quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kreeg eind van de middag een berichtje dat er een update is aangaande Autoglasherstel Snijkers. De laatse update gaf bij mij als download het bericht van een aantal weken geleden. Doe ik wat fout of gaat er bij GVE weer eens wat niet goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GvE is in deze situatie afhankelijk van wat er bij de andere partij gebeurt dus ik zie niet goed hoe GvE hier iets te verwijten valt. Ik mis wel een verhoogde rente, maar ja die paar dubbeltjes extra op 21 augustus zullen het ook niet doen. Op zich kan er weinig aan mis gaan, aan cashflow is de helft al terug.Pecunia non olet
Download berichten hebben bij GvE altijd dezelfde naam. Je moet het bericht dus altijd opnieuw downloaden en niet kiezen voor openen. Dan wordt het vorige bericht getoond.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kreeg eind van de middag een berichtje dat er een update is aangaande Autoglasherstel Snijkers. De laatse update gaf bij mij als download het bericht van een aantal weken geleden. Doe ik wat fout of gaat er bij GVE weer eens wat niet goed?
- pand incourant en incourante meters voor die locatie. Vind het daarnaast ook niet echt een terrein/omgeving voor dit. Heb je een automotive bedrijf met wel 13 pp om je heenquote:Op woensdag 29 juli 2026 18:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het leest weer als een reclamefolder. Ze worden nog net niet heilig verklaard
Op zich lijkt het een gezond bedrijf maar de hoge LTV schrikt me wat af.
@:moedernatuur , wat adviseer je ons?
in de weide omgeving wordt er niks boven de 700k verkocht dus super courant is het niet. echt een kaartenhuis qua zekerheden moet allemaal nog gerealiseerd worden. Bijna hetzelfde als bij de comfort leningen, dus ik laat deze 100% lopen...quote:Op donderdag 30 juli 2026 09:40 schreef Lezer8857 het volgende:
Wat is jullie mening over Boek*stein? Die sluiten lening na lening af voor het ene project na het andere project. Hierdoor lopen zekerheden wat door elkaar heen. Voordeel is wel dat ze het nodige in eigen beheer kunnen doen en er met depots wordt gewerkt. Hoe zijn de betalingservaringen binnen de andere Kast*l*man-projecten?
Tnx, helder!quote:Op donderdag 30 juli 2026 09:13 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
- pand incourant en incourante meters voor die locatie. Vind het daarnaast ook niet echt een terrein/omgeving voor dit. Heb je een automotive bedrijf met wel 13 pp om je heen
- waarde pand overeenkomstig koopsom
- bv's onderliggend te mager voor dit soort grote sommen
- cashflow wordt voor een groot deel opgeslokt door rente/aflossing waardoor groei minder makkelijk wordt
- cashflow op basis van de huidige huur is prima
- herfinanciering met zo'n hoge ltv na looptijd gaat bancair niet lukken en dan ben je ook nog eens afhankelijk van goede taxatie en financiele marktomstandigheden
Persoonlijk wacht ik op een andere investeringsmogelijkheid, ik zie het hier niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:19 schreef Fredericm het volgende:
Kaiser bij collin
Ik zit al in de eerste en voor mij te kortlopendMeegenomen, bedankt. Enige risico wat ik zie is Duits vastgoed dus mogelijk complexe uitwinnen van zekerheden. Maar gezien de lage LTV geen problemen verwacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boekestijn sla ik wel over.
[ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 30-07-2026 15:04:27 ]
Deze lijkt beter:quote:Op donderdag 30 juli 2026 17:40 schreef nostra het volgende:
//gPUsh.ai op GVE om mee te liften op de AI hype
https://www.geldvoorelkaa(...)gen+en+Nieuwsbrieven
Pff. Ze mogen er toch minstens even bijzetten hoe je die idiote bedrijfsnaam uitspreekt. "Hallo, spreek ik met dubbele-schuine-streep-gpeeuush-punt-aai?"quote:Op donderdag 30 juli 2026 17:40 schreef nostra het volgende:
//gPUsh.ai op GVE om mee te liften op de AI hype
https://www.geldvoorelkaa(...)gen+en+Nieuwsbrieven
Ze kopen iets voor 1m en dat is 1.7m waard?quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:40 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze lijkt beter:
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=33124
1e hypotheek op meerdere panden
Doet een beetje denken aan F/Rite Air.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Pff. Ze mogen er toch minstens even bijzetten hoe je die idiote bedrijfsnaam uitspreekt. "Hallo, spreek ik met dubbele-schuine-streep-gpeeuush-punt-aai?"
Wel gebaseerd op WOZ waarde niet op taxatiewaarde. Zou goed geweest zijn als GVE de reden van de lagere aankoopprijs had vermeld.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef VDF het volgende:
[..]
Ze kopen iets voor 1m en dat is 1.7m waard?
Er zal wel een doelgroep voor zijn maar voor mij is zo'n rare naam voldoende reden om er omheen te lopen. Hoe kun je zulke mensen nog serieus nemen, althans genoeg om er geld in te steken.....quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Doet een beetje denken aan F/Rite Air.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er zal wel een doelgroep voor zijn maar voor mij is zo'n rare naam voldoende reden om er omheen te lopen. Hoe kun je zulke mensen nog serieus nemen, althans genoeg om er geld in te steken.....
Ik wil graag aansluiten. Aangezien ik me recent geregistreerd heb kan ik nog geen PM sturen. Vandaar deze reactie op de post.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:53 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
LAATSTE oproep mijnerzijds m.b.t. CCF en Parc Zaarderheiken.
Wij hebben een Whatsapp groepje gevormd die in principe gezamenlijk gaat optrekken. Momenteel hebben we 7 Fok users die minstens 9 CCF accounts vertegenwoordigen.
Als je wilt aansluiten of iemand kent die wil aansluiten dan mij graag een PM sturen of even reageren op deze post.
Dat geeft toch niet. Hoe langer dit duurt hoe meer we eraan verdienenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:01 schreef InVestEerder het volgende:
Eind juni werden voor Rijnland Palts I en Frankfurt I deelaflossingen aangekondigd voor in de loop van de maand juli, ter hoogte van circa 20%.
Op de allerlaatste dag is dit vanmiddag alléén gelukt voor eerstgenoemd project. En geen 20% maar 15%. Beter iets dan niets, maar dit gaat zo nog jarenlang duren.
CRE update: "Update aflossing en verhoging rentevergoedingquote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:03 schreef nostra het volgende:
(CRE)
Nou, Dongen krijgt zowaar een half procentpuntextra vergoeding en gaat nu echt (ÉCHT!) in september aflossen.
Iemand ooit nog wat gehoord over dat conversievoorstel van Slu*shaven wat we in juni zouden moeten krijgen (en bij niet doorrollen uiterlijkin augustus zou worden afgelost)?
Over lange termijn denken gesproken: het Caribbean Bootje op Collin is inmiddels afgelost, veel plezier zullen ze er niet aan beleefd hebben, veel geldzorgen, corona en uiteindelijk verkoop.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:55 schreef Boyette het volgende:
[..]
Dat geeft toch niet. Hoe langer dit duurt hoe meer we eraan verdienen
Ik wil mij vooralsnog niet aansluiten maar zou het op prijs stellen als jullie de samenvatting van de reacties van Collin, al dan niet vertrouwelijk, zouden kunnen delen. De afwikkeling wil ik wel graag volgen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:12 schreef JayKay81 het volgende:
[..]
Ik wil graag aansluiten. Aangezien ik me recent geregistreerd heb kan ik nog geen PM sturen. Vandaar deze reactie op de post.
Dongen I was 5,5, neem aan dat ze die bedoelen, maar lekker helder is het niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:47 schreef tuiniertje het volgende:
[..]
CRE update: "Update aflossing en verhoging rentevergoeding
31-07-2026
In onze vorige update gaven wij aan dat de bancaire herfinanciering in juli 2026 zou worden afgerond. De bankofferte is definitief en de aflossing staat vast; de afwikkeling loopt echter langer door dan voorzien, mede door de vakantieperiode. Op basis van de laatste berichtgeving wordt de aflossing na de zomer verwacht, naar verwachting eind september 2026. Zodra de definitieve passeerdatum bij de notaris bekend is, informeren wij u hierover.
De onderliggende positie blijft onverminderd sterk. Als tegemoetkoming voor deze uitloop wordt de rentevergoeding vanaf 1 augustus 2026 verhoogd naar 7,5% op jaarbasis, tot het moment van aflossing. Deze verhoging geldt automatisch; u hoeft hiervoor niets te doen."
De rente was 7,75% per jaar.....
Ik weet niet in hoeverre we hier gaan updaten en in hoeverre resultaten die wij zouden boeken ook toepasbaar zouden zijn op alle investeerders. Dat laatste is niet perse de inzet. Wel lijkt het me heel redelijk dat iedereen die zich aansluit later nog kan beslissen of die met naam en investeerdersnummer bekend wil worden (gemaakt) bij CCF. En iedereen kan zich natuurlijk altijd terugtrekken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik wil mij vooralsnog niet aansluiten maar zou het op prijs stellen als jullie de samenvatting van de reacties van Collin, al dan niet vertrouwelijk, zouden kunnen delen. De afwikkeling wil ik wel graag volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan een leuke investering worden, heb nog niet gekeken of de 6 maanden boeterente hier op van toepassing is, bij vervroegde aflossing.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:39 schreef peterc het volgende:
NW SIG Middenweg / sinds 15jun26 op funda
https://www.funda.nl/deta(...)nweg-221-2/80853744/
Maar 2 maanden boeterente zie ik net.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:11 schreef quepos het volgende:
[..]
Dit kan een leuke investering worden, heb nog niet gekeken of de 6 maanden boeterente hier op van toepassing is, bij vervroegde aflossing.
Want daar kun je vanuit gaan, dat hij eerder afgelost wordt.
Ondanks dat dit wel een hele unieke casus is, zijn sommige elementen misschien ook in algemene zin van toepassing voor de crowd en dan zou dat deel wellicht interessant zijn om te delen. O.a. de vraag hoe zij om gaan met het delen van het taxatieverslag. Mochten wij in grote hoofdlijnen mogen meelezen in dit dossier, dan zou dat (voor mij persoonlijk) erg welkom zijn. Succes met het traject.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:57 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre we hier gaan updaten en in hoeverre resultaten die wij zouden boeken ook toepasbaar zouden zijn op alle investeerders. Dat laatste is niet perse de inzet. Wel lijkt het me heel redelijk dat iedereen die zich aansluit later nog kan beslissen of die met naam en investeerdersnummer bekend wil worden (gemaakt) bij CCF. En iedereen kan zich natuurlijk altijd terugtrekken.
meegenomen / zij het modestquote:
Op funda nu ook 3xquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:29 schreef peterc het volgende:
[..]
meegenomen / zij het modest
Op de website vd makelaar staat het pand sinds 12mrt2026 i d sale & blijkbaar sinds 16juni26 pas op funda
https://bic-vastgoed.nl/woning/amsterdam-middenweg-221-2/
Frank Klemannquote:Op maandag 3 augustus 2026 08:24 schreef Bieselke het volgende:
Vlagje uit voor TTM Finishing op CCF; braaf volledig afgelost. Om een of andere reden veel sympathie voor dit project gekregen in de loopt van tijd; blijft raar hoe je bij CF bij sommige projecten dat hebt.
Voor Juli mis ik trouwens wel nog VGT Dyko op CCF.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:08 schreef Jaco078 het volgende:
Ik was vandaag eens bezig om wat analyses op mijn portefeuille te doen, m.b.t. AI.
"ongemerkt" kun je dan soms best wat concentratierisico hebben. Zie hier bijv (puur bij Collin) de proposities waar direct of indirect dezelfde leningnemer bij betrokken is.Zijn dit alleen projecten waar je zelf in zit of heb je alles van Collin in de AI molen gegooid?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevaarlijk voor investeerders en ook voor het platform. Ze kunnen wel stellen dat het allemaal aparte projecten zijn met hun eigen zekerheden maar in geval van financiële moeilijkheden is het erg verleidelijk om met geld te schuiven tussen de verschillende BV's. Duurzaam Investeren was er bijna aan onderdoor gegaan als ze niet waren overgenomen door Enerfip, die opmerking werd tenminste gemaakt tijdens een van de webinars over de afhandeling van de tientallen Trio projecten.
Hem net ook even doorgenomen en geen rare zake gezien. Onderpanden lijken mij onder aan de streep ook oké. Geen/nauwelijks aflossing. Zelf voornemens om hem ruim mee te nemen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:15 schreef obligataire het volgende:
Aardig project bij Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/
Tenzij er gekke dingen aan het licht komen, wou ik deze wat extra inleggen.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:08 schreef Jaco078 het volgende:
Ik was vandaag eens bezig om wat analyses op mijn portefeuille te doen, m.b.t. AI.
"ongemerkt" kun je dan soms best wat concentratierisico hebben. Zie hier bijv (puur bij Collin) de proposities waar direct of indirect dezelfde leningnemer bij betrokken is.Nog een voorbeeldjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
project GVE Krein Onroerend Goed BV De Boys hiervan Michael & Nick van der Meer zijn met hun hld's Laurentius Beheer & NG van der Meer Beheer ook verwant aan de GVE BM Capital 1 t/m 5 projecten ; 26197 & 26951 lopen nog de andere 26682 + 26948 + 26949 zijn vervroegd afgelost. (Nog) nooit gedoe gehad met deze projecten.
Het bijhouden van leningnemers & entiteiten heeft zo inderdaad zijn voordelen vwb ervaringen van - en risico's met leningnemers
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 04-08-2026 21:09:01 ]
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:47 schreef Lezer8857 het volgende:
Çemrek Holding B.V.
¤ 1.150.000 | 8,0 % rente | 36 maandenHeb ik al drie van. Qua betalen idd keurig. Behalve de eerste (2 jaar oud) lopen ze nog niet lang dus heel veel kun je daar niet van zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het allemaal net iets te ingewikkeld en vrijblijvend in deze pitch, met ook alle voorgaande financieringen die nog spelen. Ze hebben flink wat schuld intussen.
Maar basis durf ik hem wel mee te nemen.
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 04-08-2026 16:18:50 ]Pecunia non olet
Hier precies hetzelfde verhaal. Maar ik neem hem niet mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Heb ik al drie van. Qua betalen idd keurig. Behalve de eerste (2 jaar oud) lopen ze nog niet lang dus heel veel kun je daar niet van zeggen.
Ik vind het allemaal net iets te ingewikkeld en vrijblijvend in deze pitch, met ook alle voorgaande financieringen die nog spelen. Ze hebben flink wat schuld intussen.
Idem, worden er mij te snel teveel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:21 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde verhaal. Maar ik neem hem niet mee.
Ze passen de boeken van "Rijke pa, arme pa" toe zoals het bedoeld is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Heb ik al drie van. Qua betalen idd keurig. Behalve de eerste (2 jaar oud) lopen ze nog niet lang dus heel veel kun je daar niet van zeggen.
Ik leg mijn eieren ook liever in dit mandje https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:23 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Idem, worden er mij te snel teveel.
Ik hik ook een beetje tegen die waardebepaling aan. Taxatie wederom een stuk hoger dan de aankoopprijs. Als ik reken met de koopprijs dan is de LTV 91% op een niet al te courant object.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:52 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ze passen de boeken van "Rijke pa, arme pa" toe zoals het bedoeld is.
Op veler verzoek. Ik twijfel ivm potentieel snel aflossenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik leg mijn eieren ook liever in dit mandje https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/
Dus als daar een linkje van is doe ik mee.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:36 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Op veler verzoek. Ik twijfel ivm potentieel snel aflossenDank. Ik laat deze aan me voorbijgaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen fan van combinatiepanden (wonen + werken), omdat die bij een executieverkoop vaak fors in waarde dalen. Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.
Verder is er geen eigen inbreng en wordt er nauwelijks afgelost. In een worstcasescenario vind ik dit daarom geen "risicovrije" investering. Gezien dat risicoprofiel vind ik een rendement van 7,5% te laag.
Dit pand heeft wel drie kadastrale nummers (gesplitst?) en de woning heeft een eigen ingangquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:45 schreef xander129 het volgende:
Ik ben geen fan van combinatiepanden (wonen + werken), omdat die bij een executieverkoop vaak fors in waarde dalen. Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.
quote:Adres
Besterdplein 32a
5014HP
Tilburg
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 452.000 euro
01-01-2024 424.000 euro
01-01-2023 413.000 euro
Bouwjaar:
1908
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
212m2
Blijft dit dan een risico of kan de woning los worden verkocht?quote:De bovenwoning bevindt zich op de eerste en tweede etage. De woning is toegankelijk vanuit een zelfstandige entree in de voorgevel aan het Besterdplein.
De eerste etage bestaat uit een grote leefruimte met een aparte keuken verder zijn op deze laag twee slaapkamers en een badkamer voorhanden. Aan de achterzijde is toegang tot het terras. Vanuit de trapopgang bereikt men de tweede etage die voorziet in 3 slaapkamers en een badkamer met douche en toilet.
De bovenwoning heeft een oppervlakte van circa 200 m2 BVO.
op perceel 5117 staan de adressen die niet gesplitst zijn. De andere percelen betreffen "grond" en niet grond + huisnummer dus juridisch niet gesplitst. Wat hij wel kan verkopen is een stukje grond. Ik vermoed dat een splitsingsvergunning hier geen heel groot probleem gaat opleveren maar dat terzijde.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 05:39 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dit pand heeft wel drie kadastrale nummers (gesplitst?) en de woning heeft een eigen ingang
[..]
[..]
Blijft dit dan een risico of kan de woning los worden verkocht?
Daarbij is relevant dat de KCS het pand huurde dus die huurlast valt weg. Dan wordt het al een ander verhaal natuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:07 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
Echter, het is natuurlijk wel vreemd dat de huurinkomsten de rentelasten niet kunnen dekken ............
Op basis van de resultatenrekening cijfers in de ebi zou je kunnen concluderen dat hij 36k bespaart op huurlasten, dus als je dat bij de huurinkomsten optelt is er wel een klein positief verschil tov de rentelasten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:45 schreef xander129 het volgende:
[..]
Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.
De huur werd jaarlijks geïndexeerd dus dat kleine verschil zal met de jaren steeds groter worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Op basis van de resultatenrekening cijfers in de ebi zou je kunnen concluderen dat hij 36k bespaart op huurlasten, dus als je dat bij de huurinkomsten optelt is er wel een klein positief verschil tov de rentelasten.
dat laatste ben ik zeker met je eens, het is niet perse een hele slechte. maar ik denk dat er betere proposities bestaan in de komende weken.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
De huur werd jaarlijks geïndexeerd dus dat kleine verschil zal met de jaren steeds groter worden.
Een stukje aflossing had ik wel fijn gevonden maar daar was blijkbaar weinig ruimte voor.
Met twee 1e hypotheken en een 2e hypotheek op het woonhuis is er sowieso veel dekking en privé commitment van de ondernemers. Het moet raar lopen wil je hier een serieus bedrag aan kwijtraken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar komt weer een veiling aan.
Ja, vreemd, viel mij ook op. Alsof ze mensen over de streep hopen te trekken door het project bijna vol te laten zijn, en zodra het is volgeschreven weer een stukje vrij laten vallen. Dit is een aanname, maar het lijkt me sterk dat er opeens voor ¤200K aan toezeggingen is teruggetrokken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:36 schreef xander129 het volgende:
SIG Zaandam staat weer open? Is het project al besproken?
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Goh, ellende met kozijnen. VerrassendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar komt weer een veiling aan.
Als ik in één branche never nooit zal investeren zijn het kozijnen. Vol met cowboys en oplichters.
Kan zijn echter hier zullen we geen pijn hebben gezien de zekerheden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goh, ellende met kozijnen. Verrassend
Als ik in één branche never nooit zal investeren zijn het kozijnen. Vol met cowboys en oplichters.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | Beste investeerder, We begrijpen dat u de afgelopen twee jaar met veel ongeduld en zorgen heeft gewacht op nieuws rondom de investering in het Duitse vastgoedproject Project Parkstraße Nidda 63667 Germany ID: 1576781. Het recente vonnis van de Duitse rechter leek de finishlijn. Helaas moeten we u vandaag een bericht sturen dat rauw op uw dak zal vallen, maar openheid en realisme zijn nu het allerbelangrijkst. De bittere realiteit achter de schermen De rechtbank heeft de omvangrijke geldvordering van ¤ 354.100,00 plus rente aan de leningnemer (MCW Immobiliën UG) toegewezen. De tegenpartij kan deze schuld echter niet betalen. De enige manier om aan het vonnis te voldoen en onze inleg te redden, is door het pand alsnog officieel op naam van MCW te zetten. Een definitief akkoord hierover ontbreekt op dit moment nog, omdat de tegenpartij hoger beroep heeft aangetekend en MCW zelf een acute schuld van ¤ 50.000,- heeft openstaan bij de bank en de belastingdienst. De Duitse autoriteiten weigeren mee te werken en de notaris kan het pand niet vrijgeven in het Grundbuch zolang MCW deze ¤ 50.000,- niet direct voldoet. MCW heeft dit geld zelf niet. Zonder directe ingreep van buitenaf klapt de eventuele eigendomsoverdracht, volgt er een onafwendbaar faillissement van MCW en is de gezamenlijke Crowdfunding-inleg definitief 100% waardeloos en verloren. Een helpende hand en een concreet aanbod Een van de investeerders, heeft besloten zijn nek uit te steken om het faillissement af te wenden. De investeerder is bereid om het zware financiële risico van die extra ¤ 50.000,- op zich te nemen en dit op een Duitse notariële derdenrekening te storten om de schulden van MCW direct af te lossen. Hierdoor kan MCW haar openstaande fiscale verplichtingen voldoen, waarmee de weg direct vrijkomt voor een succesvolle levering van het pand. Dit leidt tot het volgende finale, maar reële aanbod aan u: Directe afkoopsom: U ontvangt 5% van de nominale waarde van uw huidige openstaande lening deel. Geen risico meer: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's, Duitse advocatenkosten en de langdurige faillissementsafwikkeling van MCW. Harde veiligheid (Opschortende voorwaarde): Dit aanbod en de uitbetaling treden pas in werking op het moment dat de Duitse notaris de inschrijving in het Grundbuch definitief heeft afgerond. Mocht de reddingsoperatie onverhoopt toch stranden, dan kost dit u niets (maar blijft de huidige default-status van kracht). Waarom vragen we u dit te overwegen? Niemand van ons had dit scenario voor ogen toen we instapten. Dat MCW zelf schulden heeft opgelopen die de boel blokkeren, is buitengewoon pijnlijk. Maar we staan nu voor de harde keuze: ofwel kiezen voor 5% gegarandeerd overhouden bij een succesvolle overdracht, ofwel we houden koppig vast aan een vordering op een bedrijf dat deze week failliet gaat, waardoor we allemaal definitief op ¤ 0,- eindigen. Investeerders die niet akkoord gaan met dit aanbod, blijven achter in de oude, ongedekte structuur en worden in rangorde achtergesteld bij de nieuwe kapitaalinjectie. Hoe geeft u uw keuze door? Lees dit voorstel rustig door. De formele afhandeling verloopt via een officiële, veilige DocuSign-procedure van Max Crowdfund. Gezien de harde deadlines van de Duitse advocaten verzoeken wij u uiterlijk binnen 48 uur na heden te stemmen met de blauwe stemknop. Bij een "JA" ontvangt u direct aansluitend de officiële DocuSign-akte in uw mailbox. |
Of die (omdat hij/zij er groot in zat??) zelf het initiatief heeft genomen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:09 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Schimmige deals bij MAX. “Een van de investeerders”, maar dan wel iemand die kennelijk eerder op de hoogte wordt gebracht dan de rest.
Is dit gelijksoortige situatie vergelijkbaar met eentje eerder is gecommuniceerd waarbij een paar grote investeerders alle "kleintjes" tegen een bepaald (laag?) percentage uitkochten?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Of die (omdat hij/zij er groot in zat??) zelf het initiatief heeft genomen.
Geen idee.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:33 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is dit gelijksoortige situatie vergelijkbaar met eentje eerder is gecommuniceerd waarbij een paar grote investeerders alle "kleintjes" tegen een bepaald (laag?) percentage uitkochten?
Dan mogen ze dat klein bedrag ook in hun "hol" stoppen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:33 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is dit gelijksoortige situatie vergelijkbaar met eentje eerder is gecommuniceerd waarbij een paar grote investeerders alle "kleintjes" tegen een bepaald (laag?) percentage uitkochten?
Schrijft MAX hier nu echt dreigend: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's ?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:05 schreef proxydude het volgende:
Beste investeerder,
We begrijpen dat u de afgelopen twee jaar met veel ongeduld en zorgen heeft gewacht op nieuws rondom de investering in het Duitse vastgoedproject Project Parkstraße Nidda 63667 Germany ID: 1576781. Het recente vonnis van de Duitse rechter leek de finishlijn. Helaas moeten we u vandaag een bericht sturen dat rauw op uw dak zal vallen, maar openheid en realisme zijn nu het allerbelangrijkst.
De bittere realiteit achter de schermen
De rechtbank heeft de omvangrijke geldvordering van ¤ 354.100,00 plus rente aan de leningnemer (MCW Immobiliën UG) toegewezen. De tegenpartij kan deze schuld echter niet betalen. De enige manier om aan het vonnis te voldoen en onze inleg te redden, is door het pand alsnog officieel op naam van MCW te zetten. Een definitief akkoord hierover ontbreekt op dit moment nog, omdat de tegenpartij hoger beroep heeft aangetekend en MCW zelf een acute schuld van ¤ 50.000,- heeft openstaan bij de bank en de belastingdienst.
De Duitse autoriteiten weigeren mee te werken en de notaris kan het pand niet vrijgeven in het Grundbuch zolang MCW deze ¤ 50.000,- niet direct voldoet. MCW heeft dit geld zelf niet. Zonder directe ingreep van buitenaf klapt de eventuele eigendomsoverdracht, volgt er een onafwendbaar faillissement van MCW en is de gezamenlijke Crowdfunding-inleg definitief 100% waardeloos en verloren.
Een helpende hand en een concreet aanbod
Een van de investeerders, heeft besloten zijn nek uit te steken om het faillissement af te wenden. De investeerder is bereid om het zware financiële risico van die extra ¤ 50.000,- op zich te nemen en dit op een Duitse notariële derdenrekening te storten om de schulden van MCW direct af te lossen. Hierdoor kan MCW haar openstaande fiscale verplichtingen voldoen, waarmee de weg direct vrijkomt voor een succesvolle levering van het pand.
Dit leidt tot het volgende finale, maar reële aanbod aan u:
Directe afkoopsom: U ontvangt 5% van de nominale waarde van uw huidige openstaande lening deel.
Geen risico meer: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's, Duitse advocatenkosten en de langdurige faillissementsafwikkeling van MCW.
Harde veiligheid (Opschortende voorwaarde): Dit aanbod en de uitbetaling treden pas in werking op het moment dat de Duitse notaris de inschrijving in het Grundbuch definitief heeft afgerond. Mocht de reddingsoperatie onverhoopt toch stranden, dan kost dit u niets (maar blijft de huidige default-status van kracht).
Waarom vragen we u dit te overwegen?
Niemand van ons had dit scenario voor ogen toen we instapten. Dat MCW zelf schulden heeft opgelopen die de boel blokkeren, is buitengewoon pijnlijk. Maar we staan nu voor de harde keuze: ofwel kiezen voor 5% gegarandeerd overhouden bij een succesvolle overdracht, ofwel we houden koppig vast aan een vordering op een bedrijf dat deze week failliet gaat, waardoor we allemaal definitief op ¤ 0,- eindigen.
Investeerders die niet akkoord gaan met dit aanbod, blijven achter in de oude, ongedekte structuur en worden in rangorde achtergesteld bij de nieuwe kapitaalinjectie.
Hoe geeft u uw keuze door?
Lees dit voorstel rustig door. De formele afhandeling verloopt via een officiële, veilige DocuSign-procedure van Max Crowdfund. Gezien de harde deadlines van de Duitse advocaten verzoeken wij u uiterlijk binnen 48 uur na heden te stemmen met de blauwe stemknop.
Bij een "JA" ontvangt u direct aansluitend de officiële DocuSign-akte in uw mailbox.
Ik had het project al afgeboekt. Dan wil ik die paar procenten ook niet. Op naar een faillissement.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 22:22 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Schrijft MAX hier nu echt dreigend: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's ?
Dat is wat mij betreft nu al DE gotspe van de 21e eeuw in crowdfundland. Blij dat ik geen ene eurocent naar deze klunzen heb overgemaakt.
Het klinkt alsof je nog aansprakelijk gesteld kan worden voor méér dan je inleg. Of een AT om 5 uur naast je bed kan staan.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 22:22 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Schrijft MAX hier nu echt dreigend: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's ?
Dat is wat mij betreft nu al DE gotspe van de 21e eeuw in crowdfundland. Blij dat ik geen ene eurocent naar deze klunzen heb overgemaakt.
Inderdaad laat ze maar naar de kloten gaan. Ik was er all vanuit gegaan dat ik mijn inleg kwijt was. die 5% procent mogen ze op een plek stoppen waar de zon niet schijnt. En hopelijk duurt het lekker lang " en de langdurige faillissementsafwikkeling van MCW." Zodat ze er elke dag aan herinnerd wordt wat voor tering zooi ze er gemaakt van hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 07:20 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ik had het project al afgeboekt. Dan wil ik die paar procenten ook niet. Op naar een faillissement.
Het wordt steeds minder. Bij Bad Honnef gaven ze nog 20%, bij Rushland 10% en hier blijkbaar (ik zit er niet in) slechts 5%.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:01 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Dan mogen ze dat klein bedrag ook in hun "hol" stoppen.
Te bizar voor woorden deze club. Zoals al aangegeven zouden we deze club voor de rechter moeten slepen, net als bij het andere dossier van CCF waar investeerders samen optrekken.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 22:22 schreef paardendokter het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Ank* V*stgoed
staat al open op CCFLineair dus snel betere LTV.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening 656559 16 Clarence street is een speciaal geval, op deze lening is geen hypotheek gevestigd is dit is verwijtbaar aan het Advocatenkantoor die dit had moeten doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het wordt steeds minder. Bij Bad Honnef gaven ze nog 20%, bij Rushland 10% en hier blijkbaar (ik zit er niet in) slechts 5%.
Wat zou hun volgende bod zijn?
Ik heb er zelf nog eentje lopen: Corbelo, Burnley 656559. Of heb ik ergens iets gemist m.b.t. Corbelo.
'Lineair' van ¤450K naar ¤400K in 5 jaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Lineair dus snel betere LTV.
Inderdaad zoals djtiesto8 al schreef niet lineair.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Lineair dus snel betere LTV.
Ik had er ook in willen investeren, maar het troosteloze pand en het feit dat er geen actieve horeca in zit, zorgen ervoor dat ik deze aan mij voorbij laat gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inderdaad zoals djtiesto8 al schreef niet lineair.
Zelf wel even basis meegenomen. Toch twijfel ik nog een beetje want een een troosteloos pand, geen HA en de borgstelling via een negatieve hypotheek verklaring.
Dan heb ik inderdaad niet goed/te snel gelezen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:10 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
'Lineair' van ¤450K naar ¤400K in 5 jaar.
Yes, ook basis meegenomen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
De huur werd jaarlijks geïndexeerd dus dat kleine verschil zal met de jaren steeds groter worden.
Een stukje aflossing had ik wel fijn gevonden maar daar was blijkbaar weinig ruimte voor.
Met twee 1e hypotheken en een 2e hypotheek op het woonhuis is er sowieso veel dekking en privé commitment van de ondernemers. Het moet raar lopen wil je hier een serieus bedrag aan kwijtraken.
Troosteloos is het zeker en dan zeg je het nog netjes.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inderdaad zoals djtiesto8 al schreef niet lineair.
Zelf wel even basis meegenomen. Toch twijfel ik nog een beetje want een een troosteloos pand, geen HA en de borgstelling via een negatieve hypotheek verklaring.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:46 schreef Lezer8857 het volgende:
MRM Solutions Holding B.V.
¤ 2.850.000 | 8,0 % rente | 12 maandenDank voor de link!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat om dit blok als het goed is: https://maps.app.goo.gl/J43rDegGARbAq2Tt7
Edit: het is niet het bestaande gebouw op streetview maar het terrein ernaast, complete nieuwbouw dus.
Bouwvergunning is verleend in 2023 maar onduidelijk is wat er al is gedaan. Volgens wozwaardeloket zijn de 8 appartementen bij elkaar 431m2, dus ze taxeren/waarderen het op meer dan 8k per m2. Dat is erg hoog voor die buurt, nieuwbouw iets verderop op de Rozengracht op Funda zit op 6.5k. https://www.funda.nl/deta(...)racht-20-k/43359670/
Ik sla over.
[ Bericht 2% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 06-08-2026 15:10:56 ]
Nu is het natuurlijk de vraag of het niet een voordeel is dat er nieuwbouw naast staat,… Ook als de boel t.z.t. plat gaat kan een nadeel maar ook een voordeel zijn mbt dit project?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:56 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Troosteloos is het zeker en dan zeg je het nog netjes.
Vroeger was dit het uitgaansgebied van Ede. maar dat is het allang niet meer. 40 jaar geleden was er al sprake van dat het hele gebied vernieuwd zou worden. Nu de laatste jaren hebben ze het gedeeltelijk aangepakt. Het naast gelegen station is ook helemaal vernieuwd en dan meteen door dit stuk Parkweg te moeten is ook geen visite kaartje voor Ede. Maar ze zijn op de goede weg wat het vernieuwen betreft.
Het verbaasd me wel dat Parkweg 23 25 nu te koop komt. Dat het tegen de vlakte gaat is zeker alleen de vraag is wanneer. Daar strak naast staan al nieuwe appartementen en dat gaan ze de komende jaren zeker doortrekken.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:46 schreef Lezer8857 het volgende:
MRM Solutions Holding B.V.
¤ 2.850.000 | 8,0 % rente | 12 maandenzelfde partij:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:12 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
zelfde partij:nul betaalbaarheid....... nieuw kaartenhuisje. wat een getallen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:12 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
zelfde partij:Ik moet eerst zien of dit project vol komt zonder aanpassing. Met 10% rente stap ik nog niet in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afloscapaciteit
In 2025 bedroeg de omzet ¤ 180.000,- met een nettoverlies van ¤ 1.243.000,- en een bijbehorend netto cashflowtekort van ¤ 1.229.000,-. Het resultaat in dat jaar werd beïnvloed door de kosten die ondernemer heeft gemaakt voor de ontwikkeling van zijn projecten. Deze kosten zijn ondervangen door de financiers van de projecten en door ondernemer in privé, waarbij de positieve resultaten vrijvallen bij verkoop van de projecten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |