abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220118933
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
Al Pacino en De Niro zijn de enige 2 hoofdkarakters uit The Godfather-reeks die nog in leven zijn denk ik?
Talia Shire is er ook nog. En van 3 zijn er natuurlijk nog een hoop.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  maandag 16 februari 2026 @ 20:12:55 #152
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220119102
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:20 schreef Marsenal het volgende:
Robert Duvall is overleden
[ afbeelding ]

Mijn eerste film met hem was Apocalypse Now, een geweldige film natuurlijk, dus da's makkelijk scoren.

Zag hem laatst op youtube een beetje vitten op Kubrick, die wat hem betreft slecht geacteerde scenes kon afleveren omdat hij z'n acteurs veels te veel takes liet maken.

Leuke man, sterk acteur, charismatische persoonlijkheid.

Spurgeon Tanner: "Well, let's get started. Moby Dick. Chapter One. Call me Ishmael..."

;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 16-02-2026 20:18:14 ]
  maandag 16 februari 2026 @ 20:18:57 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220119149
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:20 schreef Marsenal het volgende:
Robert Duvall is overleden
[ afbeelding ]

Mijn eerste film met hem was Apocalypse Now, een geweldige film natuurlijk, dus da's makkelijk scoren.

Zag hem laatst op youtube een beetje vitten op Kubrick, die wat hem betreft slecht geacteerde scenes kon afleveren omdat hij z'n acteurs veels te veel takes liet maken.

Leuke man, sterk acteur, charismatische persoonlijkheid.
Aparte acteur met de onvergetelijke uitspraak uit Apocalypse Now: "I love the smell of
napalm in the morning"
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220119215
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 20:18 schreef golfer het volgende:

[..]
Aparte acteur met de onvergetelijke uitspraak uit Apocalypse Now: "I love the smell of
napalm in the morning"
Dit was het eerste wat mijn man zei toen ik hem vertelde dat Duvall was overleden. Heeft indruk gemaakt dus. |:)
Goede acteur, mooie leeftijd.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 00:08:17 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220121994
Ik heb al die klassiekers nooit gezien, maar zijn rol in de wat ondergewaardeerde film Something to talk about is me altijd bijgebleven. Ik vraag me af of ik daarnaast überhaupt nog wel een andere film met hem heb gezien.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 11:03:05 #157
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220122813
Dit was mijn favoriet van hem. Surrealistische, retro futurische film:
Bekijk deze YouTube-video
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220123263

Moeten ze deze ook weer aanpassen.
pi_220149469
quote:
Eric Dane, McSteamy on ‘Grey’s Anatomy,’ Dies at 53
His breakout role came in 2006 as the handsome Dr. Mark Sloan, nicknamed McSteamy, the head of plastic surgery at a Seattle hospital. He died 10 months after announcing his A.L.S. diagnosis.
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 20 februari 2026 @ 06:45:44 #160
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_220149590
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_220149752
;(
Tap tap tap
pi_220150851
Ach wat sneu
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 februari 2026 @ 10:28:48 #163
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220150902
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
Dit was mijn favoriet van hem. Surrealistische, retro futurische film:
Door die film denk ik altijd "THX" als ik zie dat het 11:38 is :P Is wel eeuwen geleden dat ik hem gezien heb, moet er nog eens voor gaan zitten, want ik herinner me er bijna niks meer van.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Colorchick vrijdag 20 februari 2026 @ 12:13:26 #164
382129 crew  Donna
  Admin vrijdag 20 februari 2026 @ 18:46:47 #166
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_220156623
Wow, dat is snel gegaan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_220157140
Vorige week Dawson en nu McSteamy ;(
De oude millennials hebben het zwaar.
Tap tap tap
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:54:03 #168
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_220157359
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:39 schreef CherryLips het volgende:
Ja :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_220157488
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 19:39 schreef CherryLips het volgende:
-O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 22 februari 2026 @ 11:13:54 #170
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220173777

Presentator Koos Postema (93) overleden
Presentator Koos Postema is op 93-jarige leeftijd overleden, meldt zijn familie aan persbureau ANP. Hij werkte lange tijd als verslaggever bij Achter Het Nieuws en presenteerde in de jaren 80 het populaire reünieprogramma Klasgenoten. Hij presenteerde ook verschillende NOS-programma's.

Postema overleed gisteren in het bijzijn van zijn twee dochters Judith en Ingrid.
  zondag 22 februari 2026 @ 11:15:16 #171
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Admin dinsdag 24 februari 2026 @ 10:29:13 #172
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220190900
Acteur Robert Carradine (71) overleden: Van Revenge of the Nerds tot Lizzy McGuire

Acteur Robert Carradine is op 71-jarige leeftijd overleden. Hij maakte zelf een einde aan zijn leven. Carradine was vooral bekend door zijn rollen in "The Long Riders", "Revenge of the Nerds" en de serie "Lizzie McGuire". Zijn familie meldt dat hij al bijna twintig jaar kampte met een bipolaire stoornis en dat die strijd uiteindelijk te zwaar werd. Volgens zijn oudere broer Keith was Robert de steunpilaar van de familie en een centrale figuur in de hechte acteursdynastie Carradine.

In een verklaring schrijft de familie: "Het is met diep verdriet dat we moeten delen dat onze geliefde vader, grootvader, oom en broer Robert Carradine is overleden. In een wereld die vaak zo donker voelt, was Bobby altijd een licht voor iedereen om hem heen. We zijn kapot van het verlies van deze mooie ziel en willen zijn moedige strijd tegen zijn bijna twintig jaar durende gevecht met een bipolaire stoornis erkennen. We hopen dat zijn reis helpt om het stigma rond mentale problemen te doorbreken. We vragen op dit moment om privacy om dit verlies te verwerken." Keith Carradine benadrukt dat de familie open wil zijn over zijn ziekte: "We willen dat mensen dit weten, en er is geen schaamte. Het is een ziekte die hem de baas werd. We willen hem eren om zijn gevecht, en zijn mooie ziel vieren."

Robert Carradine laat kinderen, kleinkinderen, broers, nichten en neven achter, plus een grote kring mensen die hem dierbaar waren. De familie vraagt nadrukkelijk om rust. Carradine werd op 24 maart 1954 geboren als jongste zoon van acteur John Carradine. Hij was broer van acteurs David en Keith Carradine en van Disney-ontwerper Christopher Carradine. Zijn filmdebuut was in 1972 in "The Cowboys" met John Wayne, nadat David hem had overgehaald auditie te doen met de woorden dat hij "alles te winnen en niets te verliezen" had. Daarna speelde hij in "Coming Home" van Hal Ashby, met Jane Fonda en Jon Voight, en in "Mean Streets" van Martin Scorsese. Die optredens zorgden al vroeg voor de indruk dat hij misschien wel de beste acteur van de familie was.

In 1980 draaiden twee films met Carradine op het filmfestival van Cannes: "The Big Red One" van Samuel Fuller en "The Long Riders" van Walter Hill. In die laatste film speelde hij samen met zijn broers David en Keith, in een cast waarin echte broers ook op het doek broers waren: de Carradines als de Younger-broers, James en Stacy Keach als Frank en Jesse James, Randy en Dennis Quaid als de broers Miller, en Christopher en Nicholas Guest als de broers Ford. Tijdens de opnames kocht David Carradine zijn filmpaard Z-Tan, dat later bij Robert op het erf in de Hollywood Hills kwam te staan. In de jaren tachtig kon je Roberts dochter Ever Carradine geregeld op dat paard zien rijden tussen hun huis en Runyon Canyon.

Zijn grootste publieksdoorbraak kwam in 1984 met "Revenge of the Nerds", waarin hij de hoofdnerd Lewis Skolnick speelde, samen met Anthony Edwards. De komedie groeide uit tot een cultklassieker en maakte hem tot een herkenbaar gezicht voor een hele generatie. Later kreeg hij opnieuw een grote schare fans als de vader in de populaire Disney-serie "Lizzie McGuire". Daarmee sloot hij moeiteloos aan bij een jonger publiek, terwijl oudere kijkers hem al kenden uit zijn filmwerk uit de jaren zeventig en tachtig.

Naast acteren had Carradine een grote passie voor muziek. Hij speelde gitaar, zonder formele opleiding of kennis van noten, maar met veel enthousiasme. Hij trad vaak op met zijn broers Keith en David, onder meer in het Sheridan Opera House in Telluride, Colorado, waar Robert en Keith een huis hadden. Hij stond ook op het podium met vriend en jeugdidool Peter Yarrow en folkzanger Ramblin' Jack Elliott. In de late jaren tachtig vormde hij met Mare Winningham de band The Waybacks, genoemd naar haar herinneringen aan zitten "helemaal achterin" de familiewagen als kind, een anekdote die ze graag met het publiek deelden.

Zijn andere grote liefde was autosport. Die begon al op zijn elfde met karten en groeide uit tot serieuze race-activiteiten. In de late jaren tachtig en negentig reed Carradine op Grand Prix-niveau en was hij coureur in team Lotus, samen met acteur en raceliefhebber Paul Newman. Hij zei vaak dat racen zijn echte liefde was, omdat winnen betekende dat er op dat moment niemand beter was dan hij. Die drang naar snelheid en competitie liep als een rode draad naast zijn rustigere leven als vader en muzikant.

Privé speelde zijn gezin een centrale rol. In 1974 kreeg hij dochter Ever Carradine met Susan Snyder. Hij voedde haar jarenlang alleen op. In 1990 ontmoette hij Edith Mani, met wie hij twee kinderen kreeg: Marika en Ian. Familieleden omschrijven hem als een toegewijde vader en opa. Zijn nicht, actrice Martha Plimpton, noemde hem "iedereens favoriete oom", een rol waar hij zichtbaar van genoot. Hij was vaak aanwezig bij honkbalwedstrijden, paardenwedstrijden en oppasbeurten voor zijn kleinkinderen Chaplin, Sam en Jack. Volgens zijn naasten was Robert iemand "van puur hart", die makkelijk contact maakte, geen wrok koesterde, veel humor had en er echt plezier in had om zijn dierbaren naar en van het vliegveld te rijden. Zo herinneren zij hem: als een warme, grappige en open man, die worstelde met een zware ziekte, maar tot het einde veel betekende voor de mensen om hem heen.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')