abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220895292
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:52 schreef havanagila het volgende:
Zonder zionisten was dit topic er nooit geweest.
Inderdaad
pi_220895335
Gelukkig is de steun van de bevolking van Israel voor de racicaal rechtse regering van Bibi aan het afnemen. Beetje te laat maargoed, want de schade die Bibi aan het aanrichten is onherstelbaar. Zoals een analist zei: er is vrijwel geen ander land ter wereld die tienduizenden mensen waarvan minimaal 10.000+ kinderen kan vermoorden en het gooien op "self defence", dat is nu definitief voorbij. De internationale tolerantie voor het “self defence” narratief van Israel is sterk ingestort.

Het trieste is dat Israel, zonder het zelf te beseffen, hard op weg is naar zijn eigen ondergang. Dit kan niet blijven goed gaan, op een gegeven moment komt er een einde aan militaire overheersing en wordt het vechten tegen de bierkaai.

[ Bericht 0% gewijzigd door AFA2022 op 27-05-2026 06:59:05 ]
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:52:12 #203
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220897283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 06:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die worden door zionisten op zijn best als idol worshippers gezien. Daarom zijn ze ook gedecimeerd in de West Bank.
Vreemd eigenlijk wel, want we zien in heel veel plekken in de Arabische en Islamitische wereld het aantal Christenen afnemen, komt dit ook allemaal door 'Zionisten' of spelen er nog andere factoren een rol?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 06:49 schreef AFA2022 het volgende:
Gelukkig is de steun van de bevolking van Israel voor de racicaal rechtse regering van Bibi aan het afnemen. Beetje te laat maargoed, want de schade die Bibi aan het aanrichten is onherstelbaar. Zoals een analist zei: er is vrijwel geen ander land ter wereld die tienduizenden mensen waarvan minimaal 10.000+ kinderen kan vermoorden en het gooien op "self defence", dat is nu definitief voorbij. De internationale tolerantie voor het “self defence” narratief van Israel is sterk ingestort.

Het trieste is dat Israel, zonder het zelf te beseffen, hard op weg is naar zijn eigen ondergang. Dit kan niet blijven goed gaan, op een gegeven moment komt er een einde aan militaire overheersing en wordt het vechten tegen de bierkaai.
Hoe denk jij dat dit er precies uit zal zien en wat kan Israël volgens jou het beste doen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220897325
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja doe kunnen terug keren. Marokko is zelfs bezig met een wet dat kinderen van deze mensen een Marokkaanse nationaliteit aan kunnen vragen.

Oh wacht daar past natuurlijk niet in dat huilie huilie.
Dat is 1 land. Lees mijn vraag nog eens.
pi_220897445
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd eigenlijk wel, want we zien in heel veel plekken in de Arabische en Islamitische wereld het aantal Christenen afnemen, komt dit ook allemaal door 'Zionisten' of spelen er nog andere factoren een rol?
[..]
Hoe denk jij dat dit er precies uit zal zien en wat kan Israël volgens jou het beste doen?
We hebben in Nederland (en veel andere landen in Europa)ook een flinke afname van het christelijke geloof gezien dat was al voordat we massaal arbeidsmigranten met andere geloven gingen importeren..

Dus graag een bewijs van je stelling met verfieerbare bronnen dat we zien dat je geopperde causaal verband ook echt klopt..
pi_220898040
quote:
Ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik vrees dat het door Bibi de komende generaties niet meer goedkomt.
Hij heeft werkelijk alle grenzen overschreden die je maar kunt overschrijden.Het is alsof hij een losgeslagen stier is die iedereen in de regio als een rode lap ziet.
Wees nou eerlijk HR dit kan toch niet wat Bibi doet? Nu weer tijdens een ceasefire een zooitje bombardementen uitvoeren in Libanon, dreigen met Beirut plat te gooien. Hele wereld kijkt mee, beelden komen op internet, je komt er gewoon niet meer mee weg. Wat denk je wat dat met de beeldvorming doet in de wereld? Israel reageert jammer genoeg altijd emotioneel en dat gaat ze een keer opbreken.

Kijk hoe Iran naar de tering wordt gebombardeerd en letterlijk in haar bestaan wordt bedreigd, maar toch opvallend volwassen en met enorme restraint reageert.
Geen massaslachtingen, geen woonblokken die worden geleveld, alleen militaire doelen.
Iedereen had een bloedhekel aan ze en nu wordt Iran gezien als rationeel en krijgt het internationale sympathie.

Nu militair superieur zijn geeft geen enkele garantie dat dat in de toekomst nog zo zal zijn. Dat is precies de zorg waar gewone mensen zich druk over maken.
De geopolitiek verandert en nog snel ook. Saudi Arabië heeft inmiddels een nucleaire umbrella van Pakistan uit angst voor Israel. China opereert sneaky op de achtergrond. Egypte en Turkije zijn in gesprek met de VAE, Qatar, Bahrein en Oman om daar troepen te stationeren en de banden aan te halen. Alles is in beweging nu opeens is gebleken dat de VS geen veiligheid meer kan garanderen.

Mijn buurman zegt dat veel grote gezinnen en hoogopgeleide mensen uit Israel vertrekken, of er serieus over nadenken, vanwege de veiligheidssituatie. Jammer en tegelijk triest natuurlijk.
pi_220898049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:03 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik vrees dat het door Bibi de komende generaties niet meer goedkomt.
Hij heeft werkelijk alle grenzen overschreden die je maar kunt overschrijden.Het is alsof hij een losgeslagen stier is die iedereen in de regio als een rode lap ziet.
Wees nou eerlijk HR dit kan toch niet wat Bibi doet? Nu weer tijdens een ceasefire een zooitje bombardementen uitvoeren in Libanon, dreigen met Beirut plat te gooien. Hele wereld kijkt mee, beelden komen op internet, je komt er gewoon niet meer mee weg. Wat denk je wat dat met de beeldvorming doet in de wereld? Israel reageert jammer genoeg altijd emotioneel en dat gaat ze een keer opbreken.

Kijk hoe Iran naar de tering wordt gebombardeerd en letterlijk in haar bestaan wordt bedreigd, maar toch opvallend volwassen en met enorme restraint reageert.
Geen massaslachtingen, geen woonblokken die worden geleveld, alleen militaire doelen.
Iedereen had een bloedhekel aan ze en nu wordt Iran gezien als rationeel en krijgt het internationale sympathie.

Nu militair superieur zijn geeft geen enkele garantie dat dat in de toekomst nog zo zal zijn. Dat is precies de zorg waar gewone mensen zich druk over maken.
De geopolitiek verandert en nog snel ook. Saudi Arabië heeft inmiddels een nucleaire umbrella van Pakistan uit angst voor Israel. China opereert sneaky op de achtergrond. Egypte en Turkije zijn in gesprek met de VAE, Qatar, Bahrein en Oman om daar troepen te stationeren en de banden aan te halen. Alles is in beweging nu opeens is gebleken dat de VS geen veiligheid meer kan garanderen.

Mijn buurman zegt dat veel grote gezinnen en hoogopgeleide mensen uit Israel vertrekken, of er serieus over nadenken, vanwege de veiligheidssituatie. Jammer en tegelijk triest natuurlijk.
Dit gaat helaas ook nooit meer goedkomen. Ze hadden al veel eerder in moeten grijpen in het verleden bij Israel/Palestina. De haat van beide kanten is nu zo groot. Dit gaat nooit meer goed komen ook tussen Moslims en Joden. Je ziet de haat overal. Kan alleen maar einigen in de totale vernietiging van Israel of Palestina.
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:06:30 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220898051
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
We hebben in Nederland (en veel andere landen in Europa)ook een flinke afname van het christelijke geloof gezien dat was al voordat we massaal arbeidsmigranten met andere geloven gingen importeren..

Dus graag een bewijs van je stelling met verfieerbare bronnen dat we zien dat je geopperde causaal verband ook echt klopt..
In Europa is de secularisering natuurlijk een eigen keuze van mensen, in veel Islamitische landen is de afname van Christenen (of andere religieuze groeperingen) geen vrijwillige keuze maar voortkomend vanuit onderdrukking en vervolging.

Denk hier bijvoorbeeld aan de situatie in Nigeria, Irak, Egypte of Syrië. Of dacht jij echt dat dit zomaar, zonder enige aanleiding gebeurde?

Egypte:
quote:
The decline of the Christian (Coptic) population in Egypt from a majority to a minority is primarily the result of centuries of gradual conversions to Islam following the 7th-century Arab conquest, ongoing socio-religious discrimination, and contemporary emigration driven by sectarian tensions.

The Christian population declined due to several main historical and modern factors:

Historical Conquest and Assimilation: Following the Arab conquest in 639 CE, Christians were legally classified as dhimmi—protected citizens who were required to pay a special tax (jizya) and faced various occupational and social restrictions. Over centuries of Islamic rule, these economic and social pressures led to a steady wave of conversions to Islam.
Systemic and Community Discrimination: In rural and conservative areas (particularly in Upper Egypt), Christians frequently face discrimination in employment, restrictions on building or repairing churches, and local harassment.
Sectarian Violence and Extremism: The community has periodically been the target of targeted violence, including church bombings and mob attacks, which historically pressured families to relocate or leave the country entirely.

Bron: Google Gemini
Syrië:
quote:
The number of Christians in Syria plummeted by an estimated 80-85% (from over 2 million in 2011 to fewer than 300,000 today) due to mass emigration and displacement triggered by the civil war.

The catastrophic collapse of this ancient Christian community is driven by a combination of compounding factors:

Economic Devastation and Infrastructure Collapse: The primary driver of migration has been the severe deterioration of living conditions, rampant unemployment, and the destruction of public services rather than purely targeted religious persecution.
Conflict and Targeted Violence: Historical Christian regions and neighborhoods (such as Idlib and parts of Aleppo) quickly became frontlines. Many were forced to flee fighting between rival factions, while others faced targeted persecution, kidnappings for ransom, and destruction of churches by extremist and jihadist groups.
Loss of State Protection and Regional Uncertainty: The long-standing threat from hardline militant groups—compounded by shifts in national leadership—created pervasive, ongoing security fears for religious minorities.
Emigration Pathways: Christians historically tended to be highly educated and relatively mobile. When the crisis escalated, these factors made it slightly easier for them to relocate and assimilate into established diaspora networks in Europe and the Americas.

Irak:
quote:
The number of Christians in Iraq plummeted from roughly 1.5 million in 2003 to less than 250,000 today. This dramatic decline is the result of targeted violence, systemic persecution, and economic hardship that sparked a massive exodus from their ancestral homelands.Major drivers behind the decline include:

Post-2003 Instability: The U.S.-led invasion and subsequent power vacuums unleashed waves of sectarian violence. Christian communities, perceived as having Western ties or lacking armed tribal protection, were frequently targeted for kidnappings, extortion, and bombings.
The ISIS Onslaught (2014): The seizure of Mosul and the Nineveh Plains by Islamic State forces was a devastating blow. Christians were forced to flee, convert, pay a heavy tax, or face execution. Entire historic towns were occupied, and churches and cultural heritage sites were destroyed.Ongoing Militia Control: Even after the territorial defeat of ISIS, Christians continue to face intimidation, land grabs, and restrictions of movement enforced by local and regional armed militias.
Marginalization and Harassment: Christians face systemic discrimination, including difficulties finding employment, restrictive local policies, and legal issues (such as being incorrectly classified as Muslim on official identification cards).
Decades of Pre-2003 Pressure: The decline actually began well before 2003. Decades of historical persecutions (like the 1933 Simel Massacre), state-sanctioned Islamization campaigns, and the economic blockades of the 1990s steadily pushed many out of the country.

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:12:07 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220898076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:03 schreef AFA2022 het volgende:

[..]

Waarom zou het niet kunnen wat Israël doet? Waarom zouden er geen bombardementen kunnen worden uitgevoerd in Libanon? Het zou goed zijn als je dan een paar concrete redenen geeft. Je lijkt hierbij als enige reden te wijzen naar de perceptie in de internationale gemeenschap. Maar dat vormt geen goed argument omdat een aanzienlijk deel hiervan per definitie al vindt dat Israël niet zou mogen bestaan als land.

En Iran niet veel meer doet, omdat het niet meer kan doen. Dat is dus iets heel anders, dan dat het dit niet zou willen. Toen Iran nog veel meer ballistische raketten had, werden er ook veel meer afgevuurd op Israël. Denk aan vorig jaar zomer.

Daarnaast is je claim over Saoedi-Arabië op zijn minst nogal vreemd, die hebben namelijk niets te vrezen voor Israël, maar juist wel van Iran. Waarom zou Saoedi-Arabië zoals jij stelt angst moeten hebben voor Israël?
pi_220898867
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou het niet kunnen wat Israël doet? Waarom zouden er geen bombardementen kunnen worden uitgevoerd in Libanon? Het zou goed zijn als je dan een paar concrete redenen geeft. Je lijkt hierbij als enige reden te wijzen naar de perceptie in de internationale gemeenschap. Maar dat vormt geen goed argument omdat een aanzienlijk deel hiervan per definitie al vindt dat Israël niet zou mogen bestaan als land.

En Iran niet veel meer doet, omdat het niet meer kan doen. Dat is dus iets heel anders, dan dat het dit niet zou willen. Toen Iran nog veel meer ballistische raketten had, werden er ook veel meer afgevuurd op Israël. Denk aan vorig jaar zomer.

Daarnaast is je claim over Saoedi-Arabië op zijn minst nogal vreemd, die hebben namelijk niets te vrezen voor Israël, maar juist wel van Iran. Waarom zou Saoedi-Arabië zoals jij stelt angst moeten hebben voor Israël?
Jij bent dus voor de keiharde lijn, pro Bibi als ik het goed begrijp. Ik totaal niet laat dat even duidelijk zijn. Btw Iran heeft nog genoeg ballistische raketten over als je de laatste ontwikkelingen goed hebt gevolgd.

Maargoed, hoe zie jij de toekomst in met alle ontwikkelingen die er nu gaande zijn?
pi_220898884
quote:
9s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:06 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit gaat helaas ook nooit meer goedkomen. Ze hadden al veel eerder in moeten grijpen in het verleden bij Israel/Palestina. De haat van beide kanten is nu zo groot. Dit gaat nooit meer goed komen ook tussen Moslims en Joden. Je ziet de haat overal. Kan alleen maar einigen in de totale vernietiging van Israel of Palestina.
Ik denk dat zelfs met een totale vernietiging van de Palestijnen het nog lang niet over is, integendeel.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:55:15 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220899045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:35 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Jij bent dus voor de keiharde lijn, pro Bibi als ik het goed begrijp. Ik totaal niet laat dat even duidelijk zijn. Btw Iran heeft nog genoeg ballistische raketten over als je de laatste ontwikkelingen goed hebt gevolgd.

Maargoed, hoe zie jij de toekomst in met alle ontwikkelingen die er nu gaande zijn?
Ik stel met name een paar vragen, die beantwoord jij niet en trekt meteen een conclusie. 'Oh, jij bent dus voor de keiharde lijn, pro-Bibi'. Als Iran inderdaad nog genoeg ballistische raketten zou hebben, zouden we daar wel iets van merken op dit moment.

Ik zie de huidige ontwikkelingen niet per se positief in, Israël zal natuurlijk blijven ingrijpen waar men kan en dat valt goed te begrijpen. En tegelijkertijd rekent de internationale gemeenschap dit Israël aan en zal de band tussen Israël en het Westen slechts meer verslechteren.
pi_220899463
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik stel met name een paar vragen, die beantwoord jij niet en trekt meteen een conclusie. 'Oh, jij bent dus voor de keiharde lijn, pro-Bibi'. Als Iran inderdaad nog genoeg ballistische raketten zou hebben, zouden we daar wel iets van merken op dit moment.

Ik zie de huidige ontwikkelingen niet per se positief in, Israël zal natuurlijk blijven ingrijpen waar men kan en dat valt goed te begrijpen. En tegelijkertijd rekent de internationale gemeenschap dit Israël aan en zal de band tussen Israël en het Westen slechts meer verslechteren.
Ik noem het pro Bibi omdat je de harde lijn nogal lijkt te verdedigen (no offence): jij ziet het als “ze kunnen niet anders” en als self defence. Ik dus niet, daar verschillen wij in. Let’s just agree to disagree.

“Waarom zouden er geen bombardementen kunnen worden uitgevoerd in Libanon?” Waarom zou ik daarop moeten antwoorden? Het spreekt toch voor zich, zeker gezien hoe Israël alles met de grond gelijk maakt, net als in Gaza.

Amerikaanse inlichtingen, zegt dat Iran ongeveer 70% van zijn operationele raketten heeft behouden en mischien is dat getal zelfs hoger.

We zijn het er in ieder geval over eens dat de toekomst er niet positief uitziet voor de regio.
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:10:05 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220899674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik noem het pro Bibi omdat je de harde lijn nogal lijkt te verdedigen (no offence): jij ziet het als “ze kunnen niet anders” en als self defence. Ik dus niet, daar verschillen wij in. Let’s just agree to disagree.
Ik zou het zeker acties uit zelfverdediging moeten noemen maar dat men niet anders kan is natuurlijk niet waar. Men kan op meerdere manieren met terreurgroeperingen omgaan van passief-defensief tot actief terugslaan of zelfs de dialoog proberen te zoeken.

Nu ben ik zelf van mening dat er met groeperingen als Hezbollah of Hamas nooit gepraat moet worden en passief-defensief is door Israël jarenlang geprobeerd. Dan blijft er eigenlijk alleen maar over niets doen of gigantisch hard terugslaan, ik ben een voorstander van het laatste. Gezien het feit dat ook Hezbollah doelbewust civiele infrastructuur gebruikt voor oorlogvoering is het een prima zet die civiele infrastructuur dan te vernietigen.

Dat sommige mensen zulke acties vervolgens dan gaan problematiseren vind ik bizar maar dat staat hen natuurlijk vrij. Ik zou wel zeggen kom dan ook een goed en vooral realistisch alternatief, dat blijft echter iedere keer opnieuw achterwege.
quote:

[..]
“Waarom zouden er geen bombardementen kunnen worden uitgevoerd in Libanon?” Waarom zou ik daarop moeten antwoorden? Het spreekt toch voor zich, zeker gezien hoe Israël alles met de grond gelijk maakt, net als in Gaza.
Omdat je claimt dat het niet zou moeten kunnen, dan is het natuurlijk ook goed als je dat verder onderbouwd. Het spreekt namelijk niet voor zich.
quote:

[..]
Amerikaanse inlichtingen, zegt dat Iran ongeveer 70% van zijn operationele raketten heeft behouden en mischien is dat getal zelfs hoger.
De Amerikaanse defensie heeft juist gezegd dat er heel veel doelen gebombardeerd zijn en de Iraanse militaire capaciteiten flink zijn aangetast. Sommige media komen vervolgens met allerlei claims over rapporten en 'anonieme bronnen', zonder hier enige bewijs voor te leveren. Zulke narratieven kunnen we dan ook het weinig mee. Wellicht is het waar, wellicht is het niet waar of aangedikt. Het valt totaal niet te verifiëren.
pi_220899798
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het zeker acties uit zelfverdediging moeten noemen maar dat men niet anders kan is natuurlijk niet waar. Men kan op meerdere manieren met terreurgroeperingen omgaan van passief-defensief tot actief terugslaan of zelfs de dialoog proberen te zoeken.

Nu ben ik zelf van mening dat er met groeperingen als Hezbollah of Hamas nooit gepraat moet worden en passief-defensief is door Israël jarenlang geprobeerd. Dan blijft er eigenlijk alleen maar over niets doen of gigantisch hard terugslaan, ik ben een voorstander van het laatste. Gezien het feit dat ook Hezbollah doelbewust civiele infrastructuur gebruikt voor oorlogvoering is het een prima zet die civiele infrastructuur dan te vernietigen.

Dat sommige mensen zulke acties vervolgens dan gaan problematiseren vind ik bizar maar dat staat hen natuurlijk vrij. Ik zou wel zeggen kom dan ook een goed en vooral realistisch alternatief, dat blijft echter iedere keer opnieuw achterwege.
[..]
Omdat je claimt dat het niet zou moeten kunnen, dan is het natuurlijk ook goed als je dat verder onderbouwd. Het spreekt namelijk niet voor zich.
[..]
De Amerikaanse defensie heeft juist gezegd dat er heel veel doelen gebombardeerd zijn en de Iraanse militaire capaciteiten flink zijn aangetast. Sommige media komen vervolgens met allerlei claims over rapporten en 'anonieme bronnen', zonder hier enige bewijs voor te leveren. Zulke narratieven kunnen we dan ook het weinig mee. Wellicht is het waar, wellicht is het niet waar of aangedikt. Het valt totaal niet te verifiëren.
"gigantisch hard terugslaan, ik ben een voorstander van het laatste"

Dat “gigantisch hard terugslaan” betekent in de praktijk natuurlijk ook dat hele dorpen met de grond gelijk worden gemaakt,zelfs christelijke dorpen en dat de burgerbevolking op grote schaal simpelweg als collateral damage wordt beschouwd. Bizar...

Ben benieuwd hoe jij straks je mening gaat veranderen, mocht Israel zijn militaire overwicht verliezen.
pi_220899950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 06:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
Inderdaad
Zonder 7 oktober had Israel geen legitimatie voor de huidige situatie en zou geen enkel land Israel nog steunen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:18:04 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220899979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:36 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
"gigantisch hard terugslaan, ik ben een voorstander van het laatste"

Dat “gigantisch hard terugslaan” betekent in de praktijk natuurlijk ook dat hele dorpen met de grond gelijk worden gemaakt,zelfs christelijke dorpen en dat de burgerbevolking op grote schaal simpelweg als collateral damage wordt beschouwd. Bizar...
Dat is het inderdaad zeker. Het is ook 'collateral damage'. Maar grotendeels in lijn met het vermeende internationale recht. Zodra plekken, ook civiele infrastructuur, voor oorlogsvoering worden gebruikt zijn het legitieme doelen.

Anders wordt het natuurlijk wel erg makkelijk voor kwaadwillende partijen om op die manier immuniteit te creëren. Als je daar in trapt ben je wat mij betreft of echt heel erg naïef of doelbewust doortrapt.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:36 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe jij straks je mening gaat veranderen, mocht Israel zijn militaire overwicht verliezen.
Gaat dit gebeuren dan? We weten dan ook allemaal wat er gaat volgen mocht dit ooit gebeuren, dan krijg je taferelen zoals op 7 oktober 2023. Denk maar niet dat vijandige partijen jegens Israël zich aan de regels houden waar men over jammert dat Israël ze schendt, dat heeft men nog nooit gedaan.

In de eerste helft van de 20e eeuw gingen Arabieren al meteen over op brute pogroms. Dit maakt het ook zo opmerkelijk dat sommige Westerlingen dan vervolgens veel te doen hebben met de Arabieren en vinden dat deze met fluwelen handschoenen behandeld dienen te worden.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 18:20:55 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220899994
Letterlijk niemand ter wereld is van mening dat arabieren met fluwelen handschoenen aangepakt moeten worden dus zo heel opmerkelijk is dat niet

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 27-05-2026 19:24:10 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220900272
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:20 schreef sp3c het volgende:
Letterlijk niemand ter wereld is van mening dat arabierwn met fluwdlen handschoenen aangepakt moeten worden dus zo heel opmerkelijk is dat niet
Dus vrede is gewoon onmogelijk, dan verspil ik er geen moeite meer aan.
pi_220900284
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:38 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik denk dat zelfs met een totale vernietiging van de Palestijnen het nog lang niet over is, integendeel.
Nee eens. De haat tegen Israel zal altijd blijven. Wat opzich niet zo vreemd is. Maar dat ze alle Joden haten is wel erg zorgwekkend.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 19:25:18 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220900292
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:22 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dus vrede is gewoon onmogelijk, dan verspil ik er geen moeite meer aan.
Dat Arabieren niet per se met fluwelen handschoenen aangepakt moeten worden maakt vrede onmogelijk??

Eigenaardig

opmerkelijk zelfs

Bijzonder!

Volgens mij hebben die 2 stellingen echt geen klote met elkaar te maken
pi_220900325
quote:
88s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat Arabieren niet per se met fluwelen handschoenen aangepakt moeten worden maakt vrede onmogelijk??

Eigenaardig

opmerkelijk zelfs

Bijzonder!

Volgens mij hebben die 2 stellingen echt geen klote met elkaar te maken
Mijn insteek van het gesprek was meer of het niet beter zou zijn voor Israel om het over een andere boeg te gooien. My bad ik zat ernaast, gaat nooit gebeuren en vrede ook niet.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 19:34:39 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220900375
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:30 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Mijn insteek van het gesprek was meer of het niet beter zou zijn voor Israel om het over een andere boeg te gooien. My bad ik zat ernaast, gaat nooit gebeuren en vrede ook niet.
in je hoofd klinkt dit vast heel scherp maar via het internet komt het niet echt over ...

ik denk ook dat het beter is voor Israel om het over een andere boeg te gooien, Palestijnen idem dito want deze boeg proberen we al een jaar of 50 en de haven lijkt niet in zicht te komen maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je boze Arabieren met fluwelen handschoenen aan moet pakken
pi_220900402
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is het inderdaad zeker. Het is ook 'collateral damage'. Maar grotendeels in lijn met het vermeende internationale recht. Zodra plekken, ook civiele infrastructuur, voor oorlogsvoering worden gebruikt zijn het legitieme doelen.

Anders wordt het natuurlijk wel erg makkelijk voor kwaadwillende partijen om op die manier immuniteit te creëren. Als je daar in trapt ben je wat mij betreft of echt heel erg naïef of doelbewust doortrapt.
Aannemers werven met de belofte dat ze 1.500 shekels betaald krijgen voor elke woning die ze in Gaza en ook nu in Libanon volledig platwalsen heeft niks met legitimiteit te maken. Zeg jij het maar: is het naïviteit of doelbewust doortrapt?
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:15:26 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220901329
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Aannemers werven met de belofte dat ze 1.500 shekels betaald krijgen voor elke woning die ze in Gaza en ook nu in Libanon volledig platwalsen heeft niks met legitimiteit te maken. Zeg jij het maar: is het naïviteit of doelbewust doortrapt?
Als het doel is om te voorkomen dat die civiele infrastructuur wordt gebruikt voor oorlogsvoering is het een efficiënte methode. Of mensen dan hier voor betaald worden weet ik niet, Haaretz claimde zoiets, maar Haaretz claimt wel meer.

Ik vraag mij vooral af waarom het 'doortrapt' zou zijn volgens jou?
pi_220901917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat jouw standaard voor ‘bewijs’ nergens op lijkt wist ik al toen je ‘bewees’ dat Israël genocide heeft gepleegd.

Jij roept dat Israël zich mag verdedigen, maar dat niet betekent dat Israël elke burger kapot mag knallen, waarmee je suggereert dat Israël dat doet.

Maar dat is niet zo. Niet eens een beetje. Niet eens een beetje in de buurt van een beetje.

Kortom: het is wederom een vileine beschuldiging van jou die in het geheel losstaat van de feiten.
Nou ja goed je gaat weer alles negeren en ontkennen.
Schiet niets op zo.

Jezelf verdedigen is heel wat anders dan andere landen binnenvallen en daar alles wat beweegt maar neer te knallen.

Dat gaat in een rechtbank ook niet standhouden als zelfverdediging.
  donderdag 28 mei 2026 @ 01:29:01 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220902666
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou ja goed je gaat weer alles negeren en ontkennen.
Schiet niets op zo.

Jezelf verdedigen is heel wat anders dan andere landen binnenvallen en daar alles wat beweegt maar neer te knallen.

Dat gaat in een rechtbank ook niet standhouden als zelfverdediging.
Een paar duizend missiles om je oren krijgen wordt natuurlijk weer onder het tapijt geveegd.
pi_220902990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 01:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een paar duizend missiles om je oren krijgen wordt natuurlijk weer onder het tapijt geveegd.
Zegt niemand, maar leuke poging.
pi_220903116
quote:

[..]
[..]
In "Arabische" landen worden christenen niet gebombardeerd door de overheid en worden hun feestdagen gewoon gevierd.
Ze worden niet als idol worshippers gezien maar als geloof wat een profeet volgt waar moslims ook in geloven. Daarom worden hun gebedshuizen beschermd en beheerd. Zoals eeuwen lang in Palestina de oudste kerk in handen van moslims was en deze van generatie op generatie beschermd werd. Zelfs tegen andere moslims.
Daar kan dit zionistische gedrocht een puntje aan zuigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chadi op 28-05-2026 08:26:53 ]
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:23:49 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220903125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
In "Arabische" landen worden christenen niet gebombardeerd en worden hun feestdagen gewoon gevierd.
Ze worden niet als idol worshippers gezien maar als geloof wat een profeet volgt waar moslims ook in geloven. Daarom worden hun gebedshuizen beschermd en beheerd. Zoals eeuwen lang in Palestina de oudste kerk in handen van moslims was en deze van generatie op generatie beschermd werd. Zelfs tegen andere moslims.
Right, right.

Dus, waarom neemt het aantal Christenen dan af in in veel Arabische en Islamitische landen waar het aantal Christenen in Israël juist groeit?

En waarom hebben moslims eeuwenlang het dhimmitude geïmplementeerd, waarmee Christenen tot tweederangsburgers waren gedegradeerd die bijvoorbeeld geen nieuwe kerken konden bouwen en extra belasting moesten betalen?
pi_220903140
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Right, right.

Dus, waarom neemt het aantal Christenen dan af in in veel Arabische en Islamitische landen waar het aantal Christenen in Israël juist groeit?

En waarom hebben moslims eeuwenlang het dhimmitude geïmplementeerd, waarmee Christenen tot tweederangsburgers waren gedegradeerd die bijvoorbeeld geen nieuwe kerken konden bouwen en extra belasting moesten betalen?
Ze nemen om af in Europa. Dat komt niet omdat Europa christenen bombardeerd om ze uit hun huizen te verjagen zodat anderen hun huizen in kunnen pikken.
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:41:16 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220903189
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze nemen om af in Europa. Dat komt niet omdat Europa christenen bombardeerd om ze uit hun huizen te verjagen zodat anderen hun huizen in kunnen pikken.
Geen antwoord op de vragen dus, dacht ik al wel. Jij weet natuurlijk heel goed hoe het zit, moslim. Immers is dit de norm geweest in talloze Islamitische landen en nog altijd. Kijk naar Nigeria, kijk naar Egypte, kijk naar Syrië. Christenen worden systematisch gevolgd en onderdrukt in de meeste Islamitische landen.
pi_220903239
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen antwoord op de vragen dus, dacht ik al wel. Jij weet natuurlijk heel goed hoe het zit, moslim. Immers is dit de norm geweest in talloze Islamitische landen en nog altijd. Kijk naar Nigeria, kijk naar Egypte, kijk naar Syrië. Christenen worden systematisch gevolgd en onderdrukt in de meeste Islamitische landen.
Je krijgt je antwoord alleen is het niet waar je wil. Daarnaast is het zoals gewoonlijk normaliseren wat Israël doet door te proberen iets te vinden wat ergens anders gebeurd in jouw beleving.

Geef gewoon antwoord waarom christenen worden gezien als idol worshippers en waarom ze daar bespuugd en mishandeld worden dagelijks en uit hun huizen en kerken worden gejaagd. Wat vind je daarvan?
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:57:38 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220903293
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je krijgt je antwoord alleen is het niet waar je wil. Daarnaast is het zoals gewoonlijk normaliseren wat Israël doet door te proberen iets te vinden wat ergens anders gebeurd in jouw beleving.

Geef gewoon antwoord waarom christenen worden gezien als idol worshippers en waarom ze daar bespuugd en mishandeld worden dagelijks en uit hun huizen en kerken worden gejaagd. Wat vind je daarvan?
Nee, jij ontkent de systematische onderdrukking en vervolging van Christenen in Islamitische landen simpelweg.

En projecteert deze vervolgens op Israël. Maar als Israël zo een verschrikking zou zijn voor Christenen, waarom groeit het aantal Christenen daar dan in tegenstelling tot de Islamitische landen? Waarom vluchten bijvoorbeeld Libanese Christenen soms naar Israël als het daar zo ontzettend slecht zou zijn, waar moslims volgens jou Christenen zo goed behandelen?
pi_220903347
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, jij ontkent de systematische onderdrukking en vervolging van Christenen in Islamitische landen simpelweg.

En projecteert deze vervolgens op Israël. Maar als Israël zo een verschrikking zou zijn voor Christenen, waarom groeit het aantal Christenen daar dan in tegenstelling tot de Islamitische landen? Waarom vluchten bijvoorbeeld Libanese Christenen soms naar Israël als het daar zo ontzettend slecht zou zijn, waar moslims volgens jou Christenen zo goed behandelen?
Het aantal inheemse christenen in Israël groeit niet. Wat wel groeit is zionistische christenen. Geef gewoon antwoord waarom kerken en huizen van christenen al decennia lang doelwit zijn en niet beschermd worden door de staat.
Wat vind je daarvan?
  donderdag 28 mei 2026 @ 09:13:13 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220903378
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het aantal inheemse christenen in Israël groeit niet. Wat wel groeit is zionistische christenen. Geef gewoon antwoord waarom kerken en huizen van christenen al decennia lang doelwit zijn en niet beschermd worden door de staat.
Wat vind je daarvan?
Heb je hier ook cijfers van? En wat zijn 'inheemse' Christenen in hemelsnaam? Je had het net namelijk nog over Christenen in het algemeen, dus als deze zoals jij stelde als 'idol worshippers' worden gezien en worden bespuugd, uit hun huizen gejaagd en zelfs mishandeld, dan zullen ook Zionistische Christenen daar de gevolgen van ondervinden.
pi_220903420
Wat vind je van wat er al decennia lang gebeurd in Taybeh bijvoorbeeld?

Christenen worden :

-hun huizen uit gejaagd in dit voor christenen heel belangrijk dorp .
-Hun kerken, huizen auto's, levensmiddelenvoorraden en olijven worden in de fik gezet

- hun land wordt gejat.
- extra militaire checkpoints om het sociale leven te ontwrichten
- politie die niet ingrijpt en kant kiest van de Hilltop gangs
- militairen die toekijken of juist support leveren aan deze groep zodat ze ongestoord pogroms kunnen uitvoeren.

De rapporten liegen er niet om.

Zeg wat vind je daarvan? Geef daar nou een keer een antwoord op.

Tijd dat je net als een FVD kleur bekent @HowardRoark
pi_220903962
Christenen in Israël vergelijken met Christenen in Arabische landen, en dan nog vingertje gaan wijzen naar Israël.

Moslims kunnen dat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:29:01 #239
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220905506
Kijken op eigen risico. Wel geblurd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220906305
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220906462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:29 schreef Mikeytt het volgende:
Kijken op eigen risico. Wel geblurd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wil je hiermee aantonen? Dit is dagelijkse kost in Gaza.
pi_220909757
quote:
Verenigde Naties plaatsen Israël op zwarte lijst vanwege seksueel geweld

De Verenigde Naties plaatsen Israël op een zwarte lijst wegens het gebruik van seksueel geweld in de Palestijnse gebieden. Dat heeft de Israëlische ambassadeur Danny Danon bekendgemaakt op X. Hij heeft aangegeven de banden met VN-secretaris-generaal Guterres te verbreken.

Volgens het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken zijn Israëlische instellingen opgenomen in een bijlage bij een jaarlijks rapport over seksueel geweld in conflicten, opgesteld door het bureau van de secretaris-generaal. Het rapport is nog niet openbaar gemaakt.

Op een eerdere versie (opent in nieuw venster) van de zwarte lijst staan terreurgroepen als Hamas, IS en gewapende milities in landen waar oorlog woedt, zoals de Rapid Support Forces (RSF) in Sudan en Al-Qaida in de Islamitische Maghreb (AQIM) in Mali. Opname op de lijst is een vorm van diplomatieke druk; er zijn geen concrete sancties aan verbonden.

De aantijgingen aan het adres van Israël zijn niet nieuw. In april verscheen een rapport van Save the Children, waarin staat dat Palestijnse kinderen in militaire gevangenissen worden gemarteld, seksueel misbruikt en uitgehongerd. Ook eerdere rapporten van de VN maken melding van seksueel geweld tegen gevangenen.

Bloedlaster
Danon spreekt op X(opent in nieuw venster) van een "politieke campagne" tegen zijn land. "We zullen blijven strijden voor de waarheid en de bloedlaster op elk mogelijk platform aan de kaak stellen. De waarheid zal zegevieren."

Volgens de ambassadeur heeft Israël "bewijsmateriaal, documenten en gedetailleerde antwoorden op elke beschuldiging" geleverd. "We hebben VN-vertegenwoordigers uitgenodigd om ter plaatse onderzoek te doen, maar ze hebben er uiteraard voor gekozen dit niet te doen."

In de praktijk laat Israël slechts mondjesmaat toezicht van de VN toe. Hulporganisaties zoals de UNRWA zijn verboden. Journalisten zijn niet welkom in bezette gebieden of in de buurt van opgepakte Palestijnen en andere tegenstanders van de regering.

Herhaaldelijk gedocumenteerd
Een woordvoerder van de secretaris-generaal Guterres laat weten dat ze via sociale media kennis heeft genomen van de Israëlische reactie en dat hij openstaat voor gesprekken. Ze gaf geen informatie over de inhoud van het rapport.

In het vorige rapport had Guterres al aangekondigd dat de Israëlische strijdkrachten en veiligheidsdiensten mogelijk op de zwarte lijst zou worden gezet vanwege "ernstige zorgen over bepaalde vormen van seksueel geweld, die herhaaldelijk door de Verenigde Naties zijn gedocumenteerd".

Het rapport noemde specifiek schendingen van de rechten van Palestijnen in verschillende gevangenissen, een detentiecentrum en een militaire basis in 2024, waaronder "geweld tegen de genitaliën, langdurige gedwongen naaktheid en herhaalde fouilleringen".

Amper veroordelingen
De Israëlische mensenrechtenorganisatie Yesh Din zette in 2024 honderden meldingen op een rij van misdragingen door Israëlische militairen in Gaza. Het rapport concludeerde (opent in nieuw venster) dat het leger pas onderzoek doet wanneer het bewijs en de internationale druk te groot worden om te negeren. Minder dan 1 procent van de meldingen leidt tot een veroordeling.

"In het zeldzame geval dat militairen worden veroordeeld, krijgen ze belachelijk lichte straffen vergeleken met de zwaarte van de overtreding", zei Yahav Erez van Yesh Din destijds.

Een schrijnend voorbeeld is de arrestatie van negen Israëlische militairen, die beschuldigd waren van verkrachting in de beruchte gevangenis Sde Teiman. Dat stond op beveiligingsbeelden. Militairen schermden het slachtoffer af met grote schilden, waardoor niet te zien is wat er gebeurt. Uit rapporten blijkt dat het slachtoffer in zijn anus is gestoken met een scherp object.

De aanhouding van de verdachten leidde tot grote protesten. Een ultrarechtse menigte bestormde de militaire basis, om steun te betuigen aan de gearresteerde militairen. In maart werden de laatste vijf verdachten vrijgesproken.

IDF-generaal Yifat Tomer-Yerushalmi, die beveiligingsbeelden van de aanval had laten vrijgeven, werd gearresteerd, onder huisarrest geplaatst en is inmiddels uit haar ambt gezet.
https://nos.nl/artikel/26(...)wege-seksueel-geweld
  vrijdag 29 mei 2026 @ 01:27:13 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220909766
Nu is de nos er wel bij hoor.
Paar weken terug was het oorverdovend stil over wel bewezen sexueel geweld van hamas. Dus niet vermeed, zoals het bij israel is:

https://www.cidi.nl/nieuw(...)eld-van-hamas-bloot/

https://www.bbc.com/news/articles/cvgz9k7pzggo

Eenzijdige berichtgeving much.

Verschil is, is dat Israel dit niet pikt ook. Gezien die idf generaal geen generaal meer is. In gaza stonden de palestijnen nog over de half warme israelische lijken massaal feest te vieren. En is 70+ % voorstander van hamas. Ook na de kennis van de idiote aanvallen van hamas

https://www.reuters.com/w(...)as-rises-2023-12-14/
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 01:44:42 #244
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220909779
Zolang de wereld dat hele conflict in Israël blijft zien als iets zwart/wits waarbij je een kant moet kiezen, is een oplossing ver weg.

Een beetje als ruziënde kinderen, een verstandige ouder doet er goed aan beide aan te spreken. Het beginsel van de ruzie is waarschijnlijk allang niet meer waar het om gaat.
pi_220909981
quote:
Ach, de VN. :')

Die organisatie is al lang niet meer onafhankelijk wanneer het Israël betreft. De overgrote meerderheid van resoluties zijn tegen Israël. Disproportioneel, totaal ongeloofwaardig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 29 mei 2026 @ 06:45:33 #246
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220909991
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
In "Arabische" landen worden christenen niet gebombardeerd door de overheid en worden hun feestdagen gewoon gevierd.
Lieg niet. Je kunt misschien op de PRO borrel mensen hiermee laten knikken en "oeh en aah" laten zeggen, maar wij kennen het lot van de Kopten, het feit dat een Bijbel verboden is in Saudi-Arabië, Jemen, Libië, Somalië, Mauritanië en Iran (verbod in Farsi en op importeren en/of distribueren). Tot aan executie aan toe.

Dat het Christendom in andere landen zwaar wordt tegengewerkt en evangeliseren verboden is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Richestorags op 29-05-2026 06:52:11 ]
pi_220910028
quote:
Het erge van die 9 militairen is dat relschoppers steun vanuit de regering kregen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 07:19:29 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220910040
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 01:27 schreef Red_85 het volgende:
Paar weken terug was het oorverdovend stil over wel bewezen sexueel geweld van hamas. Dus niet vermeed, zoals het bij israel is:

Verschil is, is dat Israel dit niet pikt ook. Gezien die idf generaal geen generaal meer is. In gaza stonden de palestijnen nog over de half warme israelische lijken massaal feest te vieren. En is 70+ % voorstander van hamas. Ook na de kennis van de idiote aanvallen van hamas

https://nos.nl/collectie/(...)uziekfestival-israel
https://nos.nl/collectie/(...)n-vrouwen-door-hamas
https://nos.nl/artikel/25(...)eksueel-geweld-hamas
pi_220910044
quote:

Die generaal is niet ontslagen vanwege de verkrachtig, maar voor het verspreiden van "bloedsprookjes" die we allemaal met de eigen ogen konden zien. De verkrachters lopen vrij, een is zelfs een nationale held en de vrouw die het wilde stoppen wordt vervolgd, is een nationale paria en heeft geprobeerd zelfmoord te plegen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 07:28:57 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220910062
Bij zulk serieus onderwerp nog durven zeggen Ja maar hunnie :')

Schaam je kapot
pi_220910169
Verkrachting in oorlog is ook wel een typisch islamitisch oorlogsding, er is zelfs een Italiaans woord voor massaverkrachting, Marocchinate, tot Marokkaan verkrachte vrouw.
graag verwijderen
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 08:12:23 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220910174
de Russen gingen er ook helemaal voor dus zo typisch islamitisch is het niet
pi_220910185
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:12 schreef sp3c het volgende:
De Slaven zijn ook niet het meest hoofse nobele volk op de planeet.
graag verwijderen
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 08:16:32 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220910190
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Slaven zijn ook niet het meest hoofse nobele volk op de planeet.
de Duitsers deden het de andere kant op niet veel nobeler

maar het is dus niet typisch islamitisch
pi_220910204
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
de Duitsers deden het de andere kant op niet veel nobeler

maar het is dus niet typisch islamitisch
Typisch Marokkaans was het wel, zie bijvoorbeeld La Ciociara van Alberto Moravia.
graag verwijderen
pi_220910208
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:11 schreef UitStraling het volgende:
Verkrachting in oorlog is ook wel een typisch islamitisch oorlogsding, er is zelfs een Italiaans woord voor massaverkrachting, Marocchinate, tot Marokkaan verkrachte vrouw.
De Russen doen het massaal, Israel doet het massaal.

Ik wist niet dat die beide landen Islamitisch waren?
pi_220910212
Ik was al heel benieuwd wat onze huis-trollen zouden roepen over dat bewezen is dat Israel walgelijke dingen doet en dat ze op een zwarte lijst komen.

Ik werd al op mijn winken bediend met het antwoord. Alleen de opper trol moet nog even zijn onzin geven en dan is het rijtje weer compleet.

quote:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 06:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die organisatie is al lang niet meer onafhankelijk wanneer het Israël betreft. De overgrote meerderheid van resoluties zijn tegen Israël. Disproportioneel, totaal ongeloofwaardig.
Jullie zijn echt compleet ziek :r :r :r

Hamas is, ja ook door NOS, al 100-en keren besproken en ook dat die vreselijke dingen gedaan hebben.
En ja het mag dus ook van Israel gezegd worden.

Zo sneu en walgelijk dat jullie trollen dan weer gaan janken dat alle bronnen die bewijs leveren over Israel slecht zijn, propaganda en weet ik het wat :r :r :r
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:36:05 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220910237
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:11 schreef UitStraling het volgende:
Sorry, verkrachting in oorlogstijd is niet exclusief islamitisch. De Russen, Japanners, Mongolen, Hunnen, Vikingen, de SS, Serviërs, Hutu's hebben wat dat betreft flink huisgehouden. Dat de schok groot was toen in Italië ineens een horde bruine en niet-christelijke mensen neerstreek om dit te doen maakt waarschijnlijk dat dit verwerkt werd tot een nieuw woord.

Wat wél anders is, is dat deze vorm van geweld is gecodificeerd en gekaderd in het islamitisch oorlogsrecht.
pi_220910241
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:12 schreef sp3c het volgende:
Rusland is wel een van de meer islamitische Europese landen.
pi_220910249
Ik vind het wel dapper om verkrachting typisch islamitisch te noemen terwijl 100% van de joodse landen op de zwarte lijst voor verkrachting staan.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:40:58 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 07:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

Schaam je kapot
Waar zijn hier de bewijzen nu eigenlijk van? Normaliter zien we bij aantijgingen dat er ook wordt gekeken wát hier nu van klopt.

Bij Israël lijkt het draaiboek iedere keer te zijn de meeste wilde aantijgingen te maken, deze te herhalen in allerlei media en vervolgens voor de waarheid aan te nemen. Dat is simpelweg laster en smaad, dat onderdeel uitmaakt van een campagne om het land te demoniseren.

Israël opnemen in deze lijst zal daar de laatste stap ook zeker niet van zijn. Er zal geheid nog veel meer volgen, dus wat dat betreft is dit ook niet eens verbazingwekkend meer te noemen. Dit stopt pas tot als Israël precies doet wat de VN wil en dan is min of meer het land opheffen.
pi_220910259
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het wel dapper om verkrachting typisch islamitisch te noemen terwijl 100% van de joodse landen op de zwarte lijst voor verkrachting staan.
Ik ben verheugd dat je het bestaansrecht van Israël nu officieel erkent :)
pi_220910300
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sorry, verkrachting in oorlogstijd is niet exclusief islamitisch. De Russen, Japanners, Mongolen, Hunnen, Vikingen, de SS, Serviërs, Hutu's hebben wat dat betreft flink huisgehouden. Dat de schok groot was toen in Italië ineens een horde bruine en niet-christelijke mensen neerstreek om dit te doen maakt waarschijnlijk dat dit verwerkt werd tot een nieuw woord.

Wat wél anders is, is dat deze vorm van geweld is gecodificeerd en gekaderd in het islamitisch oorlogsrecht.
Generaal Mark Wayne Clark was ook niet de meest aimabele man.
graag verwijderen
pi_220910306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:42 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik ben verheugd dat je het bestaansrecht van Israël nu officieel erkent :)
Wat een kansloze opmerking om bij juist dit nieuws te plaatsen. En nog onjuist ook. Erkennen dat iets bestaat in de realiteit en zeggen dat het zou moeten bestaan zijn twee verschillende dingen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:47:08 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910316
Ook wel bijzonder eigenlijk, het Iraanse regime staat niet op de lijst. Wat men bij de VN wel doet is Iran tot voorzitter van het mensenrechtenforum en vicevoorzitter van een forum genaamd Sociale Ontwikkeling, waarvan het thema met prioriteit het bevorderen van democratie, gendergelijkheid en het waarborgen van tolerantie en geweldloosheid zal zijn.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:47:59 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910328
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat een kansloze opmerking om bij juist dit nieuws te plaatsen. En nog onjuist ook. Erkennen dat iets bestaat in de realiteit en zeggen dat het zou moeten bestaan zijn twee verschillende dingen.
Vind jij dat Israël niet zou moeten bestaan dan? Wat moet er voor in de plaats komen en wat moet er gebeuren met de huidige inwoners van het land?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:50:49 #267
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220910383
Wat een kansloze organisatie is de VN toch, hilarisch. _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220910412
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Interessant, je hebt dus een mening over het bestaan van Israël. Wil je dit delen met ons?
pi_220910509
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vind jij dat Israël niet zou moeten bestaan dan? Wat moet er voor in de plaats komen en wat moet er gebeuren met de huidige inwoners van het land?
Religieuze etnostaten horen niet te bestaan nee. Stemrecht moet er komen voor alle inwoners. Als het joodse deel van de bevolking daar niet tegen kan mogen ze niet vluchten naar Nederland want we moeten de asielinstroom verlagen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:06:26 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220910531
quote:
Blijkbaar niet de bronnen gelezen, vooral die van cidi. Gaat om dat rapport wat uit kwam waarin bevestigd werd dat het niet zomaar 'iets' was.

Nos deed niets. Lees maar. Nu ging zelfs nog een paar stapjes verder.
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:07:21 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910539
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Religieuze etnostaten horen niet te bestaan nee. Stemrecht moet er komen voor alle inwoners. Als het joodse deel van de bevolking daar niet tegen kan mogen ze niet vluchten naar Nederland want we moeten de asielinstroom verlagen.
Bijzonder. Maar dit beantwoord de vragen natuurlijk niet. Als je van mening bent dat Israël niet mag bestaan, wat moet er in de plaats van Israël komen? En waar moeten de burgers als Israël heen?

Kun je daarnaast ook een aantal voorbeelden geven van groepen burgers in Israël die geen stemrecht hebben?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:09:29 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220910563
quote:

Schaam je kapot
Dat is inderdaad wat de palestijnen/hamas doen.
Eerst ziek huishouden op 7 oktober en dan gaan wijzen en huilen als ze terug worden geschopt
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:11:59 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220910608
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:47 schreef HowardRoark het volgende:
Ook wel bijzonder eigenlijk, het Iraanse regime staat niet op de lijst. Wat men bij de VN wel doet is Iran tot voorzitter van het mensenrechtenforum en vicevoorzitter van een forum genaamd Sociale Ontwikkeling, waarvan het thema met prioriteit het bevorderen van democratie, gendergelijkheid en het waarborgen van tolerantie en geweldloosheid zal zijn.
Dit ook nog ja :D

En alle fanboys er achter aan zitten.
1947-2016
pi_220910611
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 06:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lieg niet. Je kunt misschien op de PRO borrel mensen hiermee laten knikken en "oeh en aah" laten zeggen, maar wij kennen het lot van de Kopten, het feit dat een Bijbel verboden is in Saudi-Arabië, Jemen, Libië, Somalië, Mauritanië en Iran (verbod in Farsi en op importeren en/of distribueren). Tot aan executie aan toe.

Dat het Christendom in andere landen zwaar wordt tegengewerkt en evangeliseren verboden is.
Daar het christendom daar tegen wordt gewerkt is toch wel van een hele andere orde dan wat we nu zionisten zien doen. Dat is toch echt nazi ideologie gericht op etnische zuiveringen.
pi_220910667
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wat de palestijnen/hamas doen.
Eerst ziek huishouden op 7 oktober en dan gaan wijzen en huilen als ze terug worden geschopt
Dus je erkend dat israel verkrachting inzet als oorlogswapen, maar dat is best ok want ze doen het "terug". Klinkt best collectivistisch van je. Ben je een communist ofzo?
pi_220910673
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 06:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wijs ajb wat resoluties aan die bewijzen dat het een grote jodenhatende organisatie is. Gewoon inhoudelijk en niet het grote aantal resoluties want dat geeft wellicht een vertekend beeld.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:15:49 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910674
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daar het christendom daar tegen wordt gewerkt is toch wel van een hele andere orde dan wat we nu zionisten zien doen. Dat is toch echt nazi ideologie gericht op etnische zuiveringen.
Hmm.

Kun je ook de gelijkenissen tussen zionisme en nazisme aanwijzen, moslim? Graag een paar concrete voorbeelden.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:17:41 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220910685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus je erkend dat israel verkrachting inzet als oorlogswapen, maar dat is best ok want ze doen het "terug". Klinkt best collectivistisch van je. Ben je een communist ofzo?
'Dus je....!'
Ach gossie. Probeert weer wat hoor :')

Pas als er sluitend bewijs is. Dan kan je het erkennen.
Nu is dat er niet. Het wordt een beetje gebezigd door schreeuwers als jij, maar dat maakt het nog niet waar natuurlijk.

Terwijl de half verkoolde Jodinnen zonder slipje en missende borsten nog aan het nasmeulen zijn, houdt nos zn bek dicht bij de publicatie van het rapport en is het 'jamaaaaar israel' door de fanboys die om volkerenmoord staan op te roepen met hun 'from the river'.

Wie zijn hier nu de gekkies?
1947-2016
pi_220910686
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder. Maar dit beantwoord de vragen natuurlijk niet. Als je van mening bent dat Israël niet mag bestaan, wat moet er in de plaats van Israël komen? En waar moeten de burgers als Israël heen?

Kun je daarnaast ook een aantal voorbeelden geven van groepen burgers in Israël die geen stemrecht hebben?
Je weet ondertussen best dat ik stemrecht aan de geannexeerde mensen in Gaza en de west bank wil geven.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:19:59 #280
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910701
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wijs ajb wat resoluties aan die bewijzen dat het een grote jodenhatende organisatie is. Gewoon inhoudelijk en niet het grote aantal resoluties want dat geeft wellicht een vertekend beeld.
De aandacht voor Israël binnen de VN is natuurlijk zeer disproportioneel, dat mag duidelijk zijn. Geen land heeft zoveel moties tegen zich gekregen en dat is niet omdat er reden voor is, maar omdat er ideologische blokken landen tegen Israël stemmen.
pi_220910708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Dus je....!'
Ach gossie. Probeert weer wat hoor :')

Pas als er sluitend bewijs is. Dan kan je het erkennen.
Nu is dat er niet. Het wordt een beetje gebezigd door schreeuwers als jij, maar dat maakt het nog niet waar natuurlijk.
Wat bedoelde je hier anders dan oa verkrachting met ziek huishouden?
quote:
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:21:13 #282
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220910710
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hoeveel procent van het Midden-Oosten was ooit christelijk of joods, eigenlijk? Waar zijn die mensen gebleven?
"Een hele andere orde" mijn tokus (<- jiddische etymologie).
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:21:27 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910711
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je weet ondertussen best dat ik stemrecht aan de geannexeerde mensen in Gaza en de west bank wil geven.
Dus dan kunnen die mensen stemmen in zowel voor de Palestijnse autoriteiten en tegelijkertijd in Israël waar men het staatsburgerschap niet van heeft. Bijzonder. Dan wil je dus effectief gezien buitenlanders laten stemmen in Israël.
pi_220910756
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus dan kunnen die mensen stemmen in zowel voor de Palestijnse autoriteiten en tegelijkertijd in Israël waar men het staatsburgerschap niet van heeft. Bijzonder. Dan wil je dus effectief gezien buitenlanders laten stemmen in Israël.
Ze hebben ook geen staatsburgerschap voor de Palestijnse autoriteiten. Ik wil ze laten stemmen op de overheid die controle over ze heeft en hun land heeft geannexeerd. En dat is de Israëlische. Dat die overheid uit racistische overwegingen het aantal Palestijnen met een paspoort heeft geprobeerd te minimaliseren is geen goede reden om de situatie te laten voortbestaan.
pi_220910766
Een islamitische meerderheid is ook de enige manier om verkrachters en oorlogsmisdadigers te gaan vervolgen en daar kunnen we alleen maar voorstander van zijn toch?
pi_220910773
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De aandacht voor Israël binnen de VN is natuurlijk zeer disproportioneel, dat mag duidelijk zijn. Geen land heeft zoveel moties tegen zich gekregen en dat is niet omdat er reden voor is, maar omdat er ideologische blokken landen tegen Israël stemmen.
Of een groot deel van de moties gaat over
een achterlijk 'conflict' over een deel van de West Bank en Gaza. De inhoud van de moties zou jouw standpunt kunnen bewijzen en toch doe jij dat niet
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:39:29 #287
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220910820
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze hebben ook geen staatsburgerschap voor de Palestijnse autoriteiten. Ik wil ze laten stemmen op de overheid die controle over ze heeft en hun land heeft geannexeerd. En dat is de Israëlische. Dat die overheid uit racistische overwegingen het aantal Palestijnen met een paspoort heeft geprobeerd te minimaliseren is geen goede reden om de situatie te laten voortbestaan.
Dus de PA en Hamas, respectievelijk. Toen de Jordaanoever nog Jordaans was mochten ze stemmen op die regeringen, vanaf 1967 konden ze alleen stemmen bij gemeentelijke verkiezingen aldaar en daarna is in 1993 afgesproken dat ze op de Palestijnse autoriteit mochten stemmen. Abbas traineert dit al jaren, niet Israël.

Ook grappig dat jij iets wil wat ze zelf niet willen:

quote:
After 1967, Israel annexed East Jerusalem and offered its Arab residents Israeli citizenship. Most declined for political reasons, choosing instead to hold permanent residency permits. As permanent residents (but not citizens), they can vote in Jerusalem municipal elections but are barred from voting in Israeli national Knesset elections

https://www.refworld.org/(...)reehou/2005/en/51723
Het verhaal van Gaza is bekend: vanaf de Israëlische terugtrekking mochten ze stemmen en stemden ze op Hamas. Sindsdien hebben die geen verkiezingen meer getolereerd, niet Israël.

In Israël zelf mogen de Arabische inwoners uiteraard stemmen voor de Israëlische regering.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:54:17 #288
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220910873
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Erkend _O- _O- _O-

@3rr0r
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:55:17 #289
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910880
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jawel, dat hebben ze dus wel. De Palestijnse Autoriteit geeft paspoorten uit en er zijn landen die in dat gebied een Palestijnse staat erkennen, Nederland trouwens niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:28 schreef Glazenmaker het volgende:
Een islamitische meerderheid is ook de enige manier om verkrachters en oorlogsmisdadigers te gaan vervolgen en daar kunnen we alleen maar voorstander van zijn toch?
Jij wil dus dat Israël verdwijnt en er een Islamitisch land voor in de plaats komt?
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Of een groot deel van de moties gaat over
een achterlijk 'conflict' over een deel van de West Bank en Gaza.
De inhoud van de moties zou jouw standpunt kunnen bewijzen en toch doe jij dat niet
Zeker, maar is dit niet disproportioneel veel aandacht in vergelijking met andere conflicten? En waarom schrijf je het woord 'conflict' tussen aanhalingstekens?
pi_220910891
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, dat hebben ze dus wel. De Palestijnse Autoriteit geeft paspoorten uit.
[..]
Jij wil dus dat Israël verdwijnt en er een Islamitisch land voor in de plaats komt?
[..]
Zeker, maar is dit niet disproportioneel veel aandacht in vergelijking met andere conflicten? En waarom schrijf je het woord 'conflict' tussen aanhalingstekens?
Dus we moeten Palestina erkennen als land?

Nee ik wil dat er een land komt voor de lokale bevolking. Joods, islamitisch of atheïstisch.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:02:21 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220910910
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus we moeten Palestina erkennen als land?
Ik vind van niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee ik wil dat er een land komt voor de lokale bevolking. Joods, islamitisch of atheïstisch.
Dat land is er al genaamd Israël. In Israël heb je zowel Joden, moslims als atheïsten.

Maar jij stelde eerder nog dat Israël niet zou mogen bestaan omdat je tegen religieuze etnostaten zou zijn, wat vooral laat zien dat je weinig kennis hebt van de Israëlische demografie.
pi_220910943
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind van niet.
[..]
Dat land is er al genaamd Israël. In Israël heb je zowel Joden, moslims als atheïsten.

Maar jij stelde eerder nog dat Israël niet zou mogen bestaan omdat je tegen religieuze etnostaten zou zijn, wat vooral laat zien dat je weinig kennis hebt van de Israëlische demografie.
Dus die mensen hebben geen staat en je post was dus onzin.

Een joodse buitenlander heeft meer rechten dat een islamitische bewoner. Dat is een religieuze etnostaat.
pi_220910979
Wel voorspelbaar dat de webcare er weer alles aan doet om je te doen vergeten dat Israël verkrachting gebruikt om mensen te onderdrukken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:17:22 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220911040
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus die mensen hebben geen staat en je post was dus onzin.
Omdat Nederland die staat niet erkent?
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een joodse buitenlander heeft meer rechten dat een islamitische bewoner. Dat is een religieuze etnostaat.
Opmerkelijke claim. Welke rechten heeft een Joodse buitenlander dan die een Islamitische bewoner niet heeft?
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Wel voorspelbaar dat de webcare er weer alles aan doet om je te doen vergeten dat Israël verkrachting gebruikt om mensen te onderdrukken.
Je claimt nu iets dat zelfs men bij de VN niet claimt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:22:09 #295
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220911100
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit ook nog ja :D

En alle fanboys er achter aan zitten.
Daar zijn ook genoeg opmerkingen over gemaakt. Zwak staaltje whataboutism
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:25:11 #296
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911144
quote:

Schaam je kapot
Wil nog wel even wat toevoegen hier wat naadloos aansluit:

quote:
Opvallend is dat het rapport relatief weinig aandacht kreeg. Hetzelfde lot trof een uitgebreid rapport dat de beschuldiging van genocide weerlegde. Media zoals NRC, Trouw en NOS gaven geen aandacht aan het rapport. Volkskrant schreef wel uitgebreid en evenwichtig over het rapport.

In dit geval spant Nu.nl de kroon. Het berichtte wel over het rapport, maar het is duidelijk dat de nieuwssite weinig geloof hecht aan het rapport. In plaats daarvan wijst het vooral op rapporten waarin Israel wordt beschuldigd van allerlei misdrijven. Maar het is overduidelijk dat de redacteur het rapport niet heeft gelezen. Nu.nl schrijft dat de onderzoekscommissie ‘aanwijzingen ziet’ dat er seksueel geweld is gebruikt, maar het gaat om meer dan ‘aanwijzingen’. Daarna wijst NU.nl op meerdere bronnen die Israel beschuldigen van seksueel geweld tegen Palestijnen.
Dit zijn geen anonieme forum users, dit is een landelijke 'gerenomeerde' nieuwssite.
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:26:22 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911162
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar zijn ook genoeg opmerkingen over gemaakt. Zwak staaltje whataboutism
Blijkbaar geen probleem dat een land wat het niet bepaald heeft op mensenrechten op zo'n positie zit.
Helemaaaaaaal niet hypocriet, toch?
1947-2016
pi_220911164
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat Nederland die staat niet erkent?
[..]
Opmerkelijke claim. Welke rechten heeft een Joodse buitenlander dan die een Islamitische bewoner niet heeft?
[..]
Je claimt nu iets dat zelfs men bij de VN niet claimt.
Ik kan paspoorten maken voor glazenmakerland, maar mijn land en paspoort bestaan paspoort als andere landen het erkennen. Dus of we erkennen de Palestijnse staat, of je stopt met deze fantasie selectief misbruiken.

Ze kunnen staatsburgerschap worden.

Hoe zou jij de daden van Israël verwoorden?
pi_220911188
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een bijna 100 jaar durend conflict en de term past niet bij de situatie na 7 oktober. Daarmee zou ik denk ik Israël tekort doen.

Er is veel aandacht maar je kan dan ook geen gebied op de wereld vinden dat enigszins vergelijkbaar is. Daarnaast was het relatief recente ontstaan van het land Israël uniek en is er in de wereld geen gebied waar de wereldwijde geopolitiek zo met elkaar kan bots. Veel landen vinden het heerlijk om het moralistische arrogante westen in een moeilijke positie te brengen en daar is voor jou helaas Israël en de 'Palestijnen' (ja ik weet het ze bestaan niet en het is geen land) net de plek waar dat kan.

Die moties wegdoen als racisme is over het algemeen veel te simpel. En het klopt dat andere oorlogen of conflicten minder aandacht krijgen, dan moet je afvragen: krijgen die mensen de aandacht en prioriteit die ze verdienen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:29:36 #300
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220911211
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blijkbaar geen probleem dat een land wat het niet bepaald heeft op mensenrechten op zo'n positie zit.
Helemaaaaaaal niet hypocriet, toch?
Waarom doe je alsof ook maar iemand hier dat goedgekeurd heeft? Nu probeer je me woorden in m'n mond te leggen die ik nooit heb gebruikt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wil nog wel even wat toevoegen hier wat naadloos aansluit:

[..]
Dit zijn geen anonieme forum users, dit is een landelijke 'gerenomeerde' nieuwssite.
Ik gok dat de nieuwssites VN toch wat hoger inschalen dan een Israelische organisatie. Ik denk dat als Hamas zo'n onderzoek publiceert jullie gaan steigeren dus ja... Overigens geloof ik best dat Hamas ook aan seksueel misbruik doet.

Over Israel is dat ook talloze keren gezegd en nog wel meer misdaden maar goed we moeten kennelijk alles ontkennen wat Israel betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')