Gewoon net als ik naar IJsland op vakantie gaanquote:Op donderdag 23 juli 2026 09:22 schreef kilon het volgende:
Ik ben benieuwd of er volgende week weer een landelijke hittegolf is. Het zal erom spannen, maar als ik het zo zie niet onmogelijk.
En toch ben ik nog steeds tevreden met mijn keuze om niet in de zomer op vakantie te gaan maar in het najaar. Naast IJsland en Scandinavië wordt het overal wel warm.
Vestje kan uit, wel bij de hand houden mocht de zon achter de wolken verdwijnen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat hebben wij hier vandaag... 43C
Ik kan bevestigen dat het enigszins warm is.
Wij hopen op deze situatie.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon net als ik naar IJsland op vakantie gaan
Al denk ik dat ik het wel wat minder zou kunnen waarderen als het hier straks lekker zomers is als ik daar in de regen sta.
De humor klotst al sedert half Juni tegen de plinten iddquote:Op donderdag 23 juli 2026 10:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahaha, al die dramaqueens hier. Blijft fantastisch. Wat het weer altijd teweeg kan brengen.
Gelijk weer die extreme hitte. Ik was al klaar met de zomer na die vorige ziekmakende hittegolfquote:
Het zweet ook. Volgende week ook in de Alpen weer tropischquote:Op donderdag 23 juli 2026 14:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
De humor klotst al sedert half Juni tegen de plinten idd
Het is hier zojuist dicht getrokken dus gelijk fris iddquote:Op donderdag 23 juli 2026 14:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vestje kan uit, wel bij de hand houden mocht de zon achter de wolken verdwijnen.
Reken nog maar op 2 hittegolven in Augustus en een stuk of 10 zomerse dagen in Septembre.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:38 schreef Discombobulate het volgende:
Hoop dan wel dat dit de afsluiter gaat zijn.
16 zomerse dagen in september mag ook. Liefst gewoon nog niet onder de 20quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Reken nog maar op 2 hittegolven in Augustus en een stuk of 10 zomerse dagen in Septembre.
Als het straks 8 blijkt te zijn, viel het uiteindelijk toch mee
September als 4e zomermaand klinkt me als muziek in de oren. Heerlijk nazomerenquote:Op donderdag 23 juli 2026 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
16 zomerse dagen in september mag ook. Liefst gewoon nog niet onder de 20
Meestal is september dat ook nog wel. Herfst begint meestal ongeveer half oktober en duurt tot pak 'm beet half maart. Tussendoor 2 weken winterquote:Op donderdag 23 juli 2026 18:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
September als 4e zomermaand klinkt me als muziek in de oren. Heerlijk nazomeren
Kan me niet herinneren dat ik dat heb meegemaakt. Misschien een keer 3 weken, maar langer niet.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:49 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik hoop dat die winter wat langer duurt dan twee weken.
Maar dat hoop ik al heel lang
Dan zouden we 4 (of meer?) hittegolven hebben dit jaar. Normaal is 1 tot géén. Enkele keer 2. Het zal altijd neigen tot het gemiddelde.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Reken nog maar op 2 hittegolven in Augustus en een stuk of 10 zomerse dagen in Septembre.
Als het straks 8 blijkt te zijn, viel het uiteindelijk toch mee
Op de helft van september merk ik echt altijd die seizoensverandering heel sterk. Augustus nog zomer, eerste helft september kan ook nog zomers zijn, maar daarna voelt het wel echt anders.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meestal is september dat ook nog wel. Herfst begint meestal ongeveer half oktober en duurt tot pak 'm beet half maart. Tussendoor 2 weken winter
Betaald vrij van werk dit jaar, een week en een paar dagen. Doe mij dat elke winter maar. Oja, en ook nog code rood om ijzel.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat ik dat heb meegemaakt. Misschien een keer 3 weken, maar langer niet.
Hier in mijn regio is het vanaf dinsdag iig de 4e hittegolf van het jaar.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan zouden we 4 (of meer?) hittegolven hebben dit jaar. Normaal is 1 tot géén. Enkele keer 2. Het zal altijd neigen tot het gemiddelde.
2010 was op zich een langdurige winter, maar die had niet echt een koudegolf zoals in 2012. Wel veel sneeuw.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat ik dat heb meegemaakt. Misschien een keer 3 weken, maar langer niet.
Regionaal gebeurt dat wel vaker.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan zouden we 4 (of meer?) hittegolven hebben dit jaar. Normaal is 1 tot géén. Enkele keer 2. Het zal altijd neigen tot het gemiddelde.
Criteria voor een hittegolf stelt dan ook weinig voor, dus je hebt er in zuid en oost Nederland best snel 1 te pakken.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:42 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Regionaal gebeurt dat wel vaker.
Landelijk is het één keer tot vier hittegolven gekomen in één jaar (1947).
Klopt. En op Vlieland is er volgens mij één geweest, daar zijn de criteria weer veel te hoog.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Criteria voor een hittegolf stelt dan ook weinig voor, dus je hebt er in zuid en oost Nederland best snel 1 te pakken.
https://www.omropfryslan.(...)op-de-waddeneilandenquote:Het meetstation van Vlieland bestaat sinds 1996 en dat van Terschelling sinds 1994. Sindsdien is er nog nooit een officiële hittegolf geweest. Of er daarvoor nooit een hittegolf is geweest, valt niet te zeggen, omdat het KNMI toen geen meetpunten had.
Sensacion.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:28 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag denk ik wel het warmste ooit in mijn leven meegemaakt.
Hoewel de temperatuur piekte op rond de 41 graden wat niet recordhoog is hier in de omgeving van Murcia, was de gevoelstemperatuur kortstondig 47 graden, wegens wat hogere luchtvochtigheid.
Daarna ging het flink waaien en kregen we een randje van een onweersbui mee, maar het was meer wind dan regen.
Ik heb poosje buiten gestaan bij die gevoelstemp van 47C en ja.... Niet prettig ofzo maar ik kon er beter tegen dan ik gedacht had, toch al wat gewenning opgebouwd blijkbaar
[ afbeelding ]
Ik zou helemaal gestoord worden. Ga nooit van m'n leven daarnaartoe op vakantie.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:28 schreef dick_laurent het volgende:
Hoewel de temperatuur piekte op rond de 41 graden wat niet recordhoog is hier in de omgeving van Murcia, was de gevoelstemperatuur kortstondig 47 graden, wegens wat hogere luchtvochtigheid.
Daarna ging het flink waaien en kregen we een randje van een onweersbui mee, maar het was meer wind dan regen.
Ik heb poosje buiten gestaan bij die gevoelstemp van 47C en ja.... Niet prettig ofzo maar ik kon er beter tegen dan ik gedacht had, toch al wat gewenning opgebouwd blijkbaar
[ afbeelding ]
Vorige keer had ie het wel gewoon al vroeg goed voorspeld. KNMI enzo kwamen daar echt pas een week later mee. Neemt ie wel meer risico meer, maar toch.quote:
Hij voorspelt helemaal geen kut. Hij selecteert selectief model uitdraaien die echte wetenschappers maken en kiest voor wat het meeste clicks oplevert. Een soort Jomanda.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vorige keer had ie het wel gewoon al vroeg goed voorspeld. KNMI enzo kwamen daar echt pas een week later mee. Neemt ie wel meer risico meer, maar toch.
Het is een wat irritante man, maar het is zeker geen onbenul.
quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:28 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is bullshit. Het is net zo goed zo'n iemand als je hieronder ziet bij Kachelmannwetter, precies ook het model wat hij gebruikt. Zijn allerlei amateur weerlui die de opties laten zien. Putto was daar gewoon een week eerder mee dan ons. Heeft ie altijd gelijk? Natuurlijk niet, maar dat heeft niemand.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij voorspelt helemaal geen kut. Hij selecteert selectief model uitdraaien die echte wetenschappers maken en kiest voor wat het meeste clicks oplevert. Een soort Jomanda.
Ik hoop het echt niet. Aan de andere kant zie ik het ook wel weer gebeuren.quote:
Jij kan de output van die modellen ook gewoon gebruiken en clickbait tweets maken hoor, hoef je niet eens veel van meteorologie te snappen. Als je veel pijlen op het dartbord gooit komen er vast wel 3 in de triple 20, maakt je geen goede darter.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is bullshit. Het is net zo goed zo'n iemand als je hieronder ziet bij Kachelmannwetter, precies ook het model wat hij gebruikt. Zijn allerlei amateur weerlui die de opties laten zien. Putto was daar gewoon een week eerder mee dan ons. Heeft ie altijd gelijk? Natuurlijk niet, maar dat heeft niemand.
Een stilstaande klok heeft ook 2 keer per dag gelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vorige keer had ie het wel gewoon al vroeg goed voorspeld. KNMI enzo kwamen daar echt pas een week later mee. Neemt ie wel meer risico meer, maar toch.
Het is een wat irritante man, maar het is zeker geen onbenul.
Dat komt omdat hij altijd extremen voorspelt, niet omdat hij er kundig in is.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is bullshit. Het is net zo goed zo'n iemand als je hieronder ziet bij Kachelmannwetter, precies ook het model wat hij gebruikt. Zijn allerlei amateur weerlui die de opties laten zien. Putto was daar gewoon een week eerder mee dan ons. Heeft ie altijd gelijk? Natuurlijk niet, maar dat heeft niemand.
Poh heftig. Ben ook wel eens bijna bovenop een hoge top geweest toen het enorm losbarstte. Maar kon gelukkig snel een veiliger heenkomen zoeken. Niet op zo'n open vierkante meter. Lijkt me behoorlijk angstaanjagend.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:27 schreef INViCTuS het volgende:
Poh, dit lijkt me pittig. Moet je horen
[ x ]
Mand!quote:
Hij legt die andere er ook gewoon naast hoor. Niks is een uitgemaakte zaak, maar dat snap je zelf ook wel natuurlijk. Het kan vriezen het kan dooien.quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij altijd extremen voorspelt, niet omdat hij er kundig in is.
Ik heb hem nog nooit het gemiddelde laten zien. En als hij een pluim laat zien haalt hij bewust de regio weg om maar de meest extreme te kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 09:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij legt die andere er ook gewoon naast hoor. Niks is een uitgemaakte zaak, maar dat snap je zelf ook wel natuurlijk. Het kan vriezen het kan dooien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |