abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 00:11:22 #1
236264 crew  capricia
pi_220889084
Duurt nog zes a zeven maanden voordat er op zijn vroegst ongewenste migranten buiten de EU op hun terugkeer mogen wachten.

Maar Nederland geeft groen licht en wil als eerste zo'n hub opzetten buiten de EU. Ook aanvragen zouden buiten de EU afgehandeld kunnen worden.
Ben wel benieuwd met welke landen we in gesprek zijn, buiten de EU.

https://www.politico.eu/a(...)urn-hubs-outside-eu/
quote:
Dutch government gives green light to establish migrant ‘return hubs’ outside EU

Within months Europe could see the first concrete steps toward deporting migrants who have been denied the right to stay in the EU.

The Netherlands is pushing ahead with plans to set up Europe’s first “return hubs” outside the bloc where migrants who have been denied the right to stay in the EU can be deported — with “concrete steps” expected in the months ahead.

The Hague, along with several other European governments, is also looking to start processing asylum applications outside the European Union, according to a letter from the country’s government to its parliament that was seen by POLITICO.

“Across Europe, people are asking for credible and workable solutions to regain control over migration,” said Bart van den Brink, deputy prime minister of the Netherlands and minister of asylum and migration. “Those solutions are increasingly taking shape and have been shown to be legally viable.”

Return hubs are a controversial element in a major migration reform presented last year by the European Commission under pressure from right-wing governments around the bloc.

The idea is to avoid having migrants remain in a country where they have been refused asylum for extended periods because their host country won’t readmit them or for other reasons. Setting up centers to process asylum applications outside the EU follows a similar logic — prioritizing migrants for entry whose applications have been approved.

The first non-EU return hub, whose location has yet to be announced amid ongoing talks with several non-EU governments, would likely be used not just by the Netherlands but also by Greece, Germany, Austria and Denmark, all countries that have backed a push to crack down on migration into the EU.

The Netherlands is working with Denmark, Malta and Sweden on options for processing asylum applications outside Europe, per an EU diplomat who was granted anonymity to discuss the plans. Italy has had a similar arrangement with Albania since late 2023, but Rome’s setup is experimental and has drawn several legal challenges.

The Dutch government informed the country’s parliament over the weekend that it saw no legal obstacle to setting up the return hub and external asylum processing center following a legal review carried out by Clingendael, a think tank.

While the government hasn’t yet announced a location for the facility, talks are ongoing with several candidate countries and a deal to establish it is likely to be announced within the next six to seven months, per the same diplomat.

“The idea is not to make a political spectacle out of this but to do the actual legal work so that this actually sticks,” the diplomat added.

The push from Prime Minister Rob Jetten’s government comes as EU institutions are in the final stages of approving a migration bill that allows for the establishment of the return hubs.

A deal on the migration bill was expected earlier this month, but has been delayed amid last-minute wrangling.

EU governments have struggled for years to overhaul migration rules, hampered in part by the principles enshrined in the European Convention on Human Rights. However, 46 member states belonging to the Council of Europe on May 15 called for those rules to allow for effective migration policy.

Ik heb hier wel wat vragen bij:

Denken jullie dat dit soort hubs (en externe asielprocedures) echt gaan helpen om de migratiedruk op Europa te verminderen? Of worden de mensen straks stilletjes binnen gevlogen met status en al?

Verwachten jullie dat dit leidt tot minder irreguliere migratie via de Middellandse Zee of juist tot nieuwe smokkelroutes?

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-05-2026 00:27:45 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220889117
Dit zal nauwelijks enig effect hebben, omdat de grondoorzaak van het probleem niet wordt opgelost:

Namelijk het idee dat iedereen ter wereld (> 8 miljard mensen) asiel in Nederland kan aanvragen en dat in de meeste gevallen ook krijgt.

De honingpot blijft staan, men probeert het alleen iets moeilijker te maken om die honingpot te bereiken.

Of… misschien iets makkelijker!? Stel dat zo’n hub in Rwanda komt. Dan is het voor veel gelukszoekers in en rond Rwanda veel eenvoudiger om zich meteen bij de hub te melden in plaats van eerst naar Europa te reizen.
pi_220889121
Kortom, ik verwacht veel gezeik, torenhoge kosten en nul resultaat.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 00:29:14 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220889126
Allemaal buhne maatregelen voor een probleem wat jarenlang fors overdreven is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 00:31:54 #5
236264 crew  capricia
pi_220889131
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:26 schreef Kottnauer het volgende:
Dit zal nauwelijks enig effect hebben, omdat de grondoorzaak van het probleem niet wordt opgelost:

Namelijk het idee dat iedereen ter wereld (> 8 miljard mensen) asiel in Nederland kan aanvragen en dat in de meeste gevallen ook krijgt.

De honingpot blijft staan, men probeert het alleen iets moeilijker te maken om die honingpot te bereiken.

Of… misschien iets makkelijker!? Stel dat zo’n hub in Rwanda komt. Dan is het voor veel gelukszoekers in en rond Rwanda veel eenvoudiger om zich meteen bij de hub te melden in plaats van eerst naar Europa te reizen.
Je zou dan nog kunnen denken dat we kansrijke mensen, met beroepen waar wij op zitten te wachten, overvliegen?

Maar het kan ook zijn dat er straks gewoon nassa's mensen met status en al semi stilletjes hierheen gehaald worden, onder de radar. Omdat we geen overbevolkte aanmeldcentra meer zien.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 00:33:06 #6
236264 crew  capricia
pi_220889132
Op zich denk ik: laten we het maar proberen. En zorgen dat er geen dodelijke overtochten via de Middellandse zee meer plaats vinden. En de smokkelaars geen (of zo min mogelijk) kansen zien.
- Goethe, “Faust”
pi_220889137
De enige echte oplossing is, hoe hard dat misschien ook klinkt, geheel te stoppen met asiel.

Als een meerderheid van de bevolking dat om humane reden niet wil, wat nu het geval is, dan moet men de consequentie accepteren: we worden overspoeld met migranten tot op het moment dat onze verzorgingsstaat geheel is afgebroken en verdwenen.

Daarna zal vanzelf weer een nieuwe stabiliteit ontstaan, die echter niet zo prettig zal zijn als de westerse beschaving die we in de tweede helft van de vorige eeuw hebben gehad.
pi_220889140
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Je zou dan nog kunnen denken dat we kansrijke mensen, met beroepen waar wij op zitten te wachten, overvliegen?
Ook dat zou het einde van Nederland betekenen. Er zijn alleen in bijvoorbeeld India al minstens 100 miljoen mensen die ál het werk in Nederland goedkoper en beter kunnen uitvoeren.
pi_220889141
Erg goed dat de terugkeerhubs er dan toch eindelijk gaan komen. Deze oplossing is jarenlang tegengewerkt door allerlei rechters en de dubieuze asielindustrie.
pi_220889144
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:33 schreef capricia het volgende:
Op zich denk ik: laten we het maar proberen. En zorgen dat er geen dodelijke overtochten via de Middellandse zee meer plaats vinden. En de smokkelaars geen (of zo min mogelijk) kansen zien.
Liever nog harder die smokkelaars aanpakken.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 00:49:48 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220889154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Liever nog harder die smokkelaars aanpakken.
Daar horen ook de NGO's bij.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 00:50:38 #12
396550 Richestorags
pi_220889155
quote:

Geen huizen met voorrang meer verlenen en geen uitkering verstrekken en hogere eisen taaltoets. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_220889161
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:29 schreef Harvest89 het volgende:
Allemaal buhne maatregelen voor een probleem wat jarenlang fors overdreven is.
De onmogelijkheid om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen is juist een van de grootste problemen. Het terugkeerpercentage in Nederland is slechts 7% en het EU gemiddelde net boven de 20%. Terugkeerhubs gaan dit nu eindelijk oplossen.

pi_220889164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
zeker,

Als je een kaartje ziet waar al die "immigranten" gered worden kun je niet anders concluderen dat het gewon mensensmokkelaars zijn.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 01:04:46 #15
396550 Richestorags
pi_220889165
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:57 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De onmogelijkheid om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen is juist een van de grootste problemen. Het terugkeerpercentage in Nederland is slechts 7% en het EU gemiddelde net boven de 20%. Terugkeerhubs gaan dit nu eindelijk oplossen.

[ afbeelding ]
Als je het een aantal mensen van NWS had laten doen was dit probleem er nooit geweest.
pi_220889203
Gaat geen enkele zin hebben. Linkse knuffelrechters zullen ongetwijfeld een reden vinden om dit te blokkeren.
pi_220889210
Heel simpel, nadat iemand asiel aangevraagt heeft in Nederland mag de persoon zijn procedure afwachten in Suriname, we vliegen hem daarheen, we betalen Suriname 40K per asielzoeker per jaar. In he geval dat de persoon niet aangeeft welke nationaliteit hij heeft gaat hij hier de gevangenis in, en wel in zwaar regime net zolang dat hij aangeeft wat zijn nationaliteit hij heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220889213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 02:49 schreef raptorix het volgende:
Heel simpel, nadat iemand asiel aangevraagt heeft in Nederland mag de persoon zijn procedure afwachten in Suriname, we vliegen hem daarheen, we betalen Suriname 40K per asielzoeker per jaar. In he geval dat de persoon niet aangeeft welke nationaliteit hij heeft gaat hij hier de gevangenis in, en wel in zwaar regime net zolang dat hij aangeeft wat zijn nationaliteit hij heeft.
Heb je een hekel aan Suriname of zo? Het land wordt nu al overspoeld door gelukzoekers uit omringende landen.
...hier om je mars te breken.
pi_220889247
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit migratiepact waar nu weer de aandacht op wordt verlegt door politici gaat dan ook totaal niet werken. Helaas.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220889309
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 03:03 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Heb je een hekel aan Suriname of zo? Het land wordt nu al overspoeld door gelukzoekers uit omringende landen.
Suriname heeft structureel te weinig geld, dus die kunnen het prima gebruiken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 26 mei 2026 @ 06:23:50 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220889311
Ik ben sceptisch, maar als dit asielhoppen stopt, dan scheelt het al een heleboel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220889371
EU‑landen zijn het totaal oneens:

Oost‑Europa wil harde afsluiting.

West‑Europa wil controle, maar binnen verdragen.

Zuid‑Europa wil ontlasting van druk.

Noord‑Europa wil spreiding.

Zolang we verdeeld zijn gaat er bar weinig veranderen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 07:19:27 #23
22565 asco
Los in deze tent
pi_220889395
We praten al decennia over de problemen gerelateerd aan dit onderwerp en ik verwacht niets anders meer dan dat.
Maar als je nog jong bent kun je natuurlijk altijd nog blijven hopen. ^O^
pi_220889398
Asiel is een achterhaald concept wat afgeschaft danwel radicaal aangepast dient te worden. Niemand heeft recht op asiel in Nederland, dat moet weer het uitgangspunt worden. We maken uitzondering voor mensen die door ons geselecteerd worden. Een asielaanvraag heeft in het nieuwe systeem geen officiële status voor degene die het aanvraagt maar dient puur om het selectiebeleid van Nederland te bedienen.

We gaan van de huidige instroom die ongekend hoog is terug naar een aanvaardbaar aantal, waarbij de huidige woningnood meegenomen wordt in de bepaling van die hoogte.

Mensen die geselecteerd worden hierheen te komen moeten voldoen aan een minimum inkomen danwel een beroep dat gevraagd is in Nederland. Daarnaast mag diegene slechts 1e graad familie meenemen en geen ouders, dus alleen een partner en zijn of haar kinderen.

Er zal geen voorkeursbehandeling zijn voor deze persoon. Gratis opvang of andere regelingen worden afgeschaft. Er zal ondersteuning zijn die gericht is op integratie met Nederland. Taalcursus en inburgeringscursus dus.

Degene die geselecteerd is dient een contract te ondertekenen waarin hij of zij akkoord gaat met een verscheidenheid aan regels. Zo mag bij een veroordeling deze persoon direct uitgezet worden naar land van herkomst.

Dit zou in een notendop het nieuwe stelsel moeten zijn.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 07:43:47 #25
441859 crew  Lenny77
pi_220889424
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 26 mei 2026 @ 07:44:42 #26
182233 thedeedster
pi_220889428
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Of ze doen dat daar, of ze doen dat hier.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220889429
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:11 schreef capricia het volgende:

Denken jullie dat dit soort hubs (en externe asielprocedures) echt gaan helpen om de migratiedruk op Europa te verminderen? Of worden de mensen straks stilletjes binnen gevlogen met status en al?

Verwachten jullie dat dit leidt tot minder irreguliere migratie via de Middellandse Zee of juist tot nieuwe smokkelroutes?
Ga jij je nou ook al verlagen tot BNW complot onzin? Jammer.

Nee, er zijn geen rare complotten vanuit de elite die ons willen omvolken of weet ik het wat voor onzin mensen bedenken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:34 schreef Kottnauer het volgende:
Als een meerderheid van de bevolking dat om humane reden niet wil, wat nu het geval is, dan moet men de consequentie accepteren: we worden overspoeld met migranten tot op het moment dat onze verzorgingsstaat geheel is afgebroken en verdwenen.

Dat is echt gewoon onzin.
NL en Europa worden nu al niet overspoeld, laat staan als je ook nog alle veilige landers, illegalen, criminelen deporteert.
pi_220889435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:06 schreef AFA2022 het volgende:
EU‑landen zijn het totaal oneens:

Oost‑Europa wil harde afsluiting.

West‑Europa wil controle, maar binnen verdragen.

Zuid‑Europa wil ontlasting van druk.

Noord‑Europa wil spreiding.

Zolang we verdeeld zijn gaat er bar weinig veranderen.
Alleen Oost-Europa wil iets anders. De rest, 75% van Europa wil de echte asielzoekers opvangen en dit onderling regelen.
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 08:12:58 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220889500
quote:
Heb jij statistieken dat de meerderheid van Nederland voor een volledige asielstop is? Dus niet voor de instroom verminderen, maar voor nul instroom, ook voor mensen die vluchten voor een acute oorlog?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220889502
We hebben toch al ter Apel?
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 08:15:52 #31
pi_220889505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
We hebben toch al ter Apel?
Ja en daar loopt het mis. Dus gooien we ons probleem over de schutting naar Rwanda voor wat smeergeld.

Het is heel erg schimmig allemaal, maar dat is eigenlijk alles binnen dit hele vraagstuk.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 08:15:53 #32
236264 crew  capricia
pi_220889506
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heb jij statistieken dat de meerderheid van Nederland voor een volledige asielstop is? Dus niet voor de instroom verminderen, maar voor nul instroom, ook voor mensen die vluchten voor een acute oorlog?
Volgens mij zegt ie precies het tegenovergestelde. :D

Dat de meerderheid juist geen asielstop wil.
- Goethe, “Faust”
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 08:17:06 #33
pi_220889509
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij zegt ie precies het tegenovergestelde. :D

Dat de meerderheid juist geen asielstop wil.
Oh ik lees verkeerd ja.
Verder denk ik wel dat dit voor Nederland gunstig kan zijn, onze terugkeerpercentages zijn relatief laag.
pi_220889520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:
NL en Europa worden nu al niet overspoeld, laat staan als je ook nog alle veilige landers, illegalen, criminelen deporteert.
De naïviteit van dit soort reacties ontroert me.
pi_220889534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:20 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De naïviteit van dit soort reacties ontroert me.
Ik hou mij liever bij feiten dan een blinde haat op asielzoekers.
pi_220889535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb geen statistieken, maar gebruik gewoon logica en gezond verstand.

Er komen in Nederland geen mensen die vluchten voor een acute oorlog, aangezien er geen oorlog is in België, Duitsland of Engeland.

Mensen die zich hier melden zijn doorreizigers.
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 08:28:35 #37
pi_220889550
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:25 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik heb geen statistieken, maar gebruik gewoon logica en gezond verstand.

Er komen in Nederland geen mensen die vluchten voor een acute oorlog, aangezien er geen oorlog is in België, Duitsland of Engeland.

Mensen die zich hier melden zijn doorreizigers.
Als je het probleem over de Europese schutting gaat gooien ben je netto verliezer, dan moet je de hele dag de grenzen bewaken.
pi_220889553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik hou mij liever bij feiten dan een blinde haat op asielzoekers.
Ah, de haatkaart.

Nee, ik haat geen asielzoekers en geef hen ook niet “de schuld” ergens van.

Het is gewoon simpele logica dat een klein land niet onbeperkt asielzoekers kan opvangen zoals nu het geval is.

Onbeperkt. Iedereen die de grens passeert is (en blijft) binnen.

Geen controle. Geen limiet. Geen eisen. Geen voorwaarden.
pi_220889610
quote:
Volgens de Dienst Terugkeer en Vertrek

Beste asielzoeker, wilt u vrijwillig met 5000 euro op zak ons land verlaten?

Eenmaal op de trein stappen ze in Utrecht Centraal uit om vervolgens illegaal rond te zwerven cq hangen onder het Bollendak
Of ze nemen het vliegtuig om dan bij de eerste de beste Europese luchthaven een retourvlucht richting jawel hoor Hollandia te nemen en zich wederom aanmelden voor opnieuw asiel bij Ter Apel.

Zo blijft de asiel cirkel mooi rond, ja toch! :s)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 08:49:11 #40
236264 crew  capricia
pi_220889623
quote:
Het idee is dat we als EU dan ook meer druk kunnen zetten op die landen. Om hun onderdanen wel terug te nemen.
En niet ieder Europees land voor zichzelf.
- Goethe, “Faust”
pi_220889630
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:29 schreef Kottnauer het volgende:

Het is gewoon simpele logica dat een klein land niet onbeperkt asielzoekers kan opvangen zoals nu het geval is.

Je weet zelf ook wel dat dit onzin is. Er worden niet onbeperkt asielzoekers toegelaten.
Er is veel controle, en veel voorwaarden.
Anders zouden we ook niet iets hebben als illegalen he.
pi_220889632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:44 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Volgens de Dienst Terugkeer en Vertrek

Beste asielzoeker, wilt u vrijwillig met 5000 euro op zak ons land verlaten?

Eenmaal op de trein stappen ze in Utrecht Centraal uit om vervolgens illegaal rond te zwerven cq hangen onder het Bollendak
Of ze nemen het vliegtuig om dan bij de eerste de beste Europese luchthaven een retourvlucht richting jawel hoor Hollandia te nemen en zich wederom aanmelden voor opnieuw asiel bij Ter Apel.

Zo blijft de asiel cirkel mooi rond, ja toch! :s)
Alsof daar geen registratie van is....
  dinsdag 26 mei 2026 @ 08:56:36 #43
396550 Richestorags
pi_220889654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:29 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ah, de haatkaart.

Nee, ik haat geen asielzoekers en geef hen ook niet “de schuld” ergens van.

Hap niet joh. Die schuimbekkende Jehova zit in Estland.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 08:58:21 #44
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220889660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Alsof daar geen registratie van is....
Nee waarom wel?
pi_220889678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee waarom wel?
Ze noteren echt wel een deportatie en betaald geld daarvoor.
pi_220889682
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja en daar loopt het mis. Dus gooien we ons probleem over de schutting naar Rwanda voor wat smeergeld.

Het is heel erg schimmig allemaal, maar dat is eigenlijk alles binnen dit hele vraagstuk.
Rwanda, klinkt als een goeie oplossing.
Opvang is daar helemaal niet zo slecht, maar het alternatief is je eigen fking land opbouwen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:04:30 #47
396550 Richestorags
pi_220889692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het is om te beginnen al niet ons probleem en wij krijgen het ook maar op ons bordje.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:08:20 #48
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220889733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ze noteren echt wel een deportatie en betaald geld daarvoor.
Je hebt vast een bron voor deze bewering. En cijfers natuurlijk.
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 09:11:16 #49
pi_220889748
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is om te beginnen al niet ons probleem en wij krijgen het ook maar op ons bordje.
Niet ons probleem? Dan hoeven wij ook geen oplossing te vinden toch?

Als jouw huis in de fik staat omdat de buurman kortsluiting had, lijkt me dat wel een probleem dat jij hebt en dat jij opgelost wil hebben. En het is dan misschien niet haalbaar om tegen de buurman te zeggen 'is niet mijn probleem, koop jij maar even een nieuw huis voor mij'.

Als je dit als een probleem ziet, dan is het weldegelijk ons probleem. Als jij er prima mee bent om het over de schutting te smijten, dat mag allemaal hoor. Dan is het namelijk niet meer ons probleem maar hun probleem. Om in de context van dat huis te blijven: Als je toevallig ook nog een huis verhuurt en die mensen er uit trapt omdat je na de brand geen woning meer hebt, dan is het niet meer direct jouw probleem maar hun probleem.

Soms krijg je problemen inderdaad maar op je bordje en heb je er mee te dealen. En daar kun je dan op een effectieve of minder effectieve en op een manier die voor de omgeving fijn is of op een manier die voor jou het meeste gewin heeft omgaan. Dat is een keuze.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:13:35 #50
396550 Richestorags
pi_220889762
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niet ons probleem? Dan hoeven wij ook geen oplossing te vinden toch?

Als jouw huis in de fik staat omdat de buurman kortsluiting had, lijkt me dat wel een probleem dat jij hebt en dat jij opgelost wil hebben. En het is dan misschien niet haalbaar om tegen de buurman te zeggen 'is niet mijn probleem, koop jij maar even een nieuw huis voor mij'.

Als je dit als een probleem ziet, dan is het weldegelijk ons probleem. Als jij er prima mee bent om het over de schutting te smijten, dat mag allemaal hoor. Dan is het namelijk niet meer ons probleem maar hun probleem. Om in de context van dat huis te blijven: Als je toevallig ook nog een huis verhuurt en die mensen er uit trapt omdat je na de brand geen woning meer hebt, dan is het niet meer direct jouw probleem maar hun probleem.

Soms krijg je problemen inderdaad maar op je bordje en heb je er mee te dealen. En daar kun je dan op een effectieve of minder effectieve en op een manier die voor de omgeving fijn is of op een manier die voor jou het meeste gewin heeft omgaan. Dat is een keuze.
Wij vinden toch ook een oplossing? Een select aantal landen moet zogenaamd heel de wereld opvangen. Wel, dat willen de inwoners van die landen niet.

Om even in de buurman analogie te blijven: iedereen wil op ons feestje komen, wij verwijzen ze naar het volgende feestje verderop dat nog niet is uitverkocht.
pi_220889775
Gaat geen enkel effect sorteren, de ongebreidelde instroom zal blijven doorgaan omdat het percentage wat Nederland ziet als 'echte vluchteling' in de praktijk erg hoog ligt en screening nauwelijks mogelijk is. Maar het volk is weer even overtuigd dat er wat gedaan wordt aan het asieldossier, en de beleidsmakers kopen weer even wat tijd om een paar jaar ongebreidelde instroom en demografische transitie te kunnen realiseren ^O^ :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 09:16:20 #52
pi_220889782
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wij vinden toch ook een oplossing? Een select aantal landen moet zogenaamd heel de wereld opvangen. Wel, dat willen de inwoners van die landen niet.

Om even in de buurman analogie te blijven: iedereen wil op ons feestje komen, wij verwijzen ze naar het volgende feestje verderop dat nog niet is uitverkocht.
Dit over de schutting gooien van het probleem is inderdaad een oplossing van onze kant, dat is mijn punt toch ook? Het is nogal schimmig, maar dat zijn meer zaken in dit hele gebeuren, van het niet terugnemen van uitgeprocedeerden tot de mensensmokkel die met dit hele gebeuren gepaard gaat. Ik kan me wel voorstellen dat als het via de goede vrede niet lukt om dat in te perken, dat je dan naar minder prettige maatregelen grijpt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:26:34 #53
396550 Richestorags
pi_220889821
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit over de schutting gooien van het probleem is inderdaad een oplossing van onze kant, dat is mijn punt toch ook? Het is nogal schimmig, maar dat zijn meer zaken in dit hele gebeuren, van het niet terugnemen van uitgeprocedeerden tot de mensensmokkel die met dit hele gebeuren gepaard gaat. Ik kan me wel voorstellen dat als het via de goede vrede niet lukt om dat in te perken, dat je dan naar minder prettige maatregelen grijpt.
Juist.

En als het aan mij ligt gaan we nog wat stappen verder en laten we de landen die weigeren ze terug te nemen weten (in woord en daad) dat je dit soort geintjes niet met ons moet flikken.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:29:56 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220889841
quote:

Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt. Je zit nu namelijk met de situatie dat grote groepen mensen zich hier melden zonder dat ze een grond hebben voor asiel, maar dat ze nauwelijks weg te krijgen zijn. Dat probleem is hiermee opgelost.
pi_220889937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt. Je zit nu namelijk met de situatie dat grote groepen mensen zich hier melden zonder dat ze een grond hebben voor asiel, maar dat ze nauwelijks weg te krijgen zijn. Dat probleem is hiermee opgelost.
“grond voor asiel” - dat hele begrip moet van tafel.

Er zijn wereldwijd ongeveer 100 miljoen mensen die volgens de huidige regels “grond voor asiel” hebben. Dat aantal kan de komende jaren ook makkelijk nog verder oplopen als land X weer eens besluit om land Y de oorlog te verklaren.

Jammer voor links - maar Nederland kan dat probleem niet oplossen.
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 10:07:55 #56
pi_220890005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Juist.

En als het aan mij ligt gaan we nog wat stappen verder en laten we de landen die weigeren ze terug te nemen weten (in woord en daad) dat je dit soort geintjes niet met ons moet flikken.
De geldkraan mag inderdaad wat harder open voor landen die daarin mee willen werken en wat verder dicht als men tegenwerkt. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:29:45 #57
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220890137
Er zullen altijd mensen blijven die (politiek) asiel nodig hebben. Maar die kunnen dat echt wel in hun eigen werelddeel vinden.
Dus stoppen met asielaanvragen van mensen van buiten Europa die hier duidelijk enkel om economische redenen komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220890160
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:11 schreef capricia het volgende:
The Netherlands is working with Denmark
Die kunnen hun Groenland probleem dan ook gelijk oplossen, win-win.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220890171
Ik snap niet dat landen de asielverdragen niet gewoon herzien of zelfs opschorten. Die verdragen zijn ooit opgesteld na de Tweede Wereldoorlog toen de geopolitieke situatie nog behoorlijk anders was. Blijkbaar leeft het zelfde sentiment onder mensen niet meer en willen we geen mensen meer toelaten. Dan zul je toch die verdragen eens moeten bijstellen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220890220
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:37 schreef Nexum het volgende:
Ik snap niet dat landen de asielverdragen niet gewoon herzien of zelfs opschorten. Die verdragen zijn ooit opgesteld na de Tweede Wereldoorlog toen de geopolitieke situatie nog behoorlijk anders was. Blijkbaar leeft het zelfde sentiment onder mensen niet meer en willen we geen mensen meer toelaten. Dan zul je toch die verdragen eens moeten bijstellen.
Afgelopen weekend waren er meer mensen voor asiel aan het demonstreren dat de agressieve anti hooligans bij elkaar krijgen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:24:55 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220890445
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:55 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
“grond voor asiel” - dat hele begrip moet van tafel.

Er zijn wereldwijd ongeveer 100 miljoen mensen die volgens de huidige regels “grond voor asiel” hebben. Dat aantal kan de komende jaren ook makkelijk nog verder oplopen als land X weer eens besluit om land Y de oorlog te verklaren.

Jammer voor links - maar Nederland kan dat probleem niet oplossen.
Het hele asielstelsel en vluchtelingenverdrag gaan wat mij betreft ook op de schop, ja.

Maar louter over die terugkeerhubs sprekend denk ik dus dat die zeker kunnen bijdragen aan stoppen van het geëikel met tienduizenden mensen die van tevoren weten dat ze a) geen grond hebben voor verblijf in ons land en b) ze desondanks hier gaan blijven door de bestuurlijke en organisatorische onmacht die hier heerst.

Die kunnen dan niet meer vanuit hier de boel traineren, onderduiken, in de illegaliteit verdwijnen en noem maar op. Volgens mij heb je dan in één klap de grootste groep te pakken en kun je in betere orde door met mensen die hier wél grond tot verblijf hebben. Wie of wat dat is op grond van welke regelgeving moet dan nog verder bezien worden.
pi_220891351
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Het idee is dat we als EU dan ook meer druk kunnen zetten op die landen. Om hun onderdanen wel terug te nemen.
En niet ieder Europees land voor zichzelf.
Dat eerste kon al en kan ook veel sneller dan die deportatiehubs die toch vooral symbolisch zullen zijn (een deal sluiten zal zo een jaar duren, die 6-9 maanden lijkt me veel te optimistisch en daarna moet je het nog daadwerkelijk realiseren en opschalen om enige impact te maken. Dat gaat vele jaren duren, als het lukt).

Voor Nederland zou ik dan ook zeggen dat de IND veel meer middelen geven, veel meer zoden aan de dijk zet.
pi_220891371
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:29 schreef deedeetee het volgende:
Er zullen altijd mensen blijven die (politiek) asiel nodig hebben. Maar die kunnen dat echt wel in hun eigen werelddeel vinden.
Dus stoppen met asielaanvragen van mensen van buiten Europa die hier duidelijk enkel om economische redenen komen.
Die laatste groep maakt zeker voor Nederland het verschil niet. Die krijgen immers nu ook al geen asiel.
En dat eerste is wel erg arbitrair, als de pleuris uitbreekt in Turkije mogen ze van de ene kant van de Bosporus wel naar Europa en de andere kant moet maar naar Japan?
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:05:11 #64
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220891443
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Afgelopen weekend waren er meer mensen voor asiel aan het demonstreren dat de agressieve anti hooligans bij elkaar krijgen.
De verkiezingsuitslagen laten duidelijk zien hoe Nederlanders denken over asiel en daarin zijn de pro-asiel mensen niet in de meerderheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220891452
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De verkiezingsuitslagen laten duidelijk zien hoe Nederlanders denken over asiel en daarin zijn de pro-asiel mensen niet in de meerderheid.
Volgens mij laten die uitslagen vooral zien dat de meeste Nederlanders het helemaal niet zo belangrijk vinden. Slechts een beperkte groep maakt zich er echt druk om, tot aan allerlei geweld en intimidatie toe om de democratie aan de kant te duwen…
pi_220891456
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gaat geen enkel effect sorteren, de ongebreidelde instroom zal blijven doorgaan omdat het percentage wat Nederland ziet als 'echte vluchteling' in de praktijk erg hoog ligt en screening nauwelijks mogelijk is. Maar het volk is weer even overtuigd dat er wat gedaan wordt aan het asieldossier, en de beleidsmakers kopen weer even wat tijd om een paar jaar ongebreidelde instroom en demografische transitie te kunnen realiseren ^O^ :')
Ik vermoed dat er weinig burgers nog echt kunnen geloven dat West-Europese landen daadwerkelijk de asielproblematiek gaan of willen oplossen. Politici modderen al decennia aan, met enorme en blijvende maatschappelijke en economische kosten tot gevolg.

Oost-Europese landen vinden ons hier in West-Europa knettergek en doen er alles aan om hun landen en bevolkingen niet meegezogen te laten worden in deze ellende.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:10:11 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220891468
Komen die gewenste deportatie faciliteiten er en lopen al die onderbuikjes alsnog te zeiken. :')
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:10:56 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220891469
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij laten die uitslagen vooral zien dat de meeste Nederlanders het helemaal niet zo belangrijk vinden. Slechts een beperkte groep maakt zich er echt druk om, tot aan allerlei geweld en intimidatie toe om de democratie aan de kant te duwen…
Dan zouden Nederlanders wel anders stemmen, migratie komt elke verkiezing naar voren als een van de belangrijkste thema's. Dat is niet slechts pakweg een paar procent of zo die daarmee bezig is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220891498
quote:

[..]
Toch is het nooit democratisch tot stand gekomen dat veel mensen niet meer pro-asiel zijn, de verantwoordelijke rechtse partijen praten namelijk met lichtgelovige mensen als links Nederland dat niet hoort en dus geen stevig tegengeluid kunnen geven.
pi_220891511
quote:

[..]
Nog veel te weinig. Je hoort toch vooral het sentiment dat 'echte vluchtelingen' altijd welkom zouden moeten zijn. Dat zijn wereldwijd miljoenen mensen. De media informeert de bevolking verkeerd, werpt een rookgordijn op en speelt het op emotie. Wanneer men passages laat zien op het nieuws van bijvoorbeeld drukte in Ter Apel laten ze shots zien van vrouwen en kinderen, terwijl het louter jonge mannen zijn die daar rondlopen. Of het sentiment kweken dat ze op de vlucht waren voor oorlog en geweld terwijl ze minimaal 10 veilige landen doorgereisd zijn en er helemaal geen bommen vallen in Duitsland of België.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:29:35 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220891571
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Nog veel te weinig. Je hoort toch vooral het sentiment dat 'echte vluchtelingen' altijd welkom zouden moeten zijn. Dat zijn wereldwijd miljoenen mensen. De media informeert de bevolking verkeerd, werpt een rookgordijn op en speelt het op emotie. Wanneer men passages laat zien op het nieuws van bijvoorbeeld drukte in Ter Apel laten ze shots zien van vrouwen en kinderen, terwijl het louter jonge mannen zijn die daar rondlopen. Of het sentiment kweken dat ze op de vlucht waren voor oorlog en geweld terwijl ze minimaal 10 veilige landen doorgereisd zijn en er helemaal geen bommen vallen in Duitsland of België.
Ja simpelweg niet iedereen poept in zijn broek van angst door mensen uit een ander land.
pi_220891573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:27 schreef Kottnauer het volgende:
Kortom, ik verwacht veel gezeik, torenhoge kosten en nul resultaat.
Klinkt wel als een EU plan.
pi_220891578
quote:

Of misschien ligt het aan het feit dat rechts Nederland onvoorwaardelijk Putin, Trump en Netanyahu steunt
pi_220891580
quote:
De enige echte oplossing is, hoe hard dat misschien ook klinkt, geheel te stoppen met asiel.

Daarna zal vanzelf weer een nieuwe stabiliteit ontstaan, die echter niet zo prettig zal zijn als de westerse beschaving die we in de tweede helft van de vorige eeuw hebben gehad.
Nee we worden niet overspoeld
pi_220891588
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
NGO's staan voor grondrechten.

Jij wilt geen grondrechten meer? Hoe zie je een perfecte land eigenlijk voor je? Een VS waar de halve bevolking op straat slaapt en een dictator en miljardairs het voor het zeggen hebben?
pi_220891692
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan zouden Nederlanders wel anders stemmen, migratie komt elke verkiezing naar voren als een van de belangrijkste thema's. Dat is niet slechts pakweg een paar procent of zo die daarmee bezig is.
Het is wel meer dan paar procent hoor. Maar PVV, JA21 en FvD, plus de jaarlijks wisselende clubjes in de hoek hebben natuurlijk lang geen meerderheid.
pi_220891700
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Waarom kom je niet verder dan leugens en verzinsels?
pi_220891709
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Klinkt wel als een EU plan.
Terwijl het grote mislukte voorbeeld uit post-Brexit VK komt _O-
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:00:21 #79
182233 thedeedster
pi_220891749
quote:

[..]
Nou en?

Zeurende kinderen zijn de maatstaf niet. Daar hebben we verkiezingen voor. Ik zie geen enkele reden waarom demonstrerende mensen hun zin moeten krijgen.

Normale mensen hebben wel wat beters te doen.
pi_220891762
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou en?

Zeurende kinderen zijn de maatstaf niet. Daar hebben we verkiezingen voor. Ik zie geen enkele reden waarom demonstrerende mensen hun zin moeten krijgen.

D66 heeeft gewonnen en de tweede partij heeft ook tegen strengere asielwetgeving gestemd. Lang leve de verkiezingen!
pi_220891771
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou en?

Geldt dit ook voor het gewoon uitvoeren van de democratisch vastgestelde spreidingswet?
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:10:24 #82
182233 thedeedster
pi_220891804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
D66 heeeft gewonnen en de tweede partij heeft ook tegen strengere asielwetgeving gestemd. Lang leve de verkiezingen!
Klopt, maar ze hebben wel enkele naïevelingen het bos ingestuurd met de belofte er wél wat aan te doen. Jeetje, het zijn net politici.

Maar vertel; jij hebt er liever nog meer en meer mensen bij?

Is prima hoor, maar wees dan gewoon eerlijk.
pi_220891813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]

In aantallen is natuurlijk vooral de arbeidsmigratie wat dat betreft interessant.
Dan komt de vraag op of jij liever fors welvaart inlevert om meer mensen te voorkomen?

Ook prima natuurlijk. Maar ben benieuwd naar je eerlijke antwoord.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:13:19 #84
182233 thedeedster
pi_220891816
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geldt dit ook voor het gewoon uitvoeren van de democratisch vastgestelde spreidingswet?
Zeurende kinderen zijn zeurende kinderen.

Maar wees als overheid dan ook consequent. Beperk de instroom. En spreek ook andere landen aan als ze zich niet aan dat Dublinverdrag houden.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:14:35 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220891822

Dan maar individueel. Zweden laat zien hoe het wel moet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220891823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zeurende kinderen zijn zeurende kinderen.
Ok. Daarover lijk je je op een of andere manier anders toch nooit zo uit te spreken.
pi_220891834
Vraag nu hier direct een verblijfsvergunning aan voor Nederland. Wij voorzien u van inkomsten en een woning. Nederland, het land waar iedereen welkom is. Binnenkort bij u in de buurt!
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:17:37 #88
182233 thedeedster
pi_220891843
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In aantallen is natuurlijk vooral de arbeidsmigratie wat dat betreft interessant.
Dan komt de vraag op of jij liever fors welvaart inlevert om meer mensen te voorkomen?

Ook prima natuurlijk. Maar ben benieuwd naar je eerlijke antwoord.
Lulkoek. Arbeidsmigranten krijgen niks voor niks, krijgen geen voorrang en wérken.

Grootste farce is wanneer Klaver & Co zeggen dat ze arbeidsmigratie willen aanpakken, doch bij asielmigratie tegelijkertijd zeggen dat we deze mensen nodig hebben!

Lekker dan; gekwalificeerde mensen komen niet binnen en ongekwalificeerde wél.

Daarnaast; als je problemen hebt met arbeidsmigratie stap dan subiet uit de EU.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:19:16 #89
182233 thedeedster
pi_220891853
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok. Daarover lijk je je op een of andere manier anders toch nooit zo uit te spreken.
Je neemt nogal veel aan. Maar dat is onderhand wel bekend.
pi_220891869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Klopt, maar ze hebben wel enkele naïevelingen het bos ingestuurd met de belofte er wél wat aan te doen. Jeetje, het zijn net politici.

Nou eigenlijk niet, maar op het lijstje problemen van dit land vind ik de asielzoekers een gigantisch opgeblazen positie innemen. De mensen die dat doen vindt ik vaak ongelofelijke eikels en daardoor ben ik op fok lekker tegendraads en pro gaan doen. Vanaf het moment dat ik actieve herinneringen heb gaat het alleen maar over asiel en islam. Beide hebben zeker een negatieve kant, maar wat op mijn leven een veel grotere impact heeft gehad is het slopen van de huizenmarkt door de VVD, dat we nog steeds met 50 door de woonwijk scheuren en het uitknijpen van jongeren door de rijkste generatie ooit. We hebben na al die jaren neo liberaal rechts beleid een kan niet mentaliteit die zich de komende jaren hard gaat uitbetalen in infra die ontoereikend is, maar zich op eigenlijk ieder terrein laat zien inc asiel. Verder maak ik mij zorgen over de staat van het onderwijs, defensie en de politie.

Pas dan ergens komt immigratie een keertje in mijn lijst met zorgen. Wat ik nog extra kut vind is dat zowel bij ieder lullig fok topicje, als maatschappelijk debat over echte problemen migratie de schuld krijgt, terwijl het hoogstens een klein onderdeel van is. Niks gaat dus opgelost worden en ondertussen zie je mensen extremistischer en extremistischer worden terwijl ze zelf het grote probleem zijn.
pi_220891872
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Laten we eerst even afwachten of we resultaat krijgen. Tot nog toe is de asielindustrie een stuk slimmer gebleken dan de EU.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:24:56 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220891877
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die laatste groep maakt zeker voor Nederland het verschil niet. Die krijgen immers nu ook al geen asiel.
En dat eerste is wel erg arbitrair, als de pleuris uitbreekt in Turkije mogen ze van de ene kant van de Bosporus wel naar Europa en de andere kant moet maar naar Japan?
De laatste groep maakt wel degelijk het verschil. Je hebt als er buiten Europa oorlog is of iets anders dat je liever ontloopt, geen asiel nodig in Nederland. Dat kun je dichterbij ook krijgen. Alleen krijg je er dan geen woning uitkering en de rest bij. Maar die waarheid is aan jou verspilt, dat weet ik.
Dat mensen meestal niet voor hun plezier hun vaderland verlaten geloof ik meteen. Maar naar Nederland komen doen ze dan weer wel voor hun plezier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220891879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Anders zouden we ook niet iets hebben als illegalen he.
Die we niet uitgezet krijgen en dus toch hier blijven. Dus stellen de voorwaarden weinig voor.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:28:40 #94
182233 thedeedster
pi_220891894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou eigenlijk niet, maar op het lijstje problemen van dit land vind ik de asielzoekers een gigantisch opgeblazen positie innemen. De mensen die dat doen vindt ik vaak ongelofelijke eikels en daardoor ben ik op fok lekker tegendraads en pro gaan doen. Vanaf het moment dat ik actieve herinneringen heb gaat het alleen maar over asiel en islam. Beide hebben zeker een negatieve kant, maar wat op mijn leven een veel grotere impact heeft gehad is het slopen van de huizenmarkt door de VVD, dat we nog steeds met 50 door de woonwijk scheuren en het uitknijpen van jongeren door de rijkste generatie ooit. We hebben na al die jaren neo liberaal rechts beleid een kan niet mentaliteit die zich de komende jaren hard gaat uitbetalen in infra die ontoereikend is, maar zich op eigenlijk ieder terrein laat zien inc asiel. Verder maak ik mij zorgen over de staat van het onderwijs, defensie en de politie.

Pas dan ergens komt immigratie een keertje in mijn lijst met zorgen. Wat ik nog extra kut vind is dat zowel bij ieder lullig fok topicje, als maatschappelijk debat over echte problemen migratie de schuld krijgt, terwijl het hoogstens een klein onderdeel van is. Niks gaat dus opgelost worden en ondertussen zie je mensen extremistischer en extremistischer worden terwijl ze zelf het grote probleem zijn.
En daarom blijft het in het nieuws.

Jarenlang gebeurt er niks. Dit gaat spoedig serieus escaleren. Want de mensen worden duidelijk steeds feller.
pi_220891895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:26 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Die we niet uitgezet krijgen en dus toch hier blijven. Dus stellen de voorwaarden weinig voor.
Daarom dus het idee in dit topic of niet dan?

Het probleem zit hem echt niet in de voorwaarden en dat iedereen maar mag blijven, want nee al die mensen mogen hier niet blijven. Het probleem zit hem met het uitzetten daarvan.
pi_220891902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Jarenlang gebeurt er niks. Dit gaat spoedig serieus escaleren. Want de mensen worden duidelijk steeds feller.
Het gaat om een piepkleine groep in NL die extreem rechts is.
Die groep wordt feller en belachelijker.

Niet de gewone Nederlander.
  Forum Admin dinsdag 26 mei 2026 @ 15:30:01 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220891903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Lulkoek. Arbeidsmigranten krijgen niks voor niks, krijgen geen voorrang en wérken.

Grootste farce is wanneer Klaver & Co zeggen dat ze arbeidsmigratie willen aanpakken, doch bij asielmigratie tegelijkertijd zeggen dat we deze mensen nodig hebben!

Lekker dan; gekwalificeerde mensen komen niet binnen en ongekwalificeerde wél.

Daarnaast; als je problemen hebt met arbeidsmigratie stap dan subiet uit de EU.
We hebben vooral een probleem met goedkope arbeidsmigratie. Die mensen worden nog net niet uitgebuit en staan op straat als ze geen werk meer hebben. Dat zijn de klassieke zuipende zwervers uit de rest van Europa. Ontzettend triest en schandalig dat dat kan in een land als Nederland. In mijn ogen het schoolvoorbeeld van privatiseren van de winst en het socialiseren van de verliezen.

Net als veiligelanders of mensen zonder/weinig kans op asiel waar we niet van af lijken te komen maar die wel onevenredig veel overlast en criminaliteit veroorzaken. Dat zijn allemaal hele tastbare en merkbare dingen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220891906
quote:

[..]
Omdat geen normaal denkend mens met die tokkies gezien wil worden.
pi_220891913
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik garandeer je dat als er nooit meer een asielzoeker binnenkomt alle ongelukkige boze mensen over 10 jaar nog steeds boos zijn. Asielzoekers zijn een makkelijke zondebok. Mensen willen zelf niet veranderen.
pi_220891916
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er weinig burgers nog echt kunnen geloven dat West-Europese landen daadwerkelijk de asielproblematiek gaan of willen oplossen. Politici modderen al decennia aan, met enorme en blijvende maatschappelijke en economische kosten tot gevolg.

Oost-Europese landen vinden ons hier in West-Europa knettergek en doen er alles aan om hun landen en bevolkingen niet meegezogen te laten worden in deze ellende.
Polen wordt dan ook nog de lachende 3e van alle landen in Europa. Ontwikkelen zich als een gek en geen last van de problemen waar de rest mee te maken heeft.
  Forum Admin dinsdag 26 mei 2026 @ 15:32:19 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220891920
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Omdat geen normaal denkend mens met die tokkies gezien wil worden.
Ik vind het wel typisch dat die mensen maar al te graag als boegbeeld voor "rechts" worden gepresenteerd.

Die mensen zijn net zo representatief voor "rechts" als ze dat voor "links" is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')