abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2026 @ 20:59:30 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221415829
In het kader van "blijven wrijven in je eigen vlek".
Ze gaat nu het slachtoffer uithangen:

quote:
Sophie Straat mist "publieke solidariteit" na de ophef die is ontstaan naar aanleiding van haar show tijdens festival Best Kept Secret. De zangeres riep tijdens het optreden witte mannen op een stap naar achteren te doen bij een moshpit.

In een lang bericht op Instagram schrijft Sophie Straat dat ze een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen" over zich heen kreeg nadat een filmpje van het optreden online kwam te staan op het Instagram-kanaal van muziekplatform 3voor12.

De artiest wil niet uitleggen waarom ze bepaalde mensen naar voren trekt in een moshpit. "Het zijn altijd de mensen die het zelf ervaren: vrouwen, mensen van kleur en queer mensen, die moeten uitleggen waarom witte mannen naar achter moeten."

"Wat ik mis is publieke solidariteit, zeker in de muzieksector", vervolgt de zangeres. Ze zet ook vraagtekens bij de rol van de media. "Waar zijn de (linkse) media? Waar blijven de statements vanuit de grote festivals? Het enige publieke narratief dat er te vinden is, is dat van rechtse media, zoals in de vorm van Johan Derksen die op nationale televisie roept: 'Ik laat me niet piepelen door dat kutwijf'."

Sophie Straat, die in het echt Sophie Schwartz heet, schrijft verder dat er onlangs een aanvraag van 3voor12 kwam om het over de moshpit te hebben. "De voorspelling dat ze mijn interview niet gingen gebruiken, kwam helaas uit", zegt de artiest daarover. Volgens haar was het interview een kans om het gebrek aan publieke solidariteit aan te kaarten.

De zangeres vindt ook dat 3voor12 meer had moeten doen dan alleen de comments onder het veelbesproken filmpje uit te zetten. "Er had een statement moeten komen, gericht aan het publiek, waarin duidelijk werd gemaakt: dit is niet normaal, dit is niet acceptabel, en dit is waarom. Zolang instanties zwijgen en er geen publiekelijke back-up is, wordt het probleem afgeschoven naar het individu."
Volledige bericht op haar IG:
https://www.instagram.com(...)gsh=Y21panQ2N2Vud3No

twitter

twitter

twitter

Update 15-7:

quote:

Sophie Straat sprak met 3voor12 over ophef na moshpituitspraak: 'I'm good'

Het VPRO-muziekplatform 3voor12 is woensdag in gesprek gegaan met Sophie Straat over de ophef die ontstond na haar optreden op Best Kept Secret, waarvan een fragment door 3voor12 werd gepubliceerd op Instagram. De zangeres baalde vervolgens van een gebrek aan steun.
De zangeres ontving online veel haatberichten na haar optreden van een maand geleden. Straat riep witte mannen tijdens haar show op het weekendfestival op om een stap naar achteren te doen tijdens een moshpit. Daarmee wilde ze ruimte maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Beelden hiervan werden gedeeld via het Instagram-kanaal van 3voor12.

Straat ontving na het optreden een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen", liet ze maandag op Instagram weten. De zangeres voelde zich onvoldoende gesteund door 3voor12, waarna het programma een nieuw gesprek initieerde. Dat werd woensdag gepubliceerd in de 3voor12-podcast De Machine.

"Jullie zijn een nieuwsoutlet, dus gebruik die nieuwsoutlet", zei de zangeres in de podcast. "Als Lowlands een bericht krijgt van: 'Jullie moeten Sophie Straat van de line-up halen', dan moeten zij publiekelijk zeggen, vind ik: 'Nee, wij houden Sophie Straat op de line-up, want wij staan achter haar boodschap, wij staan achter haar muziek.'"

Volgens de presentatoren van de podcast dacht 3voor12 dat de zangeres "oké" was met hoe het platform de zaak aanpakte. "We hebben ons nadrukkelijk uitgesproken over jouw recht om te zeggen wat je hebt gezegd." Op de vraag van de presentatoren of de lucht is geklaard, reageerde de zangeres met "I'm good".

Voor Straat lijkt daarmee de kou dus uit de lucht. De zangeres uitte eerder nog haar ongenoegen over het feit dat 3voor12 een eerder gesprek over de ophef niet had geplaatst. Maandag zouden de twee partijen ook al om de tafel hebben gezeten.

Bron: https://www.nu.nl/enterta(...)tspraak-im-good.html

Podcast De Machine: https://3voor12.vpro.nl/a(...)e-uit-de-muziekscene
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:01:03 #2
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221415850
Ik wil een melding doen over mijn ervaring met Discriminatie.nl.

Ik heb een melding gedaan over een situatie waarin een vrouw de uitspraak deed: "Alle witte mannen naar achteren." Naar mijn mening is dit een discriminerende uitspraak, omdat mensen op basis van huidskleur en geslacht anders worden behandeld.

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat deze situatie volgens Discriminatie.nl niet als discriminatie werd aangemerkt. Ik ben het daar niet mee eens en ervaar dat mijn melding daardoor niet serieus is genomen.

Ik verzoek u om mijn melding opnieuw te beoordelen en duidelijk uit te leggen op basis van welke wettelijke of beleidsmatige criteria is geconcludeerd dat deze uitspraak niet als discriminatie wordt beschouwd. Ik ontvang graag een gemotiveerde reactie.

Met vriendelijke groet

Zojuist melding gedaan
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:06:25 #3
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221415927
Geen vervolging in België en Nederland. Terecht. Was ook enkel maar een vraag om wat ruimte te maken.

Altijd maar weer dat slachtoffergedrag bij een klein beetje kritiek. Meteen de discriminatiekaart trekken, terwijl ze alle kansen krijgen in Nederland. Ondankbaar gedoe. Het zou eens omgekeerd moeten zijn, maar dan is de wereld te klein.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:10:53 #4
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221415965
Gewoon een dom links meisje, boos op de witte man omdat die haar gewoon een dom links meisje noemen.
pi_221416036
quote:
Sef wil dat Sophie Straat met rust wordt gelaten

Sef wil dat Sophie Straat met rust gelaten wordt door mensen die haar betichten van racisme. De rapper komt voor haar op nu de zangeres in het nieuws is gekomen door haar veelbesproken uitspraak dat "witte mannen" naar achteren moesten tijdens een optreden op Best Kept Secret. Donderdag werd bekend dat er "vele honderden" klachten binnen waren gekomen bij het bureau Discriminatie.nl. Ook het Openbaar Ministerie zegt aangiftes te hebben ontvangen.

"Lieve racisten, jullie weten allemaal precies wat Sophie Straat bedoelde toen ze een keertje de moshpit voor andere mensen toegankelijk wilde maken. Jullie waren er niet bij, gaan er niet bij zijn en zouden al helemaal niet in de pit gaan", schrijft Sef op Instagram. "Dus please, spaar ons de gespeelde verontwaardiging. Jullie willen gewoon graag een stok om mee te slaan, en zijn nu ineens zogenaamd boos over 'racisme'."

De rapper hoopt dat "deze komkommertijd snel voorbij is", vervolgt hij. "Laat Sophie met rust en ga je focussen op je eigen stiffe bezigheden. Dan bemoeien wij ons ook niet met Formule 1 of whatever jullie leuk vinden."

De post van Sef wordt door talloze BN'ers gesteund. Onder anderen Karel en Boaz van Goldband, Mula B, Akwasi, Monica Geuze, Cornald Maas, S10, Maan, Joshua Nolet, MEROL en Bente hebben het bericht geliket.
Bron

Hulde _O_
pi_221416068
Er moest en zou een tweedeling komen in Nederland. Zwart vs wit.

Proficiat, we zijn er, het is gelukt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:22:57 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221416129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:

[..]
Bron

Hulde _O_
Wie?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:28:02 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416176
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:18 schreef Filosoofert het volgende:
Er moest en zou een tweedeling komen in Nederland. Zwart vs wit.

Proficiat, we zijn er, het is gelukt.
Die was er waarschijnlijk altijd al. Het was misschien wat meer onder de oppervlakte. Nu komt het steeds meer bovengronds. Gelijkwaardigheid is ook verbaal kunnen én durven matten met elkaar.
pi_221416204
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Wie?
Klaarblijkelijk zijn volgens deze rapper nu de mensen die aangifte hebben gedaan de racisten en is sophie juist het grote slachtoffer, hilarisch wel 8)7
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:33:12 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221416238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:31 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk zijn volgens deze rapper nu de mensen die aangifte hebben gedaan de racisten en is sophie juist het grote slachtoffer, hilarisch wel 8)7
Het zegt veel over het huidige medialandschap (en de huidige samenleving) dat de mening van een of andere rapper nieuws is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:34:22 #11
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416252
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Sophie Straat moet gewoon niet zo'n domme dingen zeggen.

Sophie Straat is een kut racist.

quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:28 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Die was er waarschijnlijk altijd al. Het was misschien wat meer onder de oppervlakte. Nu komt het steeds meer bovengronds. Gelijkwaardigheid is ook verbaal kunnen én durven matten met elkaar.
Wat een gelul.

Sophie Straat is een polariserende kut racist omdat ze hoopt hiermee hip te zijn.

In de jaren 60 had ze geroepen dat negers achterin de bus moeten.
pi_221416275
quote:
8s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:06 schreef Koekoekmakto het volgende:
Geen vervolging in België en Nederland. Terecht. Was ook enkel maar een vraag om wat ruimte te maken.

Altijd maar weer dat slachtoffergedrag bij een klein beetje kritiek. Meteen de discriminatiekaart trekken, terwijl ze alle kansen krijgen in Nederland. Ondankbaar gedoe. Het zou eens omgekeerd moeten zijn, maar dan is de wereld te klein.
Ja man. Ik hoop dat als ik volgende keer naar een restaurant gaan dat ze ook alle moslims en zwarten gewoon even achterin willen zetten zodat ik voor bij het raam kan zitten. Om gewoon een beetje ruimte te maken zeg maar, meer niet.
pi_221416281
quote:
"Lieve racisten, jullie weten allemaal precies wat Sophie Straat bedoelde toen ze een keertje de moshpit voor andere mensen toegankelijk wilde maken.
Oh ja, dat argument van Sophie zelf dat ze deze oproep deed, en later in België herhaalde, omdat ze mannen die fysiek sterker zijn naar achteren wilde hebben om het voor vrouwen veiliger te maken in de moshpit.

Vandaar natuurlijk dat ze duidelijk benadrukte dat witte mannen naar achteren moesten. Blijkbaar zijn zwarte mannen fysiek vergelijkbaar met vrouwen en hoeven die daarom van Sophie niet naar achteren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221416301
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Weten we ook weer wie we moeten boycotten. Jammer, vond het altijd een sympathieke gast met een paar leuke nummers een jaar of 15 geleden.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:43:13 #15
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:36 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ja man. Ik hoop dat als ik volgende keer naar een restaurant gaan dat ze ook alle moslims en zwarten gewoon even achterin willen zetten zodat ik voor bij het raam kan zitten. Om gewoon een beetje ruimte te maken zeg maar, meer niet.
Dat zijn goede vergelijkingen. Ik zou zeggen, ga ervoor!
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:44:39 #16
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416404
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Sophie Straat moet gewoon niet zo'n domme dingen zeggen.

Sophie Straat is een kut racist.
[..]
Wat een gelul.

Sophie Straat is een polariserende kut racist omdat ze hoopt hiermee hip te zijn.

In de jaren 60 had ze geroepen dat negers achterin de bus moeten.
Ze legt de vinger op de zere plek. Iedereen ziet nu hoe fragiel en kinderachtig deze jankende hypocrieten zijn.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:47:42 #17
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416446
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:44 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ze legt de vinger op de zere plek. Iedereen ziet nu hoe fragiel en kinderachtig deze jankende hypocrieten zijn.
Kut racist is het.

Jij mag ook best een racist zijn.

Zeg dan gewoon dat je een racist bent.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:47:58 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221416449
Mooi.
Ga ik voortaan vragen of alle zwarten naar achteren willen om plaats te maken voor blanken
Is dus geen discriminatie, naar een kunstuiting.

:')
Wtf man. Dit kan toch niet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221416452
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:28 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik zou dat verbaal matten liever doen op gedrag en standpunten ipv op puur de huidskleur.

Ik woon in een multiculturele wijk en die tweedeling was/is er zeker niet. Ook niet onder de oppervlakte.

Maar ieder zijn eigen perspectief.

Ik denk niet dat we goed bezig zijn met z'n alle.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:49:18 #20
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef Red_85 het volgende:
Mooi.
Ga ik voortaan vragen of alle zwarten naar achteren willen om plaats te maken voor blanken

Psies.

Die lynchpartijen van zwarten was ook gewoon om te laten zien hoe hypocriet die negers vroeger waren.

manmanman.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:50:58 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221416482
quote:

[..]
Je hebt het altijd over 'fragiel' en 'kinderachtig' en wijst naar anderen die je niet wil specificeren verder. Daarbij ben je erg snel op je teentjes getrapt en doe je graag persoonlijk in posts.

Volgens mij heb je het gewoon over jezelf en projecteer je.
1947-2016
pi_221416495
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:43 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat zijn goede vergelijkingen. Ik zou zeggen, ga ervoor!
Wat is er dan anders aan? De ene heeft een tafel gereserveerd en zijn eten betaald en wordt daarna op basis van etniciteit of huidskleur gevraagd even te verkassen. De ander heeft een kaartje gekocht voor een evenement en wordt ook op basis van zijn etniciteit (en geslacht) gevraagd even te verkassen.
pi_221416520
quote:

[..]
Dit zou een goede reactie zijn als je het hebt over vermeend racisme bij sollicitaties en het staande houden van jonge marokkanen in een dure huurbak.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:53:30 #24
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Kut racist is het.

Uiteraard mag dat. Ik ben een racist. Ziezo. Uw demonstratie van gelijkwaardigheid is jaloersmakend.
pi_221416540
Nu ik bevestiging heb dat het geen discriminatie is om mensen op basis van huidskleur te vragen ruimte te maken voor mensen met een andere huidskleur moet ik misschien toch maar eens heroverwegen om een horecazaak te openen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:54:40 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:53 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dit zou een goede reactie zijn als je het hebt over vermeend racisme bij sollicitaties en het staande houden van jonge marokkanen in een dure huurbak.
Niet een 'hullie ook'. Nu hebben we het over witte mannen. Ook hier is dit een prima reactie, al zeg ik het zelf.
pi_221416554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Kut racist is het.

En dit. Own het dan ook gewoon inplaats van achteraf te gaan draaien. Ik zou er op een vreemde manier nog een soort van respect voor kunnen brengen als ze gewoon zegt dat ze een hekel aan witte mannen heeft en hun de oorzaak van al het slechts in de wereld vind en dat ze meer op heeft met transblenders en negers. Maar nu achteraf proberen er een zwengel aan te geven omdat het backfired is gewoon sneu.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:56:00 #28
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221416567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef Red_85 het volgende:
Mooi.

Ach weinig verrassing toch dat discriminatie pas een probleem betreft wanneer het bepaalde mensen raakt. Ik voorspeel dat nu, net als bij Akwasi enz enz, het OM niks gaat doen. Op vele vlakken is de VK ons gidsland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221416592
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ach weinig verrassing toch dat discriminatie pas een probleem betreft wanneer het bepaalde mensen raakt. Ik voorspeel dat nu, net als bij Akwasi enz enz, het OM niks gaat doen. Op vele vlakken is de VK ons gidsland.
Enge vorm van oikofobie dit soort dingen. Als je het tot in extremen doortrekt is dit een soort (culturele)zelfmoord. Zien we bij links steeds vaker.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:01 #30
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416607
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:53 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik ben een racist. Ziezo.
Dat was al een tijdje duidelijk.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:27 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221416616
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Gaat vanzelf wel een keer uit de hand lopen.
1947-2016
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:49 #32
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:55 schreef GerryDV het volgende:

[..]
En dit. Own het dan ook gewoon inplaats van achteraf te gaan draaien. Ik zou er op een vreemde manier nog een soort van respect voor kunnen brengen als ze gewoon zegt dat ze een hekel aan witte mannen heeft en hun de oorzaak van al het slechts in de wereld vind en dat ze meer op heeft met transblenders en negers. Maar nu achteraf proberen er een zwengel aan te geven omdat het backfired is gewoon sneu.
Uw kleuren- en genderblindheid is inspirerend. Het geeft uw boodschap van gelijkwaardigheid extra kracht mee.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:00:11 #33
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:59 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dat was al een tijdje duidelijk.
Je bent een parel *) Groot inzicht waarschijnlijk in de eigen onbewuste vooroordelen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:03:40 #34
459912 FlippingCoin
pi_221416660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:57 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Enge vorm van oikofobie dit soort dingen. Als je het tot in extremen doortrekt is dit een soort (culturele)zelfmoord. Zien we bij links steeds vaker.
Inderdaad een vorm van collectieve zelfhaat, of in het geval van Sophie misschien geen zelfhaat gezien ze joods is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221416664
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Uw kleuren- en genderblindheid is inspirerend. Het geeft uw boodschap van gelijkwaardigheid extra kracht.
Lekker blijven ontkennen dan, dat je aan een RAL nummer of psychologische aandoening weldegelijk een goede kansberekening kan maken of je mogelijk in meer/minder gevaar verkeerd of met gekken te maken hebt.
pi_221416672
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Inderdaad een vorm van collectieve zelfhaat, of in het geval van Sophie misschien geen zelfhaat gezien ze joods is.
Nouja, als je als Jood pro-pallie/hamas bent dan zit het wel heel diep hoor.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:08:24 #37
459912 FlippingCoin
pi_221416691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:05 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nouja, als je als Jood pro-pallie/hamas bent dan zit het wel heel diep hoor.
Ja misschien.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:11:20 #38
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416700
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Mooi al die zure typetjes hier.
The gift that keeps on giving. Love it. ^O^
pi_221416746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:01 schreef xzaz het volgende:
Ik wil een melding doen over mijn ervaring met Discriminatie.nl.

Ik heb een melding gedaan over een situatie waarin een vrouw de uitspraak deed: "Alle witte mannen naar achteren." Naar mijn mening is dit een discriminerende uitspraak, omdat mensen op basis van huidskleur en geslacht anders worden behandeld.

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat deze situatie volgens Discriminatie.nl niet als discriminatie werd aangemerkt. Ik ben het daar niet mee eens en ervaar dat mijn melding daardoor niet serieus is genomen.

Ik verzoek u om mijn melding opnieuw te beoordelen en duidelijk uit te leggen op basis van welke wettelijke of beleidsmatige criteria is geconcludeerd dat deze uitspraak niet als discriminatie wordt beschouwd. Ik ontvang graag een gemotiveerde reactie.

Met vriendelijke groet

Zojuist melding gedaan
Blijkbaar is het Meldpunt voor Discriminatie zelf racistisch.

Maar waar kun je dat dan weer melden?
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:21:49 #40
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221416750
Sophie Straat wilde bepaalde mensen vooraan en bepaalde mensen niet vooraan. Als ze dat vraagt en iedereen doet dat uit zichzelf zonder dwang, waar hebben we het dan eigenlijk over. Zijn vrouwen-wc's dan ook discriminerend omdat we daar (zonder dwang) vrijwel alleen maar vrouwen zien omdat (witte) mannen die andere deur pakken? Als de deur roept "geen mannen hier!", melden we de deur dan ook bij een meldpunt?
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:23:54 #41
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416758

quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:11 schreef Koekoekmakto het volgende:
Love it. ^O^
pi_221416762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Blijkbaar is het Meldpunt voor Discriminatie zelf racistisch.

Maar waar kun je dat dan weer melden?
Het is niet moeilijk om te bedenken dat met de inflatie op de term discriminatie, sinds dat de afgelopen jaren op speeddial staat bij iedereen met een kleurtje, het Meldpunt voor Discriminatie een losse flodder is geworden die door de bomen het bos niet meer ziet en overal in meegaat. Het is immers ook hun bestaansrecht. Heeft door het grote misbruik van het woord geen enkele echte waarde meer. Mag hopen dat ze geen subsidie ontvangen.

Met ‘overal in meegaan’ bedoel ik overigens in elke klacht van iemand met kleur. Witte mensen kunnen namelijk niet gediscrimineerd worden, dat is niet hoe het werkt.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:28:07 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221416770
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Mooi al die zure typetjes hier.
Is het andersom dan zijn we nog steeds die zure typetjes. Ja hè?
pi_221416773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Scuidward het volgende:
Sophie Straat wilde bepaalde mensen vooraan en bepaalde mensen niet vooraan. Als ze dat vraagt en iedereen doet dat uit zichzelf zonder dwang, waar hebben we het dan eigenlijk over. Zijn vrouwen-wc's dan ook discriminerend omdat we daar (zonder dwang) vrijwel alleen maar vrouwen zien omdat (witte) mannen die andere deur pakken? Als de deur roept "geen mannen hier!", melden we de deur dan ook bij een meldpunt?
En als ze vraagt: “alle Joden naar achter”, mag dat dan ook volgens jou?
pi_221416775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Scuidward het volgende:
Hing er bij de ingang of de ticketverkoop dan al een bordje dat witte mannen hier wellicht achterin plaats moesten nemen? Een betere vergelijking: er is een algemeen toilet zonder geslachtsbordje, een paar mannen gaan naar binnen en er begint een wijf te krijsen dat alle mannen eruit moeten omdat het alleen voor vrouwen is.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:30:01 #46
203089 Scuidward
pi_221416781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Als ze daar een goede reden voor heeft mag ze zelfs de paarsharige neusringdragende pali-wappies de tent uit wensen.

De vraag is, worden de Joden gedwongen of wordt dit vriendelijk verzocht?
pi_221416786
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dan staat ze zelf achterin de zaal te zingen, is ook niet praktisch. Maar ik neem aan dat iedereen die dit verdedigd er ook geen enkel probleem mee zou hebben als alle moslims of iedereen die uberhaupt getint is even naar achter moet zodat de witte mannen in de moshpit kunnen.
pi_221416787
Ben benieuwd of de oproep “alle Joden, negers en zigeuners naar achteren” ook zou worden gezien als een artistieke uiting.
pi_221416796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:30 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Als ze daar een goede reden voor heeft mag ze zelfs de paarsharige neusringdragende pali-wappies de tent uit wensen.

De vraag is, worden de Joden gedwongen of wordt dit vriendelijk verzocht?
Nu snap ik hem, discriminatie is goed als het ongedwongen is. Dus bij een vacature vermelden of zwarten zich alsjeblieft niet aan willen melden is goed, want dat is een vriendelijk verzoek. Zo rollen we dus.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:33:45 #50
203089 Scuidward
pi_221416804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Hing er bij de ingang of de ticketverkoop dan al een bordje dat witte mannen hier wellicht achterin plaats moesten nemen? Een betere vergelijking: er is een algemeen toilet zonder geslachtsbordje, een paar mannen gaan naar binnen en er begint een wijf te krijsen dat alle mannen eruit moeten omdat het alleen voor vrouwen is.
Goed punt. Nee dat stond niet bij de ticketverkoop aangegeven. Maar sommige mannen denken misschien, ik wacht wel even buiten tot het krijsende wijf klaar is met haar boodschap. En anderen blijven staan, zoals ik ook op de beelden zag.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:32 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nu snap ik hem, discriminatie is goed als het ongedwongen is. Dus bij een vacature vermelden of zwarten zich alsjeblieft niet aan willen melden is goed, want dat is een vriendelijk verzoek. Zo rollen we dus.
De werkgever heeft macht. Sophie had dat niet (hoogstens wat soft power).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')