Ik weet het, augustus is een echte zomermaand en kan nog snoeihete dagen hebben. September ook nog zelfs.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We hebben heel augustus nog. Augustus kan nog beste uitschieters hebben. Dan worden de nachten inderdaad wel langzaam langer, dus grotere kans dat de nachten dan meer afkoelen. Dan is hitte overdag ook beter te doen. Die hittegolf in juni kon je in de nacht na een aantal dagen amper koelen als je geen airco hebt.
Inmiddels 21 graden in de woonkamer, dus kan wel weer wat hitte hebben. Al loopt het nu wel sneller op. Huizen blijven warm
Eigenlijk tel ik alleen augustus nog af. September vind ik altijd wel goed te doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik weet het, augustus is een echte zomermaand en kan nog snoeihete dagen hebben. September ook nog zelfs.
Ik wil er niet aan denken.![]()
Dan nog 2/3 weken goldener oktober 18-20 graden en daarna begint de ellende. Kunnen we weer gaan aftellenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eigenlijk tel ik alleen augustus nog af. September vind ik altijd wel goed te doen.
Het ergste zijn eigenlijk de maanden januari, februari en maart. De maanden voor kerst gaan nog wel ivm gezelligheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan nog 2/3 weken goldener oktober 18-20 graden en daarna begint de ellende. Kunnen we weer gaan aftellen
Vanaf half maart wordt het weer ok. Merkbaar meer daglicht en temperaturen vaker dubbele cijfers. Januari en februari zijn inderdaad sneue trieste treurnis.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het ergste zijn eigenlijk de maanden januari, februari en maart. De maanden voor kerst gaan nog wel ivm gezelligheid.
Ach ja, zolang het maar niet spuugheet is. Elk seizoen heeft zijn charme. Toch wel.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 16:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf half maart wordt het weer ok. Merkbaar meer daglicht en temperaturen vaker dubbele cijfers. Januari en februari zijn inderdaad sneue trieste treurnis.
Daarom voorlopig nog even genieten van buiten chill weer
Ik vond januari, februari en maart echt heerlijke maanden. Mijn gemoedstoestand was toen beter dan nu met dat warme weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het ergste zijn eigenlijk de maanden januari, februari en maart. De maanden voor kerst gaan nog wel ivm gezelligheid.
November beter dan maart? Wat lees ik hier.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En misschien worden Septembur en Oktobur ook wel enorm droog. Je moet er niet aan denken!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:53 schreef cherrycoke het volgende:
Natuur schreeuwt om regen. als Augustes ook zo droog verloopt kunnen de gevolgen voor landbouw, natuur, scheepvaart en verzilting aanzienlijk groter worden.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En misschien worden Septembur en Oktobur ook wel enorm droog. Je moet er niet aan denken!
Ja, in de aanloop naar de feestdagen heb ik nooit moeite met november. De winter begint dan net op gang te komen,en thuis is alles knus. In maart heb je soms het gevoel dat de winter maar niet wil opdonderen. Maar soms heb je ook al mooie dagen in maart gelukkig.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
November beter dan maart? Wat lees ik hier.
En er zijn al zo weinig bijen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:24 schreef Elan het volgende:
Die warmte boeit me nog niet eens maar de droogte begint echt problematisch te worden als er niet snel behoorlijk wat valt.
Sprak een lokale imker hier driekwart van zijn bijen zijn dood, waarschijnlijk door de droogte. Bloemen geven dan blijkbaar onvoldoende stuifmeel af.
Waterstanden zijn ook bizar laag.
In maart worden de dagen alweer merkbaar langer en lonkt het voorjaar, dat vind ik wel prima te overzien.quote:Op zondag 26 juli 2026 06:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, in de aanloop naar de feestdagen heb ik nooit moeite met november. De winter begint dan net op gang te komen,en thuis is alles knus. In maart heb je soms het gevoel dat de winter maar niet wil opdonderen. Maar soms heb je ook al mooie dagen in maart gelukkig.
En de was was met 2 uurtjes helemaal droogquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:52 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een GODENWEER vandaag.
Zon, briesje, weekend.
Nou..zin inquote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:27 schreef Haags het volgende:
Die regen gaat wel komen, ergens in het najaar. De temperatuur van de Noordzee is ook bizar. Dat worden gewoon complete wolkbreuken straks in de herfst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |