SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
What can change the nature of a man?
idd nog altijd de vraag waarom die het soms beter weten wel.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:21 schreef Loj het volgende:
[..]
Ja bizar toch…
Buienradar etc zeiden echt niets!
Ook tof…
Wij zagen het wel aankomen…
Behalve natuurlijk wat dreigende wolken en gerommel vlogen een kleine vijf minuten voordat het losbarstte de vogels weg, de kikkers stopten met kwaken en er lagen geen eenden op onze stijgers..
Vertrouw de dieren zou ik zeggen
Sterkte!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:23 schreef Kriegel het volgende:
Zo, die warmte gister heb ik mooi gemist, ik lag rond de middag opeens op de snijtafel voor m'n blindedarm. Heerlijk man, die airco op zo'n ziekenzaal.
Taffesheet alleen nu in huis. En nou lees ik godverbetert iets over een tweede heatdome over twee weken? Als-je-blieft niet, dit is meer dan genoeg geweest voor dit jaar.
Was dat niet de maan dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weerwoord foto van iets wat lijkt op wat ik dus ook zag.
[ afbeelding ]
Ik dacht zelf dat het toch de maan was die door de wolken kwam ofzo
hier zijn de slakken intussen op strooptocht gegaan. Maar ik vermoed de egel ookquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:21 schreef Loj het volgende:
[..]
Ja bizar toch…
Buienradar etc zeiden echt niets!
Ook tof…
Wij zagen het wel aankomen…
Behalve natuurlijk wat dreigende wolken en gerommel vlogen een kleine vijf minuten voordat het losbarstte de vogels weg, de kikkers stopten met kwaken en er lagen geen eenden op onze stijgers..
Vertrouw de dieren zou ik zeggen
Dank je! Liep al een week met pijn in m'n pens (heerlijke timing) voor we doorhadden wat het was, dus die paar wondjes van zo'n kijkoperatie neem ik voor lief.quote:
quote:Het noodweer lijkt op luchthaven Schiphol voor de nodige vertraging te zorgen. Op buienradar is te zien dat er donkere wolken hangen boven de luchthaven. Vluchten die eigenlijk al om elf uur zouden landen komen nu allemaal later aan. Pas vanaf half twaalf word het eerste toestel weer verwacht. Een flink aantal vluchten die daarna stonden gepland, komen ook een kwartier tot een uur later binnen.
Beterschap! ja das niet best die hitte. ik hoop dat die 2e gecanceld wordt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:23 schreef Kriegel het volgende:
Zo, die warmte gister heb ik mooi gemist, ik lag rond de middag opeens op de snijtafel voor m'n blindedarm. Heerlijk man, die airco op zo'n ziekenzaal.
Taffes heet alleen nu in huis. En nou lees ik godverbetert iets over een tweede heatdome over twee weken? Als-je-blieft niet, dit is meer dan genoeg geweest voor dit jaar.
beterschap dan maar zo na de operatie. geen onwijze pijn van ofzo?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:23 schreef Kriegel het volgende:
Taffes heet alleen nu in huis. En nou lees ik godverbetert iets over een tweede heatdome over twee weken? Als-je-blieft niet, dit is meer dan genoeg geweest voor dit jaar.
Lijkt wel op een vuurbal?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Die was in ieder geval wel mooi oranje hier, leek haast een bloedmaanquote:
Klopt ja daarom zag het er apart uit.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die was in ieder geval wel mooi oranje hier, leek haast een bloedmaan
Je zou denken hedendaagse tijd dat je wel vaker een vuurbal of bolbliksem zou zien maar nee.quote:
beterschap! een nieuwe langdurige hittekoepel zoals deze week vind ik op basis van de huidige ensembles nog te onzeker. De operationele GFS-run heeft de neiging om op 10-14 dagen soms erg enthousiast te zijn met hogedrukblokkades,quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:23 schreef Kriegel het volgende:
Ja dat hoop ik ook niet nee.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:23 schreef Kriegel het volgende:
En nou lees ik godverbetert iets over een tweede heatdome over twee weken? Als-je-blieft niet, dit is meer dan genoeg geweest voor dit jaar.
Ja zat ik ook al naar te kijken..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Mare als we nu even kijken naar frankrijk...die bui gaat ineens vlot onze kant op.. en degene die we hebben blijft beetje hangen.. dan gaat die waarschijnlijk ook samen komen ... dan wordt het helemaal dikke kaboem
ik heb nog beetje hoop ook over het westen die. Maar moet het nog zien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Mare als we nu even kijken naar frankrijk...die bui gaat ineens vlot onze kant op.. en degene die we hebben blijft beetje hangen.. dan gaat die waarschijnlijk ook samen komen ... dan wordt het helemaal dikke kaboem
Het belangrijkste tijdens onweer is juist dat je zelf niet buiten aan ramen of metalen constructies gaat prutsen als het flink bliksemt. Wacht liever tot het onweer echt voorbij is voordat je ze verwijdert, puur voor je eigen veiligheid.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier bliksemt het nog steeds, en regent het nu ook weer. Misschien hele domme vraag, maar ik heb op een aantal ramen zuignappen zitten met lakens die ik had opgehangen tegen de hitte, maar dat werkt met een klein metalen schroefdraadje waar dan een plastic 'moertje' op gedraaid is met laken ertussen. Ik neem aan dat dat met bliksem niet per se kwaad kan (geen hoger risico op inslag oid)? T schroefdraad steekt misschien maximaal een halve tot een hele cm buiten het plastic uit. Of moet ik als het zo hopelijk een keer klaar is met het geflitst wel even snel alle zuignappen van de ramen halen?
Maak je niet zo druk. Nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier bliksemt het nog steeds, en regent het nu ook weer. Misschien hele domme vraag, maar ik heb op een aantal ramen zuignappen zitten met lakens die ik had opgehangen tegen de hitte, maar dat werkt met een klein metalen schroefdraadje waar dan een plastic 'moertje' op gedraaid is met laken ertussen. Ik neem aan dat dat met bliksem niet per se kwaad kan (geen hoger risico op inslag oid)? T schroefdraad steekt misschien maximaal een halve tot een hele cm buiten het plastic uit. Of moet ik als het zo hopelijk een keer klaar is met het geflitst wel even snel alle zuignappen van de ramen halen?
zou me er niet zoveel zorgen over maken, kleine kans is dat dat het daarop inslaat.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja windy zit fout.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:36 schreef Jippie het volgende:
Windy toont nu dit aan onweer
[ afbeelding ]
Thanks voor de waarschuwingquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Het belangrijkste tijdens onweer is juist dat je zelf niet buiten aan ramen of metalen constructies gaat prutsen als het flink bliksemt. Wacht liever tot het onweer echt voorbij is voordat je ze verwijdert, puur voor je eigen veiligheid.
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:31 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ergste moet hier nog komen over 2+ uur
Ja dat ging ook rond op X bij die foto. Het probleem is dat niemand echt goed weet wat bolbliksem nou precies is. Er zijn zoveel verhalen maar nog nooit beeld.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Je zou denken hedendaagse tijd dat je wel vaker een vuurbal of bolbliksem zou zien maar nee.
Toch lijken ze wel te bestaan.
Ik zou mij er niet zo druk om makenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks voor de waarschuwingik ben sowieso veel te bang om nu naar buiten te gaan
ik vroeg me vooral af of als het straks weg is, ik het voor de volgende lading van vannacht nog weg moet halen, of dat het echt niks gaat uitmaken voor risico op inslag en ik het gewoon kan laten hangen. Zolang ik nog donder hoor en/of flitsen zie gaat nog niet eens een raam open, laat staan dat ik naar buiten ga.
Dan moet ik mijn huis uit. Ik kijk uit op zuid-oosten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:36 schreef Filosoofert het volgende:
@:coco zie jij ook niets als je naar het noordwesten kijkt? Vanuit veghel zie ik het flink flitsen
Dat zou dus mcs kunnen worden. In potentiequote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Hier klopt weinig van.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:36 schreef Jippie het volgende:
Windy toont nu dit aan onweer
[ afbeelding ]
Stukje Artemis IIquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Thanks! Ook voor de andere reageerdersquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:36 schreef kree het volgende:
[..]
zou me er niet zoveel zorgen over maken, kleine kans is dat dat het daarop inslaat.
Het is de verbinding naar aarde die bliksem aantrekt. en als het schroefjes in hout zijn dan is die kans wel zeer klein.
Zeg ik als elektromonteur dus. Gewoon laten zitten, ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
Bij de DPG sites zitten ze al op hun handen om het niet gelijk een 'mega ultra turbo supercell giganticus maximalus in aantocht' te noemenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef MissHobje het volgende:
And I wait..... without you..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:26 schreef MissHobje het volgende:
Echt wat een show vanavond, en het blijft maar gaan.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one, he said."quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
hahahahaquote:
Ja opschieten, gaat zo weer los.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:41 schreef Paul het volgende:
MISSHOBJEEEEEEE IK KOM NU NAAR JOUW HUIS OM TE SCHUILEN
EN WIE WEET NOG WEL MEER PAUL!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:41 schreef Paul het volgende:
MISSHOBJEEEEEEE IK KOM NU NAAR JOUW HUIS OM TE SCHUILEN
HET IS ZO ENG BIJ ONS IK HUIL ZOWATquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:42 schreef MissHobje het volgende:
Schrik me kapot van knal geluid, heftig vuurwerk in combi met gedonder.. je leuk effect
woont ook in gouda dusquote:
JA MAAR misshobje woont 1 straat verderop en ik mag bij dr schuilen als ik bang benquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunt ook naar mij komen hoor Paultjuuh, hier is het veiulig en hier is bier
Nee dat is niet juis!! het blijft maar gaan.Ik zit helaas er dichterbij voor jouquote:
Awwwquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:43 schreef Paul het volgende:
[..]
JA MAAR misshobje woont 1 straat verderop en ik mag bij dr schuilen als ik bang ben
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:42 schreef MissHobje het volgende:
Schrik me kapot van knal geluid, heftig vuurwerk in combi met gedonder.. je leuk effect
Ja hier is echt kut. Luchtvochtigheid van 80% erbij ook nog. Bah bah.quote:
geen idee eigenlijk? of dat grotere kans geeft op inslag. Denk altijd maar er zijn hier in de buurt altijd nog hogere gebouwen met bliksemafleiders waar het eerder op zal inslaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks! Ook voor de andere reageerders. Het is een schroefdraadje op een plastic zuignap, waarvan er eentje op houten deel vd deur zit en de rest op glas van het raam. En op dat schroefdraadje dus een plastic moertje.
Hoe zit het eigenlijk met zonnepanelen en bliksem? Of wil ik dat niet weten als ik bang ben voor onweer
Waarom lees ik v***squote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja hier is echt kut. Luchtvochtigheid van 80% erbij ook nog. Bah bah.
Ja maar als ze even een uurtje niet kunnen landen stort gelijk het halve systeem in elkaarquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Volgens mij is de kust nu wel veilig. Het is een stuk drukker in de lucht rond Schiphol nu
[ afbeelding ]
Misschien door de posts van paultjuhquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:47 schreef MissHobje het volgende:
Eerder had ik geen hoofdpijn, maar dat begint me toch op te komen (eigenlijk altijd met onweer) zou het een voorbode zijn voor straks?
Same here..ben benieuwd.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:47 schreef MissHobje het volgende:
Eerder had ik geen hoofdpijn, maar dat begint me toch op te komen (eigenlijk altijd met onweer) zou het een voorbode zijn voor straks?
Ze heeft nu al hoofdpijn en je bent er nog niet eens.quote:
Ga jij op straat lopen met dit weer?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:43 schreef Paul het volgende:
[..]
JA MAAR misshobje woont 1 straat verderop en ik mag bij dr schuilen als ik bang ben
Ow ik dacht dat iedereen dat wel wist. Zeker met dezelfde UIquote:
schat de kans heeeeeel klein in dat je door bliksem geraakt wordt zo.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ga jij op straat lopen met dit weer?
WIL JE DOOD OF ZO?!!!
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ze heeft nu al hoofdpijn en je bent er nog niet eens.
Dit wordt niks Paul.
Vraag anders @:jojoortje of je bij haar mag?
Als je ooit op straat hebt gelopen of gefietst terwijl het zo tekeer gaat, dan weet je dat de kans klein is maar toch voelt het alsof elke seconde je laatste is.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:53 schreef kree het volgende:
[..]
schat de kans heeeeeel klein in dat je door bliksem geraakt wordt zo.
maarja ach als het niet hoeft dan hoeft het niet he
hier ook maar de ramen open gezet zojuist. ook al zal ik de nodige nachtvlinders straks hier moeten gaan determinerenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:47 schreef kree het volgende:
hier toch buiten naar 22 graden gegaan. ff alle ramen open
Medestanderquote:
Ja nu welquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow ik dacht dat iedereen dat wel wist. Zeker met dezelfde UI
Ik ben klaar met kansen. Ik heb zo fucking veel pech gehad met dat netvlies dat er bij operatie 3 de statistieken er eigenlijk niet meer zijn en vervolgens blijk ik dan ook nog net ff de pech te hebben dat juist hetgeen wat mij zou moeten helpen met herstel, mijn oog juist verder onherstelbaar kapot maakt. Die kans is zo klein dat het MUMC+ dat eigenlijk alleen uit de literatuur kent en er een second opinion in België aan te pas moest komen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:53 schreef kree het volgende:
[..]
schat de kans heeeeeel klein in dat je door bliksem geraakt wordt zo.
maarja ach als het niet hoeft dan hoeft het niet he
Heb soms migraine..vaak bij zulk weer wel. Jij ook of heeft het bij jou een andere oorzaak dat je weet?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Medestander![]()
En die bui begint zich nu om mijn woonplaats te vouwen.. de wind is ook gedraaid.
Dikke regenbui nu ook.
Voor zover ik weet heb ik geen echte migraine. ben wel super gevoelig voor snelle luchtdruk veranderingen.. met onweer of sneeuw/ hagel is dat vaak wel aan de hand.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Heb soms migraine..vaak bij zulk weer wel. Jij ook of heeft het bij jou een andere oorzaak dat je weet?
Kan nie wachten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:56 schreef d.k. het volgende:
Vanuit Eindhoven ziet die bui in de randstad er mooi uit. Hier trekt de wind nu aan en koelt het wat af, benieuwd of we nog wat van de Franse bui krijgen.
Zit ff regio Utrecht te kijken maar omgeving Hilversum heeft ook de bingo.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:58 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Sow
Weinig actuele beelden uit Amsterdam zelf nog te vinden.
Het is hier (Zwanenburg, net ten westen van Amsterdam) in afnemende mate nog een redelijke discoshow. Maar de oostkant heeft er nu meer last van…quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:58 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Sow
Weinig actuele beelden uit Amsterdam zelf nog te vinden.
Sterkte alvast!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heb ik geen echte migraine. ben wel super gevoelig voor snelle luchtdruk veranderingen.. met onweer of sneeuw/ hagel is dat vaak wel aan de hand.
Dit is AI.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:03 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hilversum zojuist (via nu.nl)
Zou een dak hier niet beter werken?quote:Op zondag 28 juni 2026 00:07 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb overal gaas dus ik kan alles openzetten
😪quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ga jij op straat lopen met dit weer?
WIL JE DOOD OF ZO?!!!
Oei, toch wel blij dat mijn ouders net appten dat ze net vertrokken zijn uit Biddinghuizen. Geen Dronten, maar tochquote:
Vind het echt oprecht zo ontzettend naar voor jouquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben klaar met kansen. Ik heb zo fucking veel pech gehad met dat netvlies dat er bij operatie 3 de statistieken er eigenlijk niet meer zijn en vervolgens blijk ik dan ook nog net ff de pech te hebben dat juist hetgeen wat mij zou moeten helpen met herstel, mijn oog juist verder onherstelbaar kapot maakt. Die kans is zo klein dat het MUMC+ dat eigenlijk alleen uit de literatuur kent en er een second opinion in België aan te pas moest komen.
Dus ook hele kleine kansen komen soms gewoon uit. En ook 3x achter elkaar. Ik wil niks meer met kansen.
Haha ja toch al 6x ramen open dicht gedaan .. die wind ging zo achterlijk hard.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:07 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb overal gaas dus ik kan alles openzetten
Alle autos in het Gooi beschadigd, volgens jaar de verzekering weer omhoog.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:12 schreef Momo het volgende:
We gaan morgen wel foto's zien dan van de schade in Hilversum, je auto blijft dan niet heel.
quote:Op zondag 28 juni 2026 00:12 schreef Momo het volgende:
We gaan morgen wel foto's zien dan van de schade in Hilversum, je auto blijft dan niet heel.
Haha idd, bijzonder welquote:Op zondag 28 juni 2026 00:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weinig flitsen?? had ie zijn bril niet op ofzo!
Ja zag iets in de app voorbijkomen van kennis daar. Schade aan auto's. Haar dakraam is kapot...quote:Op zondag 28 juni 2026 00:12 schreef Momo het volgende:
Morgen lekker poffertjes bakken op het dak van je autoquote:Op zondag 28 juni 2026 00:12 schreef Momo het volgende:
En dan straks de deur dicht en dan is het 28,6quote:Op zondag 28 juni 2026 00:19 schreef heywoodu het volgende:
Hier met een uur de deur en boven raam open toch al van 27.2 naar 26.9 gezakt
dat snap ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:54 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als je ooit op straat hebt gelopen of gefietst terwijl het zo tekeer gaat, dan weet je dat de kans klein is maar toch voelt het alsof elke seconde je laatste is.
ja die muggen enzo zijn wel irritantquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hier ook maar de ramen open gezet zojuist. ook al zal ik de nodige nachtvlinders straks hier moeten gaan determineren
Net dicht getrokken, het begon wel heel hard te waaien nu en zodra het gaat regenen, regent het naar binnenquote:Op zondag 28 juni 2026 00:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan straks de deur dicht en dan is het 28,6
Weet niet of je bij bliksem de wolken kan zien, maar hagel heeft altijd een vrij groene lucht. In het donker wel lastigquote:Op zondag 28 juni 2026 00:16 schreef MissHobje het volgende:
Wind valt weer weg hier, komt echt hard gebulder aan.. en ik ruik de regen heel sterk (heeft al paar keer geregend maar nu de geur dus..)
Als het die hagel maar niet is dan.
Oh, dat ken ik! Petrichor heet dat!quote:Op zondag 28 juni 2026 00:16 schreef MissHobje het volgende:
Wind valt weer weg hier, komt echt hard gebulder aan.. en ik ruik de regen heel sterk (heeft al paar keer geregend maar nu de geur dus..)
klopt dus risico niet nemen als niet nodig is dus denk ik maarquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben klaar met kansen. Ik heb zo fucking veel pech gehad met dat netvlies dat er bij operatie 3 de statistieken er eigenlijk niet meer zijn en vervolgens blijk ik dan ook nog net ff de pech te hebben dat juist hetgeen wat mij zou moeten helpen met herstel, mijn oog juist verder onherstelbaar kapot maakt. Die kans is zo klein dat het MUMC+ dat eigenlijk alleen uit de literatuur kent en er een second opinion in België aan te pas moest komen.
Dus ook hele kleine kansen komen soms gewoon uit. En ook 3x achter elkaar. Ik wil niks meer met kansen.
damn dat geeft ook schade op je auto zou ik haast denken.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:03 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hilversum zojuist (via nu.nl)
Heerlijkquote:
Niet wat ik zie op de onweerradar, ik zie alles intensiverenquote:Op zondag 28 juni 2026 00:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo te zien krijgt de Randstad vannacht nog een keer de volle laag.
Buien buigen helemaal af maat het westen. Zuidoosten krijgt niks.
Net alles beetje half open gedaan, bleef lopen maar de wind was zo hard.. lijkt wederom weer in te storten dus weer alles helemaal open .. afijn het blijft op en af gaanquote:Op zondag 28 juni 2026 00:19 schreef heywoodu het volgende:
Hier met een uur de deur en boven raam open toch al van 27.2 naar 26.9 gezakt
Waar kijk je dan?quote:Op zondag 28 juni 2026 00:27 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Niet wat ik zie op de onweerradar, ik zie als intensiveren
wellicht, maar omdat het allemaal al aardig afkoelt zegt mijn onderbuik gevoel dat het allemaal wel mee zal vallen hier aan de ZW kust en randstad dus.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoop paniek om niks weer hier. Rustig buiten. Regent niet eens, geen gerommel...quote:Op zondag 28 juni 2026 00:26 schreef MissButterflyy het volgende:
https://map.blitzortung.org/#4.44/50.47/5.24quote:
het trok net langs randstadquote:Op zondag 28 juni 2026 00:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoop paniek om niks weer hier. Rustig buiten. Regent niet eens, geen gerommel...
quote:Op zondag 28 juni 2026 00:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weet niet of je bij bliksem de wolken kan zien, maar hagel heeft altijd een vrij groene lucht. In het donker wel lastig
quote:
Die shit is echt super lokaal of niet?quote:
Volgens mij ook ja. Ik woon net ten oosten van Utrecht en hier al uren vrijwel alleen flitsen. Heel klein buitje gehad maar verder doodstil ook, wat @Halcon zei dus.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die shit is echt super lokaal of niet?
Ware het niet dat er nog meer van dit soort shit aan komtquote:Op zondag 28 juni 2026 00:34 schreef Pisces29 het volgende:
Fris buiten. Dit wordt zo lekker slapen straks.
Als ik toch besluit te gaan slapen zo dan alle ramen maar op zeker zetten ipv compleet openquote:Op zondag 28 juni 2026 00:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Geen harde wind enzo ? ik toch best vaak (De Bilt) gebulder was ook zo nu en dan best hard en diverse harde buien. Nu is alles stil gevallen ook de wind.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:34 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Ik woon net ten oosten van Utrecht en hier al uren vrijwel alleen flitsen. Heel klein buitje gehad maar verder doodstil ook, wat @:Halcon zei dus.
Precies hetzelfde hier als bij jou dus: waaide hier ook wel maar nu ook totaal niet meer.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Geen harde wind enzo ? ik toch best vaak (De Bilt) gebulder was ook zo nu en dan best hard en diverse harde buien. Nu is alles stil gevallen ook de wind.
En nog fijner het is echt zalig afgekoeld! ben al 1,5 graad in huis gezakt dat is echt een stuk fijner te doen.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier als bij jou dus: waaide hier ook wel maar nu ook totaal niet meer.
Als ik op buienradar kijk trekt het toch meer naar het westen. Misschien dat Den Bosch ook wat mee gaat krijgen.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:29 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
https://map.blitzortung.org/#4.44/50.47/5.24
Zit al boven België. Ik heb de autosleutels klaarliggen, misschien zo toch ff onder het viaduct zetten
Wat fijn! Hier ook ietsjes gelukkig.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En nog fijner het is echt zalig afgekoeld! ben al 1,5 graad in huis gezakt dat is echt een stuk fijner te doen.
Lekker zacht briesje door het huis.
Ik denk trouwens dat we later vannacht wel de bingo gaan krijgen
Het was overigens een grapje, petrichor is zo'n beetje de Victor Reinier van WKN geloof ik.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ohh echt? Had geen idee maar was is intens
van muggen heb ik hier weinig last door de droogte. intussen is hier binnen de temperatuur gedaald naar 25,5 graden Celsius. De afkoeling gaat nog gestaag dus.quote:
Hier zitten ze de laatste week opeens constant, daarvoor in geen velden of wegen te bekennen. Heb er wel twintig doodgemept inmiddels. Leuke rubriek steeds.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:45 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
van muggen heb ik hier weinig last door de droogte. intussen is hier binnen de temperatuur gedaald naar 25,5 graden Celsius. De afkoeling gaat nog gestaag dus.
Ik kan dit bevestigen (Friesland). Maar slechts een fractie van wat er vorige week over kwamquote:Op zondag 28 juni 2026 00:45 schreef PzKpfw het volgende:
Gaat nu wel gigantisch los met onweer boven Drenthe/Friesland.
Welke bingo?quote:Op zondag 28 juni 2026 00:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En nog fijner het is echt zalig afgekoeld! ben al 1,5 graad in huis gezakt dat is echt een stuk fijner te doen.
Lekker zacht briesje door het huis.
Ik denk trouwens dat we later vannacht wel de bingo gaan krijgen
Oh ik dacht er is een heuse WKN bingo kaart.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die cel die er nog aan komt vanuit frankrijk
Het gekke was het had al een paar keer flink geregend, die geur ken ik goed..quote:Op zondag 28 juni 2026 00:43 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het was overigens een grapje, petrichor is zo'n beetje de Victor Reinier van WKN geloof ik.
Maar het klopt wel. Of je moet ozon hebben geroken trouwens. Petrichor is toch meestal wat lokaler pas als er regen valt.
Ja doe die maar richting Drachtenquote:Op zondag 28 juni 2026 00:55 schreef Houtenbeen het volgende:
Even oppassen als je hier zit, dit gaat grote hagel opleveren
[ afbeelding ]
Yeuy, 10 km erlangs.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
hier is de wind juist weer gaan liggen. Ik ga maar slapen zometeenquote:Op zondag 28 juni 2026 00:56 schreef DrMarten het volgende:
Eindelijk wind
Temperatuur in de woonkamer is zowaar weer onder de 27
Was dit niet van een uur geleden? Als ik die kant op kijk ziet het er nu in elk geval wat minder heftig lichtend uit dan een uur terug..quote:Op zondag 28 juni 2026 00:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dit was 15 minuten geleden, maar neemt al weer afquote:Op zondag 28 juni 2026 01:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Was dit niet van een uur geleden? Als ik die kant op kijk ziet het er nu in elk geval wat minder heftig lichtend uit dan een uur terug..
https://www.vrt.be/vrtnws(...)oor-o~1782444420787/quote:"Zeer zware windstoten" in onweerszone die over het land trekt
De onweerszone heeft ons land bereikt via Frankrijk. "Zeer zware windstoten gemeten in hevig onweer dat nu Henegouwen bereikt", laat KMI-weerman David Dehenauw weten.
"Wordt rond 1u30 rond lijn Aalst- Brussel verwacht en 2u-2u30 in provincie Antwerpen", aldus nog Dehenauw.
quote:Op zondag 28 juni 2026 00:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaaf beeld uit Amsterdam
[ afbeelding ]
lekker toch? beter als afgelopen dagen. te heet gewoonquote:Op zondag 28 juni 2026 00:45 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
van muggen heb ik hier weinig last door de droogte. intussen is hier binnen de temperatuur gedaald naar 25,5 graden Celsius. De afkoeling gaat nog gestaag dus.
als ik dat zie denk krijgt ZO ook nog wat ervan mee. hier in westen, denk trekt langs.quote:
Toy Story 5 en Minions & Monsters. Even het kind in mij naar boven gehaald. Toy Story 5 was wel een stuk beter dan verwacht.quote:
Volgens mij was dat over of deels over het afgelaste Defqon terrein? (Biddinghuizen)quote:Op zondag 28 juni 2026 00:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
ja nooit zo fan zelf van die animatie, maar oke wellicht leuk.quote:Op zondag 28 juni 2026 01:29 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Toy Story 5 en Minions & Monsters. Even het kind in mij naar boven gehaald. Toy Story 5 was wel een stuk beter dan verwacht.
echt ik gun jullie ook verkoeling, hier wel wat afgekort aan de kust nu.quote:
Nooit eerder meegemaakt zo heftig , meerdere mega inslagen achter elkaar...quote:Op zondag 28 juni 2026 01:46 schreef APK het volgende:
Boven Amsterdam centrum begint het nu wel een beetje intens te worden, kan mij wel voorstellen dat ze een paar duizend jaar geleden dachten dat de Goden boos waren.
Die zijn heel boos nuquote:Op zondag 28 juni 2026 01:46 schreef APK het volgende:
Boven Amsterdam centrum begint het nu wel een beetje intens te worden, kan mij wel voorstellen dat ze een paar duizend jaar geleden dachten dat de Goden boos waren.
Ik had verwacht dat Oost-Nederland allang aan de beurt was maar dit heeft me behoorlijk verrastquote:
Oost krijgt nog wel wat, weet wat je je wenstquote:Op zondag 28 juni 2026 01:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Als ie zo groot blijft dan vrees ik dikke ellende.
Moet daar ook niet gaan rijden met dit weer!quote:
https://vrtnws.be/p.QA6yP(...)bV8xNzgyNjAzODE2MTA1quote:18 minuten geleden
Rukwind van 97 per uur gemeten op luchthaven van Charleroi
Het onweer dat over ons land trekt, gaat gepaard met hevige windstoten. Op de luchthaven van Charleroi is een rukwind van 97 kilometer per uur gemeten, meldt weerman David Dehenauw.
Ik krijg hem vol in het midden ben ik bang vanquote:Op zondag 28 juni 2026 02:00 schreef kree het volgende:
[..]
Oost krijgt nog wel wat, weet wat je je wenst
Dat lijkt me geen pretje daar nu idd.quote:Op zondag 28 juni 2026 02:02 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Moet daar ook niet gaan rijden met dit weer!
Een maand geleden daar gereden via Charleroi met noodweer, tjeesch dat nooit meer!! Ik zag letterlijk niks meer door de vele regen in combinatie met gaten in de weg..
Ik hoor het zo wel, ga ff poging slaap doen.quote:Op zondag 28 juni 2026 02:11 schreef DemonRage het volgende:
Die dikke vette squall line kom5 er aan!
quote:Veel meldingen wateroverlast in Amsterdam
De Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland zegt zoveel meldingen binnen te krijgen van wateroverlast dat de meldkamer overbelast dreigt te raken. Volgens een woordvoerder gaat het om tientallen meldingen door de aanhoudende regen.
De meldingen variëren van overstromende toiletten, verstopte goten tot lekkages uit plafonds. Mensen worden daarom opgeroepen de hulpdiensten alleen te bellen bij direct gevaar, zodat de meldkamer beschikbaar blijft voor spoedeisende situaties.
quote:Op zondag 28 juni 2026 00:12 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Vind het echt oprecht zo ontzettend naar voor jou
Hier gaat het ook helemaal losquote:
Tuinstoel omgewaaid.quote:Op zondag 28 juni 2026 02:33 schreef heywoodu het volgende:
Windstootje van 90 per uur gemeten in Eindhoven
Ik krijg security meldingen.quote:Op zondag 28 juni 2026 02:33 schreef heywoodu het volgende:
En Brabant Zuid en Oost begint sinds 20 minuten vol te stromen met meldingen over stormschade
https://m.livep2000.nl/
Het is een stroboscoop lichtshow.quote:Op zondag 28 juni 2026 02:38 schreef TwenteFC het volgende:
Deze bliksem de moeite waard om met een pilsje voor het dakraam te gaan zitten?
Dit is bizar heb dit nog nooit gezienquote:
quote:
Hopelijk heb ik die mazzel maar ik betwijfel hetquote:Op zondag 28 juni 2026 02:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Zie net met de volgende buienradar update dat hij rechts een stuk kleiner is geworden.. dus hij komt hier niet meer over.
quote:Op zondag 28 juni 2026 02:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Zie net met de volgende buienradar update dat hij rechts een stuk kleiner is geworden.. dus hij komt hier niet meer over.
Op 5 minuten van hier!quote:Op zondag 28 juni 2026 02:43 schreef heywoodu het volgende:
Twee woningbrandmeldingen in een paar minuten tijd in Helmond
quote:Op zondag 28 juni 2026 02:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Helmond hier, stelt niet zo gek veel voor. Had er meer van verwacht.
Okquote:Op zondag 28 juni 2026 02:43 schreef heywoodu het volgende:
Twee woningbrandmeldingen in een paar minuten tijd in Helmond
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |