abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221442634
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:08 schreef obligataire het volgende:
Bij Collin zou deze vlot vol zitten denk ik.
Zeker als ze er een incentive aan toe zouden voegen van een gratis overnachting.
pi_221442651
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:12 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Zeker als ze er een incentive aan toe zouden voegen van een gratis overnachting.
Collin zou wsl 8 of 8,5% bieden met eveneens een geringe aflossing in de looptijd.
Dan klinkt het al meteen minder risicovol. Wat ze zich dan aan rente besparen kunnen ze stoppen in een wat hogere aflossing.

Dit is het nadeel van SIG dat ze vastzitten aan dit vaste format.

Klinkt misschien gek maar die 11% rente werkt eerder tegen dan voor, omdat zo'n hoog percentage meteen de indruk opwekt van een (te?) risicovolle investering.
Pecunia non olet
pi_221442849
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:40 schreef xander129 het volgende:
Meer mensen mail ontvangen van de verhuizing van KoM naar Capital Circle?
Ja, ook ontvangen.
Het platform zal er wel anders uit gaan zien.
pi_221444361
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:02 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Wat vinden we van de luierhandel bij GVE a.s. maandag?
+ dekkende tweede hypotheek op woonhuis
+ ondernemers lijken over relevante ervaring te beschikken
- de onderneming bestaat al sinds 2019 maar het is me niet helemaal duidelijk wat de huidige activiteiten zijn, behalve dat de holding BV inmiddels (eind 2024) een aardig negatieve waarde heeft.
? een derde bestuurder (Soerishkumar Manga, commissaris) die behalve in het Graydon rapport nergens genoemd wordt.
Staat open, maar loopt niet hard
pi_221444436
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Staat open, maar loopt niet hard
Klein plasje bijgedragen. Mede dankzij de 2e hypotheek.
Pecunia non olet
pi_221445025
Iemand een mening over drip secure gve?
pi_221445432
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 13:05 schreef Boyette het volgende:
Met zekerheden redelijk denk ik.
Wel twijfels of waarde hoger is dan de oudere taxatie
quote:
Sinds deze taxatie zijn de woningprijzen in Nederland verder gestegen, waardoor de actuele marktwaarde naar verwachting hoger ligt
Blijft wel een startend bedrijf. Kan nog weinig vinden over het merk.
pi_221445569
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 14:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]
WOZ is 596K dus redelijk in lijn met taxatie
pi_221445626
Problemen uitboeking gelden voor bakkerij KoM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat over 2e hypotheek op het woonhuis. Blijkbaar had een andere bakker daar een (kleine) 1e hypotheek op gevestigd.

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 27-07-2026 16:53:27 ]
pi_221446046
Linkje J*ng Invest, in Duitsland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221446150
Bijzonder, de chinezen op Collin lopen niet hard.
K*stelenstr**t 1*6
pi_221446348
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 17:43 schreef Jaco078 het volgende:
Bijzonder, de chinezen op Collin lopen niet hard.
K*stelenstr**t 1*6
Met een procentje erbij zal die een stuk harder lopen. Ik laat hem om die reden links liggen.
  maandag 27 juli 2026 @ 18:38:48 #163
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_221446431
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 18:21 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Met een procentje erbij zal die een stuk harder lopen. Ik laat hem om die reden links liggen.
3 in 1 pakket en sambal bij..
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_221446814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 13:05 schreef Boyette het volgende:
Geen idee, maar je kunt altijd een gratis proefpakket aanvragen. ;)
Pecunia non olet
pi_221446959
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 14:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]
paar druppels bijgedragen. O.b.v. overwaarde.
  maandag 27 juli 2026 @ 21:18:22 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221447641
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:12 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Wanneer heb je voor het laatst een incentive gehad? Dat is voor mij echt al jaren geleden. Niet nodig ook, de projecten komen toch wel vol.
pi_221449489
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 21:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wanneer heb je voor het laatst een incentive gehad? Dat is voor mij echt al jaren geleden. Niet nodig ook, de projecten komen toch wel vol.
Oef, dan moet ik echt even graven. De laatste keer dat ik gebrúík heb gemaakt van een incentive is in ieder geval alweer vier jaar geleden. Een gratis overnachting op een vakantiepark in de Brabantse bossen samenhangend met een investering via CCF. Superleuke ervaring!

Ik ben met je eens dat een incentive tegenwoordig niet meer nodig is, aangezien projecten eigenlijk altijd wel volkomen, ook zonder extra beloning. Nu was dat voor dit specifieke project van SIG, het hotel in Zaandam, anderhalf jaar geleden niet het geval en namen de leningnemers genoegen met een lagere inschrijving. Dus hier had een incentive wél kunnen werken. Schijf 1 komt wel vol, schijf 2 zal meer moeite kosten.
pi_221449491
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 21:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]
En met de enige ondernemer die bijzonder royaal was met zijn incentives, daar gaat het nu ook niet best mee. Ik hoef niet te zeggen wie
Pecunia non olet
pi_221449614
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 09:54 schreef obligataire het volgende:

[..]
En met de enige ondernemer die bijzonder royaal was met zijn incentives, daar gaat het nu ook niet best mee. Ik hoef niet te zeggen wie
Ik ken kende nog een andere, net op tijd de hotelovernachting geïncasseerd..
pi_221449910
51867 Proef & Beleef / woning op Funda - zal ff duren maar deze komt goed zolang de saleprijs boven circa 800k blijft

https://rogamakelaars.nl/woning/molenschot-kapelstraat-12/
pi_221450655
Bomen VOF heeft zijn herfinanciering rond, dus dat zouden we medio augustus bijgeschreven moeten krijgen.
pi_221451411
Aanbod afkoop HA GVE Comfort leningen is 0,63% hoofdsom tegen finale kwijting.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 28-07-2026 14:28:41 ]
pi_221451549
Fusie en nieuwe directie GVE:
quote:
Confince BV acquireert de labels FundLink Partners, FinanceFinder en Nederlands Fondsbeheer. Door de toevoeging van deze labels aan Geldvoorelkaar.nl en AndersFinancieren zet Confince BV een belangrijke stap in haar verdere ontwikkeling als alternatieve zakelijke financier. Door de expertise van de verschillende labels te bundelen, ontstaat er één groep met een breed aanbod aan financieringsoplossingen voor mkb-ondernemers, vastgoedondernemers, investeerders en intermediairs. Om deze volgende groeifase vorm te geven, is een nieuwe directie aangesteld. Ramon Hörchner is benoemd tot Algemeen Directeur (CEO), Sep Visser tot Commercieel Directeur (CCO) en Rick Grooten tot Operationeel Directeur (COO). De acquisitie wordt naar verwachting eind deze maand formeel afgerond.

Eén visie op financiering met een breed palet aan oplossingen
De financieringsmarkt verandert snel. Ondernemers zoeken niet langer één vaste financieringsvorm, maar een oplossing die past bij hun onderneming en groeifase. Door de expertise van de verschillende labels te bundelen, brengt Confince BV crowdfunding, 1-op-1 financieringen, fondsoplossingen en onafhankelijk financieringsadvies samen binnen één organisatie. Zo kunnen ondernemers, investeerders en intermediairs voor uiteenlopende financierings- en investeringsvraagstukken terecht bij één vertrouwde partner. De ambitie is om uit te groeien tot de meest complete aanbieder van financieringsoplossingen in Nederland. "Met deze fusie brengen we het beste van meerdere organisaties samen. Iedere organisatie heeft haar eigen kracht en expertise. Door die kennis, netwerken en dienstverlening te bundelen, kunnen we ondernemers, investeerders en intermediairs nog beter bedienen. Dit is niet alleen een logische volgende stap voor onze organisatie, maar vooral voor onze klanten. Voor elk type financieringsbehoefte hebben wij een passende oplossing in huis" aldus Ramon Hörchner, Algemeen Directeur (CEO).

Een complementair directieteam
De nieuwe directie brengt ondernemerschap, marktkennis en operationele expertise samen. Ramon Hörchner geeft richting aan de strategische ontwikkeling van Confince BV en de verdere integratie van de organisatie. Sep Visser is verantwoordelijk voor de commerciële strategie en het verder versterken van de relaties met ondernemers, investeerders en intermediairs. Rick Grooten brengt de kennis en ervaring vanuit de bestaande organisatie mee. Sinds zijn start als Manager Risk heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de verdere professionalisering van Geldvoorelkaar.nl. Als Operationeel Directeur richt hij zich op het optimaliseren van processen, platformontwikkeling en de samenwerking tussen de verschillende labels.

Samen bouwen aan de toekomst
Met de fusie en de nieuwe directie legt de organisatie het fundament voor de volgende groeifase. Door de kracht van de verschillende labels te combineren kan Confince elke ondernemer, ontwikkelaar, intermediair, investeerder of vermogensadviseur faciliteren in zijn of haar ambities. Met samenwerking, innovatie en persoonlijke dienstverlening als uitgangspunt bouwt Confince BV verder aan haar ambitie om uit te groeien tot de meest complete aanbieder van financieringsoplossingen in Nederland.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 15:07:53 #174
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_221451623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Wat is dan nog het nut van een 1e hypotheek?
pi_221451663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 14:46 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]

Nu nog een incassobureau 'acquireren' zodat ze dat ook intern kunnen 'optimaliseren' (lees: er eindelijk eens serieus werk van maken).
Pecunia non olet
pi_221451904
quote:
Benieuwd of hier een stemming over komt. De vraag is, wat is het alternatief?
pi_221451948
quote:
ook gekregen, is een aanbod van de schuldhulpverlener van de meneer achter de Comfortleningen, zo gemakkelijk kan je er dus vanaf komen
pi_221451958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 14:46 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]

Tja, wat moet ik er van zeggen.
Er werken genoeg mensen om het allemaal perfect te laten verlopen. https://www.geldvoorelkaar.nl/team/

Ik hoop dat ze het schip nog kunnen keren maar zo langzamerhand begin ik steeds meer te denken dat het de laatste stuiptrekkingen zijn. Zelf had ik de laatste tijd al geen projecten meer meegenomen maar voor mij is dit (helaas) geen teken om dit te herzien.
pi_221451963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 16:16 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Benieuwd of hier een stemming over komt. De vraag is, wat is het alternatief?
Inderdaad bijzonder. Eerste hypotheek op een pand met een LTV van 67%.En dan bijna nihil aangeboden krijgen. Zou de hypotheek wel gevestigd zijn?
pi_221452064
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Tja, wat moet ik er van zeggen.
Er werken genoeg mensen om het allemaal perfect te laten verlopen. https://www.geldvoorelkaar.nl/team/

Ik hoop dat ze het schip nog kunnen keren maar zo langzamerhand begin ik steeds meer te denken dat het de laatste stuiptrekkingen zijn. Zelf had ik de laatste tijd al geen projecten meer meegenomen maar voor mij is dit (helaas) geen teken om dit te herzien.
Mijn laatste investering daar is ook al weer van ruim een jaar geleden. Nog 53 "lopende" investeringen bij deze club. En dat worden er zeker niet meer.
pi_221452378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Inderdaad bijzonder. Eerste hypotheek op een pand met een LTV van 67%.En dan bijna nihil aangeboden krijgen. Zou de hypotheek wel gevestigd zijn?
De panden worden verkocht tegen een ltv ver boven de 100% vanwege weinig tot geen belangstelling. Hierna resteert nog de HA. Dit is nu een voorstel voor om af te kopen tegen 0,63%.

De rest zal afgeboekt worden.

In het project waar ik in zit is nu 37,19% van hoofdsom ontvangen. Vanuit HA komt hier wellicht 0,63% bij. 62,18% van hoofdsom + alle rente wordt dan afgeboekt
  dinsdag 28 juli 2026 @ 17:22:59 #182
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_221452436
quote:
Stop dat dan ook maar in een gat waar geen licht uit komt.
pi_221452604
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De panden worden verkocht tegen een ltv ver boven de 100% vanwege weinig tot geen belangstelling. Hierna resteert nog de HA. Dit is nu een voorstel voor om af te kopen tegen 0,63%.

In het project waar ik in zit is nu 37,19% van hoofdsom ontvangen. Vanuit HA komt hier wellicht 0,63% bij. 62,18% van hoofdsom + alle rente wordt dan afgeboekt
Ik heb rondom 2019 projecten van Comfort cq Careless .... BV (oa in Steyl, Zevenaar Beilen Didam) bij CRE meegenomen, waren toen ook al allemaal transformatiepanden (bijv van Politieburo - Postkantoor etc > zorgvastgoed ) gaf toen ook allemaal wat gedoe dat de proj vertraagden etc. Bij CRE zijn ze toen best wel op tijd afgelost en geherfin bij GVE (toch?) Toen afgehaakt (gelukkig) mede vanwege de soort van de oorspronkelijke onderpanden (politiebuo - postkantoor etc) Ik meen dat in Geldermalsen het onderpand zelfs een Kerkgebouw.. voor dit soort panden heb je niet zomaar kopers die er een direct een doel een bestemming een plan voor hebben en er ook nog de hfdprijs voor betalen zeker niet bij een failliet. Recht toe recht aan een woning splitsen, winkel > appartement, kantoortje naar woning omzetten is veel duidelijker en minder risico
Hier heb ik op tijd geleerd, bij de golfbaan in Limburg iets later (gelukkig beperkte inleg). Vakantieparken, Golfbanen, kerken en nu ook van die miljoenen villa verbouwingen daar ben ik nu extra voorzichtig mee.
Niets mis met eenvoud.

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 28-07-2026 23:42:45 ]
pi_221454199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 17:22 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Stop dat dan ook maar in een gat waar geen licht uit komt.
Inderdaad en mocht zo’n waanzinnig voorstel tot stemming gebracht worden hoop dat niemand voor stemt voor zo’n fooi wil je toch niet iemand finaal kwijten….
pi_221454265
quote:
Au, dat geeft weinig Comfort...
pi_221455406
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 18:10 schreef peterc het volgende:

[..]
Ik heb rondom 2019 projecten van Comfort cq Careless .... BV (oa in Steyl, Zevenaar Beilen Didam) bij CRE meegenomen, waren toen ook al allemaal transformatiepanden (bijv van Politieburo - Postkantoor etc > zorgvastgoed ) gaf toen ook allemaal wat gedoe dat de proj vertraagden etc. Bij CRE zijn ze toen best wel op tijd afgelost en geherfin bij GVE (toch?) Toen afgehaakt (gelukkig) mede vanwege de soort van de oorspronkelijke onderpanden (politiebuo - postkantoor etc) Ik meen dat in Geldermalsen het onderpand zelfs een Kerkgebouw.. voor dit soort panden heb je niet zomaar kopers die er een direct een doel een bestemming een plan voor hebben en er ook nog de hfdprijs voor betalen zeker niet bij een failliet. Recht toe recht aan een woning splitsen, winkel > appartement, kantoortje naar woning omzetten is veel duidelijker en minder risico
Hier heb ik op tijd geleerd, bij de golfbaan in Limburg iets later (gelukkig beperkte inleg). Vakantieparken, Golfbanen, kerken en nu ook van die miljoenen villa verbouwingen daar ben ik nu extra voorzichtig mee.
Niets mis met eenvoud.
er is teveel geleund op (residuele) taxaties ipv gezond verstand. Teveel lichtgewichtjes en hongerige haaien in de acceptatieteams en directie. Je ziet dit ook terug bij de andere platformen. Dit in combinatie met veel te veel particulieren die maar wat doen zorgen voor een mooie cocktail.
pi_221456215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 08:16 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
er is teveel geleund op (residuele) taxaties ipv gezond verstand. Teveel lichtgewichtjes en hongerige haaien in de acceptatieteams en directie. Je ziet dit ook terug bij de andere platformen. Dit in combinatie met veel te veel particulieren die maar wat doen zorgen voor een mooie cocktail.
We beschikken helaas niet allemaal over dit formidabele inzicht, maar met spreiding en een beetje cijfermatig inzicht kom je ook een heel eind. Af en toe een wanbetaler hoort er helaas bij maar hoeft geen ramp te zijn.
Pecunia non olet
pi_221456336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
We beschikken helaas niet allemaal over dit formidabele inzicht, maar met spreiding en een beetje cijfermatig inzicht kom je ook een heel eind. Af en toe een wanbetaler hoort er helaas bij maar hoeft geen ramp te zijn.
Klopt, maar je moet wel juist voorgelicht zijn in de pitch en niet zoals bij de golfbaan met onvoldoende, ontbrekende of zelfs misleidende informatie een project ingelokt worden. Op dat moment begin ik te steigeren!
pi_221456414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Klopt, maar je moet wel juist voorgelicht zijn in de pitch en niet zoals bij de golfbaan met onvoldoende, ontbrekende of zelfs misleidende informatie een project ingelokt worden. Op dat moment begin ik te steigeren!
Eens. Wat hier gebeurd is is te gek voor woorden.
Ik wil iedereen graag oproepen om bij onze whatsapp club aan te sluiten.

Anderzijds is het wel een geïsoleerd geval als je naar het grote aantal projecten kijkt bij Collin en ik ga er van uit dat ze hier met een passende oplossing gaan komen. Vertrouwen is de basis voor beleggen, dat weten ze bij Collin en andere platformen ook wel. Een (duur) leermoment voor platform en beleggers.
Pecunia non olet
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:03:47 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221456675
Eerder niet-publieke funding W.D. Langenberg en S. Delewi op CCF nu toch publiek. Bleef hangen op 74%. Denk dat hij nu wel vol zou komen. Ik had hem al meegenomen.
pi_221456942
Sinds deze week is de App van CCF 'vernieuwd'.
Ik wacht al 5 minuten op de transacties vanaf 4 mei . Elke dag weer.
Iemand dezelfde ervaring ?
pi_221457006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:23 schreef zeeland6 het volgende:
Niet iedere dag en niet zo lang. Maar wel regelmatig idd.
pi_221457081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:23 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb nu regelmatig dat de app aangeeft dat ik office ben.
pi_221457235
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit is inderdaad alleen nog de Hoofdelijke Aansprakelijkheid, niet de opbrengst uit verkoop onderpand (die al is ontvangen). Een laag percentage, maar dat is logisch als alle resterende gelden in privé nog verdeeld moeten worden onder veel projecten.

En meneer had niet veel meer, anders waren alle projecten niet geklapt.
pi_221457427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik heb nu regelmatig dat de app aangeeft dat ik office ben.
office ?
offline ?

Heb collin een mail gestuurd.
pi_221457629
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:54 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
office ?
offline ?

Heb collin een mail gestuurd.
Offline!
pi_221458451
In kleine lettertjes bovenin de app, info wordt opgehaald kan tijdelijk langer duren…
pi_221458814
Dejavu Cars B.V.
¤ 1.500.000 | 8,5 % rente | 48 maanden

SPOILER
pi_221458818
Deja vu cars bij collin

Hoge LTV op bedrijfspand, nmm goedlopend bedrijf. Behoorlijk rente

Linkje

Bijna tegelijk gepost
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Fredericm op 29-07-2026 15:46:29 ]
pi_221459858
quote:
12s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:39 schreef Fredericm het volgende:
Deja vu cars bij collin

Hoge LTV op bedrijfspand, nmm goedlopend bedrijf. Behoorlijk rente

Linkje

Bijna tegelijk gepost
SPOILER
Het leest weer als een reclamefolder. Ze worden nog net niet heilig verklaard ;)

Op zich lijkt het een gezond bedrijf maar de hoge LTV schrikt me wat af.

@moedernatuur , wat adviseer je ons?
Pecunia non olet
pi_221460118
Kreeg eind van de middag een berichtje dat er een update is aangaande Autoglasherstel Snijkers. De laatse update gaf bij mij als download het bericht van een aantal weken geleden. Doe ik wat fout of gaat er bij GVE weer eens wat niet goed?
pi_221460163
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kreeg eind van de middag een berichtje dat er een update is aangaande Autoglasherstel Snijkers. De laatse update gaf bij mij als download het bericht van een aantal weken geleden. Doe ik wat fout of gaat er bij GVE weer eens wat niet goed?
SPOILER
GvE is in deze situatie afhankelijk van wat er bij de andere partij gebeurt dus ik zie niet goed hoe GvE hier iets te verwijten valt. Ik mis wel een verhoogde rente, maar ja die paar dubbeltjes extra op 21 augustus zullen het ook niet doen. Op zich kan er weinig aan mis gaan, aan cashflow is de helft al terug.
Pecunia non olet
pi_221460663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Download berichten hebben bij GvE altijd dezelfde naam. Je moet het bericht dus altijd opnieuw downloaden en niet kiezen voor openen. Dan wordt het vorige bericht getoond.
pi_221462679
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:39 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het leest weer als een reclamefolder. Ze worden nog net niet heilig verklaard ;)

Op zich lijkt het een gezond bedrijf maar de hoge LTV schrikt me wat af.

@:moedernatuur , wat adviseer je ons?
- pand incourant en incourante meters voor die locatie. Vind het daarnaast ook niet echt een terrein/omgeving voor dit. Heb je een automotive bedrijf met wel 13 pp om je heen
- waarde pand overeenkomstig koopsom
- bv's onderliggend te mager voor dit soort grote sommen
- cashflow wordt voor een groot deel opgeslokt door rente/aflossing waardoor groei minder makkelijk wordt
- cashflow op basis van de huidige huur is prima
- herfinanciering met zo'n hoge ltv na looptijd gaat bancair niet lukken en dan ben je ook nog eens afhankelijk van goede taxatie en financiele marktomstandigheden

Persoonlijk wacht ik op een andere investeringsmogelijkheid, ik zie het hier niet.
pi_221462948
Wat is jullie mening over Boek*stein? Die sluiten lening na lening af voor het ene project na het andere project. Hierdoor lopen zekerheden wat door elkaar heen. Voordeel is wel dat ze het nodige in eigen beheer kunnen doen en er met depots wordt gewerkt. Hoe zijn de betalingservaringen binnen de andere Kast*l*man-projecten?
pi_221463150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 09:40 schreef Lezer8857 het volgende:
Wat is jullie mening over Boek*stein? Die sluiten lening na lening af voor het ene project na het andere project. Hierdoor lopen zekerheden wat door elkaar heen. Voordeel is wel dat ze het nodige in eigen beheer kunnen doen en er met depots wordt gewerkt. Hoe zijn de betalingservaringen binnen de andere Kast*l*man-projecten?
in de weide omgeving wordt er niks boven de 700k verkocht dus super courant is het niet. echt een kaartenhuis qua zekerheden moet allemaal nog gerealiseerd worden. Bijna hetzelfde als bij de comfort leningen, dus ik laat deze 100% lopen...
pi_221463285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 09:13 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
- pand incourant en incourante meters voor die locatie. Vind het daarnaast ook niet echt een terrein/omgeving voor dit. Heb je een automotive bedrijf met wel 13 pp om je heen
- waarde pand overeenkomstig koopsom
- bv's onderliggend te mager voor dit soort grote sommen
- cashflow wordt voor een groot deel opgeslokt door rente/aflossing waardoor groei minder makkelijk wordt
- cashflow op basis van de huidige huur is prima
- herfinanciering met zo'n hoge ltv na looptijd gaat bancair niet lukken en dan ben je ook nog eens afhankelijk van goede taxatie en financiele marktomstandigheden

Persoonlijk wacht ik op een andere investeringsmogelijkheid, ik zie het hier niet.
Tnx, helder!

Ik zit nog even naar de parkeerplaatsen te kijken; ik denk dat er met wat fantasie wel meer auto's kunnen staan op eigen terrein. Aan de overkant van de weg zijn ook nog plaatsen, niet duidelijk of dat openbare weg is.
Toevallig was ik gisteren nog bij 'mijn' Kwikfit in Obliville. Die hebben nog veel minder PP maar het is een bloeiende vestiging volgens mij. Men zal er toch wel over nagedacht hebben?

In het eerste volle jaar betalen ze 127.500 euro aan rente tegen nu 65K aan huur dus dat kost ze 62.500 extra , netto minder resultaat 46K. Gezien hun resultaten tot dusver is dat op te hoesten zelfs zonder extra groei. Er moet natuurlijk ook nog afgelost worden. Vanaf maand 7 5.833 euro per maand.

Die herfinanciering is idd een zware kwestie. Bancair uitgesloten, wellicht een vervolg via Collin zelf of iemand anders die wat risico durft te nemen.

Geen parel, misschien een basisbedrag vanwege de rente en het niet al te hoge afschrijfrisico. Er komt altijd wel een flink deel terug.
Pecunia non olet
pi_221464139
Kaiser bij collin
Ik zit al in de eerste en voor mij te kortlopend

SPOILER
  donderdag 30 juli 2026 @ 14:19:29 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221464547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 13:19 schreef Fredericm het volgende:
Kaiser bij collin
Ik zit al in de eerste en voor mij te kortlopend

SPOILER
Meegenomen, bedankt. Enige risico wat ik zie is Duits vastgoed dus mogelijk complexe uitwinnen van zekerheden. Maar gezien de lage LTV geen problemen verwacht.

Boekestijn sla ik wel over.

[ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 30-07-2026 15:04:27 ]
pi_221464728
een portefeuille van circa ¤ 18,2 miljoen
met een betaalstroom van
In privé heeft de ondernemer in 2025 in totaal voor ¤ 281.000,- aan huurinkomsten gehad, met een bijbehorend netto cashflow overschot van ¤ 172.000,-

Die snap ik niet ........ (edit) t zit in zn bedrijf .... prima ...ik wacht alsnog af.
pi_221465809
//gPUsh.ai op GVE om mee te liften op de AI hype ;)

https://www.geldvoorelkaa(...)gen+en+Nieuwsbrieven
pi_221466109
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 17:40 schreef nostra het volgende:

Deze lijkt beter:
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=33124
1e hypotheek op meerdere panden
pi_221466304
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 17:40 schreef nostra het volgende:

Pff. Ze mogen er toch minstens even bijzetten hoe je die idiote bedrijfsnaam uitspreekt. "Hallo, spreek ik met dubbele-schuine-streep-gpeeuush-punt-aai?"
pi_221466313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze lijkt beter:
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=33124
1e hypotheek op meerdere panden
Ze kopen iets voor 1m en dat is 1.7m waard?
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_221466473
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Pff. Ze mogen er toch minstens even bijzetten hoe je die idiote bedrijfsnaam uitspreekt. "Hallo, spreek ik met dubbele-schuine-streep-gpeeuush-punt-aai?"
Doet een beetje denken aan F/Rite Air.
pi_221469943
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef VDF het volgende:

[..]
Ze kopen iets voor 1m en dat is 1.7m waard?
Wel gebaseerd op WOZ waarde niet op taxatiewaarde. Zou goed geweest zijn als GVE de reden van de lagere aankoopprijs had vermeld.
pi_221470687
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2026 19:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Doet een beetje denken aan F/Rite Air.
Er zal wel een doelgroep voor zijn maar voor mij is zo'n rare naam voldoende reden om er omheen te lopen. Hoe kun je zulke mensen nog serieus nemen, althans genoeg om er geld in te steken..... :?

Op zich klinkt het verhaal plausibel en ze draaien al een mooie omzet maar zonder harde zekerheid een duidelijke no-go. Geen idee wat die servers op zouden brengen als het mis gaat. En hoe snel die dingen verouderen.
Pecunia non olet
pi_221471571
LAATSTE oproep mijnerzijds m.b.t. CCF en Parc Zaarderheiken.

Wij hebben een Whatsapp groepje gevormd die in principe gezamenlijk gaat optrekken. Momenteel hebben we 9 Fok users die minstens 11 CCF accounts vertegenwoordigen.

Als je wilt aansluiten of iemand kent die wil aansluiten dan mij graag een PM sturen of even reageren op deze post.

[ Bericht 0% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 01-08-2026 09:31:59 ]
pi_221471917
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Er zal wel een doelgroep voor zijn maar voor mij is zo'n rare naam voldoende reden om er omheen te lopen. Hoe kun je zulke mensen nog serieus nemen, althans genoeg om er geld in te steken..... :?
pi_221473007
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_221473582
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ze gebruiken in ieder geval Perplexity en niet ChatGPT.
pi_221474212
NW SIG Middenweg / sinds 15jun26 op funda

https://www.funda.nl/deta(...)nweg-221-2/80853744/
pi_221474444
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 12:53 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
LAATSTE oproep mijnerzijds m.b.t. CCF en Parc Zaarderheiken.

Wij hebben een Whatsapp groepje gevormd die in principe gezamenlijk gaat optrekken. Momenteel hebben we 7 Fok users die minstens 9 CCF accounts vertegenwoordigen.

Als je wilt aansluiten of iemand kent die wil aansluiten dan mij graag een PM sturen of even reageren op deze post.
Ik wil graag aansluiten. Aangezien ik me recent geregistreerd heb kan ik nog geen PM sturen. Vandaar deze reactie op de post.
pi_221474777
(CRE)

Nou, Dongen krijgt zowaar een half procentpunt :') extra vergoeding en gaat nu echt (ÉCHT!) in september aflossen.

Iemand ooit nog wat gehoord over dat conversievoorstel van Slu*shaven wat we in juni zouden moeten krijgen (en bij niet doorrollen uiterlijk :') in augustus zou worden afgelost)?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 20:01:49 #225
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_221475707
Eind juni werden voor Rijnland Palts I en Frankfurt I deelaflossingen aangekondigd voor in de loop van de maand juli, ter hoogte van circa 20%.
Op de allerlaatste dag is dit vanmiddag alléén gelukt voor eerstgenoemd project. En geen 20% maar 15%. Beter iets dan niets, maar dit gaat zo nog jarenlang duren.
pi_221476803
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 20:01 schreef InVestEerder het volgende:
Eind juni werden voor Rijnland Palts I en Frankfurt I deelaflossingen aangekondigd voor in de loop van de maand juli, ter hoogte van circa 20%.
Op de allerlaatste dag is dit vanmiddag alléén gelukt voor eerstgenoemd project. En geen 20% maar 15%. Beter iets dan niets, maar dit gaat zo nog jarenlang duren.
Dat geeft toch niet. Hoe langer dit duurt hoe meer we eraan verdienen
pi_221477858
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:03 schreef nostra het volgende:
(CRE)

Nou, Dongen krijgt zowaar een half procentpunt :') extra vergoeding en gaat nu echt (ÉCHT!) in september aflossen.

Iemand ooit nog wat gehoord over dat conversievoorstel van Slu*shaven wat we in juni zouden moeten krijgen (en bij niet doorrollen uiterlijk :') in augustus zou worden afgelost)?
CRE update: "Update aflossing en verhoging rentevergoeding
31-07-2026
In onze vorige update gaven wij aan dat de bancaire herfinanciering in juli 2026 zou worden afgerond. De bankofferte is definitief en de aflossing staat vast; de afwikkeling loopt echter langer door dan voorzien, mede door de vakantieperiode. Op basis van de laatste berichtgeving wordt de aflossing na de zomer verwacht, naar verwachting eind september 2026. Zodra de definitieve passeerdatum bij de notaris bekend is, informeren wij u hierover.

De onderliggende positie blijft onverminderd sterk. Als tegemoetkoming voor deze uitloop wordt de rentevergoeding vanaf 1 augustus 2026 verhoogd naar 7,5% op jaarbasis, tot het moment van aflossing. Deze verhoging geldt automatisch; u hoeft hiervoor niets te doen."

De rente was 7,75% per jaar.....
pi_221478685
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 22:55 schreef Boyette het volgende:

[..]
Dat geeft toch niet. Hoe langer dit duurt hoe meer we eraan verdienen
Over lange termijn denken gesproken: het Caribbean Bootje op Collin is inmiddels afgelost, veel plezier zullen ze er niet aan beleefd hebben, veel geldzorgen, corona en uiteindelijk verkoop.
Voor ons: iedere euro met 36 cent rendement weer terug. Geduld loont, vooral met goede zekerheid. :7
Pecunia non olet
pi_221479099
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:12 schreef JayKay81 het volgende:

[..]
Ik wil graag aansluiten. Aangezien ik me recent geregistreerd heb kan ik nog geen PM sturen. Vandaar deze reactie op de post.
Ik wil mij vooralsnog niet aansluiten maar zou het op prijs stellen als jullie de samenvatting van de reacties van Collin, al dan niet vertrouwelijk, zouden kunnen delen. De afwikkeling wil ik wel graag volgen.
pi_221479744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:47 schreef tuiniertje het volgende:

[..]
CRE update: "Update aflossing en verhoging rentevergoeding
31-07-2026
In onze vorige update gaven wij aan dat de bancaire herfinanciering in juli 2026 zou worden afgerond. De bankofferte is definitief en de aflossing staat vast; de afwikkeling loopt echter langer door dan voorzien, mede door de vakantieperiode. Op basis van de laatste berichtgeving wordt de aflossing na de zomer verwacht, naar verwachting eind september 2026. Zodra de definitieve passeerdatum bij de notaris bekend is, informeren wij u hierover.

De onderliggende positie blijft onverminderd sterk. Als tegemoetkoming voor deze uitloop wordt de rentevergoeding vanaf 1 augustus 2026 verhoogd naar 7,5% op jaarbasis, tot het moment van aflossing. Deze verhoging geldt automatisch; u hoeft hiervoor niets te doen."

De rente was 7,75% per jaar.....
Dongen I was 5,5, neem aan dat ze die bedoelen, maar lekker helder is het niet.
pi_221479855
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 12:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik wil mij vooralsnog niet aansluiten maar zou het op prijs stellen als jullie de samenvatting van de reacties van Collin, al dan niet vertrouwelijk, zouden kunnen delen. De afwikkeling wil ik wel graag volgen.
Ik weet niet in hoeverre we hier gaan updaten en in hoeverre resultaten die wij zouden boeken ook toepasbaar zouden zijn op alle investeerders. Dat laatste is niet perse de inzet. Wel lijkt het me heel redelijk dat iedereen die zich aansluit later nog kan beslissen of die met naam en investeerdersnummer bekend wil worden (gemaakt) bij CCF. En iedereen kan zich natuurlijk altijd terugtrekken.
pi_221479862
Mja, het ook weer niet een free ride worden, voelt wat bezwaarlijk van mijn kant. Eens met Show verder.
pi_221479883
Ik was vandaag eens bezig om wat analyses op mijn portefeuille te doen, m.b.t. AI.

"ongemerkt" kun je dan soms best wat concentratierisico hebben. Zie hier bijv (puur bij Collin) de proposities waar direct of indirect dezelfde leningnemer bij betrokken is.

SPOILER
pi_221479896
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:39 schreef peterc het volgende:
NW SIG Middenweg / sinds 15jun26 op funda

https://www.funda.nl/deta(...)nweg-221-2/80853744/
Dit kan een leuke investering worden, heb nog niet gekeken of de 6 maanden boeterente hier op van toepassing is, bij vervroegde aflossing.

Want daar kun je vanuit gaan, dat hij eerder afgelost wordt.
pi_221479919
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:11 schreef quepos het volgende:

[..]
Dit kan een leuke investering worden, heb nog niet gekeken of de 6 maanden boeterente hier op van toepassing is, bij vervroegde aflossing.

Want daar kun je vanuit gaan, dat hij eerder afgelost wordt.
Maar 2 maanden boeterente zie ik net.
pi_221480179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 12:57 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik weet niet in hoeverre we hier gaan updaten en in hoeverre resultaten die wij zouden boeken ook toepasbaar zouden zijn op alle investeerders. Dat laatste is niet perse de inzet. Wel lijkt het me heel redelijk dat iedereen die zich aansluit later nog kan beslissen of die met naam en investeerdersnummer bekend wil worden (gemaakt) bij CCF. En iedereen kan zich natuurlijk altijd terugtrekken.
Ondanks dat dit wel een hele unieke casus is, zijn sommige elementen misschien ook in algemene zin van toepassing voor de crowd en dan zou dat deel wellicht interessant zijn om te delen. O.a. de vraag hoe zij om gaan met het delen van het taxatieverslag. Mochten wij in grote hoofdlijnen mogen meelezen in dit dossier, dan zou dat (voor mij persoonlijk) erg welkom zijn. Succes met het traject.
pi_221486630
SIG staat open Amsterdam
pi_221486809
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:02 schreef zeeland6 het volgende:
SIG staat open Amsterdam
meegenomen / zij het modest
Op de website vd makelaar staat het pand sinds 12mrt2026 i d sale & blijkbaar sinds 16juni26 pas op funda

https://bic-vastgoed.nl/woning/amsterdam-middenweg-221-2/
pi_221486890
quote:
12s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:29 schreef peterc het volgende:

[..]
meegenomen / zij het modest
Op de website vd makelaar staat het pand sinds 12mrt2026 i d sale & blijkbaar sinds 16juni26 pas op funda

https://bic-vastgoed.nl/woning/amsterdam-middenweg-221-2/
Op funda nu ook 3x
1ste keer 550k
2de keer 525k
3de keer 495k
pi_221490437
Vlagje uit voor TTM Finishing op CCF; braaf volledig afgelost. Om een of andere reden veel sympathie voor dit project gekregen in de loopt van tijd; blijft raar hoe je bij CF bij sommige projecten dat hebt.

Voor Juli mis ik trouwens wel nog VGT Dyko op CCF.
pi_221490882
CCF project wat na moeilijke tijden helaas toch failliet is gegaan. Stond nog 25% open.

SPOILER
pi_221491027
CCF van der Wel / links & rechts is er al een opbouw, dus vergunning zal geen issue zijn.
Nu zo te zien 2 wooneenheden, maakt hij er 3 van met opbouw of wordt het één woonhuis.

https://www.funda.nl/deta(...)rstraat-60/44496450/

Onze Hugo heeft ook nog lopen bij CCF (keurige betalingen)
46822 Bedrijfsunit Agriport 110k loopt tot jan31 (hierop al 2x deelafloss gedaan in dec24+25)(vanaf dec23)
52352 Gerrit Bolkade Zaandam 2x nw Garageboxen 100k loopt nog tot jan2029 (vanaf jan26)
dat had CCF er wel ff bij kunnen zetten

Zat bij opening al voor een goed deel (ongev 45%) vol

[ Bericht 12% gewijzigd door peterc op 03-08-2026 11:05:43 ]
pi_221491279
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 08:24 schreef Bieselke het volgende:
Vlagje uit voor TTM Finishing op CCF; braaf volledig afgelost. Om een of andere reden veel sympathie voor dit project gekregen in de loopt van tijd; blijft raar hoe je bij CF bij sommige projecten dat hebt.

Voor Juli mis ik trouwens wel nog VGT Dyko op CCF.
Frank Klemann :r
Ik denk niet dat die flapoor ooit nog 'coach van de maand' wordt bij Collin....
Pecunia non olet
pi_221494006
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:08 schreef Jaco078 het volgende:
Ik was vandaag eens bezig om wat analyses op mijn portefeuille te doen, m.b.t. AI.

"ongemerkt" kun je dan soms best wat concentratierisico hebben. Zie hier bijv (puur bij Collin) de proposities waar direct of indirect dezelfde leningnemer bij betrokken is.

SPOILER
Zijn dit alleen projecten waar je zelf in zit of heb je alles van Collin in de AI molen gegooid?
Gevaarlijk voor investeerders en ook voor het platform. Ze kunnen wel stellen dat het allemaal aparte projecten zijn met hun eigen zekerheden maar in geval van financiële moeilijkheden is het erg verleidelijk om met geld te schuiven tussen de verschillende BV's. Duurzaam Investeren was er bijna aan onderdoor gegaan als ze niet waren overgenomen door Enerfip, die opmerking werd tenminste gemaakt tijdens een van de webinars over de afhandeling van de tientallen Trio projecten.
pi_221496706
Artikel over CRE project in Putte:

SPOILER
pi_221496719
Aardig project bij Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/

Tenzij er gekke dingen aan het licht komen, wou ik deze wat extra inleggen.
Pecunia non olet
pi_221497897
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:15 schreef obligataire het volgende:
Aardig project bij Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/

Tenzij er gekke dingen aan het licht komen, wou ik deze wat extra inleggen.
Hem net ook even doorgenomen en geen rare zake gezien. Onderpanden lijken mij onder aan de streep ook oké. Geen/nauwelijks aflossing. Zelf voornemens om hem ruim mee te nemen.
https://www.fundainbusine(...)222-besterdplein-32/

[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 04-08-2026 11:12:38 ]
pi_221497917
De Nordic Star is een modern en goed onderhouden motorvrachtschip dat dankzij zijn afmetingen en laadvermogen breed inzetbaar is voor het vervoer van droge bulklading op de Europese binnenwateren. De volledig gereviseerde hoofdmotor, de goede technische staat en het geldige Unie Binnenvaartcertificaat bieden een solide basis voor een betrouwbare en duurzame exploitatie. De bevrachting vindt plaats via een vaste bevrachter, waardoor vanaf de start sprake is van een solide basis voor de exploitatie.

Waarom investeren in de “Nordic Star” (wordt ms Constantia)

Bedrag: ¤ 185.000
Classificatie: 5s
Rente: 8,00% per jaar
Looptijd: 84 maanden
LTV: 92%
Belangrijkste zekerheden: Tweede hypotheek op MS Nordic Star ad EUR 185.000,=

Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)G4cSuxhdSCoZ-RNWYaa8
pi_221499667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:08 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Nog een voorbeeldje
project GVE Krein Onroerend Goed BV De Boys hiervan Michael & Nick van der Meer zijn met hun hld's Laurentius Beheer & NG van der Meer Beheer ook verwant aan de GVE BM Capital 1 t/m 5 projecten ; 26197 & 26951 lopen nog de andere 26682 + 26948 + 26949 zijn vervroegd afgelost. (Nog) nooit gedoe gehad met deze projecten.

Het bijhouden van leningnemers & entiteiten heeft zo inderdaad zijn voordelen vwb ervaringen van - en risico's met leningnemers

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 04-08-2026 21:09:01 ]
pi_221500241
Çemrek Holding B.V.
¤ 1.150.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

SPOILER
pi_221500358
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:47 schreef Lezer8857 het volgende:
Çemrek Holding B.V.
¤ 1.150.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

SPOILER
Heb ik al drie van. Qua betalen idd keurig. Behalve de eerste (2 jaar oud) lopen ze nog niet lang dus heel veel kun je daar niet van zeggen.

Ik vind het allemaal net iets te ingewikkeld en vrijblijvend in deze pitch, met ook alle voorgaande financieringen die nog spelen. Ze hebben flink wat schuld intussen.
Maar basis durf ik hem wel mee te nemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 04-08-2026 16:18:50 ]
Pecunia non olet
pi_221500412
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Heb ik al drie van. Qua betalen idd keurig. Behalve de eerste (2 jaar oud) lopen ze nog niet lang dus heel veel kun je daar niet van zeggen.

Ik vind het allemaal net iets te ingewikkeld en vrijblijvend in deze pitch, met ook alle voorgaande financieringen die nog spelen. Ze hebben flink wat schuld intussen.
Hier precies hetzelfde verhaal. Maar ik neem hem niet mee.
pi_221500426
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:21 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Hier precies hetzelfde verhaal. Maar ik neem hem niet mee.
Idem, worden er mij te snel teveel.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:52:30 #254
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_221500628
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ze passen de boeken van "Rijke pa, arme pa" toe zoals het bedoeld is.
pi_221500643
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Idem, worden er mij te snel teveel.
Ik leg mijn eieren ook liever in dit mandje https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/
Dus als daar een linkje van is doe ik mee.
pi_221500747
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:52 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Ze passen de boeken van "Rijke pa, arme pa" toe zoals het bedoeld is.
Ik hik ook een beetje tegen die waardebepaling aan. Taxatie wederom een stuk hoger dan de aankoopprijs. Als ik reken met de koopprijs dan is de LTV 91% op een niet al te courant object.
Toch maar laten lopen. Geld liever naar dat andere project idd.
Pecunia non olet
pi_221501284
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik leg mijn eieren ook liever in dit mandje https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/
Dus als daar een linkje van is doe ik mee.
Op veler verzoek. Ik twijfel ivm potentieel snel aflossen

SPOILER
pi_221501481
Volgend jaar zouden er twee *emreks afgelost moeten worden, tegen die tijd heb ik wel weer zin om een nieuwe mee te nemen, nu even niet.
pi_221502297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 18:36 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Op veler verzoek. Ik twijfel ivm potentieel snel aflossen

SPOILER
Dank. Ik laat deze aan me voorbijgaan.

Ik ben geen fan van combinatiepanden (wonen + werken), omdat die bij een executieverkoop vaak fors in waarde dalen. Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.

Verder is er geen eigen inbreng en wordt er nauwelijks afgelost. In een worstcasescenario vind ik dit daarom geen "risicovrije" investering. Gezien dat risicoprofiel vind ik een rendement van 7,5% te laag.
pi_221502892
SIG Zaandam staat weer open? Is het project al besproken?
pi_221503732
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 20:45 schreef xander129 het volgende:
Ik ben geen fan van combinatiepanden (wonen + werken), omdat die bij een executieverkoop vaak fors in waarde dalen. Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.
Dit pand heeft wel drie kadastrale nummers (gesplitst?) en de woning heeft een eigen ingang
quote:
Adres
Besterdplein 32a
5014HP
Tilburg
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 452.000 euro
01-01-2024 424.000 euro
01-01-2023 413.000 euro

Bouwjaar:
1908
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
212m2
quote:
De bovenwoning bevindt zich op de eerste en tweede etage. De woning is toegankelijk vanuit een zelfstandige entree in de voorgevel aan het Besterdplein.
De eerste etage bestaat uit een grote leefruimte met een aparte keuken verder zijn op deze laag twee slaapkamers en een badkamer voorhanden. Aan de achterzijde is toegang tot het terras. Vanuit de trapopgang bereikt men de tweede etage die voorziet in 3 slaapkamers en een badkamer met douche en toilet.
De bovenwoning heeft een oppervlakte van circa 200 m2 BVO.
Blijft dit dan een risico of kan de woning los worden verkocht?

[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2026 05:45:41 ]
pi_221503947
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 05:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit pand heeft wel drie kadastrale nummers (gesplitst?) en de woning heeft een eigen ingang
[..]
[..]
Blijft dit dan een risico of kan de woning los worden verkocht?
op perceel 5117 staan de adressen die niet gesplitst zijn. De andere percelen betreffen "grond" en niet grond + huisnummer dus juridisch niet gesplitst. Wat hij wel kan verkopen is een stukje grond. Ik vermoed dat een splitsingsvergunning hier geen heel groot probleem gaat opleveren maar dat terzijde.

een overweging kan zijn dat het meest van de lening gedekt is door "woningen" en een deeltje dmv bedrijfsmatig vastgoed. Echter, het is natuurlijk wel vreemd dat de huurinkomsten de rentelasten niet kunnen dekken waardoor je naast een vastgoedrisico ook een duidelijker betaalbaarheidsrisico hebt vanuit de debiteur.

Ik laat deze ook lopen, komt vanzelf wel weer iets moois (lees betere propositie)
pi_221504085
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:07 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
Echter, het is natuurlijk wel vreemd dat de huurinkomsten de rentelasten niet kunnen dekken ............
Daarbij is relevant dat de KCS het pand huurde dus die huurlast valt weg. Dan wordt het al een ander verhaal natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_221504109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 20:45 schreef xander129 het volgende:

[..]
Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.

Op basis van de resultatenrekening cijfers in de ebi zou je kunnen concluderen dat hij 36k bespaart op huurlasten, dus als je dat bij de huurinkomsten optelt is er wel een klein positief verschil tov de rentelasten.
pi_221504225
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Op basis van de resultatenrekening cijfers in de ebi zou je kunnen concluderen dat hij 36k bespaart op huurlasten, dus als je dat bij de huurinkomsten optelt is er wel een klein positief verschil tov de rentelasten.
De huur werd jaarlijks geïndexeerd dus dat kleine verschil zal met de jaren steeds groter worden.
Een stukje aflossing had ik wel fijn gevonden maar daar was blijkbaar weinig ruimte voor.

Met twee 1e hypotheken en een 2e hypotheek op het woonhuis is er sowieso veel dekking en privé commitment van de ondernemers. Het moet raar lopen wil je hier een serieus bedrag aan kwijtraken.
Pecunia non olet
pi_221504315
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:16 schreef obligataire het volgende:

[..]
De huur werd jaarlijks geïndexeerd dus dat kleine verschil zal met de jaren steeds groter worden.
Een stukje aflossing had ik wel fijn gevonden maar daar was blijkbaar weinig ruimte voor.

Met twee 1e hypotheken en een 2e hypotheek op het woonhuis is er sowieso veel dekking en privé commitment van de ondernemers. Het moet raar lopen wil je hier een serieus bedrag aan kwijtraken.
dat laatste ben ik zeker met je eens, het is niet perse een hele slechte. maar ik denk dat er betere proposities bestaan in de komende weken.
pi_221504737
Het valt me voor het eerst op dat je nu via de app met een gedeelde link kan inschrijven vooraf. Mooie verbetering van de app.
pi_221505547
SPOILER
Daar komt weer een veiling aan.
pi_221505628
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 21:36 schreef xander129 het volgende:
SIG Zaandam staat weer open? Is het project al besproken?
Ja, vreemd, viel mij ook op. Alsof ze mensen over de streep hopen te trekken door het project bijna vol te laten zijn, en zodra het is volgeschreven weer een stukje vrij laten vallen. Dit is een aanname, maar het lijkt me sterk dat er opeens voor ¤200K aan toezeggingen is teruggetrokken.

EDIT: Een dag later alsnog weer volgestort door SIG.

[ Bericht 4% gewijzigd door djtiesto8 op 06-08-2026 13:09:15 ]
  woensdag 5 augustus 2026 @ 12:19:03 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221505867
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
SPOILER
Daar komt weer een veiling aan.
Goh, ellende met kozijnen. Verrassend :)

Als ik in één branche never nooit zal investeren zijn het kozijnen. Vol met cowboys en oplichters.
pi_221506440
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Goh, ellende met kozijnen. Verrassend :)

Als ik in één branche never nooit zal investeren zijn het kozijnen. Vol met cowboys en oplichters.
Kan zijn echter hier zullen we geen pijn hebben gezien de zekerheden.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:05:49 #272
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_221507082
Voor de maxcrowd funders kijk in je mail. duitse vastgoedproject Project Parkstraße Nidda 63667 Germany ID: 1576781.

Je krijgt 5% hele procent bij akkoord gaan. Of je even wilt stemmen in 48 uur in vakantie periode.

En zo als ik het lees heeft dit ook effect op de rest van de leningen?

"Zonder directe ingreep van buitenaf klapt de eventuele eigendomsoverdracht, volgt er een onafwendbaar faillissement van MCW"

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Beste investeerder,

We begrijpen dat u de afgelopen twee jaar met veel ongeduld en zorgen heeft gewacht op nieuws rondom de investering in het Duitse vastgoedproject Project Parkstraße Nidda 63667 Germany ID: 1576781. Het recente vonnis van de Duitse rechter leek de finishlijn. Helaas moeten we u vandaag een bericht sturen dat rauw op uw dak zal vallen, maar openheid en realisme zijn nu het allerbelangrijkst.

De bittere realiteit achter de schermen

De rechtbank heeft de omvangrijke geldvordering van ¤ 354.100,00 plus rente aan de leningnemer (MCW Immobiliën UG) toegewezen. De tegenpartij kan deze schuld echter niet betalen. De enige manier om aan het vonnis te voldoen en onze inleg te redden, is door het pand alsnog officieel op naam van MCW te zetten. Een definitief akkoord hierover ontbreekt op dit moment nog, omdat de tegenpartij hoger beroep heeft aangetekend en MCW zelf een acute schuld van ¤ 50.000,- heeft openstaan bij de bank en de belastingdienst.

De Duitse autoriteiten weigeren mee te werken en de notaris kan het pand niet vrijgeven in het Grundbuch zolang MCW deze ¤ 50.000,- niet direct voldoet. MCW heeft dit geld zelf niet. Zonder directe ingreep van buitenaf klapt de eventuele eigendomsoverdracht, volgt er een onafwendbaar faillissement van MCW en is de gezamenlijke Crowdfunding-inleg definitief 100% waardeloos en verloren.

Een helpende hand en een concreet aanbod

Een van de investeerders, heeft besloten zijn nek uit te steken om het faillissement af te wenden. De investeerder is bereid om het zware financiële risico van die extra ¤ 50.000,- op zich te nemen en dit op een Duitse notariële derdenrekening te storten om de schulden van MCW direct af te lossen. Hierdoor kan MCW haar openstaande fiscale verplichtingen voldoen, waarmee de weg direct vrijkomt voor een succesvolle levering van het pand.

Dit leidt tot het volgende finale, maar reële aanbod aan u:

Directe afkoopsom: U ontvangt 5% van de nominale waarde van uw huidige openstaande lening deel.
    Geen risico meer: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's, Duitse advocatenkosten en de langdurige faillissementsafwikkeling van MCW.
    Harde veiligheid (Opschortende voorwaarde): Dit aanbod en de uitbetaling treden pas in werking op het moment dat de Duitse notaris de inschrijving in het Grundbuch definitief heeft afgerond. Mocht de reddingsoperatie onverhoopt toch stranden, dan kost dit u niets (maar blijft de huidige default-status van kracht).

Waarom vragen we u dit te overwegen?

Niemand van ons had dit scenario voor ogen toen we instapten. Dat MCW zelf schulden heeft opgelopen die de boel blokkeren, is buitengewoon pijnlijk. Maar we staan nu voor de harde keuze: ofwel kiezen voor 5% gegarandeerd overhouden bij een succesvolle overdracht, ofwel we houden koppig vast aan een vordering op een bedrijf dat deze week failliet gaat, waardoor we allemaal definitief op ¤ 0,- eindigen.

Investeerders die niet akkoord gaan met dit aanbod, blijven achter in de oude, ongedekte structuur en worden in rangorde achtergesteld bij de nieuwe kapitaalinjectie.

Hoe geeft u uw keuze door?

Lees dit voorstel rustig door. De formele afhandeling verloopt via een officiële, veilige DocuSign-procedure van Max Crowdfund. Gezien de harde deadlines van de Duitse advocaten verzoeken wij u uiterlijk binnen 48 uur na heden te stemmen met de blauwe stemknop.

Bij een "JA" ontvangt u direct aansluitend de officiële DocuSign-akte in uw mailbox.

[ Bericht 7% gewijzigd door proxydude op 05-08-2026 15:21:29 ]
pi_221507465
Schimmige deals bij MAX. “Een van de investeerders”, maar dan wel iemand die kennelijk eerder op de hoogte wordt gebracht dan de rest.
pi_221507599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:09 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Schimmige deals bij MAX. “Een van de investeerders”, maar dan wel iemand die kennelijk eerder op de hoogte wordt gebracht dan de rest.
Of die (omdat hij/zij er groot in zat??) zelf het initiatief heeft genomen.
pi_221507652
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Of die (omdat hij/zij er groot in zat??) zelf het initiatief heeft genomen.
Is dit gelijksoortige situatie vergelijkbaar met eentje eerder is gecommuniceerd waarbij een paar grote investeerders alle "kleintjes" tegen een bepaald (laag?) percentage uitkochten?
pi_221507691
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:33 schreef tnhb het volgende:

[..]
Is dit gelijksoortige situatie vergelijkbaar met eentje eerder is gecommuniceerd waarbij een paar grote investeerders alle "kleintjes" tegen een bepaald (laag?) percentage uitkochten?
Geen idee.

Ik heb er gelukkig niets meer lopen.
Zelf had ik maar twee projecten als proef héél klein meegenomen. Ook daar bleef weinig meer van over. Bij mij bleef mijn totale schade/leergeld beperkt tot een paar honderd euro.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 18:01:36 #277
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_221508320
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:33 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dan mogen ze dat klein bedrag ook in hun "hol" stoppen.
pi_221509071
Bedrag: ¤ 250.000
Rente: 6,5%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 1

Toelichting
Vastgoedondernemer Danny van der Horst is al jarenlang actief op de Nederlandse vastgoedmarkt, met een sterke focus op de regio Den Haag. In de afgelopen jaren bouwde hij een omvangrijke vastgoedportefeuille op van meer dan 140 woningen met ruim 180 actieve huurders en realiseerde hij via Geldvoorelkaar.nl 29 succesvol gefinancierde vastgoedprojecten, waarvan een groot deel voortijdig is afgelost. Met deze financiering van ¤ 250.000 wordt de vastgoedportefeuille verder uitgebreid en geoptimaliseerd. De ondernemer investeert zelf substantieel mee en verstrekt daarnaast een persoonlijke borgstelling van maximaal ¤ 250.000.

Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)bI2TReJagy8p_o5jX3AM
pi_221509809
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:05 schreef proxydude het volgende:
Beste investeerder,

We begrijpen dat u de afgelopen twee jaar met veel ongeduld en zorgen heeft gewacht op nieuws rondom de investering in het Duitse vastgoedproject Project Parkstraße Nidda 63667 Germany ID: 1576781. Het recente vonnis van de Duitse rechter leek de finishlijn. Helaas moeten we u vandaag een bericht sturen dat rauw op uw dak zal vallen, maar openheid en realisme zijn nu het allerbelangrijkst.

De bittere realiteit achter de schermen

De rechtbank heeft de omvangrijke geldvordering van ¤ 354.100,00 plus rente aan de leningnemer (MCW Immobiliën UG) toegewezen. De tegenpartij kan deze schuld echter niet betalen. De enige manier om aan het vonnis te voldoen en onze inleg te redden, is door het pand alsnog officieel op naam van MCW te zetten. Een definitief akkoord hierover ontbreekt op dit moment nog, omdat de tegenpartij hoger beroep heeft aangetekend en MCW zelf een acute schuld van ¤ 50.000,- heeft openstaan bij de bank en de belastingdienst.

De Duitse autoriteiten weigeren mee te werken en de notaris kan het pand niet vrijgeven in het Grundbuch zolang MCW deze ¤ 50.000,- niet direct voldoet. MCW heeft dit geld zelf niet. Zonder directe ingreep van buitenaf klapt de eventuele eigendomsoverdracht, volgt er een onafwendbaar faillissement van MCW en is de gezamenlijke Crowdfunding-inleg definitief 100% waardeloos en verloren.

Een helpende hand en een concreet aanbod

Een van de investeerders, heeft besloten zijn nek uit te steken om het faillissement af te wenden. De investeerder is bereid om het zware financiële risico van die extra ¤ 50.000,- op zich te nemen en dit op een Duitse notariële derdenrekening te storten om de schulden van MCW direct af te lossen. Hierdoor kan MCW haar openstaande fiscale verplichtingen voldoen, waarmee de weg direct vrijkomt voor een succesvolle levering van het pand.

Dit leidt tot het volgende finale, maar reële aanbod aan u:

Directe afkoopsom: U ontvangt 5% van de nominale waarde van uw huidige openstaande lening deel.
Geen risico meer: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's, Duitse advocatenkosten en de langdurige faillissementsafwikkeling van MCW.
Harde veiligheid (Opschortende voorwaarde): Dit aanbod en de uitbetaling treden pas in werking op het moment dat de Duitse notaris de inschrijving in het Grundbuch definitief heeft afgerond. Mocht de reddingsoperatie onverhoopt toch stranden, dan kost dit u niets (maar blijft de huidige default-status van kracht).

Waarom vragen we u dit te overwegen?

Niemand van ons had dit scenario voor ogen toen we instapten. Dat MCW zelf schulden heeft opgelopen die de boel blokkeren, is buitengewoon pijnlijk. Maar we staan nu voor de harde keuze: ofwel kiezen voor 5% gegarandeerd overhouden bij een succesvolle overdracht, ofwel we houden koppig vast aan een vordering op een bedrijf dat deze week failliet gaat, waardoor we allemaal definitief op ¤ 0,- eindigen.

Investeerders die niet akkoord gaan met dit aanbod, blijven achter in de oude, ongedekte structuur en worden in rangorde achtergesteld bij de nieuwe kapitaalinjectie.

Hoe geeft u uw keuze door?

Lees dit voorstel rustig door. De formele afhandeling verloopt via een officiële, veilige DocuSign-procedure van Max Crowdfund. Gezien de harde deadlines van de Duitse advocaten verzoeken wij u uiterlijk binnen 48 uur na heden te stemmen met de blauwe stemknop.

Bij een "JA" ontvangt u direct aansluitend de officiële DocuSign-akte in uw mailbox.
Schrijft MAX hier nu echt dreigend: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's ?

Dat is wat mij betreft nu al DE gotspe van de 21e eeuw in crowdfundland. Blij dat ik geen ene eurocent naar deze klunzen heb overgemaakt.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 07:20:34 #280
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_221510438
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:22 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Schrijft MAX hier nu echt dreigend: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's ?

Dat is wat mij betreft nu al DE gotspe van de 21e eeuw in crowdfundland. Blij dat ik geen ene eurocent naar deze klunzen heb overgemaakt.
Ik had het project al afgeboekt. Dan wil ik die paar procenten ook niet. Op naar een faillissement.
pi_221510454
quote:

[..]

Het klinkt alsof je nog aansprakelijk gesteld kan worden voor méér dan je inleg. Of een AT om 5 uur naast je bed kan staan. :')
  donderdag 6 augustus 2026 @ 08:32:28 #282
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_221510665
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 07:20 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Ik had het project al afgeboekt. Dan wil ik die paar procenten ook niet. Op naar een faillissement.
Inderdaad laat ze maar naar de kloten gaan. Ik was er all vanuit gegaan dat ik mijn inleg kwijt was. die 5% procent mogen ze op een plek stoppen waar de zon niet schijnt. En hopelijk duurt het lekker lang " en de langdurige faillissementsafwikkeling van MCW." Zodat ze er elke dag aan herinnerd wordt wat voor tering zooi ze er gemaakt van hebben.

En wat zou er gebeuren als je gewoon niet stemt Ja of nee? Dan kunnen ze je ook niet veel maken lijkt mij? Of is het dan automatisch nee?
pi_221510863
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:01 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Dan mogen ze dat klein bedrag ook in hun "hol" stoppen.
Het wordt steeds minder. Bij Bad Honnef gaven ze nog 20%, bij Rushland 10% en hier blijkbaar (ik zit er niet in) slechts 5%.
Wat zou hun volgende bod zijn?

Ik heb er zelf nog eentje lopen: Corbelo, Burnley 656559. Of heb ik ergens iets gemist m.b.t. Corbelo.
Pecunia non olet
pi_221511302
quote:

[..]

Te bizar voor woorden deze club. Zoals al aangegeven zouden we deze club voor de rechter moeten slepen, net als bij het andere dossier van CCF waar investeerders samen optrekken.

Bij een ander project waar ik in zat werd inderdaad ook een bizar voorstel gedaan (20% van veilingwaarde), om een investeerder het te laten kopen voor een kutprijs. Dit moeten haast wel relaties zijn, die er met de tonnen winst van door gaan.

Want voor zo'n prijs, of desnoods 25% van de veilingwaarde wil ik ook het vastgoed ook wel kopen. Maar als ik deze vraag in april stelde:

"Wat is de marktwaarde van het pand en is het ook voor andere investeerders mogelijk om het pand alleen/gezamenlijk te kopen / een bieding uit te brengen?"

Dan blijft het stil. Ze willen dus ook geen hogere opbrengst voor de investeerders??
pi_221511730
Linkje Ank* V*stgoed

staat al open op CCF
SPOILER
pi_221512043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Ank* V*stgoed

staat al open op CCF
SPOILER
Lineair dus snel betere LTV.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 11:59:40 #287
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_221512050
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het wordt steeds minder. Bij Bad Honnef gaven ze nog 20%, bij Rushland 10% en hier blijkbaar (ik zit er niet in) slechts 5%.
Wat zou hun volgende bod zijn?

Ik heb er zelf nog eentje lopen: Corbelo, Burnley 656559. Of heb ik ergens iets gemist m.b.t. Corbelo.
Lening 656559 16 Clarence street is een speciaal geval, op deze lening is geen hypotheek gevestigd is dit is verwijtbaar aan het Advocatenkantoor die dit had moeten doen.

*

De advocaat die hier verantwoordelijk voor was is aansprakelijk gesteld door onze advocaat op een no cure no pay basis die een schadevergoeding geëist.

*

Er is inmiddels een curator aangesteld door de rechtbank die de Max vordering binnen het faillissement van de Corbelo Group behandeld.

*

2-12-2025, we hebben een update van onze advocaat (nadat we er om hebben gevraagd) De advocaat is klaar om de knop in te drukken voor de LBA (Letter Before Action), maar deze is nog niet betekend (verstuurd). Dat komt omdat we moeten wachten tot de liquidatie is afgerond door de Curator en kunnen vaststellen wat er nog aan gelden beschikbaar is voor ongedekte schuldeisers in de boedel. Zodra we de bevestiging van de curator hebben ontvangen kunnen we aan de slag.

*

31-1-2026, nieuwe update van onze advocaat, in principe geen enkel nieuw feit. Het onderzoek van de curator loopt nog steeds en het is nog te vroeg om een conclusie op te stellen over de beschikbare middelen. Hierdoor kan de aanmaningsbrief nog steeds niet de deur uit en kunnen wederom niets anders doen dan afwachten.

bovenstaande van de website. Reken er maar op dat je het kwijt bent als ik dit zo lees.
pi_221512112
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
'Lineair' van ¤450K naar ¤400K in 5 jaar.
pi_221512378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Inderdaad zoals djtiesto8 al schreef niet lineair.
Zelf wel even basis meegenomen. Toch twijfel ik nog een beetje want een een troosteloos pand, geen HA en de borgstelling via een negatieve hypotheek verklaring.
pi_221512394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zelf wel even basis meegenomen. Toch twijfel ik nog een beetje want een een troosteloos pand, geen HA en de borgstelling via een negatieve hypotheek verklaring.
Ik had er ook in willen investeren, maar het troosteloze pand en het feit dat er geen actieve horeca in zit, zorgen ervoor dat ik deze aan mij voorbij laat gaan.
pi_221512396
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:10 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
'Lineair' van ¤450K naar ¤400K in 5 jaar.
Dan heb ik inderdaad niet goed/te snel gelezen.
pi_221512507
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Yes, ook basis meegenomen.
pi_221512519
MRM Solutions Holding B.V.
¤ 2.850.000 | 8,0 % rente | 12 maanden

SPOILER
pi_221512541
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Troosteloos is het zeker en dan zeg je het nog netjes.

Vroeger was dit het uitgaansgebied van Ede. maar dat is het allang niet meer. 40 jaar geleden was er al sprake van dat het hele gebied vernieuwd zou worden. Nu de laatste jaren hebben ze het gedeeltelijk aangepakt. Het naast gelegen station is ook helemaal vernieuwd en dan meteen door dit stuk Parkweg te moeten is ook geen visite kaartje voor Ede. Maar ze zijn op de goede weg wat het vernieuwen betreft.

Het verbaasd me wel dat Parkweg 23 25 nu te koop komt. Dat het tegen de vlakte gaat is zeker alleen de vraag is wanneer. Daar strak naast staan al nieuwe appartementen en dat gaan ze de komende jaren zeker doortrekken.
pi_221512705
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:46 schreef Lezer8857 het volgende:

SPOILER
Dank voor de link!

Het gaat om dit blok als het goed is: https://maps.app.goo.gl/J43rDegGARbAq2Tt7
Edit: het is niet het bestaande gebouw op streetview maar het terrein ernaast, complete nieuwbouw dus.

Bouwvergunning is verleend in 2023 maar onduidelijk is wat er al is gedaan. Volgens wozwaardeloket zijn de 8 appartementen bij elkaar 431m2, dus ze taxeren/waarderen het op meer dan 8k per m2. Dat is erg hoog voor die buurt, nieuwbouw iets verderop op de Rozengracht op Funda zit op 6.5k. https://www.funda.nl/deta(...)racht-20-k/43359670/

Ik sla over.

[ Bericht 2% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 06-08-2026 15:10:56 ]
pi_221512838
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:56 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Troosteloos is het zeker en dan zeg je het nog netjes.

Vroeger was dit het uitgaansgebied van Ede. maar dat is het allang niet meer. 40 jaar geleden was er al sprake van dat het hele gebied vernieuwd zou worden. Nu de laatste jaren hebben ze het gedeeltelijk aangepakt. Het naast gelegen station is ook helemaal vernieuwd en dan meteen door dit stuk Parkweg te moeten is ook geen visite kaartje voor Ede. Maar ze zijn op de goede weg wat het vernieuwen betreft.

Het verbaasd me wel dat Parkweg 23 25 nu te koop komt. Dat het tegen de vlakte gaat is zeker alleen de vraag is wanneer. Daar strak naast staan al nieuwe appartementen en dat gaan ze de komende jaren zeker doortrekken.
Nu is het natuurlijk de vraag of het niet een voordeel is dat er nieuwbouw naast staat,… Ook als de boel t.z.t. plat gaat kan een nadeel maar ook een voordeel zijn mbt dit project?
pi_221513248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:46 schreef Lezer8857 het volgende:

SPOILER
zelfde partij:

SPOILER
pi_221513340
Grillroom T*avor bij KOM vind ik niet verkeerd. Voor 9% dekkende 2e hypotheek op prive woning. Winstgevend bedrijf. Alleen niets gespaard
pi_221513513
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:12 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
zelfde partij:

SPOILER
nul betaalbaarheid....... nieuw kaartenhuisje. wat een getallen...
pi_221513604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:12 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
zelfde partij:

SPOILER
Ik moet eerst zien of dit project vol komt zonder aanpassing. Met 10% rente stap ik nog niet in.

Afloscapaciteit
In 2025 bedroeg de omzet ¤ 180.000,- met een nettoverlies van ¤ 1.243.000,- en een bijbehorend netto cashflowtekort van ¤ 1.229.000,-. Het resultaat in dat jaar werd beïnvloed door de kosten die ondernemer heeft gemaakt voor de ontwikkeling van zijn projecten. Deze kosten zijn ondervangen door de financiers van de projecten en door ondernemer in privé, waarbij de positieve resultaten vrijvallen bij verkoop van de projecten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')