SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Kurkdroog, mokerheet is anders ook slechtquote:Op woensdag 22 juli 2026 17:24 schreef INViCTuS het volgende:
Hoe kan je dit nou een slechte zomer noemen? Een slechte zomer is koel, nat, weinig zon en winderig. Vaak onder de 20 als max temperatuur is ook niet best.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kurkdroog, mokerheet is anders ook slecht
Jij vindt 20+ al mokerheet, dus dat telt nietquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kurkdroog, mokerheet is anders ook slecht
Momenteel zitten we even in een dipje.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:24 schreef INViCTuS het volgende:
Hoe kan je dit nou een slechte zomer noemen? Een slechte zomer is koel, nat, weinig zon en winderig. Vaak onder de 20 als max temperatuur is ook niet best.
Ja, en hier is dat al een hele andere beleving als bij jou. Afgelopen dagen waren gewoon 22-23 graden en vrij zonnig.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:35 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Momenteel zitten we even in een dipje.
Gelukkig zitten er nog van deze periodes tussen de hitte in.
Totdat ze noet 20min kunnen douchen, plantjes water kunnen geven of kamille thee met vriendinnen kunnen drinken in die zelfde tuin. Dan is de wereld te klein.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:41 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik hoorde het NPO-1-radio-weerbericht om half zes en de presentatrice wilde mooier weer en de weervrouw ging daarin mee. Ik hoor dat veel vaker. Terwijl de hele boel naar de kloten gaat in Nederland, willen die vrouwen alleen maar mooi weer, ongeacht dat alles uitdroogt. Ik vind dat echt een rotmentaliteit.
Vandaag is het hier niet eens boven de 20 geweest.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en hier is dat al een hele andere beleving als bij jou. Afgelopen dagen waren gewoon 22-23 graden en vrij zonnig.
We nemen het weer gewoon zoals het isquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat wil iedereen nou? Dat het elke dag 40 graden is en alleen maar zonder regen? Is dat wat iedereen wil?
Verhuis dan naar Thailand! Maar loop niet hier te mekkeren.
Daarom zijn zomers ook best wel kut vind ikquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij vindt 20+ al mokerheet, dus dat telt niet
Hier, regio Nijmegen, idem.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en hier is dat al een hele andere beleving als bij jou. Afgelopen dagen waren gewoon 22-23 graden en vrij zonnig.
26 graden met luchtvochtigheid van max 30%. Perfectquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat wil iedereen nou? Dat het elke dag 40 graden is en alleen maar zonder regen? Is dat wat iedereen wil?
Je gewassen moeten toch rijpenquote:Op woensdag 22 juli 2026 20:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daarom zijn zomers ook best wel kut vind ik
Lekker vriendelijk 30 graden met een luchtvochtigheid van 33% en een nachttemp van 16,8 is perfect. Van April tot November.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Blijft er weinig over. Veel gewassen hebben toch zon en warmte nodig.quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen, dan maar geen warmteminnende gewassen
GFS, niet gelezen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:53 schreef INViCTuS het volgende:
Hitte ligt wel weer op de loer. #doemaarnietgelijkweerzotantoetyfusmokerheet
[ x ]
Is toch juist leuk. Ik was vanavond op de moestuin en heb al een watermeloen met een diameter van zeker 20 centimeter. Echt top!quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen, dan maar geen warmteminnende gewassen
S'nachts koelt het goed af.quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:39 schreef Dutch_view het volgende:
Pfff dacht dat we van die hitte ellende af waren. Langere nachten, kortere avonden enzo![]()
Krijgen we weer ellende. Ik ben ziedend!
Zwoele zomeravond genotquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:39 schreef Dutch_view het volgende:
Pfff dacht dat we van die hitte ellende af waren. Langere nachten, kortere avonden enzo![]()
Krijgen we weer ellende. Ik ben ziedend!
Oost en Zuid Nederland was gewoon prima vertoeven met 22-24 graden. Om in te werken ook. Noord/noordwest en wadden waren wel fris en niet echt zomersquote:Op woensdag 22 juli 2026 22:05 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag was wel uitstekend, beetje pittig als je een flink stuk gaat fietsen en je hebt de hele tijd de wind op je bakkes en wat regen hier en daar, maar beter dan zo warm
Mooie dagen, de afgelopen dagen
Ik heb er, zoals het hoort, van genoten nu het nog kon.
Is ook leuk hoor. Maar als ik dan toch moet kiezen, dan maar gewoon 15 graden en geen tomaten ofzoquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Is toch juist leuk. Ik was vanavond op de moestuin en heb al een watermeloen met een diameter van zeker 20 centimeter. Echt top!
Ook veel vrouwelijke bloemen aan de Galia planten nu
De tomaten groeien als kool en ik heb achter het huis...voor het eerst, citroengras in een pot. Gaat ook als een tierelier. Had ik niet gedacht.
Tomaten zijn sowieso vies, maar de druiven groeien ook goedquote:Op donderdag 23 juli 2026 08:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is ook leuk hoor. Maar als ik dan toch moet kiezen, dan maar gewoon 15 graden en geen tomaten ofzo
Als het er landelijk om gaat spannen zal het hier sowieso wel weer een hittegolf wordenquote:Op donderdag 23 juli 2026 09:22 schreef kilon het volgende:
Ik ben benieuwd of er volgende week weer een landelijke hittegolf is. Het zal erom spannen, maar als ik het zo zie niet onmogelijk.
Het was de eerste keer deze zomer wel uitgekomen itt het andere model.quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Idd opbokken met GFS!![]()
(zal vast niet uitkomen)
The summer is magic!quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahaha, al die dramaqueens hier. Blijft fantastisch. Wat het weer altijd teweeg kan brengen.
Dat hebben wij hier vandaag... 43Cquote:Op donderdag 23 juli 2026 09:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
(zal vast niet uitkomen)
We raken er aan gewend.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:03 schreef StateOfMind het volgende:
Vanaf dinsdag begint hier hittegolf nummer 4.
Jij kan ook wel in dat rijtje aanstellers hier hèquote:Op donderdag 23 juli 2026 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat hebben wij hier vandaag... 43C
Ik kan bevestigen dat het enigszins warm is.
Mensen die nu nog de GFS oper voor andere doelen inzet dan satire neem ik nog minder serieus dan mensen die regio zuid cherrypicken.quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
(zal vast niet uitkomen)
Het is ook alweer te lang niet warm geweest inmiddels. Moet bijna stoken.quote:
Gewoon net als ik naar IJsland op vakantie gaanquote:Op donderdag 23 juli 2026 09:22 schreef kilon het volgende:
Ik ben benieuwd of er volgende week weer een landelijke hittegolf is. Het zal erom spannen, maar als ik het zo zie niet onmogelijk.
En toch ben ik nog steeds tevreden met mijn keuze om niet in de zomer op vakantie te gaan maar in het najaar. Naast IJsland en Scandinavië wordt het overal wel warm.
Vestje kan uit, wel bij de hand houden mocht de zon achter de wolken verdwijnen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat hebben wij hier vandaag... 43C
Ik kan bevestigen dat het enigszins warm is.
Wij hopen op deze situatie.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon net als ik naar IJsland op vakantie gaan
Al denk ik dat ik het wel wat minder zou kunnen waarderen als het hier straks lekker zomers is als ik daar in de regen sta.
De humor klotst al sedert half Juni tegen de plinten iddquote:Op donderdag 23 juli 2026 10:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahaha, al die dramaqueens hier. Blijft fantastisch. Wat het weer altijd teweeg kan brengen.
Gelijk weer die extreme hitte. Ik was al klaar met de zomer na die vorige ziekmakende hittegolfquote:
Het zweet ook. Volgende week ook in de Alpen weer tropischquote:Op donderdag 23 juli 2026 14:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
De humor klotst al sedert half Juni tegen de plinten idd
Het is hier zojuist dicht getrokken dus gelijk fris iddquote:Op donderdag 23 juli 2026 14:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vestje kan uit, wel bij de hand houden mocht de zon achter de wolken verdwijnen.
Reken nog maar op 2 hittegolven in Augustus en een stuk of 10 zomerse dagen in Septembre.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:38 schreef Discombobulate het volgende:
Hoop dan wel dat dit de afsluiter gaat zijn.
16 zomerse dagen in september mag ook. Liefst gewoon nog niet onder de 20quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Reken nog maar op 2 hittegolven in Augustus en een stuk of 10 zomerse dagen in Septembre.
Als het straks 8 blijkt te zijn, viel het uiteindelijk toch mee
September als 4e zomermaand klinkt me als muziek in de oren. Heerlijk nazomerenquote:Op donderdag 23 juli 2026 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
16 zomerse dagen in september mag ook. Liefst gewoon nog niet onder de 20
Meestal is september dat ook nog wel. Herfst begint meestal ongeveer half oktober en duurt tot pak 'm beet half maart. Tussendoor 2 weken winterquote:Op donderdag 23 juli 2026 18:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
September als 4e zomermaand klinkt me als muziek in de oren. Heerlijk nazomeren
Kan me niet herinneren dat ik dat heb meegemaakt. Misschien een keer 3 weken, maar langer niet.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:49 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik hoop dat die winter wat langer duurt dan twee weken.
Maar dat hoop ik al heel lang
Dan zouden we 4 (of meer?) hittegolven hebben dit jaar. Normaal is 1 tot géén. Enkele keer 2. Het zal altijd neigen tot het gemiddelde.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Reken nog maar op 2 hittegolven in Augustus en een stuk of 10 zomerse dagen in Septembre.
Als het straks 8 blijkt te zijn, viel het uiteindelijk toch mee
Op de helft van september merk ik echt altijd die seizoensverandering heel sterk. Augustus nog zomer, eerste helft september kan ook nog zomers zijn, maar daarna voelt het wel echt anders.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meestal is september dat ook nog wel. Herfst begint meestal ongeveer half oktober en duurt tot pak 'm beet half maart. Tussendoor 2 weken winter
Betaald vrij van werk dit jaar, een week en een paar dagen. Doe mij dat elke winter maar. Oja, en ook nog code rood om ijzel.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat ik dat heb meegemaakt. Misschien een keer 3 weken, maar langer niet.
Hier in mijn regio is het vanaf dinsdag iig de 4e hittegolf van het jaar.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan zouden we 4 (of meer?) hittegolven hebben dit jaar. Normaal is 1 tot géén. Enkele keer 2. Het zal altijd neigen tot het gemiddelde.
2010 was op zich een langdurige winter, maar die had niet echt een koudegolf zoals in 2012. Wel veel sneeuw.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat ik dat heb meegemaakt. Misschien een keer 3 weken, maar langer niet.
Regionaal gebeurt dat wel vaker.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan zouden we 4 (of meer?) hittegolven hebben dit jaar. Normaal is 1 tot géén. Enkele keer 2. Het zal altijd neigen tot het gemiddelde.
Criteria voor een hittegolf stelt dan ook weinig voor, dus je hebt er in zuid en oost Nederland best snel 1 te pakken.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:42 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Regionaal gebeurt dat wel vaker.
Landelijk is het één keer tot vier hittegolven gekomen in één jaar (1947).
Klopt. En op Vlieland is er volgens mij één geweest, daar zijn de criteria weer veel te hoog.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Criteria voor een hittegolf stelt dan ook weinig voor, dus je hebt er in zuid en oost Nederland best snel 1 te pakken.
https://www.omropfryslan.(...)op-de-waddeneilandenquote:Het meetstation van Vlieland bestaat sinds 1996 en dat van Terschelling sinds 1994. Sindsdien is er nog nooit een officiële hittegolf geweest. Of er daarvoor nooit een hittegolf is geweest, valt niet te zeggen, omdat het KNMI toen geen meetpunten had.
Sensacion.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:28 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag denk ik wel het warmste ooit in mijn leven meegemaakt.
Hoewel de temperatuur piekte op rond de 41 graden wat niet recordhoog is hier in de omgeving van Murcia, was de gevoelstemperatuur kortstondig 47 graden, wegens wat hogere luchtvochtigheid.
Daarna ging het flink waaien en kregen we een randje van een onweersbui mee, maar het was meer wind dan regen.
Ik heb poosje buiten gestaan bij die gevoelstemp van 47C en ja.... Niet prettig ofzo maar ik kon er beter tegen dan ik gedacht had, toch al wat gewenning opgebouwd blijkbaar
[ afbeelding ]
Ik zou helemaal gestoord worden. Ga nooit van m'n leven daarnaartoe op vakantie.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:28 schreef dick_laurent het volgende:
Hoewel de temperatuur piekte op rond de 41 graden wat niet recordhoog is hier in de omgeving van Murcia, was de gevoelstemperatuur kortstondig 47 graden, wegens wat hogere luchtvochtigheid.
Daarna ging het flink waaien en kregen we een randje van een onweersbui mee, maar het was meer wind dan regen.
Ik heb poosje buiten gestaan bij die gevoelstemp van 47C en ja.... Niet prettig ofzo maar ik kon er beter tegen dan ik gedacht had, toch al wat gewenning opgebouwd blijkbaar
[ afbeelding ]
Vorige keer had ie het wel gewoon al vroeg goed voorspeld. KNMI enzo kwamen daar echt pas een week later mee. Neemt ie wel meer risico meer, maar toch.quote:
Hij voorspelt helemaal geen kut. Hij selecteert selectief model uitdraaien die echte wetenschappers maken en kiest voor wat het meeste clicks oplevert. Een soort Jomanda.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vorige keer had ie het wel gewoon al vroeg goed voorspeld. KNMI enzo kwamen daar echt pas een week later mee. Neemt ie wel meer risico meer, maar toch.
Het is een wat irritante man, maar het is zeker geen onbenul.
quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:28 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is bullshit. Het is net zo goed zo'n iemand als je hieronder ziet bij Kachelmannwetter, precies ook het model wat hij gebruikt. Zijn allerlei amateur weerlui die de opties laten zien. Putto was daar gewoon een week eerder mee dan ons. Heeft ie altijd gelijk? Natuurlijk niet, maar dat heeft niemand.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij voorspelt helemaal geen kut. Hij selecteert selectief model uitdraaien die echte wetenschappers maken en kiest voor wat het meeste clicks oplevert. Een soort Jomanda.
Ik hoop het echt niet. Aan de andere kant zie ik het ook wel weer gebeuren.quote:
Jij kan de output van die modellen ook gewoon gebruiken en clickbait tweets maken hoor, hoef je niet eens veel van meteorologie te snappen. Als je veel pijlen op het dartbord gooit komen er vast wel 3 in de triple 20, maakt je geen goede darter.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is bullshit. Het is net zo goed zo'n iemand als je hieronder ziet bij Kachelmannwetter, precies ook het model wat hij gebruikt. Zijn allerlei amateur weerlui die de opties laten zien. Putto was daar gewoon een week eerder mee dan ons. Heeft ie altijd gelijk? Natuurlijk niet, maar dat heeft niemand.
Een stilstaande klok heeft ook 2 keer per dag gelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vorige keer had ie het wel gewoon al vroeg goed voorspeld. KNMI enzo kwamen daar echt pas een week later mee. Neemt ie wel meer risico meer, maar toch.
Het is een wat irritante man, maar het is zeker geen onbenul.
Dat komt omdat hij altijd extremen voorspelt, niet omdat hij er kundig in is.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is bullshit. Het is net zo goed zo'n iemand als je hieronder ziet bij Kachelmannwetter, precies ook het model wat hij gebruikt. Zijn allerlei amateur weerlui die de opties laten zien. Putto was daar gewoon een week eerder mee dan ons. Heeft ie altijd gelijk? Natuurlijk niet, maar dat heeft niemand.
Poh heftig. Ben ook wel eens bijna bovenop een hoge top geweest toen het enorm losbarstte. Maar kon gelukkig snel een veiliger heenkomen zoeken. Niet op zo'n open vierkante meter. Lijkt me behoorlijk angstaanjagend.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:27 schreef INViCTuS het volgende:
Poh, dit lijkt me pittig. Moet je horen
[ x ]
Mand!quote:
Hij legt die andere er ook gewoon naast hoor. Niks is een uitgemaakte zaak, maar dat snap je zelf ook wel natuurlijk. Het kan vriezen het kan dooien.quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij altijd extremen voorspelt, niet omdat hij er kundig in is.
Ik heb hem nog nooit het gemiddelde laten zien. En als hij een pluim laat zien haalt hij bewust de regio weg om maar de meest extreme te kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 09:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij legt die andere er ook gewoon naast hoor. Niks is een uitgemaakte zaak, maar dat snap je zelf ook wel natuurlijk. Het kan vriezen het kan dooien.
Hij verwijdert ook zijn tweets als blijkt dat ie er naast zit. Zo kan ik het ook. 50x roepen, zal er vast 1 of 2 wel goed tussen zitten.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 09:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij legt die andere er ook gewoon naast hoor. Niks is een uitgemaakte zaak, maar dat snap je zelf ook wel natuurlijk. Het kan vriezen het kan dooien.
Tandje minder dan 36 mag wel, maar verder hebben we weinig betere zomers gehadquote:
Schandalig hoe hij omgaat met mede metereologen iddquote:Op vrijdag 24 juli 2026 10:32 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik heb hem nog nooit het gemiddelde laten zien. En als hij een pluim laat zien haalt hij bewust de regio weg om maar de meest extreme te kunnen gebruiken.
Hij voorspelde ook dat het vandaag 38 graden zou zijn. En iedere winter is er gegarandeerd een Elfstedentocht volgens hem.
Om nog maar te zwijgen over hoe hij omgaat met zijn collega-meteorologen.
Ik vraag me wel eens af wat hij allemaal vertelt bij zijn weerprimeurlijn.
Voor de heldere uiteenzettingen/uitleggen, vooruitzichten, weetjes, statistieken, feiten en leerzame dingen ben ik altijd wel fan van Johann (de Alpen weerman) en Jan Visser.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:27 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Schandalig hoe hij omgaat met mede metereologen idd
GFS is de weg kwijt en overschat hitte nogal.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:11 schreef Frutsel het volgende:
Bijzonder dat die modellen op sommige dagen soms 10 graden verschillen
[ afbeelding ]
Zoals uitgelegd door Johann:quote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
GFS is de weg kwijt en overschat hitte nogal.
Dat zijn idd kundige mensen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor de heldere uiteenzettingen/uitleggen, vooruitzichten, weetjes, statistieken, feiten en leerzame dingen ben ik altijd wel fan van Johann (de Alpen weerman) en Jan Visser.
We gaan dit meemaken...dit wordt de ultiem verzengende kneiterreeks. Massapaniek! Noodjournaals! Crisismodi! Recesonderbrekingen en record-dikke meloenen!!!quote:
Mensen vergeten blijkbaar dat het modellen zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
GFS is de weg kwijt en overschat hitte nogal.
Wij moeten langzamerhand maar eens gaan nadenken over beveiliging van ons personeel en onze firmaquote:Op vrijdag 24 juli 2026 13:41 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
We gaan dit meemaken...dit wordt de ultiem verzengende kneiterreeks. Massapaniek! Noodjournaals! Crisismodi! Recesonderbrekingen en record-dikke meloenen!!!
Zoals Frits Pril ooit zei: "Alles Plat!"
Mont Thabor is wel mooi in deze tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ga een weekje kamperen op 3000 meter hoogte denk ik
Whut! Noord Frankrijk ook bizar warm.quote:
Die ook gewoon gfs gebruikt in combinatie met ec en harmonie.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:51 schreef Scjvb het volgende:
Buienradar (14 daagse) lijkt stukken betrouwbaarder en aannemelijker te zijn dan veel andere modellen.
https://www.buienradar.nl/weer/de-bilt/nl/2757783/14daagse
GFS komt momenteel het minst geloofwaardig over met z'n absurd hoge temperaturen. Te gek voor woorden!
quote:De Buienradar-app gebruikt bijvoorbeeld een combinatie van het GFS- en het Harmonie-model om de neerslagverwachting voor de komende 3 uur te berekenen. Voor de verwachtingen per uur per plaats wordt een ander weermodel gebruikt. Het verschilt ook van weer-app tot weer-app.
https://www.buienradar.nl(...)e-verschillen-c0d37a
Eens.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS kun je hoogstens gebruiken voor een trend. In dit geval dat het waarschijnlijk dus wel weer warmer gaat worden. EC ondersteunt dat.
Maar dat model komt voor NL in het zuiden met 46 graden. Kan verder de prullenbak in dus.
Dit en ik denk ook echt dat het scheelt dat we het gewend zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:55 schreef kilon het volgende:
We hebben in (niet Zuid) Nederland in ieder geval tot nu toe het voordeel gehad dat de echt hete periodes telkens een zichtbaar einde hadden. Hopelijk deze keer weer, want dan is het nog wel vol te houden
Ik wilde 3 augustus ff een paar dagen Schwarzwald doen samen met mijn moeder. Maar dat ga ik maar even uitstellen denk ikquote:
Waar het in eerste instantie erop leek dat het hier rond de 30/31 zou blijven, is dat nu bijgesteld naar 33/34quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik wilde 3 augustus ff een paar dagen Schwarzwald doen samen met mijn moeder. Maar dat ga ik maar even uitstellen denk ik
Schwarzwald is wel mooi! Paar keer geweest en 3 jaar geleden de Schluchtensteig nog gelopen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik wilde 3 augustus ff een paar dagen Schwarzwald doen samen met mijn moeder. Maar dat ga ik maar even uitstellen denk ik
Zeker mooi. Ook paar keer geweest vroeger met mijn moeder (daarom nu samen terug) en ook een jaar of tien terug nog twee keer twee weken met de vrouw.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Schwarzwald is wel mooi! Paar keer geweest en 3 jaar geleden de Schluchtensteig nog gelopen.
Maar gaat niet zo hoog als de Alpen dat je goede verkoeling op kunt zoeken, inderdaad.
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:20 schreef Scjvb het volgende:
De GFS-run maakt het nu wel helemaal bont:![]()
[ afbeelding ]
Ik ga morgen ff water inslaan en ijsjesquote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
GFS doet de oven aan. ECMWF echter...laat de Y-as ook al tot 50 lopen.
We gaan er ernstig van langs krijgen, vrees ik
Ik heb voor de zekerheid al extra ijs, toiletpapier en waterhangmatten gekocht
Altïjd aan de schijt met 30+?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
GFS doet de oven aan. ECMWF echter...laat de Y-as ook al tot 50 lopen.
We gaan er ernstig van langs krijgen, vrees ik
Ik heb voor de zekerheid al extra ijs, toiletpapier en waterhangmatten gekocht
Duurt natuurlijk wel ff voor het onder de 20 is. Maar de nachten zijn alweer wat langer dan een maand geledenquote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ga morgen ff water inslaan en ijsjes
Scheelt wel dat de nachten redelijk koel blijven![]()
En je hont dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waar het in eerste instantie erop leek dat het hier rond de 30/31 zou blijven, is dat nu bijgesteld naar 33/34
Met 34 graden voor aanstaande woensdag.
En dan ben ik jarig
Dan vier ik het wel met mijn beste vriend , mijn mobiele airco.
Ik heb een paar jaar geleden geleerd dat je eerst toiletpapier moet kopen als er een crisis is. En volgens velen gaan we we bijna dood volgende week. 1+1 is 3quote:Op zaterdag 25 juli 2026 06:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Altïjd aan de schijt met 30+?
Toch wel van die schattige Page-puppies om door je anus te halen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:44 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden geleerd dat je eerst toiletpapier moet kopen als er een crisis is. En volgens velen gaan we we bijna dood volgende week. 1+1 is 3
Alleen dat merk wat gemaakt is van Caribou-vacht. Nadat ze door een badje van etherische oliën zijn gehaaldquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Toch wel van die schattige Page-puppies om door je anus te halen?
Ja geen probleemquote:Op zaterdag 25 juli 2026 07:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Duurt natuurlijk wel ff voor het onder de 20 is. Maar de nachten zijn alweer wat langer dan een maand geleden
We hebben heel augustus nog. Augustus kan nog beste uitschieters hebben. Dan worden de nachten inderdaad wel langzaam langer, dus grotere kans dat de nachten dan meer afkoelen. Dan is hitte overdag ook beter te doen. Die hittegolf in juni kon je in de nacht na een aantal dagen amper koelen als je geen airco hebt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:38 schreef Seeburg54 het volgende:
Hier moeten we even doorheen, maar de nachten al langer gelukkig.
September komt in zicht, en wat hitte betreft zijn de scherpe randjes er dan wel aardig af.
![]()
![]()
![]()
Kom maar op met het najaar.
Ik weet het, augustus is een echte zomermaand en kan nog snoeihete dagen hebben. September ook nog zelfs.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We hebben heel augustus nog. Augustus kan nog beste uitschieters hebben. Dan worden de nachten inderdaad wel langzaam langer, dus grotere kans dat de nachten dan meer afkoelen. Dan is hitte overdag ook beter te doen. Die hittegolf in juni kon je in de nacht na een aantal dagen amper koelen als je geen airco hebt.
Inmiddels 21 graden in de woonkamer, dus kan wel weer wat hitte hebben. Al loopt het nu wel sneller op. Huizen blijven warm
Eigenlijk tel ik alleen augustus nog af. September vind ik altijd wel goed te doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik weet het, augustus is een echte zomermaand en kan nog snoeihete dagen hebben. September ook nog zelfs.
Ik wil er niet aan denken.![]()
Dan nog 2/3 weken goldener oktober 18-20 graden en daarna begint de ellende. Kunnen we weer gaan aftellenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eigenlijk tel ik alleen augustus nog af. September vind ik altijd wel goed te doen.
Het ergste zijn eigenlijk de maanden januari, februari en maart. De maanden voor kerst gaan nog wel ivm gezelligheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan nog 2/3 weken goldener oktober 18-20 graden en daarna begint de ellende. Kunnen we weer gaan aftellen
Vanaf half maart wordt het weer ok. Merkbaar meer daglicht en temperaturen vaker dubbele cijfers. Januari en februari zijn inderdaad sneue trieste treurnis.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het ergste zijn eigenlijk de maanden januari, februari en maart. De maanden voor kerst gaan nog wel ivm gezelligheid.
Ach ja, zolang het maar niet spuugheet is. Elk seizoen heeft zijn charme. Toch wel.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 16:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf half maart wordt het weer ok. Merkbaar meer daglicht en temperaturen vaker dubbele cijfers. Januari en februari zijn inderdaad sneue trieste treurnis.
Daarom voorlopig nog even genieten van buiten chill weer
Ik vond januari, februari en maart echt heerlijke maanden. Mijn gemoedstoestand was toen beter dan nu met dat warme weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het ergste zijn eigenlijk de maanden januari, februari en maart. De maanden voor kerst gaan nog wel ivm gezelligheid.
November beter dan maart? Wat lees ik hier.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En misschien worden Septembur en Oktobur ook wel enorm droog. Je moet er niet aan denken!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:53 schreef cherrycoke het volgende:
Natuur schreeuwt om regen. als Augustes ook zo droog verloopt kunnen de gevolgen voor landbouw, natuur, scheepvaart en verzilting aanzienlijk groter worden.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En misschien worden Septembur en Oktobur ook wel enorm droog. Je moet er niet aan denken!
Ja, in de aanloop naar de feestdagen heb ik nooit moeite met november. De winter begint dan net op gang te komen,en thuis is alles knus. In maart heb je soms het gevoel dat de winter maar niet wil opdonderen. Maar soms heb je ook al mooie dagen in maart gelukkig.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
November beter dan maart? Wat lees ik hier.
En er zijn al zo weinig bijen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:24 schreef Elan het volgende:
Die warmte boeit me nog niet eens maar de droogte begint echt problematisch te worden als er niet snel behoorlijk wat valt.
Sprak een lokale imker hier driekwart van zijn bijen zijn dood, waarschijnlijk door de droogte. Bloemen geven dan blijkbaar onvoldoende stuifmeel af.
Waterstanden zijn ook bizar laag.
In maart worden de dagen alweer merkbaar langer en lonkt het voorjaar, dat vind ik wel prima te overzien.quote:Op zondag 26 juli 2026 06:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, in de aanloop naar de feestdagen heb ik nooit moeite met november. De winter begint dan net op gang te komen,en thuis is alles knus. In maart heb je soms het gevoel dat de winter maar niet wil opdonderen. Maar soms heb je ook al mooie dagen in maart gelukkig.
En de was was met 2 uurtjes helemaal droogquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:52 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een GODENWEER vandaag.
Zon, briesje, weekend.
Nou..zin inquote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:27 schreef Haags het volgende:
Die regen gaat wel komen, ergens in het najaar. De temperatuur van de Noordzee is ook bizar. Dat worden gewoon complete wolkbreuken straks in de herfst.
Dat wil wel met een windje erbijquote:Op zondag 26 juli 2026 09:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En de was was met 2 uurtjes helemaal droog
Alleen voor de noordelijke helft noemenswaardig..quote:
Mooi.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
25-30 graden de komende weken. Zomertje wel dit
[ x ]
Geen 43 graden jeetje heeft Marco P. ons weer voorgelogen?quote:Op zondag 26 juli 2026 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
25-30 graden de komende weken. Zomertje wel dit
[ x ]
Marco Polo, Pantani of Pantelic?quote:Op zondag 26 juli 2026 13:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen 43 graden jeetje heeft Marco P. ons weer voorgelogen?
Toch best handig zo'n paraplu dan in de zomerquote:Op zondag 26 juli 2026 14:58 schreef DemonRage het volgende:
Dat de temperatuur bij grouw westenwind-met-regen weer toch nog boven de 20°C uit weet te komen is iets wat ik me in zomers van de jaren '80~'90 niet kon bedenken. Wat betekent dat tegenwoordig 's zomers een jas aantrekken tegen de regen een benauwde bedoeling wordt.
quote:Op zondag 26 juli 2026 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb goed nieuws voor je. Het is benauwd weer.
Geniet er maar fijn van, hier nog niet droog geweest..lees we zijn weggespoeldquote:Op zondag 26 juli 2026 16:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
De zonwel veel wind, zonet 46,7km/h op de teller
Hier ook niet, zonet een korte plensbui, 4,6mm. De wind gaat wat op en neer hierquote:Op zondag 26 juli 2026 16:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Geniet er maar fijn van, hier nog niet droog geweest..lees we zijn weggespoeld![]()
Genieten komt van de week wel weer.
Dat heeft niet per se iets met het weer te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt intens vies momenteel in het westen
Je mond is ook vies, spoelen gauw.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat heeft niet per se iets met het weer te maken.
Dan moet je douchen, het weer is prima.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt intens vies momenteel in het westen
Stel je niet zo ontzettend aanquote:Op zondag 26 juli 2026 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dauwpunt van 18 graden is objectief vies.
Zit je in een lekker koel huis ofzo? Zweet druipt van m'n voorhoofd, en de thermometer is het hartstikke met me eens dat het benauwd is.quote:
Hier DP van 17.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dauwpunt van 18 graden is objectief vies.
Fijne DP op zich. Al zal dat eerder viesdroog zijnquote:Op zondag 26 juli 2026 18:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier DP van 17.
Mijn 2de station geeft DP van -4(Defecte vochtmeter
)
Ohhh haha, hier nu wel de zon, alsof er geen regen gevallen isquote:Op zondag 26 juli 2026 16:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier ook niet, zonet een korte plensbui, 4,6mm. De wind gaat wat op en neer hier16km/h gemiddeld terwijl achtertuin maar 4,7km/h doet
![]()
Binnenkort mogelijk wel een leuke project, dat weerstation kan nog wel eens een interessante plaats gaan krijgen 1km buiten Dokkum in een open omgevingals dit door gaat dan zal ik de datalogger moeten omzetten naar het andere station mocht ik in die tijd geen 2de datalogger hebben.
Hoe dan.. hier gewoon lekker..23 dat wel..alles open dag en nacht ondanks de regen heerlijk.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zit je in een lekker koel huis ofzo? Zweet druipt van m'n voorhoofd, en de thermometer is het hartstikke met me eens dat het benauwd is.
Hier inmiddels ook weer alles open, maar dat heeft wegens de regen het grootste deel van de dag niet gekund.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hoe dan.. hier gewoon lekker..23 dat wel..alles open dag en nacht o ndank de regen heerlijk.
Ik denk dat je hele droge huid gaat krijgen als je het niet bijhoud.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fijne DP op zich. Al zal dat eerder viesdroog zijn
Ja De Bilt heeft echt wel een volle bak neerslag gehad zeg! Dat was echt wel nodig.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhh haha, hier nu wel de zon, alsof er geen regen gevallen isexht veel regen gehad vandaag. Hoe lang zal het weer duren..
Leuk van je weerstation, serieuze metingen dus wel
Hier 4,6mm en 5mm, in de avond niks meer bijgekomen.quote:
5 a 6mm bij jou, denk dat dat niet heel veel gaat doen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef 12Beaufort het volgende:
Vanmiddag nog even bij de zeedijk geweest, maar die was geel ipv groen. De droogte is wel een dingetje![]()
Maar er is wat regen gevallen...kijken hoe snel dat dan gaat. Of het überhaupt iets doet.
Ik denk het ook niet. Onkruid zal er wel van profiteren.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
5 a 6mm bij jou, denk dat dat niet heel veel gaat doen.
Zojuist valt hier toch nog een bui, hopelijk krikt de mm's nog wat op.
Ja die lusten dit wel inderdaad, maar dat is wel te bestrijden.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:15 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet. Onkruid zal er wel van profiteren.
Dat zal je nog verbazenquote:Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef 12Beaufort het volgende:
Vanmiddag nog even bij de zeedijk geweest, maar die was geel ipv groen. De droogte is wel een dingetje![]()
Maar er is wat regen gevallen...kijken hoe snel dat dan gaat. Of het überhaupt iets doet.
Dat beetje regen dat er is gevallen?quote:
Hier dus 12 mm. Dat is wel genoeg om licht gewortelde planten en struiken wel weer even een boost te geven. Ook voor het gras en de moestuin is het wel een prima hoeveelheidquote:
Hier gister ook enkel buitjes met 3 druppels.quote:
Even wat extra waterijs inslaan.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen begint hier hittegolf nummer 4.
Morgen 29, en woensdag 35
En nog 3 30-plussers.
Na volgende week woensdag is ie gelukkig weer afgelopen.
Ik heb uit pure wanhoop die van huismerk Jumbo maar meegenomen.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Even wat extra waterijs inslaan.
Al kan ik de rode Festini nog steeds nergens vinden. @:dombohetolifantje1
Als het goed is bij de Plus. En bij de Jumbo staan ze ook gewoon in het assortiment?quote:Op maandag 27 juli 2026 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
IJs is altijd lekkerquote:Op maandag 27 juli 2026 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Warm? Dat sowieso. Het is zomer! Maar denk gezien de laatste GFS-updates dat het wel gaat meevallen wat betreft meest extreme waarden.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:36 schreef Elan het volgende:
Hoop dat GFS er naast zit wat een belachelijke kut hitte.
Niet warm maar debiel heet, 38 graden in het midden en lokale 40'ersquote:Op maandag 27 juli 2026 13:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Warm? Dat sowieso. Het is zomer! Maar denk gezien de laatste GFS-updates ook dat het wel gaat meevallen wat betreft meest extreme waarden.
Paar hete dagen als voornamelijk wo-do klopt wel (GFS). Daarna telkens zakkend onder de 30 graden om naar verwachting tussendoor de dertiger weer aan te tikken. En 25+ is ook best warm, maar verder gewoon zomers weer!quote:Op maandag 27 juli 2026 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet warm maar debiel heet, 38 graden in het midden en lokale 40'ers.
Overigens komen eigenlijk alle moden met aanhoudende warmte, even een dipje maar na het weekend ook weer behoorlijk warm en kansen op tropische temperaturen.
Als je vandaag nog gaat zijn ze 2e doos halve prijs bij de Jumbo.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 juli 2026 14:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je vandaag nog gaat zijn ze 2e doos halve prijs bij de Jumbo.
https://www.jumbo.com/pro(...)s-12-x-50ml-134228DS
Nou dit dus! We hebben toch wel heerlijk weertje op een warmte opstoot na.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel blij dat ik in het noorden woon zeg.
Wij zijn ook blij dat jij in het noorden woontquote:Op maandag 27 juli 2026 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel blij dat ik in het noorden woon zeg.
Hey! Pas op he!quote:Op maandag 27 juli 2026 16:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wij zijn ook blij dat jij in het noorden woont![]()
Wel blij dat ik daar juist niet woon. Oosten is veel mooier
Das niet veel dusquote:Op maandag 27 juli 2026 10:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier gister ook enkel buitjes met 3 druppels.
Vanochtend wel een paar minuten flinke buien gehad. Dat had dan wel een uur mogen duren.
Hij gaf het wel toe dat het niet uit zou komen, wel op een vage manier maar tochquote:Op maandag 27 juli 2026 10:45 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens mij valt het met de aangekondigde hitte van 40+ graden allemaal erg mee.
Woensdag op zijn heetst, donderdag gelukkig al wat minder en daarna gaan we langzaam weer naar beneden.
Marc Putto oreerde eergister op FB dat de door hem op 23 juli aangekondigde extreme hitte voor de eerste week van augustus werd bevestigd door GFS. Als in, zie je wel ik krijg gelijk !!1!!1
Nu komt GFS daar weer van terug, en wat zie je, aansteller Marc schakelt de reacties uit op FB![]()
Nu hij voor de temperaturen overdag moet afdruipen, heeft meneer Putto zich dan maar gestort op de nachttemperaturenquote:Op maandag 27 juli 2026 16:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hij gaf het wel toe dat het niet uit zou komen, wel op een vage manier maar tochik ga altijd stuk om die kerel
GFS is al heel lang dronken en dient niet serieus genomen te worden.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:22 schreef kilon het volgende:
Wel bijzonder dat zelfs op de korte termijn van aanstaande woensdag GSF nog veel hoger zit dan ECMWF in regio Midden.
En dat voor volgende week het nu weer de beurt is aan ECMWF om hoger te gaan zitten blijkbaar, maar dat is nog ver genoeg weg dat het niet veel zinnigs zegt.
Ik dacht dat het op korte termijn dichter bij het realisme zou komen. Ach ja, prima. Beter 31 dan 35 graden.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS is al heel lang dronken en dient niet serieus genomen te worden.
Als het dauwpunt maar laag is.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een paniek overal zeg. Woensdag 1 dag heel warm en verder gewoon zomerweer.
Heeft Trump met de botte bijl op budgetten lopen inhakken of waarom presteert dat model zo belachelijk slecht de laatste tijd?quote:Op maandag 27 juli 2026 17:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS is al heel lang dronken en dient niet serieus genomen te worden.
Vandaag was heerlijkquote:Op maandag 27 juli 2026 18:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het dauwpunt maar laag is.
Vandaag echt 1000x beter dan gisteren.
Ik lees het gewoon nietquote:Op maandag 27 juli 2026 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahaha geweldig! Ah ja hij is er gelukkig mee denk ik danquote:Op maandag 27 juli 2026 17:20 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Nu hij voor de temperaturen overdag moet afdruipen, heeft meneer Putto zich dan maar gestort op de nachttemperaturen![]()
Zijn "voorspelling" : van woensdag op donderdag, in het holst van de nacht, nog 28 tot 30 graaien
Meneer is altijd lekker druk bezig met pijltjes plaatsen in Paint.
[ afbeelding ]
Die man moet eens een enkeltje Death Valley gegeven worden.quote:
Dat is droge hitte. Prima te doen volgens de Nederlanders.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:17 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Die man moet eens een enkeltje Death Valley gegeven worden.
Eens kijken of hij 50 graaien dan nog zo leuk vindt
Ik kan niet antwoordenquote:
Geen paniek, toch?quote:Op maandag 27 juli 2026 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb die man een keer in levende lijve gezien! Komt wel heel dichtbij zo..quote:Op maandag 27 juli 2026 20:18 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wat is dat voor een kut autist.
Jaarrond herfst of winter. Lijkt me precies niksquote:Op maandag 27 juli 2026 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
IJsland wordt meer en meer qua weer een fijne vakantiebestemming
Nee, zou er niet kunnen wonen, ik heb m'n dosis zomer gewoon nodig. Maar inmiddels heb ik dat wel gehad en dit land blijft tropisch weer krijgen. Gewoon 21-22 graden en zon is er nog heel weinig geweest tot nu toe.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jaarrond herfst of winter. Lijkt me precies niks
Ik gun je nog wel een maandje of wat een ernstig zwetende anus.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, zou er niet kunnen wonen, ik heb m'n dosis zomer gewoon nodig. Maar inmiddels heb ik dat wel gehad en dit land blijft tropisch weer krijgen. Gewoon 21-22 graden en zon is er nog heel weinig geweest tot nu toe.
Als er hier wederom een hittegolf is als ik daar ben, zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Opbokken met die kouquote:Op maandag 27 juli 2026 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
IJsland wordt meer en meer qua weer een fijne vakantiebestemming
Woon je in een soort doods Friesland Ameland maar dan nog doodser.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jaarrond herfst of winter. Lijkt me precies niks
Graag.quote:
En dan ook nog vrij weinig zon en in de winter weinig daglicht. Vet sneuquote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:16 schreef Pisces het volgende:
[..]
Woon je in een soort doods Friesland Ameland maar dan nog doodser.
Eerst nazomer heel september met 20-24 graden en dan goldener oktober tot de 20e met 18-20 gradenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:16 schreef Pisces het volgende:
[..]
Graag.
Heb een zeer lange nazomer besteld. 30 september wordt nog zalig.
6 augustusquote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik gun je nog wel een maandje of wat een ernstig zwetende anus.![]()
Serieus: Wanneer vertrek je naar IJsland?
En tussen 6 en 14 augustus heel veel regen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eerst nazomer heel september met 20-24 graden en dan goldener oktober tot de 20e met 18-20 graden
In IJsland, ja. Bij dat koude knake klimaatquote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En tussen 6 en 14 augustus heel veel regen.
Nee, hierquote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In IJsland, ja. Bij dat koude knake klimaat
Net 2 weken gehad die temperatuurquote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, zou er niet kunnen wonen, ik heb m'n dosis zomer gewoon nodig. Maar inmiddels heb ik dat wel gehad en dit land blijft tropisch weer krijgen. Gewoon 21-22 graden en zon is er nog heel weinig geweest tot nu toe.
Als er hier wederom een hittegolf is als ik daar ben, zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Ok 10 dagen dan... in De Bilt is het niet warmer dan 22 geweest achter elkaar vanaf de 17e nou is best lang.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
24
23
29
25
23
21
24
23
23
23
25
En daarvoor een hele rits 30+
Dat is helaas toch niet 2 weken
Een beetje zoals jij bent met 4 grijze dagen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Bueno... een paar weken op het totale jaar van dertig graden en de Hollanders doen alsof ze in Basra wonen en alsof er maanden lang non stop verzengende hitte is
En ja ja ik weet, als je geen airco op je slaapkamer hebt dan is het effe kut slapen op bepaalde nachten. Dat ontken ik niet.
Maar het is alsnog echt zo'n relatief korte fase in een heel jaar. Zelfs in de hoogzomer maand Juli dit jaar tel ik tot nu toe op 12 vd 27 dagen een max temperatuur van 22 graden of daar iets onder.
Dat is voor zuid Europese begrippen gewoon een fijne April of hooguit Mei maand...en dat is dan jullie meest "zware" hoogzomer maand
En jah... jullie hadden een hittegolf in Juni. Maar, don't forget, ook daar hadden jullie 15 (de fucking helft vd hele maand) dagen waar de tmax onder de 22 graden bleef.
Oh en vandaag en morgen even rond of net boven de 30 zie ik, en daarna gaat het langzaam weer omlaag naar een prettige 24 a 25 als max.
Heftig idd. Ik zou schuilen!
5!quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:22 schreef Pisces het volgende:
[..]
Een beetje zoals jij bent met 4 grijze dagen.
Let maar op, aan het eind van de zomer diverse berichten dat het een extreme zomer was, extreem heet en nog veel meer om het aan te dikken. Ik vind het over het algemeen best meevallen. Eind juni was wel extreem heet, maar verder toch niet extreem. De Bilt een hittegolf is ook niet extreem. Tot nu toe best een top zomer. Zou elk jaar zo moeten. Iets meer natte geit voor de natuur en soms iets lagere luchtvochtigheid. Een zomer hoort warm en zonnig te zijn. Als je geen zomer wilt, dan ga je maar naar IJslandquote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Bueno... een paar weken op het totale jaar van dertig graden en de Hollanders doen alsof ze in Basra wonen en alsof er maanden lang non stop verzengende hitte is
En ja ja ik weet, als je geen airco op je slaapkamer hebt dan is het effe kut slapen op bepaalde nachten. Dat ontken ik niet.
Maar het is alsnog echt zo'n relatief korte fase in een heel jaar. Zelfs in de hoogzomer maand Juli dit jaar tel ik tot nu toe op 12 vd 27 dagen een max temperatuur van 22 graden of daar iets onder.
Dat is voor zuid Europese begrippen gewoon een fijne April of hooguit Mei maand...en dat is dan jullie meest "zware" hoogzomer maand
En jah... jullie hadden een hittegolf in Juni. Maar, don't forget, ook daar hadden jullie 15 (de fucking helft vd hele maand) dagen waar de tmax onder de 22 graden bleef.
Oh en vandaag en morgen even rond of net boven de 30 zie ik, en daarna gaat het langzaam weer omlaag naar een prettige 24 a 25 als max.
Heftig idd. Ik zou schuilen!
Dit gaf ik tot vorig jaar als reden om geen airco te willen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Maar het is alsnog echt zo'n relatief korte fase in een heel jaar.
Het was grotendeels kutweer gedurende die 10 dagen, dat is niet wat ik net zei wat ik wil.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ok 10 dagen dan... in De Bilt is het niet warmer dan 22 geweest achter elkaar vanaf de 17e nou is best lang.
Sure, ik heb ook al eens eerder gezegd, een airco op zijn minst in de slaapkamer is in Nederland (en het zuiden nog iets meer idd) zeker geen overbodige luxe, voor tijdens hittegolven.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit gaf ik tot vorig jaar als reden om geen airco te willen.
Maar deze zomer in het zuidoosten is niet heel grappig meer zonder airco.
Straks 4e hittegolf in 2 maanden tijd, waarvan er eentje meer dan 2 weken duurde. En dan niet 2 weken 25 maar 30+. En nachten niet onder de 22 graden. Daar zijn deze huizen niet opgebouwd.
Ik zie dat éxtreme' nergens voorbij komen. Of het moet in de Televaag ofzo staan, maar die lees ik niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Let maar op, aan het eind van de zomer diverse berichten dat het een extreme zomer was, extreem heet en nog veel meer om het aan te dikken. Ik vind het over het algemeen best meevallen. Eind juni was wel extreem heet, maar verder toch niet extreem. De Bilt een hittegolf is ook niet extreem. Tot nu toe best een top zomer. Zou elk jaar zo moeten. Iets meer natte geit voor de natuur en soms iets lagere luchtvochtigheid. Een zomer hoort warm en zonnig te zijn. Als je geen zomer wilt, dan ga je maar naar IJsland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |