Dat zou het wel verklaren. Wat ik eerder zei, Gounon is geen pannenkoek en wat hij verloor kon niet alleen aan hem liggen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Allard had Gounon de verkeerde bandenspanning
Dat was Verstappen ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:24 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ja dat leek hem dood eng.
Of was dat nou Ricciardo die dat zei?
Oh! Dank jequote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ovaal circuit dus alleen maar naar links sturen.
Bekijk deze YouTube-video
https://racingnews365.nl/(...)ad-ik-echt-geluk-mee.quote:Op papier was de dubbele stint van Jules Gounon niet al te best. De coureur van #3 Team Verstappen Racing begon zijn stint aan de leiding van de race met een voorsprong van 25 seconden op de #911 Manthey Porsche. Het duurde echter niet lang voordat hij die voorsprong verloor aan de #34 Walkenhorst Motorsport.
Volgens Gounon had dat alles te maken met de omstandigheden op de baan. De Andorrese coureur noemde die enorm verraderlijk, wat ook bleek uit het aantal kanshebbers dat in de afgelopen twee uur zijn Waterloo vond.
In een reactie na zijn stint zei Gounon daar het volgende over: "Het lastigste moment was met de regen. We reden op dat moment op mediumbanden en dat maakte het erg moeilijk. Er lag bovendien olie op de baan, waardoor ik de auto bijna verloor. Daar had ik echt geluk mee."
"Volgens mij gingen achter mij zowel de Grello als de Ford van de baan." Daarmee doelt Gounon op de crashes van de #911 Manthey Porsche (Kevin Estre) en de #64 HRT Ford Racing (Arjun Maini). Vooral Maini kende een stevige crash, waarbij de hele voorkant van zijn Ford Mustang GT3 van de auto was afgerukt.
De tweede stint bracht verbetering voor Gounon, zo zegt hij zelf ook: "Daarna stapten we over op nieuwe slicks, wat tijdens de tweede stint beter werkte dankzij de zachtere Michelin-compound. Inmiddels wordt de regen heviger, dus hebben we voor Lucas regenbanden gemonteerd."
Inmiddels heeft Lucas Auer de leiding in de race weer heroverd voor #3 Team Verstappen Racing. Hij wordt nauw gevolgd door Fabian Schiller in de tweede Mercedes.
Die dingen gaan ook een stuk harder dan F1 auto'squote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat was Verstappen ja.
Het is ook dood eng, *insert random indy500 crash filmpje*
Daar ga ik niet voor op blijvenquote:
ik weet nog niet wat ik hier van moet vindenquote:
Maar het maakt dus eigenlijk verschilquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:34 schreef Sabata het volgende:
leuk nieuwtje van de AMG vertegenwoordiging die nu op de Duitse stream wordt geïnterviewd: de twee Mercedessen hebben een andere ophanging. Auto van Maro Engel heeft de standaard Bilstein ophanging. Die van Max heeft na Wintertests een Multimatic ophanging gekregen
Herstel is ook belangrijkquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik weet nog niet wat ik hier van moet vinden
Een F1-auto is gemaakt om zo snel mogelijk een normaal circuit af te leggen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die dingen gaan ook een stuk harder dan F1 auto's
Ik ook niet hoor, straks lekker naar bed en zie het morgen wel weer.quote:
ja maar toch.... het is de 24uquote:
ja, Max is meer fan van Multimaticquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Maar het maakt dus eigenlijk verschil
Tuurlijk, maar als je op een oval crasht dan ga je vrijwel altijd met de nagenoeg de topsnelheid. Lijkt allemaal wel simpel even een rondje rijden, maar dan komt een klappertje wel aan.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een F1-auto is gemaakt om zo snel mogelijk een normaal circuit af te leggen.
Een IndyCar is echt gemaakt voor de ovals, er is minder neerwaartse druk en de motoren zijn meer gebouwd op duurzaamheid en houden vol gas langer vol
Maar sneller is het niet echtquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, Max is meer fan van Multimatic
Ook al zien de bochten op een oval er hetzelfde uit, de coureurs die er rijden zeggen dat ze toch wel verschillen merkenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:37 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als je op een oval crasht dan ga je vrijwel altijd met de nagenoeg de topsnelheid. Lijkt allemaal wel simpel even een rondje rijden, maar dan komt een klappertje wel aan.
Indycar rijdt niet zoveel op ovals, dat is Nascar. En als ik het goed begrijp kopen de teams de motoren en chassis. beschikbaar voor elk team. Zelf mogen ze er niet zo heel veel aan veranderenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een F1-auto is gemaakt om zo snel mogelijk een normaal circuit af te leggen.
Een IndyCar is echt gemaakt voor de ovals, er is minder neerwaartse druk en de motoren zijn meer gebouwd op duurzaamheid en houden vol gas langer vol
Het is evengoed moeilijk idd, op welke baan je ook rijdt, je moet altijd op de limiet omdat je concurrentie dat ook doet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook al zien de bochten op een oval er hetzelfde uit, de coureurs die er rijden zeggen dat ze toch wel verschillen merken
ongeveer een derde van het seizoen is geloof ik oval.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Indycar rijdt niet zoveel op ovals, dat is Nascar. En als ik het goed begrijp kopen de teams de motoren en chassis. beschikbaar voor elk team. Zelf mogen ze er niet zo heel veel aan veranderen
Die auto's zijn een stuk veiliger geworden dan wat het ooit wasquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:24 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ja dat leek hem dood eng.
Of was dat nou Ricciardo die dat zei?
Jepquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ongeveer een derde van het seizoen is geloof ik oval.
Het enige dat echt aangepast mag worden zijn de dempers. Daar wordt wel tijd en geld in gestoken
Mag er ook graag naar kijkenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jep
"In het seizoen 2026 bestaat de kalender uit 17 races, verdeeld over 11 niet-ovale circuits en 6 ovale circuits."
Mooie sport, veel meer actie dan F1
En Nascar is 36 races, 1 stratencircuit, 3 roadcoarse, 32 ovalquote:
Hele andere wereld, maar ook leuk om naar te kijkenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En Nascar is 36 races, 1 stratencircuit, 3 roadcoarse, 32 oval
Ik volg al zoveel andere dingen. MotoGP, Superbike, Isle of Man, F1, NLS, WEC. En straks weer it skûtsje silen... Heb bijna geen ruimte meer om meer dingen te volgen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hele andere wereld, maar ook leuk om naar te kijken
dan heeft Marciello zeker teveel slechte Italiaanse politiefilms gekeken. hij probeert die Z4 voor hem er gewoon af te beukenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
Kan dat blauwe zwaailicht niet uit? Zet dan tenminste nog een sirene er bij aan.
Vijf rijen dik en iemand 10 centimeter voor en 10 cm achter je een auto met 280km per uur linksaf.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hele andere wereld, maar ook leuk om naar te kijken
Ik snap het gebruik er van sowieso niet echtquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:48 schreef Sabata het volgende:
[..]
dan heeft Marciello zeker teveel slechte Italiaanse politiefilms gekeken. hij probeert die Z4 voor hem er gewoon af te beuken
Ruimte voor makenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:48 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik volg al zoveel andere dingen. MotoGP, Superbike, Isle of Man, F1, NLS, WEC. En straks weer it skûtsje silen... Heb bijna geen ruimte meer om meer dingen te volgen.
Knettergek eigenlijk, maar dat maakt het wel zo mooiquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vijf rijen dik en iemand 10 centimeter voor en 10 cm achter je een auto met 280km per uur linksaf.
380 op Indianapolisquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vijf rijen dik en iemand 10 centimeter voor en 10 cm achter je een auto met 280km per uur linksaf.
Daar ga ik wel vanuitquote:
ja. Die is nu aan de beurt en gaat zo aan de verplichting van 15 ronden voldoenquote:
op mobiel aanzetten dan kun je gewoon in slaap vallenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:57 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik begin een bietje moe te worden.Twijfel of ik de stream op de slaapkamer aanzet of op de bank blijf hangen...
Ik drink mijn biertje op en ga dan ook verder op de slaapkamer, tot ik in slaap valquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:57 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik begin een bietje moe te worden.Twijfel of ik de stream op de slaapkamer aanzet of op de bank blijf hangen...
Hier ook. We gaan sowieso naar boven verhuizen. Zien dan wel weer hoe het looptquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:57 schreef ZombieQueen het volgende:
Dat was mijn idee ook. Net mijn borrel op en dan in bed verder kijken. Of in slaap vallen met de stream aan.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:58 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik drink mijn biertje op en ga dan ook verder op de slaapkamer, tot ik in slaap val
Dat was mijn idee ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:58 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik drink mijn biertje op en ga dan ook verder op de slaapkamer, tot ik in slaap val
alvast van harte gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:00 schreef Vlinder het volgende:
Welterusten of een fijne nacht iedereen!
(Morgen allemaal de vlag uithangen, dan ben ik jarig)
Alvast gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:00 schreef Vlinder het volgende:
Arie Luijendijk heeft nog steeds het kwalificatierecord geloof ik.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
380 op Indianapolis
Gemiddelde van 370km/h![]()
Van harte!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:00 schreef Vlinder het volgende:
Ook wel bijzonder eigenlijkquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Arie Luijendijk heeft nog steeds het kwalificatierecord geloof ik.
Klopt en dit jaar gaat het er ook niet aanquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Arie Luijendijk heeft nog steeds het kwalificatierecord geloof ik.
Ze kregen later andere motoren of zo waardoor zijn snelheid niet meer te evenaren was.quote:
Andere klassen weten dat vaak wel weer bij te halen door de techniek, daarom is het wel bijzonder.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze kregen later andere motoren of zo waardoor zijn snelheid niet meer te evenaren was.
Ltrquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:00 schreef Vlinder het volgende:
🧐quote:
Jawel maar dit ging toch wel bizar hard, kan me ook wel indenken dat het zelfs voor Amerikanen wat al te gek werd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:04 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Andere klassen weten dat vaak wel weer bij te halen door de techniek, daarom is het wel bijzonder.
Er is natuurlijk altijd een grensquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jawel maar dit ging toch wel bizar hard, kan me ook wel indenken dat het zelfs voor Amerikanen wat al te gek werd.
Toch wel een andere mindset daar. Bij Nascar bijvoorbeeld hebben ze er laatst maar 100pk bijgedraaid en de auto's minder downforce gegeven om het wat 'spannender' te makenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jawel maar dit ging toch wel bizar hard, kan me ook wel indenken dat het zelfs voor Amerikanen wat al te gek werd.
Wist je dat jouw verjaardag in Noorwegen groots gevierd wordt? Gefeliciteerd alvast.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:00 schreef Vlinder het volgende:
Had gehoopt dat het snel verholpen zou worden maar we zijn alweer 4 uur verder.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die livetiming doet het niet hier 😐
Erg jammer
bij mij werkt het prima. F5 een hele tijd geleden deed wonderenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Had gehoopt dat het snel verholpen zou worden maar we zijn alweer 4 uur verder.
Oh ik ben dus niet de enigequote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Had gehoopt dat het snel verholpen zou worden maar we zijn alweer 4 uur verder.
Nee, heb ook nog gezocht of er een alternatief was maar helaas.quote:
jup. Kennelijk meer schade na die botsing dan gedachtquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:28 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb de tablet even zonder geluid aan, was dat de #1 BMW die de paddock in werd geduwd?
Het lijkt wel een beetje op een lange Tour de France etappe waarin twee gedemarreerde renners elkander steeds aflossen tot vlak voor de finish.quote:
Sommige dingen moet je ook aan anderen overlatenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:40 schreef heywoodu het volgende:
Update: de Zwitserse wijn viel wat tegen
Deze pagina is niet bereikbaarquote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:46 schreef Twieki het volgende:
Livetiming doet het prima hier.
https://livetiming.azurewebsites.net/events/50/results
Geen idee dan, werkt hier al de hele dag onafgebroken.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Deze pagina is niet bereikbaar
livetiming.azurewebsites.net duurde te lang om te reageren
😐
Helaas.
Hier werkte die vanmiddag ook nog. Op een gegeven moment opeens niet meer.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Geen idee dan, werkt hier al de hele dag onafgebroken.
Goed gezien.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik zie dat auto 3 op 1 staat trouwens. Met een gap van een halve seconde op de P2.
Stolz weer naar P1quote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:49 schreef -XOR- het volgende:
Hopen dat Stolz Juncadella zo effe inhaalt en er tien seconde bij wegrijdt, dan heeft Verstappen straks ook nog wat te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |