Ik heb hier wel wat vragen bij:quote:Dutch government gives green light to establish migrant ‘return hubs’ outside EU
Within months Europe could see the first concrete steps toward deporting migrants who have been denied the right to stay in the EU.
The Netherlands is pushing ahead with plans to set up Europe’s first “return hubs” outside the bloc where migrants who have been denied the right to stay in the EU can be deported — with “concrete steps” expected in the months ahead.
The Hague, along with several other European governments, is also looking to start processing asylum applications outside the European Union, according to a letter from the country’s government to its parliament that was seen by POLITICO.
“Across Europe, people are asking for credible and workable solutions to regain control over migration,” said Bart van den Brink, deputy prime minister of the Netherlands and minister of asylum and migration. “Those solutions are increasingly taking shape and have been shown to be legally viable.”
Return hubs are a controversial element in a major migration reform presented last year by the European Commission under pressure from right-wing governments around the bloc.
The idea is to avoid having migrants remain in a country where they have been refused asylum for extended periods because their host country won’t readmit them or for other reasons. Setting up centers to process asylum applications outside the EU follows a similar logic — prioritizing migrants for entry whose applications have been approved.
The first non-EU return hub, whose location has yet to be announced amid ongoing talks with several non-EU governments, would likely be used not just by the Netherlands but also by Greece, Germany, Austria and Denmark, all countries that have backed a push to crack down on migration into the EU.
The Netherlands is working with Denmark, Malta and Sweden on options for processing asylum applications outside Europe, per an EU diplomat who was granted anonymity to discuss the plans. Italy has had a similar arrangement with Albania since late 2023, but Rome’s setup is experimental and has drawn several legal challenges.
The Dutch government informed the country’s parliament over the weekend that it saw no legal obstacle to setting up the return hub and external asylum processing center following a legal review carried out by Clingendael, a think tank.
While the government hasn’t yet announced a location for the facility, talks are ongoing with several candidate countries and a deal to establish it is likely to be announced within the next six to seven months, per the same diplomat.
“The idea is not to make a political spectacle out of this but to do the actual legal work so that this actually sticks,” the diplomat added.
The push from Prime Minister Rob Jetten’s government comes as EU institutions are in the final stages of approving a migration bill that allows for the establishment of the return hubs.
A deal on the migration bill was expected earlier this month, but has been delayed amid last-minute wrangling.
EU governments have struggled for years to overhaul migration rules, hampered in part by the principles enshrined in the European Convention on Human Rights. However, 46 member states belonging to the Council of Europe on May 15 called for those rules to allow for effective migration policy.
Je zou dan nog kunnen denken dat we kansrijke mensen, met beroepen waar wij op zitten te wachten, overvliegen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:26 schreef Kottnauer het volgende:
Dit zal nauwelijks enig effect hebben, omdat de grondoorzaak van het probleem niet wordt opgelost:
Namelijk het idee dat iedereen ter wereld (> 8 miljard mensen) asiel in Nederland kan aanvragen en dat in de meeste gevallen ook krijgt.
De honingpot blijft staan, men probeert het alleen iets moeilijker te maken om die honingpot te bereiken.
Of… misschien iets makkelijker!? Stel dat zo’n hub in Rwanda komt. Dan is het voor veel gelukszoekers in en rond Rwanda veel eenvoudiger om zich meteen bij de hub te melden in plaats van eerst naar Europa te reizen.
Ook dat zou het einde van Nederland betekenen. Er zijn alleen in bijvoorbeeld India al minstens 100 miljoen mensen die ál het werk in Nederland goedkoper en beter kunnen uitvoeren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou dan nog kunnen denken dat we kansrijke mensen, met beroepen waar wij op zitten te wachten, overvliegen?
Liever nog harder die smokkelaars aanpakken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:33 schreef capricia het volgende:
Op zich denk ik: laten we het maar proberen. En zorgen dat er geen dodelijke overtochten via de Middellandse zee meer plaats vinden. En de smokkelaars geen (of zo min mogelijk) kansen zien.
Daar horen ook de NGO's bij.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Liever nog harder die smokkelaars aanpakken.
Geen huizen met voorrang meer verlenen en geen uitkering verstrekken en hogere eisen taaltoets. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:26 schreef Kottnauer het volgende:
Dit zal nauwelijks enig effect hebben, omdat de grondoorzaak van het probleem niet wordt opgelost:
Namelijk het idee dat iedereen ter wereld (> 8 miljard mensen) asiel in Nederland kan aanvragen en dat in de meeste gevallen ook krijgt.
De honingpot blijft staan, men probeert het alleen iets moeilijker te maken om die honingpot te bereiken.
Of… misschien iets makkelijker!? Stel dat zo’n hub in Rwanda komt. Dan is het voor veel gelukszoekers in en rond Rwanda veel eenvoudiger om zich meteen bij de hub te melden in plaats van eerst naar Europa te reizen.
De onmogelijkheid om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen is juist een van de grootste problemen. Het terugkeerpercentage in Nederland is slechts 7% en het EU gemiddelde net boven de 20%. Terugkeerhubs gaan dit nu eindelijk oplossen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:29 schreef Harvest89 het volgende:
Allemaal buhne maatregelen voor een probleem wat jarenlang fors overdreven is.
zeker,quote:
Als je het een aantal mensen van NWS had laten doen was dit probleem er nooit geweest.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De onmogelijkheid om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen is juist een van de grootste problemen. Het terugkeerpercentage in Nederland is slechts 7% en het EU gemiddelde net boven de 20%. Terugkeerhubs gaan dit nu eindelijk oplossen.
[ afbeelding ]
Heb je een hekel aan Suriname of zo? Het land wordt nu al overspoeld door gelukzoekers uit omringende landen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 02:49 schreef raptorix het volgende:
Heel simpel, nadat iemand asiel aangevraagt heeft in Nederland mag de persoon zijn procedure afwachten in Suriname, we vliegen hem daarheen, we betalen Suriname 40K per asielzoeker per jaar. In he geval dat de persoon niet aangeeft welke nationaliteit hij heeft gaat hij hier de gevangenis in, en wel in zwaar regime net zolang dat hij aangeeft wat zijn nationaliteit hij heeft.
Dit migratiepact waar nu weer de aandacht op wordt verlegt door politici gaat dan ook totaal niet werken. Helaas.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De onmogelijkheid om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen is juist een van de grootste problemen. Het terugkeerpercentage in Nederland is slechts 7% en het EU gemiddelde net boven de 20%. Terugkeerhubs gaan dit nu eindelijk oplossen.
[ afbeelding ]
Suriname heeft structureel te weinig geld, dus die kunnen het prima gebruiken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 03:03 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Heb je een hekel aan Suriname of zo? Het land wordt nu al overspoeld door gelukzoekers uit omringende landen.
Of ze doen dat daar, of ze doen dat hier.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Ga jij je nou ook al verlagen tot BNW complot onzin? Jammer.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:11 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat dit soort hubs (en externe asielprocedures) echt gaan helpen om de migratiedruk op Europa te verminderen? Of worden de mensen straks stilletjes binnen gevlogen met status en al?
Verwachten jullie dat dit leidt tot minder irreguliere migratie via de Middellandse Zee of juist tot nieuwe smokkelroutes?
Dat is echt gewoon onzin.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:34 schreef Kottnauer het volgende:
Als een meerderheid van de bevolking dat om humane reden niet wil, wat nu het geval is, dan moet men de consequentie accepteren: we worden overspoeld met migranten tot op het moment dat onze verzorgingsstaat geheel is afgebroken en verdwenen.
Alleen Oost-Europa wil iets anders. De rest, 75% van Europa wil de echte asielzoekers opvangen en dit onderling regelen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:06 schreef AFA2022 het volgende:
EU‑landen zijn het totaal oneens:
Oost‑Europa wil harde afsluiting.
West‑Europa wil controle, maar binnen verdragen.
Zuid‑Europa wil ontlasting van druk.
Noord‑Europa wil spreiding.
Zolang we verdeeld zijn gaat er bar weinig veranderen.
Heb jij statistieken dat de meerderheid van Nederland voor een volledige asielstop is? Dus niet voor de instroom verminderen, maar voor nul instroom, ook voor mensen die vluchten voor een acute oorlog?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:34 schreef Kottnauer het volgende:
Als een meerderheid van de bevolking dat om humane reden niet wil, wat nu het geval is, dan moet men de consequentie accepteren: we worden overspoeld met migranten tot op het moment dat onze verzorgingsstaat geheel is afgebroken en verdwenen.
Ja en daar loopt het mis. Dus gooien we ons probleem over de schutting naar Rwanda voor wat smeergeld.quote:
Volgens mij zegt ie precies het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb jij statistieken dat de meerderheid van Nederland voor een volledige asielstop is? Dus niet voor de instroom verminderen, maar voor nul instroom, ook voor mensen die vluchten voor een acute oorlog?
Oh ik lees verkeerd ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ie precies het tegenovergestelde.![]()
Dat de meerderheid juist geen asielstop wil.
De naïviteit van dit soort reacties ontroert me.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:
NL en Europa worden nu al niet overspoeld, laat staan als je ook nog alle veilige landers, illegalen, criminelen deporteert.
Ik hou mij liever bij feiten dan een blinde haat op asielzoekers.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De naïviteit van dit soort reacties ontroert me.
Ik heb geen statistieken, maar gebruik gewoon logica en gezond verstand.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb jij statistieken dat de meerderheid van Nederland voor een volledige asielstop is? Dus niet voor de instroom verminderen, maar voor nul instroom, ook voor mensen die vluchten voor een acute oorlog?
Als je het probleem over de Europese schutting gaat gooien ben je netto verliezer, dan moet je de hele dag de grenzen bewaken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:25 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik heb geen statistieken, maar gebruik gewoon logica en gezond verstand.
Er komen in Nederland geen mensen die vluchten voor een acute oorlog, aangezien er geen oorlog is in België, Duitsland of Engeland.
Mensen die zich hier melden zijn doorreizigers.
Ah, de haatkaart.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik hou mij liever bij feiten dan een blinde haat op asielzoekers.
Volgens de Dienst Terugkeer en Vertrekquote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Het idee is dat we als EU dan ook meer druk kunnen zetten op die landen. Om hun onderdanen wel terug te nemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Je weet zelf ook wel dat dit onzin is. Er worden niet onbeperkt asielzoekers toegelaten.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:29 schreef Kottnauer het volgende:
Het is gewoon simpele logica dat een klein land niet onbeperkt asielzoekers kan opvangen zoals nu het geval is.
Onbeperkt. Iedereen die de grens passeert is (en blijft) binnen.
Geen controle. Geen limiet. Geen eisen. Geen voorwaarden.
Alsof daar geen registratie van is....quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:44 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Volgens de Dienst Terugkeer en Vertrek
Beste asielzoeker, wilt u vrijwillig met 5000 euro op zak ons land verlaten?
Eenmaal op de trein stappen ze in Utrecht Centraal uit om vervolgens illegaal rond te zwerven cq hangen onder het Bollendak
Of ze nemen het vliegtuig om dan bij de eerste de beste Europese luchthaven een retourvlucht richting jawel hoor Hollandia te nemen en zich wederom aanmelden voor opnieuw asiel bij Ter Apel.
Zo blijft de asiel cirkel mooi rond, ja toch!
Hap niet joh. Die schuimbekkende Jehova zit in Estland.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:29 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ah, de haatkaart.
Nee, ik haat geen asielzoekers en geef hen ook niet “de schuld” ergens van.
Het is gewoon simpele logica dat een klein land niet onbeperkt asielzoekers kan opvangen zoals nu het geval is.
Onbeperkt. Iedereen die de grens passeert is (en blijft) binnen.
Geen controle. Geen limiet. Geen eisen. Geen voorwaarden.
Nee waarom wel?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsof daar geen registratie van is....
Rwanda, klinkt als een goeie oplossing.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja en daar loopt het mis. Dus gooien we ons probleem over de schutting naar Rwanda voor wat smeergeld.
Het is heel erg schimmig allemaal, maar dat is eigenlijk alles binnen dit hele vraagstuk.
Het is om te beginnen al niet ons probleem en wij krijgen het ook maar op ons bordje.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja en daar loopt het mis. Dus gooien we ons probleem over de schutting naar Rwanda voor wat smeergeld.
Het is heel erg schimmig allemaal, maar dat is eigenlijk alles binnen dit hele vraagstuk.
Je hebt vast een bron voor deze bewering. En cijfers natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ze noteren echt wel een deportatie en betaald geld daarvoor.
Niet ons probleem? Dan hoeven wij ook geen oplossing te vinden toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is om te beginnen al niet ons probleem en wij krijgen het ook maar op ons bordje.
Wij vinden toch ook een oplossing? Een select aantal landen moet zogenaamd heel de wereld opvangen. Wel, dat willen de inwoners van die landen niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet ons probleem? Dan hoeven wij ook geen oplossing te vinden toch?
Als jouw huis in de fik staat omdat de buurman kortsluiting had, lijkt me dat wel een probleem dat jij hebt en dat jij opgelost wil hebben. En het is dan misschien niet haalbaar om tegen de buurman te zeggen 'is niet mijn probleem, koop jij maar even een nieuw huis voor mij'.
Als je dit als een probleem ziet, dan is het weldegelijk ons probleem. Als jij er prima mee bent om het over de schutting te smijten, dat mag allemaal hoor. Dan is het namelijk niet meer ons probleem maar hun probleem. Om in de context van dat huis te blijven: Als je toevallig ook nog een huis verhuurt en die mensen er uit trapt omdat je na de brand geen woning meer hebt, dan is het niet meer direct jouw probleem maar hun probleem.
Soms krijg je problemen inderdaad maar op je bordje en heb je er mee te dealen. En daar kun je dan op een effectieve of minder effectieve en op een manier die voor de omgeving fijn is of op een manier die voor jou het meeste gewin heeft omgaan. Dat is een keuze.
Dit over de schutting gooien van het probleem is inderdaad een oplossing van onze kant, dat is mijn punt toch ook? Het is nogal schimmig, maar dat zijn meer zaken in dit hele gebeuren, van het niet terugnemen van uitgeprocedeerden tot de mensensmokkel die met dit hele gebeuren gepaard gaat. Ik kan me wel voorstellen dat als het via de goede vrede niet lukt om dat in te perken, dat je dan naar minder prettige maatregelen grijpt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wij vinden toch ook een oplossing? Een select aantal landen moet zogenaamd heel de wereld opvangen. Wel, dat willen de inwoners van die landen niet.
Om even in de buurman analogie te blijven: iedereen wil op ons feestje komen, wij verwijzen ze naar het volgende feestje verderop dat nog niet is uitverkocht.
Juist.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit over de schutting gooien van het probleem is inderdaad een oplossing van onze kant, dat is mijn punt toch ook? Het is nogal schimmig, maar dat zijn meer zaken in dit hele gebeuren, van het niet terugnemen van uitgeprocedeerden tot de mensensmokkel die met dit hele gebeuren gepaard gaat. Ik kan me wel voorstellen dat als het via de goede vrede niet lukt om dat in te perken, dat je dan naar minder prettige maatregelen grijpt.
Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt. Je zit nu namelijk met de situatie dat grote groepen mensen zich hier melden zonder dat ze een grond hebben voor asiel, maar dat ze nauwelijks weg te krijgen zijn. Dat probleem is hiermee opgelost.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:26 schreef Kottnauer het volgende:
Dit zal nauwelijks enig effect hebben, omdat de grondoorzaak van het probleem niet wordt opgelost:
Namelijk het idee dat iedereen ter wereld (> 8 miljard mensen) asiel in Nederland kan aanvragen en dat in de meeste gevallen ook krijgt.
De honingpot blijft staan, men probeert het alleen iets moeilijker te maken om die honingpot te bereiken.
Of… misschien iets makkelijker!? Stel dat zo’n hub in Rwanda komt. Dan is het voor veel gelukszoekers in en rond Rwanda veel eenvoudiger om zich meteen bij de hub te melden in plaats van eerst naar Europa te reizen.
“grond voor asiel” - dat hele begrip moet van tafel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt. Je zit nu namelijk met de situatie dat grote groepen mensen zich hier melden zonder dat ze een grond hebben voor asiel, maar dat ze nauwelijks weg te krijgen zijn. Dat probleem is hiermee opgelost.
De geldkraan mag inderdaad wat harder open voor landen die daarin mee willen werken en wat verder dicht als men tegenwerkt. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist.
En als het aan mij ligt gaan we nog wat stappen verder en laten we de landen die weigeren ze terug te nemen weten (in woord en daad) dat je dit soort geintjes niet met ons moet flikken.
Die kunnen hun Groenland probleem dan ook gelijk oplossen, win-win.quote:
Afgelopen weekend waren er meer mensen voor asiel aan het demonstreren dat de agressieve anti hooligans bij elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:37 schreef Nexum het volgende:
Ik snap niet dat landen de asielverdragen niet gewoon herzien of zelfs opschorten. Die verdragen zijn ooit opgesteld na de Tweede Wereldoorlog toen de geopolitieke situatie nog behoorlijk anders was. Blijkbaar leeft het zelfde sentiment onder mensen niet meer en willen we geen mensen meer toelaten. Dan zul je toch die verdragen eens moeten bijstellen.
Het hele asielstelsel en vluchtelingenverdrag gaan wat mij betreft ook op de schop, ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:55 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
“grond voor asiel” - dat hele begrip moet van tafel.
Er zijn wereldwijd ongeveer 100 miljoen mensen die volgens de huidige regels “grond voor asiel” hebben. Dat aantal kan de komende jaren ook makkelijk nog verder oplopen als land X weer eens besluit om land Y de oorlog te verklaren.
Jammer voor links - maar Nederland kan dat probleem niet oplossen.
Dat eerste kon al en kan ook veel sneller dan die deportatiehubs die toch vooral symbolisch zullen zijn (een deal sluiten zal zo een jaar duren, die 6-9 maanden lijkt me veel te optimistisch en daarna moet je het nog daadwerkelijk realiseren en opschalen om enige impact te maken. Dat gaat vele jaren duren, als het lukt).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Het idee is dat we als EU dan ook meer druk kunnen zetten op die landen. Om hun onderdanen wel terug te nemen.
En niet ieder Europees land voor zichzelf.
Die laatste groep maakt zeker voor Nederland het verschil niet. Die krijgen immers nu ook al geen asiel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:29 schreef deedeetee het volgende:
Er zullen altijd mensen blijven die (politiek) asiel nodig hebben. Maar die kunnen dat echt wel in hun eigen werelddeel vinden.
Dus stoppen met asielaanvragen van mensen van buiten Europa die hier duidelijk enkel om economische redenen komen.
De verkiezingsuitslagen laten duidelijk zien hoe Nederlanders denken over asiel en daarin zijn de pro-asiel mensen niet in de meerderheid.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Afgelopen weekend waren er meer mensen voor asiel aan het demonstreren dat de agressieve anti hooligans bij elkaar krijgen.
Volgens mij laten die uitslagen vooral zien dat de meeste Nederlanders het helemaal niet zo belangrijk vinden. Slechts een beperkte groep maakt zich er echt druk om, tot aan allerlei geweld en intimidatie toe om de democratie aan de kant te duwen…quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslagen laten duidelijk zien hoe Nederlanders denken over asiel en daarin zijn de pro-asiel mensen niet in de meerderheid.
Ik vermoed dat er weinig burgers nog echt kunnen geloven dat West-Europese landen daadwerkelijk de asielproblematiek gaan of willen oplossen. Politici modderen al decennia aan, met enorme en blijvende maatschappelijke en economische kosten tot gevolg.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gaat geen enkel effect sorteren, de ongebreidelde instroom zal blijven doorgaan omdat het percentage wat Nederland ziet als 'echte vluchteling' in de praktijk erg hoog ligt en screening nauwelijks mogelijk is. Maar het volk is weer even overtuigd dat er wat gedaan wordt aan het asieldossier, en de beleidsmakers kopen weer even wat tijd om een paar jaar ongebreidelde instroom en demografische transitie te kunnen realiseren![]()
Dan zouden Nederlanders wel anders stemmen, migratie komt elke verkiezing naar voren als een van de belangrijkste thema's. Dat is niet slechts pakweg een paar procent of zo die daarmee bezig is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij laten die uitslagen vooral zien dat de meeste Nederlanders het helemaal niet zo belangrijk vinden. Slechts een beperkte groep maakt zich er echt druk om, tot aan allerlei geweld en intimidatie toe om de democratie aan de kant te duwen…
Toch is het nooit democratisch tot stand gekomen dat veel mensen niet meer pro-asiel zijn, de verantwoordelijke rechtse partijen praten namelijk met lichtgelovige mensen als links Nederland dat niet hoort en dus geen stevig tegengeluid kunnen geven.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslagen laten duidelijk zien hoe Nederlanders denken over asiel en daarin zijn de pro-asiel mensen niet in de meerderheid.
Nog veel te weinig. Je hoort toch vooral het sentiment dat 'echte vluchtelingen' altijd welkom zouden moeten zijn. Dat zijn wereldwijd miljoenen mensen. De media informeert de bevolking verkeerd, werpt een rookgordijn op en speelt het op emotie. Wanneer men passages laat zien op het nieuws van bijvoorbeeld drukte in Ter Apel laten ze shots zien van vrouwen en kinderen, terwijl het louter jonge mannen zijn die daar rondlopen. Of het sentiment kweken dat ze op de vlucht waren voor oorlog en geweld terwijl ze minimaal 10 veilige landen doorgereisd zijn en er helemaal geen bommen vallen in Duitsland of België.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslagen laten duidelijk zien hoe Nederlanders denken over asiel en daarin zijn de pro-asiel mensen niet in de meerderheid.
Ja simpelweg niet iedereen poept in zijn broek van angst door mensen uit een ander land.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog veel te weinig. Je hoort toch vooral het sentiment dat 'echte vluchtelingen' altijd welkom zouden moeten zijn. Dat zijn wereldwijd miljoenen mensen. De media informeert de bevolking verkeerd, werpt een rookgordijn op en speelt het op emotie. Wanneer men passages laat zien op het nieuws van bijvoorbeeld drukte in Ter Apel laten ze shots zien van vrouwen en kinderen, terwijl het louter jonge mannen zijn die daar rondlopen. Of het sentiment kweken dat ze op de vlucht waren voor oorlog en geweld terwijl ze minimaal 10 veilige landen doorgereisd zijn en er helemaal geen bommen vallen in Duitsland of België.
Klinkt wel als een EU plan.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:27 schreef Kottnauer het volgende:
Kortom, ik verwacht veel gezeik, torenhoge kosten en nul resultaat.
Of misschien ligt het aan het feit dat rechts Nederland onvoorwaardelijk Putin, Trump en Netanyahu steuntquote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:26 schreef Kottnauer het volgende:
Dit zal nauwelijks enig effect hebben, omdat de grondoorzaak van het probleem niet wordt opgelost:
Namelijk het idee dat iedereen ter wereld (> 8 miljard mensen) asiel in Nederland kan aanvragen en dat in de meeste gevallen ook krijgt.
De honingpot blijft staan, men probeert het alleen iets moeilijker te maken om die honingpot te bereiken.
Of… misschien iets makkelijker!? Stel dat zo’n hub in Rwanda komt. Dan is het voor veel gelukszoekers in en rond Rwanda veel eenvoudiger om zich meteen bij de hub te melden in plaats van eerst naar Europa te reizen.
Nee we worden niet overspoeldquote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:34 schreef Kottnauer het volgende:
De enige echte oplossing is, hoe hard dat misschien ook klinkt, geheel te stoppen met asiel.
Als een meerderheid van de bevolking dat om humane reden niet wil, wat nu het geval is, dan moet men de consequentie accepteren: we worden overspoeld met migranten tot op het moment dat onze verzorgingsstaat geheel is afgebroken en verdwenen.
Daarna zal vanzelf weer een nieuwe stabiliteit ontstaan, die echter niet zo prettig zal zijn als de westerse beschaving die we in de tweede helft van de vorige eeuw hebben gehad.
NGO's staan voor grondrechten.quote:
Het is wel meer dan paar procent hoor. Maar PVV, JA21 en FvD, plus de jaarlijks wisselende clubjes in de hoek hebben natuurlijk lang geen meerderheid.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zouden Nederlanders wel anders stemmen, migratie komt elke verkiezing naar voren als een van de belangrijkste thema's. Dat is niet slechts pakweg een paar procent of zo die daarmee bezig is.
Waarom kom je niet verder dan leugens en verzinsels?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog veel te weinig. Je hoort toch vooral het sentiment dat 'echte vluchtelingen' altijd welkom zouden moeten zijn. Dat zijn wereldwijd miljoenen mensen. De media informeert de bevolking verkeerd, werpt een rookgordijn op en speelt het op emotie. Wanneer men passages laat zien op het nieuws van bijvoorbeeld drukte in Ter Apel laten ze shots zien van vrouwen en kinderen, terwijl het louter jonge mannen zijn die daar rondlopen. Of het sentiment kweken dat ze op de vlucht waren voor oorlog en geweld terwijl ze minimaal 10 veilige landen doorgereisd zijn en er helemaal geen bommen vallen in Duitsland of België.
Nou en?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Afgelopen weekend waren er meer mensen voor asiel aan het demonstreren dat de agressieve anti hooligans bij elkaar krijgen.
D66 heeeft gewonnen en de tweede partij heeft ook tegen strengere asielwetgeving gestemd. Lang leve de verkiezingen!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou en?
Zeurende kinderen zijn de maatstaf niet. Daar hebben we verkiezingen voor. Ik zie geen enkele reden waarom demonstrerende mensen hun zin moeten krijgen.
Normale mensen hebben wel wat beters te doen.
Geldt dit ook voor het gewoon uitvoeren van de democratisch vastgestelde spreidingswet?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou en?
Zeurende kinderen zijn de maatstaf niet. Daar hebben we verkiezingen voor. Ik zie geen enkele reden waarom demonstrerende mensen hun zin moeten krijgen.
Normale mensen hebben wel wat beters te doen.
Klopt, maar ze hebben wel enkele naïevelingen het bos ingestuurd met de belofte er wél wat aan te doen. Jeetje, het zijn net politici.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
D66 heeeft gewonnen en de tweede partij heeft ook tegen strengere asielwetgeving gestemd. Lang leve de verkiezingen!
In aantallen is natuurlijk vooral de arbeidsmigratie wat dat betreft interessant.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar vertel; jij hebt er liever nog meer en meer mensen bij?
Is prima hoor, maar wees dan gewoon eerlijk.
Zeurende kinderen zijn zeurende kinderen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor het gewoon uitvoeren van de democratisch vastgestelde spreidingswet?
Ok. Daarover lijk je je op een of andere manier anders toch nooit zo uit te spreken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zeurende kinderen zijn zeurende kinderen.
Lulkoek. Arbeidsmigranten krijgen niks voor niks, krijgen geen voorrang en wérken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In aantallen is natuurlijk vooral de arbeidsmigratie wat dat betreft interessant.
Dan komt de vraag op of jij liever fors welvaart inlevert om meer mensen te voorkomen?
Ook prima natuurlijk. Maar ben benieuwd naar je eerlijke antwoord.
Je neemt nogal veel aan. Maar dat is onderhand wel bekend.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok. Daarover lijk je je op een of andere manier anders toch nooit zo uit te spreken.
Nou eigenlijk niet, maar op het lijstje problemen van dit land vind ik de asielzoekers een gigantisch opgeblazen positie innemen. De mensen die dat doen vindt ik vaak ongelofelijke eikels en daardoor ben ik op fok lekker tegendraads en pro gaan doen. Vanaf het moment dat ik actieve herinneringen heb gaat het alleen maar over asiel en islam. Beide hebben zeker een negatieve kant, maar wat op mijn leven een veel grotere impact heeft gehad is het slopen van de huizenmarkt door de VVD, dat we nog steeds met 50 door de woonwijk scheuren en het uitknijpen van jongeren door de rijkste generatie ooit. We hebben na al die jaren neo liberaal rechts beleid een kan niet mentaliteit die zich de komende jaren hard gaat uitbetalen in infra die ontoereikend is, maar zich op eigenlijk ieder terrein laat zien inc asiel. Verder maak ik mij zorgen over de staat van het onderwijs, defensie en de politie.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hebben wel enkele naïevelingen het bos ingestuurd met de belofte er wél wat aan te doen. Jeetje, het zijn net politici.
Maar vertel; jij hebt er liever nog meer en meer mensen bij?
Is prima hoor, maar wees dan gewoon eerlijk.
Laten we eerst even afwachten of we resultaat krijgen. Tot nog toe is de asielindustrie een stuk slimmer gebleken dan de EU.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De onmogelijkheid om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen is juist een van de grootste problemen. Het terugkeerpercentage in Nederland is slechts 7% en het EU gemiddelde net boven de 20%. Terugkeerhubs gaan dit nu eindelijk oplossen.
[ afbeelding ]
De laatste groep maakt wel degelijk het verschil. Je hebt als er buiten Europa oorlog is of iets anders dat je liever ontloopt, geen asiel nodig in Nederland. Dat kun je dichterbij ook krijgen. Alleen krijg je er dan geen woning uitkering en de rest bij. Maar die waarheid is aan jou verspilt, dat weet ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die laatste groep maakt zeker voor Nederland het verschil niet. Die krijgen immers nu ook al geen asiel.
En dat eerste is wel erg arbitrair, als de pleuris uitbreekt in Turkije mogen ze van de ene kant van de Bosporus wel naar Europa en de andere kant moet maar naar Japan?
Die we niet uitgezet krijgen en dus toch hier blijven. Dus stellen de voorwaarden weinig voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Anders zouden we ook niet iets hebben als illegalen he.
En daarom blijft het in het nieuws.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet, maar op het lijstje problemen van dit land vind ik de asielzoekers een gigantisch opgeblazen positie innemen. De mensen die dat doen vindt ik vaak ongelofelijke eikels en daardoor ben ik op fok lekker tegendraads en pro gaan doen. Vanaf het moment dat ik actieve herinneringen heb gaat het alleen maar over asiel en islam. Beide hebben zeker een negatieve kant, maar wat op mijn leven een veel grotere impact heeft gehad is het slopen van de huizenmarkt door de VVD, dat we nog steeds met 50 door de woonwijk scheuren en het uitknijpen van jongeren door de rijkste generatie ooit. We hebben na al die jaren neo liberaal rechts beleid een kan niet mentaliteit die zich de komende jaren hard gaat uitbetalen in infra die ontoereikend is, maar zich op eigenlijk ieder terrein laat zien inc asiel. Verder maak ik mij zorgen over de staat van het onderwijs, defensie en de politie.
Pas dan ergens komt immigratie een keertje in mijn lijst met zorgen. Wat ik nog extra kut vind is dat zowel bij ieder lullig fok topicje, als maatschappelijk debat over echte problemen migratie de schuld krijgt, terwijl het hoogstens een klein onderdeel van is. Niks gaat dus opgelost worden en ondertussen zie je mensen extremistischer en extremistischer worden terwijl ze zelf het grote probleem zijn.
Daarom dus het idee in dit topic of niet dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:26 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Die we niet uitgezet krijgen en dus toch hier blijven. Dus stellen de voorwaarden weinig voor.
Het gaat om een piepkleine groep in NL die extreem rechts is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En daarom blijft het in het nieuws.
Jarenlang gebeurt er niks. Dit gaat spoedig serieus escaleren. Want de mensen worden duidelijk steeds feller.
We hebben vooral een probleem met goedkope arbeidsmigratie. Die mensen worden nog net niet uitgebuit en staan op straat als ze geen werk meer hebben. Dat zijn de klassieke zuipende zwervers uit de rest van Europa. Ontzettend triest en schandalig dat dat kan in een land als Nederland. In mijn ogen het schoolvoorbeeld van privatiseren van de winst en het socialiseren van de verliezen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Lulkoek. Arbeidsmigranten krijgen niks voor niks, krijgen geen voorrang en wérken.
Grootste farce is wanneer Klaver & Co zeggen dat ze arbeidsmigratie willen aanpakken, doch bij asielmigratie tegelijkertijd zeggen dat we deze mensen nodig hebben!
Lekker dan; gekwalificeerde mensen komen niet binnen en ongekwalificeerde wél.
Daarnaast; als je problemen hebt met arbeidsmigratie stap dan subiet uit de EU.
Omdat geen normaal denkend mens met die tokkies gezien wil worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Afgelopen weekend waren er meer mensen voor asiel aan het demonstreren dat de agressieve anti hooligans bij elkaar krijgen.
Ik garandeer je dat als er nooit meer een asielzoeker binnenkomt alle ongelukkige boze mensen over 10 jaar nog steeds boos zijn. Asielzoekers zijn een makkelijke zondebok. Mensen willen zelf niet veranderen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En daarom blijft het in het nieuws.
Jarenlang gebeurt er niks. Dit gaat spoedig serieus escaleren. Want de mensen worden duidelijk steeds feller.
Polen wordt dan ook nog de lachende 3e van alle landen in Europa. Ontwikkelen zich als een gek en geen last van de problemen waar de rest mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er weinig burgers nog echt kunnen geloven dat West-Europese landen daadwerkelijk de asielproblematiek gaan of willen oplossen. Politici modderen al decennia aan, met enorme en blijvende maatschappelijke en economische kosten tot gevolg.
Oost-Europese landen vinden ons hier in West-Europa knettergek en doen er alles aan om hun landen en bevolkingen niet meegezogen te laten worden in deze ellende.
Ik vind het wel typisch dat die mensen maar al te graag als boegbeeld voor "rechts" worden gepresenteerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Omdat geen normaal denkend mens met die tokkies gezien wil worden.
Ik zie dit dagelijks in Amsterdam. En ik zie dit als een uitkomst van de EU. Maar ja, ik beschouw dit orgaan dan ook vooral als een werkgeversorganisatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben vooral een probleem met goedkope arbeidsmigratie. Die mensen worden nog net niet uitgebuit en staan op straat als ze geen werk meer hebben. Dat zijn de klassieke zuipende zwervers uit de rest van Europa. Ontzettend triest en schandalig dat dat kan in een land als Nederland. In mijn ogen het schoolvoorbeeld van privatiseren van de winst en het socialiseren van de verliezen.
Net als veiligelanders of mensen zonder/weinig kans op asiel waar we niet van af lijken te komen maar die wel onevenredig veel overlast en criminaliteit veroorzaken. Dat zijn allemaal hele tastbare en merkbare dingen
Het is niet alleen iets Europees. Er zouden strengere regels voor uitzendkrachten uit het buitenland komen, maar die zijn weggestemd.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zie dit dagelijks in Amsterdam. En ik zie dit als een uitkomst van de EU. Maar ja, ik beschouw dit orgaan dan ook vooral als een werkgeversorganisatie.
Kan allemaal best wel wat minder.
Dat is natuurlijk een raar punt, want ook bij partijen als VVD stelt het electoraat dat migratie en groot onderwerp is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is wel meer dan paar procent hoor. Maar PVV, JA21 en FvD, plus de jaarlijks wisselende clubjes in de hoek hebben natuurlijk lang geen meerderheid.
"Zelfs" de SP doet dat.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een raar punt, want ook bij partijen als VVD stelt het electoraat dat migratie en groot onderwerp is.
Jub niet iedere links stemmer is pro XR en niet iedere rechtste stemmer is een FVD gekkie. Maarja zo lijkt het voor veel inmiddels wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat die mensen maar al te graag als boegbeeld voor "rechts" worden gepresenteerd.
Die mensen zijn net zo representatief voor "rechts" als ze dat voor "links" is.
Kan je de vraag ook gewoon beantwoorden in plaats van weer over wat anders beginnen omdat je klem zit?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De laatste groep maakt wel degelijk het verschil. Je hebt als er buiten Europa oorlog is of iets anders dat je liever ontloopt, geen asiel nodig in Nederland. Dat kun je dichterbij ook krijgen. Alleen krijg je er dan geen woning uitkering en de rest bij. Maar die waarheid is aan jou verspilt, dat weet ik.
Dat mensen meestal niet voor hun plezier hun vaderland verlaten geloof ik meteen. Maar naar Nederland komen doen ze dan weer wel voor hun plezier.
Niet voor normaal en beschaafd rechts. Voor radicaal rechts zijn ze natuurlijk wel vrij representatief. Je ziet niet voor niets dat de aanhang hier van die groepen het niet over hun lippen krijgt om hier oprecht afstand van te nemen. Er zit altijd een “maar” aan vast…quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat die mensen maar al te graag als boegbeeld voor "rechts" worden gepresenteerd.
Die mensen zijn net zo representatief voor "rechts" als ze dat voor "links" is.
Ja natuurlijk, maar dat zijn dezelfde mensen die het niet kunnen laten voortdurend dezelfde opmerkingen als "lage suikerspiegel" te blijven spammen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet voor normaal en beschaafd rechts. Voor radicaal rechts zijn ze natuurlijk wel vrij representatief. Je ziet niet voor niets dat de aanhang hier van die groepen het niet over hun lippen krijgt om hier oprecht afstand van te nemen. Er zit altijd een “maar” aan vast…
Dan heb je toch echt je ogen dicht en beperk je je tot enkel een mening.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet, maar op het lijstje problemen van dit land vind ik de asielzoekers een gigantisch opgeblazen positie innemen. De mensen die dat doen vindt ik vaak ongelofelijke eikels en daardoor ben ik op fok lekker tegendraads en pro gaan doen. Vanaf het moment dat ik actieve herinneringen heb gaat het alleen maar over asiel en islam. Beide hebben zeker een negatieve kant, maar wat op mijn leven een veel grotere impact heeft gehad is het slopen van de huizenmarkt door de VVD, dat we nog steeds met 50 door de woonwijk scheuren en het uitknijpen van jongeren door de rijkste generatie ooit. We hebben na al die jaren neo liberaal rechts beleid een kan niet mentaliteit die zich de komende jaren hard gaat uitbetalen in infra die ontoereikend is, maar zich op eigenlijk ieder terrein laat zien inc asiel. Verder maak ik mij zorgen over de staat van het onderwijs, defensie en de politie.
Pas dan ergens komt immigratie een keertje in mijn lijst met zorgen. Wat ik nog extra kut vind is dat zowel bij ieder lullig fok topicje, als maatschappelijk debat over echte problemen migratie de schuld krijgt, terwijl het hoogstens een klein onderdeel van is. Niks gaat dus opgelost worden en ondertussen zie je mensen extremistischer en extremistischer worden terwijl ze zelf het grote probleem zijn.
het is alsof je huis onder water staat door een kapotte leiding én een openstaande kraan, en we maken allemaal ruzie over welke van de twee we als eerst gaan negeren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet, maar op het lijstje problemen van dit land vind ik de asielzoekers een gigantisch opgeblazen positie innemen. De mensen die dat doen vindt ik vaak ongelofelijke eikels en daardoor ben ik op fok lekker tegendraads en pro gaan doen. Vanaf het moment dat ik actieve herinneringen heb gaat het alleen maar over asiel en islam. Beide hebben zeker een negatieve kant, maar wat op mijn leven een veel grotere impact heeft gehad is het slopen van de huizenmarkt door de VVD, dat we nog steeds met 50 door de woonwijk scheuren en het uitknijpen van jongeren door de rijkste generatie ooit. We hebben na al die jaren neo liberaal rechts beleid een kan niet mentaliteit die zich de komende jaren hard gaat uitbetalen in infra die ontoereikend is, maar zich op eigenlijk ieder terrein laat zien inc asiel. Verder maak ik mij zorgen over de staat van het onderwijs, defensie en de politie.
Pas dan ergens komt immigratie een keertje in mijn lijst met zorgen. Wat ik nog extra kut vind is dat zowel bij ieder lullig fok topicje, als maatschappelijk debat over echte problemen migratie de schuld krijgt, terwijl het hoogstens een klein onderdeel van is. Niks gaat dus opgelost worden en ondertussen zie je mensen extremistischer en extremistischer worden terwijl ze zelf het grote probleem zijn.
Je dak is lek, een leiding is stuk en er is ergens kortsluiting.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:37 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
het is alsof je huis onder water staat door een kapotte leiding én een openstaande kraan, en we maken allemaal ruzie over welke van de twee we als eerst gaan negeren.
Nee het is alsof je huis onder water staat door de leiding die Pietje kapot heeft gemaakt en de dijk die door is gestoken door Jantje en we lopen te zeiken over het lek door een scheve dakpan. Je kan de dakpan recht leggen en nog niks is opgelost.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:37 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
het is alsof je huis onder water staat door een kapotte leiding én een openstaande kraan, en we maken allemaal ruzie over welke van de twee we als eerst gaan negeren.
Die netcongestie hadden we ook gehad zonder immigratie, omdat de VVD en CDA in hebben gezet op elektrificatie zonder ervoor te betalen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt je ogen dicht en beperk je je tot enkel een mening.
Simpel kijken naar de data leert je al dat het wel een groot probleem is.
Terwijl dit land al een hele hoge bevolkingsdichtheid heeft en de bevolking het eigenlijk al genoeg vindt, groeit de bevolking enkel en alleen door migratie.
Er kan dan ook niemand meer bij, we hebben een huizen tekort van 410.000, er is een gigantische netcongestie gaande en de infrastructuur staat bijna op instorten.
Inmiddels is het zo erg gesteld met de huidige stand van NL, dat stellen hun kinderwens uitstellen vanwege alle shit, met name door de huizenmarkt.
Zuiver kijkende naar geld, kunnen al die problemen in de aankomende jaren opgelost worden met investeringen. En die zijn makkelijk te halen als je de migratie, -waar al geen meerderheid meer voor is, ook niet onder links-, op een laag pitje zet. Migratie schijnt ergens tussen de 5 en 40 mlrd te kosten. En wat het ook is, dat geld kan dan dus naar de echte problemen die opgelost moeten worden.
Zonder een stop, een 90% vermindering zoals Zweden dat doet, op migratie redt je het anders niet. Simpele rekensom: We bouwen zo'n 75.000 huizen per jaar in NL. Dus alleen met de huidige aantallen zou je dat in 5,5 jaar kunnen redden.
Echter groeit de bevolking met zo'n 90.000 mensen per jaar. Herinner jezelf: door migratie. Niet door geboortes. Hou je daar een bevolkingcijfer van 2.1 tegen over een huis, heb je dus nog eens 45.000 huizen per jaar extra nodig. Dat betekend dus met het huidige beleid dat asielzoekers voorrang krijgen op de huizenmarkt, er niet 75.000 huizen naar de achterstand gaan, maar maar 30.000. Met het huidige beleid ben je dus ipv 5.5 jaar bezig, maar 13-15 jaar. Tijd die sommigen echt niet hebben, met 15 jaar wachttijd voor een huis in een gemiddelde stad.
En dan nog maar te zwijgen over het afnemen van de sociale zekerheid, want die migranten komen veelal niet aan het werk. Dus die blijven ook nog eens uit de staatsruif vreten. Om nog maar te zwijgen over het veiligheidsgevoel, want asielzoekers zorgen voor problemen en blijven dat doen. Zoals 2 weken terug te lezen was hier schijnt dat er 60.000 incidenten op coa locaties zijn waar nog een aantal onder het kleed worden geschoven ook. Zoals in Baarn, ook hier te lezen.
En dan praat ik nog niet eens over de Lisa's van deze wereld en de enorme maatschappelijke onrust die het met zich mee brengt. Mensen weten inmiddels ook wel hoe het coa werkt. Zo lang mogelijk zaken stil houden, de waarheid verdraaien, leugens voor houden en dan een azc midden in een woonwijk of voetbalveld pleuren met alle gevolgen van dien ( @:Qarrad en ik hadden het hier nog laatst over).
Nee, Zweden is de juiste kant in geslagen en kan nu haar problemen beginnen op te lossen.
Wat betreft je mening, het is een mening die niet gebaseerd is op feiten. Kan je mensen wel weg blijven zetten, framen, voor gek proberen te zetten die anders van mening zijn, de ongebreidelde influx van kanslozen is een van de grootste problemen van diverse oorzaken in dit land.
Mijn oplossing:
Kappen met die gekte. Terug naar alleen de ergste oorlogsvluchtelingen en beginnen de problemen op te lossen. Het huis op orde brengen en daarna pas weer kijken naar migratie.
eens dat pietje en jantje de boel hebben gesloopt maar als je huis al tot de nok toe vol staat, helpt het niet dat er via die dakpan ook nog eens keihard 100.000 liter extra water naar binnen regent. je zult toch echt álle gaten moeten dichten.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee het is alsof je huis onder water staat door de leiding die Pietje kapot heeft gemaakt en de dijk die door is gestoken door Jantje en we lopen te zeiken over het lek door een scheve dakpan. Je kan de dakpan recht leggen en nog niks is opgelost.
Wat er 20 jaar geleden is gebeurd, neemt toch niet weg dat die problemen er nu zeker zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die netcongestie hadden we ook gehad zonder immigratie, omdat de VVD en CDA in hebben gezet op elektrificatie zonder ervoor te betalen.
We waren een kleine 20 jaar geleden op weg naar een woningenoverschot, maar toen kwam de VVD daar een stokje voor steken. Zonder migratie was dat ook gebeurd.
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die netcongestie hadden we ook gehad zonder immigratie, omdat de VVD en CDA in hebben gezet op elektrificatie zonder ervoor te betalen.
We waren een kleine 20 jaar geleden op weg naar een woningenoverschot, maar toen kwam de VVD daar een stokje voor steken. Zonder migratie was dat ook gebeurd.
Goede kans. Maar dit brengt mij iets anders; zaken worden als "schuld van" beschouwd, maar dat is vaak helemaal niet relevant, die schuldvraag.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die netcongestie hadden we ook gehad zonder immigratie, omdat de VVD en CDA in hebben gezet op elektrificatie zonder ervoor te betalen.
We waren een kleine 20 jaar geleden op weg naar een woningenoverschot, maar toen kwam de VVD daar een stokje voor steken. Zonder migratie was dat ook gebeurd.
Dat is ook een mooie metafoor, want er is o.a. in de infrastructuur ontzettend veel onderhoud naar voren geschoven, gelijk een hoop gevoelige beslissingen en noodzakelijke maatregelen (hypotheekrenteaftrek, toeslagenstelsel, achterstanden in de zorg, milieu enz. enz.).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je dak is lek, een leiding is stuk en er is ergens kortsluiting.
En dan de kozijnen willen verven, want ja, dat onderhoud komt er ook aan in de aankomende jaren.
Kan je ook op meerdere zaken betrekken. Op criminaliteit bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goede kans. Maar dit brengt mij iets anders; zaken worden als "schuld van" beschouwd, maar dat is vaak helemaal niet relevant, die schuldvraag.
Of migranten wel of niet de reden zijn van de woningnood is gewoon irrelevant. Wat wél relevant is, is dat we niet eens genoeg huizen hebben voor onze eígen mensen. Dus waarom zou je andere mensen toelaten, of zelfs voorrang geven?
Niks te maken met schuld, maar er is een situatie en hoe ga je daar mee om, welke keuzes maak je.
Er wordt misbruik van gemaakt met alle gevolgen van dien. Daarom moet je ook die speelruimte beperken. En daar wil de politiek zelf niet aan.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook een mooie metafoor, want er is o.a. in de infrastructuur ontzettend veel onderhoud naar voren geschoven, gelijk een hoop gevoelige beslissingen en noodzakelijke maatregelen (hypotheekrenteaftrek, toeslagenstelsel, achterstanden in de zorg, milieu enz. enz.).
In de context van dit topic: ik denk dat de overload aan nieuwkomers dit allemaal extra zichtbaar maakt en over het randje duwt. Die woningmarkt was ook zonder de massale instroom al compleet vernaggeld, maar nu een flink deel van de beschikbare woningen ook nog bezet wordt door asielzoekers kookt het geheel helemaal over.
Dus de ongezonde focus op asielzoekers is zowel terecht als onterecht. Ik neig er zelf naar om de schuld hiervan niet te geven aan de mensen die stereotype opportunistisch gedrag van een Homo Sapiens te vertonen door alle ruimte te nemen die ze krijgen maar aan de onmachtige bestuurders die ze deze ruimte geven. Je kunt mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die ze hier hebben of de speelruimte ernaast.
Dat mensen zich misdragen is hen natuurlijk wel kwalijk te nemen en dat Jan Lul, Piet Snot en Hermien Zweefhoofd van de lokale gemeenteraad ontzettend kut communiceren is ook niet fraai.
Als mensen zeggen; we hebben hier al verkrachters, dus kom maar binnen. Dán gaat er wat mis.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan je ook op meerdere zaken betrekken. Op criminaliteit bijvoorbeeld:
Of migranten wel of niet de reden zijn van de criminaliteit en onveiligheid is gewoon irrelevant. Wat wél relevant is, is dat we genoeg criminelen vanuit onze eígen mensen. Dus waarom zou je andere mensen toelaten, die zich ook niet willen gedragen hier?
Als deze mensen dann werken, de taal spreken én zich gedragen valt er weinig boos meer te zijn. Maar de kans dat dat alles het geval zal zijn zal klein zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik garandeer je dat als er nooit meer een asielzoeker binnenkomt alle ongelukkige boze mensen over 10 jaar nog steeds boos zijn. Asielzoekers zijn een makkelijke zondebok. Mensen willen zelf niet veranderen.
Zout toch op met je captain hindsight. Ik schreef in die tijd mijn scriptie over de energietransitie en zowel het woningentekort als de de problemen met ons stroomnet zijn een bewuste keuze om niks te doen geweest. In het geval van het woningtekort misschien zelfs een kwaadwillende afstraffing van mensen in een sociale huurwoning en misschien nog wel belangrijker: de vaak linkse mensen die zich ermee bezig houden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En? Hoe wil je al die problemen oplossen dan? Einstein en Hawking vragen een tijdmachine te bouwen?
Ach nee, dan verzint men wat anders om boos over te worden. Je ziet dat soort zaken al met enige regelmaat verspringen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als deze mensen dann werken, de taal spreken én zich gedragen valt er weinig boos meer te zijn. Maar de kans dat dat alles het geval zal zijn zal klein zijn.
En dan zijn er opeens wel magisch woningen voor mensen? Of is er weer een politiebureau in je dorp? Dan werkt ons onderwijs opeens wel weer? Gaat allemaal gewoon als mensen maar werken!! Uitgaven aan sociale voorzieningen zoals de bijstand zijn al decennia vrij stabiel. Ons probleem is niet die paar mensen die niet werken, maar een disfunctionele overheid. Asielzoekers weren gaat daar niks aan verbeteren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als deze mensen dann werken, de taal spreken én zich gedragen valt er weinig boos meer te zijn. Maar de kans dat dat alles het geval zal zijn zal klein zijn.
Deze opmerking triggerd mij harder dan al het andere van dit topic.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je dak is lek, een leiding is stuk en er is ergens kortsluiting.
En dan de kozijnen willen verven, want ja, dat onderhoud komt er ook aan in de aankomende jaren.
Ik ben het zeker eens dat die speelruimte beperkt moet worden, maar dat die er is en mensen erop inspringen, tja, zelfs daar zou ik geen moeite mee hebben als iemand hier kwam als gelukszoeker om echt iets toe te voegen en iets op te bouwen. Maar wat er nu binnenkomt kan en wil dat niet eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er wordt misbruik van gemaakt met alle gevolgen van dien. Daarom moet je ook die speelruimte beperken. En daar wil de politiek zelf niet aan.
Zweden heeft dat wel gedaan, met een 90% vermindering tot gevolg.
Zo hard dat je stam + t vergeet?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze opmerking triggerd mij harder dan al het andere van dit topic.
Er wordt ook geen zondebok gekozen. Er is data die ten grondslag ligt aan, het is zichtbaar in het straatbeeld, het is merkbaar in de sociale zekerheid. Het afdoen als een zondebok kiezen is het over 1 kam scheren van een hele grote groep mensen. Of je nu kijkt bij ipsos, hv NL of de laatste verkiezingen, NL wil een strenger migratiebeleid.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zout toch op met je captain hindsight. Ik schreef in die tijd mijn scriptie over de energietransitie en zowel het woningentekort als de de problemen met ons stroomnet zijn een bewuste keuze om niks te doen geweest. In het geval van het woningtekort misschien zelfs een kwaadwillende afstraffing van mensen in een sociale huurwoning en misschien nog wel belangrijker: de vaak linkse mensen die zich ermee bezig houden.
Het is een algeheel falen van onze overheid geweest en daar gaat niks aan veranderen door enkel een zondebok te kiezen en op oude voet verder te gaan.
Meer regie vanuit de overheid en minder regeltjes wil ook iedereen. Alleen daarmee overwin je de huidige problemen niet.quote:We hebben een deltaplan nodig voor onze infrastructuur. Een centrale overheid die lokale overheden gaat aansturen om mee te werken. Een grootschalige afschaffing van allerlei micromanagement regeltjes zoals de plicht om nestkastjes op te nemen in woningen, maar ook de nimby industrie af te schaffen. En ja dat is misschien fijn als een trafohuisje snel gebouwd kan worden, maar soms ook minder leuk als daardoor ook een asielzoekerscentrum geopend kan worden of een boer zijn weiland moet verkopen.
Eensch.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:14 schreef Qarrad het volgende:
Echt een aanfluiting voor een beschaafd land vind ik dat, dat we nog niet eens de mensen waarvoor het echt bedoeld is niet kunnen scheiden van de andere rotzooi.
Lees: 'ik krijg tegenspraak met argumenten en bronnen, fekkediefek. Wegwezen.'quote:
Stelde je een vraag dan ?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je de vraag ook gewoon beantwoorden in plaats van weer over wat anders beginnen omdat je klem zit?
Nee, je weet gewoon dat het niet gaat gebeuren. Dus we blijven boos.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach nee, dan verzint men wat anders om boos over te worden. Je ziet dat soort zaken al met enige regelmaat verspringen.
Neuh, ook als er wel wat gebeurt wordt er gewoon een nieuwe groep gezocht om boos over te doen. Wat langer geleden was men ook boos over b.v. Molukkers of Surinamers. Of de MOE-landers.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nee, je weet gewoon dat het niet gaat gebeuren. Dus we blijven boos.
Ja zeker moeten ze dan maar in Japan asiel gaan vragen.quote:
Op zo'n domme vraag die op mij niet als vraag maar als sarcastische opmerking overkwam, kun je een dom antwoord verwachten. Bij deze dus.quote:Die laatste groep maakt zeker voor Nederland het verschil niet. Die krijgen immers nu ook al geen asiel.
En dat eerste is wel erg arbitrair, als de pleuris uitbreekt in Turkije mogen ze van de ene kant van de Bosporus wel naar Europa en de andere kant moet maar naar Japan?
Helder, je hebt dus geen flauw benul over wat je roeptoetert.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja zeker moeten ze dan maar in Japan asiel gaan vragen.
[..]
Op zo'n domme vraag die op mij niet als vraag maar als sarcastische opmerking overkwam, kun je een dom antwoord verwachten. Bij deze dus.
Altijdquote:
Noooooouuuuquote:
Je kunt zo iets in Mali of Tsjaad opzetten en dan geef je de lokale warlord een paar duizend dollar als hij er voor zorgt dat ze veilig thuis komenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Dat is evident. Laatst noemde ik een van deze landen en toen werd mijn post verwijderdquote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat er een soort ondergronds oorlog woedt en mensen bewust naar de EU gedrukt worden door landen die niet onze vrienden zijn.
En dat de EU niet bij machte is daar wat aan te doen. Of dat niet aandurft iig.
Het is wel logischer, en van beide kanten. Ik denk dat Iran van allerlei proxys en dergelijke aanstuurt om hier bv pro Palestina protesten te houden en die kant heel populair maakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is evident. Laatst noemde ik een van deze landen en toen werd mijn post verwijderd
En wederom is hierop het enige juiste antwoord: stoppen met die ongein.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel logischer, en van beide kanten. Ik denk dat Iran van allerlei proxys en dergelijke aanstuurt om hier bv pro Palestina protesten te houden en die kant heel populair maakt.
En Israël dan wel meer aan de volksvertegenwoordiging doet met Wilders en Markuszower
En zo plukken wij hier heerlijke vruchten van dat kutgat: het Midden Oosten
Er waren in het begin ook veel problemen met de Molukkers. Mijn tante is er zelfs 1. Haar moeder kon na 20 jaar nog geen fatsoenlijk Nederlands. Woonden allemaal bij elkaar hier in hun eigen kliek en kwamen er bijna niet uit.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, ook als er wel wat gebeurt wordt er gewoon een nieuwe groep gezocht om boos over te doen. Wat langer geleden was men ook boos over b.v. Molukkers of Surinamers. Of de MOE-landers.
Soms is iemand gewoon al 4 dagen bezig geweest met zijn kut kozijnen en moest hij alsnog wat kut stukjes met de kut kwast en kut roller behandelen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees: 'ik krijg tegenspraak met argumenten en bronnen, fekkediefek. Wegwezen.'
Is ook een kutklus. Nog kutter is het om een paar duizend euro te moeten lappen voor shit wat je zelf kan. Want dat doen schilders tegenwoordig.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Soms is iemand gewoon al 4 dagen bezig geweest met zijn kut kozijnen en moest hij alsnog wat kut stukjes met de kut kwast en kut roller behandelen.
Klopt, die problemen waren er zeker. Maar mede ook een direct gevolg van overheidsbeleid, het was heel officieel beleid dat ze terug zouden keren, dus was er geen noodzaak om de taal te leren e.d., ook toen al heel lang helder was dat dit nooit zou gebeuren…quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Er waren in het begin ook veel problemen met de Molukkers. Mijn tante is er zelfs 1. Haar moeder kon na 20 jaar nog geen fatsoenlijk Nederlands. Woonden allemaal bij elkaar hier in hun eigen kliek en kwamen er bijna niet uit.
Ziet het er wel beter uit dan die shitshow van mij.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is ook een kutklus. Nog kutter is het om een paar duizend euro te moeten lappen voor shit wat je zelf kan. Want dat doen schilders tegenwoordig.
Klopt, helemaal eens. En met de Marokkanen hebben ze ook totaal gefaald. En deze mensen kwamen dan nog uit landen die een stuk beschaafder waren dan waar ze tegenwoordig vandaan komen en nu is er helemaal geen controle meer. Dus dit kan ook nooit goed aflopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, die problemen waren er zeker. Maar mede ook een direct gevolg van overheidsbeleid, het was heel officieel beleid dat ze terug zouden keren, dus was er geen noodzaak om de taal te leren e.d., ook toen al heel lang helder was dat dit nooit zou gebeuren…
Daarom vind ik het ook zo bizar dat allerlei rechtse partijen er nog steeds moeite mee hebben als nieuwkomers willen werken en integreren. Of nieuwe stelsels willen introduceren waarbij mensen decennialang tweederangsburgers blijven die echt, heus, ooit weer gaan vertrekken…quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:03 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Klopt, helemaal eens. En met de Marokkanen hebben ze ook totaal gefaald. En deze mensen kwamen dan nog uit landen die een stuk beschaafder waren dan waar ze tegenwoordig vandaan komen en nu is er helemaal geen controle meer. Dus dit kan ook nooit goed aflopen.
Dat ben ik met je eens. Statushouders zo snel mogelijk laten integreren en aan het werk.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook zo bizar dat allerlei rechtse partijen er nog steeds moeite mee hebben als nieuwkomers willen werken en integreren. Of nieuwe stelsels willen introduceren waarbij mensen decennialang tweederangsburgers blijven die echt, heus, ooit weer gaan vertrekken…
Het is met name de zulke migranten die dit zelf weigeren, dat ligt niet aan 'rechtse partijen'.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook zo bizar dat allerlei rechtse partijen er nog steeds moeite mee hebben als nieuwkomers willen werken en integreren. Of nieuwe stelsels willen introduceren waarbij mensen decennialang tweederangsburgers blijven die echt, heus, ooit weer gaan vertrekken…
Deels wel, maar ook deels niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is met name de nieuwkomers die dit zelf weigeren, dat ligt niet aan 'rechtse partijen'.
Dat zou deels kunnen. Maar als we het over vluchtelingen hebben dan wil het overgrote deel hier gewoon een beter leven opbouwen na de verschrikkingen in eigen land.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is met name de zulke migranten die dit zelf weigeren, dat ligt niet aan 'rechtse partijen'.
Tja, die problemen zijn niet onze problemen natuurlijk. En als deze mensen uit verre landen komen zoals vaak het geval is, dan doorkruist men wel even eerst doodleuk acht, tien of twaalf veilige landen. Ook weten we van zulke migranten dat men vaak slecht integreert en jarenlang afhankelijk blijft van de verzorgingsstaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou deels kunnen. Maar als we het over vluchtelingen hebben dan wil het overgrote deel hier gewoon een beter leven opbouwen na de verschrikkingen in eigen land.
Dat was me al opgevallen.quote:
Dat gaat in de toekomst gelukkig niet meer zo makkelijk met dank aan het tweestatusstelsel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou deels kunnen. Maar als we het over vluchtelingen hebben dan wil het overgrote deel hier gewoon een beter leven opbouwen na de verschrikkingen in eigen land.
Dat gaat natuurlijk alleen maar voor meer procedures en uitstel van integratie zorgen…quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:04 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat gaat in de toekomst gelukkig niet meer zo makkelijk met dank aan het tweestatusstelsel.
Als zelfs extreemrechts in de regering, zoals in kabinet Schoof, niet voldoende is, wat stel je dan concreet voor?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet wel alle neuzen dezelfde kant op hebben en echt ijskoud beleid gaan voeren en harde maatregelen nemen om echt wat te doen aan instroom.
En ik kan je een ding vertellen, met D66 en Jetten gaat dat niet gebeuren, het gaat juist alleen maar erger worden.
Om dat te veranderen is een flinke ommezwaai nodig. Een hele fikse crisis, een enorme aanslag, met daarna nieuwe verkiezingen, iets in die trend.
Dat normale partijen ijskoud beleid gaan voeren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als zelfs extreemrechts in de regering, zoals in kabinet Schoof, niet voldoende is, wat stel je dan concreet voor?
De verwachting is juist dat de procedures sneller worden omdat we afgewezen asielzoekers een stuk makkelijker kunnen deporteren. Aanvragen mogen straks ook niet langer duren dan 6 maanden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk alleen maar voor meer procedures en uitstel van integratie zorgen…
Ok, interessant. Maar hoe werk je dat concreet uit?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat normale partijen ijskoud beleid gaan voeren.
Wiens verwachting is dat dan? De experts en de eerdere ervaringen verwachten eerder het tegendeel…quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De verwachting is juist dat de procedures sneller worden omdat we afgewezen asielzoekers een stuk makkelijker kunnen deporteren. Aanvragen mogen straks ook niet langer duren dan 6 maanden.
Leuk en aardig. Maar waarom heeft ons vorige kabinet, met een ruime meerderheid voor allerlei uiterst rechtse gekkigheid, dan niet geleverd?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Kottnauer het volgende:
Continu alles op de lange baan schuiven. Eerst moesten we anderhalf jaar wachten op dat godvergeten migratiepact. En nu dat er is weer 7 maanden uitstel.
Let op: rond december 2026 komt er weer een andere konijn uit de hoge hoed waardoor het allemaal nog uitgesteld moeten worden.
Intussen blijven de volgeladen bussen ons land binnenrijden.
Dat kwam door de Nationale Sabotage Club van Pietertje.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Leuk en aardig. Maar waarom heeft ons vorige kabinet, met een ruime meerderheid voor allerlei uiterst rechtse gekkigheid, dan niet geleverd?
Gelul.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:52 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat kwam door de Nationale Sabotage Club van Pietertje.
D66, gewonnen met een zeer lage “winst” (dit keer toevallig genoeg door externe factoren) wist niet te regeren met een meerderheid, heeft zijn eerste kamer niet onder controle of vindt het wel best zo (laat ik in het midden) en verandert de wet zodanig dat zelf de nummer twee en inbrenger van het voorstel zich genoodzaakt voelde om tegen te stemmen (of dit verstandig is laat ik in het midden). Lever de democratie!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
D66 heeeft gewonnen en de tweede partij heeft ook tegen strengere asielwetgeving gestemd. Lang leve de verkiezingen!
Strenge wetten zijn allemaal tegengewerkt.quote:
Doen ze zelf niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook zo bizar dat allerlei rechtse partijen er nog steeds moeite mee hebben als nieuwkomers willen werken en integreren. Of nieuwe stelsels willen introduceren waarbij mensen decennialang tweederangsburgers blijven die echt, heus, ooit weer gaan vertrekken…
Omdat die lafbek van een Omtzigt z'n keutel introk omdat het allemaal ineens te streng zou zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:49 schreef KareldeStoute het volgende:
Leuk en aardig. Maar waarom heeft ons vorige kabinet, met een ruime meerderheid voor allerlei uiterst rechtse gekkigheid, dan niet geleverd?
Dat ze nu sneller in het proces mogen werken komt door rechterlijke uitspraken. De regeringen hebben dat steeds geprobeerd te frustreren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doen ze zelf niet.
Zat welkom in mijn landers en banen voor ze. Toch de keuze maken in de oude gemeenschap te blijven en uit de staatsruif te blijven vreten.
Het was natuurlijk inhoudelijk ook een prutspakket.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Omdat die lafbek van een Omtzigt z'n keutel introk omdat het allemaal ineens te streng zou zijn.
Liever wat prutsen maar wel in de goede richting dan dit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat ze nu sneller in het proces mogen werken komt door rechterlijke uitspraken. De regeringen hebben dat steeds geprobeerd te frustreren.
En je ziet gelijk dat dat werkt.
[..]
Het was natuurlijk inhoudelijk ook een prutspakket.
Maatregelen die bij de rechter geen stand houden en dan kunnen we weer lekker klagen over dat de politiek niks doet was een leuke rubriek geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Liever wat prutsen maar wel in de goede richting dan dit.
En dan de schuld bij normale Nederlanders neergooien: jullie radicaliseren, toename polarisatie en die bullshit.
Mag het ook niet meer horen.
Hoe exact gaat dat die hordes gasten aan het werk zetten die alleen komen parasiteren?quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat ze nu sneller in het proces mogen werken komt door rechterlijke uitspraken. De regeringen hebben dat steeds geprobeerd te frustreren.
En je ziet gelijk dat dat werkt.
[..]
Het was natuurlijk inhoudelijk ook een prutspakket.
De activistische rechtspraak op dit dossier is een volgende struikelblok ja.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maatregelen die bij de rechter geen stand houden en dan kunnen we weer lekker klagen over dat de politiek niks doet was een leuke rubriek geweest.
Daarom wilde Sint Pieter maatregelen die wel stand gingen houden.
Die moeten de kleine lettertjes in al die verdragen gewoon opvolgen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De activistische rechtspraak op dit dossier is een volgende struikelblok ja.
Over welke “parasiterende hordes” heb je het concreet?quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe exact gaat dat die hordes gasten aan het werk zetten die alleen komen parasiteren?
Daarvoor heb je ook een bepaalde politieke wil nodig.
Als ze illegaal Europa binnen kunnen sluipen dan kunnen ze ook wel terug in hun eigen land komen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Die landen kunnen hun inwoners gewoonweg niet weigeren, dat kan toch niet?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Die komen echt wel terug als ze dat zelf willen, natuurlijk. Al die landen die ze niet aannemen die kunnen ze ineens wel als toerist ontvangen, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Die blijken van dit cohort (vluchtelingen die in 2014 een verblijfsvergunning kregen) juist relatief goed te scoren.quote:
Nou waren dat denk ik ook vaak vrij jonge mannen in 2014, dan is de kans wel groter om aan het werk te komen dan voor veel andere groepen.quote:Het aandeel statushouders met werk als voornaamste inkomstenbron loopt voor cohort 2014 gestaag op tot 38 procent negen jaar na het verkrijgen van de verblijfsvergunning. Voor de statushouders uit 2015 en 2016 zien we vergelijkbare patronen. Hoewel steeds meer statushouders een (deeltijd) baan hebben, leveren die banen vaak onvoldoende inkomsten op. Hierdoor kan een uitkering ook voor deze groep de voornaamste inkomstenbron zijn.
Bij personen uit Eritrea is dat nog een stuk hoger: 61 procent van de Eritreeërs die in Nederland verblijven heeft werk als belangrijkste inkomstenbron negen jaar na het verkrijgen van de verblijfsvergunning.
Zeker wel. Daarnaast zijn er ook niet altijd functionerende regimes of überhaupt diplomatieke betrekkingen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die landen kunnen hun inwoners gewoonweg niet weigeren, dat kan toch niet?
Oh, problemen zijn er zeker. Maar dit lijken me nog niet echt parasiterende horden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:26 schreef sp3c het volgende:
Breken ook de halve stad af als ze elkaar tegenkomen
Blijf lekker dromen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, problemen zijn er zeker. Maar dit lijken me nog niet echt parasiterende horden.
Ik vind dat onbegrijpelijk, als wij onze gestoorden en criminelen ipv straffen of behandelingen een enkeltje Duitsland geven en weigeren terug op te nemen komen we in oorlog met Duitsland.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker wel. Daarnaast zijn er ook niet altijd functionerende regimes of überhaupt diplomatieke betrekkingen.
Mij welquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, problemen zijn er zeker. Maar dit lijken me nog niet echt parasiterende horden.
38% na 9 jaar. Dra-ma-tisch.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die blijken van dit cohort (vluchtelingen die in 2014 een verblijfsvergunning kregen) juist relatief goed te scoren.
https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt
[..]
Nou waren dat denk ik ook vaak vrij jonge mannen in 2014, dan is de kans wel groter om aan het werk te komen dan voor veel andere groepen.
Daarom is het ook zo goed dat asielzoekers nu veel vroeger mogen gaan werken. Van verplicht een paar jaar duimen draaien wordt niemand beter…quote:
Werken aan hun terugkeerquote:Op woensdag 27 mei 2026 21:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo goed dat asielzoekers nu veel vroeger mogen gaan werken. Van verplicht een paar jaar duimen draaien wordt niemand beter…
Wat is er exact 'goed' aan die cijfers dan?quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die blijken van dit cohort (vluchtelingen die in 2014 een verblijfsvergunning kregen) juist relatief goed te scoren.
https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt
[..]
Nou waren dat denk ik ook vaak vrij jonge mannen in 2014, dan is de kans wel groter om aan het werk te komen dan voor veel andere groepen.
Zweden bewijst op het moment dat het kan. 90% vermindering.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die moeten de kleine lettertjes in al die verdragen gewoon opvolgen.
Wat begrijp je er niet aan dat meer dan 60% die werk als hoofdinkomen heeft relatief goed is ten opzichte van andere groepen uit hetzelfde cohort die veel minder scoren?quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is er exact 'goed' aan die cijfers dan?
Zouden apothekers en tandartsen zijn. Technici ook. 23 jaar en ouder, nog niet eens basisschool onderwijs niveau.
Hoe gaat dat hun eigen brood verdienen dan?
Gelul. Binnen de regels kan ook gewoon heel veel. Maar dan moet je wel wat creatiever en constructiever denken dan dom populistisch scoren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zweden bewijst op het moment dat het kan. 90% vermindering.
Activistische rechters kijken het niet vanuit de wet, ze kijken het vanuit hun mening en zoeken daarbij een regel.
Zweden dom en populistisch?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelul. Binnen de regels kan ook gewoon heel veel. Maar dan moet je wel wat creatiever en constructiever denken dan dom populistisch scoren.
Zoals alleen in topics als deze posten en de moeilijke topics ontwijken?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelul. Binnen de regels kan ook gewoon heel veel. Maar dan moet je wel wat creatiever en constructiever denken dan dom populistisch scoren.
Dat aanvaardbare aantal vind ik in elk geval voor de komende tijd 0.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:22 schreef William_Papadin het volgende:
Asiel is een achterhaald concept wat afgeschaft danwel radicaal aangepast dient te worden. Niemand heeft recht op asiel in Nederland, dat moet weer het uitgangspunt worden. We maken uitzondering voor mensen die door ons geselecteerd worden. Een asielaanvraag heeft in het nieuwe systeem geen officiële status voor degene die het aanvraagt maar dient puur om het selectiebeleid van Nederland te bedienen.
We gaan van de huidige instroom die ongekend hoog is terug naar een aanvaardbaar aantal, waarbij de huidige woningnood meegenomen wordt in de bepaling van die hoogte.
Mensen die geselecteerd worden hierheen te komen moeten voldoen aan een minimum inkomen danwel een beroep dat gevraagd is in Nederland. Daarnaast mag diegene slechts 1e graad familie meenemen en geen ouders, dus alleen een partner en zijn of haar kinderen.
Er zal geen voorkeursbehandeling zijn voor deze persoon. Gratis opvang of andere regelingen worden afgeschaft. Er zal ondersteuning zijn die gericht is op integratie met Nederland. Taalcursus en inburgeringscursus dus.
Degene die geselecteerd is dient een contract te ondertekenen waarin hij of zij akkoord gaat met een verscheidenheid aan regels. Zo mag bij een veroordeling deze persoon direct uitgezet worden naar land van herkomst.
Dit zou in een notendop het nieuwe stelsel moeten zijn.
Klagen ze daar ook over activistische rechters of hebben ze wel wat langer nagedacht over hun maatregelen?quote:
Dit vooruitzicht maakt dat de stroom onze kant op minder groot wordt (hopelijk).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Als er binnen de regels zoveel kan, volgens jou, waarom is iedere poging tot strenger maken gelijk aan extreem rechts/fascisme/vulzelfin en onhaalbaar?quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klagen ze daar ook over activistische rechters of hebben ze wel wat langer nagedacht over hun maatregelen?
Waarom zou dat ons probleem moeten zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Je kunt vantevoren al voorspellen wat ze gaan doen. Niets dus zoals altijd.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:27 schreef Kottnauer het volgende:
Kortom, ik verwacht veel gezeik, torenhoge kosten en nul resultaat.
Ja dat zou al een plus zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit vooruitzicht maakt dat de stroom onze kant op minder groot wordt (hopelijk).
Tja niet. Maar dan loopt het daar vol en kan er daar weer niemand meer bij?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:10 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Waarom zou dat ons probleem moeten zijn?
Zou je idd denken.. maar ze doen het toch.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die landen kunnen hun inwoners gewoonweg niet weigeren, dat kan toch niet?
De drempel voor zieligheid is in Nederland zó laag dat vrijwel iedereen ter wereld hier wel een verblijfsvergunning kan krijgen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je kunt vantevoren al voorspellen wat ze g1aan doen. Niets dus zoals altijd.
In de landen van herkomst worden deze mensen gelokt met pamfletten over Europa. Er zou een beter bestaan wachten en alles is hier gratis. FvD waarschuwt al jaren voor deze praktijken en de mensenhandel.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Tja niet. Maar dan loopt het daar vol en kan er daar weer niemand meer bij?
Dan kunnen we ze gewoon daar droppen, met een militair toestel of schip.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zou je idd denken.. maar ze doen het toch.
Betrouwbare bron?quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:23 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
In de landen van herkomst worden deze mensen gelokt met pamfletten over Europa. Er zou een beter bestaan wachten en alles is hier gratis. FvD waarschuwt al jaren voor deze praktijken en de mensenhandel.
Nederland aangeprezen in smokkelfolder: ’Bij aankomst wacht uitkering en overheid betaalt huur’quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:52 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nederland aangeprezen in smokkelfolder: ’Bij aankomst wacht uitkering en overheid betaalt huur’
https://www.telegraaf.nl/(...)t-huur/64492423.html
Asielzoekers mijden België: ’In folders wordt verteld dat Nederland the place to be is’
https://www.telegraaf.nl/(...)-be-is/64310267.html
Nederland het walhalla voor uitkeringen en gratis levenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:52 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nederland aangeprezen in smokkelfolder: ’Bij aankomst wacht uitkering en overheid betaalt huur’
https://www.telegraaf.nl/(...)t-huur/64492423.html
Asielzoekers mijden België: ’In folders wordt verteld dat Nederland the place to be is’
https://www.telegraaf.nl/(...)-be-is/64310267.html
En nog blijven er mensen hier stug volhouden dat asielzoekers geen klaplopers maar zielige vluchtelingen zijn, die nergens anders naartoe kunnen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:35 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nederland het walhalla voor uitkeringen en gratis leven
Beschouw je asielzoekers nog wel als mensen?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En nog blijven er mensen hier stug volhouden dat asielzoekers geen klaplopers maar zielige vluchtelingen zijn, die nergens anders naartoe kunnen.
Reken maar dat als er een land was waar nog méér gratis te krijgen is wij veel minder van dat volk hier zouden hebben.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Beschouw je asielzoekers nog wel als mensen?
Want je taalgebruik is nogal denigrerend over de hele groep.
Dus je ziet dit woord is precies wat deze groep verdient.quote:Een klaploper wordt niet erg hoog aangeslagen. Hij (of zij) teert op andermans zak en voert zelf niet zoveel uit. Een klaploper komt ongevraagd langs, is een profiteur en schuift bijvoorbeeld onuitgenodigd aan bij het avondmaal om het buikje ongegeneerd vol te vreten.
Duidelijk. Dank voor de bevestiging.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Dus je ziet dit woord is precies wat deze groep verdient.
En om op jouw flauwe opmerking over menselijkheid te reageren : Ik heb nou niet de indruk dat deze groep ons als mens waardeert ze hebben niet veel op met onze gewoontes normen en waarden. Ze zien ons gewoon als zoals een parasiet een gastheer ziet.![]()
Terechte vraag.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Beschouw je asielzoekers nog wel als mensen?
Want je taalgebruik is nogal denigrerend over de hele groep.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |