abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:08:53 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220953542
Janine Abbring presenteert VPRO Zomergasten 2026. Janine Abbring presenteert het allerlaatste seizoen van VPRO Zomergasten. Ze was tussen 2017 en 2022 al te zien als vaste interviewer van het programma.

Van 26 juli tot en met 30 augustus is VPRO Zomergasten elke zondagavond live te zien op NPO 2 en NPO Start.

Cabaretier en programmamaker Peter Pannekoek is de eerste gast van het laatste seizoen van Zomergasten.

''Het zal geen college worden over één onderwerp, maar ik wil de kijker trakteren op een scala aan fragmenten die hopelijk inspireren, enthousiasmeren of emotioneren'', aldus de cabaretier.

[ Bericht 15% gewijzigd door golfer op 03-06-2026 22:06:49 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:38:25 #2
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220953983
Leuke 1e gast.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220954155
quote:
3s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:08 schreef golfer het volgende:

''Het zal geen college worden over één onderwerp, maar ik wil de kijker trakteren op een scala aan fragmenten die hopelijk inspireren, enthousiasmeren of emotioneren'', aldus de cabaretier.
Klinkt alsof Peter Pannekoek begrijpt hoe het programma ooit bedoeld was.
Als niet zoveel Zomergasten-afleveringen waren verworden tot oersaaie hoorcolleges door figuren die zichzelf helemaal het einde vinden, had het programma misschien kunnen blijven bestaan.
  maandag 29 juni 2026 @ 12:35:51 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221181227

Nasrah Habiballah, journalist en oud-correspondent Israël en de Palestijnse gebieden voor de NOS, is op zondag 2 augustus de tweede gast in ‘VPRO Zomergasten’. Janine Abbring interviewt haar aan de hand van door haar geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten.
‘Ik ben opgegroeid met twee culturen, de Nederlandse en de Palestijnse, en dus met twee werelden. Al vroeg leerde ik me aan te passen aan de wereld waarin ik mij op dat moment begaf, maar ook om daar met de blik van een buitenstaander naar te kijken. Dat hoop ik de kijkers op mijn Zomergastenavond ook mee te kunnen geven.’
Kijk de tweede aflevering van ‘VPRO Zomergasten’ zondag 2 augustus om 20.15 uur op NPO 2.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221181334
Ik herkende Nasrah bijna niet met haar haren los. Pannekoek en Habibalah, leuke lui, ik ga kijken. ^O^
pi_221183913
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:53 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Klinkt alsof Peter Pannekoek begrijpt hoe het programma ooit bedoeld was.
Als niet zoveel Zomergasten-afleveringen waren verworden tot oersaaie hoorcolleges door figuren die zichzelf helemaal het einde vinden, had het programma misschien kunnen blijven bestaan.
Grappig. Ik vind colleges van vakgasten gelardeerd met fragmenten veel leuker dan een bn-er die een willekeurige collage fragmenten komt laten zien.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_221183928
Hopelijk wel 4 echt grote namen om het laatste seizoen mee af te sluiten. De mensen die steeds hebben afgehouden zullen toch ook wel beseffen dat t nu of nooit is
  maandag 29 juni 2026 @ 19:19:29 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221184184
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hopelijk wel 4 echt grote namen om het laatste seizoen mee af te sluiten. De mensen die steeds hebben afgehouden zullen toch ook wel beseffen dat t nu of nooit is
Ik blijf nee zeggen tegen de uitnodigingen. :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_221195859
Rapper Elmer. Ja jammer. Dat wordt in de categorie muziek geen Spinvis of Lucky Fonz dus

https://www.rtl.nl/boulev(...)ast-vpro-zomergasten
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:05:19 #10
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221195873
quote:
3s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:35 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]

Nasrah Habiballah, journalist en oud-correspondent Israël en de Palestijnse gebieden voor de NOS, is op zondag 2 augustus de tweede gast in ‘VPRO Zomergasten’. Janine Abbring interviewt haar aan de hand van door haar geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten.
‘Ik ben opgegroeid met twee culturen, de Nederlandse en de Palestijnse, en dus met twee werelden. Al vroeg leerde ik me aan te passen aan de wereld waarin ik mij op dat moment begaf, maar ook om daar met de blik van een buitenstaander naar te kijken. Dat hoop ik de kijkers op mijn Zomergastenavond ook mee te kunnen geven.’
Kijk de tweede aflevering van ‘VPRO Zomergasten’ zondag 2 augustus om 20.15 uur op NPO 2.
Deze ga ik wel (terug)kijken.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:43:16 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221196093

Theatermaker en artiest Merel Pauw (Amsterdam, 1995) is op zondag 9 augustus de derde gast in VPRO Zomergasten. Janine Abbring interviewt haar aan de hand van door haar geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten. Pauw: ‘Mijn ideale televisieavond is zoals mijn identiteit: grenzeloos, absurd en vol angsten. Ik houd niet van kunst die de wereld laat zien zoals ‘ie is. Maar ik houd van kunst die de wereld groter maakt én je de wereld laat voelen, dus van fantasie en absurdisme.’

Merel Pauw is actrice, theatermaker en artiest. Sinds 2021 maakt ze muziek onder de naam Elmer. Pauw staat op de grootste Nederlandse festivals, waaronder Lowlands en Best Kept Secret, en ontving in 2025 de AFAS Edisons Pop in de categorie ‘Nieuwkomer’.
Poef.....gone! ©golfer
pi_221202806
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:43 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]

Theatermaker en artiest Merel Pauw (Amsterdam, 1995) is op zondag 9 augustus de derde gast in VPRO Zomergasten. Janine Abbring interviewt haar aan de hand van door haar geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten. Pauw: ‘Mijn ideale televisieavond is zoals mijn identiteit: grenzeloos, absurd en vol angsten. Ik houd niet van kunst die de wereld laat zien zoals ‘ie is. Maar ik houd van kunst die de wereld groter maakt én je de wereld laat voelen, dus van fantasie en absurdisme.’

Merel Pauw is actrice, theatermaker en artiest. Sinds 2021 maakt ze muziek onder de naam Elmer. Pauw staat op de grootste Nederlandse festivals, waaronder Lowlands en Best Kept Secret, en ontving in 2025 de AFAS Edisons Pop in de categorie ‘Nieuwkomer’.
Dit boeit niemand
  woensdag 1 juli 2026 @ 10:57:22 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221203269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 09:30 schreef DrDentz het volgende:

Dit boeit niemand
Niemand ben jij?
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 1 juli 2026 @ 10:58:23 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221203275

Schrijver Tommy Wieringa is op zondag 16 augustus de vierde gast in ‘VPRO Zomergasten’. Janine Abbring interviewt hem aan de hand van door hem geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten.
Wieringa: ‘Als het lukt om aan de hand van vrijdenkers, kunstenaars en vrijheidslievende kozakken de noodzaak van autonomie en verbeelding over te brengen, plus hartstocht en ontroering, dan is mijn televisieavond geslaagd.’
Kijk de vierde aflevering van ‘VPRO Zomergasten’ zondag 16 augustus om 20.15 uur op NPO 2. Lees meer op vpro.nl/zomergasten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_221203330
Ugh, geen fan van Wieringa
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  woensdag 1 juli 2026 @ 16:29:33 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221206032
quote:
12s.gif Op woensdag 1 juli 2026 11:08 schreef mitt het volgende:
Ugh, geen fan van Wieringa
Ik wel van zijn boeken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_221206250
Dit wordt met afstand het slechtste seizoen ooit. Redenen om te kijken? Nul.
pi_221206370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:01 schreef Hugo_Treger het volgende:
Gelukkig ook het laatste seizoen.
pi_221207409
quote:
ik zal sowieso af en toe wel kijken, maar ik had ook wat spectaculairder namen verwacht ja.

Gokje voor de laatste zomergast: Peter van Ingen?
  woensdag 1 juli 2026 @ 19:33:32 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221207996
quote:
Dat deed je toch al niet.
Je komt hier enkel om te kunnen trollen. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_221212584
Sigrid Kaag 😐
Pure zelfkastijding als je daarnaar uren gaat zitten kijken
  donderdag 2 juli 2026 @ 11:48:57 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221214374

Internationaal onderhandelaar en oud-politicus Sigrid Kaag (Rijswijk, 1961) is op zondag 23 augustus de vijfde gast in VPRO Zomergasten. Janine Abbring interviewt haar aan de hand van de door haar geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten. Kaag: 'Wat ik belangrijk vind voor deze avond, is het verhaal over onze gedeelde menselijkheid. Uiteindelijk is dat toch waar we allemaal op teruggeworpen worden: wie we zijn als mensen, onze feilbaarheid. Ik hoop dat we inzien dat mensen ver weg dezelfde dromen hebben als wij.'

Sigrid Kaag is voormalig vicepremier en minister van Financiën en was ondersecretaris-generaal van de Verenigde Naties. Momenteel is ze Associate Professor Internationale Onderhandelingen aan de prestigieuze Parijse universiteit Sciences Po. Ook vervult ze verschillende internationale bestuurs- en adviesfuncties, onder meer bij de UN Foundation, Education Cannot Wait (ECW), de Europese Investeringsbank (EIB) en mijnbouw- en energiebedrijf Fortescue.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 2 juli 2026 @ 12:17:58 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221214489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 07:41 schreef DrDentz het volgende:
Sigrid Kaag 😐
Pure zelfkastijding als je daarnaar uren gaat zitten kijken
We zullen je enorm missen als je niet kijkt. :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_221215541
Leuke gasten, ik kijk uit naar Nasra Habiballah, dat vind ik een intrigerende vrouw.

So wie so leuk dat Janine Abbring het nog een keer presenteert ^O^ , zij kan lekker fel worden en doorvragen naar mijn opinie

Griet Op De Beeck vond ik minder prettig als gastpresentator
pi_221216218
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 14:20 schreef Kanaroe het volgende:
Leuke gasten, ik kijk uit naar Nasra Habiballah, dat vind ik een intrigerende vrouw.

So wie so leuk dat Janine Abbring het nog een keer presenteert ^O^ , zij kan lekker fel worden en doorvragen naar mijn opinie

Griet Op De Beeck vond ik minder prettig als gastpresentator
Griet was als een hond met een kwispelende staart die teveel fan was van haar gasten. Wat dat betreft is Janine iets afstandelijker
  donderdag 2 juli 2026 @ 16:23:22 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221216394
Benieuwd wie de allerlaatste zomergast gaat worden en het programma voorgoed mag afsluiten.
Morgen weten wij het.
Poef.....gone! ©golfer
pi_221217065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:49 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Griet was als een hond met een kwispelende staart die teveel fan was van haar gasten. Wat dat betreft is Janine iets afstandelijker
Mooie vergelijking
Naast kwispelen, kwijlde ze ook als een ouwe boxer inderdaad
En traaaaaaag, te traag naar mijn zin
pi_221222042
Jim van Os. Dat is er niet echt uitgaan met een bang
  vrijdag 3 juli 2026 @ 11:34:13 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221222571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jim van Os. Dat is er niet echt uitgaan met een bang
Inderdaad. Vrij onbekende gast.

Psychiater Jim van Os (Utrecht, 1960) is op zondag 30 augustus de zesde en allerlaatste gast in VPRO Zomergasten. Janine Abbring interviewt hem aan de hand van door hem geselecteerde tv-, online- en filmfragmenten. Van Os: ‘Met mijn fragmentkeuzes wil ik laten zien wat film wél kan laten zien als het over waanzin gaat, wat je met pure wetenschap misloopt.'

Jim van Os geldt als een van de meest invloedrijke en vernieuwende denkers binnen de internationale geestelijke gezondheidszorg. Hij is als hoogleraar Psychiatrische Epidemiologie verbonden aan het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC) en is er voorzitter van de divisie Hersenen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_221222871
De onbekende gasten zijn soms de meest interessante. Jim van Os (die ik ook niet ken) lijkt me iig interessanter dan Peter Pannekoek, die heb ik al veel te vaak op tv gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')