Benieuwd of hier een stemming over komt. De vraag is, wat is het alternatief?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Aanbod afkoop HA GVE Comfort leningen is 0,63% hoofdsom tegen finale kwijting.
ook gekregen, is een aanbod van de schuldhulpverlener van de meneer achter de Comfortleningen, zo gemakkelijk kan je er dus vanaf komenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Tja, wat moet ik er van zeggen.quote:
Inderdaad bijzonder. Eerste hypotheek op een pand met een LTV van 67%.En dan bijna nihil aangeboden krijgen. Zou de hypotheek wel gevestigd zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:16 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Benieuwd of hier een stemming over komt. De vraag is, wat is het alternatief?
Mijn laatste investering daar is ook al weer van ruim een jaar geleden. Nog 53 "lopende" investeringen bij deze club. En dat worden er zeker niet meer.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik er van zeggen.
Er werken genoeg mensen om het allemaal perfect te laten verlopen. https://www.geldvoorelkaar.nl/team/
Ik hoop dat ze het schip nog kunnen keren maar zo langzamerhand begin ik steeds meer te denken dat het de laatste stuiptrekkingen zijn. Zelf had ik de laatste tijd al geen projecten meer meegenomen maar voor mij is dit (helaas) geen teken om dit te herzien.
De panden worden verkocht tegen een ltv ver boven de 100% vanwege weinig tot geen belangstelling. Hierna resteert nog de HA. Dit is nu een voorstel voor om af te kopen tegen 0,63%.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Inderdaad bijzonder. Eerste hypotheek op een pand met een LTV van 67%.En dan bijna nihil aangeboden krijgen. Zou de hypotheek wel gevestigd zijn?
Stop dat dan ook maar in een gat waar geen licht uit komt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik heb rondom 2019 projecten van Comfort cq Careless .... BV (oa in Steyl, Zevenaar Beilen Didam) bij CRE meegenomen, waren toen ook al allemaal transformatiepanden (bijv van Politieburo - Postkantoor etc > zorgvastgoed ) gaf toen ook allemaal wat gedoe dat de proj vertraagden etc. Bij CRE zijn ze toen best wel op tijd afgelost en geherfin bij GVE (toch?) Toen afgehaakt (gelukkig) mede vanwege de soort van de oorspronkelijke onderpanden (politiebuo - postkantoor etc) Ik meen dat in Geldermalsen het onderpand zelfs een Kerkgebouw.. voor dit soort panden heb je niet zomaar kopers die er een direct een doel een bestemming een plan voor hebben en er ook nog de hfdprijs voor betalen zeker niet bij een failliet. Recht toe recht aan een woning splitsen, winkel > appartement, kantoortje naar woning omzetten is veel duidelijker en minder risicoquote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De panden worden verkocht tegen een ltv ver boven de 100% vanwege weinig tot geen belangstelling. Hierna resteert nog de HA. Dit is nu een voorstel voor om af te kopen tegen 0,63%.
De rest zal afgeboekt worden.
In het project waar ik in zit is nu 37,19% van hoofdsom ontvangen. Vanuit HA komt hier wellicht 0,63% bij. 62,18% van hoofdsom + alle rente wordt dan afgeboekt
Inderdaad en mocht zo’n waanzinnig voorstel tot stemming gebracht worden hoop dat niemand voor stemt voor zo’n fooi wil je toch niet iemand finaal kwijten….quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:22 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Stop dat dan ook maar in een gat waar geen licht uit komt.
Au, dat geeft weinig Comfort...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
er is teveel geleund op (residuele) taxaties ipv gezond verstand. Teveel lichtgewichtjes en hongerige haaien in de acceptatieteams en directie. Je ziet dit ook terug bij de andere platformen. Dit in combinatie met veel te veel particulieren die maar wat doen zorgen voor een mooie cocktail.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:10 schreef peterc het volgende:
[..]
Ik heb rondom 2019 projecten van Comfort cq Careless .... BV (oa in Steyl, Zevenaar Beilen Didam) bij CRE meegenomen, waren toen ook al allemaal transformatiepanden (bijv van Politieburo - Postkantoor etc > zorgvastgoed ) gaf toen ook allemaal wat gedoe dat de proj vertraagden etc. Bij CRE zijn ze toen best wel op tijd afgelost en geherfin bij GVE (toch?) Toen afgehaakt (gelukkig) mede vanwege de soort van de oorspronkelijke onderpanden (politiebuo - postkantoor etc) Ik meen dat in Geldermalsen het onderpand zelfs een Kerkgebouw.. voor dit soort panden heb je niet zomaar kopers die er een direct een doel een bestemming een plan voor hebben en er ook nog de hfdprijs voor betalen zeker niet bij een failliet. Recht toe recht aan een woning splitsen, winkel > appartement, kantoortje naar woning omzetten is veel duidelijker en minder risico
Hier heb ik op tijd geleerd, bij de golfbaan in Limburg iets later (gelukkig beperkte inleg). Vakantieparken, Golfbanen, kerken en nu ook van die miljoenen villa verbouwingen daar ben ik nu extra voorzichtig mee.
Niets mis met eenvoud.
We beschikken helaas niet allemaal over dit formidabele inzicht, maar met spreiding en een beetje cijfermatig inzicht kom je ook een heel eind. Af en toe een wanbetaler hoort er helaas bij maar hoeft geen ramp te zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:16 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
er is teveel geleund op (residuele) taxaties ipv gezond verstand. Teveel lichtgewichtjes en hongerige haaien in de acceptatieteams en directie. Je ziet dit ook terug bij de andere platformen. Dit in combinatie met veel te veel particulieren die maar wat doen zorgen voor een mooie cocktail.
Klopt, maar je moet wel juist voorgelicht zijn in de pitch en niet zoals bij de golfbaan met onvoldoende, ontbrekende of zelfs misleidende informatie een project ingelokt worden. Op dat moment begin ik te steigeren!quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
We beschikken helaas niet allemaal over dit formidabele inzicht, maar met spreiding en een beetje cijfermatig inzicht kom je ook een heel eind. Af en toe een wanbetaler hoort er helaas bij maar hoeft geen ramp te zijn.
Eens. Wat hier gebeurd is is te gek voor woorden.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Klopt, maar je moet wel juist voorgelicht zijn in de pitch en niet zoals bij de golfbaan met onvoldoende, ontbrekende of zelfs misleidende informatie een project ingelokt worden. Op dat moment begin ik te steigeren!
Niet iedere dag en niet zo lang. Maar wel regelmatig idd.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:23 schreef zeeland6 het volgende:
Sinds deze week is de App van CCF 'vernieuwd'.
Ik wacht al 5 minuten op de transacties vanaf 4 mei . Elke dag weer.
Iemand dezelfde ervaring ?
Ik heb nu regelmatig dat de app aangeeft dat ik office ben.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:23 schreef zeeland6 het volgende:
Sinds deze week is de App van CCF 'vernieuwd'.
Ik wacht al 5 minuten op de transacties vanaf 4 mei . Elke dag weer.
Iemand dezelfde ervaring ?
Dit is inderdaad alleen nog de Hoofdelijke Aansprakelijkheid, niet de opbrengst uit verkoop onderpand (die al is ontvangen). Een laag percentage, maar dat is logisch als alle resterende gelden in privé nog verdeeld moeten worden onder veel projecten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De panden worden verkocht tegen een ltv ver boven de 100% vanwege weinig tot geen belangstelling. Hierna resteert nog de HA. Dit is nu een voorstel voor om af te kopen tegen 0,63%.
De rest zal afgeboekt worden.
In het project waar ik in zit is nu 37,19% van hoofdsom ontvangen. Vanuit HA komt hier wellicht 0,63% bij. 62,18% van hoofdsom + alle rente wordt dan afgeboekt
office ?quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb nu regelmatig dat de app aangeeft dat ik office ben.
Offline!quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:54 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
office ?
offline ?
Heb collin een mail gestuurd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Fredericm op 29-07-2026 15:46:29 ]
quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:39 schreef Fredericm het volgende:
Deja vu cars bij collin
Hoge LTV op bedrijfspand, nmm goedlopend bedrijf. Behoorlijk rente
Linkje
Bijna tegelijk gepostHet leest weer als een reclamefolder. Ze worden nog net niet heilig verklaardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich lijkt het een gezond bedrijf maar de hoge LTV schrikt me wat af.
@moedernatuur , wat adviseer je ons?Pecunia non olet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |