Klinkt alsof Peter Pannekoek begrijpt hoe het programma ooit bedoeld was.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:08 schreef golfer het volgende:
''Het zal geen college worden over één onderwerp, maar ik wil de kijker trakteren op een scala aan fragmenten die hopelijk inspireren, enthousiasmeren of emotioneren'', aldus de cabaretier.
Grappig. Ik vind colleges van vakgasten gelardeerd met fragmenten veel leuker dan een bn-er die een willekeurige collage fragmenten komt laten zien.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:53 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Klinkt alsof Peter Pannekoek begrijpt hoe het programma ooit bedoeld was.
Als niet zoveel Zomergasten-afleveringen waren verworden tot oersaaie hoorcolleges door figuren die zichzelf helemaal het einde vinden, had het programma misschien kunnen blijven bestaan.
Ik blijf nee zeggen tegen de uitnodigingen.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hopelijk wel 4 echt grote namen om het laatste seizoen mee af te sluiten. De mensen die steeds hebben afgehouden zullen toch ook wel beseffen dat t nu of nooit is
Deze ga ik wel (terug)kijken.quote:Op maandag 29 juni 2026 12:35 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Nasrah Habiballah, journalist en oud-correspondent Israël en de Palestijnse gebieden voor de NOS, is op zondag 2 augustus de tweede gast in ‘VPRO Zomergasten’. Janine Abbring interviewt haar aan de hand van door haar geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten.
‘Ik ben opgegroeid met twee culturen, de Nederlandse en de Palestijnse, en dus met twee werelden. Al vroeg leerde ik me aan te passen aan de wereld waarin ik mij op dat moment begaf, maar ook om daar met de blik van een buitenstaander naar te kijken. Dat hoop ik de kijkers op mijn Zomergastenavond ook mee te kunnen geven.’
Kijk de tweede aflevering van ‘VPRO Zomergasten’ zondag 2 augustus om 20.15 uur op NPO 2.
Dit boeit niemandquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:43 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Theatermaker en artiest Merel Pauw (Amsterdam, 1995) is op zondag 9 augustus de derde gast in VPRO Zomergasten. Janine Abbring interviewt haar aan de hand van door haar geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten. Pauw: ‘Mijn ideale televisieavond is zoals mijn identiteit: grenzeloos, absurd en vol angsten. Ik houd niet van kunst die de wereld laat zien zoals ‘ie is. Maar ik houd van kunst die de wereld groter maakt én je de wereld laat voelen, dus van fantasie en absurdisme.’
Merel Pauw is actrice, theatermaker en artiest. Sinds 2021 maakt ze muziek onder de naam Elmer. Pauw staat op de grootste Nederlandse festivals, waaronder Lowlands en Best Kept Secret, en ontving in 2025 de AFAS Edisons Pop in de categorie ‘Nieuwkomer’.
Niemand ben jij?quote:
Ik wel van zijn boeken.quote:
Gelukkig ook het laatste seizoen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:01 schreef Hugo_Treger het volgende:
Dit wordt met afstand het slechtste seizoen ooit. Redenen om te kijken? Nul.
ik zal sowieso af en toe wel kijken, maar ik had ook wat spectaculairder namen verwacht ja.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:01 schreef Hugo_Treger het volgende:
Dat deed je toch al niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:01 schreef Hugo_Treger het volgende:
We zullen je enorm missen als je niet kijkt.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:41 schreef DrDentz het volgende:
Sigrid Kaag 😐
Pure zelfkastijding als je daarnaar uren gaat zitten kijken
Griet was als een hond met een kwispelende staart die teveel fan was van haar gasten. Wat dat betreft is Janine iets afstandelijkerquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:20 schreef Kanaroe het volgende:
Leuke gasten, ik kijk uit naar Nasra Habiballah, dat vind ik een intrigerende vrouw.
So wie so leuk dat Janine Abbring het nog een keer presenteert, zij kan lekker fel worden en doorvragen naar mijn opinie
Griet Op De Beeck vond ik minder prettig als gastpresentator
Mooie vergelijkingquote:Op donderdag 2 juli 2026 15:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Griet was als een hond met een kwispelende staart die teveel fan was van haar gasten. Wat dat betreft is Janine iets afstandelijker
Inderdaad. Vrij onbekende gast.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jim van Os. Dat is er niet echt uitgaan met een bang
Moet nog beginnen Hugoquote:Op woensdag 22 juli 2026 16:21 schreef Hugo_Treger het volgende:
Ik hoor van mensen om mij heen dat de aflevering van afgelopen zondag behoorlijk slecht was, en die griet die interviewt (haar naam ben ik kwijt) nog slechter dan voorheen. Ik heb me over die oordelen geenszins verbaasd.
Leuk geprobeerd trolletje.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:21 schreef Hugo_Treger het volgende:
Ik hoor van mensen om mij heen dat de aflevering van afgelopen zondag behoorlijk slecht was, en die griet die interviewt (haar naam ben ik kwijt) nog slechter dan voorheen. Ik heb me over die oordelen geenszins verbaasd.
Pannekoek ook wel.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:33 schreef Droopie het volgende:
Ik zie het al, die Sam Dillemans heeft ADHD
Ik kende het nummer niet. Prachtig!quote:Op zondag 26 juli 2026 21:42 schreef golfer het volgende:
Maarten van Roozendaal.Veel te jong gestorven.
Juist daarom vind ik het leuk, denk ik.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is wel heel erg Peter Pannekoek.
Niet verkeerd maar ik zie m liever in het theater (kan nog veranderen)
Ik heb een ander nummer van hem op mijn uitvaart muzieklijst staan:quote:
Dat nummer ken ik wel! Ook prachtig.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb een ander nummer van hem op mijn uitvaart muzieklijst staan:
'Red mij niet'.
Nooit van gehoord, maar nu wel nieuwsgierig.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:03 schreef golfer het volgende:
Geweldige film: Manchester by the sea.
Terechte Oscars gewonnen.
Staat al een tijd op mijn lijstje, toch maar eens werk van maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:03 schreef golfer het volgende:
Geweldige film: Manchester by the sea.
Terechte Oscars gewonnen.
Ik ben er wel eens bij geweest en de hele setting zorgt er toch voor dat het indrukwekkend isquote:Op zondag 26 juli 2026 22:25 schreef golfer het volgende:
Wisseling van de wacht op Arlington.
Ik zou moeite hebben om mijn lachen in te houden.
Ooit de ceremonie gezien bij het Parlement in Athene? Ook vrij lachwekkend apartquote:Op zondag 26 juli 2026 22:25 schreef golfer het volgende:
Wisseling van de wacht op Arlington.
Ik zou moeite hebben om mijn lachen in te houden.
Ja en ook die bij Buckingham Palace.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ooit de ceremonie gezien bij het Parlement in Athene? Ook vrij lachwekkend apart
Nee, wel die zelfde pompomslofjes toen voor de kleinkinderen gekochtquote:Op zondag 26 juli 2026 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ooit de ceremonie gezien bij het Parlement in Athene? Ook vrij lachwekkend apart
Ik zat ook met open mond te kijken. Mannen van rubberquote:
Foxy Foxtrot met je elastieke benen.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zat ook met open mond te kijken. Mannen van rubber
Nee. Dat is een docu.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:10 schreef Droopie het volgende:
Is die film straks geen keuze van de gast? Gaat over de voormalige premier van Nieuw-Zeeland, wel leuke vrouw.
Wat is dat nou weerquote:
Toch een thema ontdekt. Alles gaat over tijdquote:
Volgens mij al een paar jaar niet meer, was te duurquote:Op zondag 26 juli 2026 23:10 schreef Droopie het volgende:
Is die film straks geen keuze van de gast? Gaat over de voormalige premier van Nieuw-Zeeland, wel leuke vrouw.
Ik dacht dat dat vorig jaar nog wel was, maar ga nu twijfelen.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij al een paar jaar niet meer, was te duur
Even opgezocht, vorig jaar ook niet. Vervangen door een documentairequote:Op zondag 26 juli 2026 23:35 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat vorig jaar nog wel was, maar ga nu twijfelen.
Het is geen 'instituut' meer. Ooit was het een eer. Toen kwamen de elitaire nitwits en haakte ik en met mij velen af met kijken.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hopelijk wel 4 echt grote namen om het laatste seizoen mee af te sluiten. De mensen die steeds hebben afgehouden zullen toch ook wel beseffen dat t nu of nooit is
Ik ga 'm gewoon maken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:58 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Schrijver Tommy Wieringa is op zondag 16 augustus de vierde gast in ‘VPRO Zomergasten’. Janine Abbring interviewt hem aan de hand van door hem geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten.
Wieringa: ‘Als het lukt om aan de hand van vrijdenkers, kunstenaars en vrijheidslievende kozakken de noodzaak van autonomie en verbeelding over te brengen, plus hartstocht en ontroering, dan is mijn televisieavond geslaagd.’
Kijk de vierde aflevering van ‘VPRO Zomergasten’ zondag 16 augustus om 20.15 uur op NPO 2. Lees meer op vpro.nl/zomergasten.
Zo, maar echt. Ik schrok hiervan. De schoenen gingen uit, ze deed haar voetjes in het zand, en Peter Pannekoek sneeuwde haar compleet onder. Ze was de regie helemaal kwijt. En tegelijk was Peter dan weer een ongelofelijk drukke losbol, die volgens mij een beetje knakte en brak onder de druk van 'ik ben een zomergast en het is live, ik moet nu presteren'. Hij haalde het op een gegeven moment ook aan in het gesprek. Maar dat was door de regie die hij overnam ("Nee ik wil het zeggen voor we gaan kijken want anders mis je context" / "Waar gaan we nu naartoe?") niet helemaal merkbaar. Toen Janine een random "Jij zei eens tegen mij"-tje aanhaalde omdat ze 'eens samen in een auto hebben gezeten' dacht ik, dit is veel te incrowd. Zij zit er niet lekker in.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:00 schreef Dutch_view het volgende:
Wat een vreselijk slechte interviewer is Janine toch ook
En nu weer terug naar je complothol héquote:Op maandag 27 juli 2026 04:05 schreef Pixelman het volgende:
Zomergasten, ik ben er niet rouwig om dat dit gedateerde programma verdwijnt. Lengte wordt verward met inhoud. Gisteren was weer een dieptepunt met een pannenkoek van een cabaretier.
Vwo + twee universitaire studies (weliswaar afgebroken). Intellectueel, daar kan je over discussiëren, maar dom lijkt 'ie me niet.quote:Op maandag 27 juli 2026 05:36 schreef Pixelman het volgende:
BN'ers die zich voordoen als intellectuelen. Brrrrrr .........
Dom is hij niet. Ik ben ook niet dom maar Nederland zit echt niet op mijn mening te wachten. Waarom denkt die ADHD'er dat zijn mening er wel toe doet?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:34 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Vwo + twee universitaire studies (weliswaar afgebroken). Intellectueel, daar kan je over discussiëren, maar dom lijkt 'ie me niet.
Jij bent ook geen programmamaker. Deze man heeft twee keer de oudejaarsconference gedaan met de hoogste kijkcijfers en waardering. Vult al jaren theaterzalen.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:49 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dom is hij niet. Ik ben ook niet dom maar Nederland zit echt niet op mijn mening te wachten. Waarom denkt die ADHD'er dat zijn mening er wel toe doet?
Ik hoor liever een topwetenschappers die weet waar hij over praat.
Laat hij dat dan blijven doen ipv de hele avond maar wat aan leuteren met die incapabele Janine.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jij bent ook geen programmamaker. Deze man heeft twee keer de oudejaarsconference gedaan met de hoogste kijkcijfers en waardering. Vult al jaren theaterzalen.
Waarom post je dit dan?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:49 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dom is hij niet. Ik ben ook niet dom maar Nederland zit echt niet op mijn mening te wachten. Waarom denkt die ADHD'er dat zijn mening er wel toe doet?
Ik hoor liever een topwetenschappers die weet waar hij over praat.
Er zit een knop op je afstandsbedieningquote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Laat hij dat dan blijven doen ipv de hele avond maar wat aan leuteren met die incapabele Janine.
Gelukkig heeft hij nog talloze andere betere boeken geschreven.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:11 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik ga 'm gewoon maken.
Ik vind Joe Speedboot een overrated kutboek.
Yes je hebt m gevondenquote:Op maandag 27 juli 2026 11:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even gewoon weer wat positiefs![]()
Bekijk deze YouTube-video
(misschien al gepost maar is ook zo mooi...)
Ik zat me ook al af te vragen of ik toen net ff weg was gelopen, kan het me ook niet herinnerenquote:Op maandag 27 juli 2026 10:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij hebben ze een fragmentje over moeten slaan.
Ik zag in de 'terugspeelband' op het einde Bill Burr langskomen, maar kan me niet herinneren dat we die gezien hebben.
Ach nog een paar weekjes, dan hoor je nooit meer wat van dat programmaatje.quote:Op maandag 27 juli 2026 05:36 schreef Pixelman het volgende:
BN'ers die zich voordoen als intellectuelen. Brrrrrr .........
quote:
De recensie op Sargasso net gelezen, dat vind ik zo slecht geschreven (ook al had ze het laten redigerenquote:Op maandag 27 juli 2026 11:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mijn recensie over de recensies:
- De Volkskrant:
'scherp en doorvoeld commentaar, het geeft precies mijn onrustige gevoel weer dat ik tijdens de 2 uur durende uitzending had: ze mochten elkaar niet zo, het klikte niet, het enthousiaste schooljongetje dat aan de strenge juf wil vertellen wat hij allemaal op tv had gezien. En de serieuze, trage juf die daar eigenlijk helemaal geen zin in heeft. Goed verwoorde recensie: 4 sterren"
- Het Parool:
'deze recensie is oppervlakkig en hoofdzakelijk slechts beschrijvend. En voegt dan ook weinig toe. Dat Peter na 2 uur los kwam door over zijn enthousiasme voor theater te praten, is niets nieuws, zeker gezien zijn bezoekjes aan Eva. Daar had Janine bijvoorbeeld ook mee kunnen beginnen.
Oppervlakkige, snel geschreven recensie: 2 sterren'
- Veronica Supergids:
"dit stukje tekst een recensie noemen is een belediging voor echte tv-recentisten. Het stukje tekst werd bovendien al tijdens de live uitzending van Zomergasten ingetypt. Wat overigens zomaar door AI gedaan zou kunnen zijn: 1 ster voor de moeite'
Zo geniaal, echt! Zoiets gaan we nooit meer zien...quote:
Nee joh, niet zo serieus man.Wantquote:Op maandag 27 juli 2026 12:59 schreef Mike het volgende:
Het is legendarisch, dat fragment van Waardenberg & de Jong, maar in de zaal zelf was het dat niet altijd. Handtassen die uitgestrooid werden over de zaal, jassen uit de garderobe die overal lagen...het is bijzonder om mee te maken, maar voor sommige mensen voornamelijk achteraf leuk.
Nou, dit was echt nog in de begintijd van hun populariteit. Ze waren net doorgebroken met hun vorige programma en ze deden toen dit soort stunts nog niet. Als je na Jool Hul naar ze toeging, dan kon je inderdaad wat gedoe in de zaal verwachten. Ik werkte in die tijd in een theater (waar ze Naggelwauz hebben opgenomen) en het waren echt de spullen van het publiek die door de zaal vlogen.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee joh, niet zo serieus man.Want
- 1: de mensen wisten dat zoiets kon gebeuren Waardenberg en De Jong hadden al een reputatie dat ze dit soort dingen deden
- 2: die jassen uit de garderobe zijn mogelijk niet echt... dat was gewoon een berg jassen die klaar lagen, zo snel pak je echt niet zo'n berg uit de garderobe die altijd een klere-eind weg is. En die tassen, weet jij veel dat waren misschien mensen die meespeelden met de act.
- 3: maar dan nog: het is THEATER en daar hoort bij dat je een onderdeel uitmaakt van de act. In ieder geval bij dit type theater. Wat is het ergste dat er gebeurd is? Dat je na de voorstelling wat spulletjes uit je tassie moet oprapen? Boeie. Dan moet je niet naar het theater gaan maar gewoon naar de film of zo. Ook geen probleem hoor
Mee eens. En daarom waren ze ook zo vernieuwend. Want dat heb je in het theater: vernieuwing, de grens opzoeken. Sommigen noemen dat 'kunst'.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind het wat te kort door de bocht om te zeggen dat je dan maar niet naar het theater moet gaan...er was tot dan toe toch wel een ongeschreven wet dat je gewoon met je jas en handtas weer naar huis kon gaan na een voorstelling zonder dat er iemand aan had gezeten.
Dit soort verhalen maken het waar mogelijk nog beter.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Nou, dit was echt nog in de begintijd van hun populariteit. Ze waren net doorgebroken met hun vorige programma en ze deden toen dit soort stunts nog niet. Als je na Jool Hul naar ze toeging, dan kon je inderdaad wat gedoe in de zaal verwachten. Ik werkte in die tijd in een theater (waar ze Naggelwauz hebben opgenomen) en het waren echt de spullen van het publiek die door de zaal vlogen.
Ik vind het wat te kort door de bocht om te zeggen dat je dan maar niet naar het theater moet gaan...er was tot dan toe toch wel een ongeschreven wet dat je gewoon met je jas en handtas weer naar huis kon gaan na een voorstelling zonder dat er iemand aan had gezeten.
Geweldige beelden.quote:
Niet zo lang geleden weer eens herkeken. Wat een film.quote:
Destijds in de bioscoop bekeken. Maakte enorme indruk op mij als (bonus)zoon van een journalist.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:38 schreef mitt het volgende:
Niet zo lang geleden weer eens herkeken. Wat een film.
The Wanted 18.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Die film over de koeieneens zien of ik die ergens te kijken is
Dankuquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:05 schreef golfer het volgende:
[..]
The Wanted 18.
Netflix en Amazon Prime schijnen het te hebben.
1x in 2004 in Turkije. Dan wel in een hotel. Gelukkig met groot zwempark .quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:30 schreef golfer het volgende:
All inclusief. Prachtige beelden.
En van z'n never nooit niet dat ik ooit op zo'n drijvend flatgebouw met vakantie ga.
Twee keer 2-3 dagen aan het einde van een rondreis. Beide keren geen succesquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:33 schreef borisz het volgende:
[..]
1x in 2004 in Turkije. Dan wel in een hotel. Gelukkig met groot zwempark .
Maar een weekje was wel genoeg.
Ik snap waarom het geweldig is, maar niet voor mij.
Nee hoor. Daar heeft Janine niks mee te maken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:58 schreef loveli het volgende:
Janine Abbring presenteert het allerlaatste seizoen van VPRO Zomergasten.
Met een andere presentator had dit niet het laatste seizoen van VPRO Zomergasten hoeven zijn.
Janine komt van Windesheim, dan heb ik nog meer intellectueel niveau 🧐quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
2 minuten volgehouden
Beide dames hebben geen diepgang en intellectueel nivo
Wat heeft de VPRO daarmee te maken?quote:
En het is ook totale onzin en een leeg statementquote:Op maandag 3 augustus 2026 00:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat heeft de VPRO daarmee te maken?
Het is voor sommigen echt nooit goed.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
2 minuten volgehouden
Beide dames hebben geen diepgang en intellectueel nivo
Jawel, een andere presentator zou het programma wellicht aantrekkelijker gemaakt kunnen hebben voor de politieke machthebbers waardoor het dan zou kunnen blijven bestaan.quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor. Daar heeft Janine niks mee te maken.
Het besluit tot de bezuinigingen bij de NPO was genomen zonder dat Janine op dat moment de presentator was. Dus complete onzin.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:10 schreef wuuht het volgende:
Jawel, een andere presentator zou het programma wellicht aantrekkelijker gemaakt kunnen hebben voor de politieke machthebbers waardoor het dan zou kunnen blijven bestaan.
Alsof “politieke machthebbers” bepalen welke programma’s wel of niet uitgezonden mogen worden. Die zetten bezuinigingen door en daarvan is dit een van de slachtoffers. Er zijn natuurlijk partijen die graag programma’s en presentatoren kwijt willen (ik heb het nu niet over ON die de journalistieke regels maar blijven negeren)quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:10 schreef wuuht het volgende:
[..]
Jawel, een andere presentator zou het programma wellicht aantrekkelijker gemaakt kunnen hebben voor de politieke machthebbers waardoor het dan zou kunnen blijven bestaan.
Deel 2 ook toch? Moet je stream 2 kiezen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:03 schreef Martinello het volgende:
Voor de liefhebbers: een deel van één van de meest legendarische Zomergasten-afleveringen ooit, namelijk die met Ischa Meijer als gast, staat nu op de Schatkamer: https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029889931
Wat mij betreft puur genieten.
Bedankt, dat had ik nog niet gezien 👍quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Deel 2 ook toch? Moet je stream 2 kiezen.
Er is een Schatkamer-topicreeks elders op FOK!, misschien ook de moeite waard om doorheen te neuzenquote:Op maandag 3 augustus 2026 23:03 schreef Martinello het volgende:
Voor de liefhebbers: een deel van één van de meest legendarische Zomergasten-afleveringen ooit, namelijk die met Ischa Meijer als gast, staat nu op de Schatkamer: https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029889931
Wat mij betreft puur genieten.
Nee, dat is al vanaf vorig seizoen afgeschaft.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Doen ze geen film meer naar afloop? Of de Wiki is niet bijgewerkt.
Je kent haar goed?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 10:15 schreef DrDentz het volgende:
[ tiktok ]
Wat is dit nou weer voor een engerd :/
Volgens mij al wat langerquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, dat is al vanaf vorig seizoen afgeschaft.
Nee:quote:
quote:Sinds 2025 is de vaste keuzefilm op NPO 2 vervangen door een door de gast gekozen documentaire of muziekuitvoering. Deze wordt in de regel een dag later uitgezonden op NPO 2 Extra.
vanaf vorig seizoen zou dit jaar voor het eerst zijn, vorig seizoen was het ook niet [/mierenneuken]quote:
Is.quote:Op zondag 9 augustus 2026 20:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ken 'r eigenlijk alleen met plaksnor bij de Slimste Mens
edit: ohja, was de dochter van George van Houts
How to make small talkquote:Op zondag 9 augustus 2026 20:29 schreef Droopie het volgende:
Woe weet hoe deze documentaire serie ook al weer heet..
Die hele serie is namelijke keigrappigvolgens mij was het een HBO original
How to Make Small Talk" is the first episode of the comedy-documentary TV series How To with John Wilson, created by John Wilson. Released on October 23, 2020 on HBO, the 29-minute episode follows Wilson as he explores the awkward art of casual conversation in New York City.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/How_To_with_John_Wilsonquote:Op zondag 9 augustus 2026 20:29 schreef Droopie het volgende:
Woe weet hoe deze documentaire serie ook al weer heet..
Die hele serie is namelijke keigrappigvolgens mij was het een HBO original
Er totale doorgedraaide complete wap is een juistere omschrijving.quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:02 schreef golfer het volgende:
Papa George van Houts is wel een beetje een wappie geworden.
Ben nog niet weggezapt dit keer, dus wel mee eensquote:
Interessant op zijn minst.quote:
Ze komt er tegelijkertijd zelf ook achter.quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:30 schreef StephanL het volgende:
Ik zie een verband tussen al die filmpjes. Blote mensen
Er gaat voor mij een hele nieuwe wereld open..quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:30 schreef NoCigar het volgende:
Prima dame verder, maar ook niet heel verrassende keuzes: Peaches, Under the skin.
Nee hoor. Een twijfelende en soms onzekere vrouw die worstelt met haar identiteit en seksualiteit.quote:
Al was dit spel ook al weer 10 jaar oud.quote:Op zondag 9 augustus 2026 22:16 schreef golfer het volgende:
Nu heb ik wel een beetje een generatiekloof. Gamen in Zomergasten.
Realiseer mij dat ze ook stukken jonger is dan mijn (bonus)kinderen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 9 augustus 2026 23:00 schreef Chillegast het volgende:
Ik heb vorig jaar een optreden van haar gezien. Als oude lul kan ik zeggen dat het een waanzinning stampend feest was.
Het was de hele show, laatste avond van de Nijmeegse schouwburg voor de grote verbouwing. De tent mocht (letterlijk) worden afgebroken en zo een feestje was het ook.quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Met deze muziek is ook helemaal niets mis, tekst niet en de muziek al helemaal niet.
Ja, ik vond dat ze 1x echt de fout in ging ergens in het begin. Dat Merel na een halve zin nog in haar hoofd bezig was om die af te maken en er even over na te denken (waarom kijken mensen naar boven als ze nadenken?quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:32 schreef Mike het volgende:
Ik vond het ook een mooie avond. Soms ondanks Merel want ik vond d'r ondanks dat ze 31 is soms ook gewoon een onzekere puber die moeilijke woorden gebruikt die ze niet volledig begrijpt. Met interessante fragmenten ontstond een boeiend gesprek en daar mag Janine ook wel eens een compliment voor krijgen.
Ik heb vanaf 1988 vrijwel alle uitzendingen helemaal gezien.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:00 schreef Remco het volgende:
Zap al jaren even 5 minuutjes langs zomergasten. Gisteren is de eerste keer dat ik ben blijven hangen. Erg boeiend gesprek.
Een leuke frisse boeiende zomergasten uitzending weer eens, die van vorige week heb ik overgeslagen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:57 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Een paar (vrijwel allemaal positieve) recensies:
Het Parool: Zomergast Merel Pauw ging voortdurend de diepte in, over seks, angst en de dood
De Volkskrant: Het openhartige getwijfel van Merel Pauw leverde een bijzonder mooie ‘Zomergasten’ op
Trouw: Een originele Zomergasten met Merel Pauw, toffe vogel
NRC (achter betaalmuur): Zomergast Merel Pauw lijkt overal wel over te willen praten.
Sargasso: Mag ik hier eeuwig over twijfelen?
quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:35 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind haar onaantrekkijk. Ze praat veel over seks en geilheid maar kan me daar bij haar weinig bij voorstellen. Heb dan liever een type Chantal Jansen.
Ik vond het, ook gamer zijnde, erg leuk om eens een game voorbij te zien komen!quote:Op zondag 9 augustus 2026 22:16 schreef golfer het volgende:
Nu heb ik wel een beetje een generatiekloof. Gamen in Zomergasten.
Realiseer mij dat ze ook stukken jonger is dan mijn (bonus)kinderen.
Hier hetzelfde.quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er gaat voor mij een hele nieuwe wereld open..
Zolang ze niet over politiek gaat praten, vind ik haar een sympathiek mens.
Muziek vind ik wel echt lekker, maar de teksten doen er wat mij betreft (helaas) afbreuk aan (ik heb ook nog enkele andere nummers geluisterd).quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Met deze muziek is ook helemaal niets mis, tekst niet en de muziek al helemaal niet.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:49 schreef golfer het volgende:
Nog een recensie:
Humo: Het leuke aan ‘Zomergasten’ is dat je al eens kennis maakt met een interessant iemand, zoals nu weer Elmer
quote:Niet alleen is de muzikale invloed duidelijk, ook bewonderde Pauw Peaches’ lef om ‘raar, vies en lelijk’ te durven zijn, terwijl ik dat toch ook al 39 jaar ben, zonder het minste lef bovendien, laat staan bewondering.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:35 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind haar onaantrekkijk. Ze praat veel over seks en geilheid maar kan me daar bij haar weinig bij voorstellen. Heb dan liever een type Chantal Jansen.
Ik vond wel dat ze erg in hokjes aan het denken/praten was en dat stoorde me wel een beetje, maar van die 'arrogantie verpakt als begrip', dat zie ik echt helemaal niet zoquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:34 schreef Loohcs het volgende:
Blijkbaar in tegenstelling tot meerderheid hier vond ik juist moeilijk vol te houden. Ja mss af en toe prikkelend, maar voor mij niet op een goede manier. Dat stugge identiteitsdenken constant: "als queer", "als vrouw", "als onzekere man", "als white privilege", "als man van kleur"...ik word daar moe van.
En zij had 't dan bijna allemaal door hoe de mensen denken en waarom ze dingen zeggen ondertussen voor de vorm wat onzekerheid acterend Bij dat dave chapelle fragment ook: drie redenen waarom ze het er eigenlijk mee oneens was (en ze wist ook nog namen van transgender-activisten van kleur), maar toch had ze begrip want zij had de wijsheid om te zien waarom hij het zei, en was het zelfs een les voor haar. Een soort arrogantie verpakt als begrip. Zo van: "hij weet zelf niet hoe hij er naast zit op bepaald punten, maar ik zie dat allemaal wel en weet ook hoe 't komt".
Je hebt vanaf 2016 nooit meer gekeken, dus jou eeuwige getrol in de Zomergasten topics wordt door niemand serieus genomen.quote:
Zo, jij ook een fijne zondag. Waar haal je dat jaartal vandaan?quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt vanaf 2016 nooit meer gekeken, dus jou eeuwige getrol in de Zomergasten topics wordt door niemand serieus genomen.
Mijn fout. Hemmerechts was zomergast in 2000. Dus blijkbaar heb jij daarna al niet meer gekeken.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:05 schreef Hugo_Treger het volgende:
Waar haal je dat jaartal vandaan?
Hoe weet je dat het in verval is als je niet weet wanneer het gepiekt heeft?quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:40 schreef Hugo_Treger het volgende:
Ik zie het verval van het programma met lede ogen aan. Wanneer heeft het gepiekt? Dat weet ik niet, maar het ging definitief bergafwaarts nadat Hemmerechts een uitgebreid fragment van Monsterfotzen 2 liet zien.
Prachtig fragment.quote:
Gewoon focussen op wat hij vertelt en laat zien.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:01 schreef Firuze60 het volgende:
Vind de gekozen tv-fragmenten prima, maar ik kan zo slecht over Tommy Wieringa, dat zalvende..brrrrr
90% vd de mensen op X zijn het niet met je eens.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Hij blijkt nog fijner mens dan dat ik al dacht
Ik ben het met 90% van de mensen op x niet eensquote:Op zondag 16 augustus 2026 21:14 schreef Blues het volgende:
[..]
90% vd de mensen op X zijn het niet met je eens.
Boksquote:Op zondag 16 augustus 2026 21:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben het met 90% van de mensen op x niet eens
Waarom zou je je überhaupt met X bezighoudenquote:Op zondag 16 augustus 2026 21:14 schreef Blues het volgende:
[..]
90% vd de mensen op X zijn het niet met je eens.
Technologische vooruitgang is wat mij betreft de enige hoop. Van gedragsverandering moeten we het niet hebben vrees ik. Niemand wil horen dat ze iets moeten laten voor een probleem dat ze nu (nog) niet urgent voelen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:25 schreef Firuze60 het volgende:
Ik denk dan weer, je hebt helemaal niks aan doemdenkers, je hebt veel meer aan creatieve doeners.
True, niet op de snelweg gaan zitten maar natuurkunde gaan studerenquote:Op zondag 16 augustus 2026 21:25 schreef Firuze60 het volgende:
Ik denk dan weer, je hebt helemaal niks aan doemdenkers, je hebt veel meer aan creatieve doeners.
Tommy is volledig okayquote:Op zondag 16 augustus 2026 21:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Hij blijkt nog fijner mens dan dat ik al dacht
Hoezo, gelukkig?quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
Gelukkig nooit een boek van die man gekocht of gelezen. Hij heeft geen herinnering aan schuldgevoel, ok dan.
En wat is jouw probleem dat je hier zo desperaat om aandacht vraagt?quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
Gelukkig nooit een boek van die man gekocht of gelezen. Hij heeft geen herinnering aan schuldgevoel, ok dan.
Wat een geweldige moeder van dat vriendjequote:Op zondag 16 augustus 2026 21:51 schreef golfer het volgende:
Vreselijk, die jongen met Gilles de la Tourette.
Omdat hij eerder op tv was dan dat ie een boek had uitgegeven. En kennelijk zelfs de kritieken mij nooit hebben aangetrokken om er eentje te kopen.quote:
Voor 1995? Vertel, waar was hij op tv?quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat hij eerder op tv was dan dat ie een boek had uitgegeven. En kennelijk zelfs de kritieken mij nooit hebben aangetrokken om er eentje te kopen.
Lees de tweede zin.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor 1995? Vertel, waar was hij op tv?
Onzin.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:00 schreef Firuze60 het volgende:
Omdat hij eerder op tv was dan dat ie een boek had uitgegeven.
Hoezo? Ik zeg dat ik toen al dacht dat lijkt mij geen boek om te gaan lezen en nadat ie dat zalvende toontje op tv deed al helemaal niet. Maar kennelijk zijn ze erg boeiend.quote:
Nieuwsgierigheidquote:Op zondag 16 augustus 2026 21:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom zou je je überhaupt met X bezighouden
En wat is jouw probleem dat je naar aandacht vraagt?quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik zeg dat ik toen al dacht dat lijkt mij geen boek om te gaan lezen en nadat ie dat zalvende toontje op tv deed al helemaal niet. Maar kennelijk zijn ze erg boeiend.
Huh?quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En wat is jouw probleem dat je naar aandacht vraagt?
Dit is de realiteit.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:36 schreef Firuze60 het volgende:
Lekker man, stukje oorlogspropoganda..
Jij ziet liever de propaganda van Poetin?quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:36 schreef Firuze60 het volgende:
Lekker man, stukje oorlogspropoganda..
Liever helemaal geen oorlogspropoganda van welke kant ook. En dat poeppraat van Tommy trek ik niet.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij ziet liever de propaganda van Poetin?
Dus je bent gestopt met kijken?quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:46 schreef Firuze60 het volgende:
En dat poeppraat van Tommy trek ik niet.
Alle gesprekken met deze interviewster lopen moeizaamquote:Op zondag 16 augustus 2026 22:51 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het gesprek wel vaak wat moeizaam lopen of ligt dat aan mij?
Nee man, anders mag ik niet meer meepraten, vraag jou toch ook niet als je afhaakt? Bovendien heb ik al gezegd, ik kijk voor de tv-fragmenten..quote:
Ik kijk niet met zoveel tegenzin en negatieviteit als jij naar een zomergast, dus heb geen reden om af te haken.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:57 schreef Firuze60 het volgende:
Nee man, anders mag ik niet meer meepraten, vraag jou toch ook niet als je afhaakt?
Goed van jou, zeg..quote:Op zondag 16 augustus 2026 23:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kijk niet met zoveel tegenzin en negatieviteit als jij naar een zomergast, dus heb geen reden om af te haken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |