Ach nee, dan verzint men wat anders om boos over te worden. Je ziet dat soort zaken al met enige regelmaat verspringen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als deze mensen dann werken, de taal spreken én zich gedragen valt er weinig boos meer te zijn. Maar de kans dat dat alles het geval zal zijn zal klein zijn.
En dan zijn er opeens wel magisch woningen voor mensen? Of is er weer een politiebureau in je dorp? Dan werkt ons onderwijs opeens wel weer? Gaat allemaal gewoon als mensen maar werken!! Uitgaven aan sociale voorzieningen zoals de bijstand zijn al decennia vrij stabiel. Ons probleem is niet die paar mensen die niet werken, maar een disfunctionele overheid. Asielzoekers weren gaat daar niks aan verbeteren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als deze mensen dann werken, de taal spreken én zich gedragen valt er weinig boos meer te zijn. Maar de kans dat dat alles het geval zal zijn zal klein zijn.
Deze opmerking triggerd mij harder dan al het andere van dit topic.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je dak is lek, een leiding is stuk en er is ergens kortsluiting.
En dan de kozijnen willen verven, want ja, dat onderhoud komt er ook aan in de aankomende jaren.
Ik ben het zeker eens dat die speelruimte beperkt moet worden, maar dat die er is en mensen erop inspringen, tja, zelfs daar zou ik geen moeite mee hebben als iemand hier kwam als gelukszoeker om echt iets toe te voegen en iets op te bouwen. Maar wat er nu binnenkomt kan en wil dat niet eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er wordt misbruik van gemaakt met alle gevolgen van dien. Daarom moet je ook die speelruimte beperken. En daar wil de politiek zelf niet aan.
Zweden heeft dat wel gedaan, met een 90% vermindering tot gevolg.
Zo hard dat je stam + t vergeet?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze opmerking triggerd mij harder dan al het andere van dit topic.
Er wordt ook geen zondebok gekozen. Er is data die ten grondslag ligt aan, het is zichtbaar in het straatbeeld, het is merkbaar in de sociale zekerheid. Het afdoen als een zondebok kiezen is het over 1 kam scheren van een hele grote groep mensen. Of je nu kijkt bij ipsos, hv NL of de laatste verkiezingen, NL wil een strenger migratiebeleid.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zout toch op met je captain hindsight. Ik schreef in die tijd mijn scriptie over de energietransitie en zowel het woningentekort als de de problemen met ons stroomnet zijn een bewuste keuze om niks te doen geweest. In het geval van het woningtekort misschien zelfs een kwaadwillende afstraffing van mensen in een sociale huurwoning en misschien nog wel belangrijker: de vaak linkse mensen die zich ermee bezig houden.
Het is een algeheel falen van onze overheid geweest en daar gaat niks aan veranderen door enkel een zondebok te kiezen en op oude voet verder te gaan.
Meer regie vanuit de overheid en minder regeltjes wil ook iedereen. Alleen daarmee overwin je de huidige problemen niet.quote:We hebben een deltaplan nodig voor onze infrastructuur. Een centrale overheid die lokale overheden gaat aansturen om mee te werken. Een grootschalige afschaffing van allerlei micromanagement regeltjes zoals de plicht om nestkastjes op te nemen in woningen, maar ook de nimby industrie af te schaffen. En ja dat is misschien fijn als een trafohuisje snel gebouwd kan worden, maar soms ook minder leuk als daardoor ook een asielzoekerscentrum geopend kan worden of een boer zijn weiland moet verkopen.
Eensch.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:14 schreef Qarrad het volgende:
Echt een aanfluiting voor een beschaafd land vind ik dat, dat we nog niet eens de mensen waarvoor het echt bedoeld is niet kunnen scheiden van de andere rotzooi.
Lees: 'ik krijg tegenspraak met argumenten en bronnen, fekkediefek. Wegwezen.'quote:
Stelde je een vraag dan ?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je de vraag ook gewoon beantwoorden in plaats van weer over wat anders beginnen omdat je klem zit?
Nee, je weet gewoon dat het niet gaat gebeuren. Dus we blijven boos.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach nee, dan verzint men wat anders om boos over te worden. Je ziet dat soort zaken al met enige regelmaat verspringen.
Neuh, ook als er wel wat gebeurt wordt er gewoon een nieuwe groep gezocht om boos over te doen. Wat langer geleden was men ook boos over b.v. Molukkers of Surinamers. Of de MOE-landers.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nee, je weet gewoon dat het niet gaat gebeuren. Dus we blijven boos.
Ja zeker moeten ze dan maar in Japan asiel gaan vragen.quote:
Op zo'n domme vraag die op mij niet als vraag maar als sarcastische opmerking overkwam, kun je een dom antwoord verwachten. Bij deze dus.quote:Die laatste groep maakt zeker voor Nederland het verschil niet. Die krijgen immers nu ook al geen asiel.
En dat eerste is wel erg arbitrair, als de pleuris uitbreekt in Turkije mogen ze van de ene kant van de Bosporus wel naar Europa en de andere kant moet maar naar Japan?
Helder, je hebt dus geen flauw benul over wat je roeptoetert.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja zeker moeten ze dan maar in Japan asiel gaan vragen.
[..]
Op zo'n domme vraag die op mij niet als vraag maar als sarcastische opmerking overkwam, kun je een dom antwoord verwachten. Bij deze dus.
Altijdquote:
Noooooouuuuquote:
Je kunt zo iets in Mali of Tsjaad opzetten en dan geef je de lokale warlord een paar duizend dollar als hij er voor zorgt dat ze veilig thuis komenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Dat is evident. Laatst noemde ik een van deze landen en toen werd mijn post verwijderdquote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat er een soort ondergronds oorlog woedt en mensen bewust naar de EU gedrukt worden door landen die niet onze vrienden zijn.
En dat de EU niet bij machte is daar wat aan te doen. Of dat niet aandurft iig.
Het is wel logischer, en van beide kanten. Ik denk dat Iran van allerlei proxys en dergelijke aanstuurt om hier bv pro Palestina protesten te houden en die kant heel populair maakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is evident. Laatst noemde ik een van deze landen en toen werd mijn post verwijderd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |