China?quote:Op woensdag 1 juli 2026 00:09 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Die wil natuurlijk wel bondscoachschap afvinken, maar zal ongetwijfeld een groter land verlangen.
Dit meen je niet serieus toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:42 schreef raptorix het volgende:
Ik zou graag een coach buiten het voetbal willen, liefst een coach die bijvoorbeeld wel succes heeft gehad, bijvoorbeeld in Hockey/Schaatsen, de voetbalkennis kun je prima aanvullen met jonge talenten, daarnaast is voetbal niet een hele complexe sport speltechnisch gezien maar goed aangezien we in Nederland liever terug vallen op modellen die toch niet werken zal dat wel niet gebeuren.
'Kijk eens hoe woke wij zijn wereld, wij hebben een vrouw als koots!'quote:Op woensdag 1 juli 2026 01:15 schreef EvilSkittle het volgende:
Laat Wiegman het maar doen. Zijn we de komende 3 decennia van dat woke gezeik af.
Ware het niet dat die vrouwenteams nauwelijks het niveau van de lokale JO16 ontstijgen. Wat maakt haar dan beter dan een jeugdtrainer?quote:Op woensdag 1 juli 2026 01:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Kijk eens hoe woke wij zijn wereld, wij hebben een vrouw als koots!'
Zonder dit potentiele gejank zou het een prima coach kunnen zijn. Met 2 teams de europese vrouwen titel gewonnen. Ze kan echt wel wat qua groep, maar qua echt voetbal?
Misschien een ideetje dat zij eerst maar eens laat zien dat ze een mannenteam succesvol kan coachen. Een subtopper in de eredivisie of zo.quote:Op woensdag 1 juli 2026 01:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Kijk eens hoe woke wij zijn wereld, wij hebben een vrouw als koots!'
Zonder dit potentiele gejank zou het een prima coach kunnen zijn. Met 2 teams de europese vrouwen titel gewonnen. Ze kan echt wel wat qua groep, maar qua echt voetbal?
Ik zou het wel eens willen zien. We moeten toch opnieuw opbouwen. Halve team gaat met pensioen of zit er tegen aan.
Of Slot met een opportuun presserfussbal. Continu lekker in het mes lopen tegen counterlanden.
B keuze is reuze.
Vervelend idd. Maar je hebt gelijk hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2026 01:25 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ware het niet dat die vrouwenteams nauwelijks het niveau van de lokale JO16 ontstijgen. Wat maakt haar dan beter dan een jeugdtrainer?
En je weet nu al dat als ze faalt het niet aan haar zal liggen, maar aan de machocultuur in het voetbal.
Wat denk je van een wielercoach?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:42 schreef raptorix het volgende:
Ik zou graag een coach buiten het voetbal willen, liefst een coach die bijvoorbeeld wel succes heeft gehad, bijvoorbeeld in Hockey/Schaatsen, de voetbalkennis kun je prima aanvullen met jonge talenten, daarnaast is voetbal niet een hele complexe sport speltechnisch gezien maar goed aangezien we in Nederland liever terug vallen op modellen die toch niet werken zal dat wel niet gebeuren.
In ieder geval iemand die bekent is met het fenomeen slagen/winnen, het probleem is namelijk niet dat we in Nederland niet kunnen voetballen, dat hebben we allang bewezen, het probleem is dat we potentie niet kunnen omzetten in resultaat, dit is een structureel probleem wat om een structurele aanpak vraag, het voetbal component kun je gewoon aan je assistenten overlaten, daarnaast ben ik van mening dat de rol van een coach in voetbal tijdens de wedstrijd redelijk beperkt is.quote:
Denk je niet dat de coach wel goed de tactiek/opstelling moet bepalen? Dat kan lastig zijn in het begin voor een niet-voetballer.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
In ieder geval iemand die bekent is met het fenomeen slagen/winnen, het probleem is namelijk niet dat we in Nederland niet kunnen voetballen, dat hebben we allang bewezen, het probleem is dat we potentie niet kunnen omzetten in resultaat, dit is een structureel probleem wat om een structurele aanpak vraag, het voetbal component kun je gewoon aan je assistenten overlaten, daarnaast ben ik van mening dat de rol van een coach in voetbal tijdens de wedstrijd redelijk beperkt is.
Misschien zou het niet eens een coach moeten zijn, maar wel iemand die verantwoordelijk is en er dicht op staat, daarnaast zaken ook daadwerkelijk valideren, nu hoor ik: We hebben getrained op penalties, nou dan wil ik wel eens het plan van aanpak zien, hoe hebben de spelers getrained? Hadden ze ook van die malle aanloopjes op de training? Zijn ze begeleid door bijvoorbeeld sportpsychologen? Ik denk het niet, even wat penalties nemen na een training is wat anders dan je voorbereiden op een penaltyserie. Bij vooetbal komen ze meestal niet verder dan een analyse waar de doelman heenduikt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Denk je niet dat de coach wel goed de tactiek/opstelling moet bepalen? Dat kan lastig zijn in het begin voor een niet-voetballer.
Ben het wel met je eens dat dat stukje mentaliteit ontbreekt en dat iemand dat erin moet brengen, niet per se uit het voetbal. Van Gaal kon dat bijv. als geen ander, maar verder heb je weinig coaches die dat kunnen.
Geen Arne Slot dus...quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat het sowieso een kale witte man van in de 50 wordt
Ja, laten we een nog groter fossiel nemenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |