abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221476803
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 20:01 schreef InVestEerder het volgende:
Eind juni werden voor Rijnland Palts I en Frankfurt I deelaflossingen aangekondigd voor in de loop van de maand juli, ter hoogte van circa 20%.
Op de allerlaatste dag is dit vanmiddag alléén gelukt voor eerstgenoemd project. En geen 20% maar 15%. Beter iets dan niets, maar dit gaat zo nog jarenlang duren.
Dat geeft toch niet. Hoe langer dit duurt hoe meer we eraan verdienen
pi_221477858
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:03 schreef nostra het volgende:
(CRE)

Nou, Dongen krijgt zowaar een half procentpunt :') extra vergoeding en gaat nu echt (ÉCHT!) in september aflossen.

Iemand ooit nog wat gehoord over dat conversievoorstel van Slu*shaven wat we in juni zouden moeten krijgen (en bij niet doorrollen uiterlijk :') in augustus zou worden afgelost)?
CRE update: "Update aflossing en verhoging rentevergoeding
31-07-2026
In onze vorige update gaven wij aan dat de bancaire herfinanciering in juli 2026 zou worden afgerond. De bankofferte is definitief en de aflossing staat vast; de afwikkeling loopt echter langer door dan voorzien, mede door de vakantieperiode. Op basis van de laatste berichtgeving wordt de aflossing na de zomer verwacht, naar verwachting eind september 2026. Zodra de definitieve passeerdatum bij de notaris bekend is, informeren wij u hierover.

De onderliggende positie blijft onverminderd sterk. Als tegemoetkoming voor deze uitloop wordt de rentevergoeding vanaf 1 augustus 2026 verhoogd naar 7,5% op jaarbasis, tot het moment van aflossing. Deze verhoging geldt automatisch; u hoeft hiervoor niets te doen."

De rente was 7,75% per jaar.....
pi_221478685
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 22:55 schreef Boyette het volgende:

[..]
Dat geeft toch niet. Hoe langer dit duurt hoe meer we eraan verdienen
Over lange termijn denken gesproken: het Caribbean Bootje op Collin is inmiddels afgelost, veel plezier zullen ze er niet aan beleefd hebben, veel geldzorgen, corona en uiteindelijk verkoop.
Voor ons: iedere euro met 36 cent rendement weer terug. Geduld loont, vooral met goede zekerheid. :7
Pecunia non olet
pi_221479099
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:12 schreef JayKay81 het volgende:

[..]
Ik wil graag aansluiten. Aangezien ik me recent geregistreerd heb kan ik nog geen PM sturen. Vandaar deze reactie op de post.
Ik wil mij vooralsnog niet aansluiten maar zou het op prijs stellen als jullie de samenvatting van de reacties van Collin, al dan niet vertrouwelijk, zouden kunnen delen. De afwikkeling wil ik wel graag volgen.
pi_221479744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:47 schreef tuiniertje het volgende:

[..]
CRE update: "Update aflossing en verhoging rentevergoeding
31-07-2026
In onze vorige update gaven wij aan dat de bancaire herfinanciering in juli 2026 zou worden afgerond. De bankofferte is definitief en de aflossing staat vast; de afwikkeling loopt echter langer door dan voorzien, mede door de vakantieperiode. Op basis van de laatste berichtgeving wordt de aflossing na de zomer verwacht, naar verwachting eind september 2026. Zodra de definitieve passeerdatum bij de notaris bekend is, informeren wij u hierover.

De onderliggende positie blijft onverminderd sterk. Als tegemoetkoming voor deze uitloop wordt de rentevergoeding vanaf 1 augustus 2026 verhoogd naar 7,5% op jaarbasis, tot het moment van aflossing. Deze verhoging geldt automatisch; u hoeft hiervoor niets te doen."

De rente was 7,75% per jaar.....
Dongen I was 5,5, neem aan dat ze die bedoelen, maar lekker helder is het niet.
pi_221479855
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 12:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik wil mij vooralsnog niet aansluiten maar zou het op prijs stellen als jullie de samenvatting van de reacties van Collin, al dan niet vertrouwelijk, zouden kunnen delen. De afwikkeling wil ik wel graag volgen.
Ik weet niet in hoeverre we hier gaan updaten en in hoeverre resultaten die wij zouden boeken ook toepasbaar zouden zijn op alle investeerders. Dat laatste is niet perse de inzet. Wel lijkt het me heel redelijk dat iedereen die zich aansluit later nog kan beslissen of die met naam en investeerdersnummer bekend wil worden (gemaakt) bij CCF. En iedereen kan zich natuurlijk altijd terugtrekken.
pi_221479862
Mja, het ook weer niet een free ride worden, voelt wat bezwaarlijk van mijn kant. Eens met Show verder.
pi_221479883
Ik was vandaag eens bezig om wat analyses op mijn portefeuille te doen, m.b.t. AI.

"ongemerkt" kun je dan soms best wat concentratierisico hebben. Zie hier bijv (puur bij Collin) de proposities waar direct of indirect dezelfde leningnemer bij betrokken is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221479896
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:39 schreef peterc het volgende:
NW SIG Middenweg / sinds 15jun26 op funda

https://www.funda.nl/deta(...)nweg-221-2/80853744/
Dit kan een leuke investering worden, heb nog niet gekeken of de 6 maanden boeterente hier op van toepassing is, bij vervroegde aflossing.

Want daar kun je vanuit gaan, dat hij eerder afgelost wordt.
pi_221479919
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:11 schreef quepos het volgende:

[..]
Dit kan een leuke investering worden, heb nog niet gekeken of de 6 maanden boeterente hier op van toepassing is, bij vervroegde aflossing.

Want daar kun je vanuit gaan, dat hij eerder afgelost wordt.
Maar 2 maanden boeterente zie ik net.
pi_221480179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 12:57 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik weet niet in hoeverre we hier gaan updaten en in hoeverre resultaten die wij zouden boeken ook toepasbaar zouden zijn op alle investeerders. Dat laatste is niet perse de inzet. Wel lijkt het me heel redelijk dat iedereen die zich aansluit later nog kan beslissen of die met naam en investeerdersnummer bekend wil worden (gemaakt) bij CCF. En iedereen kan zich natuurlijk altijd terugtrekken.
Ondanks dat dit wel een hele unieke casus is, zijn sommige elementen misschien ook in algemene zin van toepassing voor de crowd en dan zou dat deel wellicht interessant zijn om te delen. O.a. de vraag hoe zij om gaan met het delen van het taxatieverslag. Mochten wij in grote hoofdlijnen mogen meelezen in dit dossier, dan zou dat (voor mij persoonlijk) erg welkom zijn. Succes met het traject.
pi_221486630
SIG staat open Amsterdam
pi_221486809
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:02 schreef zeeland6 het volgende:
SIG staat open Amsterdam
meegenomen / zij het modest
Op de website vd makelaar staat het pand sinds 12mrt2026 i d sale & blijkbaar sinds 16juni26 pas op funda

https://bic-vastgoed.nl/woning/amsterdam-middenweg-221-2/
pi_221486890
quote:
12s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:29 schreef peterc het volgende:

[..]
meegenomen / zij het modest
Op de website vd makelaar staat het pand sinds 12mrt2026 i d sale & blijkbaar sinds 16juni26 pas op funda

https://bic-vastgoed.nl/woning/amsterdam-middenweg-221-2/
Op funda nu ook 3x
1ste keer 550k
2de keer 525k
3de keer 495k
pi_221490437
Vlagje uit voor TTM Finishing op CCF; braaf volledig afgelost. Om een of andere reden veel sympathie voor dit project gekregen in de loopt van tijd; blijft raar hoe je bij CF bij sommige projecten dat hebt.

Voor Juli mis ik trouwens wel nog VGT Dyko op CCF.
pi_221490882
CCF project wat na moeilijke tijden helaas toch failliet is gegaan. Stond nog 25% open.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221491027
CCF van der Wel / links & rechts is er al een opbouw, dus vergunning zal geen issue zijn.
Nu zo te zien 2 wooneenheden, maakt hij er 3 van met opbouw of wordt het één woonhuis.

https://www.funda.nl/deta(...)rstraat-60/44496450/

Onze Hugo heeft ook nog lopen bij CCF (keurige betalingen)
46822 Bedrijfsunit Agriport 110k loopt tot jan31 (hierop al 2x deelafloss gedaan in dec24+25)(vanaf dec23)
52352 Gerrit Bolkade Zaandam 2x nw Garageboxen 100k loopt nog tot jan2029 (vanaf jan26)
dat had CCF er wel ff bij kunnen zetten

Zat bij opening al voor een goed deel (ongev 45%) vol

[ Bericht 12% gewijzigd door peterc op 03-08-2026 11:05:43 ]
pi_221491279
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 08:24 schreef Bieselke het volgende:
Vlagje uit voor TTM Finishing op CCF; braaf volledig afgelost. Om een of andere reden veel sympathie voor dit project gekregen in de loopt van tijd; blijft raar hoe je bij CF bij sommige projecten dat hebt.

Voor Juli mis ik trouwens wel nog VGT Dyko op CCF.
Frank Klemann :r
Ik denk niet dat die flapoor ooit nog 'coach van de maand' wordt bij Collin....
Pecunia non olet
pi_221494006
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:08 schreef Jaco078 het volgende:
Ik was vandaag eens bezig om wat analyses op mijn portefeuille te doen, m.b.t. AI.

"ongemerkt" kun je dan soms best wat concentratierisico hebben. Zie hier bijv (puur bij Collin) de proposities waar direct of indirect dezelfde leningnemer bij betrokken is.

SPOILER
Zijn dit alleen projecten waar je zelf in zit of heb je alles van Collin in de AI molen gegooid?
Gevaarlijk voor investeerders en ook voor het platform. Ze kunnen wel stellen dat het allemaal aparte projecten zijn met hun eigen zekerheden maar in geval van financiële moeilijkheden is het erg verleidelijk om met geld te schuiven tussen de verschillende BV's. Duurzaam Investeren was er bijna aan onderdoor gegaan als ze niet waren overgenomen door Enerfip, die opmerking werd tenminste gemaakt tijdens een van de webinars over de afhandeling van de tientallen Trio projecten.
pi_221496706
Artikel over CRE project in Putte:

SPOILER
pi_221496719
Aardig project bij Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/

Tenzij er gekke dingen aan het licht komen, wou ik deze wat extra inleggen.
Pecunia non olet
pi_221497897
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:15 schreef obligataire het volgende:
Aardig project bij Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/

Tenzij er gekke dingen aan het licht komen, wou ik deze wat extra inleggen.
Hem net ook even doorgenomen en geen rare zake gezien. Onderpanden lijken mij onder aan de streep ook oké. Geen/nauwelijks aflossing. Zelf voornemens om hem ruim mee te nemen.
https://www.fundainbusine(...)222-besterdplein-32/

[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 04-08-2026 11:12:38 ]
pi_221497917
De Nordic Star is een modern en goed onderhouden motorvrachtschip dat dankzij zijn afmetingen en laadvermogen breed inzetbaar is voor het vervoer van droge bulklading op de Europese binnenwateren. De volledig gereviseerde hoofdmotor, de goede technische staat en het geldige Unie Binnenvaartcertificaat bieden een solide basis voor een betrouwbare en duurzame exploitatie. De bevrachting vindt plaats via een vaste bevrachter, waardoor vanaf de start sprake is van een solide basis voor de exploitatie.

Waarom investeren in de “Nordic Star” (wordt ms Constantia)

Bedrag: ¤ 185.000
Classificatie: 5s
Rente: 8,00% per jaar
Looptijd: 84 maanden
LTV: 92%
Belangrijkste zekerheden: Tweede hypotheek op MS Nordic Star ad EUR 185.000,=

Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)G4cSuxhdSCoZ-RNWYaa8
pi_221499667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:08 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Nog een voorbeeldje
project GVE Krein Onroerend Goed BV De Boys hiervan Michael & Nick van der Meer zijn met hun hld's Laurentius Beheer & NG van der Meer Beheer ook verwant aan de GVE BM Capital 1 t/m 5 projecten ; 26197 & 26951 lopen nog de andere 26682 + 26948 + 26949 zijn vervroegd afgelost. (Nog) nooit gedoe gehad met deze projecten.

Het bijhouden van leningnemers & entiteiten heeft zo inderdaad zijn voordelen vwb ervaringen van - en risico's met leningnemers

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 04-08-2026 21:09:01 ]
pi_221500241
Çemrek Holding B.V.
¤ 1.150.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')