Dat zou het wel verklaren. Wat ik eerder zei, Gounon is geen pannenkoek en wat hij verloor kon niet alleen aan hem liggen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Allard had Gounon de verkeerde bandenspanning
Dat was Verstappen ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:24 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ja dat leek hem dood eng.
Of was dat nou Ricciardo die dat zei?
Oh! Dank jequote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ovaal circuit dus alleen maar naar links sturen.
Bekijk deze YouTube-video
https://racingnews365.nl/(...)ad-ik-echt-geluk-mee.quote:Op papier was de dubbele stint van Jules Gounon niet al te best. De coureur van #3 Team Verstappen Racing begon zijn stint aan de leiding van de race met een voorsprong van 25 seconden op de #911 Manthey Porsche. Het duurde echter niet lang voordat hij die voorsprong verloor aan de #34 Walkenhorst Motorsport.
Volgens Gounon had dat alles te maken met de omstandigheden op de baan. De Andorrese coureur noemde die enorm verraderlijk, wat ook bleek uit het aantal kanshebbers dat in de afgelopen twee uur zijn Waterloo vond.
In een reactie na zijn stint zei Gounon daar het volgende over: "Het lastigste moment was met de regen. We reden op dat moment op mediumbanden en dat maakte het erg moeilijk. Er lag bovendien olie op de baan, waardoor ik de auto bijna verloor. Daar had ik echt geluk mee."
"Volgens mij gingen achter mij zowel de Grello als de Ford van de baan." Daarmee doelt Gounon op de crashes van de #911 Manthey Porsche (Kevin Estre) en de #64 HRT Ford Racing (Arjun Maini). Vooral Maini kende een stevige crash, waarbij de hele voorkant van zijn Ford Mustang GT3 van de auto was afgerukt.
De tweede stint bracht verbetering voor Gounon, zo zegt hij zelf ook: "Daarna stapten we over op nieuwe slicks, wat tijdens de tweede stint beter werkte dankzij de zachtere Michelin-compound. Inmiddels wordt de regen heviger, dus hebben we voor Lucas regenbanden gemonteerd."
Inmiddels heeft Lucas Auer de leiding in de race weer heroverd voor #3 Team Verstappen Racing. Hij wordt nauw gevolgd door Fabian Schiller in de tweede Mercedes.
Die dingen gaan ook een stuk harder dan F1 auto'squote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat was Verstappen ja.
Het is ook dood eng, *insert random indy500 crash filmpje*
Daar ga ik niet voor op blijvenquote:
ik weet nog niet wat ik hier van moet vindenquote:
Maar het maakt dus eigenlijk verschilquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:34 schreef Sabata het volgende:
leuk nieuwtje van de AMG vertegenwoordiging die nu op de Duitse stream wordt geïnterviewd: de twee Mercedessen hebben een andere ophanging. Auto van Maro Engel heeft de standaard Bilstein ophanging. Die van Max heeft na Wintertests een Multimatic ophanging gekregen
Herstel is ook belangrijkquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik weet nog niet wat ik hier van moet vinden
Een F1-auto is gemaakt om zo snel mogelijk een normaal circuit af te leggen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die dingen gaan ook een stuk harder dan F1 auto's
Ik ook niet hoor, straks lekker naar bed en zie het morgen wel weer.quote:
ja maar toch.... het is de 24uquote:
ja, Max is meer fan van Multimaticquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Maar het maakt dus eigenlijk verschil
Tuurlijk, maar als je op een oval crasht dan ga je vrijwel altijd met de nagenoeg de topsnelheid. Lijkt allemaal wel simpel even een rondje rijden, maar dan komt een klappertje wel aan.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een F1-auto is gemaakt om zo snel mogelijk een normaal circuit af te leggen.
Een IndyCar is echt gemaakt voor de ovals, er is minder neerwaartse druk en de motoren zijn meer gebouwd op duurzaamheid en houden vol gas langer vol
Maar sneller is het niet echtquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, Max is meer fan van Multimatic
Ook al zien de bochten op een oval er hetzelfde uit, de coureurs die er rijden zeggen dat ze toch wel verschillen merkenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:37 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als je op een oval crasht dan ga je vrijwel altijd met de nagenoeg de topsnelheid. Lijkt allemaal wel simpel even een rondje rijden, maar dan komt een klappertje wel aan.
Indycar rijdt niet zoveel op ovals, dat is Nascar. En als ik het goed begrijp kopen de teams de motoren en chassis. beschikbaar voor elk team. Zelf mogen ze er niet zo heel veel aan veranderenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een F1-auto is gemaakt om zo snel mogelijk een normaal circuit af te leggen.
Een IndyCar is echt gemaakt voor de ovals, er is minder neerwaartse druk en de motoren zijn meer gebouwd op duurzaamheid en houden vol gas langer vol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |