SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Kurkdroog, mokerheet is anders ook slechtquote:Op woensdag 22 juli 2026 17:24 schreef INViCTuS het volgende:
Hoe kan je dit nou een slechte zomer noemen? Een slechte zomer is koel, nat, weinig zon en winderig. Vaak onder de 20 als max temperatuur is ook niet best.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kurkdroog, mokerheet is anders ook slecht
Jij vindt 20+ al mokerheet, dus dat telt nietquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kurkdroog, mokerheet is anders ook slecht
Momenteel zitten we even in een dipje.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:24 schreef INViCTuS het volgende:
Hoe kan je dit nou een slechte zomer noemen? Een slechte zomer is koel, nat, weinig zon en winderig. Vaak onder de 20 als max temperatuur is ook niet best.
Ja, en hier is dat al een hele andere beleving als bij jou. Afgelopen dagen waren gewoon 22-23 graden en vrij zonnig.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:35 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Momenteel zitten we even in een dipje.
Gelukkig zitten er nog van deze periodes tussen de hitte in.
Totdat ze noet 20min kunnen douchen, plantjes water kunnen geven of kamille thee met vriendinnen kunnen drinken in die zelfde tuin. Dan is de wereld te klein.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:41 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik hoorde het NPO-1-radio-weerbericht om half zes en de presentatrice wilde mooier weer en de weervrouw ging daarin mee. Ik hoor dat veel vaker. Terwijl de hele boel naar de kloten gaat in Nederland, willen die vrouwen alleen maar mooi weer, ongeacht dat alles uitdroogt. Ik vind dat echt een rotmentaliteit.
Vandaag is het hier niet eens boven de 20 geweest.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en hier is dat al een hele andere beleving als bij jou. Afgelopen dagen waren gewoon 22-23 graden en vrij zonnig.
We nemen het weer gewoon zoals het isquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat wil iedereen nou? Dat het elke dag 40 graden is en alleen maar zonder regen? Is dat wat iedereen wil?
Verhuis dan naar Thailand! Maar loop niet hier te mekkeren.
Daarom zijn zomers ook best wel kut vind ikquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij vindt 20+ al mokerheet, dus dat telt niet
Hier, regio Nijmegen, idem.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en hier is dat al een hele andere beleving als bij jou. Afgelopen dagen waren gewoon 22-23 graden en vrij zonnig.
26 graden met luchtvochtigheid van max 30%. Perfectquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat wil iedereen nou? Dat het elke dag 40 graden is en alleen maar zonder regen? Is dat wat iedereen wil?
Je gewassen moeten toch rijpenquote:Op woensdag 22 juli 2026 20:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daarom zijn zomers ook best wel kut vind ik
Lekker vriendelijk 30 graden met een luchtvochtigheid van 33% en een nachttemp van 16,8 is perfect. Van April tot November.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Blijft er weinig over. Veel gewassen hebben toch zon en warmte nodig.quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen, dan maar geen warmteminnende gewassen
GFS, niet gelezen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:53 schreef INViCTuS het volgende:
Hitte ligt wel weer op de loer. #doemaarnietgelijkweerzotantoetyfusmokerheet
[ x ]
Is toch juist leuk. Ik was vanavond op de moestuin en heb al een watermeloen met een diameter van zeker 20 centimeter. Echt top!quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen, dan maar geen warmteminnende gewassen
S'nachts koelt het goed af.quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:39 schreef Dutch_view het volgende:
Pfff dacht dat we van die hitte ellende af waren. Langere nachten, kortere avonden enzo![]()
Krijgen we weer ellende. Ik ben ziedend!
Zwoele zomeravond genotquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:39 schreef Dutch_view het volgende:
Pfff dacht dat we van die hitte ellende af waren. Langere nachten, kortere avonden enzo![]()
Krijgen we weer ellende. Ik ben ziedend!
Oost en Zuid Nederland was gewoon prima vertoeven met 22-24 graden. Om in te werken ook. Noord/noordwest en wadden waren wel fris en niet echt zomersquote:Op woensdag 22 juli 2026 22:05 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag was wel uitstekend, beetje pittig als je een flink stuk gaat fietsen en je hebt de hele tijd de wind op je bakkes en wat regen hier en daar, maar beter dan zo warm
Mooie dagen, de afgelopen dagen
Ik heb er, zoals het hoort, van genoten nu het nog kon.
Is ook leuk hoor. Maar als ik dan toch moet kiezen, dan maar gewoon 15 graden en geen tomaten ofzoquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Is toch juist leuk. Ik was vanavond op de moestuin en heb al een watermeloen met een diameter van zeker 20 centimeter. Echt top!
Ook veel vrouwelijke bloemen aan de Galia planten nu
De tomaten groeien als kool en ik heb achter het huis...voor het eerst, citroengras in een pot. Gaat ook als een tierelier. Had ik niet gedacht.
Tomaten zijn sowieso vies, maar de druiven groeien ook goedquote:Op donderdag 23 juli 2026 08:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is ook leuk hoor. Maar als ik dan toch moet kiezen, dan maar gewoon 15 graden en geen tomaten ofzo
Als het er landelijk om gaat spannen zal het hier sowieso wel weer een hittegolf wordenquote:Op donderdag 23 juli 2026 09:22 schreef kilon het volgende:
Ik ben benieuwd of er volgende week weer een landelijke hittegolf is. Het zal erom spannen, maar als ik het zo zie niet onmogelijk.
Het was de eerste keer deze zomer wel uitgekomen itt het andere model.quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Idd opbokken met GFS!![]()
(zal vast niet uitkomen)
The summer is magic!quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahaha, al die dramaqueens hier. Blijft fantastisch. Wat het weer altijd teweeg kan brengen.
Dat hebben wij hier vandaag... 43Cquote:Op donderdag 23 juli 2026 09:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
(zal vast niet uitkomen)
We raken er aan gewend.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:03 schreef StateOfMind het volgende:
Vanaf dinsdag begint hier hittegolf nummer 4.
Jij kan ook wel in dat rijtje aanstellers hier hèquote:Op donderdag 23 juli 2026 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat hebben wij hier vandaag... 43C
Ik kan bevestigen dat het enigszins warm is.
Mensen die nu nog de GFS oper voor andere doelen inzet dan satire neem ik nog minder serieus dan mensen die regio zuid cherrypicken.quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
(zal vast niet uitkomen)
Het is ook alweer te lang niet warm geweest inmiddels. Moet bijna stoken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |