Beiden Direct leningen. Voor mij (Box 3) zijn de rentes dan te laag.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 10:28 schreef obligataire het volgende:
Dit ziet er alvast beter uit:
https://www.collincrowdfund.nl/stephanannema-com-b-v/
En deze ook:
https://www.collincrowdfu(...)at-106-te-amsterdam/
Stephan doe ik ook wel aan mee, bleef nog lang open staan.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 10:28 schreef obligataire het volgende:
Dit ziet er alvast beter uit:
https://www.collincrowdfund.nl/stephanannema-com-b-v/
En deze ook:
https://www.collincrowdfu(...)at-106-te-amsterdam/
Prima project m.i., voldoende zekerheid en een goed verhaal.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Stephan doe ik ook wel aan mee, bleef nog lang open staan.
Als het óók juli niet wordt, wordt het wel een beetje clownesk:quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:06 schreef nostra het volgende:
Voor degenen die in Dongen (CRE) zitten: juli gaat het (uiteraard) niet worden. "Sowieso Q3, hopelijk augustus". De term sheet is wel ondertekend fwiw.
M.b.t. Fr*nkische Dr*ehoek (rente 7,5%) dacht ik dit ook, maar dat project kent een maandelijkse rente van 6,5% + 1,0% jaarlijkse rente bij aflossing. En dan klopt bij mij de rentebetaling van juli wel...quote:Op maandag 20 juli 2026 17:36 schreef InVestEerder het volgende:
...
Van 2 projecten die afgelopen vrijdag voor het eerst rente hebben uitgekeerd (vanaf eerste dag na betaaldatum t/m 30-6), is het bedrag volgens mij te laag. Het gaat bij mij om H*lburgsha*sen en Fr*nkische Dr*ehoek...
In het circus van CRE de normale gang van zakenquote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:49 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Als het óók juli niet wordt, wordt het wel een beetje clownesk:
Clownesk is dit zeker, maar voor de mensen die er in zitten natuurlijk niet echt leuk. Die willen gewoon goede en eerlijke informatie, óók als dit minder goed nieuws betreft.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:49 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Als het óók juli niet wordt, wordt het wel een beetje clownesk:
24-6-2025
De verwachting is dat de bancaire aflossing van de lening in het vierde kwartaal van 2025 zal plaatsvinden.
31-10-2025
De beoogde timing voor deze aflossing is het eerste kwartaal van 2026.
28-11-2025
De verwachting is dat de bancaire herfinanciering in februari 2026 zal worden afgerond
28-1-2026
De afwikkeling bij de notaris vindt in de loop van februari 2026 plaats, waarna de aflossing aan investeerders zal plaatsvinden.
25-3-2026
De beoogde einddatum van de propositie betreft 30-05-2026. De verwachting is dat de vervroegde aflossing vóór deze datum zal plaatsvinden.
18-6-2026
Volgens het laatste bericht worden deze projecten in juli 2026 afgelost; hier gaan wij op dit moment ook van uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het delen, ik heb hem ook gekregen, maar ik heb even genoeg van de bungalowparken.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:33 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via GvE 2e hypotheek en meteen met een linkje voor de liefhebbers:
Projectnummer33218
ProductVastgoed
Classificatie5
¤ 1.570.000
Rente8,5%
Looptijd18 mnd.
https://www.geldvoorelkaa(...)218&code=GGVII33218i
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:02 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
We mogen stemmen bij GVE. Andere 1e hypotheekhouder met een grotere 1e hypotheek, GVE behoudt de 2de hypotheek. Ten opzichte van de huidige situatie een verslechtering maar de lening is grotendeels afgelost, nog een jaar looptijd van de oorspronkelijke 5 en de LTV is nu veel beter dan bij de start. Het voorstel lijkt mij niet onredelijk. Sowieso zullen de meeste stemmers wel voor stemmen.Positief is ook dat zijn inkomsten kennelijk de hogere hypotheek toelaten, en zijn cash positie voor de resterende looptijd vermoedelijk zal verbeteren. Zonder aarzelen voor gestemd, ondernemers die het zo goed doen wil ik graag helpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E 340.000 lenen was blijkbaar geen optie voor Obvion. Dan zou hij van de veel duurdere GvE lening af zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 21:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Positief is ook dat zijn inkomsten kennelijk de hogere hypotheek toelaten, en zijn cash positie voor de resterende looptijd vermoedelijk zal verbeteren. Zonder aarzelen voor gestemd, ondernemers die het zo goed doen wil ik graag helpen.
Je blijft je soms verbazen, maar intussen levert dit circus prima resultaten op. Ik ga liever naar het circus dan naar een golfbaanquote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:43 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
In het circus van CRE de normale gang van zaken
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 08:07 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Goedkoper uit met 10+2mnd boeterente? Dat betwijfel ik.
Als hij nog 3 maand gewacht had dan had hij de GVE lening voor als ik het goed berekend heb iets van ¤2900 af kunnen kopen. Herfinancieren van het dan nog openstaande bedrag bij Obvion 9 maand aflossingsvrij tegen zeg 4% kost ¤1400, totaal ¤4300. Alternatief vanaf dan laten doorlopen bij GVE kost ¤1600 aan rente.quote:Indien de resterende looptijd minder dan 10 maanden bedraagt, is de Geldnemer bij vervroegde gehele aflossing compensatierente aan de investeerders verschuldigd gelijk aan het aantal resterende maanden van de looptijd (naar beneden afgerond) maal de rente over het op dat moment nog niet afgeloste deel van de lening.
Aan de andere kant heb ik defaults bij andere platformen gehad waarbij uiteindelijk toch nog het gehele bedrag inclusief rente terugbetaald is, met minder vertraging dan de "niet-defaults" met loze beloftes verwachtingen hoop bij CRE. Ik heb het gevoel dat ze zo nu en dan een update versturen om de crowd rustig te houden terwijl ze zelf niet echt geloven in wat ze schrijven. Als je daar tegen kunt is dat prima.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 08:59 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je blijft je soms verbazen, maar intussen levert dit circus prima resultaten op. Ik ga liever naar het circus dan naar een golfbaan![]()
CRE is samen met WVJG mijn enige platform nog zonder default.
In mijn beleving althans, scheelt het enorm dat ze maandelijks keurig rente blijven betalen ook al loopt een project door omstandigheden uit. Geduld hoort sowieso bij beleggen. Ik zou CRE echter nooit aanbevelen aan iemand op hoge leeftijdquote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:22 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb ik defaults bij andere platformen gehad waarbij uiteindelijk toch nog het gehele bedrag inclusief rente terugbetaald is, met minder vertraging dan de "niet-defaults" met loze beloftes verwachtingen hoop bij CRE. Ik heb het gevoel dat ze zo nu en dan een update versturen om de crowd rustig te houden terwijl ze zelf niet echt geloven in wat ze schrijven. Als je daar tegen kunt is dat prima.
Ik kan prima tegen de onzekerheid, maar ik heb er géén goed gevoel bij. Als je nooit actie onderneemt en alles maar laat vieren, dan kun je zeggen dat je geen defaults hebt. Maar dat is natuurlijk niet reëel. De garageboxen in Erfurt geven overduidelijk aan dat CRE werkelijk geen idee heeft wat ze moeten doen als een leningnemer niet mee werkt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:22 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Aan de andere kant heb ik defaults bij andere platformen gehad waarbij uiteindelijk toch nog het gehele bedrag inclusief rente terugbetaald is, met minder vertraging dan de "niet-defaults" met loze beloftes verwachtingen hoop bij CRE. Ik heb het gevoel dat ze zo nu en dan een update versturen om de crowd rustig te houden terwijl ze zelf niet echt geloven in wat ze schrijven. Als je daar tegen kunt is dat prima.
Het rare blijf ik wel vinden dat als je ze belt, ze meteen de volledige huidige status inclusief alle details kunnen oplepelen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:03 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik kan prima tegen de onzekerheid, maar ik heb er géén goed gevoel bij. Als je nooit actie onderneemt en alles maar laat vieren, dan kun je zeggen dat je geen defaults hebt. Maar dat is natuurlijk niet reëel. De garageboxen in Erfurt geven overduidelijk aan dat CRE werkelijk geen idee heeft wat ze moeten doen als een leningnemer niet mee werkt.
CCF daarentegen heeft duidelijke processen bij probleemleningen en die stappen worden frequent gedeeld d.m.v. heldere updates. En daar waar nodig wordt een stemming georganiseerd om te bepalen welke strategie gevolgd moet gaan worden.
Uiteraard heeft Obli gelijk dat bij nagenoeg alle CRE projecten de rente wél netjes wordt doorbetaald. Maar er is bijna nooit een heldere strategie over hoe precies de eindstreep te behalen. De onzinnige updates zijn ronduit tenenkrommend. En dat vind ik onacceptabel
Ik heb bij CCF denk ik 3x zoveel uitstaan als bij CRE. Als CRE de professionaliteit zou hebben van CCF dan zou ik dat rap gelijk trekken. Nu durf ik dit absoluut niet aan.
Bij CRE nog geen formele default gemeld (al is er wel een duitse geldnemer in staat van faillisement verklaart, ik weet eigenijk niet of ze dat zelf ook zo helder gecommuniceerd hebben!) en is bij mij wel het platform waar 90% inmiddels gemiddeld 20 maanden na de initieel genoemd aflosdatum is... Resultaat is er nog steeds, maar dat is mede vanwege niet altijd formeel vermelde maar wel aanwezige rentedepots waaruit de rente betaald kan worden hebben ze mij tussen de regels door al eens aangegeven. WVJG heb ik afscheid van genomen wegens selectieve praktijken (ik ga die nu niet meer expliciet benoemen, maar die heb ik in het verleden al wel eens kenbaar gemaakt).quote:Op zaterdag 25 juli 2026 08:59 schreef obligataire het volgende:
CRE is samen met WVJG mijn enige platform nog zonder default.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:44 schreef nostra het volgende:
Een nieuw platform
www.fundco.nl
(Geen ervaring mee)
Dat klinkt al interessant. Wel heb ik inmiddels geleerd om bij een nieuw platform rustig te beginnen en pas wat meer te investeren als je zeker bent dat er geen kinderziektes meer zijn.quote:-rendement tussen de 7% en 9%
-Altijd eerste recht van hypotheek
Dat heb ik geleerd bij MAX. Dat heeft ook wel wat gekost.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt al interessant. Wel heb ik inmiddels geleerd om bij een nieuw platform rustig te beginnen en pas wat meer te investeren als je zeker bent dat er geen kinderziektes meer zijn.
Website ziet er netjes uit. Heel transparant welke personen verantwoordelijk zijn. Als mensen prominent op een foto durven te gaan staan, dan geeft mij dat altijd een goed gevoel.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:44 schreef nostra het volgende:
Een nieuw platform
www.fundco.nl
(Geen ervaring mee)
Aygodutch vibes. Het Infra Union debacle is Han van Rijn niet te boven gekomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt al interessant. Wel heb ik inmiddels geleerd om bij een nieuw platform rustig te beginnen en pas wat meer te investeren als je zeker bent dat er geen kinderziektes meer zijn.
Nouja, de crowd van multimiljonairs of mensen die geen zin hebben in F5-en als een project opengaat om dan alsnog mis te grijpen en de administratie van tientallen lopende projecten bijhouden. Gewoon een keer een flink bedrag investeren en niet meer naar omkijken. Het deelnamebedrag doet meer denken aan de diverse fondsen die meerdere platformen hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:28 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Deelname vanaf 100k.... dit is geen crowdfunding.
Nog geen verlies inderdaad bij WVJG, maar wel een project die tot 2027 aflossingsvrij is en daarna een betalingsregeling krijgt tot 2038. Lijkt inderdaad op CRE. Daar duurt het ook heel lang voordat het geld terugkomt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:53 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bij CRE nog geen formele default gemeld (al is er wel een duitse geldnemer in staat van faillisement verklaart, ik weet eigenijk niet of ze dat zelf ook zo helder gecommuniceerd hebben!) en is bij mij wel het platform waar 90% inmiddels gemiddeld 20 maanden na de initieel genoemd aflosdatum is... Resultaat is er nog steeds, maar dat is mede vanwege niet altijd formeel vermelde maar wel aanwezige rentedepots waaruit de rente betaald kan worden hebben ze mij tussen de regels door al eens aangegeven. WVJG heb ik afscheid van genomen wegens selectieve praktijken (ik ga die nu niet meer expliciet benoemen, maar die heb ik in het verleden al wel eens kenbaar gemaakt).
Of dit dus twee platformen zijn die model kunnen staan voor de rest geeft bij mij op z'n minst wel wat twijfel, maar je hebt gelijk dat formeel verlies nog niet is opgetreden
Heel helder gecommuniceerd is het zeker niet, maar met flink speuren kun je dit wel terugvinden op hun website.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:53 schreef tnhb het volgende:
Bij CRE nog geen formele default gemeld (al is er wel een duitse geldnemer in staat van faillisement verklaart, ik weet eigenijk niet of ze dat zelf ook zo helder gecommuniceerd hebben!)
Ik he begrepen dat Collin zich verschiuld achter dit deel van de website info: https://www.collincrowdfund.nl/risicos/quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Even een hernieuwde oproep m.b.t. CCF en Parc Zaarderheiken.
Wij zijn in het proces van het vormen van een (Whatsapp) groepje die waarschijnlijk gezamenlijk gaat optrekken. Momenteel hebben we 6 Fok users die minstens 8 CCF accounts vertegenwoordigen.
Mijn idee is voor nu dat we één contactpersoon uitkiezen die namens ons groepje contact gaat onderhouden met CCF, kenbaar maakt namens welk groepje investeerders die optreedt en de benodigde informatie opvraagt. Uiteraard stemmen we strategie intern af.
Als je wilt aansluiten dan mij graag een PM sturen of even reageren op deze post.
Dit gaat richting indirect bewijs dat ze blijkbaar nattigheid zijn gaan ruiken en zich alsnog wilden indekken en deze uitweg nu proberen, valt eerlijk gezeg wel tegen van ze tegen! Eerder was de tekst bij zekerheden namelijk als volgt: (en daar staat het woord erfpacht niet in, zoals het ook niet in de pitch stond, iemand inmiddels al inzage in het taxatierapport gekregen want daar hebben ze inmiddels toch wel genoeg tijd voor gehad om dat beschikbaar te stellen?)quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik he begrepen dat Collin zich verschild achter dit deel van de website info: https://www.collincrowdfund.nl/risicos/
Met name de volgende zinsnede onder zekerheden: Een recht van hypotheek kan ook inhouden een recht van hypotheek op een recht van erfpacht of op een recht van opstal.
Ik vraag me af sinds wanneer dit op de site staat en of je kan verwachten van inverteerds of ze de website tot in detail spellen en of het niet tot de zorgplicht van het platform behoort om dan in de pitch te specificeren wat voor een soort hypotheek het betreft. Maar eerst de vraag aan members met meer IT kennis hoelang deze zinsnede al op de site staat.
Wanneer deze tekst dus precies aangepast is weet ik niet, maar dat zal ergens tussen mei 2025 en juli 2025 zijn geweest.quote:Zekerheden
Zekerheden
Collin werkt met een grote diversiteit aan zekerheden voor haar investeerders. Vormen van zekerheden die Collin namens haar investeerders kan vragen zijn:
Een hypothecaire inschrijving in geval van financiering van registergoederen, zoals vastgoed en schepen. Indien er sprake is van een positie in tweede of lagere rang kan het zijn dat het hypotheekrecht wordt gevestigd zonder recht van parate executie of een beperking op het recht van parate executie. De voorwaarden zijn afhankelijk van het akkoord van de eerste hypotheekhouder.
De AFM schrijft voor dat bij het financieren en/of het bezwaren van onroerend goed met een hypotheek er informatie over de waardering van het onderpand aanwezig is, zodat de investeerder een (onafhankelijke en) weloverwegen inschatting kan maken van de risico's.
Collin gebruikt hiervoor diverse informatiebronnen, waaronder WOZ-waardes, Desktoptaxaties welke worden gevalideerd door een onafhankelijk NRVT-taxateur en door banken en NHG geaccepteerd wordt, koopsommen, investeringen (veelal vanuit een bouwdepot) die worden gedaan in het onroerend goed en NRVT gevalideerde taxatierapporten. Waardebepalingen van makelaars, enkel op data gebaseerde desktoptaxaties, geschatte waarden vanuit ondernemers/adviseurs of andere vormen van "waarde inschattingen" zijn (in de basis) geen zelfstandige waarden die worden gehanteerd voor het berekenen van een zekerheidsscore in de Collin Credit Score.
Een verpanding van roerende zaken, zoals inventaris, voorraden of specifieke objecten. Dit betekent dat de pandhouder recht heeft op de gelden die voortkomen uit de verkoop van deze roerende zaken. De waarde van te verpanden roerende zaken is afhankelijk van het type roerende zaak, de rang van het pandrecht, de staat waarin deze verkeren en de waarde die deze vertegenwoordigen in het economisch verkeer op het moment van mogelijke uitwinning van de verpanding.
Een verpanding van vorderingen:
Reguliere vorderingen
Specifieke vorderingen
Depot
Een borgstelling door de bestuurder/aandeelhouder of derden:
De waarde van een borgstelling betreft een momentopname. Of een borgstelling op het moment van livegang van materiële waarde is, dan wel vooral een morele waarde heeft, vermelden wij specifiek in pitches erbij. Terminologie inzake borgstellingen in de pitch: moreel, grotendeels moreel (±25% dekking), voor ongeveer de helft materieel, grotendeels materieel (±75% dekking), materieel.
Of een borgstelling in de praktijk waarde heeft hangt sterk af van het momentum waarop deze wordt aangesproken en de (persoonlijke) positie van de betreffende borgsteller. Ook bestaat de mogelijkheid van een gesecureerde borgstelling (dat wil zeggen dat de tegenwaarde ook juridisch verankerd is bijvoorbeeld middels een hypothecaire dekking).
De materialiteit wordt bepaald op basis van de (privé) vermogenssituatie van de borg. Ofwel: bezittingen ? schulden.
Terugkoopverklaring van bijvoorbeeld leverancier van geleverde inventaris.
Een 'niet-onttrekkingsverklaring' van de directeur/aandeelhouder en/of derden, afgezien van salaris (dus geen onttrekkingen via dividend, RC-verhouding in privé etc.).
Achterstelling van leningen van 'derden' ten opzichte van de lening die onze investeerders verstrekken via de bemiddeling van Collin Crowdfund. Dit betekent dat er geen aflossingen mogen plaatsvinden op de achtergestelde lening(en). Rentebetalingen zijn wel toegestaan.
Negatieve hypotheekverklaring (morele verklaring), waarbij de eigenaar verklaart het registergoed niet te zullen verkopen, ruilen of op andere wijze te vervreemden, te verhuren of op enige andere wijze in gebruik te geven, dan wel met extra hypotheek of andere zakelijke rechten te bezwaren. Uitsluitend met schriftelijke toestemming van Collin Crowdfund mag de eigenaar de schuld verhogen binnen de bestaande hypothecaire inschrijving (en).
Dit is te achterhalen. Als je zoekt op de term 'erfpacht' onder zekerheden:quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:10 schreef tnhb het volgende:
Wanneer deze tekst dus precies aangepast is weet ik niet, maar dat zal ergens tussen mei 2025 en juli 2025 zijn geweest.
Met behulp van het internetarchief kon ik achterhalen dat de wijziging tussen 9 juli 2025 en 7 augustus 2025 is gemaakt. Het stond er dus nog niet in toen we onze investering deden.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik he begrepen dat Collin zich verschild achter dit deel van de website info: https://www.collincrowdfund.nl/risicos/
Met name de volgende zinsnede onder zekerheden: Een recht van hypotheek kan ook inhouden een recht van hypotheek op een recht van erfpacht of op een recht van opstal.
Ik vraag me af sinds wanneer dit op de site staat en of je kan verwachten van inverteerds of ze de website tot in detail spellen en of het niet tot de zorgplicht van het platform behoort om dan in de pitch te specificeren wat voor een soort hypotheek het betreft. Maar eerst de vraag aan members met meer IT kennis hoelang deze zinsnede al op de site staat.
Het project is van januari 2024. Volgens mij zijn de betalingen gestopt eind 2024. Speculatie van mijn kant: Men is zich in de eerste helft van 2025 pas echt in deze materie gaan inlezen en voelde nattigheid en heeft half 2025 dit toegevoegd op de website. Dat geeft dus wel te denken.........quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:29 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Dit is te achterhalen. Als je zoekt op de term 'erfpacht' onder zekerheden:
- Op 9 juli 2025 stond het er niet: https://web.archive.org/w(...)rowdfund.nl/risicos/
- Op 10 oktober 2025 stond er wel: https://web.archive.org/w(...)rowdfund.nl/risicos/
Ik bemoei me er op dit moment even niet mee hoe relevant dit is, maar het is dus ergens jul-okt 2025 toegevoegd.
Heeft iemand toevallig al een investeerlinkje hiervoor?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 13:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin van een oude bekende met een 1e hypotheek:
H.S. en T.S. Anand
¤ 812.000 | 7,5 % rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/h-s-en-t-s-anand/
Nog een forse afboeking voor mij vrees ik die eigenlijk niet had mogen gebeuren. Maar goed, je kan niet alles aanvechten...quote:Op zondag 26 juli 2026 14:58 schreef KrekelJapie het volgende:
De afgebrande B&B in Rheezerveen is verkocht (onder voorbehoud).
Is dit project besproken? Ik zie t even niet zo snel.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
SiG Zaandam open:
https://investeren.sameni(...)-28a-herfinanciering
Geloof het niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:02 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Is dit project besproken? Ik zie t even niet zo snel.
Ja, ze gaan op hetzelfde technische platform zitten heb ik uit het verhaal begrepen. CC en KoM blijven twee aparte crowdfunding platformen.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:40 schreef xander129 het volgende:
Meer mensen mail ontvangen van de verhuizing van KoM naar Capital Circle?
Ik neem hem ook mee. Schijf 1 en een klein hapje schijf 2. Ik heb goede ervaringen met hotels dus dat schrikt me niet meteen af. Mijn indruk is dat dit hele serieuze ondernemers zijn die goed weten wat ze doen.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geloof het niet.
Voordelen vind ik dat er 3 ondernemers zijn die in privé meetekenen en waarbij eerdere projecten goed verliepen.
Verder is het pand recent gerenoveerd en word er, voor SiG begrippen, meer afgelost in schijf 2 dan gebruikelijk.
Nadelen zijn vooral het feit dat het pand een hotel is en geen woning. En ten slotte is het leenbedrag in schijf 2 tot 85% van de marktwaarde in onverhuurde staat.
Ik neem hem mee in schijf 1 voor mijn basisbedrag.
Zo te zien zijn de investeerders in dit project het met mij eens dat schijf 1 hier de betere optie is.
Ik was in de veronderstelling dat er nog een uitbater moest worden gevonden, maar het tegenovergestelde is waar: het hotel is al volop draaiend. De reviews op Google en Booking zijn zeer positief. Persoonlijk vind ik de waarde die wordt toegekend aan het pand erg hoog, maar een inleg in schijf 1 moet kunnen.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:02 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Is dit project besproken? Ik zie t even niet zo snel.
Zeker als ze er een incentive aan toe zouden voegen van een gratis overnachting.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:08 schreef obligataire het volgende:
Bij Collin zou deze vlot vol zitten denk ik.
Collin zou wsl 8 of 8,5% bieden met eveneens een geringe aflossing in de looptijd.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:12 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Zeker als ze er een incentive aan toe zouden voegen van een gratis overnachting.
Ja, ook ontvangen.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:40 schreef xander129 het volgende:
Meer mensen mail ontvangen van de verhuizing van KoM naar Capital Circle?
Staat open, maar loopt niet hardquote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:02 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Wat vinden we van de luierhandel bij GVE a.s. maandag?
+ dekkende tweede hypotheek op woonhuis
+ ondernemers lijken over relevante ervaring te beschikken
- de onderneming bestaat al sinds 2019 maar het is me niet helemaal duidelijk wat de huidige activiteiten zijn, behalve dat de holding BV inmiddels (eind 2024) een aardig negatieve waarde heeft.
? een derde bestuurder (Soerishkumar Manga, commissaris) die behalve in het Graydon rapport nergens genoemd wordt.
Met zekerheden redelijk denk ik.quote:
Blijft wel een startend bedrijf. Kan nog weinig vinden over het merk.quote:Sinds deze taxatie zijn de woningprijzen in Nederland verder gestegen, waardoor de actuele marktwaarde naar verwachting hoger ligt
WOZ is 596K dus redelijk in lijn met taxatiequote:Op maandag 27 juli 2026 14:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met zekerheden redelijk denk ik.
Wel twijfels of waarde hoger is dan de oudere taxatie
[..]
Blijft wel een startend bedrijf. Kan nog weinig vinden over het merk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat over 2e hypotheek op het woonhuis. Blijkbaar had een andere bakker daar een (kleine) 1e hypotheek op gevestigd.
[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 27-07-2026 16:53:27 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een procentje erbij zal die een stuk harder lopen. Ik laat hem om die reden links liggen.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:43 schreef Jaco078 het volgende:
Bijzonder, de chinezen op Collin lopen niet hard.
K*stelenstr**t 1*6
3 in 1 pakket en sambal bij..quote:Op maandag 27 juli 2026 18:21 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Met een procentje erbij zal die een stuk harder lopen. Ik laat hem om die reden links liggen.
paar druppels bijgedragen. O.b.v. overwaarde.quote:Op maandag 27 juli 2026 14:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met zekerheden redelijk denk ik.
Wel twijfels of waarde hoger is dan de oudere taxatie
[..]
Blijft wel een startend bedrijf. Kan nog weinig vinden over het merk.
Wanneer heb je voor het laatst een incentive gehad? Dat is voor mij echt al jaren geleden. Niet nodig ook, de projecten komen toch wel vol.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:12 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Zeker als ze er een incentive aan toe zouden voegen van een gratis overnachting.
Oef, dan moet ik echt even graven. De laatste keer dat ik gebrúík heb gemaakt van een incentive is in ieder geval alweer vier jaar geleden. Een gratis overnachting op een vakantiepark in de Brabantse bossen samenhangend met een investering via CCF. Superleuke ervaring!quote:Op maandag 27 juli 2026 21:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wanneer heb je voor het laatst een incentive gehad? Dat is voor mij echt al jaren geleden. Niet nodig ook, de projecten komen toch wel vol.
En met de enige ondernemer die bijzonder royaal was met zijn incentives, daar gaat het nu ook niet best mee. Ik hoef niet te zeggen wiequote:Op maandag 27 juli 2026 21:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wanneer heb je voor het laatst een incentive gehad? Dat is voor mij echt al jaren geleden. Niet nodig ook, de projecten komen toch wel vol.
Ik ken kende nog een andere, net op tijd de hotelovernachting geïncasseerd..quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
En met de enige ondernemer die bijzonder royaal was met zijn incentives, daar gaat het nu ook niet best mee. Ik hoef niet te zeggen wie
quote:Confince BV acquireert de labels FundLink Partners, FinanceFinder en Nederlands Fondsbeheer. Door de toevoeging van deze labels aan Geldvoorelkaar.nl en AndersFinancieren zet Confince BV een belangrijke stap in haar verdere ontwikkeling als alternatieve zakelijke financier. Door de expertise van de verschillende labels te bundelen, ontstaat er één groep met een breed aanbod aan financieringsoplossingen voor mkb-ondernemers, vastgoedondernemers, investeerders en intermediairs. Om deze volgende groeifase vorm te geven, is een nieuwe directie aangesteld. Ramon Hörchner is benoemd tot Algemeen Directeur (CEO), Sep Visser tot Commercieel Directeur (CCO) en Rick Grooten tot Operationeel Directeur (COO). De acquisitie wordt naar verwachting eind deze maand formeel afgerond.
Eén visie op financiering met een breed palet aan oplossingen
De financieringsmarkt verandert snel. Ondernemers zoeken niet langer één vaste financieringsvorm, maar een oplossing die past bij hun onderneming en groeifase. Door de expertise van de verschillende labels te bundelen, brengt Confince BV crowdfunding, 1-op-1 financieringen, fondsoplossingen en onafhankelijk financieringsadvies samen binnen één organisatie. Zo kunnen ondernemers, investeerders en intermediairs voor uiteenlopende financierings- en investeringsvraagstukken terecht bij één vertrouwde partner. De ambitie is om uit te groeien tot de meest complete aanbieder van financieringsoplossingen in Nederland. "Met deze fusie brengen we het beste van meerdere organisaties samen. Iedere organisatie heeft haar eigen kracht en expertise. Door die kennis, netwerken en dienstverlening te bundelen, kunnen we ondernemers, investeerders en intermediairs nog beter bedienen. Dit is niet alleen een logische volgende stap voor onze organisatie, maar vooral voor onze klanten. Voor elk type financieringsbehoefte hebben wij een passende oplossing in huis" aldus Ramon Hörchner, Algemeen Directeur (CEO).
Een complementair directieteam
De nieuwe directie brengt ondernemerschap, marktkennis en operationele expertise samen. Ramon Hörchner geeft richting aan de strategische ontwikkeling van Confince BV en de verdere integratie van de organisatie. Sep Visser is verantwoordelijk voor de commerciële strategie en het verder versterken van de relaties met ondernemers, investeerders en intermediairs. Rick Grooten brengt de kennis en ervaring vanuit de bestaande organisatie mee. Sinds zijn start als Manager Risk heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de verdere professionalisering van Geldvoorelkaar.nl. Als Operationeel Directeur richt hij zich op het optimaliseren van processen, platformontwikkeling en de samenwerking tussen de verschillende labels.
Samen bouwen aan de toekomst
Met de fusie en de nieuwe directie legt de organisatie het fundament voor de volgende groeifase. Door de kracht van de verschillende labels te combineren kan Confince elke ondernemer, ontwikkelaar, intermediair, investeerder of vermogensadviseur faciliteren in zijn of haar ambities. Met samenwerking, innovatie en persoonlijke dienstverlening als uitgangspunt bouwt Confince BV verder aan haar ambitie om uit te groeien tot de meest complete aanbieder van financieringsoplossingen in Nederland.
Wat is dan nog het nut van een 1e hypotheek?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Aanbod afkoop HA GVE Comfort leningen is 0,63% hoofdsom tegen finale kwijting.
Nu nog een incassobureau 'acquireren' zodat ze dat ook intern kunnen 'optimaliseren' (lees: er eindelijk eens serieus werk van maken).quote:
Benieuwd of hier een stemming over komt. De vraag is, wat is het alternatief?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
ook gekregen, is een aanbod van de schuldhulpverlener van de meneer achter de Comfortleningen, zo gemakkelijk kan je er dus vanaf komenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Tja, wat moet ik er van zeggen.quote:
Inderdaad bijzonder. Eerste hypotheek op een pand met een LTV van 67%.En dan bijna nihil aangeboden krijgen. Zou de hypotheek wel gevestigd zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:16 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Benieuwd of hier een stemming over komt. De vraag is, wat is het alternatief?
Mijn laatste investering daar is ook al weer van ruim een jaar geleden. Nog 53 "lopende" investeringen bij deze club. En dat worden er zeker niet meer.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik er van zeggen.
Er werken genoeg mensen om het allemaal perfect te laten verlopen. https://www.geldvoorelkaar.nl/team/
Ik hoop dat ze het schip nog kunnen keren maar zo langzamerhand begin ik steeds meer te denken dat het de laatste stuiptrekkingen zijn. Zelf had ik de laatste tijd al geen projecten meer meegenomen maar voor mij is dit (helaas) geen teken om dit te herzien.
De panden worden verkocht tegen een ltv ver boven de 100% vanwege weinig tot geen belangstelling. Hierna resteert nog de HA. Dit is nu een voorstel voor om af te kopen tegen 0,63%.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Inderdaad bijzonder. Eerste hypotheek op een pand met een LTV van 67%.En dan bijna nihil aangeboden krijgen. Zou de hypotheek wel gevestigd zijn?
Stop dat dan ook maar in een gat waar geen licht uit komt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik heb rondom 2019 projecten van Comfort cq Careless .... BV (oa in Steyl, Zevenaar Beilen Didam) bij CRE meegenomen, waren toen ook al allemaal transformatiepanden (bijv van Politieburo - Postkantoor etc > zorgvastgoed ) gaf toen ook allemaal wat gedoe dat de proj vertraagden etc. Bij CRE zijn ze toen best wel op tijd afgelost en geherfin bij GVE (toch?) Toen afgehaakt (gelukkig) mede vanwege de soort van de oorspronkelijke onderpanden (politiebuo - postkantoor etc) Ik meen dat in Geldermalsen het onderpand zelfs een Kerkgebouw.. voor dit soort panden heb je niet zomaar kopers die er een direct een doel een bestemming een plan voor hebben en er ook nog de hfdprijs voor betalen zeker niet bij een failliet. Recht toe recht aan een woning splitsen, winkel > appartement, kantoortje naar woning omzetten is veel duidelijker en minder risicoquote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De panden worden verkocht tegen een ltv ver boven de 100% vanwege weinig tot geen belangstelling. Hierna resteert nog de HA. Dit is nu een voorstel voor om af te kopen tegen 0,63%.
De rest zal afgeboekt worden.
In het project waar ik in zit is nu 37,19% van hoofdsom ontvangen. Vanuit HA komt hier wellicht 0,63% bij. 62,18% van hoofdsom + alle rente wordt dan afgeboekt
Inderdaad en mocht zo’n waanzinnig voorstel tot stemming gebracht worden hoop dat niemand voor stemt voor zo’n fooi wil je toch niet iemand finaal kwijten….quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:22 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Stop dat dan ook maar in een gat waar geen licht uit komt.
Au, dat geeft weinig Comfort...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
er is teveel geleund op (residuele) taxaties ipv gezond verstand. Teveel lichtgewichtjes en hongerige haaien in de acceptatieteams en directie. Je ziet dit ook terug bij de andere platformen. Dit in combinatie met veel te veel particulieren die maar wat doen zorgen voor een mooie cocktail.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:10 schreef peterc het volgende:
[..]
Ik heb rondom 2019 projecten van Comfort cq Careless .... BV (oa in Steyl, Zevenaar Beilen Didam) bij CRE meegenomen, waren toen ook al allemaal transformatiepanden (bijv van Politieburo - Postkantoor etc > zorgvastgoed ) gaf toen ook allemaal wat gedoe dat de proj vertraagden etc. Bij CRE zijn ze toen best wel op tijd afgelost en geherfin bij GVE (toch?) Toen afgehaakt (gelukkig) mede vanwege de soort van de oorspronkelijke onderpanden (politiebuo - postkantoor etc) Ik meen dat in Geldermalsen het onderpand zelfs een Kerkgebouw.. voor dit soort panden heb je niet zomaar kopers die er een direct een doel een bestemming een plan voor hebben en er ook nog de hfdprijs voor betalen zeker niet bij een failliet. Recht toe recht aan een woning splitsen, winkel > appartement, kantoortje naar woning omzetten is veel duidelijker en minder risico
Hier heb ik op tijd geleerd, bij de golfbaan in Limburg iets later (gelukkig beperkte inleg). Vakantieparken, Golfbanen, kerken en nu ook van die miljoenen villa verbouwingen daar ben ik nu extra voorzichtig mee.
Niets mis met eenvoud.
We beschikken helaas niet allemaal over dit formidabele inzicht, maar met spreiding en een beetje cijfermatig inzicht kom je ook een heel eind. Af en toe een wanbetaler hoort er helaas bij maar hoeft geen ramp te zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:16 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
er is teveel geleund op (residuele) taxaties ipv gezond verstand. Teveel lichtgewichtjes en hongerige haaien in de acceptatieteams en directie. Je ziet dit ook terug bij de andere platformen. Dit in combinatie met veel te veel particulieren die maar wat doen zorgen voor een mooie cocktail.
Klopt, maar je moet wel juist voorgelicht zijn in de pitch en niet zoals bij de golfbaan met onvoldoende, ontbrekende of zelfs misleidende informatie een project ingelokt worden. Op dat moment begin ik te steigeren!quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
We beschikken helaas niet allemaal over dit formidabele inzicht, maar met spreiding en een beetje cijfermatig inzicht kom je ook een heel eind. Af en toe een wanbetaler hoort er helaas bij maar hoeft geen ramp te zijn.
Eens. Wat hier gebeurd is is te gek voor woorden.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Klopt, maar je moet wel juist voorgelicht zijn in de pitch en niet zoals bij de golfbaan met onvoldoende, ontbrekende of zelfs misleidende informatie een project ingelokt worden. Op dat moment begin ik te steigeren!
Niet iedere dag en niet zo lang. Maar wel regelmatig idd.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:23 schreef zeeland6 het volgende:
Sinds deze week is de App van CCF 'vernieuwd'.
Ik wacht al 5 minuten op de transacties vanaf 4 mei . Elke dag weer.
Iemand dezelfde ervaring ?
Ik heb nu regelmatig dat de app aangeeft dat ik office ben.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:23 schreef zeeland6 het volgende:
Sinds deze week is de App van CCF 'vernieuwd'.
Ik wacht al 5 minuten op de transacties vanaf 4 mei . Elke dag weer.
Iemand dezelfde ervaring ?
Dit is inderdaad alleen nog de Hoofdelijke Aansprakelijkheid, niet de opbrengst uit verkoop onderpand (die al is ontvangen). Een laag percentage, maar dat is logisch als alle resterende gelden in privé nog verdeeld moeten worden onder veel projecten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De panden worden verkocht tegen een ltv ver boven de 100% vanwege weinig tot geen belangstelling. Hierna resteert nog de HA. Dit is nu een voorstel voor om af te kopen tegen 0,63%.
De rest zal afgeboekt worden.
In het project waar ik in zit is nu 37,19% van hoofdsom ontvangen. Vanuit HA komt hier wellicht 0,63% bij. 62,18% van hoofdsom + alle rente wordt dan afgeboekt
office ?quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb nu regelmatig dat de app aangeeft dat ik office ben.
Offline!quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:54 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
office ?
offline ?
Heb collin een mail gestuurd.
[ Bericht 3% gewijzigd door Fredericm op 29-07-2026 15:46:29 ]
quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:39 schreef Fredericm het volgende:
Deja vu cars bij collin
Hoge LTV op bedrijfspand, nmm goedlopend bedrijf. Behoorlijk rente
Linkje
Bijna tegelijk gepostHet leest weer als een reclamefolder. Ze worden nog net niet heilig verklaardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich lijkt het een gezond bedrijf maar de hoge LTV schrikt me wat af.
@moedernatuur , wat adviseer je ons?Pecunia non olet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |