POLLquote:Afgelopen nacht heb ik de beslissing genomen om mijn periode als bondscoach van het Nederlands Elftal af te sluiten.
Als ik terugkijk op mijn loopbaan voel ik vooral trots en dankbaarheid. Ik heb het voorrecht gehad om te werken bij Vitesse, Ajax, Benfica, PSV, Valencia, AZ, Feyenoord, Southampton, Everton, FC Barcelona en natuurlijk twee periodes bij Oranje. Clubs en mensen die mij hebben gevormd en herinneringen hebben gegeven die ik mijn leven lang zal koesteren.
Juist daarom doet het pijn dat mijn periode bij Oranje zo eindigt. We droomden allemaal van een WK waarin we geschiedenis zouden schrijven. Dat is niet gelukt. Niemand is daar teleurgestelder over dan ik. Als bondscoach draag je die verantwoordelijkheid. Die heb ik altijd gevoeld en zal ik ook altijd blijven voelen.
De afgelopen jaren hebben mij bovendien opnieuw laten beseffen dat er belangrijkere dingen zijn dan voetbal. Voetbal is mijn leven geweest, maar gezondheid is onbetaalbaar. Wanneer iemand van wie je zielsveel houdt een zware strijd voert, verandert je perspectief. Mijn vrouw Bartina heeft mij, ondanks haar eigen ziekteproces, iedere dag gesteund en aangemoedigd om mijn werk als bondscoach af te maken. Dat getuigt van een ongelooflijke kracht. Ik ben haar daar meer dankbaar voor dan ik ooit onder woorden zal kunnen brengen.
Ik wil alle spelers bedanken met wie ik heb mogen werken. Jullie inzet, karakter en vertrouwen hebben mij iedere dag gemotiveerd. Dank ook aan mijn staf, de KNVB, alle medewerkers achter de schermen en de clubs waar ik heb mogen werken. Maar bovenal dank aan de supporters. Voor jullie steun, juist ook op de momenten dat het moeilijk was. Het was een enorme eer om Nederland te mogen vertegenwoordigen als bondscoach.
Ik neem afscheid met gemengde gevoelens. Natuurlijk had ik mijn periode bij Oranje het liefst afgesloten met een wereldtitel. Die droom is helaas onvervuld gebleven. Maar boven alles overheerst de trots. Trots op alles wat het voetbal mij heeft gebracht, op de mensen die ik heb ontmoet en op het feit dat ik van mijn grootste passie mijn beroep heb mogen maken.
Bedankt voor al die jaren vol vertrouwen, kritiek, steun, teleurstellingen, successen en https://www.facebook.com/RonaldKoeman.Official
Met een c.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Announe Arne.![]()
(een mens mag dromen)
Jij bent vast leuk op feestjesquote:
Zijn vrouw wilde ook meer van de wereld zien dus dat lijkt mij wel ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:07 schreef hhh38 het volgende:
Klinkt alsof ie helemaal stopt als trainer?
Die eerste periode ging nog welquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:06 schreef maxi-mus het volgende:
Mooi. Als speler een legende, als coach qua Oranje pure troep.
dat zou verschrikkelijk zijnquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die eerste periode ging nog wel
Maar niet meer terecht dat ie nu stopt. Hopelijk drukt Nigel de Jong niet Michael Reiziger door. Deze groep ontbeert al natuurlijke leiders, dan moet je er wel een trainer op zetten met uistraling en daadkracht.
Alleen lijkt Nigel de Jong mij ook totaal niet geschikt in zijn functie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maar niet meer terecht dat ie nu stopt. Hopelijk drukt Nigel de Jong niet Michael Reiziger door. Deze groep ontbeert al natuurlijke leiders, dan moet je er wel een trainer op zetten met uistraling en daadkracht.
Dat EK had ongetwijfeld een stuk beter gegaan als we niet Drank de Boer hadden gehad.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misleidende ttquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:06 schreef raptorix het volgende:
Neemt ontslag? Het lijkt me dat KNVB een afkoopsom eist en dat mijnheer flink gaat betalen om zijn contract af te kopen.
Dat zegt niemand.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:10 schreef Moass het volgende:
Heerlijk al dat commentaar, zelf zullen jullie het veeeeeeel beter kunnen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja of Sylvana Simons.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:08 schreef BillDauterive het volgende:
Sarina Wiegman zou een goede opvolger zijn!
Ook daar ben ik het mee eens, maar er lijkt nu eenmaal toch een soort gevoel bij de KNVB te zitten om soms ook mensen in het zadel te houden om andere criteria dan of ze daadwerkelijk functioneren.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:09 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Alleen lijkt Nigel de Jong mij ook totaal niet geschikt in zijn functie.
Goede.quote:
Contract loopt af op 31-7. Dus dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:06 schreef raptorix het volgende:
Neemt ontslag? Het lijkt me dat KNVB een afkoopsom eist en dat mijnheer flink gaat betalen om zijn contract af te kopen.
Oh sorry ik had dezelfde poll gemaakt (alleen dan beter)quote:
Ja maar dan zonder The Avengers erinquote:
Je poll is wel beter ja, maar ik vind het zielig voor paul.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh sorry ik had dezelfde poll gemaakt (alleen dan beter)
Nagelsmann?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:15 schreef Bomenverzameling het volgende:
Voor anders gekozen , een keer een buitenlander voor de groep zou niet verkeerd zijn, maar dan niet Pep
Jurgen Kloppquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:15 schreef Bomenverzameling het volgende:
Voor anders gekozen , een keer een buitenlander voor de groep zou niet verkeerd zijn, maar dan niet Pep
Ik ga ook geen strijd aan verderquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:16 schreef Coco het volgende:
[..]
Je poll is wel beter ja, maar ik vind het zielig voor paul.
We kunnen niet eens een optimaal hotel of 4e trainer betalen, en dan mensen die over Pep beginnen, man man manquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:15 schreef Bomenverzameling het volgende:
Die heeft toch ook wel wat aardige krassen opgelopen ondertussenquote:
Pep stond in de poll van Paul, daarom benoem ik hemquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
We kunnen niet eens een optimaal hotel of 4e trainer betalen, en dan mensen die over Pep beginnen, man man man![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kijk nu al uit naar de 'interlandaids' berichten tijdens de eredivisie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:16 schreef maxi-mus het volgende:
De volgende interland is op 24 september tegen Duitsland.
Top 25 land, schrijven we vast af.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:16 schreef maxi-mus het volgende:
De volgende interland is op 24 september tegen Duitsland.
Ik heb weer zin in de Eredivisie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:17 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik kijk nu al uit naar de 'interlandaids' berichten tijdens de eredivisie.
Paul dacht ook dat FC Utrecht kampioen zou worden als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:17 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Pep stond in de poll van Paul, daarom benoem ik hem
Die man is nog niet klaar met cashenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Laten we gewoon Arne benaderen.
Die geilt wel op deze functie. (gaat hij vermoedelijk ook vooral benoemen dat hij niet verder kwam als PEC)
Ik echt totaal niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb weer zin in de Eredivisie.
Zaterdag Dordt uit makkerquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb weer zin in de Eredivisie.
weet bijna zeker Reizigerquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:17 schreef 3rr0r het volgende:
Nigel gaat het toch verpesten, Seedorf zal het wel worden.
Bosz lijkt me sowieso wel uitgesloten, die had dit scenario wel aan kunnen zien komen en had dan vast niet verlengd bij PSV. Ten Hag zal nu toch ook alweer niet weggaan bij Twente. Slot lijkt me van de Nederlandse kandidaten dus wel een no brainer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Laten we gewoon Arne benaderen.
Die geilt wel op deze functie. (gaat hij vermoedelijk ook vooral benoemen dat hij niet verder kwam als PEC)
Je poll staat er nog gewoon hoor.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:21 schreef Paul het volgende:
@:coco kutlul waarom zit jij mijn poll te veranderen
JE SPEELT MET MIJN PRIVACY
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:21 schreef Paul het volgende:
Misschien wat voor @tong80?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:21 schreef Caland het volgende:
Ik kan me niet echt voorstellen dat Slot er zin in heeft in deze fase van zijn carrière
Is toch een beetje een ouwelullenbaantje voor als je eigenlijk geen zin meer hebt om te werken
Koekoek.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:21 schreef Paul het volgende:
Ahjoh, slechte verliezer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:22 schreef TLC het volgende:
Ik snap een ding niet, hoe komt hij erbij dat "heel Nederland om 5 verdedigers vraagt"![]()
En sowieso ik dacht dat hij aan t begin van het WK zei dat hij niet op social media ging kijken
Dat verzon hij ter plekke.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:22 schreef TLC het volgende:
Ik snap een ding niet, hoe komt hij erbij dat "heel Nederland om 5 verdedigers vraagt"![]()
En sowieso ik dacht dat hij aan t begin van het WK zei dat hij niet op social media ging kijken
Die weet ook dat zo'n kans maar eens in de zoveel jaar realistisch is, dus die zal dit echt niet voor het geld laten schietenquote:
Ik wil geen ouwelullenvoetbal meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:21 schreef Caland het volgende:
Ik kan me niet echt voorstellen dat Slot er zin in heeft in deze fase van zijn carrière
Is toch een beetje een ouwelullenbaantje voor als je eigenlijk geen zin meer hebt om te werken
Koeman heeft 7 jaar MAVO, nuff said.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:22 schreef TLC het volgende:
Alsof al die dommige voetballers een vrouw serieus gaan nemenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:23 schreef Jojoke het volgende:
Doei en bedankt!
Arne Slot, Erik ten Hag en Peter Bosz zijn meest waarschijnlijke opvolgers. Klassieke keuzes.
Wild cards: Pep Guardiola en Sarina Wiegman. Gewaagde keuze, een buitenlander of een vrouw. Maar ik denk dat zo'n eindtoernooi geen hogere wiskunde is, dus wat elders werkt, kan ook werken voor dit team.
Ik ben benieuwd.
In deze groep zitten weinig "karakters" dus het zou best kunnen werken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof al die dommige voetballers een vrouw serieus gaan nemen
Komt Brobbey op jou over als een domme man?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is twee keer per jaar (soms drie) onder Ajacieden een ontzettend leuke rubriekquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:25 schreef raptorix het volgende:
Kunnen we alsjeblieft stoppen met de Pep Guardialo act? Alsof een kind op zijn verlanglijstje een PS5 invult terwijl een chocolade letter meer reeel is.
Ik hou van Brobbeyquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Komt Brobbey op jou over als een domme man?
Dat mag niet van Truusquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:26 schreef Mikeytt het volgende:
Kunnen ze deze man niet overtuigen toch weer terug te keren?
[ afbeelding ]
Pff dan zou je ook dick advocaat of Guus Hiddink kunnen vragen of van hanegemquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:26 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Ajaxieden leven vooral in verleden, ook altijd die act met dat dommige overgetrokken logo wat zogenaamd mooi is, of anders Piet Keizer voor de Camera tonen hoe fantastisch ajax 83 jaar terug was en te dommig was is te beseffen dat het bestuur lekker zijn zakken leeg trok.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is twee keer per jaar (soms drie) onder Ajacieden een ontzettend leuke rubriek
Het is nooit geprobeerd, dus in theorie kan het goed uitpakken (of niet). Ze is ook niet piepjong, meer de leeftijd van hun moeder waar ze hopelijk een beetje respect voor hebben. En de laatste keer dat we een EK of WK wonnen is lang geleden, dus we kunnen een keer wat anders proberen en een gokje wagen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Contract liep toch al afquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:06 schreef raptorix het volgende:
Jawel, echt keihard.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is nooit geprobeerd, dus in theorie kan het goed uitpakken (of niet). Ze is ook niet piepjong, meer de leeftijd van hun moeder waar ze hopelijk een beetje respect voor hebben. En de laatste keer dat we een EK of WK wonnen is lang geleden, dus we kunnen een keer wat anders proberen en een gokje wagen.
Maar eigenlijk verwacht ik een klassiek keuze uit dit drietal: Arne Slot, Erik ten Hag en Peter Bosz.
Ik vind Sarina een leuk mens, dus ik steun jouw suggestie (maar hoef hier geen abonnement van Opzij bij).quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is nooit geprobeerd, dus in theorie kan het goed uitpakken (of niet). Ze is ook niet piepjong, meer de leeftijd van hun moeder waar ze hopelijk een beetje respect voor hebben. En de laatste keer dat we een EK of WK wonnen is lang geleden, dus we kunnen een keer wat anders proberen en een gokje wagen.
Maar eigenlijk verwacht ik een klassiek keuze uit dit drietal: Arne Slot, Erik ten Hag en Peter Bosz.
Is de jenever in de aanbieding?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:42 schreef raptorix het volgende:
Ik zou graag een coach buiten het voetbal willen, liefst een coach die bijvoorbeeld wel succes heeft gehad, bijvoorbeeld in Hockey/Schaatsen, de voetbalkennis kun je prima aanvullen met jonge talenten, daarnaast is voetbal niet een hele complexe sport speltechnisch gezien maar goed aangezien we in Nederland liever terug vallen op modellen die toch niet werken zal dat wel niet gebeuren.
Die gaat voor maatje F.Rijkaardquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:41 schreef maxi-mus het volgende:
Ik zie Nigel er ook nog wel voor aan om voor maatje Van Bommel te kiezen.
Proost!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:42 schreef raptorix het volgende:
Ik zou graag een coach buiten het voetbal willen, liefst een coach die bijvoorbeeld wel succes heeft gehad, bijvoorbeeld in Hockey/Schaatsen, de voetbalkennis kun je prima aanvullen met jonge talenten, daarnaast is voetbal niet een hele complexe sport speltechnisch gezien maar goed aangezien we in Nederland liever terug vallen op modellen die toch niet werken zal dat wel niet gebeuren.
hij heeft letterlijk overal gefaald als trainer..quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:07 schreef hhh38 het volgende:
lekker divers en inclusief toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:09 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Alleen lijkt Nigel de Jong mij ook totaal niet geschikt in zijn functie.
Zou verstandig zijn. Vervroegd met pensioen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:07 schreef hhh38 het volgende:
Goed idee, missen we nog meer penalty's.quote:
Ach.. het zal mij vrees ik nooit meer optimaal boeien of Oranje presteert of niet. De leeuw in mijn is sinds 2020 dood.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:11 schreef Perrin het volgende:
Wie weet gaan we de komende jaren zelfs weer eens winnen van ploegen die in de FIFA top 25 staan.
Wat een armoede was het de laatste paar jaar op dat gebied.
Alle eer, glorie en voetballiefde weggemanaged had hij de Oranje Leeuw gecastreerd.
haha een vrouw..quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:23 schreef Jojoke het volgende:
Doei en bedankt!
Arne Slot, Erik ten Hag en Peter Bosz zijn meest waarschijnlijke opvolgers. Klassieke keuzes.
Wild cards: Pep Guardiola en Sarina Wiegman. Gewaagde keuze, een buitenlander of een vrouw. Maar ik denk dat zo'n eindtoernooi geen hogere wiskunde is, dus wat elders werkt, kan ook werken voor dit team.
Ik ben benieuwd.
of bert van marwijkquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:26 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Frank maakt meer kapot dan je lief is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ach.. het zal mij vrees ik nooit meer optimaal boeien of Oranje presteert of niet. De leeuw in mijn is sinds 2020 dood.
Die wil natuurlijk wel bondscoachschap afvinken, maar zal ongetwijfeld een groter land verlangen.quote:
China?quote:Op woensdag 1 juli 2026 00:09 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Die wil natuurlijk wel bondscoachschap afvinken, maar zal ongetwijfeld een groter land verlangen.
Dit meen je niet serieus toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:42 schreef raptorix het volgende:
'Kijk eens hoe woke wij zijn wereld, wij hebben een vrouw als koots!'quote:Op woensdag 1 juli 2026 01:15 schreef EvilSkittle het volgende:
Laat Wiegman het maar doen. Zijn we de komende 3 decennia van dat woke gezeik af.
Ware het niet dat die vrouwenteams nauwelijks het niveau van de lokale JO16 ontstijgen. Wat maakt haar dan beter dan een jeugdtrainer?quote:Op woensdag 1 juli 2026 01:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Kijk eens hoe woke wij zijn wereld, wij hebben een vrouw als koots!'
Zonder dit potentiele gejank zou het een prima coach kunnen zijn. Met 2 teams de europese vrouwen titel gewonnen. Ze kan echt wel wat qua groep, maar qua echt voetbal?
Misschien een ideetje dat zij eerst maar eens laat zien dat ze een mannenteam succesvol kan coachen. Een subtopper in de eredivisie of zo.quote:Op woensdag 1 juli 2026 01:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Kijk eens hoe woke wij zijn wereld, wij hebben een vrouw als koots!'
Zonder dit potentiele gejank zou het een prima coach kunnen zijn. Met 2 teams de europese vrouwen titel gewonnen. Ze kan echt wel wat qua groep, maar qua echt voetbal?
Ik zou het wel eens willen zien. We moeten toch opnieuw opbouwen. Halve team gaat met pensioen of zit er tegen aan.
Of Slot met een opportuun presserfussbal. Continu lekker in het mes lopen tegen counterlanden.
B keuze is reuze.
Vervelend idd. Maar je hebt gelijk hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2026 01:25 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ware het niet dat die vrouwenteams nauwelijks het niveau van de lokale JO16 ontstijgen. Wat maakt haar dan beter dan een jeugdtrainer?
En je weet nu al dat als ze faalt het niet aan haar zal liggen, maar aan de machocultuur in het voetbal.
Wat denk je van een wielercoach?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:42 schreef raptorix het volgende:
In ieder geval iemand die bekent is met het fenomeen slagen/winnen, het probleem is namelijk niet dat we in Nederland niet kunnen voetballen, dat hebben we allang bewezen, het probleem is dat we potentie niet kunnen omzetten in resultaat, dit is een structureel probleem wat om een structurele aanpak vraag, het voetbal component kun je gewoon aan je assistenten overlaten, daarnaast ben ik van mening dat de rol van een coach in voetbal tijdens de wedstrijd redelijk beperkt is.quote:
Denk je niet dat de coach wel goed de tactiek/opstelling moet bepalen? Dat kan lastig zijn in het begin voor een niet-voetballer.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
In ieder geval iemand die bekent is met het fenomeen slagen/winnen, het probleem is namelijk niet dat we in Nederland niet kunnen voetballen, dat hebben we allang bewezen, het probleem is dat we potentie niet kunnen omzetten in resultaat, dit is een structureel probleem wat om een structurele aanpak vraag, het voetbal component kun je gewoon aan je assistenten overlaten, daarnaast ben ik van mening dat de rol van een coach in voetbal tijdens de wedstrijd redelijk beperkt is.
Misschien zou het niet eens een coach moeten zijn, maar wel iemand die verantwoordelijk is en er dicht op staat, daarnaast zaken ook daadwerkelijk valideren, nu hoor ik: We hebben getrained op penalties, nou dan wil ik wel eens het plan van aanpak zien, hoe hebben de spelers getrained? Hadden ze ook van die malle aanloopjes op de training? Zijn ze begeleid door bijvoorbeeld sportpsychologen? Ik denk het niet, even wat penalties nemen na een training is wat anders dan je voorbereiden op een penaltyserie. Bij vooetbal komen ze meestal niet verder dan een analyse waar de doelman heenduikt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Denk je niet dat de coach wel goed de tactiek/opstelling moet bepalen? Dat kan lastig zijn in het begin voor een niet-voetballer.
Ben het wel met je eens dat dat stukje mentaliteit ontbreekt en dat iemand dat erin moet brengen, niet per se uit het voetbal. Van Gaal kon dat bijv. als geen ander, maar verder heb je weinig coaches die dat kunnen.
Geen Arne Slot dus...quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat het sowieso een kale witte man van in de 50 wordt
Ja, laten we een nog groter fossiel nemenquote:
ik denk juist dat een coach met een migratieachtergrond wordt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat het sowieso een kale witte man van in de 50 wordt
Dan nog is hij vermoedelijk beter dan Koemanquote:Op woensdag 1 juli 2026 08:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, laten we een nog groter fossiel nemen
Is Foppe ook niet al lang en breed aan het dementeren?
Ik vermoed dat hij al een maandje of zo daarmee bezig is, gezien de privésituatie van Koeman was het sowieso te verwachten dat hij zijn contract niet zou verlengen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:28 schreef William_Papadin het volgende:
Dit gaat hilarisch worden met de Jong die opeens een bondscoach moet gaan zoeken.
Hij zal wel weer een goed gevulde emmer vol met bullshit-bingo de wereld inslingeren, dat lijkt zijn grootste competentie. Niet te harden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:28 schreef William_Papadin het volgende:
Dit gaat hilarisch worden met de Jong die opeens een bondscoach moet gaan zoeken.
quote:
Helaas man...quote:Wiegman is getrouwd en heeft twee kinderen.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sarina_Wiegman
In 25 wedstrijden tegen geen enkel fatsoenlijk land weten te winnen, zou ik niet een goede trainer noemen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:33 schreef bianconeri het volgende:
Ik snap die haat op Koeman niet zo, hij is en blijft gewoon een hele goede trainer.
Waarom zou hij ineens heel slecht zijn vanwege dit?
Maar ja zijn positie was onhoudbaar geworden na deze kansloze en veel te vroege uitschakeling.
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar bedankt voor je antwoord.quote:
Of Seedorf of Gullit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
#ANNOUNCE REIZIGER
Anders wordt de commissie Mijnals ziedend.
De gouden combi van Seedorf en Kluivert, werkte zo goed bij Kameroen.quote:
Allebei mislukt als trainert.quote:
Een aflopend contract afkopen, dat gaat hem bakken met geld kosten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:06 schreef raptorix het volgende:
Omdat hij is veranderd in een bange man. Hij speelt om niet te verliezen. Maar we hebben een team dan kan spelen om de overwinning.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:33 schreef bianconeri het volgende:
Ik snap die haat op Koeman niet zo, hij is en blijft gewoon een hele goede trainer.
Waarom zou hij ineens heel slecht zijn vanwege dit?
Koeman? Welnee, contract liep tot en met eind juli dus hij verlengt gewoon niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:59 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Een aflopend contract afkopen, dat gaat hem bakken met geld kosten.
Maar Nigel heb wel een kleurtje en dat is belangrijk voor de vinkjes. Vinkjes boven competenties!quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nigel de Jong mag ook mooi opbokken, heeft er een teringzooi van gemaakt, ook al met die toestand rond Andries Jonker bij de vrouwen en Jong Oranje presteert ook geen reet met kutcoaches zoals Vd Looi en Reiziger.
Dat is geen probleem als je een keer ballen hebt, geld op tafel legt en een degelijke coach uit het buitenland aantrekt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:32 schreef Breekfast het volgende:
Het probleem is wel dat er geen goede Nederlandse trainers beschikbaar zijn. Arne Slot is de enige, en die gaat dit denk ik nog niet doen zo vroeg in zijn carrière.
En de resultaten zijn prima geweest.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:06 schreef rival het volgende:
[..]
Omdat hij is veranderd in een bange man. Hij speelt om niet te verliezen. Maar we hebben een team dan kan spelen om de overwinning.
Dat steekt de mensen denk ik.
Tja, dat is denk ik altijd een lastige afweging.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:32 schreef Breekfast het volgende:
Het probleem is wel dat er geen goede Nederlandse trainers beschikbaar zijn. Arne Slot is de enige, en die gaat dit denk ik nog niet doen zo vroeg in zijn carrière.
Ja, en dat bange kost je bovendien regelmatig vlak voor tijd de kop, ook nu weer tegen Japan en Marokko. Ze kunnen gewoon geen wedstrijden over de streep trekken op die manier.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:06 schreef rival het volgende:
[..]
Omdat hij is veranderd in een bange man. Hij speelt om niet te verliezen. Maar we hebben een team dan kan spelen om de overwinning.
Dat steekt de mensen denk ik.
Dat is een mening.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En de resultaten zijn prima geweest.
Ancelotti heeft net zijn contract met Brazilië verlengd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:20 schreef Marsenal het volgende:
Ancelotti met Seedorf en Nistelrooy als assistenten.
Bedank me in 2030 maar.
In zijn eerste periode was hij de ideale trainer. In z'n tweede periode heeft hij het waardeloos gedaan(en snap ik überhaupt niet dat ze weer voor hem hebben gekozen) en is de angst bij hem gaan regeren.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En de resultaten zijn prima geweest.
En of je aanvallend moet spelen of niet ligt toch echt aan je tegenstander. Tegen Marokko had dat niet gehoeven.
Maar dat is 1 geval (niet zeggende dat hij dat nooit gedaan heeft).
Zoals ik al eerder eens zei:
4-3-3 is heel leuk om te gebruiken en typisch Nederlands.
Maar als je daar de spelers niet voor hebt dan ben je gewoon een kansloze trainer als je wel 4-3-3 gebruikt.
Precies, zo beginnen aan de wedstrijd kun je nog enigszins begrijpen, hoewel het wel angsthazen voetbal is . Maar dan zie je toch dat je op het middenveld compleet wordt overlopen. Dan zou je als coach toch moeten denken:quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:50 schreef Slobeend het volgende:
Dat blindstaren op formaties is een tikkie vermoeiend. Verdedigend spelen hoeft geen drama te zijn als de basisprincipes op het veld kloppen. Maar als je middenveld wordt overlopen omdat het 2 vs 5 is en je een linkshalf die geen linkshalf is je beste speler (Gakpo) in de weg laat lopen, als je 0,0 druk op de bal hebt en dat allemaal niet ziet of niet aanpast tijdens de wedstrijd dan faal je gewoon heel hard als coach.
En dan Koopmeiners voor Aké wisselen één op één voor dezelfde positie ipv doorschuiven naar het middenveld. Nee dat kan kon allemaal niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Precies, zo beginnen aan de wedstrijd kun je nog enigszins begrijpen, hoewel het wel angsthazen voetbal is . Maar dan zie je toch dat je op het middenveld compleet wordt overlopen. Dan zou je als coach toch moeten denken:
1) ik haal er een aanvaller af voor een extra mannetje op het middenveld
2) ik ga weer in de vertrouwde 4-3-3 formatie spelen.
Maar Koeman vond blijkbaar dat zijn keuzes goed uitpakten.
Bah.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Ancelotti heeft net zijn contract met Brazilië verlengd.
Het schijnt ook gewoon het niet vertrouwen in je elftal door als je ZO verdedigend speelt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Precies, zo beginnen aan de wedstrijd kun je nog enigszins begrijpen, hoewel het wel angsthazen voetbal is . Maar dan zie je toch dat je op het middenveld compleet wordt overlopen. Dan zou je als coach toch moeten denken:
1) ik haal er een aanvaller af voor een extra mannetje op het middenveld
2) ik ga weer in de vertrouwde 4-3-3 formatie spelen.
Maar Koeman vond blijkbaar dat zijn keuzes goed uitpakten.
Ze hadden hem natuurlijk nooit terug moeten nemen toen hij NL vlak voor het EK 2020 plotseling verliet voor Barcelona en toen met hangende pootjes terugkwam toen bleek dat het bij Barcelona helemaal mis ging.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:35 schreef NLGooner het volgende:
[..]
In zijn eerste periode was hij de ideale trainer. In z'n tweede periode heeft hij het waardeloos gedaan(en snap ik überhaupt niet dat ze weer voor hem hebben gekozen) en is de angst bij hem gaan regeren.
Niet 1 keer van een land uit de top 25 kunnen winnen en met veel geluk in route de halve finale met ek bereikt.
Is tactisch ook niet sterk en weet niet (positief) te verrassen met keuzes
Ja dat was echt heel raar.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ze hadden hem natuurlijk nooit terug moeten nemen toen hij NL vlak voor het EK 2020 plotseling verliet voor Barcelona en toen met hangende pootjes terugkwam toen bleek dat het bij Barcelona helemaal mis ging.
Met Reiziger zie ik ons niet eens kwalificeren voor eindtoernooienquote:Op woensdag 1 juli 2026 00:19 schreef raptorix het volgende:
Maar ga lekker voor Reiziger joh, kunnen we over 4 jaar weer roepen dat strafschoppen een loterij zijn, dat spelers maximale inzet hebben getoont, gewoon lekker slapie slapie doen en er weer in de 1/32e rond eruit, lekker door met de verwende boys.
Guardiola is niet onder de indruk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:45 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Gewoon al het geld dat je hebt tegen een Guardiola aangooien.
Denk als je een hele berg exceptionele voetballers tegen hem aangooit dat hij dan wellicht ja zegt. Maareh die moeten we dan wel eerst kweken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:21 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Guardiola is niet onder de indruk.
Cruijffiaans dat is toch de finales verliezen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:11 schreef DrDentz het volgende:
Guardiola heeft wel veel geleerd van Cruijff, misschien wil hij met Nederland op een Cruijffiaanse manier voor de EK 2028 titel gaan
🖕🏻quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Cruijffiaans dat is toch de finales verliezen.
quote:
De pier van Scheveningen met een bakje kibbeling of de Copacabana met een Caipirinha.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Ancelotti heeft net zijn contract met Brazilië verlengd.
In ieder geval is het wel de finale behalen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Cruijffiaans dat is toch de finales verliezen.
Ik hoop dat je niet serieus bent.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:20 schreef Zwansen het volgende:
Ik zou Blind een hele sterke kandidaat vinden. Heeft de ervaring, het inzicht, brengt charisma mee en wil revanche.
Zou al beter zijn dan Koeman. Niet geweldig, wel beter.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:46 schreef PSVCL het volgende:
ze gaan nistelrooij doorschuiven ,let maar op
Dan liever Van Bommel.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:46 schreef PSVCL het volgende:
ze gaan nistelrooij doorschuiven ,let maar op
Na Koeman zou ik zeggen nog liever Rene van der Gijp met Gordon en Gerard Joling als assistent.quote:
Ook een goeie optie , iets meer ervaring dan RvN. Beide goeie people managers. Dan is eigenlijk alles wat je nodig hebt als bondscoach.quote:
Beide behoudende trainers. Krijgen we weer geen aanvallend Nederlands elftal te zien.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:29 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ook een goeie optie , iets meer ervaring dan RvN. Beide goeie people managers. Dan is eigenlijk alles wat je nodig hebt als bondscoach.
Virgil had er allang niet meer moeten staan en een goed mens maakt niet meteen een goede coach.quote:
Van Bommel is geen behoudende trainer, bij PSV iig niet. Bij Antwerp heb ik hem niet gevolgd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Beide behoudende trainers. Krijgen we weer geen aanvallend Nederlands elftal te zien.
Ja we zijn ook uitgeschakeld omdat Koeman een slechte people manager is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:29 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ook een goeie optie , iets meer ervaring dan RvN. Beide goeie people managers. Dan is eigenlijk alles wat je nodig hebt als bondscoach.
Koeman was ook nog wel een goeie people manager. Volgens mij is het best een gezellig uitje geweest voor de boys.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:29 schreef PSVCL het volgende:
[..]
klopt, hij liet timber bijv een week voor het wk niet de CL finale van zn broer bezoeken.. zulke dingen moet je aanvoelen, zeker op het wk waar je voor een lange tijd samen bentquote:Op donderdag 2 juli 2026 00:59 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ja we zijn ook uitgeschakeld omdat Koeman een slechte people manager is.
Dat denk ik ook. Het moet wel een beetje gezellig blijven. Prestaties optioneel.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Koeman was ook nog wel een goeie people manager. Volgens mij is het best een gezellig uitje geweest voor de boys.
Als nou spelers iets altijd aangeven over Koeman dan is het dat hij keihard is, maar wel heel duidelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het moet wel een beetje gezellig blijven. Prestaties optioneel.
Lekker met Virgil en Memvis op schoolreisje, net als vroeger.
Dat is dan een heel contrast met de persconferenties waar hij telkens uitblinkt in zalvende praatjes.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Als nou spelers iets altijd aangeven over Koeman dan is het dat hij keihard is, maar wel heel duidelijk.
Persconferenties kan je bij 9 van de 10 trainers dan ook gewoon overslaanquote:Op donderdag 2 juli 2026 07:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is dan een heel contrast met de persconferenties waar hij telkens uitblinkt in zalvende praatjes.
Ja, daarom stonden ze tot vlak voor tijd met 2-0 achter natuurlijkquote:Op donderdag 2 juli 2026 07:50 schreef Perrin het volgende:
In ieder geval lieten de Belgen zien wat het kan opleveren als je er wél voor wil vechten en wél de juiste instelling (en opstelling) hebt.
En wisten ze dat om te keren. Precies!quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, daarom stonden ze tot vlak voor tijd met 2-0 achter natuurlijk
Gelul in de ruimte dus, dat de opstelling en instellingen klopte.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wisten ze dat om te keren. Precies. Achterstaan is niet erg als je alsnog wint.
Hopen dat jij niet de nieuwe bondscoach wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelul in de ruimte dus, dat de opstelling en instellingen klopte.
Doorgaans bepaalt de uitslag dat soort gelul.
Als Marokko die late gelijkmaker niet maakt dan klopte er toch alsnog gewoon geen reet vanquote:Op donderdag 2 juli 2026 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopen dat jij niet de nieuwe bondscoach wordt.Jij zou duidelijk ook voor datzelfde bange antivoetbal kiezen zodra er zich een tegenstander aandient die enigszins een uitdaging is.
Ziekte van deze tijd dat bange, laffe 'leiderschap'. De echte kapiteins met lef en zelfvertrouwen zijn nergens meer te bekennen.
Mooie woorden maar wat hebben we eraan dat Koeman een mooi mens is en Virgil een sympathieke gozer? Zij zijn met name het probleem op sportief gebied, niet in de laatste plaats door deze amicale houding.quote:
In hun wereld draait alles om henzelf. Geen woord over verantwoordelijkheden voor het Nederlands Elftal. Geen woord over de prestaties die zijn neergezet. Over hoe de rest van de wereld tegen dit bange Nederlandse voetbal aankijkt.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mooie woorden maar wat hebben we eraan dat Koeman een mooi mens is en Virgil een sympathieke gozer? Zij zijn met name het probleem op sportief gebied, niet in de laatste plaats door deze amicale houding.
We moeten resultaten halen, geen zalvende woorden.
Als je even door de verbale Aids heen luistert zie je hier perfect het verschil tussen een Koeman en een van Gaal geïllustreerd. Je ziet dat Noa Lang ook diep respect voor hem heeft. Iets dat Koeman nooit zal oproepen bij spelers. Ontzag. Een klein beetje angst. Het feit dat het wel om verantwoordelijkheid gaat en jij als individu ondergeschikt bent.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
In hun wereld draait alles om henzelf. Geen woord over verantwoordelijkheden voor het Nederlands Elftal. Geen woord over de prestaties die zijn neergezet. Over hoe de rest van de wereld tegen dit bange Nederlandse voetbal aankijkt.
Precies, bij Koeman is alles vrij, als je maar plezier hebt. En als er prestaties worden neergezet is dat mooi meegenomen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je even door de verbale Aids heen luistert zie je hier perfect het verschil tussen een Koeman en een van Gaal geïllustreerd. Je ziet dat Noa Lang ook diep respect voor hem heeft. Iets dat Koeman nooit zal oproepen bij spelers. Ontzag. Een klein beetje angst. Het feit dat het wel om verantwoordelijkheid gaat en jij als individu ondergeschikt bent.
Natuurlijk heeft van Gaal ook zijn blindspots, zoals zijn arrogantie en zijn verkeerde inschatting dat we Argentinië wel even op penalties zouden kloppen.
https://m.youtube.com/shorts/Qhf-kVEad8s
Het erge is dat Koeman een perfecte reflectie is van de NOS. Jeroen Stekelenburg die een hartaanval krijgt als hij een kritische vraag zou moeten stellen, Sjoerd die de hele uitzending lang de ideale leuke schoonzoon probeert te zijn, altijd een random nobody erbij van een land dat speelt om het leuk te maken. Bij Japan zelfs een half-Japanner met dat als ondertitelquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies, bij Koeman is alles vrij, als je maar plezier hebt. En als er prestaties worden neergezet is dat mooi meegenomen.
Een lieve man, maar een kapitein van niks.
Het is idd de tijdgeest en de huidige cultuur. Iedereen mag best incompetent zijn of onderpresteren, als ie maar gezellig en vriendelijk is. Inhoud en competentie is veelal optioneel. Samen vrolijk en gezellig incompetentquote:Op donderdag 2 juli 2026 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het erge is dat Koeman een perfecte reflectie is van de NOS. Jeroen Stekelenburg die een hartaanval krijgt als hij een kritische vraag zou moeten stellen, Sjoerd die de hele uitzending lang de ideale leuke schoonzoon probeert te zijn, altijd een random nobody erbij van een land dat speelt om het leuk te maken. Bij Japan zelfs een half-Japanner met dat als ondertitelSjoerd het vee laten klappen als zij vertaalt wat de trainer van Japan zegt. Is het zo'n prestatie om de taal te verstaan die je vader of moeder je heeft geleerd? Het geitenwollensokken racisme der lage verwachtingen en we kijken er allemaal weer overheen.
Gisteren weer een random dude die toevallig uit Congo komt. Want uit Congo komen maakt je het meest gekwalificeerd om over het Congolese elftal te praten in de gedachte van de woke redactie. Zo leuk allemaal. Zo gezellig. Zo inclusief.
Je kan Koeman prima een matige trainer vinden, maar dat het een lieve man is die iedereen te vriend wil houden is echt het compleet tegenovergestelde dan wat zo ongeveer alle spelers door de jaren heen bewerenquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies, bij Koeman is alles vrij, als je maar plezier hebt. En als er prestaties worden neergezet is dat mooi meegenomen.
Nou geef maar eens voorbeelden? Nieuwsartikelen, analyses, joetoepfilmpjes.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan Koeman prima een matige trainer vinden, maar dat het een lieve man is die iedereen te vriend wil houden is echt het compleet tegenovergestelde dan wat zo ongeveer alle spelers door de jaren heen beweren
Aan de zijlijn meegemaakt bij de overgang tussen allemansvriend Mario Been en de bikkelharde Koeman. In die recente podcast met Sneijder en Van der Vaart werd dat ook beaamd dat Koeman buiten de lijnen best een aardige man is maar daarbinnen keihard. Hij staat daar gewoon zo’n beetje om bekend.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou geef maar eens voorbeelden? Nieuwsartikelen, analyses, joetoepfilmpjes.
Voetballers mogen niets zeggen over team of trainers want kans is groot dat je gepasseerd word of die slechte trainer weer tegen komt over een x-aantal jaren, Gelukkig dat ze miljoenen per jaar vangen dus je kan een slechtere baan hebben. Rare wereld de voetbalwereld gerund door een soort dictators langs de lijn en eentje op het veld met een fluitje.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
In hun wereld draait alles om henzelf. Geen woord over verantwoordelijkheden voor het Nederlands Elftal. Geen woord over de prestaties die zijn neergezet. Over hoe de rest van de wereld tegen dit bange Nederlandse voetbal aankijkt.
Noa Lang heeft dat blijkbaar dan verkeerd gezien?quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Aan de zijlijn meegemaakt bij de overgang tussen allemansvriend Mario Been en de bikkelharde Koeman. In die recente podcast met Sneijder en Van der Vaart werd dat ook beaamd dat Koeman buiten de lijnen best een aardige man is maar daarbinnen keihard. Hij staat daar gewoon zo’n beetje om bekend.
Koeman lijkt me iemand die zijn lievelingetjes heeft (volgens mij was van der Meijde er ook één als je het interview in zijn auto met Koeman ziet) maar ook wel echt een rigide, norse starre man kan zijn als je het oneens met hem bent of hij je niet mag.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou geef maar eens voorbeelden? Nieuwsartikelen, analyses, joetoepfilmpjes.
Zie bijv ook het filmpje met Noa Lang in de post hierboven.
Daar lijkt het idd op. Misschien heeft Caland (ook) gelijk, maar ik zie daar weinig tot geen publieke bronnen over.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Koeman lijkt me iemand die zijn lievelingetjes heeft (volgens mij was van der Meijde er ook één als je het interview in zijn auto met Koeman ziet) maar ook wel echt een rigide, norse starre man kan zijn als je het oneens met hem bent of hij je niet mag.
Hij lijkt me iemand die binair naar mensen kijkt en daar nooit echt verandering in aanbrengt. Een goed voorbeeld is Memvis. Volgens zijn eigen richtlijnen zou Memvis geeneens opgeroepen mogen worden (slechte competitie, zegt wat over de speler als hij voor het geld ipv sportief succes gaat etc.) en toch is het zijn lievelingetje. Net als van Dijk. Dan is het leuk. Als hij je niet mag of het niet in je ziet, dan kan je denk ik niks doen om dat te veranderen.
Sorry maar dit klopt echt niet.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Noa Lang kletst uit zijn nek?quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:02 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Sorry maar dit klopt echt niet.
Koeman is volgens mij een vrij harde maar ook loyale coach en in z'n eerste periode was dat nodig.
Maar hij is tactisch vrij beperkt.
Zoals hij Malen eruit haalt en Reijnders, die speelden ondermaats.
En ben benieuwd met hoeveel plezier Nederland tegen Marokko heeft gespeeld. Dat was meer overleven en wat Koeman betreft angst
Jezus wat een figuur is dat ookquote:Op donderdag 2 juli 2026 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Noa Lang kletst uit zijn nek?
https://www.youtube.com/shorts/Qhf-kVEad8s
Oh op die manier.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een trainer moet een groep trainen. Daar hoort ook discipline en het kweken van verantwoordelijkheidsgevoel bij.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:08 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Oh op die manier.
Zat meer aan op het veld en presteren tijdens wedstrijd te denken. Buiten de wedstrijd om kan ik me voorstellen dat Koeman relaxter is
Altijd leuk dit soort dingen. Ligt denk ik ook aan de groep zelf en situatie.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een trainer moet een groep trainen. Daar hoort ook discipline en het kweken van verantwoordelijkheidsgevoel bij.
Tegenwoordig is het vaak allemaal lekker losjes, als iedereen maar gezellig tegen elkaar doet. Alles moet leuk en harmonieus zijn. En of je samen het team naar een hoger plan brengt, lijkt nauwelijks nog relevant. Gewoon een beetje chill bezig zijn, lijkt een doel op zichzelf.
Wat een grootheidquote:Op donderdag 2 juli 2026 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mooie gast idd.quote:
Zo gaat het inderdaad altijd als de bondscoach in de ogen van het volluk heeft gefaald. Leuke golfbewegingquote:Op donderdag 2 juli 2026 11:16 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Altijd leuk dit soort dingen. Ligt denk ik ook aan de groep zelf en situatie.
In 2001/2002 vond men Van Gaal weer te streng en moest het allemaal wat losser volgens de verhalen
Je kunt beide kanten op falen. Er is een gulden middenweg.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo gaat het inderdaad altijd als de bondscoach in de ogen van het volluk heeft gefaald. Leuke golfbeweging
Daarbij is drie van de vijf strafschoppen missen ook wel erg slecht. Net als twee doelpunten uit corners tegen krijgen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik reken Koeman vooral af op zijn tactische en strategische blunders dit toernooi, met name de wedstrijden tegen Japan en Marokko.
Selectiebeleid kun je ook nog wat van vinden.
Wel wat pech met de vele geblesseerdenquote:Op donderdag 2 juli 2026 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik reken Koeman vooral af op zijn tactische en strategische blunders dit toernooi, met name de wedstrijden tegen Japan en Marokko.
Selectiebeleid kun je ook nog wat van vinden.
Die aanloopjes hadden er nooit in mogen zitten.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarbij is drie van de vijf strafschoppen missen ook wel erg slecht. Net als twee doelpunten uit corners tegen krijgen.
Dat verraad ook wel dat er onvoldoende, of niet juist, op getraind is.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die aanloopjes hadden er nooit in mogen zitten.
Koeman vindt dat hij pech heeft met dat Memvis geblesseerd is. Hij zet Koopmeiners op totaal rare plekken neer. Stelt een washed van Dijk op die door Derksen terecht een pseudo-leider wordt genoemd en in principe onze goal tegen Marokko weggeeft. Die weigert door te dekken.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:18 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Wel wat pech met de vele geblesseerden
Van Dijk en De Jong moeten er gewoon altijd eentje nemen, dat zijn zogenaamd bepalende spelers. Mits ze nog in het veld staan op dat moment.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Koeman vindt dat hij pech heeft met dat Memvis geblesseerd is. Hij zet Koopmeiners op totaal rare plekken neer. Stelt een washed van Dijk op die door Derksen terecht een pseudo-leider wordt genoemd en in principe onze goal tegen Marokko weggeeft. Die weigert door te dekken.
Brengt niet Reijnders voor Aké in als het middenveld wordt overlopen of desnoods Koopmeiners naar het middenveld. Geeft de voorsprong tegen Japan weg door negatief te gaan voetballen terwijl je daar de verdediging niet voor hebt.
Laat Summerville en Timber een penalty nemen en van Dijk zijn verantwoordelijkheid ontlopen.
Het is wat mij betreft tekenend voor het algehele gebrek aan zelfvertrouwen, verantwoordelijkheidsgevoel en passie.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van Dijk en De Jong moeten er gewoon altijd eentje nemen, dat zijn zogenaamd bepalende spelers. Mits ze nog in het veld staan op dat moment.
Misschien zelfs Verbruggen wel gewoon laten trappen. Maar zeker niet een Quinten Timber die ik sowieso al nooit geselecteerd zou hebben.
Ik denk dat het faalangst is. Van Dijk speelt al geen goed toernooi, en als hij dan ook nog een strafschop mist.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft tekenend voor het algehele gebrek aan zelfvertrouwen, verantwoordelijkheidsgevoel en passie.
Tijd voor een nieuwe lichting jonge gretige honden. Weg met de oude garde die vernieuwing in de weg staat.
Tijd voor een lichting met minder knikkende knietjes.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het faalangst is. Van Dijk speelt al geen goed toernooi, en als hij dan ook nog een strafschop mist.
Als hij dacht dat hij zou scoren, had hij het wel gedaan.
Er zijn behoorlijk wat punten waar je je vraagtekens bij kunt zetten maar met geblesseerden had Koeman wel pech. Een Xavi Simons en een Timber was erg fijn geweest om erbij te hebben.. Frimpong overigens ook maar ja keuzes hequote:Op donderdag 2 juli 2026 12:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Koeman vindt dat hij pech heeft met dat Memvis geblesseerd is. Hij zet Koopmeiners op totaal rare plekken neer. Stelt een washed van Dijk op die door Derksen terecht een pseudo-leider wordt genoemd en in principe onze goal tegen Marokko weggeeft. Die weigert door te dekken.
Brengt niet Reijnders voor Aké in als het middenveld wordt overlopen of desnoods Koopmeiners naar het middenveld. Geeft de voorsprong tegen Japan weg door negatief te gaan voetballen terwijl je daar de verdediging niet voor hebt.
Laat Summerville en Timber een penalty nemen en van Dijk zijn verantwoordelijkheid ontlopen.
De leiding nemen is ook nee zeggen als je je daar op dat moment niet competent genoeg voor voelt.quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tijd voor een lichting met minder knikkende knietjes.
Als de lui die de leiding zouden moeten nemen al niet durven dan kun je van de rest ook weinig verwachten. Een leider acteren is er dan maar gewoon gaan staan.
Ook dat hij geen leider is terwijl die zo ongeveer overal aanvoerder is geweest, waaronder bij Liverpool waar hij alles heeft gewonnenquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Vind het echt een ongekend bizarre take. Van Dijk is aanvoerder dus had een penalty moeten nemen, wat is dat voor ongekende nonsens. Zeker nadat hij het vorige WK al gemist had is het niet meer dan logisch dat 5 andere gasten gaan die zeggen vertrouwen te hebben.
Dus als een aanvoerder het echt totaal niet kan moet hij er maar gaan staan?quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:29 schreef William_Papadin het volgende:
Een leider die geen penalty durft te nemen op het moment dat het team het nodig heeft boet natuurlijk wel in aan natuurlijk leiderschap. Leuk dat hij zich zo kwetsbaar op durft te stellen (dat deed hij bij de 1-1 ook al trouwens, lekker gewerkt pik) maar een aanvoerder hoort natuurlijk het goede voorbeeld te geven.
Dan had hij überhaupt geen aanvoerder moeten zijn he, als hij er geen kut van kan. Aanvoerdersbandje is tegenwoordig een participatietrofeetje aan het worden, ouwe.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus als een aanvoerder het echt totaal niet kan moet hij er maar gaan staan?
Oh dus je mag geen aanvoerder zijn als je geen penalty kan nemen. Bijzondere take.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan had hij überhaupt geen aanvoerder moeten zijn he, als hij er geen kut van kan.
Geeft hij gasten op hun flikker / moedigt hij ze aan? Zet hij een solide verdediging neer met aanwijzingen? Laat hij vaker een man lopen? Moet de verdediging zich aan zijn wens om niet door te dekken aanpassen? Stapt hij niet in om de bal die Marokko schiet weg te koppen?quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook dat hij geen leider is terwijl die zo ongeveer overal aanvoerder is geweest, waaronder bij Liverpool waar hij alles heeft gewonnen
Vermoeiende kroegpraat
In Vietnam wilde je ook een sergeant waarvan je het idee had dat hij zelf een granaat naar de vijand ging gooien als het moeilijk werd.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh dus je mag geen aanvoerder zijn als je geen penalty kan nemen. Bijzondere take.
Geen idee, ik zit niet in dat team. En ik geloof jij ook niet. Dat hij al enige jaren aanvoerder is van één van de grootste clubs ter wereld suggereert in ieder geval dat hij een leider in de kleedkamer en op het veld isquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geeft hij gasten op hun flikker / moedigt hij ze aan? Zet hij een solide verdediging neer met aanwijzingen? Laat hij vaker een man lopen? Moet de verdediging zich aan zijn wens om niet door te dekken aanpassen? Stapt hij niet in om de bal die Marokko schiet weg te koppen?
Of een Ronaldo die aan de zijlijn gewoon de coach wordt bij het EK 2016. Alles om te winnen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:34 schreef golfer het volgende:
Inderdaad. Kijk bijvoorbeeld eens naar die vervelende Kane, die de hele wedstrijd door blijft zeuren en aanwijzingen geven aan zijn teamgenoten.
Waarom laat je bewust het stuk weg dat hij bij Liverpool een kundige voetballer is?quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, ik zit niet in dat team. En ik geloof jij ook niet. Dat hij al enige jaren aanvoerder is van één van de grootste clubs ter wereld suggereert in ieder geval dat hij een leider in de kleedkamer en op het veld is
Ik heb niet echt de illusie dat Richestorags van het FOK!forum dat beter kan beoordelen dan Klopp en Slot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |