Ik denk dat zelfs met een totale vernietiging van de Palestijnen het nog lang niet over is, integendeel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:06 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dit gaat helaas ook nooit meer goedkomen. Ze hadden al veel eerder in moeten grijpen in het verleden bij Israel/Palestina. De haat van beide kanten is nu zo groot. Dit gaat nooit meer goed komen ook tussen Moslims en Joden. Je ziet de haat overal. Kan alleen maar einigen in de totale vernietiging van Israel of Palestina.
Ik stel met name een paar vragen, die beantwoord jij niet en trekt meteen een conclusie. 'Oh, jij bent dus voor de keiharde lijn, pro-Bibi'. Als Iran inderdaad nog genoeg ballistische raketten zou hebben, zouden we daar wel iets van merken op dit moment.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:35 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Jij bent dus voor de keiharde lijn, pro Bibi als ik het goed begrijp. Ik totaal niet laat dat even duidelijk zijn. Btw Iran heeft nog genoeg ballistische raketten over als je de laatste ontwikkelingen goed hebt gevolgd.
Maargoed, hoe zie jij de toekomst in met alle ontwikkelingen die er nu gaande zijn?
Ik noem het pro Bibi omdat je de harde lijn nogal lijkt te verdedigen (no offence): jij ziet het als “ze kunnen niet anders” en als self defence. Ik dus niet, daar verschillen wij in. Let’s just agree to disagree.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik stel met name een paar vragen, die beantwoord jij niet en trekt meteen een conclusie. 'Oh, jij bent dus voor de keiharde lijn, pro-Bibi'. Als Iran inderdaad nog genoeg ballistische raketten zou hebben, zouden we daar wel iets van merken op dit moment.
Ik zie de huidige ontwikkelingen niet per se positief in, Israël zal natuurlijk blijven ingrijpen waar men kan en dat valt goed te begrijpen. En tegelijkertijd rekent de internationale gemeenschap dit Israël aan en zal de band tussen Israël en het Westen slechts meer verslechteren.
Ik zou het zeker acties uit zelfverdediging moeten noemen maar dat men niet anders kan is natuurlijk niet waar. Men kan op meerdere manieren met terreurgroeperingen omgaan van passief-defensief tot actief terugslaan of zelfs de dialoog proberen te zoeken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik noem het pro Bibi omdat je de harde lijn nogal lijkt te verdedigen (no offence): jij ziet het als “ze kunnen niet anders” en als self defence. Ik dus niet, daar verschillen wij in. Let’s just agree to disagree.
Omdat je claimt dat het niet zou moeten kunnen, dan is het natuurlijk ook goed als je dat verder onderbouwd. Het spreekt namelijk niet voor zich.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
“Waarom zouden er geen bombardementen kunnen worden uitgevoerd in Libanon?” Waarom zou ik daarop moeten antwoorden? Het spreekt toch voor zich, zeker gezien hoe Israël alles met de grond gelijk maakt, net als in Gaza.
De Amerikaanse defensie heeft juist gezegd dat er heel veel doelen gebombardeerd zijn en de Iraanse militaire capaciteiten flink zijn aangetast. Sommige media komen vervolgens met allerlei claims over rapporten en 'anonieme bronnen', zonder hier enige bewijs voor te leveren. Zulke narratieven kunnen we dan ook het weinig mee. Wellicht is het waar, wellicht is het niet waar of aangedikt. Het valt totaal niet te verifiëren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Amerikaanse inlichtingen, zegt dat Iran ongeveer 70% van zijn operationele raketten heeft behouden en mischien is dat getal zelfs hoger.
"gigantisch hard terugslaan, ik ben een voorstander van het laatste"quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het zeker acties uit zelfverdediging moeten noemen maar dat men niet anders kan is natuurlijk niet waar. Men kan op meerdere manieren met terreurgroeperingen omgaan van passief-defensief tot actief terugslaan of zelfs de dialoog proberen te zoeken.
Nu ben ik zelf van mening dat er met groeperingen als Hezbollah of Hamas nooit gepraat moet worden en passief-defensief is door Israël jarenlang geprobeerd. Dan blijft er eigenlijk alleen maar over niets doen of gigantisch hard terugslaan, ik ben een voorstander van het laatste. Gezien het feit dat ook Hezbollah doelbewust civiele infrastructuur gebruikt voor oorlogvoering is het een prima zet die civiele infrastructuur dan te vernietigen.
Dat sommige mensen zulke acties vervolgens dan gaan problematiseren vind ik bizar maar dat staat hen natuurlijk vrij. Ik zou wel zeggen kom dan ook een goed en vooral realistisch alternatief, dat blijft echter iedere keer opnieuw achterwege.
[..]
Omdat je claimt dat het niet zou moeten kunnen, dan is het natuurlijk ook goed als je dat verder onderbouwd. Het spreekt namelijk niet voor zich.
[..]
De Amerikaanse defensie heeft juist gezegd dat er heel veel doelen gebombardeerd zijn en de Iraanse militaire capaciteiten flink zijn aangetast. Sommige media komen vervolgens met allerlei claims over rapporten en 'anonieme bronnen', zonder hier enige bewijs voor te leveren. Zulke narratieven kunnen we dan ook het weinig mee. Wellicht is het waar, wellicht is het niet waar of aangedikt. Het valt totaal niet te verifiëren.
Zonder 7 oktober had Israel geen legitimatie voor de huidige situatie en zou geen enkel land Israel nog steunen.quote:
Dat is het inderdaad zeker. Het is ook 'collateral damage'. Maar grotendeels in lijn met het vermeende internationale recht. Zodra plekken, ook civiele infrastructuur, voor oorlogsvoering worden gebruikt zijn het legitieme doelen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:36 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
"gigantisch hard terugslaan, ik ben een voorstander van het laatste"
Dat “gigantisch hard terugslaan” betekent in de praktijk natuurlijk ook dat hele dorpen met de grond gelijk worden gemaakt,zelfs christelijke dorpen en dat de burgerbevolking op grote schaal simpelweg als collateral damage wordt beschouwd. Bizar...
Gaat dit gebeuren dan? We weten dan ook allemaal wat er gaat volgen mocht dit ooit gebeuren, dan krijg je taferelen zoals op 7 oktober 2023. Denk maar niet dat vijandige partijen jegens Israël zich aan de regels houden waar men over jammert dat Israël ze schendt, dat heeft men nog nooit gedaan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:36 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe jij straks je mening gaat veranderen, mocht Israel zijn militaire overwicht verliezen.
Dus vrede is gewoon onmogelijk, dan verspil ik er geen moeite meer aan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:20 schreef sp3c het volgende:
Letterlijk niemand ter wereld is van mening dat arabierwn met fluwdlen handschoenen aangepakt moeten worden dus zo heel opmerkelijk is dat niet
Nee eens. De haat tegen Israel zal altijd blijven. Wat opzich niet zo vreemd is. Maar dat ze alle Joden haten is wel erg zorgwekkend.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:38 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs met een totale vernietiging van de Palestijnen het nog lang niet over is, integendeel.
Dat Arabieren niet per se met fluwelen handschoenen aangepakt moeten worden maakt vrede onmogelijk??quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:22 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dus vrede is gewoon onmogelijk, dan verspil ik er geen moeite meer aan.
Mijn insteek van het gesprek was meer of het niet beter zou zijn voor Israel om het over een andere boeg te gooien. My bad ik zat ernaast, gaat nooit gebeuren en vrede ook niet.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat Arabieren niet per se met fluwelen handschoenen aangepakt moeten worden maakt vrede onmogelijk??
Eigenaardig
opmerkelijk zelfs
Bijzonder!
Volgens mij hebben die 2 stellingen echt geen klote met elkaar te maken
in je hoofd klinkt dit vast heel scherp maar via het internet komt het niet echt over ...quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:30 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Mijn insteek van het gesprek was meer of het niet beter zou zijn voor Israel om het over een andere boeg te gooien. My bad ik zat ernaast, gaat nooit gebeuren en vrede ook niet.
Aannemers werven met de belofte dat ze 1.500 shekels betaald krijgen voor elke woning die ze in Gaza en ook nu in Libanon volledig platwalsen heeft niks met legitimiteit te maken. Zeg jij het maar: is het naïviteit of doelbewust doortrapt?quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad zeker. Het is ook 'collateral damage'. Maar grotendeels in lijn met het vermeende internationale recht. Zodra plekken, ook civiele infrastructuur, voor oorlogsvoering worden gebruikt zijn het legitieme doelen.
Anders wordt het natuurlijk wel erg makkelijk voor kwaadwillende partijen om op die manier immuniteit te creëren. Als je daar in trapt ben je wat mij betreft of echt heel erg naïef of doelbewust doortrapt.
Als het doel is om te voorkomen dat die civiele infrastructuur wordt gebruikt voor oorlogsvoering is het een efficiënte methode. Of mensen dan hier voor betaald worden weet ik niet, Haaretz claimde zoiets, maar Haaretz claimt wel meer.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aannemers werven met de belofte dat ze 1.500 shekels betaald krijgen voor elke woning die ze in Gaza en ook nu in Libanon volledig platwalsen heeft niks met legitimiteit te maken. Zeg jij het maar: is het naïviteit of doelbewust doortrapt?
Nou ja goed je gaat weer alles negeren en ontkennen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat jouw standaard voor ‘bewijs’ nergens op lijkt wist ik al toen je ‘bewees’ dat Israël genocide heeft gepleegd.
Jij roept dat Israël zich mag verdedigen, maar dat niet betekent dat Israël elke burger kapot mag knallen, waarmee je suggereert dat Israël dat doet.
Maar dat is niet zo. Niet eens een beetje. Niet eens een beetje in de buurt van een beetje.
Kortom: het is wederom een vileine beschuldiging van jou die in het geheel losstaat van de feiten.
Een paar duizend missiles om je oren krijgen wordt natuurlijk weer onder het tapijt geveegd.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja goed je gaat weer alles negeren en ontkennen.
Schiet niets op zo.
Jezelf verdedigen is heel wat anders dan andere landen binnenvallen en daar alles wat beweegt maar neer te knallen.
Dat gaat in een rechtbank ook niet standhouden als zelfverdediging.
Zegt niemand, maar leuke poging.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een paar duizend missiles om je oren krijgen wordt natuurlijk weer onder het tapijt geveegd.
In "Arabische" landen worden christenen niet gebombardeerd door de overheid en worden hun feestdagen gewoon gevierd.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk wel, want we zien in heel veel plekken in de Arabische en Islamitische wereld het aantal Christenen afnemen, komt dit ook allemaal door 'Zionisten' of spelen er nog andere factoren een rol?
[..]
Hoe denk jij dat dit er precies uit zal zien en wat kan Israël volgens jou het beste doen?
Right, right.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
In "Arabische" landen worden christenen niet gebombardeerd en worden hun feestdagen gewoon gevierd.
Ze worden niet als idol worshippers gezien maar als geloof wat een profeet volgt waar moslims ook in geloven. Daarom worden hun gebedshuizen beschermd en beheerd. Zoals eeuwen lang in Palestina de oudste kerk in handen van moslims was en deze van generatie op generatie beschermd werd. Zelfs tegen andere moslims.
Daar kan dit zionistische gedrocht een puntje aan zuigen.
Ze nemen om af in Europa. Dat komt niet omdat Europa christenen bombardeerd om ze uit hun huizen te verjagen zodat anderen hun huizen in kunnen pikken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Right, right.
Dus, waarom neemt het aantal Christenen dan af in in veel Arabische en Islamitische landen waar het aantal Christenen in Israël juist groeit?
En waarom hebben moslims eeuwenlang het dhimmitude geïmplementeerd, waarmee Christenen tot tweederangsburgers waren gedegradeerd die bijvoorbeeld geen nieuwe kerken konden bouwen en extra belasting moesten betalen?
Geen antwoord op de vragen dus, dacht ik al wel. Jij weet natuurlijk heel goed hoe het zit, moslim. Immers is dit de norm geweest in talloze Islamitische landen en nog altijd. Kijk naar Nigeria, kijk naar Egypte, kijk naar Syrië. Christenen worden systematisch gevolgd en onderdrukt in de meeste Islamitische landen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze nemen om af in Europa. Dat komt niet omdat Europa christenen bombardeerd om ze uit hun huizen te verjagen zodat anderen hun huizen in kunnen pikken.
Je krijgt je antwoord alleen is het niet waar je wil. Daarnaast is het zoals gewoonlijk normaliseren wat Israël doet door te proberen iets te vinden wat ergens anders gebeurd in jouw beleving.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen antwoord op de vragen dus, dacht ik al wel. Jij weet natuurlijk heel goed hoe het zit, moslim. Immers is dit de norm geweest in talloze Islamitische landen en nog altijd. Kijk naar Nigeria, kijk naar Egypte, kijk naar Syrië. Christenen worden systematisch gevolgd en onderdrukt in de meeste Islamitische landen.
Nee, jij ontkent de systematische onderdrukking en vervolging van Christenen in Islamitische landen simpelweg.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je krijgt je antwoord alleen is het niet waar je wil. Daarnaast is het zoals gewoonlijk normaliseren wat Israël doet door te proberen iets te vinden wat ergens anders gebeurd in jouw beleving.
Geef gewoon antwoord waarom christenen worden gezien als idol worshippers en waarom ze daar bespuugd en mishandeld worden dagelijks en uit hun huizen en kerken worden gejaagd. Wat vind je daarvan?
Het aantal inheemse christenen in Israël groeit niet. Wat wel groeit is zionistische christenen. Geef gewoon antwoord waarom kerken en huizen van christenen al decennia lang doelwit zijn en niet beschermd worden door de staat.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, jij ontkent de systematische onderdrukking en vervolging van Christenen in Islamitische landen simpelweg.
En projecteert deze vervolgens op Israël. Maar als Israël zo een verschrikking zou zijn voor Christenen, waarom groeit het aantal Christenen daar dan in tegenstelling tot de Islamitische landen? Waarom vluchten bijvoorbeeld Libanese Christenen soms naar Israël als het daar zo ontzettend slecht zou zijn, waar moslims volgens jou Christenen zo goed behandelen?
Heb je hier ook cijfers van? En wat zijn 'inheemse' Christenen in hemelsnaam? Je had het net namelijk nog over Christenen in het algemeen, dus als deze zoals jij stelde als 'idol worshippers' worden gezien en worden bespuugd, uit hun huizen gejaagd en zelfs mishandeld, dan zullen ook Zionistische Christenen daar de gevolgen van ondervinden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het aantal inheemse christenen in Israël groeit niet. Wat wel groeit is zionistische christenen. Geef gewoon antwoord waarom kerken en huizen van christenen al decennia lang doelwit zijn en niet beschermd worden door de staat.
Wat vind je daarvan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |