten.
U MAD?
pi_221418803
quote:

Dit land is kapot.
Dat meldpunt mag gelijk wel gesloten worden, die horen er voor iedereen te zijn.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:13:36 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221418811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:31 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Dat snapt hij heel goed aangezien degenen die er fophef over maken dat voor eigen politiek gewin doen.
pi_221418825
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
quote:
Jullie willen gewoon graag een stok om mee te slaan, en zijn nu ineens zogenaamd boos over 'racisme'."
Nou, deze opmerking zou ook over "jullie" kunnen gaan...
Ook overal racisme in zien..
Iets met pot en ketel..
pi_221418839
Ik wil publiekelijke excuses van jetten voor het discrimineren van de witte man, en een schadevergoeding
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:27:36 #93
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221418865
Mensen die zeggen niet te discrimineren zijn meer bezig met zichzelf proactief te verdedigen tegenover een mogelijk verwijt ervan. Dat is overgevoeligheid in combinatie met een beetje gratuit moreel reclame maken. Schiet niet op. Erkenning is de eerste stap naar verbetering imo.
pi_221418871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:20 schreef High-on-Fire het volgende:
Ik wil publiekelijke excuses van jetten voor het discrimineren van de witte man, en een schadevergoeding
Herstelbetalingen en een witte mannen museum.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:31:06 #95
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221418877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat snapt hij heel goed aangezien degenen die er fophef over maken dat voor eigen politiek gewin doen.
Nee het laat zien dat voor de doorsnee burger woorden als racisme (of nazi) nog wel een betekenis hebben en niet zoals in de kringen van Sef en Sofie waar het een woord is wat men roept om de ander te diskwalificeren maar verder geheel betekenisloos
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:34:43 #96
459912 FlippingCoin
pi_221418883
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Sef is zwart, Sef moet derhalve zijn mond houden over deze kwestie. Sef mag in December weer zijn jaarlijkse slachtofferrol pakken als ze boos zijn over zwarte piet.
pi_221418912
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Sef is zwart, Sef moet derhalve zijn mond houden over deze kwestie. Sef mag in December weer zijn jaarlijkse slachtofferrol pakken als ze boos zijn over zwarte piet.
Hoe zou Sef het vinden als alle zwarte mannen achterin de zaal moeten staan.
pi_221419034
Als er gezegd zou zijn dat alle zwarte mensen naar achteren moeten dan is bijna iedereen het er over eens dat dat idioot en discriminerend is. Ook de blanke mensen. Ik wel in elk geval.

Als er geroepen word dat witte mensen naar achteren moet dan is dat terecht, leerzaam en moet je je bek verder houden.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:57:18 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221419059
quote:

[..]
We zien met name dat onder aanvoering van progressieve identiteitspolitiek geïmporteerd vanuit de VS, waar je discriminerend mag zijn over sommige groepen, maar niet over andere groepen, de samenleving wordt gepolariseerd.

Dit tweedeling was er niet, maar is gecreëerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:58:04 #100
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221419074
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Sef is toch echt bijna blank hoor.

Dus hij moet gewoon lekker bijna achteraan gaan staan en zijn muil houden.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:58:40 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221419085
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:56 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Als er gezegd zou zijn dat alle zwarte mensen naar achteren moeten dan is bijna iedereen het er over eens dat dat idioot en discriminerend is. Ook de blanke mensen. Ik wel in elk geval.

Als er geroepen word dat witte mensen naar achteren moet dan is dat terecht, leerzaam en moet je je bek verder houden.
Correct. Daarom ook onhoudbaar, mensen die dit steunen zijn dus vóór discriminatie, zij vinden alleen dat je dit wél mag zeggen over blanke mensen en niet mag zeggen over mensen van kleur met die dubbele standaard is men content.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221419174
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Daarom ook onhoudbaar, mensen die dit steunen zijn dus vóór discriminatie, zij vinden alleen dat je dit wél mag zeggen over blanke mensen en niet mag zeggen over mensen van kleur met die dubbele standaard is men content.
En op die manier word er juist discriminatie in de hand gewerkt.
Maar dat hebben die sukkels niet door.
pi_221419185
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 11:36 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het was grappig als het niet zo zielig was, maar al die extreem linkse activistische groeperingen zijn geworden wat ze in eerste instantie haatte en waarvoor ze wereden opgericht. De grootste policerende racisten die geen enkel weerwoord duiden en waar geen zinnig gesprek mee te voere is.
Het ergste is nog dat zelfs het benoemen van feiten je verdacht maakt in die groep. Heel eng. Het is gewoon een religie.

Recent nog een bericht over hoeveel mannen aan het googlen waren hoe ze hun vrouw moesten vermoorden. Bleek onwaar. Iemand post dat het onwaar is met de bron erbij. En daar vlogen de feminazi’s bovenop met: jij bent ook een misbruiker, je praat het allemaal goed, vrouwenhaat, enz.

Heel vermoeiend dat volk.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:07:48 #104
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221419194
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien met name dat onder aanvoering van progressieve identiteitspolitiek geïmporteerd vanuit de VS, waar je discriminerend mag zijn over sommige groepen, maar niet over andere groepen, de samenleving wordt gepolariseerd.

Dit tweedeling was er niet, maar is gecreëerd.
Dat laatste weet ik niet zo zeker. Ik vind wel dat er verschil zit in omhoog trappen vs omlaag trappen. En inzicht in de eigen discriminatoire vooroordelen is de weg naar verbetering. Hard roepen 'doe ik nooit' en enkel roepen 'zij doen dat' is mij te gemakkelijk.
pi_221419203
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En op die manier word er juist discriminatie in de hand gewerkt.
Maar dat hebben die sukkels niet door.
Doet mij denken aan de tweet van Rowling over transactivisten en hoe zij de acceptatie van transgenders om zeep hebben geholpen dat totaal niet zien.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:10:08 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221419206
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat laatste weet ik niet zo zeker. Ik vind wel dat er verschil zit in omhoog trappen vs omlaag trappen. En inzicht in de eigen discriminatoire vooroordelen is de weg naar verbetering. Hard roepen 'doe ik nooit' en enkel roepen 'zij doen dat' is mij te gemakkelijk.
Hoe bedoel je dit precies?
pi_221419236
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Doet mij denken aan de tweet van Rowling over transactivisten en hoe zij de acceptatie van transgenders om zeep hebben geholpen dat totaal niet zien.
Klopt.

Het word allemaal op een eisende manier gedaan ik wil, ik eis, jij moet,
Dat werkt averechts. En vooral als je kinderen daarin gaat betrekken.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:18:26 #108
459912 FlippingCoin
pi_221419246
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:58 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Sef is toch echt bijna blank hoor.

Dus hij moet gewoon lekker bijna achteraan gaan staan en zijn muil houden.
Nee we hebben jaren gehoord dat de mening van dan wel mannen dan wel blanken niet boeit bij soortgelijke discussies, nu is het aan Sef om zijn lelijke zaadmuil te houden.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:19:46 #109
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221419255
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit precies?
Hoe de maatschappelijke ladder globaal ingedeeld is. De weging van de gevolgen van kritiek/discriminatie kan anders uitvallen per positie. En de mate van het kunnen geven van kritiek/discriminatie is in zichzelf een uiting van de positie op diezelfde ladder. De ene positie wordt meer gehoord en bekrachtigd dan de ander
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:42:31 #110
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221419429
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Zegt ie nou dat F1 fans allemaal racisten zijn? Fuck you Sef!

Als wat hij zegt inderdaad de context achter Sophie's actie is, vind ik het een hoop gemekker om niks. Dit zag ik om dezelfde reden ~20 jaar geleden bij een metalconcert al eens gedaan worden, vreemd of nieuw vind ik het dus niet.

Maar als dit een manier is om ongelijkheid onder de aandacht te brengen vind ik dat wel hypocriet ja. Ze maakt zo zelf juist onderscheid, wat duidelijk averechts werkt; aandacht, maar juist onbegrip voor het doel. Hetzelfde eigenlijk als die gare 'soep-smeerders'; een nobel streven, maar ontzettend achterlijke middelen.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221419694
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Geen idee wie deze kneus is, maar dat ie al begint met 'Lieve racisten' zegt mij al genoeg. Negeren die racist.
pi_221419749
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
'toen ze een keertje de moshpit voor andere mensen toegankelijk wilde maken'.

Een groot probleem in dit land inderdaad; moshpits die niet toegankelijk zijn voor minderheden. Als Sophie Straat nou gewoon even had gezegd dat dát het probleem was dan zou er niet zo'n ophef zijn geweest :)
pi_221419757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:57 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Geen idee wie deze kneus is, maar dat ie al begint met 'Lieve racisten' zegt mij al genoeg. Negeren die racist.
Als mensen met dergelijke teksten beginnen dan proef je de onderhuidse frustratie en woede gewoon al hé _O-
pi_221419802
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:00 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Als mensen met dergelijke teksten beginnen dan proef je de onderhuidse frustratie en woede gewoon al hé _O-
Ook. Maar het is ook een stuitende arrogantie. 'Als je het niet met mij eens bent, dan ben je een racist'.

Val kapot, onnozel tuig :')
pi_221419939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ook. Maar het is ook een stuitende arrogantie. 'Als je het niet met mij eens bent, dan ben je een racist'.

Val kapot, onnozel tuig :')
En wat willen zeg graag verbinden die mensen hé? Oh wat zijn ze óntzettend van de verbinding. Oh, je bent blank.. en ook nog een man? Optyfen naar de achterkant van de zaal dan.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:31:01 #116
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221419967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het ergste is nog dat zelfs het benoemen van feiten je verdacht maakt in die groep. Heel eng. Het is gewoon een religie.

Recent nog een bericht over hoeveel mannen aan het googlen waren hoe ze hun vrouw moesten vermoorden. Bleek onwaar. Iemand post dat het onwaar is met de bron erbij. En daar vlogen de feminazi’s bovenop met: jij bent ook een misbruiker, je praat het allemaal goed, vrouwenhaat, enz.

Heel vermoeiend dat volk.
Hysterische figuren moet je gewoon laten uitrazen en links laten liggen. Niet teveel energie aan verspillen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221419973
En misschien nog wel belangrijker: hoe fucking pijnlijk, genant en kleinerend is het als donker persoon dat deze paarsharige troela voor je opkomt :') Onze witte 'heldin'. Opgegroeid met alle privileges die passen bij het 'soort' dat ze zo veracht, maar daar staat ze hoor: te schijten in de hand die haar gevoed heeft. Lekker bezig meid.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:36:11 #118
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221419996
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Daarom is het ook zo goed dat je gister toegaf een racist te zijn.
pi_221420032
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:19 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hoe de maatschappelijke ladder globaal ingedeeld is. De weging van de gevolgen van kritiek/discriminatie kan anders uitvallen per positie. En de mate van het kunnen geven van kritiek/discriminatie is in zichzelf een uiting van de positie op diezelfde ladder. De ene positie wordt meer gehoord en bekrachtigd dan de ander
Alleen denken progressieven dat die positie kan worden afgemeten aan zaken als huidskleur, sekse, enz.

Daar zit de grote denkfout.
pi_221420041
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Ik ga mijn hele leven al naar metal concerten en ben dan geregeld in de moshpit te vinden maar heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er uberhaupt iemand werd geweigerd. Laat staan omdat ze zwart, vrouw of homo zijn. Misschien dat het er bij het publiek van Sef en Sophie anders aan toe gaat en dat ze daar staan te gatekeepen met kleurstalen en gendertest kits.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:50:40 #121
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alleen denken progressieven dat die positie kan worden afgemeten aan zaken als huidskleur, sekse, enz.

Daar zit de grote denkfout.
Dat is geen denkfout maar een realiteit. Die zaken zijn relevant geweest en gebleken de afgelopen jaren. Dan moet je ze onderkennen en ernaar handelen. Doen of je gender- of kleurenblind bent is ijdeltuiterij. Iedereen zegt dat ie enkel kijkt naar gedrag en karakter neem ik niet serieus.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:53:13 #122
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221420069
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:50 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Iedereen zegt dat ie enkel kijkt naar gedrag en karakter neem ik niet serieus.
Daarom ben jij ook een racist wat je zelf toegeeft.

Er zijn zat mensen die wel gewoon denken en mensen niet op kleur beoordelen.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:53:33 #123
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420071
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:36 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Daarom is het ook zo goed dat je gister toegaf een racist te zijn.
Graag gedaan. Met lafheid en boosheid kom je nergens.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:54:04 #124
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420074
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:53 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Daarom ben jij ook een racist wat je zelf toegeeft.

Er zijn zat mensen die wel gewoon denken en mensen niet op kleur beoordelen.
Hahahahahahahaha. De "gewoon' zelfbevlekking.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:56:56 #125
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221420085
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:54 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hahahahahahahaha. De "gewoon' zelfbevlekking.
Nogmaals, niet iedereen beoordeeld mensen op kleur. En prima dat je je racisme toegeeft.

Kwartje valt ook niet dat gewoon cursief staat.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:58:38 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221420097
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:19 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Welke 'maatschappelijke ladder' in globaal opzicht heb je het over? Kun je hier een paar voorbeelden van geven?

Dit lijkt allemaal verdacht veel uit te draaien op de intersectionele complottheorie waarin de wereld wordt bekeken als een onderdrukkingspiramide en blanke mensen zogenaamd de bovenste steen daarvan zijn.
quote:

[..]
Dat is geen denkfout maar een realiteit. Die zaken zijn relevant geweest en gebleken de afgelopen jaren. Dan moet je ze onderkennen en ernaar handelen. Doen of je gender- of kleurenblind bent is ijdeltuiterij. Iedereen zegt dat ie enkel kijkt naar gedrag en karakter neem ik niet serieus.
Deze post is helemaal raar. Hoe bedoel jij dan bijvoorbeeld mensen zelf als je niet alleen naar gedrag en karakter kijkt?
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:59:30 #127
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:56 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nogmaals, niet iedereen beoordeeld mensen op kleur. En prima dat je dat toegeeft.

Kwartje valt ook niet dat gewoon cursief staat.
Jawel, allemaal. De ene meer dan de ander. Ik erken dat. Jij wil alleen anderen besmeuren met racist. Dat is lafjes, karig en gemakzuchtig
pi_221420117
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:47 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Ik ga mijn hele leven al naar metal concerten en ben dan geregeld in de moshpit te vinden maar heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er uberhaupt iemand werd geweigerd. Laat staan omdat ze zwart, vrouw of homo zijn. Misschien dat het er bij het publiek van Sef en Sophie anders aan toe gaat en dat ze daar staan te gatekeepen met kleurstalen en gendertest kits.
Hoho, Hedzer (achter een betaalmuur, maar wie ook langer dan een dag op het internet zit weet vast wel hoe dat te omzeilen) informeert ons dat er geen plek is voor vrouwen en homo's in de moshpit. Gelukkig krijgen die dankzij Sophie eindelijk een kans!

quote:
De moshpit vooraan wordt vaak gedomineerd door opgepompte (hetero)mannen en dankzij een oproep als deze krijg je als vrouw of lhbti’er de ruimte om eens lekker los te gaan voor het podium.
https://www.gooieneemland(...)lkaar/159115627.html

Dat is trouwens ook wel een bijkomend issue, het medialandschap zit vol journalisten die dit soort doorgeslagen gedachtegoed zelf ook aanhangen en er dus niet snel kritisch op zullen zijn. Deze column presenteert overigens een vals dilemma. Als mensen Sophie hierom bedreigen hoort dat ook niet en moet je die zeker vervolgen. Maar Sophie doet discriminerende uitspraken en dat moet je ook vervolgen. Het is geen of/of keuze!
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:02:33 #129
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420118
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke 'maatschappelijke ladder' in globaal opzicht heb je het over? Kun je hier een paar voorbeelden van geven?

Dit lijkt allemaal verdacht veel uit te draaien op de intersectionele complottheorie waarin de wereld wordt bekeken als een onderdrukkingspiramide en blanke mensen zogenaamd de bovenste steen daarvan zijn.
Nee hoor. Is geen complottheorie. Gewoon kijken naar de maatschappelijke verhoudingen. En onderdrukking is natuurlijk wel erg extreem. Ik zie dat sommige groepen meer aandacht krijgen/opvragen en andere groepen minder en dat die aandacht zichzelf versterkt. Ik erken dat er sterkeren en zwakkeren zijn en dat de weging van kritiek op die groepen anders kan uitpakken.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:03:10 #130
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221420121
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Jawel, allemaal. De ene meer dan de ander. Ik erken dat. Jij wil alleen anderen besmeuren met racist. Dat is lafjes, karig en gemakzuchtig
Je zegt zelf letterlijk dat je een racist bent. En de enige die zichzelf daarmee besmeurt ben je zelf.

Je neemt zelfs mensen niet serieus als ze niet racistisch zijn.

Dat jij je niet voor kunt stellen dat anderen niet zo racistisch zijn als jij is je eigen probleem. Daar kun je aan gaan werken.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:06:28 #131
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:03 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je zegt zelf letterlijk dat je een racist bent. En de enige die zichzelf daarmee besmeurt ben je zelf.

Je neemt zelfs mensen niet serieus als ze niet racistisch zijn.

Dat jij je niet voor kunt stellen dat anderen niet zo racistisch zijn als jij is je eigen probleem. Daar kun je aan gaan werken.
Ik neem mensen niet serieus als ze van zichzelf zeggen geen racist te zijn. Dat is iets anders. Mensen zijn gewoon vaak niet bewust van hun eigen vooroordelen en zijn enkel bezig met gratuit roepen dat ze niet kijken naar kleur- of gender. En dit enkel afkeuren bij andere mensen. Dat mag hoor, maar er is zeker sprake van projectie. Daar mogen die mensen dan aan gaan werken. Ik zie ze wel als hun eigen bias durven te onderkennen. Tot die tijd blijf ik ze lafjes vinden. Maar als je het fijn vindt om mij racist te noemen en foei te zeggen. Ga je gang!
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:08:50 #132
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221420154
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:06 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Mensen zijn gewoon vaak niet bewust van hun eigen vooroordelen en zijn enkel bezig met gratuit roepen dat ze niet kijken naar kleur- of gender. En verontwaardigd reageren als iemand het erkend. Dat is projectie. Daar mogen die mensen dan aan gaan werken. Ik zie ze wel als hun eigen bias durven te onderkennen. Tot die tijd blijf ik ze lafjes vinden.
Je moet niet anderen spiegelen aan je eigen racistische kijk op de wereld.

Niet iedereen is zo racistisch als jij.

Je hebt nu meerdere keren aangegeven dat jij niet geloofd dat mensen niet net zo racistisch zijn als jij zelf. Dat is toch echt iets dat alleen jijzelf kunt verbeteren.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:09:59 #133
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:08 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je moet niet anderen spiegelen aan je eigen racistische kijk op de wereld.

Niet iedereen is zo racistisch als jij.

Je hebt nu meerdere keren aangegeven dat jij niet geloofd dat mensen niet net zo racistisch zijn als jij zelf. Dat is toch echt iets dat alleen jijzelf kunt verbeteren.
Klopt. Sommige mensen zijn nog racistischer. Sommige minder. Er is verschil. Maar van zelfbevlekkers "ik kijk naar gedrag en karakter" krijg ik enkel de slappe lach. Vooral als ze uit hun plaat gaan bij Sophie Straat. De hypocrisie.
pi_221420166
quote:

[..]
Doen of je gender- of kleurenblind bent is ijdeltuiterij. Iedereen zegt dat ie enkel kijkt naar gedrag en karakter neem ik niet serieus.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor racisten ondenkbaar is dat mensen zo in het leven staan.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:11:36 #135
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221420171
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:02 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee hoor. Is geen complottheorie. Gewoon kijken naar de maatschappelijke verhoudingen. En onderdrukking is natuurlijk wel erg extreem. Ik zie dat sommige groepen meer aandacht krijgen/opvragen en andere groepen minder en dat die aandacht zichzelf versterkt. Ik erken dat er sterkeren en zwakkeren zijn en dat de weging van kritiek op die groepen anders kan uitpakken.
Het valt mij op dat je telkens veel claimt, maar die claims niet onderbouwd. Welke maatschappelijke verhoudingen bedoel je bijvoorbeeld? En welke groepen zijn volgens jou 'sterk' of 'zwak'?
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:12:47 #136
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:10 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor racisten ondenkbaar is dat mensen zo in het leven staan.
Ik kan mij heel goed voorstellen hoe het is om van jezelf te denken dat je kleur- en gendervrij kunt oordelen.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:17:29 #137
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420284
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt mij op dat je telkens veel claimt, maar die claims niet onderbouwd. Welke maatschappelijke verhoudingen bedoel je bijvoorbeeld? En welke groepen zijn volgens jou 'sterk' of 'zwak'?
Dat vind ik wel enigzins apart om van jou te moeten horen Howard. Die maatschappelijke verhoudingen bedoel ik in globaal opzicht. Staat er ook bij. Voor mij is het duidelijk. Maar sterkere groepen zijn bijvoorbeeld witte mannen, witte vrouwen en minder sterke groepen zijn bijvoorbeeld mensen van kleur en queers. Niet moeilijker maken dan het is. Anders gaan we het kapot nuanceren met sub/sub/sub groepjes en volgordebepaling. En het gaat niet zozeer om die exacte plek op die ladder maar om de positie om kritiek te kunnen geven.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:18:56 #138
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221420323
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:09 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Klopt. Sommige mensen zijn nog racistischer. Sommige minder. Er is verschil. Maar van zelfbevlekkers "ik kijk naar gedrag en karakter" krijg ik enkel de slappe lach. Vooral als ze uit hun plaat gaan bij Sophie Straat. De hypocrisie.
Je hebt nu 100x hetzelfde punt gemaakt dat je denkt dat iedereen net zo racistisch is als jij - anders zijn ze hypocriet.

Dat is simpelweg niet zo.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:20:12 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221420354
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:17 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat vind ik wel enigzins apart om van jou te moeten horen Howard. Die maatschappelijke verhoudingen bedoel ik in globaal opzicht. Staat er ook bij. Voor mij is het duidelijk. Maar sterkere groepen zijn bijvoorbeeld witte mannen, witte vrouwen en minder sterke groepen zijn bijvoorbeeld mensen van kleur en queers. Niet moeilijker maken dan het is. Anders gaan we het kapot nuanceren met sub/sub/sub groepjes. En het gaat niet zozeer om die ladder maar om de positie om kritiek te kunnen geven.
Maar wát is het dat sommige groepen 'sterker' maakt dan anderen? Waarom zijn bijvoorbeeld blanke mannen en vrouw 'sterk' in jouw beleving?
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:21:15 #140
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420375
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:18 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je hebt nu 100x hetzelfde punt gemaakt dat je denkt dat iedereen net zo racistisch is als jij - anders zijn ze hypocriet.

Dat is simpelweg niet zo.
Beter lezen. Sommige meer, sommige minder. Maar niemand is vrij van kleur- en gender. Zowel als object als als subject. Ik onderken dat. Maar als je het fijn vindt om mij nogmaals te "verracisten" en je goed te voelen. Be free.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:22:00 #141
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420396
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar wát is het dat sommige groepen 'sterker' maakt dan anderen? Waarom zijn bijvoorbeeld blanke mannen en vrouw 'sterk' in jouw beleving?
Tijd, geld, invloed, macht. Dat soort dingen
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:25:11 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221420485
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:22 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Tijd, geld, invloed, macht. Dat soort dingen
Tijd vind ik een heel vreemde. Hebben blanke mensen meer tijd dan niet-blanke mensen?

Geld zou zeker kunnen, maar dat is natuurlijk niet meer dan logisch gezien het feit dat A) Nederland oorspronkelijk een land is met blanke mensen B) veel mensen met een migratieachtergrond disproportioneel zonder goed educatieve achtergrond of met kapitaal naar Nederland komen. Invloed en macht is relatief, hoe bedoel je dit?
pi_221420486
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:06 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik neem mensen niet serieus als ze van zichzelf zeggen geen racist te zijn. Dat is iets anders. Mensen zijn gewoon vaak niet bewust van hun eigen vooroordelen en zijn enkel bezig met gratuit roepen dat ze niet kijken naar kleur- of gender. En dit enkel afkeuren bij andere mensen. Dat mag hoor, maar er is zeker sprake van projectie. Daar mogen die mensen dan aan gaan werken. Ik zie ze wel als hun eigen bias durven te onderkennen. Tot die tijd blijf ik ze lafjes vinden. Maar als je het fijn vindt om mij racist te noemen en foei te zeggen. Ga je gang!
Die vooroordelen heeft iedereen elke kleur, lhbtq, geloofsovertuiging etc zoeken elkaar op.

Ik had een Marrokaanse collega die gewoon bij ons stond maar als er een groepje Marokkanse dames van een andere afd kwamen dan ging ze daarheen omdat hun over dingen praten waar ze met ons niet over denkt te kunnen praten. Geeft ook wel een beetje het gevoel alsof we niet goed genoeg zijn maar ik snap het ook wel. Nooit een probleem geweest, totdat er mensen zijn die met zulke situaties gaan krijsen dat witte mensen Marokkaanse mensen buiten sluiten als ze 2 groepen zo zien. Heel vaak is het gewoon eigen keuze.

Ik vind het pas echt een probleem als mensen compleet geweigerd of genegeerd worden om bijv. hun kleur, en daar zijn donkerdere mensen net zo goed schuldig aan.

Het probleem wat continu genoemd word komt niet van een bepaalde kleur maar omdat we gewoon simpelweg allemaal mens zijn en mensen opzoeken waar je overeenkomsten mee hebt. Dat kan van alles zijn een land waar mensen vandaan komen, muziek keuze, hobby's, geloof etc.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:25:29 #144
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221420492
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:21 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Beter lezen. Sommige meer, sommige minder. Maar niemand is vrij van kleur- en gender. Zowel als object als als subject. Ik onderken dat.
Je zegt nu voor de 101x exact hetzelfde.

Je denkt dat iedereen zo racistisch denkt als jij.

Dat is niet zo.
pi_221420500
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
minder sterke groepen zijn bijvoorbeeld mensen van kleur en queers.
Ik vind dit nogal discriminerend.
Ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen geleefd hebt maar dat is allang niet meer zo.

Je zet hele doelgroepen neer als zwak.
pi_221420505
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat suffe zangeresje had het over blanke hetero mannen, hoorde haar niet dat vrouwen een stap achteruit moesten. Inmiddels is dit topic zo ontzettend vervelend geworden met dat vliegen afvangen in een oeverloze semantische discussie.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:28:27 #147
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420506
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tijd vind ik een heel vreemde. Hebben blanke mensen meer tijd dan niet-blanke mensen?

Geld zou zeker kunnen, maar dat is natuurlijk niet meer dan logisch gezien het feit dat A) Nederland oorspronkelijk een land is met blanke mensen B) veel mensen met een migratieachtergrond disproportioneel zonder goed educatieve achtergrond of met kapitaal naar Nederland komen. Invloed en macht is relatief, hoe bedoel je dit?
Nee, dat is opgebouwd in meerdere eeuwen. En dat is knap gedaan.. Niets mis mee. Maar ik lees dat je beseft dat het relatief is. Dat is mooi. En dat er achterstanden zijn bij andere groepen. Daar kunnen we dan collectief aan werken om dat te verbeteren.
pi_221420516
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:28 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, dat is opgebouwd in meerdere eeuwen. En dat is knap gedaan.. Niets mis mee. Maar ik lees dat je beseft dat het relatief is. Dat is mooi. En dat er achterstanden zijn bij andere groepen. Daar kunnen we dan collectief aan werken om dat te verbeteren.
Denk niet dat Howard daaraan mee gaat werken.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:29:57 #149
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221420517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:25 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je zegt nu voor de 101x exact hetzelfde.

Je denkt dat iedereen zo racistisch denkt als jij.

Dat is niet zo.
Jij leest 101x "net zo racistisch".
pi_221420520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Die vooroordelen heeft iedereen elke kleur, lhbtq, geloofsovertuiging etc zoeken elkaar op.

Ik had een Marrokaanse collega die gewoon bij ons stond maar als er een groepje Marokkanse dames van een andere afd kwamen dan ging ze daarheen omdat hun over dingen praten waar ze met ons niet over denkt te kunnen praten. Geeft ook wel een beetje het gevoel alsof we niet goed genoeg zijn maar ik snap het ook wel. Nooit een probleem geweest, totdat er mensen zijn die met zulke situaties gaan krijsen dat witte mensen Marokkaanse mensen buiten sluiten als ze 2 groepen zo zien. Heel vaak is het gewoon eigen keuze.

Ik vind het pas echt een probleem als mensen compleet geweigerd of genegeerd worden om bijv. hun kleur, en daar zijn donkerdere mensen net zo goed schuldig aan.

Het probleem wat continu genoemd word komt niet van een bepaalde kleur maar omdat we gewoon simpelweg allemaal mens zijn en mensen opzoeken waar je overeenkomsten mee hebt. Dat kan van alles zijn een land waar mensen vandaan komen, muziek keuze, hobby's, geloof etc.
Racisme dit dat zus zo, die term is dusdanig onderhevig aan inflatie dat ik me er niet eens meer aan kan storen. Het zal mij werkelijk verrekken of je uit Zimbabwe komt en je piemel 5x hebt laten afhakken en weer aan hebt laten hechten, zolang je een beetje leuk en normaal doet vind ik het allemaal best.

Ik heb wél moeite met de import van al die vrouwhatende culturen die we hier masaal binnenhengelen in het kader van 'verrijking'. Maar goed, schijnbaar ben je dan dus een racist.

En pro tip: ik zou stoppen met het reageren op die mayokoekoek. Die is volgens mij, zoals de username al doet vermoeden, een beetje koekoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')