zou me er niet zoveel zorgen over maken, kleine kans is dat dat het daarop inslaat.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier bliksemt het nog steeds, en regent het nu ook weer. Misschien hele domme vraag, maar ik heb op een aantal ramen zuignappen zitten met lakens die ik had opgehangen tegen de hitte, maar dat werkt met een klein metalen schroefdraadje waar dan een plastic 'moertje' op gedraaid is met laken ertussen. Ik neem aan dat dat met bliksem niet per se kwaad kan (geen hoger risico op inslag oid)? T schroefdraad steekt misschien maximaal een halve tot een hele cm buiten het plastic uit. Of moet ik als het zo hopelijk een keer klaar is met het geflitst wel even snel alle zuignappen van de ramen halen?
Ja windy zit fout.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:36 schreef Jippie het volgende:
Windy toont nu dit aan onweer
[ afbeelding ]
Thanks voor de waarschuwingquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Het belangrijkste tijdens onweer is juist dat je zelf niet buiten aan ramen of metalen constructies gaat prutsen als het flink bliksemt. Wacht liever tot het onweer echt voorbij is voordat je ze verwijdert, puur voor je eigen veiligheid.
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:31 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ergste moet hier nog komen over 2+ uur
Ja dat ging ook rond op X bij die foto. Het probleem is dat niemand echt goed weet wat bolbliksem nou precies is. Er zijn zoveel verhalen maar nog nooit beeld.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Je zou denken hedendaagse tijd dat je wel vaker een vuurbal of bolbliksem zou zien maar nee.
Toch lijken ze wel te bestaan.
Ik zou mij er niet zo druk om makenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks voor de waarschuwingik ben sowieso veel te bang om nu naar buiten te gaan
ik vroeg me vooral af of als het straks weg is, ik het voor de volgende lading van vannacht nog weg moet halen, of dat het echt niks gaat uitmaken voor risico op inslag en ik het gewoon kan laten hangen. Zolang ik nog donder hoor en/of flitsen zie gaat nog niet eens een raam open, laat staan dat ik naar buiten ga.
Dan moet ik mijn huis uit. Ik kijk uit op zuid-oosten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:36 schreef Filosoofert het volgende:
@:coco zie jij ook niets als je naar het noordwesten kijkt? Vanuit veghel zie ik het flink flitsen
Dat zou dus mcs kunnen worden. In potentiequote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Mare als we nu even kijken naar frankrijk...die bui gaat ineens vlot onze kant op.. en degene die we hebben blijft beetje hangen.. dan gaat die waarschijnlijk ook samen komen ... dan wordt het helemaal dikke kaboem
Hier klopt weinig van.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:36 schreef Jippie het volgende:
Windy toont nu dit aan onweer
[ afbeelding ]
Stukje Artemis IIquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weerwoord foto van iets wat lijkt op wat ik dus ook zag.
[ afbeelding ]
Ik dacht zelf dat het toch de maan was die door de wolken kwam ofzo
Thanks! Ook voor de andere reageerdersquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:36 schreef kree het volgende:
[..]
zou me er niet zoveel zorgen over maken, kleine kans is dat dat het daarop inslaat.
Het is de verbinding naar aarde die bliksem aantrekt. en als het schroefjes in hout zijn dan is die kans wel zeer klein.
Zeg ik als elektromonteur dus. Gewoon laten zitten, ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
Bij de DPG sites zitten ze al op hun handen om het niet gelijk een 'mega ultra turbo supercell giganticus maximalus in aantocht' te noemenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Mare als we nu even kijken naar frankrijk...die bui gaat ineens vlot onze kant op.. en degene die we hebben blijft beetje hangen.. dan gaat die waarschijnlijk ook samen komen ... dan wordt het helemaal dikke kaboem
And I wait..... without you..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:26 schreef MissHobje het volgende:
Echt wat een show vanavond, en het blijft maar gaan.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one, he said."quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weerwoord foto van iets wat lijkt op wat ik dus ook zag.
[ afbeelding ]
Ik dacht zelf dat het toch de maan was die door de wolken kwam ofzo
hahahahaquote:
Ja opschieten, gaat zo weer los.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:41 schreef Paul het volgende:
MISSHOBJEEEEEEE IK KOM NU NAAR JOUW HUIS OM TE SCHUILEN
EN WIE WEET NOG WEL MEER PAUL!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:41 schreef Paul het volgende:
MISSHOBJEEEEEEE IK KOM NU NAAR JOUW HUIS OM TE SCHUILEN
HET IS ZO ENG BIJ ONS IK HUIL ZOWATquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:42 schreef MissHobje het volgende:
Schrik me kapot van knal geluid, heftig vuurwerk in combi met gedonder.. je leuk effect
woont ook in gouda dusquote:
JA MAAR misshobje woont 1 straat verderop en ik mag bij dr schuilen als ik bang benquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunt ook naar mij komen hoor Paultjuuh, hier is het veiulig en hier is bier
Nee dat is niet juis!! het blijft maar gaan.Ik zit helaas er dichterbij voor jouquote:
Awwwquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:43 schreef Paul het volgende:
[..]
JA MAAR misshobje woont 1 straat verderop en ik mag bij dr schuilen als ik bang ben
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:42 schreef MissHobje het volgende:
Schrik me kapot van knal geluid, heftig vuurwerk in combi met gedonder.. je leuk effect
Ja hier is echt kut. Luchtvochtigheid van 80% erbij ook nog. Bah bah.quote:
geen idee eigenlijk? of dat grotere kans geeft op inslag. Denk altijd maar er zijn hier in de buurt altijd nog hogere gebouwen met bliksemafleiders waar het eerder op zal inslaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks! Ook voor de andere reageerders. Het is een schroefdraadje op een plastic zuignap, waarvan er eentje op houten deel vd deur zit en de rest op glas van het raam. En op dat schroefdraadje dus een plastic moertje.
Hoe zit het eigenlijk met zonnepanelen en bliksem? Of wil ik dat niet weten als ik bang ben voor onweer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |