abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:54:40 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:53 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dit zou een goede reactie zijn als je het hebt over vermeend racisme bij sollicitaties en het staande houden van jonge marokkanen in een dure huurbak.
Niet een 'hullie ook'. Nu hebben we het over witte mannen. Ook hier is dit een prima reactie, al zeg ik het zelf.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221416554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Kut racist is het.

Jij mag ook best een racist zijn.

Zeg dan gewoon dat je een racist bent.
En dit. Own het dan ook gewoon inplaats van achteraf te gaan draaien. Ik zou er op een vreemde manier nog een soort van respect voor kunnen brengen als ze gewoon zegt dat ze een hekel aan witte mannen heeft en hun de oorzaak van al het slechts in de wereld vind en dat ze meer op heeft met transblenders en negers. Maar nu achteraf proberen er een zwengel aan te geven omdat het backfired is gewoon sneu.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:56:00 #28
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221416567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:47 schreef Red_85 het volgende:
Mooi.
Ga ik voortaan vragen of alle zwarten naar achteren willen om plaats te maken voor blanken
Is dus geen discriminatie, naar een kunstuiting.

:')
Wtf man. Dit kan toch niet?
Ach weinig verrassing toch dat discriminatie pas een probleem betreft wanneer het bepaalde mensen raakt. Ik voorspeel dat nu, net als bij Akwasi enz enz, het OM niks gaat doen. Op vele vlakken is de VK ons gidsland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221416592
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ach weinig verrassing toch dat discriminatie pas een probleem betreft wanneer het bepaalde mensen raakt. Ik voorspeel dat nu, net als bij Akwasi enz enz, het OM niks gaat doen. Op vele vlakken is de VK ons gidsland.
Enge vorm van oikofobie dit soort dingen. Als je het tot in extremen doortrekt is dit een soort (culturele)zelfmoord. Zien we bij links steeds vaker.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:01 #30
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416607
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:53 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik ben een racist. Ziezo.
Dat was al een tijdje duidelijk.
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:27 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221416616
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Gaat vanzelf wel een keer uit de hand lopen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:59:49 #32
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:55 schreef GerryDV het volgende:

[..]
En dit. Own het dan ook gewoon inplaats van achteraf te gaan draaien. Ik zou er op een vreemde manier nog een soort van respect voor kunnen brengen als ze gewoon zegt dat ze een hekel aan witte mannen heeft en hun de oorzaak van al het slechts in de wereld vind en dat ze meer op heeft met transblenders en negers. Maar nu achteraf proberen er een zwengel aan te geven omdat het backfired is gewoon sneu.
Uw kleuren- en genderblindheid is inspirerend. Het geeft uw boodschap van gelijkwaardigheid extra kracht mee.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:00:11 #33
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:59 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dat was al een tijdje duidelijk.
Je bent een parel *) Groot inzicht waarschijnlijk in de eigen onbewuste vooroordelen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:03:40 #34
459912 FlippingCoin
pi_221416660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:57 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Enge vorm van oikofobie dit soort dingen. Als je het tot in extremen doortrekt is dit een soort (culturele)zelfmoord. Zien we bij links steeds vaker.
Inderdaad een vorm van collectieve zelfhaat, of in het geval van Sophie misschien geen zelfhaat gezien ze joods is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221416664
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Uw kleuren- en genderblindheid is inspirerend. Het geeft uw boodschap van gelijkwaardigheid extra kracht.
Lekker blijven ontkennen dan, dat je aan een RAL nummer of psychologische aandoening weldegelijk een goede kansberekening kan maken of je mogelijk in meer/minder gevaar verkeerd of met gekken te maken hebt.
pi_221416672
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Inderdaad een vorm van collectieve zelfhaat, of in het geval van Sophie misschien geen zelfhaat gezien ze joods is.
Nouja, als je als Jood pro-pallie/hamas bent dan zit het wel heel diep hoor.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:08:24 #37
459912 FlippingCoin
pi_221416691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:05 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nouja, als je als Jood pro-pallie/hamas bent dan zit het wel heel diep hoor.
Ja misschien.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:11:20 #38
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221416700
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Mooi al die zure typetjes hier.
The gift that keeps on giving. Love it. ^O^
pi_221416746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:01 schreef xzaz het volgende:
Ik wil een melding doen over mijn ervaring met Discriminatie.nl.

Ik heb een melding gedaan over een situatie waarin een vrouw de uitspraak deed: "Alle witte mannen naar achteren." Naar mijn mening is dit een discriminerende uitspraak, omdat mensen op basis van huidskleur en geslacht anders worden behandeld.

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat deze situatie volgens Discriminatie.nl niet als discriminatie werd aangemerkt. Ik ben het daar niet mee eens en ervaar dat mijn melding daardoor niet serieus is genomen.

Ik verzoek u om mijn melding opnieuw te beoordelen en duidelijk uit te leggen op basis van welke wettelijke of beleidsmatige criteria is geconcludeerd dat deze uitspraak niet als discriminatie wordt beschouwd. Ik ontvang graag een gemotiveerde reactie.

Met vriendelijke groet

Zojuist melding gedaan
Blijkbaar is het Meldpunt voor Discriminatie zelf racistisch.

Maar waar kun je dat dan weer melden?
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:21:49 #40
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221416750
Sophie Straat wilde bepaalde mensen vooraan en bepaalde mensen niet vooraan. Als ze dat vraagt en iedereen doet dat uit zichzelf zonder dwang, waar hebben we het dan eigenlijk over. Zijn vrouwen-wc's dan ook discriminerend omdat we daar (zonder dwang) vrijwel alleen maar vrouwen zien omdat (witte) mannen die andere deur pakken? Als de deur roept "geen mannen hier!", melden we de deur dan ook bij een meldpunt?
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:23:54 #41
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221416758

quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:11 schreef Koekoekmakto het volgende:
Love it. ^O^
pi_221416762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Blijkbaar is het Meldpunt voor Discriminatie zelf racistisch.

Maar waar kun je dat dan weer melden?
Het is niet moeilijk om te bedenken dat met de inflatie op de term discriminatie, sinds dat de afgelopen jaren op speeddial staat bij iedereen met een kleurtje, het Meldpunt voor Discriminatie een losse flodder is geworden die door de bomen het bos niet meer ziet en overal in meegaat. Het is immers ook hun bestaansrecht. Heeft door het grote misbruik van het woord geen enkele echte waarde meer. Mag hopen dat ze geen subsidie ontvangen.

Met ‘overal in meegaan’ bedoel ik overigens in elke klacht van iemand met kleur. Witte mensen kunnen namelijk niet gediscrimineerd worden, dat is niet hoe het werkt.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:28:07 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221416770
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Mooi al die zure typetjes hier.
Is het andersom dan zijn we nog steeds die zure typetjes. Ja hè?
pi_221416773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Scuidward het volgende:
Sophie Straat wilde bepaalde mensen vooraan en bepaalde mensen niet vooraan. Als ze dat vraagt en iedereen doet dat uit zichzelf zonder dwang, waar hebben we het dan eigenlijk over. Zijn vrouwen-wc's dan ook discriminerend omdat we daar (zonder dwang) vrijwel alleen maar vrouwen zien omdat (witte) mannen die andere deur pakken? Als de deur roept "geen mannen hier!", melden we de deur dan ook bij een meldpunt?
En als ze vraagt: “alle Joden naar achter”, mag dat dan ook volgens jou?
pi_221416775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:21 schreef Scuidward het volgende:
Hing er bij de ingang of de ticketverkoop dan al een bordje dat witte mannen hier wellicht achterin plaats moesten nemen? Een betere vergelijking: er is een algemeen toilet zonder geslachtsbordje, een paar mannen gaan naar binnen en er begint een wijf te krijsen dat alle mannen eruit moeten omdat het alleen voor vrouwen is.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:30:01 #46
203089 Scuidward
pi_221416781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Als ze daar een goede reden voor heeft mag ze zelfs de paarsharige neusringdragende pali-wappies de tent uit wensen.

De vraag is, worden de Joden gedwongen of wordt dit vriendelijk verzocht?
pi_221416786
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dan staat ze zelf achterin de zaal te zingen, is ook niet praktisch. Maar ik neem aan dat iedereen die dit verdedigd er ook geen enkel probleem mee zou hebben als alle moslims of iedereen die uberhaupt getint is even naar achter moet zodat de witte mannen in de moshpit kunnen.
pi_221416787
Ben benieuwd of de oproep “alle Joden, negers en zigeuners naar achteren” ook zou worden gezien als een artistieke uiting.
pi_221416796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:30 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Als ze daar een goede reden voor heeft mag ze zelfs de paarsharige neusringdragende pali-wappies de tent uit wensen.

De vraag is, worden de Joden gedwongen of wordt dit vriendelijk verzocht?
Nu snap ik hem, discriminatie is goed als het ongedwongen is. Dus bij een vacature vermelden of zwarten zich alsjeblieft niet aan willen melden is goed, want dat is een vriendelijk verzoek. Zo rollen we dus.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:33:45 #50
203089 Scuidward
pi_221416804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:28 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Hing er bij de ingang of de ticketverkoop dan al een bordje dat witte mannen hier wellicht achterin plaats moesten nemen? Een betere vergelijking: er is een algemeen toilet zonder geslachtsbordje, een paar mannen gaan naar binnen en er begint een wijf te krijsen dat alle mannen eruit moeten omdat het alleen voor vrouwen is.
Goed punt. Nee dat stond niet bij de ticketverkoop aangegeven. Maar sommige mannen denken misschien, ik wacht wel even buiten tot het krijsende wijf klaar is met haar boodschap. En anderen blijven staan, zoals ik ook op de beelden zag.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:32 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nu snap ik hem, discriminatie is goed als het ongedwongen is. Dus bij een vacature vermelden of zwarten zich alsjeblieft niet aan willen melden is goed, want dat is een vriendelijk verzoek. Zo rollen we dus.
De werkgever heeft macht. Sophie had dat niet (hoogstens wat soft power).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')