Dat heeft niet per se iets met het weer te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt intens vies momenteel in het westen
Je mond is ook vies, spoelen gauw.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat heeft niet per se iets met het weer te maken.
Dan moet je douchen, het weer is prima.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt intens vies momenteel in het westen
Stel je niet zo ontzettend aanquote:Op zondag 26 juli 2026 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dauwpunt van 18 graden is objectief vies.
Zit je in een lekker koel huis ofzo? Zweet druipt van m'n voorhoofd, en de thermometer is het hartstikke met me eens dat het benauwd is.quote:
Hier DP van 17.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dauwpunt van 18 graden is objectief vies.
Fijne DP op zich. Al zal dat eerder viesdroog zijnquote:Op zondag 26 juli 2026 18:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier DP van 17.
Mijn 2de station geeft DP van -4(Defecte vochtmeter
)
Ohhh haha, hier nu wel de zon, alsof er geen regen gevallen isquote:Op zondag 26 juli 2026 16:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier ook niet, zonet een korte plensbui, 4,6mm. De wind gaat wat op en neer hier16km/h gemiddeld terwijl achtertuin maar 4,7km/h doet
![]()
Binnenkort mogelijk wel een leuke project, dat weerstation kan nog wel eens een interessante plaats gaan krijgen 1km buiten Dokkum in een open omgevingals dit door gaat dan zal ik de datalogger moeten omzetten naar het andere station mocht ik in die tijd geen 2de datalogger hebben.
Hoe dan.. hier gewoon lekker..23 dat wel..alles open dag en nacht ondanks de regen heerlijk.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zit je in een lekker koel huis ofzo? Zweet druipt van m'n voorhoofd, en de thermometer is het hartstikke met me eens dat het benauwd is.
Hier inmiddels ook weer alles open, maar dat heeft wegens de regen het grootste deel van de dag niet gekund.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hoe dan.. hier gewoon lekker..23 dat wel..alles open dag en nacht o ndank de regen heerlijk.
Ik denk dat je hele droge huid gaat krijgen als je het niet bijhoud.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fijne DP op zich. Al zal dat eerder viesdroog zijn
Ja De Bilt heeft echt wel een volle bak neerslag gehad zeg! Dat was echt wel nodig.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhh haha, hier nu wel de zon, alsof er geen regen gevallen isexht veel regen gehad vandaag. Hoe lang zal het weer duren..
Leuk van je weerstation, serieuze metingen dus wel
Hier 4,6mm en 5mm, in de avond niks meer bijgekomen.quote:
5 a 6mm bij jou, denk dat dat niet heel veel gaat doen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef 12Beaufort het volgende:
Vanmiddag nog even bij de zeedijk geweest, maar die was geel ipv groen. De droogte is wel een dingetje![]()
Maar er is wat regen gevallen...kijken hoe snel dat dan gaat. Of het überhaupt iets doet.
Ik denk het ook niet. Onkruid zal er wel van profiteren.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
5 a 6mm bij jou, denk dat dat niet heel veel gaat doen.
Zojuist valt hier toch nog een bui, hopelijk krikt de mm's nog wat op.
Ja die lusten dit wel inderdaad, maar dat is wel te bestrijden.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:15 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet. Onkruid zal er wel van profiteren.
Dat zal je nog verbazenquote:Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef 12Beaufort het volgende:
Vanmiddag nog even bij de zeedijk geweest, maar die was geel ipv groen. De droogte is wel een dingetje![]()
Maar er is wat regen gevallen...kijken hoe snel dat dan gaat. Of het überhaupt iets doet.
Dat beetje regen dat er is gevallen?quote:
Hier dus 12 mm. Dat is wel genoeg om licht gewortelde planten en struiken wel weer even een boost te geven. Ook voor het gras en de moestuin is het wel een prima hoeveelheidquote:
Hier gister ook enkel buitjes met 3 druppels.quote:
Even wat extra waterijs inslaan.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen begint hier hittegolf nummer 4.
Morgen 29, en woensdag 35
En nog 3 30-plussers.
Na volgende week woensdag is ie gelukkig weer afgelopen.
Ik heb uit pure wanhoop die van huismerk Jumbo maar meegenomen.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Even wat extra waterijs inslaan.
Al kan ik de rode Festini nog steeds nergens vinden. @:dombohetolifantje1
Als het goed is bij de Plus. En bij de Jumbo staan ze ook gewoon in het assortiment?quote:Op maandag 27 juli 2026 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
IJs is altijd lekkerquote:Op maandag 27 juli 2026 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Warm? Dat sowieso. Het is zomer! Maar denk gezien de laatste GFS-updates dat het wel gaat meevallen wat betreft meest extreme waarden.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:36 schreef Elan het volgende:
Hoop dat GFS er naast zit wat een belachelijke kut hitte.
Niet warm maar debiel heet, 38 graden in het midden en lokale 40'ersquote:Op maandag 27 juli 2026 13:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Warm? Dat sowieso. Het is zomer! Maar denk gezien de laatste GFS-updates ook dat het wel gaat meevallen wat betreft meest extreme waarden.
Paar hete dagen als voornamelijk wo-do klopt wel (GFS). Daarna telkens zakkend onder de 30 graden om naar verwachting tussendoor de dertiger weer aan te tikken. En 25+ is ook best warm, maar verder gewoon zomers weer!quote:Op maandag 27 juli 2026 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet warm maar debiel heet, 38 graden in het midden en lokale 40'ers.
Overigens komen eigenlijk alle moden met aanhoudende warmte, even een dipje maar na het weekend ook weer behoorlijk warm en kansen op tropische temperaturen.
Als je vandaag nog gaat zijn ze 2e doos halve prijs bij de Jumbo.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 juli 2026 14:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je vandaag nog gaat zijn ze 2e doos halve prijs bij de Jumbo.
https://www.jumbo.com/pro(...)s-12-x-50ml-134228DS
Nou dit dus! We hebben toch wel heerlijk weertje op een warmte opstoot na.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel blij dat ik in het noorden woon zeg.
Wij zijn ook blij dat jij in het noorden woontquote:Op maandag 27 juli 2026 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel blij dat ik in het noorden woon zeg.
Hey! Pas op he!quote:Op maandag 27 juli 2026 16:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wij zijn ook blij dat jij in het noorden woont![]()
Wel blij dat ik daar juist niet woon. Oosten is veel mooier
Das niet veel dusquote:Op maandag 27 juli 2026 10:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier gister ook enkel buitjes met 3 druppels.
Vanochtend wel een paar minuten flinke buien gehad. Dat had dan wel een uur mogen duren.
Hij gaf het wel toe dat het niet uit zou komen, wel op een vage manier maar tochquote:Op maandag 27 juli 2026 10:45 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens mij valt het met de aangekondigde hitte van 40+ graden allemaal erg mee.
Woensdag op zijn heetst, donderdag gelukkig al wat minder en daarna gaan we langzaam weer naar beneden.
Marc Putto oreerde eergister op FB dat de door hem op 23 juli aangekondigde extreme hitte voor de eerste week van augustus werd bevestigd door GFS. Als in, zie je wel ik krijg gelijk !!1!!1
Nu komt GFS daar weer van terug, en wat zie je, aansteller Marc schakelt de reacties uit op FB![]()
Nu hij voor de temperaturen overdag moet afdruipen, heeft meneer Putto zich dan maar gestort op de nachttemperaturenquote:Op maandag 27 juli 2026 16:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hij gaf het wel toe dat het niet uit zou komen, wel op een vage manier maar tochik ga altijd stuk om die kerel
GFS is al heel lang dronken en dient niet serieus genomen te worden.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:22 schreef kilon het volgende:
Wel bijzonder dat zelfs op de korte termijn van aanstaande woensdag GSF nog veel hoger zit dan ECMWF in regio Midden.
En dat voor volgende week het nu weer de beurt is aan ECMWF om hoger te gaan zitten blijkbaar, maar dat is nog ver genoeg weg dat het niet veel zinnigs zegt.
Ik dacht dat het op korte termijn dichter bij het realisme zou komen. Ach ja, prima. Beter 31 dan 35 graden.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS is al heel lang dronken en dient niet serieus genomen te worden.
Als het dauwpunt maar laag is.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een paniek overal zeg. Woensdag 1 dag heel warm en verder gewoon zomerweer.
Heeft Trump met de botte bijl op budgetten lopen inhakken of waarom presteert dat model zo belachelijk slecht de laatste tijd?quote:Op maandag 27 juli 2026 17:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS is al heel lang dronken en dient niet serieus genomen te worden.
Vandaag was heerlijkquote:Op maandag 27 juli 2026 18:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het dauwpunt maar laag is.
Vandaag echt 1000x beter dan gisteren.
Ik lees het gewoon nietquote:Op maandag 27 juli 2026 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahaha geweldig! Ah ja hij is er gelukkig mee denk ik danquote:Op maandag 27 juli 2026 17:20 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Nu hij voor de temperaturen overdag moet afdruipen, heeft meneer Putto zich dan maar gestort op de nachttemperaturen![]()
Zijn "voorspelling" : van woensdag op donderdag, in het holst van de nacht, nog 28 tot 30 graaien
Meneer is altijd lekker druk bezig met pijltjes plaatsen in Paint.
[ afbeelding ]
Die man moet eens een enkeltje Death Valley gegeven worden.quote:
Dat is droge hitte. Prima te doen volgens de Nederlanders.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:17 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Die man moet eens een enkeltje Death Valley gegeven worden.
Eens kijken of hij 50 graaien dan nog zo leuk vindt
Ik kan niet antwoordenquote:
Geen paniek, toch?quote:Op maandag 27 juli 2026 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb die man een keer in levende lijve gezien! Komt wel heel dichtbij zo..quote:Op maandag 27 juli 2026 20:18 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wat is dat voor een kut autist.
Jaarrond herfst of winter. Lijkt me precies niksquote:Op maandag 27 juli 2026 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
IJsland wordt meer en meer qua weer een fijne vakantiebestemming
Nee, zou er niet kunnen wonen, ik heb m'n dosis zomer gewoon nodig. Maar inmiddels heb ik dat wel gehad en dit land blijft tropisch weer krijgen. Gewoon 21-22 graden en zon is er nog heel weinig geweest tot nu toe.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jaarrond herfst of winter. Lijkt me precies niks
Ik gun je nog wel een maandje of wat een ernstig zwetende anus.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, zou er niet kunnen wonen, ik heb m'n dosis zomer gewoon nodig. Maar inmiddels heb ik dat wel gehad en dit land blijft tropisch weer krijgen. Gewoon 21-22 graden en zon is er nog heel weinig geweest tot nu toe.
Als er hier wederom een hittegolf is als ik daar ben, zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Opbokken met die kouquote:Op maandag 27 juli 2026 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
IJsland wordt meer en meer qua weer een fijne vakantiebestemming
Woon je in een soort doods Friesland Ameland maar dan nog doodser.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jaarrond herfst of winter. Lijkt me precies niks
Graag.quote:
En dan ook nog vrij weinig zon en in de winter weinig daglicht. Vet sneuquote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:16 schreef Pisces het volgende:
[..]
Woon je in een soort doods Friesland Ameland maar dan nog doodser.
Eerst nazomer heel september met 20-24 graden en dan goldener oktober tot de 20e met 18-20 gradenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:16 schreef Pisces het volgende:
[..]
Graag.
Heb een zeer lange nazomer besteld. 30 september wordt nog zalig.
6 augustusquote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik gun je nog wel een maandje of wat een ernstig zwetende anus.![]()
Serieus: Wanneer vertrek je naar IJsland?
En tussen 6 en 14 augustus heel veel regen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eerst nazomer heel september met 20-24 graden en dan goldener oktober tot de 20e met 18-20 graden
In IJsland, ja. Bij dat koude knake klimaatquote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En tussen 6 en 14 augustus heel veel regen.
Nee, hierquote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In IJsland, ja. Bij dat koude knake klimaat
Net 2 weken gehad die temperatuurquote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, zou er niet kunnen wonen, ik heb m'n dosis zomer gewoon nodig. Maar inmiddels heb ik dat wel gehad en dit land blijft tropisch weer krijgen. Gewoon 21-22 graden en zon is er nog heel weinig geweest tot nu toe.
Als er hier wederom een hittegolf is als ik daar ben, zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Ok 10 dagen dan... in De Bilt is het niet warmer dan 22 geweest achter elkaar vanaf de 17e nou is best lang.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
24
23
29
25
23
21
24
23
23
23
25
En daarvoor een hele rits 30+
Dat is helaas toch niet 2 weken
Een beetje zoals jij bent met 4 grijze dagen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Bueno... een paar weken op het totale jaar van dertig graden en de Hollanders doen alsof ze in Basra wonen en alsof er maanden lang non stop verzengende hitte is
En ja ja ik weet, als je geen airco op je slaapkamer hebt dan is het effe kut slapen op bepaalde nachten. Dat ontken ik niet.
Maar het is alsnog echt zo'n relatief korte fase in een heel jaar. Zelfs in de hoogzomer maand Juli dit jaar tel ik tot nu toe op 12 vd 27 dagen een max temperatuur van 22 graden of daar iets onder.
Dat is voor zuid Europese begrippen gewoon een fijne April of hooguit Mei maand...en dat is dan jullie meest "zware" hoogzomer maand
En jah... jullie hadden een hittegolf in Juni. Maar, don't forget, ook daar hadden jullie 15 (de fucking helft vd hele maand) dagen waar de tmax onder de 22 graden bleef.
Oh en vandaag en morgen even rond of net boven de 30 zie ik, en daarna gaat het langzaam weer omlaag naar een prettige 24 a 25 als max.
Heftig idd. Ik zou schuilen!
5!quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:22 schreef Pisces het volgende:
[..]
Een beetje zoals jij bent met 4 grijze dagen.
Let maar op, aan het eind van de zomer diverse berichten dat het een extreme zomer was, extreem heet en nog veel meer om het aan te dikken. Ik vind het over het algemeen best meevallen. Eind juni was wel extreem heet, maar verder toch niet extreem. De Bilt een hittegolf is ook niet extreem. Tot nu toe best een top zomer. Zou elk jaar zo moeten. Iets meer natte geit voor de natuur en soms iets lagere luchtvochtigheid. Een zomer hoort warm en zonnig te zijn. Als je geen zomer wilt, dan ga je maar naar IJslandquote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Bueno... een paar weken op het totale jaar van dertig graden en de Hollanders doen alsof ze in Basra wonen en alsof er maanden lang non stop verzengende hitte is
En ja ja ik weet, als je geen airco op je slaapkamer hebt dan is het effe kut slapen op bepaalde nachten. Dat ontken ik niet.
Maar het is alsnog echt zo'n relatief korte fase in een heel jaar. Zelfs in de hoogzomer maand Juli dit jaar tel ik tot nu toe op 12 vd 27 dagen een max temperatuur van 22 graden of daar iets onder.
Dat is voor zuid Europese begrippen gewoon een fijne April of hooguit Mei maand...en dat is dan jullie meest "zware" hoogzomer maand
En jah... jullie hadden een hittegolf in Juni. Maar, don't forget, ook daar hadden jullie 15 (de fucking helft vd hele maand) dagen waar de tmax onder de 22 graden bleef.
Oh en vandaag en morgen even rond of net boven de 30 zie ik, en daarna gaat het langzaam weer omlaag naar een prettige 24 a 25 als max.
Heftig idd. Ik zou schuilen!
Dit gaf ik tot vorig jaar als reden om geen airco te willen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Maar het is alsnog echt zo'n relatief korte fase in een heel jaar.
Het was grotendeels kutweer gedurende die 10 dagen, dat is niet wat ik net zei wat ik wil.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ok 10 dagen dan... in De Bilt is het niet warmer dan 22 geweest achter elkaar vanaf de 17e nou is best lang.
Sure, ik heb ook al eens eerder gezegd, een airco op zijn minst in de slaapkamer is in Nederland (en het zuiden nog iets meer idd) zeker geen overbodige luxe, voor tijdens hittegolven.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit gaf ik tot vorig jaar als reden om geen airco te willen.
Maar deze zomer in het zuidoosten is niet heel grappig meer zonder airco.
Straks 4e hittegolf in 2 maanden tijd, waarvan er eentje meer dan 2 weken duurde. En dan niet 2 weken 25 maar 30+. En nachten niet onder de 22 graden. Daar zijn deze huizen niet opgebouwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |