abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221077685

De originele intentie van deze topic-reeks was eigenlijk het plaatsen van een Celeb die overleden is, zonder dat je het wist. Zo van: "wow istie dood ja?".
Gaandeweg werden ook recente sterfgevallen hier gepost en is er ook wat plaats om namen te posten als "Walt Disney", "Elvis Presley" en "Charlie Chaplin" als mensen daar behoefte aan hebben. Hou het wel bij mensen die iets voor de film- en/of tv-wereld hebben betekend.

(Voor de biografie of film-c.v. zie www.imdb.com )

Ze vallen met bosjes.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 18 juni 2026 @ 11:56:33 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_221078231
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:13 schreef Burdie het volgende:

[..]
Overlijden aan sepsis is typisch Hollywood kind acteur?
Het NOS artikel heeft wat meer details over Daveigh Chase:

"Het leven werd er niet makkelijker op voor haar. Ze werd een aantal keren opgepakt voor kleine vergrijpen als joyriden en drugsgebruik. Ook vervreemdde ze van haar familie en kon moeilijk haar draai vinden in Los Angeles.
Deze maand werd Chase zwaar ondervoed opgenomen in het ziekenhuis in LA, artsen vreesden toen al voor haar leven. Een combinatie van een hersenvliesontsteking en sepsis werd haar uiteindelijk fataal."

Daar doelde ik op met het treurige patroon wat je vaker ziet bij voormalige Hollywood kind acteurs.
  Spellchecker donderdag 18 juni 2026 @ 12:02:06 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221078319
Nog even uit het vorige topic:

quote:
Advertentie in de Volkskrant O+
  Manager PR/Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 12:07:54 #4
269689 crew  Viv
pi_221078383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

"Het leven werd er niet makkelijker op voor haar. Ze werd een aantal keren opgepakt voor kleine vergrijpen als joyriden en drugsgebruik. Ook vervreemdde ze van haar familie en kon moeilijk haar draai vinden in Los Angeles.
Deze maand werd Chase zwaar ondervoed opgenomen in het ziekenhuis in LA, artsen vreesden toen al voor haar leven. Een combinatie van een hersenvliesontsteking en sepsis werd haar uiteindelijk fataal."

Daar doelde ik op met het treurige patroon wat je vaker ziet bij voormalige Hollywood kind acteurs.
Ze zouden dat als entertainmentindustrie gewoon beter moeten regelen, qua begeleiding.

Net zoals je tegenwoordig een coach aangeboden krijgt als je de loterij wint. En profvoetballers ook worden gestimuleerd om zich voor te bereiden op het leven na de sport.
  donderdag 18 juni 2026 @ 14:30:34 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221079838
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:07 schreef Viv het volgende:

[..]
Ze zouden dat als entertainmentindustrie gewoon beter moeten regelen, qua begeleiding.

Net zoals je tegenwoordig een coach aangeboden krijgt als je de loterij wint. En profvoetballers ook worden gestimuleerd om zich voor te bereiden op het leven na de sport.
Het is de hele aantrekkingskracht van Los Angeles & Hollywood denk ik. Mensen gaan er wonen om het 'te maken', krijgen rollen aangeboden, maar als hun carriere om wat voor reden dan ook in het slop raakt wordt het eigenlijk te duur om er te blijven. Als ze een stabiele thuissituatie had gehad, was ze misschien eerder geneigd geweest dat hele leven de rug toe te keren en iets anders te gaan doen (zoals de actrice (Mara Wilson) die Matilda speelde in de gelijknamige film). Maar ik las ook dat ze in onmin leefde met haar familie.

Ik lees dat ze op Skid Row is gestorven na jaren al in aanraking met de politie te zijn geweest vanwege 'controlled substances' en joyriding. En een verwoest lichaam door drugs is vatbaarder voor bacterien en virussen. Hersenvliesontsteking is vaak al dodelijk voor gezonde mensen, laat staan weggeteerde mensen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 18-06-2026 14:46:07 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:42:44 #6
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_221080290
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het is de hele aantrekkingskracht van Los Angeles & Hollywood denk ik. Mensen gaan er wonen om het 'te maken', krijgen rollen aangeboden, maar als hun carriere om wat voor reden dan ook in het slop raakt wordt het eigenlijk te duur om er te blijven.
Het is een lastige situatie om grip op te krijgen.
Maandelijks reizen duizenden hoopvolle jongeren af naar Hollywood met de droom het te maken als acteur of model. Vaak zonder dat ze iets hebben om op terug te vallen.
Ze hebben geen contract zoals een jeugdspeler in het profvoetbal heeft en dus ook geen werkgever die baat heeft bij hun gezondheid en welzijn. Als ze al ergens werk vinden dan is dat op projectbasis om daarna weer casting na casting af te gaan. Het overgrote deel zal nooit iets vinden, of hooguit een enkel opdrachtje bij een twijfelachtige organisatie, voor een fooitje.

Koppel dat aan een jeugdige leeftijd, de party lifestyle in Hollywood, uitbuiting en een voor-jou-duizend-anderen cultuur en je hebt alle ingrediënten om het mis te laten gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-06-2026 19:24:17 ]
pi_221080358
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Jezus wat triest :{
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221080373
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:02 schreef maily het volgende:
Nog even uit het vorige topic:
[..]
Advertentie in de Volkskrant O+
[ afbeelding ]
;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Manager PR/Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 16:57:14 #9
269689 crew  Viv
pi_221080652
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het is de hele aantrekkingskracht van Los Angeles & Hollywood denk ik. Mensen gaan er wonen om het 'te maken', krijgen rollen aangeboden, maar als hun carriere om wat voor reden dan ook in het slop raakt wordt het eigenlijk te duur om er te blijven. Als ze een stabiele thuissituatie had gehad, was ze misschien eerder geneigd geweest dat hele leven de rug toe te keren en iets anders te gaan doen (zoals de actrice (Mara Wilson) die Matilda speelde in de gelijknamige film). Maar ik las ook dat ze in onmin leefde met haar familie.

Ik lees dat ze op Skid Row is gestorven na jaren al in aanraking met de politie te zijn geweest vanwege 'controlled substances' en joyriding. En een verwoest lichaam door drugs is vatbaarder voor bacterien en virussen. Hersenvliesontsteking is vaak al dodelijk voor gezonde mensen, laat staan weggeteerde mensen.
Skid Row is echt het afvoerputje van LA. Een cocktail van dakloosheid, prostitutie, geweld, drugs, etc. Wat tragisch dat ze daar beland was. :{
  donderdag 18 juni 2026 @ 17:31:58 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221080803
"The term skid road originally referred to the path along which timber workers skidded logs."

Wiki.

Een dag niets geleerd is niets weerd. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 18-06-2026 19:43:41 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221090881
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:16:24 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221096608
Tv-maker James Burrows (85), bekend van Cheers en Friends, overleden
quote:
Televisiemaker en regisseur James Burrows is op 85-jarige leeftijd overleden. De Amerikaan werkte decennialang in de mediawereld en droeg bij aan talloze iconische komedieseries als Cheers, Friends, Frasier, Will & Grace en Taxi. Hij won in totaal elf Emmy's.

Burrows overleed vrijdag na een kort ziekbed "vredig in het bijzijn van zijn liefdevolle familie", staat in een verklaring die zijn familie met de Amerikaanse pers deelde.

"Meer dan vijf decennia lang was Burrows een van de invloedrijkste en geliefdste regisseurs uit de televisiegeschiedenis. Als legendarisch regisseur, mentor en creatieve kracht hielp hij generaties komedie vorm te geven en bracht hij talloze mensen over de hele wereld onmetelijk veel plezier."

Burrows regisseerde meer dan duizend afleveringen van series. Hij hielp daarnaast mee bij het zetten van de toon en het samenstellen van de casts van de grootste series van de jaren zeventig tot en met de jaren nul van deze eeuw. Zo was hij ook betrokken bij Two and a Half Men, Mike & Molly en The Big Bang Theory.

Recent werkte Burrows nog mee aan revivals van zowel Will & Grace als Frasier. Daarnaast regisseerde hij de Hulu-komedie Mid-Century Modern, wat hem vorig jaar op 84-jarige leeftijd zijn 47e Emmy-nominatie opleverde.
  Spellchecker maandag 22 juni 2026 @ 22:23:51 #14
197773 crew  maily
  maandag 29 juni 2026 @ 12:30:33 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221181198
Penelope Keith overleden op 86-jarige leeftijd. Bekend van The Good Life en To the Manor Born.

https://www.theguardian.c(...)or-born-dies-aged-86
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker maandag 29 juni 2026 @ 12:59:09 #16
197773 crew  maily
pi_221181379
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:30 schreef Lienekien het volgende:
Penelope Keith overleden op 86-jarige leeftijd. Bekend van The Good Life en To the Manor Born.

Inderdaad "a familiar face on tv" :Y
pi_221181676
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:59 schreef maily het volgende:

[..]
Inderdaad "a familiar face on tv" :Y
Ik zag haar twee weken terug nog bij ONS ...in de serie 'to the manor born'
Bekijk deze YouTube-video
pi_221181994
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:53 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zag haar twee weken terug nog bij ONS ...in de serie 'to the manor born'
Ik ook. En wat ik dan wel vaak doe is op Wikipedia kijken wie er van die oude series nog leven...
pi_221183460
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:30 schreef Lienekien het volgende:

Briljante actrice, ik heb zo vaak herhalingen van To the manor born en The good life gekeken. Ik heb een vintage jurk die ik altijd mijn Margo dress noem.
  maandag 29 juni 2026 @ 18:32:47 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221183664
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Briljante actrice, ik heb zo vaak herhalingen van To the manor born en The good life gekeken. Ik heb een vintage jurk die ik altijd mijn Margo dress noem.
Ja, ze was geweldig in die rollen. Ze presenteerde ook nog recenter een programma over Engelse dorpjes. Deed ze ook leuk. Ze was volgens mij heel sympathiek.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 23:20:43 #21
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_221201331
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_221209927
Wist eigenlijk niet eens dat ze ook daadwerkelijk in beeld kwam; maar ze is niet meer:

"It's my sister Violet – the one with a Mercedes, swimming pool and room for a pony"

Anna Dawson death: Keeping Up Appearances actor dies, aged 88

Was overigens ook haar laatste rol.
pi_221246679
Marjan Berk overleed vandaag
https://nos.nl/artikel/26(...)an-berk-93-overleden

© ANP / Angeliek de Jonge
  Spellchecker maandag 13 juli 2026 @ 08:22:36 #24
197773 crew  maily
pi_221319871
Jurassic Park-acteur Sam Neill (78) overleden

quote:

De Nieuw-Zeelandse acteur Sam Neill is overleden op 78-jarige leeftijd. Neill werd wereldwijd bekend door zijn rol als Dr. Alan Grant in de iconische film Jurassic Park. Vier jaar geleden werd hij gediagnosticeerd met bloedkanker.

De familie van Neill maakt het verdrietige nieuws maandag bekend op zijn account op Instagram. ‘Sam was omringd door zijn familie en is heengegaan met de waardigheid die hem zijn hele leven heeft gekenmerkt’, schrijven zij in het bericht.

In april dit jaar meldde Neil nog dat hij kankervrij was verklaard na ‘een succesvolle immuuntherapie’, die hij onderging nadat zijn chemotherapie geen effect meer had. Zijn overlijden komt dan ook onverwacht voor zijn naasten, die ‘troost putten uit het feit dat hij kankervrij bleef’.

De familie komt ‘op een later moment’ met meer informatie over het overlijden van Neill. Ze vragen nu om hun privacy te respecteren ‘om dit onmetelijke verlies te verwerken’.

Filmrollen
Neill werd geboren in Noord-Ierland als zoon van een Engelse moeder en een Nieuw-Zeelandse vader, en verhuisde in 1954 met zijn gezin naar Christchurch. Hij kreeg zijn eerste bekendheid dankzij de film Sleeping Dogs in 1977. Zijn grootste succes boekte hij met zijn rol als Dr. Alan Grant in de megahit Jurassic Park uit 1993. Die rol vertolkte hij later opnieuw in Jurassic Park III (2001) en Jurassic World Dominion (2022).

Naast filmrollen was Neill ook in verschillende series te zien. Zo vertolkte hij in de eerste twee seizoenen van Peaky Blinders de rol van majoor Chester Campbell.

pi_221319892
Jurassic Park was natuurlijk een fenomeen maar ik waardeerde Sam Neill pas echt als acteur bij de mini-serie van Dr. Zhivago. Sterk acteur.
-nee-
pi_221320063
Oef, JP is echt puur jeugdsentiment. Kan die film wel honderd keer zien. En dat zo kort na dat goede nieuws.
Tap tap tap
pi_221320763
Ach Sam
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 13 juli 2026 @ 10:46:56 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221321105
Hij was briljant slecht in Event Horizon :D
Heerlijk slechte film :D

Wat een vreemd bericht trouwens, de dood was plots en onverwacht maar fijn dat de kanker niet terug was? :?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_221321126
-O-

Hunt for the Wilderpeople was wel zo briljant O+
  Moderator / Redactie FP maandag 13 juli 2026 @ 12:19:57 #30
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221322005
Sam ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_221323148
Sam Neill, de man die imo een perfecte James Bond had kunnen worden.

De enige echte.
pi_221324047
Ik heb JP nog nooit gezien.
Hoewel ik Sam en Laura verder prima vind.
En Spielberg doorgaans ook.

Nooit een groot Fantasy fan geweest.
Misschien heb ik wel genoeg aan me eigen fantasie.

Voor mij blijft Sam de man van Reilly, meesterspion (tv) en Dead Calm (fillum).
Was leuk om met bevriende dames te kijken. Die waren dol op Sam.
"God, wat is het toch een lekker ding" hoorde ik regelmatig verzuchten.

En dankzij Reilly leerde ik een beetje extra over de begintijd van de Sovjet-Unie. Mooie serie.

Rest in peace, Sam Neill.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator maandag 13 juli 2026 @ 17:07:30 #33
146299 crew  laforest
pi_221324241

Sam
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  maandag 13 juli 2026 @ 18:25:02 #34
370431 drakin
vurig typje
pi_221324650
Mijn Merlin :'(

RIP Sam
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_221326561
En op latere leeftijd was hij ook nog briljant in Peaky Blinders.
  Moderator / Redactie FP maandag 13 juli 2026 @ 22:58:08 #36
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221326852
quote:
88s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:25 schreef drakin het volgende:
Mijn Merlin :'(

[ afbeelding ]

RIP Sam
Had zo kunnen aanschuiven bij the council of Elrond.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 13 juli 2026 @ 23:07:07 #37
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_221326906
Vroeger helemaal gek van Isabelle Adjani, en daarom 'Possession' nog in de bioscoop gezien.
Echt de meest heftige bioscoopervaring ooit geweest, wat een intense en uitputtende film is dat.
Vele jaren later de dvd gevonden, en het kwam weer hard binnen.
'Dead Calm' was ook geweldig.
Mens sana in corpore sano
pi_221337058
Cees Geel overleden op 61 jarige leeftijd

https://share.google/y49URrZeR4m36GMik
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 22:22:14 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221337074
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
Cees Geel overleden op 61 jarige leeftijd aldus anp
Jeumig
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_221337220
Legendarisch in de film Simon. RIP.

61... is best "oud" maar tevens veel te jong.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221337239
:o

:'(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_221337307
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:21 schreef Scorpion_17 het volgende:

:o

Simon ;(
pi_221337327
quote:

:o Veel te jong natuurlijk, past wat dat betreft wel een beetje in het rijtje van Coen van Vrijberghe, Roef Ragas en Jeroen Willems van acteurs die ineens veel te jong weg zijn...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221337352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]
:o Veel te jong natuurlijk, past wat dat betreft wel een beetje in het rijtje van Coen van Vrijberghe, Roef Ragas en Jetoen Willems van acteurs die ineens veel te jong weg zijn...
Hartstilstand, dat doet idd zeker aan die eerste denken
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_221337355
Oh wat zonde, leuke acteur.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_221337431
Gatver zeg, veel te jong, bah
Mooie kerel vond ik dat altijd, 'Simon' jazeker, maar ook zijn vaak komische bijrollen als vaak semi-viespeukerig ventje heb ik van genoten
pi_221337452
Ook erg leuk als voice-over trouwens, oa bij De Verhulstjes
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 juli 2026 @ 22:42:52 #49
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_221337612
quote:

:'(
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 23:03:49 #50
249756 Symphonic
Sijsjes en Drijfsijsjes
pi_221338138
Damn -O-
Goede acteur en we zijn in dezelfde plaats opgegroeid.
Ik hou van onverwachte dingen, ik hou alleen niet zo van verrassingen
  Spellchecker dinsdag 14 juli 2026 @ 23:05:11 #51
197773 crew  maily
pi_221338166
quote:

Er is ook een topic

NWS / Cees Geel (61) overleden
pi_221364175
Eerste Ierse Oscarwinnares Brenda Fricker (81) overleden
quote:
Brenda Fricker is op 81-jarige leeftijd overleden. Ze was de eerste Ierse actrice die een Oscar won, voor haar rol in My Left Foot. Daarin speelde ze de moeder van het personage dat werd vertolkt door Daniel Day-Lewis.

Fricker kreeg het beeldje destijds in de categorie beste vrouwelijke bijrol. Het grote publiek kan haar verder kennen van haar rol in de BBC-serie Casualty, waarin ze 24 jaar lang speelde.

Fricker werd daarnaast bekend als de 'Pigeon Lady' (duivenvrouwtje) in Home Alone 2: Lost in New York.

In een verklaring aan de BBC laat haar agent weten dat "de wereld armer is zonder haar" en dat hij het een eer vond om met de actrice te werken. "Ze zal altijd een plek in mijn hart hebben en in dat van vele film- en tv-fans over de hele wereld."
  vrijdag 17 juli 2026 @ 21:03:23 #53
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_221365028
Ach ;( Haar rol in Home Alone 2 was echt mooi O+
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_221386470
Acteur Terence Donovan, bekend van serie Neighbours, op 90-jarige leeftijd overleden

https://www.ed.nl/show/ac(...)overleden~a85b9e70f/

Deze al gemeld? Mooie leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')