Dat is het al heel lang. Ik had een keer iemand die mij serieus in de ogen aankeek en zei dat racisme tegen de witte niet mogelijk is. Je moet een kleurtje hebben anders is het geen racismequote:Op donderdag 23 juli 2026 22:45 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Discriminatie en racisme is een oneway street. Dat is wel weer gebleken.
Video nog niet op youtube, wel via de volgende link:quote:Maakt Sophie Straat zich schuldig aan discriminatie? 'Hier snappen Nederlanders niets van'
Maatschappij
Gisteren, 18:39 - Update: 13 uur geleden
Zangeres Sophie Straat ligt opnieuw onder vuur na haar uitspraak ‘witte mannen naar achteren’ tijdens een optreden. De ophef groeit, met inmiddels meer dan 160 klachten. ‘Strict genomen is er wel discriminatie,’ zegt jurist Bram Moszkowicz.
Toch verwacht hij geen juridische gevolgen. ‘Het is een artistieke uiting, dus dan wordt het lastiger,’ legt hij uit. ‘Mijn voorspelling is dat het OM geen discriminatie vaststelt.’
‘Wat is inclusie nog?’
De discussie gaat verder dan alleen de wet. ‘De Nederlander snapt hier helemaal niets van,’ zegt Mona Keijzer. Volgens Shashi Roopram is het effect zelfs negatief: ‘Dit soort uitspraken ondermijnen het fundament voor inclusie.’
Ondertussen in het VK bij een enquête onder lgb: 94% wil niet meer geassocieerd worden met tq+ en haat de term queer.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:09 schreef Regilio_ het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)ie-vinden-meldpunten
De Staatsomroep heeft weer iets nieuws bedacht trouwens: 'homo' is vervangen door 'queer'.
Je ziet het in dit artikel, en zag het van de week ook al ergens voorbij komen toen het ergens anders over ging.
Toch fijn dat ze aan deze wezenlijke dingen aandacht besteden. Dat ik aan m'n ouders en boomer ooms- en tantes deze ontwikkeling uit moet leggen die vervolgens me '' aankijken is erg vermakelijk.
NOS, BEDANKT!
Het meest debiele vind ik nog wel dat neger tegenwoordig klaarblijkelijk ook al niet meer door de beugel kan. Terwijl dat een heel normaal woord is. Nigger kan beledigend opgevat worden en is in het Nederlands nikker. Dat dat niet meer ok is, vooruit, maar neger, wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 23 juli 2026 23:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nigger is natuurlijk daadwerkelijk kwaadaardig bedoeld, dus dat zou niemand moeten gebruiken, maar als je het als blanke alleen maar meezingt ben je al een Nazi en wordt je ontslagen.
Het topic gaat dan ook over een grote historische gebeurtenis.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 07:22 schreef Luckyseven het volgende:
Heb zelden een topic gezien op Fok waar zo duidelijk te zien is welke users aan de foute kant van de geschiedenis staan.
Dan zouden ze zelf misschien eens moeten ophouden om elkaar de godsganselijke dag nigga te noemen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.quote:Op donderdag 23 juli 2026 23:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nigger is natuurlijk daadwerkelijk kwaadaardig bedoeld, dus dat zou niemand moeten gebruiken, maar als je het als blanke alleen maar meezingt ben je al een Nazi en wordt je ontslagen.
Dat het juridisch gezien niet verboden is neemt niet weg dat veel mensen voelen dat er een grens overgegaan is nu men gaat staan schedelmeten op progressieve feestjes. Ieder die in na oorlogs Nederland is geboren en/of opgegroeid, hier een paar jaar onderwijs heeft gehad, weet dat we daar niet zonder reden vandaan blijven.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Video nog niet op youtube, wel via de volgende link:
https://www.nieuwsvandeda(...)tte-mannen-uitspraak
Dat is dan ook precies het probleem, Mona.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Video nog niet op youtube, wel via de volgende link:
https://www.nieuwsvandeda(...)tte-mannen-uitspraak
Video nog niet op youtube, wel via de volgende link:quote:Maakt Sophie Straat zich schuldig aan discriminatie? 'Hier snappen Nederlanders niets van'
Maatschappij
Gisteren, 18:39 - Update: 13 uur geleden
Zangeres Sophie Straat ligt opnieuw onder vuur na haar uitspraak ‘witte mannen naar achteren’ tijdens een optreden. De ophef groeit, met inmiddels meer dan 160 klachten. ‘Strict genomen is er wel discriminatie,’ zegt jurist Bram Moszkowicz.
Toch verwacht hij geen juridische gevolgen. ‘Het is een artistieke uiting, dus dan wordt het lastiger,’ legt hij uit. ‘Mijn voorspelling is dat het OM geen discriminatie vaststelt.’
‘Wat is inclusie nog?’
De discussie gaat verder dan alleen de wet. ‘De Nederlander snapt hier helemaal niets van,’ zegt Mona Keijzer. Volgens Shashi Roopram is het effect zelfs negatief: ‘Dit soort uitspraken ondermijnen het fundament voor inclusie.’
Het was grappig als het niet zo zielig was, maar al die extreem linkse activistische groeperingen zijn geworden wat ze in eerste instantie haatte en waarvoor ze wereden opgericht. De grootste policerende racisten die geen enkel weerwoord duiden en waar geen zinnig gesprek mee te voere is.quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:
Discriminatie verdedigen anno 2026.
Dat zou ik nooit verwacht hebben, maar zie: het gebeurt gewoon waar je bij staat door Sophie Straat die nota bene wordt gesteund door het meldpunt tégen discriminatie!
Dit land is kapot.
Moet jij weten.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:36 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoeren zijn toch vaak lekker, ik zal haar absoluut geen hoer noemen.
Dat meldpunt mag gelijk wel gesloten worden, die horen er voor iedereen te zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:
Discriminatie verdedigen anno 2026.
Dat zou ik nooit verwacht hebben, maar zie: het gebeurt gewoon waar je bij staat door Sophie Straat die nota bene wordt gesteund door het meldpunt tégen discriminatie!
Dit land is kapot.
Dat snapt hij heel goed aangezien degenen die er fophef over maken dat voor eigen politiek gewin doen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:31 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk zijn volgens deze rapper nu de mensen die aangifte hebben gedaan de racisten en is sophie juist het grote slachtoffer, hilarisch wel
quote:
Nou, deze opmerking zou ook over "jullie" kunnen gaan...quote:Jullie willen gewoon graag een stok om mee te slaan, en zijn nu ineens zogenaamd boos over 'racisme'."
Herstelbetalingen en een witte mannen museum.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:20 schreef High-on-Fire het volgende:
Ik wil publiekelijke excuses van jetten voor het discrimineren van de witte man, en een schadevergoeding
Nee het laat zien dat voor de doorsnee burger woorden als racisme (of nazi) nog wel een betekenis hebben en niet zoals in de kringen van Sef en Sofie waar het een woord is wat men roept om de ander te diskwalificeren maar verder geheel betekenisloosquote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat snapt hij heel goed aangezien degenen die er fophef over maken dat voor eigen politiek gewin doen.
Sef is zwart, Sef moet derhalve zijn mond houden over deze kwestie. Sef mag in December weer zijn jaarlijkse slachtofferrol pakken als ze boos zijn over zwarte piet.quote:
Hoe zou Sef het vinden als alle zwarte mannen achterin de zaal moeten staan.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Sef is zwart, Sef moet derhalve zijn mond houden over deze kwestie. Sef mag in December weer zijn jaarlijkse slachtofferrol pakken als ze boos zijn over zwarte piet.
We zien met name dat onder aanvoering van progressieve identiteitspolitiek geïmporteerd vanuit de VS, waar je discriminerend mag zijn over sommige groepen, maar niet over andere groepen, de samenleving wordt gepolariseerd.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:28 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Die was er waarschijnlijk altijd al. Het was misschien wat meer onder de oppervlakte. Nu komt het steeds meer bovengronds. Gelijkwaardigheid is ook verbaal kunnen én durven matten met elkaar.
Sef is toch echt bijna blank hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Sef is zwart, Sef moet derhalve zijn mond houden over deze kwestie. Sef mag in December weer zijn jaarlijkse slachtofferrol pakken als ze boos zijn over zwarte piet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |