Misschien was dat gesprek wel reden tot zorgen?quote:Op zondag 28 juni 2026 10:25 schreef Mortaxx het volgende:
Is het niet een beetje snel hiervoor? Gisteravond nog gesproken. Misschien heeft hij gewoon iemand opgepikt in het frikandellenbos en ligt nu uit te slapen
Misschien maar dan zouden ze wat meer info kunnen geven!quote:Op zondag 28 juni 2026 10:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien was dat gesprek wel reden tot zorgen?
Maar geen kenteken.quote:Op zondag 28 juni 2026 10:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Met die bestickering ook wel een opvallende auto. Hopelijk duikt hij snel weer op.
Dat zal ongetwijfeld aan allerlei zaken liggen, zoals toon van de berichten, hoe het de laatste tijd met hem ging, etc.quote:Op zondag 28 juni 2026 10:25 schreef Mortaxx het volgende:
Is het niet een beetje snel hiervoor? Gisteravond nog gesproken. Misschien heeft hij gewoon iemand opgepikt in het frikandellenbos en ligt nu uit te slapen
Dus jij zou niks doen als goede vriend of je broer belt en hij bijvoorbeeld zegt hij dat er een einde aan wil maken?quote:Op zondag 28 juni 2026 10:59 schreef GerryDV het volgende:
Beetje voorbarig. Ja mag als volwassen vent toch wel 24 of 48 uur even jezelf afsluiten van de buitenwereld zonder gelijk in de headlines te komen.
Dan zou de politie wel groter opschalen.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus jij zou niks doen als goede vriend of je broer belt en hij bijvoorbeeld zegt hij dat er een einde aan wil maken?
Al hebben we als buitenstaanders geen idee van de inhoud van het gesprek, maar deze reactie van de mensen om hem heen laten wel zien dat het niet zo maar een gesprek was.
Ik vind dit gespeculeer niets!quote:Op zondag 28 juni 2026 11:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus jij zou niks doen als goede vriend of je broer belt en hij bijvoorbeeld zegt hij dat er een einde aan wil maken?
Al hebben we als buitenstaanders geen idee van de inhoud van het gesprek, maar deze reactie van de mensen om hem heen laten wel zien dat het niet zo maar een gesprek was.
Kan ook vanuit zijn team zijn gedaan. Manager of whatever,quote:Op zondag 28 juni 2026 11:31 schreef Pisces29 het volgende:
Hopelijk wordt hij gevonden. In goeie gezondheid.
Heeft hij een partner? Omdat er vanaf zijn eigen account een story is geplaatst.
Dat dacht ik ook maar dan met een erg einde.quote:Op zondag 28 juni 2026 10:25 schreef Mortaxx het volgende:
Ongeluk door het noodweer gisteren kan ook.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar dan met een erg einde.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit klinkt best heftig....Voorheen Bargehassus.
Zou best kunnen dat hij een scheve schaats gereden heeft en weer opduiktquote:Op zondag 28 juni 2026 10:25 schreef Mortaxx het volgende:
Stille sms BOM, maar wss heeft hij die uitgezetquote:Op zondag 28 juni 2026 18:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Maar soberso, als iemand echt vermist is kan de politie zijn telefoonlocatie dan niet gewoon traceren?
Of mag dat dan weer niet ivm privacy.
Dat vrees ik ookquote:Op zondag 28 juni 2026 18:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Stille sms BOM, maar wss heeft hij die uitgezet
Dit post de schaatsbond:quote:Op zondag 28 juni 2026 14:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat hij een scheve schaats gereden heeft en weer opduikt
Of hij is z'n roes aan het uitslapenquote:
15 minuteN rijden, ik zag het ook. Maar vanmiddag al gevonden, dan zouden de vermissingsberichten toch al op zwart staan?quote:Op zondag 28 juni 2026 21:15 schreef Elan het volgende:
https://www.hv-almere.nl/(...)-bij-weerwaterplein/
Benieuwd of dit hem kan zijn, is hemelsbreed niet zo heel ver weg van Muiden waar hij voor het laatst gezien is.
Hoezo niet?quote:Op zondag 28 juni 2026 21:52 schreef GerryDV het volgende:
Duurt al wel even nu, zal wel niet meer levend gevonden worden.
quote:Op zondag 28 juni 2026 10:59 schreef GerryDV het volgende:
Beetje voorbarig. Ja mag als volwassen vent toch wel 24 of 48 uur even jezelf afsluiten van de buitenwereld zonder gelijk in de headlines te komen.
Uhuquote:Op zondag 28 juni 2026 21:52 schreef GerryDV het volgende:
Duurt al wel even nu, zal wel niet meer levend gevonden worden.
Eerste reactie sta ik nog steeds achter. Daarna komt echter iedereen dusdanig overtuigend aan dat ik het dus fout heb en er echt stront aan de knikker is. Daar komt dan bij dat als het bericht toch landelijk overal te vinden is iemand zich vast wel zal melden, wat dus niet gebeurt is. Als na al deze media aandacht niemand hem gezien heeft en hij zichzelf ook niet heeft gemeld dan zal dat ook wel niet meer gebeuren. Zo groot is Nederland niet dat je zo lang onder de radar blijft.quote:
zie ook #7quote:Op zondag 28 juni 2026 22:29 schreef Ole het volgende:
Dat er bij een man van deze leeftijd zo snel alarmbellen afgaan zal wel een reden hebben.
Blijkbaar was hij suicidaal/depressief.quote:Op zondag 28 juni 2026 22:29 schreef Ole het volgende:
Dat er bij een man van deze leeftijd zo snel alarmbellen afgaan zal wel een reden hebben.
Isquote:Op zondag 28 juni 2026 22:39 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Blijkbaar was hij suicidaal/depressief.
Tuurlijk kunnen ze dat! Maar als iemand niet snel gevonden wil worden heeft deze zijn telefoon niet meer bij zichquote:Op zondag 28 juni 2026 23:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kunnen ze tegenwoordig iemand niet uitpijlen via zijn mobiele telefoon? Of had ie die simpelweg niet bij zich? Of kijk ik te veel series?
Dit.quote:Op zondag 28 juni 2026 23:59 schreef Ole het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen ze dat! Maar als iemand niet snel gevonden wil worden heeft deze zijn telefoon niet meer bij zich
LC:quote:ja dat is bekend. Hij verscheen niet daar waar hij werd verwacht. En daarmee klopt de route naar Muiden ook niet. En dus is er alarm geslagen.
quote:tuurlijk is er meer privé info, maar die wordt niet meteen gedeeld! Hij werd ergens gemist waar hij zou zijn. Daarna is er geprobeerd contact met hem te krijgen. Hoe en wat mag nog niet gedeeld worden
quote:meer info dan dit wordt er vooralsnog niet gedeeld. De inleiding bevat alle noodzakelijke info (weet ik uit eigen betrokkenheid). Dit is ook de info die de shorttrackers en lange baners delen.
Ja, de meesten denken dat de herfst de meest depressieve periode is, omdat dan de blaadjes van de bomen vallen. Maar in de maand mei blijkt het voor de depressievelingen erger te zijn, omdat de omgeving dan vrolijker wordt vanwege het mooie weer en de aankomende zomer.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Per graad gaat het suïcide cijfer met 1,6% omhoog. Bij mannen ligt dit zelfs nog wat hoger.
In een Belgische podcast hadden ze het hier van de week nog over.
De Belgen doen hier al jaren onderzoek naar, hitte en meer suicidepogingen. Logisch ook, mensen voelen zich sneller miserabele met deze temperaturen.
Maar laten we hopen dat Sven snel en in goede gezondheid wordt aangetroffen.
Dit woord blijkt nog te bestaan ook!quote:Op zondag 28 juni 2026 23:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kunnen ze tegenwoordig iemand niet uitpijlen via zijn mobiele telefoon? Of had ie die simpelweg niet bij zich? Of kijk ik te veel series?
Oh zeker weten. Ik heb geen last van een herfstdip, maar wel altijd van de zomer.quote:Op maandag 29 juni 2026 08:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, de meesten denken dat de herfst de meest depressieve periode is, omdat dan de blaadjes van de bomen vallen. Maar in de maand mei blijkt het voor de depressievelingen erger te zijn, omdat de omgeving dan vrolijker wordt vanwege het mooie weer en de aankomende zomer.
Same. In mei begin ik al de dagen tot september af te tellen. Liefst zou ik in de zomer tijdelijk noordelijker gaan wonen.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh zeker weten. Ik heb geen last van een herfstdip, maar wel altijd van de zomer.
Ja, dat kunnen ze, maar misschien niet meegenomen, onderweg weggegooid of uitgeschakeld.quote:Op zondag 28 juni 2026 23:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
quote:
Ik neem aan dat politie en dergelijken toch wel vrij simpel aan passagierslijsten voor die dag kunnen komen en daar even een scriptje op los kunnen laten, zoekende op 'Roes'?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:00 schreef Stupidisco het volgende:
‘Vermiste shorttracker Sven Roes mogelijk naar buitenland vertrokken’
De vermiste shorttracker Sven Roes (26) is mogelijk naar het buitenland vertrokken, meldt de politie aan RTL Nieuws. Roes is sinds zaterdag vermist en werd voor het laatst gezien bij een tankstation in Muiden. Zijn auto is teruggevonden op een parkeerplaats bij Schiphol.
Bron: AD
[..]
Dat doen mensen die doodgaan meestal niet.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:00 schreef Stupidisco het volgende:
‘Vermiste shorttracker Sven Roes mogelijk naar buitenland vertrokken’
De vermiste shorttracker Sven Roes (26) is mogelijk naar het buitenland vertrokken, meldt de politie aan RTL Nieuws. Roes is sinds zaterdag vermist en werd voor het laatst gezien bij een tankstation in Muiden. Zijn auto is teruggevonden op een parkeerplaats bij Schiphol.
Bron: AD
[..]
Stukje privacywetgevingquote:Op maandag 29 juni 2026 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Schiphol zelf en vliegmaatschappijen kunnen dan toch wel informatie geven?
Als hij vanaf daar op een vlucht is gestapt?
Schiphol zelf doet niks met de PNL's. Dat is aan de maatschappijen en kmar en douane.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Schiphol zelf en vliegmaatschappijen kunnen dan toch wel informatie geven?
Als hij vanaf daar op een vlucht is gestapt?
Ik niet, als je nu een tijdje niet gevonden of gevolgd wilt worden, wat dan?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jazeker. Daarom is heel die wetgeving volslagen achterlijk
Je zou dat in dit geval kunnen classificeren als een vrijwillige verdwijning, hoe vervelend ook voor vrienden en familie. Dan zou je niet alles mogen delen uit privacyoverweging.quote:
In dit specifieke geval moeten ze wel wat delen want wat blijkt;quote:Op maandag 29 juni 2026 17:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou dat in dit geval kunnen classificeren als een vrijwillige verdwijning, hoe vervelend ook voor vrienden en familie. Dan zou je niet alles mogen delen uit privacyoverweging.
Hoe zit er dan als er serieuze mentale problemen mee spelen als volwassene? En bedoel ik niet iets als laat met mij met rust de komende weken. Maar dat gesprek heeft wel meteen voor gezorgd dat zijn vele omgeving paraat was en hij heeft een geschiedenis met mentale problemen en depressie.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou dat in dit geval kunnen classificeren als een vrijwillige verdwijning, hoe vervelend ook voor vrienden en familie. Dan zou je niet alles mogen delen uit privacyoverweging.
Je snap toch wel dat een paar mensen gebruik maken van de mogelijke woordgrappenquote:Op zondag 28 juni 2026 18:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit post de schaatsbond:
„Wij zijn enorm geschrokken van het bericht dat Sven Roes wordt vermist”, laat de schaatsbond KNSB in een reactie weten. „Sven maakt deel uit van TeamNL Shorttrack. Wij houden contact met de familie en hopen dat er snel positief nieuws te melden is. Uit privacyoverwegingen gaan we niet in op vragen of speculaties. We wensen de vriendin en familie van Sven heel veel sterkte in deze onzekere periode.”
Dat doen ze niet als ze denken dat iemand een scheve schaats aan het rijden is.
Geen idee, kan me voorstellen dat als men denkt dat een persoon een gevaar is voor zichzelf of de omgeving dat er dan andere regels gelden. Maar je zou zeggen dat men dan al wel uitgelopen zou moeten hebben op welk vliegtuig hij dan gestapt is.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe zit er dan als er serieuze mentale problemen mee spelen als volwassene? En bedoel ik niet iets als laat met mij met rust de komende weken. Maar dat gesprek heeft wel meteen voor gezorgd dat zijn vele omgeving paraat was en hij heeft een geschiedenis met mentale problemen en depressie.
Zal niet zeggen dat dat kut omstandigheden zijn voor achterblijvers, maar als hij zichzelf niets aan gaat doen zal de politie daar geen werk van maken.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In dit specifieke geval moeten ze wel wat delen want wat blijkt;
Hij had net een huis gekocht met vriendin en nog aan het verbouwen. Wel zo handig om te weten ivm vaste lasten en wat er met dat huis moet gebeuren etc
Nee maar wat zijn haar rechten etc dan met dat huis? Complexe materiequote:Op maandag 29 juni 2026 17:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zal niet zeggen dat dat kut omstandigheden zijn voor achterblijvers, maar als hij zichzelf niets aan gaat doen zal de politie daar geen werk van maken.
Haar plicht is om de hypotheek op te hoesten als ze medecontractant is op de lening. Een partner die er vandoor gaat is voor een bank in eerste instantie qua hypothecaire lening geen issue. Die gaan het dan gewoon halen bij diegene die "overblijft". Als dat financieel niet kan zal er (gedwongen) verkocht moeten worden. Dat wordt dan weer lastig omdat ze de handtekening van hem nodig heeft. Dan rest vaak een veiling of ze moet hem juridisch kunnen dwingen op de een of andere manier, maar ben geen jurist.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee maar wat zijn haar rechten etc dan met dat huis? Complexe materie
Bizar dat dat allemaal zomaar kan. Zij is de lul lekker is datquote:Op maandag 29 juni 2026 18:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Haar plicht is om de hypotheek op te hoesten als ze medecontractant is op de lening. Een partner die er vandoor gaat is voor een bank in eerste instantie qua hypothecaire lening geen issue. Die gaan het dan gewoon halen bij diegene die "overblijft". Als dat financieel niet kan zal er (gedwongen) verkocht moeten worden. Dat wordt dan weer lastig omdat ze de handtekening van hem nodig heeft. Dan rest vaak een veiling of ze moet hem juridisch kunnen dwingen op de een of andere manier, maar ben geen jurist.
Ja, dit! Ik zou woedend zijn in zo’n geval.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bizar dat dat allemaal zomaar kan. Zij is de lul lekker is dat
Daar ben ik minder optimistisch over.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Om zelfmoord te plegen hoef je niet naar het buitenland, dat moet toch deels een opluchting zijn voor de naasten.
Hopelijk gewoon aan het zeevissen in Thailand.
Of hij vlucht naar een andere vrouw omdat het te benauwd wordt voor hem in zijn relatie.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Daar ben ik minder optimistisch over.
Als je nooit meer gevonden wil worden ga je naar een afgelegen plek waar niemand komt. In Nederland heb je dat bijna niet.
Maar ik hoop met je mee.
Het schijnt best vaak te gebeuren. Lekker makkelijk en verantwoordelijkheden ontlopen.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:45 schreef pmponer het volgende:
Ja maar daar is waar je voor tekende. Dat je volledig verantwoordelijk bent voor die afgegeven lening.
En inderdaad lullig als je mede ondertekenaar er dan gewoon vandoor gaat.
Ja, ik vind het (gelukkig) bijzonder. En extra lullig richting de ex-partner.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het schijnt best vaak te gebeuren. Lekker makkelijk en verantwoordelijkheden ontlopen.
Anekdotisch maar ken wel een voorbeeld van iemand die naar het buitenland ging speciaal om daar zelfmoord te plegen.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Om zelfmoord te plegen hoef je niet naar het buitenland, dat moet toch deels een opluchting zijn voor de naasten.
Hopelijk gewoon aan het zeevissen in Thailand.
Als het dan toch moet kan je er maar beter een beetje van genieten ook. Bergje, wijntje, ondergaande zon, paar krekels op de achtergrond, ik snap het wel.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Anekdotisch maar ken wel een voorbeeld van iemand die naar het buitenland ging speciaal om daar zelfmoord te plegen.
In de Niagarawaterval duiken.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als het dan toch moet kan je er maar beter een beetje van genieten ook. Bergje, wijntje, ondergaande zon, paar krekels op de achtergrond, ik snap het wel.
quote:Op maandag 29 juni 2026 18:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bizar dat dat allemaal zomaar kan. Zij is de lul lekker is dat
Tja los van het begrijpelijke sentiment houdt het financieel recht daar geen rekening meequote:Op maandag 29 juni 2026 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dit! Ik zou woedend zijn in zo’n geval.
Wie weet heeft hij nog een schatje ergens in het buitenland.
Na 2 dagen moet dat al?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hij had net een huis gekocht met vriendin en nog aan het verbouwen. Wel zo handig om te weten ivm vaste lasten en wat er met dat huis moet gebeuren etc
Zoiets is pas relevant na 5 jaarquote:Op maandag 29 juni 2026 17:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik vind dit wel erg vergezocht hoor. Direct nooit(!) meer je familie en vrienden zien omdat je iemand in het buitenland zou hebben.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of hij vlucht naar een andere vrouw omdat het te benauwd wordt voor hem in zijn relatie.
Dat gebeurt ook vaker en zeker naar het buitenland.
Antarctica heeft veel ijsquote:Op maandag 29 juni 2026 18:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Anekdotisch maar ken wel een voorbeeld van iemand die naar het buitenland ging speciaal om daar zelfmoord te plegen.
Het gebeurd.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind dit wel erg vergezocht hoor. Direct nooit(!) meer je familie en vrienden zien omdat je iemand in het buitenland zou hebben.
Even een pakje sigaretten halen.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind dit wel erg vergezocht hoor. Direct nooit(!) meer je familie en vrienden zien omdat je iemand in het buitenland zou hebben.
Voor haar begint niks, ze zal 5 jaar moeten wachten voordat ze aan de juridische zaken kan beginnen.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Voor hem ja, voor haar begint het deze maand al.
Het begin van de financiële ellende. Je koopt samen een huis, verbouwd het en meneer drukt zijn snorretje.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Voor haar begint niks, ze zal 5 jaar moeten wachten voordat ze aan de juridische zaken kan beginnen.
Want…?quote:Op maandag 29 juni 2026 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Voor hem ja, voor haar begint het deze maand al.
Ja noem me dan eens zo een geval? Tegenwoordig blijf je echt niet onontdekt, je komt altijd wel eens ergens op de foto al dan niet ongezien, en die zijn gewoon vrij makkelijk op te zoeken.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gebeurd.
Maar goed, laten we nog maar even afwachten. Hopelijk meldt hij zich binnenkort weer.
Die zijn er zeker, pak de lijst met lang vermisten er maar eens bij. Of luisteren een paar uitzending van de podcast verdwenen, de laatste nog over Sjuul Knoop.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja noem me dan eens zo een geval? Tegenwoordig blijf je echt niet onontdekt, je komt altijd wel eens ergens op de foto al dan niet ongezien, en die zijn gewoon vrij makkelijk op te zoeken.
Maar dat zijn doorgaans geen serieuse vermissingszaken waar men echt opzoek is, dat is vrijwel altijd als er al een vermoeden is dat iemand vrijwillig verdwenen is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die zijn er zeker, pak de lijst met lang vermisten er maar eens bij. Of luisteren een paar uitzending van de podcast verdwenen, de laatste nog over Sjuul Knoop.
Daar kwamen ze na 20 jaar erachter dat hij op een Spaans eiland woonde.
Euh nee hoor, deze pakte ineens de fiets en was weg. Niet echt een indicatie dat die helemaal naar Spanje zou fietsen. Hij had er ook geen banden mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dat zijn doorgaans geen serieuse vermissingszaken waar men echt opzoek is, dat is vrijwel altijd als er al een vermoeden is dat iemand vrijwillig verdwenen is.
Vroeger kon je lang onontdekt blijven, die kans is nu kleiner ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja noem me dan eens zo een geval? Tegenwoordig blijf je echt niet onontdekt, je komt altijd wel eens ergens op de foto al dan niet ongezien, en die zijn gewoon vrij makkelijk op te zoeken.
Er is wel reden voor zorg, ook als dat niet expliciet wordt geuit.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:21 schreef Moeraskat het volgende:
Bij een ‘gewone’ vermissing is de privacy van de vermiste een zwaarwegend uitgangspunt. Een volwassene mag er in principe voor kiezen om niet gevonden te willen worden. De politie kan dan niet zomaar iemands telefoon traceren of allerlei persoonsgegevens opvragen. Zou nogal bizar zijn indien je gewoon je boeltje wil pakken en elders opnieuw wil beginnen.
Ik lees hier dingen over zorgen mbt zelfmoord, maar ik heb dat nog niet gezien vanuit de pers, politie, familie etc.
Als je om iemand geeft en die verdwijnt “zomaar” dan is dat voor die mensen urgent. Logisch.
Wil niet zeggen dat hij zich direct wat wil aandoen.
Bij een urgente vermissing het dat anders. Als er aanwijzingen zijn dat iemand in direct gevaar verkeert, bijvoorbeeld door een medische noodsituatie, verwardheid, een ongeval of andere levensbedreigende omstandigheden, kunnen politie en het Openbaar Ministerie onder de wettelijke bevoegdheden veel verder gaan. Dan kan het onder voorwaarden mogelijk zijn om bijvoorbeeld een telefoon te laten traceren, camerabeelden op te vragen of andere opsporingsmiddelen in te zetten. Steeds wordt een afweging gemaakt tussen de inbreuk op de privacy en het belang van het beschermen van iemands leven of gezondheid.
Dus gillen over dat de privacywet in de weg staat is niet juist op dit moment.
Politie doet nog steeds onderzoek dus het is afwachten.
Natuurlijk kan iemand verdwijnen, maar in "normale" vermissingszaken waarbij de politie echt op zoek is komt het zelden tot nooit voor, de politie is ook niet helemaal achterlijk natuurlijk je kunt in deze digitale wereld niet eeuwig zonder ID of Bankrekening of mobiele telefoon.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Euh nee hoor, deze pakte ineens de fiets en was weg. Niet echt een indicatie dat die helemaal naar Spanje zou fietsen. Hij had er ook geen banden mee.
Had hij echt zware mentale problemen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er is wel reden voor zorg, ook als dat niet expliciet wordt geuit.
Hij heeft twee jaar aan de kant gezeten door blessures en mentale problemen.
Topsporter en medicatie, volgens mij kan dat niet samen. Wordt snel gezien als doping.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had hij echt zware mentale problemen?
Vaak lees je bij een vermissing dat er zorgen zijn omdat iemand medicatie gebruikt die niet is meegenomen. Dat lees ik hier toch niet.
Dat vind ik in deze case ook zo vreemd, waarom nog tanken? En vervolgens het vliegtuig pakken, en waarmee is dat betaald? Waar leeft die nu van?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk kan iemand verdwijnen, maar in "normale" vermissingszaken waarbij de politie echt op zoek is komt het zelden tot nooit voor, de politie is ook niet helemaal achterlijk natuurlijk je kunt in deze digitale wereld niet eeuwig zonder ID of Bankrekening of mobiele telefoon.
Kan. Als het een urgente vermissing is dan acteren ze daar hoogstwaarschijnlijk naar. Maar dat wordt niet naar buiten gebracht. Ik reageer op de mensen hier die denken dat je niet kunt traceren ivm privacy en ik leg de twee verschillende soorten uit. Niks meer niks minder.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er is wel reden voor zorg, ook als dat niet expliciet wordt geuit.
Hij heeft twee jaar aan de kant gezeten door blessures en mentale problemen.
Wat voor de een een serieuze vermissing is, is voor de ander misschien niet serieus/urgent hè. Zelfde voor echt op zoek zijn. Dat de politie in sommige gevallen niet echt op zoek is, zegt niet dat een ander niet echt opzoek is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dat zijn doorgaans geen serieuse vermissingszaken waar men echt opzoek is, dat is vrijwel altijd als er al een vermoeden is dat iemand vrijwillig verdwenen is.
Wie zegt dat hij het vliegtuig heeft gepakt?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat vind ik in deze case ook zo vreemd, waarom nog tanken? En vervolgens het vliegtuig pakken, en waarmee is dat betaald? Waar leeft die nu van?
Iets klopt er niet.
Dat zeg ik, raar verhaal dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:14 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij het vliegtuig heeft gepakt?
Misschien is het helemaal geen raar verhaal. Dat komt nu gewoon zo over omdat ‘wij’ over weinig feiten beschikken.quote:
Ze zullen het niet melden dat hij z'n EPO-spuiten thuis heeft gelaten...quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had hij echt zware mentale problemen?
Vaak lees je bij een vermissing dat er zorgen zijn omdat iemand medicatie gebruikt die niet is meegenomen. Dat lees ik hier toch niet.
Wie zegt dat hij heeft getankt?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat vind ik in deze case ook zo vreemd, waarom nog tanken? En vervolgens het vliegtuig pakken, en waarmee is dat betaald? Waar leeft die nu van?
Iets klopt er niet.
Eten/drinken halen, pissen ,etc?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom stopte anders bij een tankstation?
Navigeren naar P3. En een parkeerplaats reserveren. Is goedkoper dan daar zomaar te gaan staan namelijk.quote:
Dan nog, ik stop wel eens bij een tankstation terwijl ik maar 20 min hoef te rijden en gewoon zin heb in koffie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef DefKu het volgende:
[..]
Want dat is heel gek? Het was warm die dag he.
Antidepressiva kan je prima gebruiken als topsporter. Staat niets van op de dopinglijst. Enige middel dat je buiten wedstrijden mag gebruiken, maar tijdens wedstrijden moet melden (maar dus niet verboden is) is Bupropion.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Topsporter en medicatie, volgens mij kan dat niet samen. Wordt snel gezien als doping.
Ja das gek, zeker als je je koffer gepakt hebt voor een reis en je drinken kunt meenemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef DefKu het volgende:
[..]
Want dat is heel gek? Het was warm die dag he.
Jeetje mina zeg. Wie weet had ie wel een auto zonder airco. Wie weet is hij zijn drinken vergeten thuis.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja das gek, zeker als je je koffer gepakt hebt voor een reis en je drinken kunt meenemen.
Waarom dan de hitte in als je in de airco in je wagen kunt blijven?
Die twee dingen schuren imo. Maar dat is mijn mening.
Natuurlijk kan dat. Maar op camerabeelden moet hij dan wel weer gezien zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:48 schreef Chillegast het volgende:
Je kan prima op Schiphol parkeren en niet vliegen.
Tjonge jonge, wat een tunnelvisie weer. Leef jij volgens een stappenplan of zo? Wie zegt dat hij een koffer mee had?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja das gek, zeker als je je koffer gepakt hebt voor een reis en je drinken kunt meenemen.
Waarom dan de hitte in als je in de airco in je wagen kunt blijven?
Die twee dingen schuren imo. Maar dat is mijn mening.
Wie zegt dat hij überhaupt op het vliegtuig is gestapt?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:52 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Tjonge jonge, wat een tunnelvisie weer. Leef jij volgens een stappenplan of zo? Wie zegt dat hij een koffer mee had?
TeamNL reistas dan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:52 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Tjonge jonge, wat een tunnelvisie weer. Leef jij volgens een stappenplan of zo? Wie zegt dat hij een koffer mee had?
Ook precies niemand.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij überhaupt op het vliegtuig is gestapt?
Je verzint echt zaken erbij hoor.quote:
Conclusie kan ook nog zijn dat hij vrijwillig vermist is en dat recht heeft hij.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:56 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Je verzint echt zaken erbij hoor.wacht nou gewoon het onderzoek af.
Het zijn ook altijd dezelfde personen. Bij elke vermissing. Weer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:55 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ook precies niemand.
Als mijn auto thuis staat, wil het ook niet zeggen dat ik niet aan het werk ben, of niet op het werk ben. Ik word altijd een beetje moe van die conclusies die worden getrokken door mensen die niet bij dat onderzoek betrokken zijn.
Misschien had hij kramp in z’n voet en moest even rekken en strekken. Koffie halen en weer door.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:56 schreef Domnivoor het volgende:
Wat is er zo raar aan dat tankstation?
Misschien was zijn tank bijna leeg en had hij geen zin om van Muiden naar Schiphol te lopen.
Precies ja. Ik hoop daar dan ook op.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Conclusie kan ook nog zijn dat hij vrijwillig vermist is en dat recht heeft hij.
Hobbyspeurdersquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Even koffie halen of zo. Of een broodje. Even de benen strekken. Even kijken of er wat te doen is in de homobosjes bij de pomp. Genoeg redenen te bedenken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Al besprokenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:02 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Hobbyspeurders. Ik stop ook weleens bij een tankstation. En ik heb niet eens een tank in mijn auto.
quote:Het recht om te verdwijnen
Een zeventigjarige man uit de gemeente Midden-Groningen is het gesprek van de dag omdat hij leeft. Of nou ja, omdat hij blijkt te leven terwijl hij is doodverklaard.
Door: Karin Sitalsing
Dagblad van het Noorden bracht vrijdag het verhaal over de man naar buiten. Volgens de krant heeft de rechtbank hem vorig jaar officieel vermist verklaard, nadat zijn ex-partner daartoe een verzoek had ingediend. Ze zou gezegd hebben dat ze de man zeker vijftien jaar niet gezien had en dat hij overleden was.
Zwart op wit
Met de vermistverklaring in de hand stapte ze naar het gemeentehuis, waar een overlijdensakte werd opgesteld. Daarmee ging ze naar de bank, kon ze even het verzekeringsgeld innen? Haar ex, met wie ze een huis had, leefde immers al sinds 2010 niet meer - kijk, hier stond het, zwart op wit. Maar toen de bankmedewerker in het systeem keek, bleek een collega een paar maanden eerder nog bij de man thuis zijn geweest, met hem gesproken te hebben zelfs, kortom: hij leefde nog. De bank belde de politie en zo kwam de zaak aan het rollen.
U bent dood, sorry!
Het is niet de eerste keer dat iemand ten onrechte dood wordt verklaard; de afgelopen jaren kwam het een paar keer voor - met als verschil dat dit niet gebeurde op verzoek van een ‘nabestaande’, maar door een foutje. Een van hen was de Rotterdammer Fred Marree. Een familielid van Marree overleed en de gemeente verwisselde per ongeluk hun gegevens. Marree is anderhalf jaar lang bezig geweest om weer administratief gereanimeerd te worden en schreef er het boek U bent dood, sorry! over. Ook voor de doodgewaande Groninger zijn de gevolgen groot. De man is overal uitgeschreven, zijn BSN-nummer opgeheven; hij is immers niet meer in leven.
Aanmerkelijk belang
Voordat iemand dood verklaard kan worden, moet die persoon minstens vijf jaar vermist zijn. Als erg aannemelijk is dat iemand is overleden kan dit na een jaar - dit gebeurde bijvoorbeeld na de ramp met de MH17. Maar let wel: niet iedereen die wordt gemist, is ook daadwerkelijk vermist, legt beleidsmedewerker Franck Wagemakers van Slachtofferhulp uit. ‘Het is aan de politie om te bepalen of iemand vermist is. Van een vermissing is alleen sprake als er een aanmerkelijk belang is dat iemand gevonden wordt. Als het om kinderen gaat bijvoorbeeld, of kwetsbare of verwarde personen, of als iemand niet zonder bepaalde medicijnen kan.’
Jaarlijks, vertelt Wagemakers, raken er 30 tot 40.000 mensen vermist, maar de meesten zijn binnen 48 uur weer terug.
Het recht om te verdwijnen
‘Iedereen heeft het recht om te verdwijnen’, vertelt hij. En dat gebeurt ook, om allerlei redenen. ‘Mensen verdwijnen omdat ze een ander leven willen, op een andere plek. Anderen leiden sowieso een zwervend bestaan of proberen te ontkomen aan criminelen, schulden of iets anders. En dan zijn er natuurlijk mensen die suïcide plegen en wier lichaam nooit gevonden wordt.’
Niet iedereen die wordt gemist, is ook daadwerkelijk vermist
Franck Wagemakers - beleidsmedewerker Slachtofferhulp
Voor de wet blijven vermisten in principe in leven. Dat maakt het voor achterblijvers lastig om zaken af te handelen. ‘Er zijn dan juridisch een paar mogelijkheden. Er is zaakwaarneming; dat betekent dat er gehandeld mag worden in geval van nood. Stel je bijvoorbeeld voor dat de ramen van de woning kapot zijn, of dat er een huisdier is dat gered moet worden. Maar de achterblijvers mogen bijvoorbeeld niet zomaar de post van de vermiste gaan behandelen. Daarvoor moet de rechtbank akkoord geven voor zogenoemde afwezigheidsbewindvoering. Daarmee ben je overigens nog steeds afhankelijk van de coulance van instellingen; die zijn niet verplicht medewerking te verlenen.’
Pijnlijk en hard
Zolang de vermiste niet is dood verklaard, kunnen de achterblijvers geen aanspraak maken op verzekeringsgeld of een erfenis. ‘Het voelt vaak emotioneel heel zwaar om die stap te zetten; mensen hebben dan het gevoel dat ze de vermiste opgeven. Maar ze kunnen ertoe gedwongen worden omdat ze bijvoorbeeld in de financiële problemen komen.’
Wagemakers spreekt consequent van ‘achterblijvers’, omdat veel mensen moeite hebben met het woord ‘nabestaanden’ - dat impliceert dat de vermiste niet meer leeft terwijl dat lang niet zeker is. Wat in de volksmond een ‘doodsverklaring’ wordt genoemd, zegt Wagemakers, heet officieel een ‘rechtsvermoeden van overlijden’. ‘Maar dat klinkt heel pijnlijk en hard. Wij hebben daarom het ministerie verzocht de naam te wijzigen in een ‘vaststelling van vermissing.’ Inhoudelijk is er niets veranderd, het gaat alleen om de naam, maar gevoelsmatig is er veel verschil.’
Geïsoleerd leven
Volgens Dagblad van het Noorden is de Groninger zich rot geschrokken toen hij hoorde dat hij al jaren dood was. Hij leeft al jaren een geïsoleerd leven met een nieuwe partner en wist zo jaren onder de radar te blijven. Geldsporen zijn er niet: hij betaalde geen premies en ontving ook geen uitkeringen.
De vraag blijft: hoe is het mogelijk zo lang ontraceerbaar te zijn?
De Amerikaanse schrijfster Elizabeth Greenwood weet het. Zij verdiepte zich in de beweegredenen van mensen die, in tegenstelling tot de Groninger, juist doodgewaand wíllen worden. Het begon voor de grap, toen ze een enorme studieschuld had. Ze dacht wel eens: hypothetisch, stel nou dat, en toen wilde ze eigenlijk ook wel weten hoe ver ze zou komen. Ver, zo bleek. Ze reisde naar de Filippijnen, waar, zo had ze gehoord, zwartemarktmortuaria zijn waar anonieme doden worden binnengebracht. Doodsfraudeplegers kopen deze lichamen, laten ze cremeren en de resten opslaan onder hun eigen naam. Greenwood kocht haar eigen doodsverklaring en een proces-verbaal van het verkeersongeluk dat haar het leven zou hebben gekost.
Pseudocide
Ze schreef haar ervaringen op in het boek Playing Dead, en interviewde daarvoor ook anderen die ‘pseudocide’ pleegden, zoals het ensceneren van je dood officieel heet. Zo was er Sam Israel, een Amerikaanse zakenman die in de schulden raakte en van de Bear Mountain Bridge sprong. Maar, wat niemand zag: in plaats van in de rivier de Hudson, viel Israel in netten die hij vooraf had opgehangen. Dit, een goed en geloofwaardig ongeluk in scène zetten, is de eerste stap, zegt Greenwood. Vervolgens moet je een goede plek hebben om heen te gaan, en genoeg contant geld, want met pinnen en creditcards laat je sporen achter. En daarna komt vermoedelijk de moeilijkste stap: met iedereen breken. Vijanden, maar ook vrienden, familie, geliefden. ‘Ik denk dat dit voor de meeste mensen bijna onmogelijk is.’
Wel of geen verklaring?
Volgens Dagblad van het Noorden heeft de gemeente Midden-Groningen het Openbaar Ministerie inmiddels verzocht de verklaring te vernietigen. Wagemakers benadrukt dat hij het dossier van de Groninger niet kent en alleen over algemeenheden kan vertellen, maar, zegt hij, als de rechtbank dit heeft bepaald, móet er een verklaring van de politie in het dossier zitten. Volgens de krant heeft de politie nochtans in al die jaren nooit een officiële vermissingsaangifte ontvangen. De rechtbank zelf kan niet verder inzoomen op de inhoud van het dossier, laat een woordvoerder weten. ‘Dit raakt de privacy van betrokkenen.’
Waarom moet dat?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat. Maar op camerabeelden moet hij dan wel weer gezien zijn.
Inderdaad, kan een afleidingsmanouvre zijn.quote:
Bij de parkeerplaats zullen camera’s hangen. Kan wel nagetrokken worden welke richting hij op is gegaan.quote:
Aanmames.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij de parkeerplaats zullen camera’s hangen. Kan wel nagetrokken worden welke richting hij op is gegaan.
En op Schiphol ook natuurlijk.
Ik denk dat je alleen kunt zien dat hij bijv. niet de pendelbus richting de vertrekhal heeft genomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij de parkeerplaats zullen camera’s hangen. Kan wel nagetrokken worden welke richting hij op is gegaan.
Is er een natuurgebied in de buurt?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk dat je alleen kunt zien dat hij bijv. niet de pendelbus richting de vertrekhal heeft genomen.
Overal hangen camera’s tegenwoordig.quote:
Om Schiphol heen niet, vanwege obvious reasons. Op die langparkeren plek is het 1 grote wirwar van snelwegen. Ik zie het Amsterdamse bos als eerste natuurgebied, maar dat lijkt me nogal een drukke plek. Spaarnwoude is alweer een stuk verder.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is er een natuurgebied in de buurt?
Mensen gaan ook wel eens naar afgelegen plekken om zichzelf wat aan te doen.
Dan is de locatie van de auto kennelijk niet de enige aanwijzing.quote:De politie gaat er daarom vanuit dat hij naar het buitenland is vertrokken. "We hebben daar ook aanwijzingen voor", vertelt de politie aan Hart van Nederland.
Als dat zo is, dan moet hij dat toch lekker zelf weten!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:55 schreef Domnivoor het volgende:
Hart van Nederland brengt het zo:
[..]
Dan is de locatie van de auto kennelijk niet de enige aanwijzing.
Lol nee.... Als jij gaat zeggen dat camera´s rondom Schiphol een aanname zijn dan leef je echt in een grot.quote:
Je overschat nogal het camera systeem in Nl en de kwaliteit daarvan. Een groepje door de stad volgen kan nog wel door stadstiezicht camera’s maar automatische herkenningen en volgsystemen bestaan alleen in films (tenminste in Nl)quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mijn god.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Topsporter en medicatie, volgens mij kan dat niet samen. Wordt snel gezien als doping.
Je zult ook wel kunnen zien als hij naar binnen is gegaan. En of hij weer naar buiten is gegaan. Sowieso als hij een vlucht heeft genomen, is dat waarschijnlijk wel na te trekken of hij moet bijvoorbeeld met een vals paspoort reizen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk dat je alleen kunt zien dat hij bijv. niet de pendelbus richting de vertrekhal heeft genomen.
Onzin, genoeg medicatie die niet op de dopinglijst staat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Al die wielrenners hebben zogenaamd ook astma, zodat ze op doktersvoorschrift aan de puffer kunnen hangen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onzin, genoeg medicatie die niet op de dopinglijst staat.
Voor zo ver we weten is er geen afscheidsbrief, geen medische noodzaak, acuut gevaar en geen vermoeden van een misdrijf, dus dan zullen ze daar zeer prudent mee om moeten gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:54 schreef Momo het volgende:
Ik neem aan dat de politie wel weet of hij een vlucht heeft genomen of niet. Maarja als hij ergens heen is gevlogen kan de Nederlandse politie ook niet veel meer doen. Weet niet of ze aan zijn familie dat mogen zeggen dat hij naar bijvoorbeeld Italië of Peru is gevlogen.
Nou als die terugkomt van een reisje naar Peru, dan zou ik zijn teamNl tasje maar even door de drugscontrole halen…quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:54 schreef Momo het volgende:
Ik neem aan dat de politie wel weet of hij een vlucht heeft genomen of niet. Maarja als hij ergens heen is gevlogen kan de Nederlandse politie ook niet veel meer doen. Weet niet of ze aan zijn familie dat mogen zeggen dat hij naar bijvoorbeeld Italië of Peru is gevlogen.
Inderdaad. Dit kan op een gegeven moment uitkomen op een 'vrijwillig' vertrek. En dan stopt het zoeken door de politie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:54 schreef Momo het volgende:
Kwam even bijlezen, maar zie dat het onder leiding van de FOK!detectives alweer helemaal geescaleerd isquote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou als die terugkomt van een reisje naar Peru, dan zou ik zijn teamNl tasje maar even door de drugscontrole halen…
Dat doen ze zelfs al als geen van de andere scenario's aannemelijk is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:20 schreef DorothyGale het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit kan op een gegeven moment uitkomen op een 'vrijwillig' vertrek. En dan stopt het zoeken door de politie.
Kan me nog herinneren dat begin vorig jaar een jonge vrouw vermist was, en dat die op heel wat beelden in de binnenstad er goed op stond.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je overschat nogal het camera systeem in Nl en de kwaliteit daarvan. Een groepje door de stad volgen kan nog wel door stadstiezicht camera’s maar automatische herkenningen en volgsystemen bestaan alleen in films (tenminste in Nl)
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou als die terugkomt van een reisje naar Peru, dan zou ik zijn teamNl tasje maar even door de drugscontrole halen…
Dat zal toch hier niet het geval zijn?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Mannen die zomaar verdwijnen omdat ze hun leven zat zijn hier hebben vaak een buitenlands schatje wat hun escape is waarmee ze een nieuw leven opbouwen.
Als hij een vliegtuig heeft genomen, dan is het binnen de Schengen-zone. Een vlucht naar buiten de Schengen-zone is anoniem bijna onmogelijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:54 schreef Momo het volgende:
Zijn er alarmeerde berichten geweest dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:01 schreef mitt het volgende:
[..]
Dat zal toch hier niet het geval zijn?
Maar mochten er alarmerende berichten zijn geweest maar ze weten dat hij in het buitenland zit stopt de politie hier en zegt tegen de familie, succes daar?
Het feit dat iedereen zo snel aan de bel trekt geeft voor mij aan dat er meer aan de hand was. Maar dat weten we niet 100% uiteraard.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn er alarmeerde berichten geweest dan?
Omdat hij wel een bekende sporter is, is dit nieuws. Als het Jan van om de hoek was geweest, niet.
Die vrouw die het water in was gelopen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan me nog herinneren dat begin vorig jaar een jonge vrouw vermist was, en dat die op heel wat beelden in de binnenstad er goed op stond.
Zij is wel gevonden in een buitengebied, zelfmoord.
Ik denk dat jij het juist onderschat. Buiten dat als je weet waar zijn auto staat je natuurlijk heel erg makkelijk hem kunt volgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je overschat nogal het camera systeem in Nl en de kwaliteit daarvan. Een groepje door de stad volgen kan nog wel door stadstiezicht camera’s maar automatische herkenningen en volgsystemen bestaan alleen in films (tenminste in Nl)
En zelfs met een vals paspoort komen ze er wel achter.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zult ook wel kunnen zien als hij naar binnen is gegaan. En of hij weer naar buiten is gegaan. Sowieso als hij een vlucht heeft genomen, is dat waarschijnlijk wel na te trekken of hij moet bijvoorbeeld met een vals paspoort reizen.
Vals paspoort of nog voor zijn naam openlijk gelinkt is aan problemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als hij een vliegtuig heeft genomen, dan is het binnen de Schengen-zone. Een vlucht naar buiten de Schengen-zone is anoniem bijna onmogelijk.
Geen idee, hoe ze zelfmoord had gepleegd was niet naar buiten gekomen geloof ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die vrouw die het water in was gelopen?
Jij kijkt veel films hè?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vals paspoort of nog voor zijn naam openlijk gelinkt is aan problemen.
Zo lastig zal dat niet zijn.
Owh en reken maar dat als hij gevlogen heeft dat de politie allang weet hoe en waar.
Nee.quote:
Vast wel, maar het kost tijd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.
Maar jij denkt dus dat ondanks dat ze exact weten waar zijn auto staat ze hem alsnog niet zullen kunnen zien en volgen?
Best grappig.
Zie post #57quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn er alarmeerde berichten geweest dan?
Hij was niet op een afspraak komen opdagen.quote:
In het verleden wel mentale problemenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij was niet op een afspraak komen opdagen.
Verder lees ik niks.
Ik vind dit wat ver gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
In het verleden wel mentale problemen
https://www.omropfryslan.(...)lemen-nu-naar-het-ek
Hier kan je inderdaad in lezen wat je wilt.quote:
Best wel begrijpelijk dat het leven even niet zo leuk is als je lichaam je in de steek laat en je veel pijn hebt en niet goed kan bewegen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Levensles
Het was een moeilijke tijd voor Roes, toch heeft hij er ook veel van geleerd. Zo heeft hij tips voor andere mensen die worstelen met problemen, maar wil hij die levensles ook zelf meenemen.
"Als er iets is, moet je gelijk aan de bel trekken. Niet afwachten, maar gelijk zelf actie ondernemen. Ook al is het een klein ding, je moet de beste mensen erop zetten en erover praten. Dan kom je er veel eerder bovenop. Dat hielp mij ook en nu gaat de raket gewoon weer door."
Dat er op Schiphol overal camera's hangen weet ik. Maar het ging me over dit:quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lol nee.... Als jij gaat zeggen dat camera´s rondom Schiphol een aanname zijn dan leef je echt in een grot.
Dat is niet vanzelfsprekend. Soms kan dat wel nagetrokken worden, soms niet.quote:Kan wel nagetrokken worden welke richting hij op is gegaan.
Hij heeft toen toch zelf dat interview gedaan? Niet raar dat dit erbij wordt gehaald. Ook al is het heel begrijpelijk wanneer je niet kunnen sporten als sporterquote:
Als ie al een vlucht genomen heeft. Misschien is ie wel op een trein gestapt. Weten wij veel.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En zelfs met een vals paspoort komen ze er wel achter.
Enige is dat hij daardoor dan zal hebben kunnen inchecken, maar met alle camera beelden overal zullen ze hem echt wel hebben kunnen volgen.
Daardoor zullen ze wel weten welke vlucht hij heeft en onder welke naam hij is ingecheckt.
Van ANPR gehoord? Dat is een automatisch volgsysteem, wel alleen voor voertuigen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het idee van één centrale plek waar alle mogelijke camerabeelden samenkomen en real time gemonitord worden is inderdaad Hollywood materiaal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Draai het eens om, zou jij dit acceptabel vinden als die dingen over jou, in jouw afwezigheid, boven water komen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij heeft toen toch zelf dat interview gedaan? Niet raar dat dit erbij wordt gehaald. Ook al is het heel begrijpelijk wanneer je niet kunnen sporten als sporter
De meeste camera's op Schiphol zijn beveiligingscamera's en geen identificatiecamera's. Het is een illusie dat je personen via de camera's op Schiphol eenvoudig kan volgen. Stetker nog: dat mag niet eens zomaar. Toen er camera's moesten komen om te tellen hoeveel mensen er op de terminals/vertrekhallen aanwezig waren leverde dat al de nodige AVG-drempels op.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Van ANPR gehoord? Dat is een automatisch volgsysteem, wel alleen voor voertuigen.
Moet dat nou weer? Die woordspeling?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Draai het eens om, zou jij dit acceptabel vinden als die dingen over jou, in jouw afwezigheid, boven water komen?
Boven water komen, deze dingen stonden al anderhalf jaar online? En heeft daar zelf aan mee gewerkt?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Draai het eens om, zou jij dit acceptabel vinden als die dingen over jou, in jouw afwezigheid, boven water komen?
Je weet toch dat de fok detectives graag speculerenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een hele normale woordspeling en je had een punt als hij zou zijn verdronken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moet dat nou weer? Die woordspeling?
Jaquote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je weet toch dat de fok detectives graag speculeren
Dat is niet zeker.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een hele normale woordspeling en je had een punt als hij zou zijn verdronken.
Maar dat is niet zo.
Je kunt ook gewoon even familie en vrienden iets laten weten. Dan heb je al dat gedoe niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja kentekens, dat zijn geen personen dus dat kan nog wel.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Van ANPR gehoord? Dat is een automatisch volgsysteem, wel alleen voor voertuigen.
Hij heeft zelf dat interview gegeven ....quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit vind ik graven om te graven.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:44 schreef maily het volgende:
[..]
Hij heeft zelf dat interview gegeven ....
Ik niet.quote:
Als je het allemaal zo moeilijk vind hier, ga dan lekker wat anders doen. Open een topic in Flora ofzo of ga een stukje fietsen.quote:
onzin, ook voor politie, en justitie geldt dat ze dringende redenen moeten hebben om dit te onderzoeken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En zelfs met een vals paspoort komen ze er wel achter.
Enige is dat hij daardoor dan zal hebben kunnen inchecken, maar met alle camera beelden overal zullen ze hem echt wel hebben kunnen volgen.
Daardoor zullen ze wel weten welke vlucht hij heeft en onder welke naam hij is ingecheckt.
Ik lees nog wat opvallende dingen:quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij was niet op een afspraak komen opdagen.
Verder lees ik niks.
Hij had toch een stop gemaakt bij een tankstation bij Muiden?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:03 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik lees nog wat opvallende dingen:
- de route naar Muiden klopte niet (met de afspraak waar hij niet verscheen).
- er is geprobeerd contact met hem te zoeken
- er mogen dingen nog niet gedeeld worden
Zo bij elkaar klinkt het wel zorgelijk vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een vermissing is geen dringende reden?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:29 schreef dop het volgende:
[..]
onzin, ook voor politie, en justitie geldt dat ze dringende redenen moeten hebben om dit te onderzoeken.
Als je geen gevaar voor jezelf of een ander bent en er niet al een opsporingsbevel is in verband met een misdrijf dan is er dus ook geen reden om dit grondig uit te zoeken.
Er zal dus eerst onderzocht moeten worden of iemand in (geestelijke)nood is en dat snel handelen noodzakelijk is.
Boos of gefrustreerd bij familie of vrienden vertrekken is niet voldoende om een meerderjarige op te laten sporen.
Zal wel meevallen toch als het iets ernstigs is?quote:
Waarom zou dat niet nagetrokken kunnen worden?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:09 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat er op Schiphol overal camera's hangen weet ik. Maar het ging me over dit:
[..]
Dat is niet vanzelfsprekend. Soms kan dat wel nagetrokken worden, soms niet.
Dat klopt. Maar goed trein weten ze dan ook wel te volgen, dat zal wel op een camera staan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:19 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Als ie al een vlucht genomen heeft. Misschien is ie wel op een trein gestapt. Weten wij veel.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:55 schreef Domnivoor het volgende:
Facebook is langzamerhand een open riool geworden
allemaal fakenews vanuit Vietnamese bedrijfjes. Blijkbaar een goudmijn voor zeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)se-facebookpagina-s/
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:55 schreef Domnivoor het volgende:
Facebook is langzamerhand een open riool geworden
Goh. Ben je nieuw op internet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Ik weet niet waarom je dat denkt maar dat is niet zo. Echt niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet nagetrokken kunnen worden?
Als hij Schiphol ingegaan is dan is dat echt stap voor stap vanaf zijn auto te volgen.
Nee, je hebt het recht om te verdwijnen. Dat wordt pas anders als er redenen zijn om aan te nemen dat iemand niet vrijwillig is verdwenen, in gevaar is, een gevaar voor anderen is, misdrijf, etc.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En een vermissing is geen dringende reden?
Achterblijvers kunnen zelf wel zoeken. Na 19:05 zijn er 5 vluchten geweest naar de VS, en zo’n 10 naar bestemmingen in Europa. Er werd dus niet gevlogen op Azië, zuid Amerika, Afrika en het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, je hebt het recht om te verdwijnen. Dat wordt pas anders als er redenen zijn om aan te nemen dat iemand niet vrijwillig is verdwenen, in gevaar is, een gevaar voor anderen is, misdrijf, etc.
Huh?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Achterblijvers kunnen zelf wel zoeken. Na 19:05 zijn er 5 vluchten geweest naar de VS, en zo’n 10 naar bestemmingen in Europa. Er werd dus niet gevlogen op Azië, zuid Amerika, Afrika en het Midden Oosten.
Daarvan zijn de vluchtnummers snel te achterhalen en dus ook die vliegmaatschappijen.
KLMers hebben een groot intern netwerk, als nabestaande zou men dus contact kunnen opnemen met de beheerders van deze groepen.
Daar hebben ze geen politie voor nodig en kan snel resultaat opleveren.
Je bent echt niet goed bij je pan, je denkt dat KLM'ers even in passagierslijsten kunnen snuffelen achteraf?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Achterblijvers kunnen zelf wel zoeken. Na 19:05 zijn er 5 vluchten geweest naar de VS, en zo’n 10 naar bestemmingen in Europa. Er werd dus niet gevlogen op Azië, zuid Amerika, Afrika en het Midden Oosten.
Daarvan zijn de vluchtnummers snel te achterhalen en dus ook die vliegmaatschappijen.
KLMers hebben een groot intern netwerk, als nabestaande zou men dus contact kunnen opnemen met de beheerders van deze groepen.
Ik zie ook steeds meer fake Vietnamese Shops voorbijkomen met door AI gegenereerde Shops.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
allemaal fakenews vanuit Vietnamese bedrijfjes. Blijkbaar een goudmijn voor ze
https://www.vrt.be/vrtnws(...)se-facebookpagina-s/
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, maar zo te lezen lag dat niet in de richting van waar de afspraak was.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had toch een stop gemaakt bij een tankstation bij Muiden?
Zeker. Als iemand niet op afspraak is, dan zoek je contact inderdaad. Alleen is het daarna niet meer gelukt om contact te krijgen.quote:En logisch dat er is geprobeerd contact te zoeken met een vermist persoon.
Jaquote:Dat dit wel heel vreemd is, klopt helemaal.
Nee dat zeg ik toch niet? je kunt vragen of ze de vermissingsposter kunnen delen. En extra willen benadrukken dat het om vluchten na 19:05 gaat.quote:Op woensdag 1 juli 2026 05:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bent echt niet goed bij je pan, je denkt dat KLM'ers even in passagierslijsten kunnen snuffelen achteraf?
Alsof de KLM als je belt even door gaat geven op welke vlucht je vriend, buurman, achterneef of kassamevrouw zat. Als hij natuurlijk al met KLM vloog. Hij kan even goed met een andere maatschappij gevlogen hebben, als hij al heeft gevlogen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je weet niet eens of hij wel gevlogen heeft.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik toch niet? je kunt vragen of ze de vermissingsposter kunnen delen. En extra willen benadrukken dat het om vluchten na 19:05 gaat.
Nope, je bent als volwassenen vrij om te vertrekken en even niets meer aan het thuisfront te laten weten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En een vermissing is geen dringende reden?
ChatGPT en dan niet de goedkope variant.quote:Op woensdag 1 juli 2026 06:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]Ik heb soms het idee dat jij in een compleet bizar eigen wereldje leeft. Waar haal je dit soort onzin in godsnaam vandaan?
Huisvrouwtjes en ChatGTP, nooit zo een goede combinatie.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ChatGPT en dan niet de goedkope variant.
Maar das Hocus Pocus voor je?
Ik niet, alleen AI zegt dat de toon van het politiebericht wel anders geweest was, als ze vermoedens hadden dat hij de auto daar zelf niet heeft neergezet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je weet niet eens of hij wel gevlogen heeft.
Helemaal mee eens, maar denk je dat al deze paniek komt omdat hij vrijwillig weg wilde?quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:37 schreef dop het volgende:
[..]
Nope, je bent als volwassenen vrij om te vertrekken en even niets meer aan het thuisfront te laten weten.
Er moeten echt aanwijzingen zijn dat je in gevaar bent over te gaan tot actieve opsporing.
Uhm.... Ja, dat doen ze.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof de KLM als je belt even door gaat geven op welke vlucht je vriend, buurman, achterneef of kassamevrouw zat. Als hij natuurlijk al met KLM vloog. Hij kan even goed met een andere maatschappij gevlogen hebben, als hij al heeft gevlogen.
En daar heb jij verstand van als Amsterdamse relnicht?quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Huisvrouwtjes en ChatGTP, nooit zo een goede combinatie.
Uhm jawel... Je weet dat camerabeelden opnemen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:07 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je dat denkt maar dat is niet zo. Echt niet.
Laat AI nou mijn vakgebied zijn, dus ja daar heb ik een mening over.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En daar heb jij verstand van als Amsterdamse relnicht?
Fijn voor je.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat AI nou mijn vakgebied zijn, dus ja daar heb ik een mening over.
We weten fe details niet, maar er is geen landelijk opsporings bericht.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar denk je dat al deze paniek komt omdat hij vrijwillig weg wilde?
Lijkt mij niet he... Er was wat meer serieus aan de hand om het zo op te blazen.
dus geen grond voor uitgebreid opsporings onderzoek.quote:De politie doet nog steeds onderzoek naar de vermissing van de 26-jarige Roes en kon zondag nog niet zeggen of er daadwerkelijk sprake was van een vermissing. Het laatste contact met Roes was zaterdag rond 19.05 uur.
Oh ja, want daar rolt alleen maar de waarheid uitquote:Op woensdag 1 juli 2026 07:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ChatGPT en dan niet de goedkope variant.
Maar das Hocus Pocus voor je?
Logisch die gozer was nog geen dag weg. Maar vervolgens komen ze toch met een statement dat die vermoedelijk in het buitenland zit en zijn auto op P3 staat. Blijkbaar is er toch iets aan onderzoek geweest dan.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:11 schreef dop het volgende:
[..]
We weten fe details niet, maar er is geen landelijk opsporings bericht.
[..]
dus geen grond voor uitgebreid opsporings onderzoek.
Ze zei dat de politie er op deze manier buiten gelaten kon worden. Daar reageerden mensen op.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm.... Ja, dat doen ze.
Natuurlijk niet als Jan belt om te horen wat Pietje deed. Maar voor opsporingsdiensten etc doen ze dat echt wel.
Je zegt voor een airline te werken en zegt dat haar opmerking complete onzin is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 06:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]Ik heb soms het idee dat jij in een compleet bizar eigen wereldje leeft. Waar haal je dit soort onzin in godsnaam vandaan?
Je lijkt me inderdaad een type wat als eerst uit de groepsapp wordt verwijderd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh ja, want daar rolt alleen maar de waarheid uit![]()
Ik werk voor een airline. Groetjes.
Als de politie geen mogelijkheden ziet om om wat voor reden dan ook een onderzoek te starten zijn er voor de achterblijvers inderdaad legale mogelijkheden om zelf te zoeken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze zei dat de politie er op deze manier buiten gelaten kon worden. Daar reageerden mensen op.
quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En daar heb jij verstand van als Amsterdamse relnicht?
Lekker bezig, meid.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je lijkt me inderdaad een type wat als eerst uit de groepsapp wordt verwijderd.
En wat doe je voor de “airline”, plee’s poetsen?
Waar pretendeer ik dat uit AI de waarheid rolt? Kun je dat ff quoten?
Ga je me nu serieus uitleggen hoe een camera werkt?quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm jawel... Je weet dat camerabeelden opnemen?
Misschien heb je zelf thuis ook wel een camera. Dan ga je gewoon naar de feeds en kijk je terug.
Dat is echt geen hogere science.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:48 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ga je me nu serieus uitleggen hoe een camera werkt?Ja, omdat je dat blijkbaar niet weet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler:
Ja, natuurlijk is iemand stap voor stap te volgen. Denk je nou echt dat er op Schiphol geen/niet voldoende camera´s hangen?
Geloof me als ik zeg dat ik waarschijnlijk beter dan jij weet wat er op het terrein van Schiphol met camera's gedaan kan worden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, omdat je dat blijkbaar niet weet.
Je spoiler:
Ja, natuurlijk is iemand stap voor stap te volgen. Denk je nou echt dat er op Schiphol geen/niet voldoende camera´s hangen?
Eensquote:Op woensdag 1 juli 2026 08:51 schreef raptorix het volgende:
Al afgezien van Cameras en dat soort dingen, je kunt niet zomaar even die beelden opvragen he?
Er is niet dat er op wijst dat er sprake is van een misdrijf of een persoon in nood, het is gewoon een volwassen man die zeer waarschijnlijk het vliegtuig heeft genomen en waarschijnlijk de komende dagen wel weer opduikt.
Persoonlijk heb ik wel een vermoeden, maar dat hou ik lekker voor me zelf.
okquote:Op woensdag 1 juli 2026 08:53 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Geloof me als ik zeg dat ik waarschijnlijk beter dan jij weet wat er op het terrein van Schiphol met camera's gedaan kan worden.
Stond ie op P3?quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:56 schreef raptorix het volgende:
Als hij van plan was eeuwig weg te blijven, dan had hij wel zijn auto gewoon in de dure parking gekwakt voor de deur van de ingang van schiphol in plaats van de budget parkeerplaats vanwaar je de bus moet nemen.
Dat is mogelijk, we weten het niet precies, maar gezien verdere actie van politie voorlopig uit blijft, lijkt hij niet in gevaar te zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Logisch die gozer was nog geen dag weg. Maar vervolgens komen ze toch met een statement dat die vermoedelijk in het buitenland zit en zijn auto op P3 staat. Blijkbaar is er toch iets aan onderzoek geweest dan.
Ik sluit de trein ook niet uit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:51 schreef raptorix het volgende:
Al afgezien van Cameras en dat soort dingen, je kunt niet zomaar even die beelden opvragen he?
Er is niet dat er op wijst dat er sprake is van een misdrijf of een persoon in nood, het is gewoon een volwassen man die zeer waarschijnlijk het vliegtuig heeft genomen en waarschijnlijk de komende dagen wel weer opduikt.
Persoonlijk heb ik wel een vermoeden, maar dat hou ik lekker voor me zelf.
Dat lijkt me stug, waarom zou je vanuit het Noorden naar Schiphol rijden, daar op P3 je auto neerzetten, dan de bus pakken naar de hal, en daar de trein?quote:
Als je je niet blauw wil betalen op P1 ga je al snel naar P3. Of je nou met de trein of met het vliegtuig verder gaat maakt dan niet zoveel uit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, waarom zou je vanuit het Noorden naar Schiphol rijden, daar op P3 je auto neerzetten, dan de bus pakken naar de hal, en daar de trein?
Om niet gevonden te willen worden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, waarom zou je vanuit het Noorden naar Schiphol rijden, daar op P3 je auto neerzetten, dan de bus pakken naar de hal, en daar de trein?
Mensen die (een tijdje) niet gevonden willen worden, kunnen voor ons onlogische dingen doen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je vooral je opvallende Olympische Auto op Schiphol zetten ja.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Om niet gevonden te willen worden.
Het kan allemaal.
Laat staan een plek met zo enorm veel camera's.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je vooral je opvallende Olympische Auto op Schiphol zetten ja.
Tsja, geen idee. Mensen denken niet altijd logisch hè.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je vooral je opvallende Olympische Auto op Schiphol zetten ja.
Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat veelvuldig in films e.d. zelfs het lokale politiebureau al software heeft om real-time gezichtsherkenning op camera's toe te passen. Dus dan ontstaat het beeld dat dat allemaal heel makkelijk gaat tegenwoordig.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe zien mensen dat ook voor zich? Met duizenden reizigers per dag. En een gebouwbeheerder en camera’s.
Dat dan individuele personen gevolgd of achteraf opgevraagd kunnen worden op beelden.
Dat zou alleen kunnen met gevorderde personenzoek software die iemand bij binnenkomst door een database haalt en koppelt aan een (digital)ID. technisch zou dat kunnen.
Maar dat gebeurd dus niet in de eu wegens privacy.
En al zou men willen zover zijn ze hier nog lang niet.
Je mag blij zijn als alles werkt en een beetje fatsoenlijk wordt opgenomen.
In uitgebreide zaken, waar justitie beelden eist, kunnen die na uren en uren zoeken misschien wat beelden opleveren van verdachten. Misschien kan software helpen met beelden analyseren.
Maar zomaar een vermist iemand traceren op Schiphol, of een NS station?
Haha doe je best.
Als hij met het vliegtuig is gegaan heeft een maatschappij daar ergens bewijs van. Maar gezien hij de auto op pangparkeren heeft gezet vermoed ik dat hij het doel heeft terug te komen. Hopelijk moest hij er gewoon even tussenuit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe zien mensen dat ook voor zich? Met duizenden reizigers per dag. En een gebouwbeheerder en camera’s.
Dat dan individuele personen gevolgd of achteraf opgevraagd kunnen worden op beelden.
Dat zou alleen kunnen met gevorderde personenzoek software die iemand bij binnenkomst door een database haalt en koppelt aan een (digital)ID. technisch zou dat kunnen.
In uitgebreide zaken, waar justitie beelden eist, kunnen die na uren en uren zoeken misschien wat beelden opleveren van verdachten. Misschien kan software helpen met beelden analyseren.
Haha doe je best.
Met de camerasystemen daar rondom P3 vermoed ik dat ze ook wel kunnen achterhalen of hij daadwerkelijk naar Schiphol is gegaan per bus of wellicht bij iemand anders is ingestapt bij P3.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als hij met het vliegtuig is gegaan heeft een maatschappij daar ergens bewijs van. Maar gezien hij de auto op pangparkeren heeft gezet vermoed ik dat hij het doel heeft terug te komen. Hopelijk moest hij er gewoon even tussenuit.
Als iemand zich bijvoorbeeld verdacht gedraagt op de luchthaven en ook nog alles met cash betaalt kun je 'm op dat moment volgen. Maar niet overal op het terrein. Tussen P3 en departures gaat je dat niet lukken, zeker niet "stap voor stap". Maar zelfs als dat gebeurt kan niet iedereen zomaar bij de beelden, ook de recherche niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha doe je best.
Maar waarom dan naar Schiphol en P3? Dan kan hij hem net zo goed in een parkeergarage of aan de straat ergens zetten en verdwijnen. En als zijn doel was niet terug te komen, had hij hem net zo goed op P1 kunnen zetten. Als de urgentie er is dan kunnen ze vast wel de vliegmaatschappijen opdragen om door te geven of hij een vlucht heeft genomen die dag. Maar gezien het lijkt alsof iemand er voor een bepaalde tijd tussenuit is geknepen, is die urgentie er niet lijkt me.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met de camerasystemen daar rondom P3 vermoed ik dat ze ook wel kunnen achterhalen of hij daadwerkelijk naar Schiphol is gegaan per bus of wellicht bij iemand anders is ingestapt bij P3.
Dat is geen Hollywood geneuzel, daar zijn hele goede AI modellen voor zoals bijvoorbeeld Mythos 5 van Anthropic. De reden dat het niet gebeurt in de EU tot op heden is de GDPR (AVG) wetgeving.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja kentekens, dat zijn geen personen dus dat kan nog wel.
Je mag niet zomaar personen herkenningssoftware draaien op openbare plekken en mensen volgen.
Zodat later de pliessie zegt: volg pietje op 21-6-2026, das Hollywood geneuzel
En als hij een petje draagt en een zonnebril ?quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is geen Hollywood geneuzel, daar zijn hele goede AI modellen voor zoals bijvoorbeeld Mythos 5 van Anthropic. De reden dat het niet gebeurt in de EU tot op heden is de GDPR (AVG) wetgeving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |