Misschien was dat gesprek wel reden tot zorgen?quote:Op zondag 28 juni 2026 10:25 schreef Mortaxx het volgende:
Is het niet een beetje snel hiervoor? Gisteravond nog gesproken. Misschien heeft hij gewoon iemand opgepikt in het frikandellenbos en ligt nu uit te slapen
Misschien maar dan zouden ze wat meer info kunnen geven!quote:Op zondag 28 juni 2026 10:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien was dat gesprek wel reden tot zorgen?
Maar geen kenteken.quote:Op zondag 28 juni 2026 10:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Met die bestickering ook wel een opvallende auto. Hopelijk duikt hij snel weer op.
Dat zal ongetwijfeld aan allerlei zaken liggen, zoals toon van de berichten, hoe het de laatste tijd met hem ging, etc.quote:Op zondag 28 juni 2026 10:25 schreef Mortaxx het volgende:
Is het niet een beetje snel hiervoor? Gisteravond nog gesproken. Misschien heeft hij gewoon iemand opgepikt in het frikandellenbos en ligt nu uit te slapen
Dus jij zou niks doen als goede vriend of je broer belt en hij bijvoorbeeld zegt hij dat er een einde aan wil maken?quote:Op zondag 28 juni 2026 10:59 schreef GerryDV het volgende:
Beetje voorbarig. Ja mag als volwassen vent toch wel 24 of 48 uur even jezelf afsluiten van de buitenwereld zonder gelijk in de headlines te komen.
Dan zou de politie wel groter opschalen.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus jij zou niks doen als goede vriend of je broer belt en hij bijvoorbeeld zegt hij dat er een einde aan wil maken?
Al hebben we als buitenstaanders geen idee van de inhoud van het gesprek, maar deze reactie van de mensen om hem heen laten wel zien dat het niet zo maar een gesprek was.
Ik vind dit gespeculeer niets!quote:Op zondag 28 juni 2026 11:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus jij zou niks doen als goede vriend of je broer belt en hij bijvoorbeeld zegt hij dat er een einde aan wil maken?
Al hebben we als buitenstaanders geen idee van de inhoud van het gesprek, maar deze reactie van de mensen om hem heen laten wel zien dat het niet zo maar een gesprek was.
Kan ook vanuit zijn team zijn gedaan. Manager of whatever,quote:Op zondag 28 juni 2026 11:31 schreef Pisces29 het volgende:
Hopelijk wordt hij gevonden. In goeie gezondheid.
Heeft hij een partner? Omdat er vanaf zijn eigen account een story is geplaatst.
Dat dacht ik ook maar dan met een erg einde.quote:Op zondag 28 juni 2026 10:25 schreef Mortaxx het volgende:
Ongeluk door het noodweer gisteren kan ook.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar dan met een erg einde.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit klinkt best heftig....Voorheen Bargehassus.
Zou best kunnen dat hij een scheve schaats gereden heeft en weer opduiktquote:Op zondag 28 juni 2026 10:25 schreef Mortaxx het volgende:
Stille sms BOM, maar wss heeft hij die uitgezetquote:Op zondag 28 juni 2026 18:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Maar soberso, als iemand echt vermist is kan de politie zijn telefoonlocatie dan niet gewoon traceren?
Of mag dat dan weer niet ivm privacy.
Dat vrees ik ookquote:Op zondag 28 juni 2026 18:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Stille sms BOM, maar wss heeft hij die uitgezet
Dit post de schaatsbond:quote:Op zondag 28 juni 2026 14:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat hij een scheve schaats gereden heeft en weer opduikt
Of hij is z'n roes aan het uitslapenquote:
15 minuteN rijden, ik zag het ook. Maar vanmiddag al gevonden, dan zouden de vermissingsberichten toch al op zwart staan?quote:Op zondag 28 juni 2026 21:15 schreef Elan het volgende:
https://www.hv-almere.nl/(...)-bij-weerwaterplein/
Benieuwd of dit hem kan zijn, is hemelsbreed niet zo heel ver weg van Muiden waar hij voor het laatst gezien is.
Hoezo niet?quote:Op zondag 28 juni 2026 21:52 schreef GerryDV het volgende:
Duurt al wel even nu, zal wel niet meer levend gevonden worden.
quote:Op zondag 28 juni 2026 10:59 schreef GerryDV het volgende:
Beetje voorbarig. Ja mag als volwassen vent toch wel 24 of 48 uur even jezelf afsluiten van de buitenwereld zonder gelijk in de headlines te komen.
Uhuquote:Op zondag 28 juni 2026 21:52 schreef GerryDV het volgende:
Duurt al wel even nu, zal wel niet meer levend gevonden worden.
Eerste reactie sta ik nog steeds achter. Daarna komt echter iedereen dusdanig overtuigend aan dat ik het dus fout heb en er echt stront aan de knikker is. Daar komt dan bij dat als het bericht toch landelijk overal te vinden is iemand zich vast wel zal melden, wat dus niet gebeurt is. Als na al deze media aandacht niemand hem gezien heeft en hij zichzelf ook niet heeft gemeld dan zal dat ook wel niet meer gebeuren. Zo groot is Nederland niet dat je zo lang onder de radar blijft.quote:
zie ook #7quote:Op zondag 28 juni 2026 22:29 schreef Ole het volgende:
Dat er bij een man van deze leeftijd zo snel alarmbellen afgaan zal wel een reden hebben.
Blijkbaar was hij suicidaal/depressief.quote:Op zondag 28 juni 2026 22:29 schreef Ole het volgende:
Dat er bij een man van deze leeftijd zo snel alarmbellen afgaan zal wel een reden hebben.
Isquote:Op zondag 28 juni 2026 22:39 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Blijkbaar was hij suicidaal/depressief.
Tuurlijk kunnen ze dat! Maar als iemand niet snel gevonden wil worden heeft deze zijn telefoon niet meer bij zichquote:Op zondag 28 juni 2026 23:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kunnen ze tegenwoordig iemand niet uitpijlen via zijn mobiele telefoon? Of had ie die simpelweg niet bij zich? Of kijk ik te veel series?
Dit.quote:Op zondag 28 juni 2026 23:59 schreef Ole het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen ze dat! Maar als iemand niet snel gevonden wil worden heeft deze zijn telefoon niet meer bij zich
LC:quote:ja dat is bekend. Hij verscheen niet daar waar hij werd verwacht. En daarmee klopt de route naar Muiden ook niet. En dus is er alarm geslagen.
quote:tuurlijk is er meer privé info, maar die wordt niet meteen gedeeld! Hij werd ergens gemist waar hij zou zijn. Daarna is er geprobeerd contact met hem te krijgen. Hoe en wat mag nog niet gedeeld worden
quote:meer info dan dit wordt er vooralsnog niet gedeeld. De inleiding bevat alle noodzakelijke info (weet ik uit eigen betrokkenheid). Dit is ook de info die de shorttrackers en lange baners delen.
Ja, de meesten denken dat de herfst de meest depressieve periode is, omdat dan de blaadjes van de bomen vallen. Maar in de maand mei blijkt het voor de depressievelingen erger te zijn, omdat de omgeving dan vrolijker wordt vanwege het mooie weer en de aankomende zomer.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Per graad gaat het suïcide cijfer met 1,6% omhoog. Bij mannen ligt dit zelfs nog wat hoger.
In een Belgische podcast hadden ze het hier van de week nog over.
De Belgen doen hier al jaren onderzoek naar, hitte en meer suicidepogingen. Logisch ook, mensen voelen zich sneller miserabele met deze temperaturen.
Maar laten we hopen dat Sven snel en in goede gezondheid wordt aangetroffen.
Dit woord blijkt nog te bestaan ook!quote:Op zondag 28 juni 2026 23:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kunnen ze tegenwoordig iemand niet uitpijlen via zijn mobiele telefoon? Of had ie die simpelweg niet bij zich? Of kijk ik te veel series?
Oh zeker weten. Ik heb geen last van een herfstdip, maar wel altijd van de zomer.quote:Op maandag 29 juni 2026 08:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, de meesten denken dat de herfst de meest depressieve periode is, omdat dan de blaadjes van de bomen vallen. Maar in de maand mei blijkt het voor de depressievelingen erger te zijn, omdat de omgeving dan vrolijker wordt vanwege het mooie weer en de aankomende zomer.
Same. In mei begin ik al de dagen tot september af te tellen. Liefst zou ik in de zomer tijdelijk noordelijker gaan wonen.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh zeker weten. Ik heb geen last van een herfstdip, maar wel altijd van de zomer.
Ja, dat kunnen ze, maar misschien niet meegenomen, onderweg weggegooid of uitgeschakeld.quote:Op zondag 28 juni 2026 23:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
quote:
Ik neem aan dat politie en dergelijken toch wel vrij simpel aan passagierslijsten voor die dag kunnen komen en daar even een scriptje op los kunnen laten, zoekende op 'Roes'?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:00 schreef Stupidisco het volgende:
‘Vermiste shorttracker Sven Roes mogelijk naar buitenland vertrokken’
De vermiste shorttracker Sven Roes (26) is mogelijk naar het buitenland vertrokken, meldt de politie aan RTL Nieuws. Roes is sinds zaterdag vermist en werd voor het laatst gezien bij een tankstation in Muiden. Zijn auto is teruggevonden op een parkeerplaats bij Schiphol.
Bron: AD
[..]
Dat doen mensen die doodgaan meestal niet.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:00 schreef Stupidisco het volgende:
‘Vermiste shorttracker Sven Roes mogelijk naar buitenland vertrokken’
De vermiste shorttracker Sven Roes (26) is mogelijk naar het buitenland vertrokken, meldt de politie aan RTL Nieuws. Roes is sinds zaterdag vermist en werd voor het laatst gezien bij een tankstation in Muiden. Zijn auto is teruggevonden op een parkeerplaats bij Schiphol.
Bron: AD
[..]
Stukje privacywetgevingquote:Op maandag 29 juni 2026 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Schiphol zelf en vliegmaatschappijen kunnen dan toch wel informatie geven?
Als hij vanaf daar op een vlucht is gestapt?
Schiphol zelf doet niks met de PNL's. Dat is aan de maatschappijen en kmar en douane.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Schiphol zelf en vliegmaatschappijen kunnen dan toch wel informatie geven?
Als hij vanaf daar op een vlucht is gestapt?
Ik niet, als je nu een tijdje niet gevonden of gevolgd wilt worden, wat dan?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jazeker. Daarom is heel die wetgeving volslagen achterlijk
Je zou dat in dit geval kunnen classificeren als een vrijwillige verdwijning, hoe vervelend ook voor vrienden en familie. Dan zou je niet alles mogen delen uit privacyoverweging.quote:
In dit specifieke geval moeten ze wel wat delen want wat blijkt;quote:Op maandag 29 juni 2026 17:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou dat in dit geval kunnen classificeren als een vrijwillige verdwijning, hoe vervelend ook voor vrienden en familie. Dan zou je niet alles mogen delen uit privacyoverweging.
Hoe zit er dan als er serieuze mentale problemen mee spelen als volwassene? En bedoel ik niet iets als laat met mij met rust de komende weken. Maar dat gesprek heeft wel meteen voor gezorgd dat zijn vele omgeving paraat was en hij heeft een geschiedenis met mentale problemen en depressie.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou dat in dit geval kunnen classificeren als een vrijwillige verdwijning, hoe vervelend ook voor vrienden en familie. Dan zou je niet alles mogen delen uit privacyoverweging.
Je snap toch wel dat een paar mensen gebruik maken van de mogelijke woordgrappenquote:Op zondag 28 juni 2026 18:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit post de schaatsbond:
„Wij zijn enorm geschrokken van het bericht dat Sven Roes wordt vermist”, laat de schaatsbond KNSB in een reactie weten. „Sven maakt deel uit van TeamNL Shorttrack. Wij houden contact met de familie en hopen dat er snel positief nieuws te melden is. Uit privacyoverwegingen gaan we niet in op vragen of speculaties. We wensen de vriendin en familie van Sven heel veel sterkte in deze onzekere periode.”
Dat doen ze niet als ze denken dat iemand een scheve schaats aan het rijden is.
Geen idee, kan me voorstellen dat als men denkt dat een persoon een gevaar is voor zichzelf of de omgeving dat er dan andere regels gelden. Maar je zou zeggen dat men dan al wel uitgelopen zou moeten hebben op welk vliegtuig hij dan gestapt is.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe zit er dan als er serieuze mentale problemen mee spelen als volwassene? En bedoel ik niet iets als laat met mij met rust de komende weken. Maar dat gesprek heeft wel meteen voor gezorgd dat zijn vele omgeving paraat was en hij heeft een geschiedenis met mentale problemen en depressie.
Zal niet zeggen dat dat kut omstandigheden zijn voor achterblijvers, maar als hij zichzelf niets aan gaat doen zal de politie daar geen werk van maken.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In dit specifieke geval moeten ze wel wat delen want wat blijkt;
Hij had net een huis gekocht met vriendin en nog aan het verbouwen. Wel zo handig om te weten ivm vaste lasten en wat er met dat huis moet gebeuren etc
Nee maar wat zijn haar rechten etc dan met dat huis? Complexe materiequote:Op maandag 29 juni 2026 17:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zal niet zeggen dat dat kut omstandigheden zijn voor achterblijvers, maar als hij zichzelf niets aan gaat doen zal de politie daar geen werk van maken.
Haar plicht is om de hypotheek op te hoesten als ze medecontractant is op de lening. Een partner die er vandoor gaat is voor een bank in eerste instantie qua hypothecaire lening geen issue. Die gaan het dan gewoon halen bij diegene die "overblijft". Als dat financieel niet kan zal er (gedwongen) verkocht moeten worden. Dat wordt dan weer lastig omdat ze de handtekening van hem nodig heeft. Dan rest vaak een veiling of ze moet hem juridisch kunnen dwingen op de een of andere manier, maar ben geen jurist.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee maar wat zijn haar rechten etc dan met dat huis? Complexe materie
Bizar dat dat allemaal zomaar kan. Zij is de lul lekker is datquote:Op maandag 29 juni 2026 18:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Haar plicht is om de hypotheek op te hoesten als ze medecontractant is op de lening. Een partner die er vandoor gaat is voor een bank in eerste instantie qua hypothecaire lening geen issue. Die gaan het dan gewoon halen bij diegene die "overblijft". Als dat financieel niet kan zal er (gedwongen) verkocht moeten worden. Dat wordt dan weer lastig omdat ze de handtekening van hem nodig heeft. Dan rest vaak een veiling of ze moet hem juridisch kunnen dwingen op de een of andere manier, maar ben geen jurist.
Ja, dit! Ik zou woedend zijn in zo’n geval.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bizar dat dat allemaal zomaar kan. Zij is de lul lekker is dat
Daar ben ik minder optimistisch over.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Om zelfmoord te plegen hoef je niet naar het buitenland, dat moet toch deels een opluchting zijn voor de naasten.
Hopelijk gewoon aan het zeevissen in Thailand.
Of hij vlucht naar een andere vrouw omdat het te benauwd wordt voor hem in zijn relatie.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Daar ben ik minder optimistisch over.
Als je nooit meer gevonden wil worden ga je naar een afgelegen plek waar niemand komt. In Nederland heb je dat bijna niet.
Maar ik hoop met je mee.
Het schijnt best vaak te gebeuren. Lekker makkelijk en verantwoordelijkheden ontlopen.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:45 schreef pmponer het volgende:
Ja maar daar is waar je voor tekende. Dat je volledig verantwoordelijk bent voor die afgegeven lening.
En inderdaad lullig als je mede ondertekenaar er dan gewoon vandoor gaat.
Ja, ik vind het (gelukkig) bijzonder. En extra lullig richting de ex-partner.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het schijnt best vaak te gebeuren. Lekker makkelijk en verantwoordelijkheden ontlopen.
Anekdotisch maar ken wel een voorbeeld van iemand die naar het buitenland ging speciaal om daar zelfmoord te plegen.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Om zelfmoord te plegen hoef je niet naar het buitenland, dat moet toch deels een opluchting zijn voor de naasten.
Hopelijk gewoon aan het zeevissen in Thailand.
Als het dan toch moet kan je er maar beter een beetje van genieten ook. Bergje, wijntje, ondergaande zon, paar krekels op de achtergrond, ik snap het wel.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Anekdotisch maar ken wel een voorbeeld van iemand die naar het buitenland ging speciaal om daar zelfmoord te plegen.
In de Niagarawaterval duiken.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als het dan toch moet kan je er maar beter een beetje van genieten ook. Bergje, wijntje, ondergaande zon, paar krekels op de achtergrond, ik snap het wel.
quote:Op maandag 29 juni 2026 18:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bizar dat dat allemaal zomaar kan. Zij is de lul lekker is dat
Tja los van het begrijpelijke sentiment houdt het financieel recht daar geen rekening meequote:Op maandag 29 juni 2026 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dit! Ik zou woedend zijn in zo’n geval.
Wie weet heeft hij nog een schatje ergens in het buitenland.
Na 2 dagen moet dat al?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hij had net een huis gekocht met vriendin en nog aan het verbouwen. Wel zo handig om te weten ivm vaste lasten en wat er met dat huis moet gebeuren etc
Zoiets is pas relevant na 5 jaarquote:Op maandag 29 juni 2026 17:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |