abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2026 @ 19:09:39 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220893413
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is wel logischer, en van beide kanten. Ik denk dat Iran van allerlei proxys en dergelijke aanstuurt om hier bv pro Palestina protesten te houden en die kant heel populair maakt.
En Israël dan wel meer aan de volksvertegenwoordiging doet met Wilders en Markuszower
En zo plukken wij hier heerlijke vruchten van dat kutgat: het Midden Oosten
En wederom is hierop het enige juiste antwoord: stoppen met die ongein.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220893456
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Neuh, ook als er wel wat gebeurt wordt er gewoon een nieuwe groep gezocht om boos over te doen. Wat langer geleden was men ook boos over b.v. Molukkers of Surinamers. Of de MOE-landers.
Er waren in het begin ook veel problemen met de Molukkers. Mijn tante is er zelfs 1. Haar moeder kon na 20 jaar nog geen fatsoenlijk Nederlands. Woonden allemaal bij elkaar hier in hun eigen kliek en kwamen er bijna niet uit.
pi_220893589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lees: 'ik krijg tegenspraak met argumenten en bronnen, fekkediefek. Wegwezen.'
Soms is iemand gewoon al 4 dagen bezig geweest met zijn kut kozijnen en moest hij alsnog wat kut stukjes met de kut kwast en kut roller behandelen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 19:48:53 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220893691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Soms is iemand gewoon al 4 dagen bezig geweest met zijn kut kozijnen en moest hij alsnog wat kut stukjes met de kut kwast en kut roller behandelen.
Is ook een kutklus. Nog kutter is het om een paar duizend euro te moeten lappen voor shit wat je zelf kan. Want dat doen schilders tegenwoordig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220893722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Er waren in het begin ook veel problemen met de Molukkers. Mijn tante is er zelfs 1. Haar moeder kon na 20 jaar nog geen fatsoenlijk Nederlands. Woonden allemaal bij elkaar hier in hun eigen kliek en kwamen er bijna niet uit.
Klopt, die problemen waren er zeker. Maar mede ook een direct gevolg van overheidsbeleid, het was heel officieel beleid dat ze terug zouden keren, dus was er geen noodzaak om de taal te leren e.d., ook toen al heel lang helder was dat dit nooit zou gebeuren…
pi_220893759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is ook een kutklus. Nog kutter is het om een paar duizend euro te moeten lappen voor shit wat je zelf kan. Want dat doen schilders tegenwoordig.
Ziet het er wel beter uit dan die shitshow van mij.
pi_220893826
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, die problemen waren er zeker. Maar mede ook een direct gevolg van overheidsbeleid, het was heel officieel beleid dat ze terug zouden keren, dus was er geen noodzaak om de taal te leren e.d., ook toen al heel lang helder was dat dit nooit zou gebeuren…
Klopt, helemaal eens. En met de Marokkanen hebben ze ook totaal gefaald. En deze mensen kwamen dan nog uit landen die een stuk beschaafder waren dan waar ze tegenwoordig vandaan komen en nu is er helemaal geen controle meer. Dus dit kan ook nooit goed aflopen.
pi_220893869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Klopt, helemaal eens. En met de Marokkanen hebben ze ook totaal gefaald. En deze mensen kwamen dan nog uit landen die een stuk beschaafder waren dan waar ze tegenwoordig vandaan komen en nu is er helemaal geen controle meer. Dus dit kan ook nooit goed aflopen.
Daarom vind ik het ook zo bizar dat allerlei rechtse partijen er nog steeds moeite mee hebben als nieuwkomers willen werken en integreren. Of nieuwe stelsels willen introduceren waarbij mensen decennialang tweederangsburgers blijven die echt, heus, ooit weer gaan vertrekken…
pi_220893887
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Daarom vind ik het ook zo bizar dat allerlei rechtse partijen er nog steeds moeite mee hebben als nieuwkomers willen werken en integreren. Of nieuwe stelsels willen introduceren waarbij mensen decennialang tweederangsburgers blijven die echt, heus, ooit weer gaan vertrekken…
Dat ben ik met je eens. Statushouders zo snel mogelijk laten integreren en aan het werk.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 20:10:44 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220893890
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Daarom vind ik het ook zo bizar dat allerlei rechtse partijen er nog steeds moeite mee hebben als nieuwkomers willen werken en integreren. Of nieuwe stelsels willen introduceren waarbij mensen decennialang tweederangsburgers blijven die echt, heus, ooit weer gaan vertrekken…
Het is met name de zulke migranten die dit zelf weigeren, dat ligt niet aan 'rechtse partijen'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220893896
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is met name de nieuwkomers die dit zelf weigeren, dat ligt niet aan 'rechtse partijen'.
Deels wel, maar ook deels niet.
pi_220893929
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is met name de zulke migranten die dit zelf weigeren, dat ligt niet aan 'rechtse partijen'.
Dat zou deels kunnen. Maar als we het over vluchtelingen hebben dan wil het overgrote deel hier gewoon een beter leven opbouwen na de verschrikkingen in eigen land.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 20:46:48 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220894131
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou deels kunnen. Maar als we het over vluchtelingen hebben dan wil het overgrote deel hier gewoon een beter leven opbouwen na de verschrikkingen in eigen land.
Tja, die problemen zijn niet onze problemen natuurlijk. En als deze mensen uit verre landen komen zoals vaak het geval is, dan doorkruist men wel even eerst doodleuk acht, tien of twaalf veilige landen. Ook weten we van zulke migranten dat men vaak slecht integreert en jarenlang afhankelijk blijft van de verzorgingsstaat.

Het antwoord op problemen in landen duizenden kilometers ver weg is niet die mensen hierheen halen maar dat die mensen de problemen in hun eigen land moeten oplossen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220894156
Je moet wel alle neuzen dezelfde kant op hebben en echt ijskoud beleid gaan voeren en harde maatregelen nemen om echt wat te doen aan instroom.
En ik kan je een ding vertellen, met D66 en Jetten gaat dat niet gebeuren, het gaat juist alleen maar erger worden.
Om dat te veranderen is een flinke ommezwaai nodig. Een hele fikse crisis, een enorme aanslag, met daarna nieuwe verkiezingen, iets in die trend.
Vakman pur sang
  dinsdag 26 mei 2026 @ 21:03:44 #165
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220894242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Altijd

Antwoorden is hij minder in
Dat was me al opgevallen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 26-05-2026 21:09:15 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220894243
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou deels kunnen. Maar als we het over vluchtelingen hebben dan wil het overgrote deel hier gewoon een beter leven opbouwen na de verschrikkingen in eigen land.
Dat gaat in de toekomst gelukkig niet meer zo makkelijk met dank aan het tweestatusstelsel.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 21:09:12 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220894274
Ach, Karel.
pi_220894277
De treinsporen liggen er toch al?
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_220894340
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:04 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat gaat in de toekomst gelukkig niet meer zo makkelijk met dank aan het tweestatusstelsel.
Dat gaat natuurlijk alleen maar voor meer procedures en uitstel van integratie zorgen…
pi_220894350
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet wel alle neuzen dezelfde kant op hebben en echt ijskoud beleid gaan voeren en harde maatregelen nemen om echt wat te doen aan instroom.
En ik kan je een ding vertellen, met D66 en Jetten gaat dat niet gebeuren, het gaat juist alleen maar erger worden.
Om dat te veranderen is een flinke ommezwaai nodig. Een hele fikse crisis, een enorme aanslag, met daarna nieuwe verkiezingen, iets in die trend.
Als zelfs extreemrechts in de regering, zoals in kabinet Schoof, niet voldoende is, wat stel je dan concreet voor?
pi_220894412
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als zelfs extreemrechts in de regering, zoals in kabinet Schoof, niet voldoende is, wat stel je dan concreet voor?
Dat normale partijen ijskoud beleid gaan voeren.
Vakman pur sang
pi_220894456
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat gaat natuurlijk alleen maar voor meer procedures en uitstel van integratie zorgen…
De verwachting is juist dat de procedures sneller worden omdat we afgewezen asielzoekers een stuk makkelijker kunnen deporteren. Aanvragen mogen straks ook niet langer duren dan 6 maanden.
pi_220894531
Continu alles op de lange baan schuiven. Eerst moesten we anderhalf jaar wachten op dat godvergeten migratiepact. En nu dat er is weer 7 maanden uitstel.

Let op: rond december 2026 komt er weer een andere konijn uit de hoge hoed waardoor het allemaal nog uitgesteld moeten worden.

Intussen blijven de volgeladen bussen ons land binnenrijden.
pi_220894539
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat normale partijen ijskoud beleid gaan voeren.
Ok, interessant. Maar hoe werk je dat concreet uit?
pi_220894551
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:36 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De verwachting is juist dat de procedures sneller worden omdat we afgewezen asielzoekers een stuk makkelijker kunnen deporteren. Aanvragen mogen straks ook niet langer duren dan 6 maanden.
Wiens verwachting is dat dan? De experts en de eerdere ervaringen verwachten eerder het tegendeel…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')