abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:33:50 #51
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221416806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:31 schreef Kottnauer het volgende:
Ben benieuwd of de oproep “alle Joden, negers en zigeuners naar achteren” ook zou worden gezien als een artistieke uiting.
Vergeet homofielen niet
pi_221416833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:30 schreef Scuidward het volgende:

[..]
De vraag is, worden de Joden gedwongen of wordt dit vriendelijk verzocht?
Nee, dat is helemaal niet de vraag.

Discriminatie verdwijnt niet als je het vriendelijk vraagt.

Een kapper vraag vriendelijk aan iedereen die zijn zaak binnenkomt: “hallo mevrouw, ik verzoek u vriendelijk mijn zaak te verlaten want ik knip liever geen negerinnen”.

Een bakker vraagt vriendelijk aan zijn klanten: “pardon meneer, maar aan Joden verkoop ik liever geen brood maar alleen jodenkoeken, daar heeft u hopelijk wel begrip voor”.

De schoolmeester die vriendelijk vraagt: “alle witte kinderen graag vooraan, daarna de Turken en Marokkanen, en achterin de donkere mensen uit Afrika”.

Dat is dus allemaal okay voor jou. Als je het maar vriendelijk verzoekt?
pi_221416839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:33 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Goed punt. Nee dat stond niet bij de ticketverkoop aangegeven. Maar sommige mannen denken misschien, ik wacht wel even buiten tot het krijsende wijf klaar is met haar boodschap. En anderen blijven staan, zoals ik ook op de beelden zag.
[..]
De werkgever heeft macht. Sophie had dat niet (hoogstens wat soft power).
1. Je hebt er voor betaald en is belachelijk dat je dan als je eenmaal binnen bent je gediscrimineerd wordt en ineens zogenaamd naar achter moet. Beetje jammer dat je dat vooraf niet weet.
2. Het gaat om een vacature, er is helemaal nog geen sprake van een werknemer/werkgever relatie of machtsverhouding. Dus dan mag het verzoek wel in de advertentie staan toch?
pi_221416843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:

[..]
Bron

Hulde _O_
Ja hoor, aandachtsgeile lui die zich er ook mee willen bemoeien. En daarmee dit domme meisje belonen.

Media moet zich schamen.
pi_221416851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:37 schreef Kottnauer het volgende:

[..]

Een kapper vraag vriendelijk aan iedereen die zijn zaak binnenkomt: “hallo mevrouw, ik verzoek u vriendelijk mijn zaak te verlaten want ik knip liever geen negerinnen”.

Een bakker vraagt vriendelijk aan zijn klanten: “pardon meneer, maar aan Joden verkoop ik liever geen brood maar alleen jodenkoeken, daar heeft u hopelijk wel begrip voor”.

De schoolmeester die vriendelijk vraagt: “alle witte kinderen graag vooraan, daarna de Turken en Marokkanen, en achterin de donkere mensen uit Afrika”.

Hij begon over het eventueel wel of niet hebben van macht. Dus mensen zonder enige macht mogen dit soort dingen wel verzoeken. Zeg maar het plebs mag van hem prima openlijk racistisch zijn.
pi_221416855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja hoor, aandachtsgeile lui die zich er ook mee willen bemoeien. En daarmee dit domme meisje belonen.

Media moet zich schamen.
Wat het meldpunt voor discriminatie en daarna de media doen is alleen maar meer olie op het vuur gooien hiermee. Het versterkt alleen maar het gevoel dat de witte man inderdaad nooit ergens slachtoffer van kan zijn, maar die wel overwegend de grootste sponsor is van alle welvaart die we hebben en het infuus waar veel minderheden aan hangen. Dat is onhoudbaar op deze manier. Het had ze gesierd als ze hadden gezegd ‘nee, dit kan inderdaad echt niet’. En een mea culpa van die C-artiest.
pi_221416858
Discriminatie verdedigen anno 2026.

Dat zou ik nooit verwacht hebben, maar zie: het gebeurt gewoon waar je bij staat door Sophie Straat die nota bene wordt gesteund door het meldpunt tégen discriminatie!

Dit land is kapot.
pi_221416868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:

Dat zou ik nooit verwacht hebben, maar zie: het gebeurt gewoon waar je bij staat door Sophie Straat die nota bene wordt gesteund door het meldpunt tégen discriminatie!

Dit land is kapot.
Discriminatie en racisme is een oneway street. Dat is wel weer gebleken.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:46:44 #59
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221416875
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:37 schreef Kottnauer het volgende:

[..]

Als je het zo brengt ga ik wel aan mijzelf twijfelen ja. Misschien dat ik als witte man wat vaker gediscrimineerd moet worden om het beter te begrijpen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:49:17 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221416888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:

[..]
Bron

Hulde _O_
Misschien dat Sef ook even kan vermelden of bij zijn optredens de blanken ook voortaan achteraan moeten gaan staan
pi_221416893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:46 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Als je het zo brengt ga ik wel aan mijzelf twijfelen ja. Misschien dat ik als witte man wat vaker gediscrimineerd moet worden om het beter te begrijpen.
Als je echte discriminatie wil voorkomen is misschien wel de allerslechtste methode om hele groepen, die zich er waarschijnlijk voor 99% niet aan schuldig hebben gemaakt, ‘terug te discrimineren’. Als we dat vervolgens weer terug gaan doen zouden we weer etnisch moeten gaan profileren en iedereen met een tintje staande moeten gaan houden. Je zet kwaad bloed en het lost niks op, ja, een hoop polarisatie, dat bereik je dan weer wel hiermee. Maar de aandacht is waarschijnlijk waar ze het voor doet om enigzins relevant te zijn. Van haar muziek kent vrijwel niemand haar immers.
  donderdag 23 juli 2026 @ 22:51:35 #62
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221416896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:38 schreef GerryDV het volgende:

[..]
1. Je hebt er voor betaald en is belachelijk dat je dan als je eenmaal binnen bent je gediscrimineerd wordt en ineens zogenaamd naar achter moet. Beetje jammer dat je dat vooraf niet weet.
2. Het gaat om een vacature, er is helemaal nog geen sprake van een werknemer/werkgever relatie of machtsverhouding. Dus dan mag het verzoek wel in de advertentie staan toch?
1. Je moet niet naar achteren. Je doet dat vrijwillig.
2. De werkgever is ook bij machte wat te doen als je als gekleurde wel solliciteert. Sophie kon hoogstens stoppen met spelen en daarbij de hele zaal duperen.
pi_221416899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Misschien dat Sef ook even kan vermelden of bij zijn optredens de blanken ook voortaan achteraan moeten gaan staan
Dan wordt zijn volgende concert een soort Nijmeegse zomerfeesten. Een paar naïeve blanke mannen die tóch zijn gegaan en een leeuwenhol aan agressieve negers. 😂
pi_221416910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:46 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk de term “witte man” al een racistische uitdrukking.

Dat betekent namelijk dat je mensen categoriseert op basis van huidskleur. Alsof alle mensen met een lichte (“witte”) huidskleur iets gemeen hebben dat mensen met een andere huidskleur niet zouden hebben.

Ik pleit ervoor te stoppen met het steeds weer benoemen van de huidskleur alsof dit een belangrijk lichamelijk kenmerk is. Dat is meestal niet in het geval. Slechts in speciale uitzonderingen zou je dit onderscheid kunnen maken. Bijvoorbeeld “mensen met een witte (lichte) huidskleur kunnen minder lang in de zon zitten dan mensen met een donkere huidskleur”. In dit voorbeeld is de huidskleur relevant.

Meestal echter is huidskleur helemaal niet relevant, net zo min als iemands schoenmaat of vorm van de neus.

De herhaalde oproep van Straat is een zuivere vorm van rassendiscriminatie. Zij vraag niet bijvoorbeeld “alle lange mensen naar achter” maar specifiek mensen met een bepaalde huidskleur.
  donderdag 23 juli 2026 @ 23:00:40 #65
454910 Richard_Batsbak
Niemand komt aan Maaskantje!
pi_221416924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:56 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk de term “witte man” al een racistische uitdrukking.

Dat betekent namelijk dat je mensen categoriseert op basis van huidskleur. Alsof alle mensen met een lichte (“witte”) huidskleur iets gemeen hebben dat mensen met een andere huidskleur niet zouden hebben.

Ik pleit ervoor te stoppen met het steeds weer benoemen van de huidskleur alsof dit een belangrijk lichamelijk kenmerk is. Dat is meestal niet in het geval. Slechts in speciale uitzonderingen zou je dit onderscheid kunnen maken. Bijvoorbeeld “mensen met een witte (lichte) huidskleur kunnen minder lang in de zon zitten dan mensen met een donkere huidskleur”. In dit voorbeeld is de huidskleur relevant.

Meestal echter is huidskleur helemaal niet relevant, net zo min als iemands schoenmaat of vorm van de neus.

De herhaalde oproep van Straat is een zuivere vorm van rassendiscriminatie. Zij vraag niet bijvoorbeeld “alle lange mensen naar achter” maar specifiek mensen met een bepaalde huidskleur.
Vergeet niet dat ze joods is, die zijn blank wanneer het ze uitkomt ("my fellow white people") maar joods wanneer het niet zo is. Die trut vindt het heerlijk om zo tweedracht te zaaien.
Zonne grote vuurbal, jonguh! BAM!
  donderdag 23 juli 2026 @ 23:03:30 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221416934
Dat opgedrongen "Witte" doet het hem idd, dat soort verplichte activisten taal trek ik niet :').

Alsof iemand anders wat te zeggen heeft over hoe een bevolkingsgroep zich zelf noemt, wie denk je dat je bent dan?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221416949
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:03 schreef HeatWave het volgende:
Dat opgedrongen "Witte" doet het hem idd, dat soort verplichte activisten taal trek ik niet :').

Alsof iemand anders wat te zeggen heeft over hoe een bevolkingsgroep zich zelf noemt, wie denk je dat je bent dan?
En waarom zouden ze eenzijdig mogen besluiten om mij/ons wit te noemen maar ga ik over de schreef als ik iemand nigger noem (ja, met een harde R).
  donderdag 23 juli 2026 @ 23:10:21 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221416967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:06 schreef GerryDV het volgende:

[..]
En waarom zouden ze eenzijdig mogen besluiten om mij/ons wit te noemen maar ga ik over de schreef als ik iemand nigger noem (ja, met een harde R).
Nigger is natuurlijk daadwerkelijk kwaadaardig bedoeld, dus dat zou niemand moeten gebruiken, maar als je het als blanke alleen maar meezingt ben je al een Nazi en wordt je ontslagen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221416974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:00 schreef Richard_Batsbak het volgende:

[..]
Vergeet niet dat ze joods is, die zijn blank wanneer het ze uitkomt ("my fellow white people") maar joods wanneer het niet zo is. Die trut vindt het heerlijk om zo tweedracht te zaaien.
Het is ook zo paradoxaal als wat. Waarom zou je in godsnaam als blanke Jood zó erg de noodzaak voelen om je eigen kleurtje en afkomst te verloochenen door openlijk witte mannen te haten en moslims te knuffelen? De eerste groep stam je van af en heeft je gebracht waar je bent, de tweede groep verkracht je het liefst, snijdt daarna je borsten eraf en vermoord je en rijdt je in een pick-up als troffee door hun dorp.

Dat moet toch wel ergens in de DSM-5 staan man, komop.
pi_221416975
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:42 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Wat het meldpunt voor discriminatie en daarna de media doen is alleen maar meer olie op het vuur gooien hiermee. Het versterkt alleen maar het gevoel dat de witte man inderdaad nooit ergens slachtoffer van kan zijn, maar die wel overwegend de grootste sponsor is van alle welvaart die we hebben en het infuus waar veel minderheden aan hangen. Dat is onhoudbaar op deze manier. Het had ze gesierd als ze hadden gezegd ‘nee, dit kan inderdaad echt niet’. En een mea culpa van die C-artiest.
Sowieso had niemand dat meldpunt in moeten schakelen natuurlijk. Absurde actie.
pi_221416978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nigger is natuurlijk daadwerkelijk kwaadaardig bedoeld, dus dat zou niemand moeten gebruiken, maar als je het als blanke alleen maar meezingt ben je al een Nazi en wordt je ontslagen :').
Misschien iemand anders wel, maar ik vind het gewoon een leuk woord. Net zoals sommige mensen me daadwerkelijk wit vinden, en anderen me zo de laatste jaren willen noemen uit een soort haat.
pi_221417171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:51 schreef GerryDV het volgende:
De ander heeft een kaartje gekocht voor een evenement en wordt ook op basis van zijn etniciteit (en geslacht) gevraagd even te verkassen.
Dat bestaat dus al. :')
NWS / Prijs festivaltickets is afhankelijk van je huidskleur

Blijkbaar wil Sophie Straat ook die kant op
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221417429
Heb zelden een topic gezien op Fok waar zo duidelijk te zien is welke users aan de foute kant van de geschiedenis staan.

De "iedereen is van de wereld, de wereld is van iedereen" roepers die toch vinden dat er toch wel onderscheid mag worden gemaakt als het witte mannen betreft. En het nog proberen te verkopen als iets artistieks.

Dat ze nog kunnen ademen in de bizarre bochten waarin ze zichzelf hebben gedrongen is een godswonder.
pi_221417460
Hoer.
U MAD?
  vrijdag 24 juli 2026 @ 07:58:27 #75
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221417478
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:

Dit land is kapot.
Dit is eigenlijk wat mij het meeste irriteert. En dan heb je die droeftoeters die ons dan zuur en boos noemen :'). Echt achterlijk kut volk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')