abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221418825
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:

[..]
Bron

Hulde _O_
quote:
Jullie willen gewoon graag een stok om mee te slaan, en zijn nu ineens zogenaamd boos over 'racisme'."
Nou, deze opmerking zou ook over "jullie" kunnen gaan...
Ook overal racisme in zien..
Iets met pot en ketel..
pi_221418839
Ik wil publiekelijke excuses van jetten voor het discrimineren van de witte man, en een schadevergoeding
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:27:36 #93
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221418865
Mensen die zeggen niet te discrimineren zijn meer bezig met zichzelf proactief te verdedigen tegenover een mogelijk verwijt ervan. Dat is overgevoeligheid in combinatie met een beetje gratuit moreel reclame maken. Schiet niet op. Erkenning is de eerste stap naar verbetering imo.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221418871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:20 schreef High-on-Fire het volgende:
Ik wil publiekelijke excuses van jetten voor het discrimineren van de witte man, en een schadevergoeding
Herstelbetalingen en een witte mannen museum.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:31:06 #95
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221418877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat snapt hij heel goed aangezien degenen die er fophef over maken dat voor eigen politiek gewin doen.
Nee het laat zien dat voor de doorsnee burger woorden als racisme (of nazi) nog wel een betekenis hebben en niet zoals in de kringen van Sef en Sofie waar het een woord is wat men roept om de ander te diskwalificeren maar verder geheel betekenisloos
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:34:43 #96
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221418883
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Sef is zwart, Sef moet derhalve zijn mond houden over deze kwestie. Sef mag in December weer zijn jaarlijkse slachtofferrol pakken als ze boos zijn over zwarte piet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221418912
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Sef is zwart, Sef moet derhalve zijn mond houden over deze kwestie. Sef mag in December weer zijn jaarlijkse slachtofferrol pakken als ze boos zijn over zwarte piet.
Hoe zou Sef het vinden als alle zwarte mannen achterin de zaal moeten staan.
pi_221419034
Als er gezegd zou zijn dat alle zwarte mensen naar achteren moeten dan is bijna iedereen het er over eens dat dat idioot en discriminerend is. Ook de blanke mensen. Ik wel in elk geval.

Als er geroepen word dat witte mensen naar achteren moet dan is dat terecht, leerzaam en moet je je bek verder houden.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:57:18 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221419059
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:28 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Die was er waarschijnlijk altijd al. Het was misschien wat meer onder de oppervlakte. Nu komt het steeds meer bovengronds. Gelijkwaardigheid is ook verbaal kunnen én durven matten met elkaar.
We zien met name dat onder aanvoering van progressieve identiteitspolitiek geïmporteerd vanuit de VS, waar je discriminerend mag zijn over sommige groepen, maar niet over andere groepen, de samenleving wordt gepolariseerd.

Dit tweedeling was er niet, maar is gecreëerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:58:04 #100
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221419074
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Sef is toch echt bijna blank hoor.

Dus hij moet gewoon lekker bijna achteraan gaan staan en zijn muil houden.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:58:40 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221419085
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:56 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Als er gezegd zou zijn dat alle zwarte mensen naar achteren moeten dan is bijna iedereen het er over eens dat dat idioot en discriminerend is. Ook de blanke mensen. Ik wel in elk geval.

Als er geroepen word dat witte mensen naar achteren moet dan is dat terecht, leerzaam en moet je je bek verder houden.
Correct. Daarom ook onhoudbaar, mensen die dit steunen zijn dus vóór discriminatie, zij vinden alleen dat je dit wél mag zeggen over blanke mensen en niet mag zeggen over mensen van kleur met die dubbele standaard is men content.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221419174
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Daarom ook onhoudbaar, mensen die dit steunen zijn dus vóór discriminatie, zij vinden alleen dat je dit wél mag zeggen over blanke mensen en niet mag zeggen over mensen van kleur met die dubbele standaard is men content.
En op die manier word er juist discriminatie in de hand gewerkt.
Maar dat hebben die sukkels niet door.
pi_221419185
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 11:36 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het was grappig als het niet zo zielig was, maar al die extreem linkse activistische groeperingen zijn geworden wat ze in eerste instantie haatte en waarvoor ze wereden opgericht. De grootste policerende racisten die geen enkel weerwoord duiden en waar geen zinnig gesprek mee te voere is.
Het ergste is nog dat zelfs het benoemen van feiten je verdacht maakt in die groep. Heel eng. Het is gewoon een religie.

Recent nog een bericht over hoeveel mannen aan het googlen waren hoe ze hun vrouw moesten vermoorden. Bleek onwaar. Iemand post dat het onwaar is met de bron erbij. En daar vlogen de feminazi’s bovenop met: jij bent ook een misbruiker, je praat het allemaal goed, vrouwenhaat, enz.

Heel vermoeiend dat volk.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:07:48 #104
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221419194
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien met name dat onder aanvoering van progressieve identiteitspolitiek geïmporteerd vanuit de VS, waar je discriminerend mag zijn over sommige groepen, maar niet over andere groepen, de samenleving wordt gepolariseerd.

Dit tweedeling was er niet, maar is gecreëerd.
Dat laatste weet ik niet zo zeker. Ik vind wel dat er verschil zit in omhoog trappen vs omlaag trappen. En inzicht in de eigen discriminatoire vooroordelen is de weg naar verbetering. Hard roepen 'doe ik nooit' en enkel roepen 'zij doen dat' is mij te gemakkelijk.
pi_221419203
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En op die manier word er juist discriminatie in de hand gewerkt.
Maar dat hebben die sukkels niet door.
Doet mij denken aan de tweet van Rowling over transactivisten en hoe zij de acceptatie van transgenders om zeep hebben geholpen dat totaal niet zien.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:10:08 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221419206
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat laatste weet ik niet zo zeker. Ik vind wel dat er verschil zit in omhoog trappen vs omlaag trappen. En inzicht in de eigen discriminatoire vooroordelen is de weg naar verbetering. Hard roepen 'doe ik nooit' en enkel roepen 'zij doen dat' is mij te gemakkelijk.
Hoe bedoel je dit precies?
pi_221419236
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Doet mij denken aan de tweet van Rowling over transactivisten en hoe zij de acceptatie van transgenders om zeep hebben geholpen dat totaal niet zien.
Klopt.

Het word allemaal op een eisende manier gedaan ik wil, ik eis, jij moet,
Dat werkt averechts. En vooral als je kinderen daarin gaat betrekken.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:18:26 #108
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221419246
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:58 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Sef is toch echt bijna blank hoor.

Dus hij moet gewoon lekker bijna achteraan gaan staan en zijn muil houden.
Nee we hebben jaren gehoord dat de mening van dan wel mannen dan wel blanken niet boeit bij soortgelijke discussies, nu is het aan Sef om zijn lelijke zaadmuil te houden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:19:46 #109
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221419255
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit precies?
Hoe de maatschappelijke ladder globaal ingedeeld is. De weging van de gevolgen van kritiek/discriminatie kan anders uitvallen per positie. En de mate van het kunnen geven van kritiek/discriminatie is in zichzelf een uiting van de positie op diezelfde ladder. De ene positie wordt meer gehoord en bekrachtigd dan de ander
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:42:31 #110
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221419429
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Zegt ie nou dat F1 fans allemaal racisten zijn? Fuck you Sef!

Als wat hij zegt inderdaad de context achter Sophie's actie is, vind ik het een hoop gemekker om niks. Dit zag ik om dezelfde reden ~20 jaar geleden bij een metalconcert al eens gedaan worden, vreemd of nieuw vind ik het dus niet.

Maar als dit een manier is om ongelijkheid onder de aandacht te brengen vind ik dat wel hypocriet ja. Ze maakt zo zelf juist onderscheid, wat duidelijk averechts werkt; aandacht, maar juist onbegrip voor het doel. Hetzelfde eigenlijk als die gare 'soep-smeerders'; een nobel streven, maar ontzettend achterlijke middelen.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221419694
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Geen idee wie deze kneus is, maar dat ie al begint met 'Lieve racisten' zegt mij al genoeg. Negeren die racist.
pi_221419749
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
'toen ze een keertje de moshpit voor andere mensen toegankelijk wilde maken'.

Een groot probleem in dit land inderdaad; moshpits die niet toegankelijk zijn voor minderheden. Als Sophie Straat nou gewoon even had gezegd dat dát het probleem was dan zou er niet zo'n ophef zijn geweest :)
pi_221419757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:57 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Geen idee wie deze kneus is, maar dat ie al begint met 'Lieve racisten' zegt mij al genoeg. Negeren die racist.
Als mensen met dergelijke teksten beginnen dan proef je de onderhuidse frustratie en woede gewoon al hé _O-
pi_221419802
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:00 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Als mensen met dergelijke teksten beginnen dan proef je de onderhuidse frustratie en woede gewoon al hé _O-
Ook. Maar het is ook een stuitende arrogantie. 'Als je het niet met mij eens bent, dan ben je een racist'.

Val kapot, onnozel tuig :')
pi_221419939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ook. Maar het is ook een stuitende arrogantie. 'Als je het niet met mij eens bent, dan ben je een racist'.

Val kapot, onnozel tuig :')
En wat willen zeg graag verbinden die mensen hé? Oh wat zijn ze óntzettend van de verbinding. Oh, je bent blank.. en ook nog een man? Optyfen naar de achterkant van de zaal dan.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:31:01 #116
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221419967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het ergste is nog dat zelfs het benoemen van feiten je verdacht maakt in die groep. Heel eng. Het is gewoon een religie.

Recent nog een bericht over hoeveel mannen aan het googlen waren hoe ze hun vrouw moesten vermoorden. Bleek onwaar. Iemand post dat het onwaar is met de bron erbij. En daar vlogen de feminazi’s bovenop met: jij bent ook een misbruiker, je praat het allemaal goed, vrouwenhaat, enz.

Heel vermoeiend dat volk.
Hysterische figuren moet je gewoon laten uitrazen en links laten liggen. Niet teveel energie aan verspillen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221419973
En misschien nog wel belangrijker: hoe fucking pijnlijk, genant en kleinerend is het als donker persoon dat deze paarsharige troela voor je opkomt :') Onze witte 'heldin'. Opgegroeid met alle privileges die passen bij het 'soort' dat ze zo veracht, maar daar staat ze hoor: te schijten in de hand die haar gevoed heeft. Lekker bezig meid.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:36:11 #118
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221419996
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Daarom is het ook zo goed dat je gister toegaf een racist te zijn.
pi_221420032
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:19 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hoe de maatschappelijke ladder globaal ingedeeld is. De weging van de gevolgen van kritiek/discriminatie kan anders uitvallen per positie. En de mate van het kunnen geven van kritiek/discriminatie is in zichzelf een uiting van de positie op diezelfde ladder. De ene positie wordt meer gehoord en bekrachtigd dan de ander
Alleen denken progressieven dat die positie kan worden afgemeten aan zaken als huidskleur, sekse, enz.

Daar zit de grote denkfout.
pi_221420041
quote:

[..]
Bron

Hulde _O_
Ik ga mijn hele leven al naar metal concerten en ben dan geregeld in de moshpit te vinden maar heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er uberhaupt iemand werd geweigerd. Laat staan omdat ze zwart, vrouw of homo zijn. Misschien dat het er bij het publiek van Sef en Sophie anders aan toe gaat en dat ze daar staan te gatekeepen met kleurstalen en gendertest kits.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')