Er is ook een topicquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
Cees Geel overleden op 61 jarige leeftijd
https://share.google/y49URrZeR4m36GMik
quote:Brenda Fricker is op 81-jarige leeftijd overleden. Ze was de eerste Ierse actrice die een Oscar won, voor haar rol in My Left Foot. Daarin speelde ze de moeder van het personage dat werd vertolkt door Daniel Day-Lewis.
Fricker kreeg het beeldje destijds in de categorie beste vrouwelijke bijrol. Het grote publiek kan haar verder kennen van haar rol in de BBC-serie Casualty, waarin ze 24 jaar lang speelde.
Fricker werd daarnaast bekend als de 'Pigeon Lady' (duivenvrouwtje) in Home Alone 2: Lost in New York.
In een verklaring aan de BBC laat haar agent weten dat "de wereld armer is zonder haar" en dat hij het een eer vond om met de actrice te werken. "Ze zal altijd een plek in mijn hart hebben en in dat van vele film- en tv-fans over de hele wereld."
Zag het net voorbij komen. Kutzooiquote:Op woensdag 29 juli 2026 14:36 schreef Dagoduck het volgende:
Glen Hansard, 56, motorongeluk.
https://www.nu.nl/muziek/(...)ij-motorongeluk.html
quote:Vincent Pastore, known for playing mobsters in film and TV, most notably Salvatore “Big Pussy” Bonpensiero on HBO’s The Sopranos, has died. He was 80. The veteran actor was found dead in his Bronx residence today, Aug. 1, by a neighbor after he had not been heard from for the past three days. The circumstances surrounding his death are being investigated.
https://www.ad.nl/show/ac(...)ke-de-rat~a4ebc580b/quote:Acteur Peter Faber is overleden. Hij stierf donderdag op 82-jarige leeftijd ‘vredig in het bijzijn van zijn meest dierbaren’, heeft zijn familie vrijdag bekendgemaakt. In zijn lange carrière speelde Faber in talloze films, series en theaterstukken. Twee keer won hij de toonaangevende toneelprijs Louis d’Or.
allememachiesquote:
Dat is over 10 dagenquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:40 schreef golfer het volgende:
Maandag 17 augustus is er in Het Zonnehuis in Amsterdam-Noord een openbaar afscheid voor Faber. Mensen kunnen tussen 10.00 en 12.00 uur een laatste groet aan hem brengen.
Ik denk dat maily verbaasd is over die tien dagen. Uit de bewoordingen haal ik dat het afscheid is vóór de uitvaart en wettelijk gezien moet een uitvaart binnen x dagen na overlijden. Dit overschrijdt die termijn. Wat alleen kan na toestemming, dus dat zal dan aangevraagd en verkregen zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat klopt. Zo staat het op zijn Facebook-pagina en in De Telegraaf
De wet op de lijkbezorging geeft idd de 6de werkdag na het overlijden als uiterste dag voor een begrafenis of crematie, maandag 17 augustus is de 7de werkdag na het overlijden als hij gisteren overleden is, maar met de huidige koeltechnieken is dat allemaal niet zo spannend meer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat maily verbaasd is over die tien dagen. Uit de bewoordingen haal ik dat het afscheid is vóór de uitvaart en wettelijk gezien moet een uitvaart binnen x dagen na overlijden. Dit overschrijdt die termijn. Wat alleen kan na toestemming, dus dat zal dan aangevraagd en verkregen zijn.
Tevens is het nogal druk in de uitvaartcentra door de hitte en daarmee sterfte. Zal ook meespelen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
De wet op de lijkbezorging geeft idd de 6de werkdag na het overlijden als uiterste dag voor een begrafenis of crematie, maandag 17 augustus is de 7de werkdag na het overlijden als hij gisteren overleden is, maar met de huidige koeltechnieken is dat allemaal niet zo spannend meer.
Ik verwacht dat toestemming daarom tegenwoordig ook makkelijker verleend wordt.
Met de huidige koeltechnieken mag ik idd hopen dat dat geen probleem is als je kijkt naar de temperaturen komende weekquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
De wet op de lijkbezorging geeft idd de 6de werkdag na het overlijden als uiterste dag voor een begrafenis of crematie, maandag 17 augustus is de 7de werkdag na het overlijden als hij gisteren overleden is, maar met de huidige koeltechnieken is dat allemaal niet zo spannend meer.
En misschien gebalsemd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is wat plastisch, maar het komt idd wel neer op die koeltechnieken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag in NL in principe niet, tenzij iemand op transport naar het buitenland moet.quote:
Balsemen mag toch gewoon?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag in NL in principe niet, tenzij iemand op transport naar het buitenland moet.
Maar het is ook niet nodig, die 6 wetkdagen kan tegenwoordig gewoon, ook als je de week voor kerst overlijdt en kerst op een maandag en dinsdag valt, en nieuwjaardag dus ook weer op een maandag.
Als je dan op donderdag 21 december overlijdt mag de uitvaart zelfs op woensdag 3 januari zijn, want dat is dan de 6de werkdag na overlijden.
Nope.quote:
Thanatopraxie bedoel je?quote:
Ligt er waarschijnlijk ook aan wat de nabestaanden willen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thanatopraxie bedoel je?
Ja, dat mag wel, maar zal vaak niet nodig zijn als je iemand gewoon koel kunt bewaren.
Daar vergis je in. Ik weet dat er in NL (oa. Noord-Brabant) gebieden zijn waar er veel vaker gebruik gemaakt wordt van thanatopraxie dan van koelen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thanatopraxie bedoel je?
Ja, dat mag wel, maar zal vaak niet nodig zijn als je iemand gewoon koel kunt bewaren.
Ja zie... daar heb ik nagenoeg nooit een uitvaart 🫣quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:00 schreef BE het volgende:
[..]
Daar vergis je in. Ik weet dat er in NL (oa. Noord-Brabant) gebieden zijn waar er veel vaker gebruik gemaakt wordt van thanatopraxie dan van koelen.
Men verkiest daar deze toch wel invasieve behandeling boven de herrie van het koelen en het koude van het lichaam.
Overigens geeft het geen enkele garantie op de staat van het lichaam. Ik heb ook eens iemand gehad die na thana toch na een dag of zeven begon te kleuren en te ruiken.
Uitstel aanvragen voor een uitvaart is vaak inderdaad formaliteit.
Bij ons in Gouda is het inmiddels bijna de gewoonte dat het druk is en blijft en het crematorium niet heel veel diensten per dag aankan. Het is bij ons helemaal niet ongebruikelijk om op dag acht of negen uit te varen.
Oh vast, maar in mijn omgeving gebeurt het nagenoeg niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:19 schreef maily het volgende:
[..]
Ligt er waarschijnlijk ook aan wat de nabestaanden willen?
Ik weet van iemand die thanatopraxie heeft gehad en in bed bleef opgebaard.
Peter had zo'n 35 jaar geleden verkering met de nicht van mijn echtgenote.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:25 schreef Toby56 het volgende:
Peter Faber.
Daarmee verlaat heel veel jeugdsentiment deze aarde.
Ha ja, dat klinkt wel als hem.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Peter had zo'n 35 jaar geleden verkering met de nicht van mijn echtgenote.
Dat wisten we niet, maar die nicht kwam een keer langs 'met haar nieuwe vriend'.
En zo zat Peter Faber ineens bij ons thuis, veel verhalen vertellend en ter versterking daarvan zelfs een koprol in de huiskamer.
Ook in z'n vrije tijd was hij een echte acteur.
De verkering heeft overigens niet lang stand gehouden, het was een eenmalig bezoek.
Jaren later kwam ik nog 2 keer tegen, als gastspreker tijdens thema dagen van mijn werk.
Zijn mantra 'Ik kan het, ik wil het, ik doe het. Nu!' herhaalde hij dan steeds tussen zijn korte motiverende verhalen en uiteindelijk moest iedereen dat staand door de ruimte brullen.
Mooie vent, rust zacht…
quote:Acteur en politicus Ben Jones is op 84-jarige leeftijd overleden. Dat maakte zijn vrouw Alma Viator bekend op Facebook. Jones was met name bekend van zijn rol als monteur Cooter Davenport in de tv-serie The Dukes of Hazzard, die begin jaren 80 werd uitgezonden.
De Amerikaan overleed aan de gevolgen van een ‘zware hartaanval’, schrijft zijn vrouw bij een foto van de acteur. ‘Hij zat thuis te rusten in zijn favoriete stoel, in afwachting van de Braves die de Yankees zouden verslaan’, zegt ze over de honkbalwedstrijd die met 2-1 werd gewonnen door de Atlanta Braves.
‘Ben heeft een geweldig, rijk en vol leven gehad. Hij hield van zoveel mensen en werd door zoveel mensen geliefd. We zullen hem missen. Ik hield zo ontzettend veel van hem.’
Na zijn tijd bij The Dukes of Hazzard richtte Jones zich op de politiek. Van 1989 tot 1993 was hij lid van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden namens de staat Georgia. Hierna pakte hij het acteren weer op en speelde hij nog in diverse films en series, waaronder enkele tv-films van The Dukes of Hazzard.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
The Dukes of Hazzard-acteur Ben Jones (84) overleden
[..]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |