SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK![]()
De Sahara is zonder meer erg droog.
Hoezo deze vraag?quote:
Beter besteding van je tijd dan een wedstrijd kijken van het Nederlands elftal.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hoezo deze vraag?
Ik ging naar een concert. Ik zal zo een minireisverslagje doen. Dat vindt Arizona altijd leuk.
Nou ja, zo vaak gaat de gemiddelde ESF’er ook weer niet naar Lille.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hoezo deze vraag?
Ik ging naar een concert. Ik zal zo een minireisverslagje doen. Dat vindt Arizona altijd leuk.
Er zijn inderdaad dagen dat ik er niet kom.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, zo vaak gaat de gemiddelde ESF’er ook weer niet naar Lille.
Over de wedstrijd was niet zo veel te vragen.quote:
Eerste keer in mijn leven! Maar het klonk bijna verwijtend toen je vroeg: "Waarom ben je daar eigenlijk?"quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, zo vaak gaat de gemiddelde ESF’er ook weer niet naar Lille.
De organisatie was dikke prima maar het is idd nooit duidelijk geweest waarom Loreen meer tijd kreeg voor de staging.quote:
Nee nee, het was oprechte interesse. Ik zou niet weten wat daaraan te verwijten zou zijn. Als het nou Malmö wasquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:49 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Eerste keer in mijn leven! Maar het klonk bijna verwijtend toen je vroeg: "Waarom ben je daar eigenlijk?"
Die was ook al anders voordat hij voor de eerste keer zwanger was?quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah ja eigenlijk precies wat ook met Memphis Depay gebeurd is.
Lille lijkt mij inderdaad interessanter dan Malmö.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee nee, het was oprechte interesse. Ik zou niet weten wat daaraan te verwijten zou zijn. Als het nou Malmö was
Nou ja, het is best een eindje reizen en het is niet een toeristische bestemming die je vaak hoortquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hoezo deze vraag?
Echt?quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:58 schreef H_T het volgende:
[..]
Nou ja, het is best een eindje reizen en het is niet een toeristische bestemming die je vaak hoort
Ja absoluut, die heeft er echt heel erg last van gehad.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:52 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Die was ook al anders voordat hij voor de eerste keer zwanger was?
Waarom was jij in Keulen?quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:01 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Echt?Ik hoorde er de afgelopen jaren meerdere mensen over en je bent er na 3 uur reizen. Het is net iets verder dan Keulen.
Hmmm oké dan is het goed.quote:Op donderdag 4 juni 2026 00:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is al heel lang geleden, Strani!Dat was om de kerstmarkten te bezoeken.
En jij?
Waarom was je in Oostenrijkquote:Op donderdag 4 juni 2026 00:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmmm oké dan is het goed.
Ik ben er nog nooit geweest! Alleen een keer doorheen gekomen met de trein naar Oostenrijk.
Mijn dochter is er ooit met school geweest, ze bond het erg leuk daar!quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:01 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Echt?Ik hoorde er de afgelopen jaren meerdere mensen over en je bent er na 3 uur reizen. Het is net iets verder dan Keulen.
Ook voor Franse les?quote:Op donderdag 4 juni 2026 07:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter is er ooit met school geweest, ze bond het erg leuk daar!
In Keulen?quote:
Het ging toch over Rijsel.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Keulen?
Vreemde plek, zou ik zeggen. Dan leer je hooguit wat eau de cologne is.
Oje Klonje.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Keulen?
Nee, zowel Frans Duijts als Frans Bauer komen daar niet vandaan.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Overijssel is ook geen logische plek om Frans te leren.
Kan je niet op bauen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:32 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Nee, zowel Frans Duijts als Frans Bauer komen daar niet vandaan.
Jeetje, ja dat krijg je met dat Duitse voedselquote:Op donderdag 4 juni 2026 12:10 schreef Arizona het volgende:
We hadden vandaag een dagtrip door de bergen gepland. Maar NM is vannacht ziek geworden. Hij heeft het nog geprobeerd, maar na de eerste tussenstop zijn we toch maar weer hotelwaards gegaan. Dus ik lig nu lekker bij het zwembad. Ook niet verkeerd
Heb je nu politieke ambities?quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Om een schilderscursus te volgen maar ik werd afgewezen
Ik ben zo hier en daar aan het kijken naar mogelijkhedenquote:Op donderdag 4 juni 2026 14:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Heb je nu politieke ambities?
quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben zo hier en daar aan het kijken naar mogelijkheden
Je kunt ook altijd nog een boek gaan schrijven!quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Wel een hele strijd hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Je kunt ook altijd nog een boek gaan schrijven!
Ook een boek schrijven?quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:14 schreef Arizona het volgende:
Ik vermaak me wel gelukkig. Beetje zwemmen, beetje schaduwen (ik zon niet), beetje lezen, beetje internetten
quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wel een hele strijd hoor.
Heb je toen je vrouw Eva leren kennen?quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Om een schilderscursus te volgen maar ik werd afgewezen
Afkorting Strapij.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ook al een naam? Nieuwe Strani Partij!
Beterschap aan NMquote:Op donderdag 4 juni 2026 12:10 schreef Arizona het volgende:
We hadden vandaag een dagtrip door de bergen gepland. Maar NM is vannacht ziek geworden. Hij heeft het nog geprobeerd, maar na de eerste tussenstop zijn we toch maar weer hotelwaards gegaan. Dus ik lig nu lekker bij het zwembad. Ook niet verkeerd
Als je ons land met rust laatquote:Op donderdag 4 juni 2026 14:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik las stampijquote:
Dat maakt @Strani wel altijd, dus zou wel passend zijn.quote:
Mag ik mee stampij maken?quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat maakt @:Strani wel altijd, dus zou wel passend zijn.
Rebel.quote:
Ik ben altijd een rebel.quote:
quote:
Ik ben geen mod, dus ga je gang.quote:
Ik ben ook geen mod, maar ik ga wel lekker in het rond stampen.quote:
Ik heb wel eens een soort van iets gehad met een Eva, een jaar of twee geleden. Nu wordt het wel verdacht.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Heb je toen je vrouw Eva leren kennen?
Ah ik had al wel een donkerBraun vermoedenquote:Op donderdag 4 juni 2026 17:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een soort van iets gehad met een Eva, een jaar of twee geleden. Nu wordt het wel verdacht.
Zo kennen we je weerquote:Op donderdag 4 juni 2026 16:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben ook geen mod, maar ik ga wel lekker in het rond stampen.
Ik wist niet dat we in Zwitserland wonenquote:
Nederland was voor WO2 ook neutraalquote:Op donderdag 4 juni 2026 17:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik wist dat we in Zwitserland wonen
Dat hielp ook enorm goed!quote:
Van het weekend nog gekochtquote:Op donderdag 4 juni 2026 08:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Keulen?
Sur l'Issel daarentegen...quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Overijssel is ook geen logische plek om Frans te leren.
Ik zou beginnen met een speech in een café of zoquote:Op donderdag 4 juni 2026 14:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Met een Duitse prins, en een Duitse keizer in Doorn. Maar dat zijn details.quote:
Welke sportquote:Op donderdag 4 juni 2026 22:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
JAAAAAAAAAA Oranje staat 2-1 voor tegen Frankrijk![]()
![]()
![]()
![]()
Voetbal. Heren. Het was wel een oefenpotje. Maar toch.quote:
Luctor is een drinker.quote:
Ik hoop zaterdagavond te staan dansen op een Braziliaanse avond.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:08 schreef NailQueen het volgende:
Ik gooi het weer eens in de groep: hebben we deze zaterdag zin in een ESF retro avondje?
Maar dan neemt die al een lijntje coke.quote:Op donderdag 4 juni 2026 23:33 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Morgen Ierland - Nederland, kan die weer aan de drank.
Het zou wel veel van zijn postgedrag verklaren.quote:Op donderdag 4 juni 2026 23:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Dat zou tenminste nog een excuus zijn.
Ik weet nog niet of ik kan, maar lijkt me wel leukquote:Op donderdag 4 juni 2026 22:08 schreef NailQueen het volgende:
Ik gooi het weer eens in de groep: hebben we deze zaterdag zin in een ESF retro avondje?
Whiskey met Guinness bij wijze van Ierse kopstootquote:Op donderdag 4 juni 2026 23:33 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Morgen Ierland - Nederland, kan die weer aan de drank.
Misschien dat ik ook wel kan aansluiten.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:08 schreef NailQueen het volgende:
Misschien compenseert hij voor diegenen die niet drinkenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is Luctor een standaarddrinker? Want dan valt het vast wel mee.
Geen idee. Maar zal vast niet meer zijn dan wat jij wegtiktquote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik drink iedere dag evenveel.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Gelukkig ben je geen Lurctorquote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik drink iedere dag evenveel.![]()
Alleen met kerst en oud en nieuw drink ik meer.
Dus een kratje per dag en dan op die speciale dagen twee kratjes?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
'S morgens rond uur of 11 een borreltje, middags 2 of 3 borreltjes, avonds 2 of 3 borreltjes en 2 potjes bier?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Of een krat speciaalquote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dus een kratje per dag en dan op die speciale dagen twee kratjes?
Is dat jouw dagbestedingquote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
'S morgens rond uur of 11 een borreltje, middags 2 of 3 borreltjes, avonds 2 of 3 borreltjes en 2 potjes bier?
Dat zal een alcoholist als jij vast wel vinden jaquote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als je dat veel vind ben je knap ver heen
quote:
Nou, dat is toch bijna iedereen. Zorgwekkend al die drankproblemen hier.quote:
Nee.quote:
Misschien toch maar ESF aanpassen naar het AA forum (AAF).quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou, dat is toch bijna iedereen. Zorgwekkend al die drankproblemen hier.
Anonieme?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Misschien toch maar ESF aanpassen naar het AA forum (AAF).
Anonieme Alcoholisten Forum.quote:
Als mensen hun memes niet kennen wordt het ongemakkelijk stilquote:
Zolang je het kan betalen heb je geen drankprobleem!quote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als mensen hun memes niet kennen wordt het ongemakkelijk stil![]()
https://youtube.com/shorts/ygL5EB8q8pc?si=0c7MRgRrtNX9ZeoW
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik kan, maar lijkt me wel leuk
In welk jaar hebben we dan eventueel zin in?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Misschien dat ik ook wel kan aansluiten.
2026quote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
In welk jaar hebben we dan eventueel zin in?
Sowieso stom dat het altijd retro moet zijn. Waarom niet eens een keer een toekomstige editie kijken?quote:
2032 of zo.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Sowieso stom dat het altijd retro moet zijn. Waarom niet eens een keer een toekomstige editie kijken?
Was het maar zo'n feest!quote:
Elke Slok Fijnquote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Misschien toch maar ESF aanpassen naar het AA forum (AAF).
1994 kwam uit de 'Random Year Generator"quote:
Wel iets dat een beetje modern is. Mag best 20 jaar oud zijn, maar ik heb geen zin in zo'n jaren 70-editiequote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
In welk jaar hebben we dan eventueel zin in?
2056 lijkt mij een leuke. Centennial editiequote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Sowieso stom dat het altijd retro moet zijn. Waarom niet eens een keer een toekomstige editie kijken?
Organisatie was heel slecht, Israël uiteraard weer te hoog, liedjes waren aan de bovenkant wel een stuk beter dan 2025, maar in de breedte wel heel matig. Wel een terechte en goede winnaar.quote:
De 10's edities heb ik nu al een paar keer gezien en geloof ik wel even. Misschien een gek idee maar een recente editie zoals 2022 lijkt mij ook wel leuk. Er zijn genoeg leuke inzendingen die we eigenlijk alweer vergeten zijn en we kunnen ons lekker ergeren aan de organisatie van Italiequote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Wel iets dat een beetje modern is. Mag best 20 jaar oud zijn, maar ik heb geen zin in zo'n jaren 70-editie
Belachelijk.quote:
Als je niet in Ierland kan winnen, heb je op een WK natuurlijk niets te zoeken.quote:
Waarom gaan we er dan heen?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als je niet in Ierland kan winnen, heb je op een WK natuurlijk niets te zoeken.
Bij 2022 weet ik al dat ik me ga ergeren aan van alles en nog wat, dus dan zou ik eerder kiezen voor een 2001 of zo waarvan ik niet zeker weet of ik die ooit gezien heb. Troep, maar voor mij nieuwe troep!quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De 10's edities heb ik nu al een paar keer gezien en geloof ik wel even. Misschien een gek idee maar een recente editie zoals 2022 lijkt mij ook wel leuk. Er zijn genoeg leuke inzendingen die we eigenlijk alweer vergeten zijn en we kunnen ons lekker ergeren aan de organisatie van Italie
Ik Top Gear.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:39 schreef H_T het volgende:
In ander nieuws: ik heb net Princess & the Frog gekeken
Wel eerst 4 punten pakken tegen Frankrijk en dan nu verliezen van Ierland.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als je niet in Ierland kan winnen, heb je op een WK natuurlijk niets te zoeken.
Met Team Clarkson of een van de nieuwe?quote:
Ik kijk eerst wel of er animo is. Anders zet ik morgen gewoon een film op.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Bij 2022 weet ik al dat ik me ga ergeren aan van alles en nog wat, dus dan zou ik eerder kiezen voor een 2001 of zo waarvan ik niet zeker weet of ik die ooit gezien heb. Troep, maar voor mij nieuwe troep!
Als ik meekijk dan he, dus hak gerust zelf een knoop door
2003 lijkt mij wel een leuk jaar van rond die periode.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Bij 2022 weet ik al dat ik me ga ergeren aan van alles en nog wat, dus dan zou ik eerder kiezen voor een 2001 of zo waarvan ik niet zeker weet of ik die ooit gezien heb. Troep, maar voor mij nieuwe troep!
Als ik meekijk dan he, dus hak gerust zelf een knoop door
..wat waarschijnlijk precies de reden is dat ik ze nog niet gezien hebquote:Op zaterdag 6 juni 2026 00:15 schreef NailQueen het volgende:
Wat ik mij nog herinner van de retro avonden is dan de begin 00's overspoeld werden met niemendalletjes en skyradiohits. Dus die sla ik liever over.
Wat vinden we van ESF 2012? Bekende winnaar (niet mijn favoriet maar wel een populaire), Russische oma's, Zeljko Joksimovic, dansende voetjes van Malta, schreeuwende keukenmeid van Albanië, ondergewaardeerde inzendingen van Duitsland en Italië en als gastland Azerbaijan die met veel geld smijdt maar geen budget had voor goede presentatoren.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 00:21 schreef H_T het volgende:
[..]
..wat waarschijnlijk precies de reden is dat ik ze nog niet gezien heb
Niks tegen de familie hequote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:46 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja maar dat is gewoon jouw familiealbum
Ik ben wel een klein beetje bang voor Ongehoord Nederland. De boot waar ik op sta is ook van Transgender Netwerk en die hadden van de week beef met ON. Als ON er vanmiddag ook is, dan zie ik het nog wel gebeuren dat ze juist onze boot belachelijk willen maken.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:03 schreef BillDauterive het volgende:
Vandaag is het de Utrecht Pride en ik sta weer op de boot. Dit keer is het boot 44. Het wordt live uitgezonden op RTV Utrecht, dus als jullie inschakelen,zien jullie me misschien wel dansen en zwaaien
Wat doet een ON in vredesnaam bij een pride?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ben wel een klein beetje bang voor Ongehoord Nederland. De boot waar ik op sta is ook van Transgender Netwerk en die hadden van de week beef met ON. Als ON er vanmiddag ook is, dan zie ik het nog wel gebeuren dat ze juist onze boot belachelijk willen maken.
Ja, dit.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat doet een ON in vredesnaam bij een pride?
Die paar boten eruit pikken die precies in het cliche beeld passen en die dan uitzenden. Zodat hun vaste kijkers weer kunnen zeggen ja zie je wel.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat had ik ook met mijn paspoort en rijbewijs een paar maanden terug. Op het paspoort en rijbewijs daarvoor was bril geen enkel probleemquote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:57 schreef NailQueen het volgende:
Ik moest een nieuwe pasfoto maken om mijn rijbewijs te verlengen. Ik draag een bril maar door een vreemde regel moest die af
En doordat je in een houding moet zitten sta ik er op met een dubbele kin. Ik heb geen dubbele kin
Nouja gelukkig hoef ik niet vaak mijn rijbewijs laten zien. En dan moet ik dus ook mijn bril afzetten
*meldtquote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:12 schreef zorro28 het volgende:
Met hoeveel brildragers zijn we hier wel niet?
*meldt niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:12 schreef zorro28 het volgende:
Idem.quote:
ESF is een intellectueel gezelschap.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:12 schreef zorro28 het volgende:
Alleen een zonnebril hier!quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:12 schreef zorro28 het volgende:
Ben jij ook een vieroog?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:12 schreef zorro28 het volgende:
Nicequote:
Je hebt eigenlijk gewoon een draadloze brilquote:
WiFi vision?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:58 schreef H_T het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk gewoon een draadloze bril
Zoietsquote:
Ik heb ze niet gezien gelukkigquote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jij uiteraard ook een goedemorgen en middag gewenst!quote:Op zondag 7 juni 2026 12:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik dacht even dat er Billie stond. Misschien moet ik ook maar een bril opzetten
Goedemiddagquote:Op zondag 7 juni 2026 12:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jij uiteraard ook een goedemorgen en middag gewenst!
Mooi. Dan kunnen we nu onze aandacht weer verleggen naar Ed Sheeran.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:36 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb het al even niet meer over ze gehad maar vanavond is het allerlaatste optreden van de K3 Originals![]()
Vanavond kunnen we live het afscheid meemaken
https://studio100.com/be-(...)nals-in-de-afas-dome
Als dat er had gestaan dan had @Fred_B er één nodig gehadquote:Op zondag 7 juni 2026 12:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik dacht even dat er Billie stond. Misschien moet ik ook maar een bril opzetten
Ik ben al voorzien, dus maak je geen zorgen.quote:Op zondag 7 juni 2026 14:08 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Als dat er had gestaan dan had @:Fred_B er één nodig gehad
We hebben nog een huidige K3quote:Op zondag 7 juni 2026 13:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooi. Dan kunnen we nu onze aandacht weer verleggen naar Ed Sheeran.
Ik had er weinig actieve herinneringen aan maar wat wordt er heerlijk slecht groots geacteerdquote:Op zondag 7 juni 2026 14:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En dit vind ik ook een mooi moment om de schatkamer te gebruiken en K3 en het magische medaillon te kijken
Dat is een flinke impuls qua kwaliteit van de muziek.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooi. Dan kunnen we nu onze aandacht weer verleggen naar Ed Sheeran.
quote:Op zondag 7 juni 2026 20:03 schreef sportfreak het volgende:
Arne Slot heeft er een concurrent bij als toekomstig bondscoach van Oranje
Ja, dat heeft toch wonderlijk lang geduurd allemaal.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:03 schreef sportfreak het volgende:
Arne Slot heeft er een concurrent bij als toekomstig bondscoach van Oranje
Dat dacht ik!quote:Op zondag 7 juni 2026 17:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is een flinke impuls qua kwaliteit van de muziek.
Ik sla deze keer even over!quote:Op zondag 7 juni 2026 22:09 schreef NailQueen het volgende:
K3 originals gaan zo live mensen. Ik zit er klaar voor (zelfs in mijn K3 Outfit)
https://www.youtube.com/live/fn-QhU8-MQQ?si=b3pa2KO6DJZz93nG
Dan zal ik eens meekijkenquote:Op zondag 7 juni 2026 22:09 schreef NailQueen het volgende:
K3 originals gaan zo live mensen. Ik zit er klaar voor (zelfs in mijn K3 Outfit)
Wel even traantje in mijn ooghoekquote:
Ja, is toch niet hetzelfde.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jawel maar niet met Karen, Kristel en Kathleen.
Nee, eigenlijk kunnen we wel stellen dat K3 gewoon klaar is. Dat is de enige juiste conclusie.quote:
Daar wil ik het toch even opnemen voor de huidige formatie want zij zijn nu gewoon K3. Het is niet onze K3 maar wel de K3 voor kinderen (en volwassen kinderen) van nu. En Hanne, Marthe en Julia doen het echt heel goed. Ga er maar aan staan. Ik doe het ze niet na.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk kunnen we wel stellen dat K3 gewoon klaar is. Dat is de enige juiste conclusie.
regenboogjurkje?quote:Op zondag 7 juni 2026 22:09 schreef NailQueen het volgende:
...tot er opeens weer heel veel centjes mee te verdienen vallen, denkt de cynicus in mijquote:Op zondag 7 juni 2026 23:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jawel maar niet met Karen, Kristel en Kathleen.
over 20 jaar 3 zeventigersquote:Op maandag 8 juni 2026 00:04 schreef H_T het volgende:
[..]
...tot er opeens weer heel veel centjes mee te verdienen vallen, denkt de cynicus in mij
Miguel Wiels (die van dat liedje) zei in een interview dat ze er een mooi zakcentje aan over hebben gehouden. Wat eigenlijk vrij logisch is. Maar ik geloof met de beste wil dat dit nooit de redenen is geweest.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:04 schreef H_T het volgende:
[..]
...tot er opeens weer heel veel centjes mee te verdienen vallen, denkt de cynicus in mij
Met rollators het podium op.quote:
Nog even pensioen veilig stellen.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Miguel Wiels (die van dat liedje) zei in een interview dat ze er een mooi zakcentje aan over hebben gehouden. Wat eigenlijk vrij logisch is. Maar ik geloof met de beste wil dat dit nooit de redenen is geweest.
Nou... het zal bij eventuele twijfel wellicht de doorslag hebben gegevenquote:Op maandag 8 juni 2026 09:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Miguel Wiels (die van dat liedje) zei in een interview dat ze er een mooi zakcentje aan over hebben gehouden. Wat eigenlijk vrij logisch is. Maar ik geloof met de beste wil dat dit nooit de redenen is geweest.
Klinkt tof Billiequote:Op maandag 8 juni 2026 13:20 schreef BillDauterive het volgende:
Billie's verslag van 1,5 dag Lille (Rijsel)
Een week of drie geleden appte een vriendin me. We hadden voor vorige week dinsdag afgesproken en ze zei dat haar favoriete band (Maruja) die dag in Lille zou optreden. “Kom, laten we naar Lille gaan! Het is 3 uur rijden, het valt wel mee”. Ze heeft wel vaker dit soort voorstellen en vroeg al eerder of ik mee ging voor een optreden in Keulen, Berlijn, Brussel, Dublin, Charleroi, Parijs en Londen en elke keer hield ik de boot af. Maar nu was het anders. Ik kon, ik heb voor de rest geen buitenlandse trips in de agenda staan en had van verschillende mensen goede verhalen over Lille gehoord.
Afgelopen dinsdag vertrokken we naar Tourcoing, een gemeente vlak boven Lille, omdat daar de concertzaal zit en die ene vriendin graag in de buurt van de concertzaal wilde slapen. We waren er in iets minder dan vier uur, want er stond weer eens file bij Antwerpen. De route er naar toe was eigenlijk best goed te doen en het voordeel aan Tourcoing is dat je gewoon gratis aan de straat kan parkeren.
Na het inchecken en een korte stop gingen we met de metro naar Lille en dat was al een mooie ervaring. De metro is zelfrijdend en dus kon je er voor kiezen om helemaal voor- of helemaal achterin de metro te zitten en zo de tunnel van een andere kant te zien. Erg leuk, al viel het uitzicht een beetje tegen omdat het wat donker was.
Aangekomen in Lille hebben we een rondje gelopen. De huizen en gevels zijn prachtig en voelen bijna Vlaams aan. Lange straten, grote kerken en overal bakkers. Het zonnetje scheen en uit de winkels kwam goede muziek. Oud-Lille is mooi en eigenlijk zijn we bijna alleen maar daar gebleven en na nog een rondje gingen we naar hôp[i], een brouwerij. We waren er iets voor openingstijd, maar dat vonden ze helemaal niet erg. Dat was misschien wel het hoogtepunt van de korte trip. Het bier was bijzonder lekker, de tapas smaakte ook goed, al vond ik de Maroilles-kaaskroketjes niet heel lekker ruiken. De muziek was ook nog eens precies mijn muziek. Franz Ferdinand, The White Stripes, The Black Keys, TV On The Radio. Ik herkende (bijna) alles en werd bij elk liedje een beetje enthousiaster, al kon dat ook door het bier komen.
Daarna gingen we meteen weer door naar Tourcoing, omdat we toch echt voor het concert kwamen. We hebben even met de merch-verkoper gepraat en hem bedankt dat we op de gastenlijst stonden. Het concert was - zoals altijd - geweldig en dat de zanger niet helemaal fit was, hielp daar aan mee. Eén van de liedjes werd uit de setlist geschrapt, waardoor de andere liedjes meer uitgesponnen werden. De opbouw naar een climax, maar ook de afbouw naar het einde, het was misschien wel een van mijn favoriete Maruja concerten. Het voorprogramma, Anne Hoser, was trouwens ook erg tof. De band was strak en de zangeres deed me af en toe een beetje aan Nina Hagen denken. Leuke opwarmer! Achteraf hebben we nog even met drie van de vier bandleden van Maruja gepraat. Erg sympathieke gasten. En ook leuk om te benoemen is dat de concertzaal vijf verschillende bieren op tap heeft en ik weer lekkere Franse biertjes kon drinken. Lille is de bierstad van Frankrijk en dat merk je overal in de regio, erg tof.
Na een matige nacht stonden we op tijd weer op. Ik ging de metro in, haalde boodschappen, kwam terug met de metro, zette het ontbijt klaar en deed mijn duolingo-lesjes en in de tussentijd was die ene vriendin van me ook net klaar in de badkamer en konden we ontbijten. Daarna gingen we weer richting Lille, om nog een stuk in de stad te zien. Dit keer liepen we een rondje om de citadel. Het park is mooi, maar eigenlijk was het net iets te lang. De dag ervoor hadden we ook al best wat gelopen en tijdens het concert stonden we een paar keer in de moshpit, dus was ons energiepijl niet erg hoog en zochten we weer een barretje op.
We kwamen bij Bierbuik terecht, een andere brouwerij in Lille. Het bier daar was ook lekker, maar niet zo lekker als de dag ervoor en omdat ik als enige mocht drinken (ik hoefde niet te rijden) hielden we het kort. We liepen nog een rondje door de stad totdat het begon te regenen. Buienradar voorspelde niet veel goeds voor het einde van de middag, dus deden we nog wat boodschappen en namen we de metro terug naar Tourcoing, om daar met de auto weer richting thuis te gaan.
Lille is een prachtige stad. We hebben er niet zoveel van gezien als gehoopt, maar met goed weer kan je lekker rondstruinen. En als bierliefhebber moet je echt een bezoekje brengen aan de stad. Hôp[i] was een van de leukste brouwerijen waar ik ooit geweest ben en dat zegt nog wel wat, want volgens untappd heb ik inmiddels al zo’n 40 bezocht. De Fransen zijn vriendelijk en spreken bijna allemaal Engels, als je zegt dat je ze niet begrijpt. Voor een klein uitstapje kan ik Lille iedereen aanraden en mocht de zaal in Tourcoing nog een keer zo’n goed optreden hebben, dan overweeg ik om er weer heen te gaan.
Ja, het was ook tofquote:Op maandag 8 juni 2026 17:00 schreef Meke het volgende:
[..]
Klinkt tof Billie![]()
![]()
Hoe kwamen jullie op de gastenlijst terecht?
Puntje van de stoel wedstrijd zo in een stadion met een sintelbaan eromheen en zonder publiek.quote:
Gelukkig is er zo midden in New York wel reclame voor Albert Heijn.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Puntje van de stoel wedstrijd zo in een stadion met een sintelbaan eromheen en zonder publiek.
Dan kun je gelijk een staatslot kopen.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gelukkig is er zo midden in New York wel reclame voor Albert Heijn.
Die doet al twee wedstrijden niet wat die normaal doet. Niet recht op de keeper en geen doelpunt.quote:
Ja die trainingsjacks vond ik ook al mensonterend lelijk.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:00 schreef Redefine het volgende:
Dat uitshirt ziet er ook uit alsof het shirt van Polen net iets te heet is gewassen en het rood uitgelopen is naar oranje.
Die zijn echt afgrijselijk ja. Welke blinde gek die ontworpen heeft...quote:Op maandag 8 juni 2026 21:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja die trainingsjacks vond ik ook al mensonterend lelijk.
Je bedoelt dat dit 0-0 blijft?quote:Op maandag 8 juni 2026 21:10 schreef Redefine het volgende:
Het is wel de wedstrijd van twee top verdedigers als bondscoaches tegen elkaar.
Ach bij de amateurs ligt de bal nog weleens in de sloot.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:12 schreef Redefine het volgende:
Altijd wel medelijden met de ballenjongens bij dit soort wedstrijden. Die moeten een heel eind lopen om de bal te halen op die sintelbaan.
Nou ja Koeman scoorde dan juist weer heel veel, dus dan zou het geen 0 - 0 moeten blijvenquote:
Of lek geprikt in een hek.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ach bij de amateurs ligt de bal nog weleens in de sloot.
@Luctor_et_Emergo alleen voor de spelers en reserves he. Dit hoef je niet aan te grijpen om het weer op een zuipen te zettenquote:Op maandag 8 juni 2026 21:15 schreef Fred_B het volgende:
Tijd voor de drinkpauze. Ook voor de reserves.
Dit is commercieel wel interessant inderdaad. Heel Nederland gaat naar de koelkast.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
@:Luctor_et_emergo alleen voor de spelers en reserves he. Dit hoef je niet aan te grijpen om het weer op een zuipen te zetten
Zo kan @Roger_Epiales gerust naar de koelkast lopen zonder iets te missen.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is commercieel wel interessant inderdaad. Heel Nederland gaat naar de koelkast.
Ja. En moet de dag erna werken, dus dat is al niet ideaal. Al is die derde wedstrijd om 01.00 vrijdagnacht. De enige wedstrijd die vroeger begint is dan weer op zaterdag dat het niet uitmaakt.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:16 schreef Fred_B het volgende:
Zondag begint het pas om 22 uur. Dan hebben we ook deze ongein om het nog later te maken.
Wat zijn die Oezbeken stil, wat zijn die Oezbeken stil, wat zijn die Oezbeken stilquote:
Ja, dat echte nachtwerk geloof ik wel. Zo geweldig vind ik dit WK op voorhand al niet.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. En moet de dag erna werken, dus dat is al niet ideaal. Al is die derde wedstrijd om 01.00 vrijdagnacht. De enige wedstrijd die vroeger begint is dan weer op zaterdag dat het niet uitmaakt.
En bij een 1/16e finale is de kans groot dat Nederland om 03.00 moet spelen
Helemaal niets in Tashkentquote:Op maandag 8 juni 2026 21:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat zijn die Oezbeken stil, wat zijn die Oezbeken stil, wat zijn die Oezbeken stil
Nee. Ik heb er ook nog totaal geen gevoel bij. Momenteel kan ik mij nog niet voorstellen dat ik veel ga kijken (op de gunstige tijden dan). Al kan dat straks nog veranderen.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat echte nachtwerk geloof ik wel. Zo geweldig vind ik dit WK op voorhand al niet.
Oranje trekt die Oezbeekse zijderoute helemaal uit elkaarquote:
Nou ja, zo ‘s avonds is het leuk als achtergrondgeluid natuurlijk.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. Ik heb er ook nog totaal geen gevoel bij. Momenteel kan ik mij nog niet voorstellen dat ik veel ga kijken (op de gunstige tijden dan). Al kan dat straks nog veranderen.
Niet alleen naar de koelkastquote:Op maandag 8 juni 2026 21:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is commercieel wel interessant inderdaad. Heel Nederland gaat naar de koelkast.
Voor een lekker frisse riesling moet je inderdaad even tijd makenquote:Op maandag 8 juni 2026 21:15 schreef Fred_B het volgende:
Tijd voor de drinkpauze. Ook voor de reserves.
Het is maar goed dat er extra pauzes zijn. Voor je het weet trekt iedereen tegelijk door en zit Texel weer aan het vasteland.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Niet alleen naar de koelkast:
[ afbeelding ]
Uitgezonderd deze wedstrijd dan qua geluid.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, zo ‘s avonds is het leuk als achtergrondgeluid natuurlijk.
Dan verzakken die huizen in Groningen nog meer.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is maar goed dat er extra pauzes zijn. Voor je het weet trekt iedereen tegelijk door en zit Texel weer aan het vasteland.
Ja, ongelofelijk. Alsof het boeit of dit een penalty was.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:35 schreef Redefine het volgende:
Zo'n troosteloze atmosfeer, maar er is dus blijkbaar wel een VAR.
Ja. Zijn standbeen werd daar toch onderuit getikt. Anders gaat die ook niet liggen in zo'n kansrijke positie.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ongelofelijk. Alsof het boeit of dit een penalty was.
Wat het best had kunnen zijn trouwens.
Ik was net op tijd thuis voor een grote regenbui losbarsttequote:
Gelukkig maarquote:Op maandag 8 juni 2026 21:44 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik was net op tijd thuis voor een grote regenbui losbarstte
Ter bevordering van de sfeer krijgen we er in de tweede helft nog haperend bij.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:42 schreef Fred_B het volgende:
En het is rust. Ik kijk al uit naar de analyse van Tina Nijkamp die heel verbaasd gaat zijn dat de kijkcijfers van dit onbenullige potje in deze ambiance tegenvallen.
Nog 10 minuten, dan regent het weer meters bier in de drinkpauze.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:05 schreef NailQueen het volgende:
Hey Sergey is hier. Thunder and lighting it's getting exciting
Die van 22.00 wel. Die van 01.00 vrijwel zeker niet. Tenzij ik dan niet kan slapen. Jij?quote:Op maandag 8 juni 2026 22:08 schreef Momo het volgende:
Gaan jullie kijken naar de wedstrijden van Nederland om 22:00 en 01:00 in de poule fase?
Nee, dat wordt me te laat hoor.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:08 schreef Momo het volgende:
Gaan jullie kijken naar de wedstrijden van Nederland om 22:00 en 01:00 in de poule fase?
Zondagquote:Op maandag 8 juni 2026 22:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, dat wordt me te laat hoor.
Die om 22 uur is op zaterdag? Dan zou het nog wel kunnen. Maar 1 uur is gewoon doordeweeks.
Ik twijfel al over die van 22:00, misschien enkel de eerste helft. Zondagavond en wekker gaat vroeg de dag erna. Maar als er muziek in de buurt is en toeters kan ik sowieso niet slapen.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die van 22.00 wel. Die van 01.00 vrijwel zeker niet. Tenzij ik dan niet kan slapen. Jij?
Ik moet dan ook de volgende dag weer vroeg op. Maar voor één dag is dat nog wel te doen.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik twijfel al over die van 22:00, misschien enkel de eerste helft. Zondagavond en wekker gaat vroeg de dag erna. Maar als er muziek in de buurt is en toeters kan ik sowieso niet slapen.
Oh, dan niet. Moet maandag gewoon naar kantoor.quote:
Ik denk het niet, die van 01u zijn we op vakantie in Engeland, dus scheelt weer een uurtjequote:Op maandag 8 juni 2026 22:08 schreef Momo het volgende:
Ik vind het wel leuk om de wedstrijden te kijken maar niet zó leuk dat ik daar speciaal om 01.00 uur mijn bed uit ga.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:08 schreef Momo het volgende:
Toen mocht ik van mijn ouders kijken. Werd ik speciaal wakker gemaaktquote:Op maandag 8 juni 2026 22:21 schreef Fred_B het volgende:
Op het WK 1994 was het nog iets heel bijzonders dat Nederland-Saudi Arabië om half twee ‘s nachts was.
Ik kan me eigenlijk helemaal niks, behalve de muziek-cd, daarvan herinneren.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:21 schreef Fred_B het volgende:
Op het WK 1994 was het nog iets heel bijzonders dat Nederland-Saudi Arabië om half twee ‘s nachts was.
Ja, bij ons ook. En net iets te hard juichen bij die goal uiteraard.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Toen mocht ik van mijn ouders kijken. Werd ik speciaal wakker gemaakt![]()
Om vervolgens een hele slechte wedstrijd te zien waarin Gaston Taument de meubelen moest redden.
Begon je toen al met drinken?quote:Op maandag 8 juni 2026 22:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk helemaal niks, behalve de muziek-cd, daarvan herinneren.
Hallo, ik ben Johan, en ik doe iets in de voetballerij.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk helemaal niks, behalve de muziek-cd, daarvan herinneren.
quote:Op maandag 8 juni 2026 22:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hallo, ik ben Johan, en ik doe iets in de voetballerij.
Die tijd heb ik ook in m'n geheugen jaquote:Op maandag 8 juni 2026 22:21 schreef Fred_B het volgende:
Nou ja wel zo slim om de doelpunten te bewaren voor het WK zelf.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:29 schreef Strani het volgende:
Nou, Oranje is erg effectief gebleken in het temperen van verwachtingen voor het WK. Heerlijk zonder enige druk naar Kansas City straks.
Jaja, daarmee begon het verzet tegen het gezag.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Die tijd heb ik ook in m'n geheugen jaIk mocht niet kijken, dus luisterde ik stiekem in bed naar de radio.
Die was nog een klasse of twaalf dommer.quote:
Precies, terechte penalty.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:37 schreef Redefine het volgende:
Bij die eerste handsbal kun je nog zeggen dat die bal ongelukkig erop valt, dus die zou je moeten laten gaan. Maar die tweede handsbal dan juist weer wel. Terwijl die juist wel binnen de zestien meter lijkt.
Nee.quote:
Daarom maken ze er maar een vrije trap van.quote:
HET IS EEN CHAOS IN DE STUDIOquote:Op maandag 8 juni 2026 22:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daarom maken ze er maar een vrije trap van.
Ach weet je, de regels zijn ook maar een richtlijn hè.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daarom maken ze er maar een vrije trap van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |