En misschien gebalsemd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
De wet op de lijkbezorging geeft idd de 6de werkdag na het overlijden als uiterste dag voor een begrafenis of crematie, maandag 17 augustus is de 7de werkdag na het overlijden als hij gisteren overleden is, maar met de huidige koeltechnieken is dat allemaal niet zo spannend meer.
Ik verwacht dat toestemming daarom tegenwoordig ook makkelijker verleend wordt.
Het is wat plastisch, maar het komt idd wel neer op die koeltechnieken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
De wet op de lijkbezorging geeft idd de 6de werkdag na het overlijden als uiterste dag voor een begrafenis of crematie, maandag 17 augustus is de 7de werkdag na het overlijden als hij gisteren overleden is, maar met de huidige koeltechnieken is dat allemaal niet zo spannend meer.
Ik verwacht dat toestemming daarom tegenwoordig ook makkelijker verleend wordt.
Dat mag in NL in principe niet, tenzij iemand op transport naar het buitenland moet.quote:
Balsemen mag toch gewoon?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag in NL in principe niet, tenzij iemand op transport naar het buitenland moet.
Maar het is ook niet nodig, die 6 wetkdagen kan tegenwoordig gewoon, ook als je de week voor kerst overlijdt en kerst op een maandag en dinsdag valt, en nieuwjaardag dus ook weer op een maandag.
Als je dan op donderdag 21 december overlijdt mag de uitvaart zelfs op woensdag 3 januari zijn, want dat is dan de 6de werkdag na overlijden.
Nope.quote:
Thanatopraxie bedoel je?quote:
Ligt er waarschijnlijk ook aan wat de nabestaanden willen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thanatopraxie bedoel je?
Ja, dat mag wel, maar zal vaak niet nodig zijn als je iemand gewoon koel kunt bewaren.
Daar vergis je in. Ik weet dat er in NL (oa. Noord-Brabant) gebieden zijn waar er veel vaker gebruik gemaakt wordt van thanatopraxie dan van koelen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thanatopraxie bedoel je?
Ja, dat mag wel, maar zal vaak niet nodig zijn als je iemand gewoon koel kunt bewaren.
Ja zie... daar heb ik nagenoeg nooit een uitvaart 🫣quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:00 schreef BE het volgende:
[..]
Daar vergis je in. Ik weet dat er in NL (oa. Noord-Brabant) gebieden zijn waar er veel vaker gebruik gemaakt wordt van thanatopraxie dan van koelen.
Men verkiest daar deze toch wel invasieve behandeling boven de herrie van het koelen en het koude van het lichaam.
Overigens geeft het geen enkele garantie op de staat van het lichaam. Ik heb ook eens iemand gehad die na thana toch na een dag of zeven begon te kleuren en te ruiken.
Uitstel aanvragen voor een uitvaart is vaak inderdaad formaliteit.
Bij ons in Gouda is het inmiddels bijna de gewoonte dat het druk is en blijft en het crematorium niet heel veel diensten per dag aankan. Het is bij ons helemaal niet ongebruikelijk om op dag acht of negen uit te varen.
Oh vast, maar in mijn omgeving gebeurt het nagenoeg niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:19 schreef maily het volgende:
[..]
Ligt er waarschijnlijk ook aan wat de nabestaanden willen?
Ik weet van iemand die thanatopraxie heeft gehad en in bed bleef opgebaard.
Peter had zo'n 35 jaar geleden verkering met de nicht van mijn echtgenote.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:25 schreef Toby56 het volgende:
Peter Faber.
Daarmee verlaat heel veel jeugdsentiment deze aarde.
Ha ja, dat klinkt wel als hem.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Peter had zo'n 35 jaar geleden verkering met de nicht van mijn echtgenote.
Dat wisten we niet, maar die nicht kwam een keer langs 'met haar nieuwe vriend'.
En zo zat Peter Faber ineens bij ons thuis, veel verhalen vertellend en ter versterking daarvan zelfs een koprol in de huiskamer.
Ook in z'n vrije tijd was hij een echte acteur.
De verkering heeft overigens niet lang stand gehouden, het was een eenmalig bezoek.
Jaren later kwam ik nog 2 keer tegen, als gastspreker tijdens thema dagen van mijn werk.
Zijn mantra 'Ik kan het, ik wil het, ik doe het. Nu!' herhaalde hij dan steeds tussen zijn korte motiverende verhalen en uiteindelijk moest iedereen dat staand door de ruimte brullen.
Mooie vent, rust zacht…
quote:Acteur en politicus Ben Jones is op 84-jarige leeftijd overleden. Dat maakte zijn vrouw Alma Viator bekend op Facebook. Jones was met name bekend van zijn rol als monteur Cooter Davenport in de tv-serie The Dukes of Hazzard, die begin jaren 80 werd uitgezonden.
De Amerikaan overleed aan de gevolgen van een ‘zware hartaanval’, schrijft zijn vrouw bij een foto van de acteur. ‘Hij zat thuis te rusten in zijn favoriete stoel, in afwachting van de Braves die de Yankees zouden verslaan’, zegt ze over de honkbalwedstrijd die met 2-1 werd gewonnen door de Atlanta Braves.
‘Ben heeft een geweldig, rijk en vol leven gehad. Hij hield van zoveel mensen en werd door zoveel mensen geliefd. We zullen hem missen. Ik hield zo ontzettend veel van hem.’
Na zijn tijd bij The Dukes of Hazzard richtte Jones zich op de politiek. Van 1989 tot 1993 was hij lid van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden namens de staat Georgia. Hierna pakte hij het acteren weer op en speelde hij nog in diverse films en series, waaronder enkele tv-films van The Dukes of Hazzard.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
The Dukes of Hazzard-acteur Ben Jones (84) overleden
[..]
[ afbeelding ]
Geen airco?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ze vallen bij bosjes de laatste tijd zeg.
Tsja, 80-plussers gaan nou eenmaal vaker dood dan 30-plussers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ze vallen bij bosjes de laatste tijd zeg.
Dit is feitelijk onjuist aangezien de groep 30-plussers de groep 80-plussers bevat + nog vijftig jaar aan leeftijden ervoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, 80-plussers gaan nou eenmaal vaker dood dan 30-plussers.
Gok dat zijn leeftijd er wat mee te maken heeftquote:Acteur Jon Cypher (94), bekend van politieserie Hill Street Blues, overleden
De Amerikaanse acteur Jon Cypher, vooral bekend van de televisieserie Hill Street Blues, is op 94-jarige leeftijd overleden. De acteur overleed op 3 augustus in zijn huis in de Amerikaanse staat Oregon.
Zijn familie heeft het nieuws gemeld aan Amerikaanse media. Een doodsoorzaak is niet bekendgemaakt.
Cypher speelde in alle zeven seizoenen van de serie Hill Street Blues de rol van korpschef Fletcher Daniels. Ook was hij te zien in series als Major Dad, Knots Landing en Dynasty en in films als Valdez Is Coming (1971) en Masters of the Universe (1987).
Zijn doorbraak kwam in 1957, toen hij de rol van Prince Charming speelde naast Julie Andrews in de eerste tv-productie van de musical Cinderella. De uitzending op CBS trok destijds meer dan 100 miljoen kijkers, schrijft The Hollywood Reporter.
Cypher was daarnaast actief op Broadway.
quote:Op woensdag 12 augustus 2026 13:42 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)leden/159860864.html
[..]
Gok dat zijn leeftijd er wat mee te maken heeft![]()
Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:15 schreef DrDentz het volgende:
B100 overleden lees ik 😔
Altijd pech
RIP
Ja ik kwam zojuist dat bericht ook tegen op facebook.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:15 schreef DrDentz het volgende:
B100 overleden lees ik 😔
Altijd pech
RIP
De acteur heet Johan (Hans) Beijer (Amsterdam, 11 mei 1948 - 10 augustus 2026) .quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:15 schreef DrDentz het volgende:
B100 overleden lees ik 😔
Altijd pech
RIP
Die zag ik inderdaad net voorbij komen.quote:
Haar broer overleed op 28-jarige leeftijd aan een hartaandoening, wellicht had zij dit ook:quote:Op maandag 17 augustus 2026 06:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hayden Panettiere, da fuck
https://www.ad.nl/show/am(...)-overleden~aebd2ac9/
Jezus dat is jong... Zo oud ben ikquote:Op maandag 17 augustus 2026 06:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoorde het net op de radio. Damn, zo jong nog.quote:Op maandag 17 augustus 2026 06:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zag deze niet aankomen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 06:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kleine shock hier. Kende haar naast Scream met name uit Until Dawn. Mooie vrouw, erg sneu dat het leven haar diverse citroenen heeft toegeworpen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 06:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
quote:Op maandag 17 augustus 2026 06:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://www.bild.de/unter(...)832a169e8e32c0aeabf6quote:Laut ,,TMZ" starb Hayden Panettiere am Sonntagmorgen. Ebenso berichtet ,,TMZ" mit Verweis auf Strafverfolgungskreise, dass es am Sonntag einen Polizeieinsatz gab. Die Beamten wurden demnach ,,zu einem Vorfall mit Hayden Panettiere gerufen", Ermittlungen würden laufen. Mehr Angaben dazu gibt es bislang nicht. Auch der genaue Ort des Einsatzes ist nicht bekannt. Denn: Laut übereinstimmenden Medienberichten flogen Hayden Panettiere und ihr On-Off-Freund Brian Hickerson (37) einen Tag vor ihrem Tod von Los Angeles aus ,,in Richtung Süden".
Kun je deze opmerking uitleggen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 06:24 schreef DJKoster het volgende:
Save the cheerleader, save the world. ..
Ze speelde de cheerleader in Heroes.quote:Op maandag 17 augustus 2026 14:42 schreef D. het volgende:
[..]
Kun je deze opmerking uitleggen?
Je bent de 3e die ik cheerleader zie zeggen, maar in het artikel lees ik daar niet terug over dat ze dat was of speelde.
Dank je.quote:Op maandag 17 augustus 2026 14:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze speelde de cheerleader in Heroes.
Speelde een cheerleader in de TV serie Heroes.quote:Op maandag 17 augustus 2026 14:42 schreef D. het volgende:
[..]
Kun je deze opmerking uitleggen?
Je bent de 3e die ik cheerleader zie zeggen, maar in het artikel lees ik daar niet terug over dat ze dat was of speelde.
Ik zag die serie veeeel langer geleden. Goede serie overigens...al werd het op een gegeven moment wel veel minder. 1e en 2e seizoen waren goed, denk ik.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:40 schreef Bluesdude het volgende:
ach jeee... 2 jaar geleden zag ik haar als cheerleader in de serie heroes.
Er werd te veel gemarteld en gemoord in de serie, dus haakte ik af
Geboren op mijn verjaardagquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:31 schreef golfer het volgende:
[..]
De acteur heet Johan (Hans) Beijer (Amsterdam, 11 mei 1948 - 10 augustus 2026) .
Ben jij al zo oud?quote:
Nee bedoel zelfde geboorte dag (11 mei)quote:
Dat vermoedde ik al.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nee bedoel zelfde geboorte dag (11 mei)
Naast the Rocky Horror Show kennen wij Curry natuurlijk vooral als stem van auteur Gabriel Knightquote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:39 schreef Barbusse het volgende:
Tim Curry overleden
https://www.tmz.com/2026/08/26/tim-curry-dead/
Rocky Horror Picture Show genot
Natuurlijk al jaren kwakkelend met zijn gezondheid.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:39 schreef Barbusse het volgende:
Tim Curry overleden
Zo'n toffe gamequote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:51 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Naast the Rocky Horror Show kennen wij Curry natuurlijk vooral als stem van auteur Gabriel Knight
Bazengamequote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:51 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Naast the Rocky Horror Show kennen wij Curry natuurlijk vooral als stem van auteur Gabriel Knight
Goodbye, sweet transvestitequote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:39 schreef Barbusse het volgende:
Tim Curry overleden
Het houdt niet opquote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:39 schreef Barbusse het volgende:
Tim Curry overleden
Jaquote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tim Curry dat was die hotelmedewerker van Home Alone toch?
Misschien komt hij nogeens spokenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:30 schreef CherryLips het volgende:
Bedankt voor alle nachtmerries, Mr Curry.
7 alquote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
Al die acteurs en Actrices van home alone beginnen het loodje te leggen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |