abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 april 2026 @ 09:42:14 #226
370431 drakin
vurig typje
pi_220656655
Na de laatste 2 zogenaamde "acteurs" is dit topic rijp voor een afvoerputje :{w
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  Moderator / Colorchick zondag 26 april 2026 @ 10:07:35 #227
382129 crew  Donna
pi_220656883
Overleden in SHOwbizzland zou eigenlijk ook een betere titel zijn..
Of een goed extra topic dan, aangezien dit F&S is.
  zondag 26 april 2026 @ 11:23:53 #228
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220657427
Matt DeCaro, van Prison Break (blijkbaar). Instagrambericht.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220679096
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220679478
JP ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_220683873
Walter Michiels overleden.

Acteur Walter Michiels, die bekend werd als Pico in de populaire Vlaamse serie FC de kampioenen, is donderdag op 62-jarige leeftijd overleden. De Vlaming koos voor euthanasie, vrij kort nadat een hersentumor bij hem werd gevonden.
pi_220683966
Tweede grote castlid van het eerste uur vd Kampioenen dat overlijdt. Tragisch leven had de beste man
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:05:08 #233
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220780860
Donald Gibb (71), bekend van vechtsporten én "Revenge of the Nerds". Hij was al lang ziek.
pi_220799042
RIP Ogre, binnenkort Bloodsport maar weer eens kijken.
pi_220800603
quote:
5s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:05 schreef Kopiko het volgende:
Donald Gibb (71), bekend van vechtsporten én "Revenge of the Nerds". Hij was al lang ziek.
[ afbeelding ]
Beetje ondergewaardeerde acteur... vond hem altijd wel leuk!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220812840
Presentator Bas Westerweel (62) onverwachts overleden

https://www.ed.nl/show/pr(...)-overleden~a1dd7a19/
pi_220812977
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:15 schreef F_r het volgende:
Presentator Bas Westerweel (62) onverwachts overleden

https://www.ed.nl/show/pr(...)-overleden~a1dd7a19/
Ook geen acteur.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 16 mei 2026 @ 20:28:48 #238
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220813013
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:26 schreef Soury het volgende:
Bas Westerweel
hij heeft anders gewoon een vermelding als acteur op IMDB
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:33:54 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220813096
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:26 schreef Soury het volgende:

Ook geen acteur.
Stem-acteur.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220813186
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:33 schreef golfer het volgende:

[..]
Stem-acteur.
Oh
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220813826
Dieuwertje en Bas, beide zijn ons ontvallen :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 16 mei 2026 @ 22:41:28 #242
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_220816033
Ik heb hem nog gezien in 'Mamma mia', dus wel degelijk geacteerd.
Mens sana in corpore sano
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:06:11 #243
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220923574
Kelly Curtis (69, zus van Jamie Lee)

https://www.ad.nl/show/ja(...)de-actrice~a12c8563/
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:33:14 #244
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220923824
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:06 schreef marcb1974 het volgende:
Kelly Curtis (69, zus van Jamie Lee)

https://www.ad.nl/show/ja(...)de-actrice~a12c8563/
Dochter van Tony, dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 31 mei 2026 @ 11:17:30 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220927991
Bron: NOS.nl

Editor Marcia Lucas overleden, stille kracht achter Star Wars

George Lucas geldt als het brein achter Star Wars, maar waren de sciencefiction-films ooit zo populair geworden zonder zijn ex-vrouw? Bij haar dood wordt Marcia Lucas (80) geroemd voor haar invloed op zijn vroege werk, als klankbord en editor. "Ik ben er nog altijd trots op dat ik Obi-Wan Kenobi vermoord heb."

George en Marcia leerden elkaar kennen in het turbulente filmwereldje van de jaren 60. Ze maakten deel uit van een vernieuwend groepje filmmakers dat een nieuwe periode voor Hollywood ging inluiden: Steven Spielberg, Martin Scorsese, Francis Ford Coppola waren persoonlijke vrienden naast inspirerende vakgenoten.

Nog voor Jaws, Taxi Driver of The Godfather brak in 1973 George Lucas al door met American Graffiti, een coming-of-agefilm die met een nostalgische blik terugkeek op de vroege jaren 60. Marcia, die vanwege het betere salaris was opgeklommen van filmarchivaris naar editor, verzorgde daarbij de montage voor haar echtgenoot. Ze kreeg meteen een Oscarnominatie voor haar eerste speelfilm.

Het succes van de film opende voor George de deur naar zijn passieproject: een sciencefictionverhaal in a galaxy far, far away dat boven de gebruikelijke pulpproducties moest uitstijgen. De oorspronkelijke editor zat echter vast in de oude reflex.

"Hij behandelde het materiaal alsof het om een slapstickkomedie ging, terwijl authenticiteit de bedoeling was", herinnerde Marcia in een zeldzaam interview(opent in nieuw venster). "De karakters moesten echt aanvoelen, de emoties moesten authentiek zijn. Maar in plaats van subtiel spel koos hij steeds voor de theatrale versie."

Omdat Marcia de bedoeling van haar man wel begreep, mocht zij het werk overnemen. Hele scènes moesten opnieuw worden gesneden. Zo had zij bijvoorbeeld grote invloed op de climax van de film, waarin de rebellen hun aanval op de Death Star uitvoeren: door Darth Vader tegelijkertijd de aanval te laten openen, stond er ineens veel meer op het spel en werd de eindstrijd spannender.

Marcia was ook bij verhaallijnen de sparringpartner voor George. Het was haar idee om halverwege de film Luke Skywalkers mentor Obi-Wan te vermoorden. "Hoe meer ik erover dacht, hoe enthousiaster ik daarover werd", zei George ooit. "Dit maakte de dreiging van Vader ineens veel groter."

In een overlijdensbericht schrijft haar familie dat Marcia met haar werk "emotionele intelligentie, ritme en menselijkheid" bracht in de films waaraan ze werkte. "Ze had de zeldzame eigenschap om de waarheid te vinden in een scène en emotie, vaart en duidelijkheid op het scherm te brengen."

Het leverde haar een Oscar op voor Star Wars en later zou ze terugkeren voor de andere twee films uit de trilogie. Ook werkte ze aan films van filmvrienden Scorsese en Coppola, zoals Taxi Driver en The Rain People.

Marcia verkoos uiteindelijk haar gezin boven het drukke werk, wat leidde tot spanningen in haar huwelijk. Een bittere scheiding volgde in 1983. George koos ervoor haar voortaan dood te zwijgen. "Ik kreeg maar weinig waardering toen we getrouwd waren en totaal niets meer toen we gescheiden waren", verwoordde Marcia het zelf.

Zo was ze pijnlijk afwezig in het boek dat Lucas liet samenstellen over het bedrijf dat ze samen hadden opgezet, Lucasfilm. "Ik keek in de index en Marcia Lucas had maar één vermelding. Eén paragraaf op één pagina: 'Marcia Lucas was een assistent-editor met wie ik trouwde in 1969'. Dat was pijnlijk. Een mes in mijn hart."

Marcia zei weg van de ego's in Hollywood een vervullend leven te hebben gehad. Wat haar ex zonder haar deed met zijn Star Wars-imperium kon haar niet altijd bekoren. Zonder haar aandacht voor de emoties had George te veel aandacht voor allerlei technische snufjes van het filmmaken, was haar mening. "George verloor zich in de mogelijkheden, de special effects, karakters uit de computer."

Het kwam volgens haar de verhaallijn niet ten goede. Zoals een scène in de eerste prequel waarin de latere Darth Vader afscheid neemt van zijn moeder. "Man, wat had ik dat graag gesneden", zegt ze met rollende ogen en een briesende zucht. "Ik had emotie laten zien, hun gezichten. Nu is het: sorry dat ik moet gaan - en weg is hij. Totaal geen warmte."
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220949096
Owain Rhys Davies (1982-2026).

https://www.rtl.nl/boulev(...)plotseling-overleden

Veel te jong gestorven.

quote:
Twin Peaks-acteur Owain Rhys Davies op 44-jarige leeftijd onverwacht overleden

De Welshe acteur Owain Rhys Davies is onverwachts overleden. Davies, bekend van rollen in de series 'Twin Peaks: The Return' en 'The OA', is 44 jaar geworden.

Het overlijden werd bekendgemaakt door zijn broer Rhodri Davies. In een bericht op Instagram schrijft hij dat Davies plotseling, maar 'op natuurlijke wijze en vredig' overleed. Over de omstandigheden van zijn overlijden bestaan volgens hem nog wel vragen.

Davies' broer noemt de reacties die de familie de afgelopen dagen heeft ontvangen hartverwarmend. Volgens hem raakte de acteur veel mensen met zijn vriendschap, vrijgevigheid en betrokkenheid. 'De omvang van Owains liefde, vriendschap en vrijgevigheid was enorm', schrijft hij.
Ik herinner me hem van zijn (bescheiden) bijdrage aan deze typische Lynch-scene uit 'Twin Peaks'.
Een scene waarbij ik me bijna bezeek van het lachen.

(Drie inmiddels overleden acteurs in deze clip.)

Bekijk deze YouTube-video
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220949735
Ik ken hem eigenlijk helemaal niet uit Twin Peaks. En heb toch alle seizoenen meerdere malen gezien.
pi_220955685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ken hem eigenlijk helemaal niet uit Twin Peaks. En heb toch alle seizoenen meerdere malen gezien.
Het filmpje staat in mijn post.
FBI-agent Wilson, Las Vegas.
"Uhhh... I have director Gordon Cole for you on the line, sir."

Een zeer kleine rol, maar de betreffende scene werd 1 van de populairste uit seizoen 3.
"WILSON! HOW MANY TIMES HAVE I TOLD YOU!! THIS IS WHAT WE DO IN THE FBI!!!"

(Verder begrijp ik je volledig dat je alle seizoenen meerdere malen hebt gezien. ;) Same here.)
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')