abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220900369
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker wel. Daarnaast zijn er ook niet altijd functionerende regimes of überhaupt diplomatieke betrekkingen.
Ik vind dat onbegrijpelijk, als wij onze gestoorden en criminelen ipv straffen of behandelingen een enkeltje Duitsland geven en weigeren terug op te nemen komen we in oorlog met Duitsland.

Waarom accepteren we dat uberhaubt van andere landen?
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 19:35:17 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220900380
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, problemen zijn er zeker. Maar dit lijken me nog niet echt parasiterende horden.
Mij wel

maar dat zal van je definitie afhangen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220900482
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die blijken van dit cohort (vluchtelingen die in 2014 een verblijfsvergunning kregen) juist relatief goed te scoren.
https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt
[..]
Nou waren dat denk ik ook vaak vrij jonge mannen in 2014, dan is de kans wel groter om aan het werk te komen dan voor veel andere groepen.
38% na 9 jaar. Dra-ma-tisch.
pi_220901215
quote:
9s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
38% na 9 jaar. Dra-ma-tisch.
Daarom is het ook zo goed dat asielzoekers nu veel vroeger mogen gaan werken. Van verplicht een paar jaar duimen draaien wordt niemand beter…
pi_220901607
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Daarom is het ook zo goed dat asielzoekers nu veel vroeger mogen gaan werken. Van verplicht een paar jaar duimen draaien wordt niemand beter…
Werken aan hun terugkeer :Y
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:46:21 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220901651
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die blijken van dit cohort (vluchtelingen die in 2014 een verblijfsvergunning kregen) juist relatief goed te scoren.
https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt
[..]
Nou waren dat denk ik ook vaak vrij jonge mannen in 2014, dan is de kans wel groter om aan het werk te komen dan voor veel andere groepen.
Wat is er exact 'goed' aan die cijfers dan?
Zouden apothekers en tandartsen zijn. Technici ook. 23 jaar en ouder, nog niet eens basisschool onderwijs niveau.

Hoe gaat dat hun eigen brood verdienen dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:53:36 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220901704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die moeten de kleine lettertjes in al die verdragen gewoon opvolgen.
Zweden bewijst op het moment dat het kan. 90% vermindering.
Activistische rechters kijken het niet vanuit de wet, ze kijken het vanuit hun mening en zoeken daarbij een regel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220902150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat is er exact 'goed' aan die cijfers dan?
Zouden apothekers en tandartsen zijn. Technici ook. 23 jaar en ouder, nog niet eens basisschool onderwijs niveau.

Hoe gaat dat hun eigen brood verdienen dan?
Wat begrijp je er niet aan dat meer dan 60% die werk als hoofdinkomen heeft relatief goed is ten opzichte van andere groepen uit hetzelfde cohort die veel minder scoren?
pi_220902158
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zweden bewijst op het moment dat het kan. 90% vermindering.
Activistische rechters kijken het niet vanuit de wet, ze kijken het vanuit hun mening en zoeken daarbij een regel.
Gelul. Binnen de regels kan ook gewoon heel veel. Maar dan moet je wel wat creatiever en constructiever denken dan dom populistisch scoren.
  donderdag 28 mei 2026 @ 00:37:45 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220902569
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelul. Binnen de regels kan ook gewoon heel veel. Maar dan moet je wel wat creatiever en constructiever denken dan dom populistisch scoren.
Zweden dom en populistisch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 28 mei 2026 @ 00:39:34 #211
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220902572
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelul. Binnen de regels kan ook gewoon heel veel. Maar dan moet je wel wat creatiever en constructiever denken dan dom populistisch scoren.
Zoals alleen in topics als deze posten en de moeilijke topics ontwijken?
pi_220902734
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:22 schreef William_Papadin het volgende:
Asiel is een achterhaald concept wat afgeschaft danwel radicaal aangepast dient te worden. Niemand heeft recht op asiel in Nederland, dat moet weer het uitgangspunt worden. We maken uitzondering voor mensen die door ons geselecteerd worden. Een asielaanvraag heeft in het nieuwe systeem geen officiële status voor degene die het aanvraagt maar dient puur om het selectiebeleid van Nederland te bedienen.

We gaan van de huidige instroom die ongekend hoog is terug naar een aanvaardbaar aantal, waarbij de huidige woningnood meegenomen wordt in de bepaling van die hoogte.

Mensen die geselecteerd worden hierheen te komen moeten voldoen aan een minimum inkomen danwel een beroep dat gevraagd is in Nederland. Daarnaast mag diegene slechts 1e graad familie meenemen en geen ouders, dus alleen een partner en zijn of haar kinderen.

Er zal geen voorkeursbehandeling zijn voor deze persoon. Gratis opvang of andere regelingen worden afgeschaft. Er zal ondersteuning zijn die gericht is op integratie met Nederland. Taalcursus en inburgeringscursus dus.

Degene die geselecteerd is dient een contract te ondertekenen waarin hij of zij akkoord gaat met een verscheidenheid aan regels. Zo mag bij een veroordeling deze persoon direct uitgezet worden naar land van herkomst.

Dit zou in een notendop het nieuwe stelsel moeten zijn.
Dat aanvaardbare aantal vind ik in elk geval voor de komende tijd 0.

Daarnaast zouden we alsnog druk moeten zetten op mensen die in de afgelopen 10 jaar geïmmigreerd zijn om goed Nederlands te leren, economisch actief te worden en anders te vertrekken.

Ik vind ook niet dat de overheid talencursussen e.d. moet faciliteren. Mensen leren vanzelf de taal als ze gedwongen worden om hier aan het werk te gaan. Talencursussen zijn vaak een soort bezigheidstherapie.

Arbeids- en huwelijksmigratie zouden weer vrijwel de enige mogelijkheid voor immigratie moeten worden. Een bepaalde groep dissidenten met zware (politieke) problemen in het land van herkomst zouden we wel kunnen overwegen asiel op humanitaire gronden te geven. Maar dan heb ik het over een handjevol mensen per jaar.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220902987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 00:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zweden dom en populistisch?
Klagen ze daar ook over activistische rechters of hebben ze wel wat langer nagedacht over hun maatregelen?
pi_220903002
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
Ok goed, we sturen ze daar heen. En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Dit vooruitzicht maakt dat de stroom onze kant op minder groot wordt (hopelijk).
  donderdag 28 mei 2026 @ 09:38:50 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220903556
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2026 07:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klagen ze daar ook over activistische rechters of hebben ze wel wat langer nagedacht over hun maatregelen?
Als er binnen de regels zoveel kan, volgens jou, waarom is iedere poging tot strenger maken gelijk aan extreem rechts/fascisme/vulzelfin en onhaalbaar?

Je zal toch echt een Zweden na moeten streven, anders wordt de maatschappij alleen maar onrustiger (kan jij weer fijn framen trouwens en ander geweld van dezelfde orde negeren) en valt er nog een kabinet. De zoveelste op migratie.

Of ben je blij met dat eeuwige tijdgerek?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220903879
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
En dan? Ze mogen nog steeds niet terug naar hun landen, die willen ze niet. Blijven ze dan daar voor de rest van hun leven?
Waarom zou dat ons probleem moeten zijn?
pi_220903891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:27 schreef Kottnauer het volgende:
Kortom, ik verwacht veel gezeik, torenhoge kosten en nul resultaat.
Je kunt vantevoren al voorspellen wat ze gaan doen. Niets dus zoals altijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spring_Sale op 28-05-2026 11:20:10 ]
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 10:16:23 #218
441859 crew  Lenny77
pi_220903934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 07:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dit vooruitzicht maakt dat de stroom onze kant op minder groot wordt (hopelijk).
Ja dat zou al een plus zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 10:16:52 #219
441859 crew  Lenny77
pi_220903943
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:10 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Waarom zou dat ons probleem moeten zijn?
Tja niet. Maar dan loopt het daar vol en kan er daar weer niemand meer bij?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 10:17:25 #220
441859 crew  Lenny77
pi_220903950
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die landen kunnen hun inwoners gewoonweg niet weigeren, dat kan toch niet?
Zou je idd denken.. maar ze doen het toch.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220904083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Je kunt vantevoren al voorspellen wat ze g1aan doen. Niets dus zoals altijd.
De drempel voor zieligheid is in Nederland zó laag dat vrijwel iedereen ter wereld hier wel een verblijfsvergunning kan krijgen.

We herinneren ons allemaal wel diverse gevallen van asielzoekers die na jaren procederen volgens de boterzachte regels eigenlijk niet mochten blijven, maar dan tóch een verblijfsvergunning kregen omdat het feit dat ze formeel waren afgewezen weer zo zielig was.
pi_220904469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Tja niet. Maar dan loopt het daar vol en kan er daar weer niemand meer bij?
In de landen van herkomst worden deze mensen gelokt met pamfletten over Europa. Er zou een beter bestaan wachten en alles is hier gratis. FvD waarschuwt al jaren voor deze praktijken en de mensenhandel.
pi_220904870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zou je idd denken.. maar ze doen het toch.
Dan kunnen we ze gewoon daar droppen, met een militair toestel of schip.
Vakman pur sang
pi_220904946
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:23 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
In de landen van herkomst worden deze mensen gelokt met pamfletten over Europa. Er zou een beter bestaan wachten en alles is hier gratis. FvD waarschuwt al jaren voor deze praktijken en de mensenhandel.
Betrouwbare bron?
pi_220905290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:25 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Betrouwbare bron?
Nederland aangeprezen in smokkelfolder: ’Bij aankomst wacht uitkering en overheid betaalt huur’
https://www.telegraaf.nl/(...)t-huur/64492423.html

Asielzoekers mijden België: ’In folders wordt verteld dat Nederland the place to be is’
https://www.telegraaf.nl/(...)-be-is/64310267.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')