Ach, dat is wel zielig. Ik had er nog nooit van gehoord dat dat kon.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:29 schreef Troel het volgende:
Hier geen moederdag, maar een ritje naar de dierenarts omdat poes een gebroken staart leek te hebben. Gelukkig is het slechts een soort uit de kom-iets, met een beetje pijnstilling komt de staart in ieder geval weer halverwege
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontbijt op bed heb ik ook gehad. Cadeau’s doen we niet aan. Wel even een terrasje of lunch oid.Ik heb je lief mijn hele leven
quote:Op zondag 10 mei 2026 14:15 schreef laziness het volgende:
Wij krijgen elke verjaardag en vader- en moederdag nog een tekening en soms knutselt hij er nog een blind bag bij.
Echt een hele verzameling hebben we inmiddels.NohhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontbijt op bed heb ik ook gehad. Cadeau’s doen we niet aan. Wel even een terrasje of lunch oid.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
In dit geval waren we ensemble en hoefde ik niet zelf te onthouden wanneer op en af te gaan en vanuit welke coulissen enzo. Dus het viel ergens wel mee. Ook geen solo’s dus, dus nee…eigenlijk niet spannend. Vooral leuk.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:53 schreef livelink het volgende:
Wat ontzettend leuk, Tink.
Ben je vooraf niet zenuwachtig?
Laadjes voor in de puzzelbak?quote:
quote:Op zondag 10 mei 2026 19:29 schreef Troel het volgende:
En de avond in het ziekenhuis. Moeders heeft pols gebroken...
Jouw moeder of praat je nu over jezelf in 3e persoon? Hoe dan ook beterschapquote:Op zondag 10 mei 2026 19:29 schreef Troel het volgende:
En de avond in het ziekenhuis. Moeders heeft pols gebroken...
Nee, gelukkig niet ikzelf! Mijn moeder werd onderuit getrokken door de hont. Die zag een andere hont die ze niet leuk vond.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jouw moeder of praat je nu over jezelf in 3e persoon? Hoe dan ook beterschap
Ikke van 1/2dequote:Op zondag 10 mei 2026 20:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb van 3/4 kinderen iets gehad.
Ik hoef iig minstens een maand geen chocola meer te kopen![]()
@:Troel Balen!! beterschap voor moeders![]()
Ha, ha, dat is mij ook eens gebeurdquote:Op maandag 11 mei 2026 17:45 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ikke van 1/2de
De andere helft had zijn knutsel verstopt maar wist niet meer waar. Dus als ik ergens een zakje vind met taco’s er op getekend is het voor mij…
Dat kan ik mij nog wel herinneren. Had je zoon niet een haat/liefde verhouding met moederdag?quote:Op maandag 11 mei 2026 18:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Ha, ha, dat is mij ook eens gebeurd
We vonden het echt pas een half jaar later..
Klopt inderdaad. Dus eigenlijk dachten we dat hij het zelf had vernield, maar hij was onschuldig. Het was echt goed verstopt door mijn man (waarschijnlijk ook om ervoor te zorgen dat mijn zoon het niet alsnog kapot zou maken).quote:Op maandag 11 mei 2026 20:02 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat kan ik mij nog wel herinneren. Had je zoon niet een haat/liefde verhouding met moederdag?
Paaseitjes vind ik ook nog met enige regelmaat. Ik heb een glaasje waar ik gevonden paaseitjes in doe. En het grappige is dat niemand daar aan komt.quote:Op maandag 11 mei 2026 20:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier is nog steeds een chocoladepaasei vermisten jaaaren geleden, toen dochter nog een dochtertje was, had ik voor Sint kadootjes verstopt. Kon alleen nergens meer een doos met kralen vinden. Die vond ik een paar jaar geleden, in de schuur. Wel heel goed verstopt dus
Ik kocht vroeger ook gedurende het jaar sintcadeautjes en die verstopte ik dan tot december.quote:Op maandag 11 mei 2026 20:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier is nog steeds een chocoladepaasei vermisten jaaaren geleden, toen dochter nog een dochtertje was, had ik voor Sint kadootjes verstopt. Kon alleen nergens meer een doos met kralen vinden. Die vond ik een paar jaar geleden, in de schuur. Wel heel goed verstopt dus
quote:Op maandag 11 mei 2026 21:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik kocht vroeger ook gedurende het jaar sintcadeautjes en die verstopte ik dan tot december.
Ik vond laatst een treinenkalender van 2018 terug achter een kastje
Herkenbaarquote:Op maandag 11 mei 2026 21:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik kocht vroeger ook gedurende het jaar sintcadeautjes en die verstopte ik dan tot december.
Ik vond laatst een treinenkalender van 2018 terug achter een kastje
Beterschap!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:08 schreef Troel het volgende:
Ik heb vannacht elk uur van de wekker gezien geloof ik. Gisteren constant koude rillingen en verhoging, inmiddels gewoon koorts. Flinke alarmbel wat betreft te veel doen, dus nu verplicht niets doen. Zeker niet bij mijn moeder in de buurt komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Redelijk. Ik ben nog steeds over een aantal dingen ontevreden (zo kunnen het jochie waar mijn dochter zo'n mismatch is en zij niet uit elkaar geplaatst worden, want dan moet de juf de hele puzzel opnieuw leggen en da's te ingewikkeld...), maar ook wel goede dingen uitgehaald. De IB'er snapt ons gelukkig, de juf is over 8 weken klaaaaar en die krijgt volgend jaar groep 3, dus daar hebben we dan niets meer mee te maken.quote:
Iddquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:19 schreef Phaidra het volgende:
@:Pinnenmutske beterschap! Het lijkt me pijnlijk zo vlak onder je oog.
Dit ^^quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:46 schreef laziness het volgende:
Knap hilliebillie! Dat is ook echt één van mijn zwakke punten, voor grote onbekende groepen spreken.
En dit vind ik ook knap, op dagelijkse basis. Petje af hoor!quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:46 schreef laziness het volgende:
Knap hilliebillie! Dat is ook echt één van mijn zwakke punten, voor grote onbekende groepen spreken.
Mijn kind heeft zo’n mazzel dat zijn vader in de buurt van school naar kantoor gaat. Op dit soort dagen krijgt hij een lift en hoeft hij niet 75 minuten in de regen te fietsen.
Hier trouwens geen onweer gehad en nu zon.
Dat inderdaad! Flinke fietstocht elke dag!quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En dit vind ik ook knap, op dagelijkse basis. Petje af hoor!
Je ouders moesten zo nodig naar de rust en natuur verhuizen en nu mag jij elke dag 46km door dat frigging groen fietsen om op school te komen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En dit vind ik ook knap, op dagelijkse basis. Petje af hoor!
Ik zou aan het werk zijn geweest, maar zit in plaats daarvan nu bij de tandarts. Ik had liever gewerktquote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:00 schreef exode het volgende:
Wie is er nog meer aan het werk vandaag?
Ik zei de gek![]()
Echt niemand is hier online of aanwezig, een echo klinkt er in Teams en mail. Ik heb zelf genoeg te doen overigens.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:00 schreef exode het volgende:
Ik zei de gek![]()
Echt niemand is hier online of aanwezig, een echo klinkt er in Teams en mail. Ik heb zelf genoeg te doen overigens.
Klopt, ik ging ook uit van die 6 weken, maar het feit dat ik op de 2e dag van mijn ziekmelding al een smsje kreeg met het verzoek de vragenlijst in te vullen vond ik wel typisch. Ik ben wel eens langer ziek geweest met griep, maar nooit zo'n lijst in hoeven vullen. Dus ik ga ervan uit dat het nu eerder in gang gezet wordt omdat Arboned direct is ingeseind inderdaad. En al snap ik dat helemaal vanuit juridisch oogpunt, ik vind het ergens ook wel confronterend ofzo.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:18 schreef Tink89 het volgende:
Normaal gesproken bij ongeveer 5-6 weken ziek, tenzij er eerder reden is om langdurigheid aan te nemen... Succes!
Ik zit nu in de digitale wachtkamer van de bedrijfsarts. Op mijn vrije dag.
Ik ook.. wel vanuit huis. Ben een van de weinigequote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:00 schreef exode het volgende:
Ik zei de gek![]()
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:00 schreef exode het volgende:
Ik zei de gek![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een standaard instelling. Iedereen die ziek is gemeld, krijgt na 24-48 uur een sms of mail (vaak midden in de nachtquote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:23 schreef Schanu het volgende:
[..]
Klopt, ik ging ook uit van die 6 weken, maar het feit dat ik op de 2e dag van mijn ziekmelding al een smsje kreeg met het verzoek de vragenlijst in te vullen vond ik wel typisch. Ik ben wel eens langer ziek geweest met griep, maar nooit zo'n lijst in hoeven vullen. Dus ik ga ervan uit dat het nu eerder in gang gezet wordt omdat Arboned direct is ingeseind inderdaad. En al snap ik dat helemaal vanuit juridisch oogpunt, ik vind het ergens ook wel confronterend ofzo.
Succes met de bedrijfsarts, hopelijk is het een fijn en goed gesprek!
Bedankt voor de toelichting, dat klinkt best logisch inderdaad. 6 Jaar terug raakte ik in een burn-out en mijn toenmalige werkgever zat ook bij Arboned. Als ze dat terug zien in het dossier zal ik misschien alsnog eerder worden ingeplandquote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is een standaard instelling. Iedereen die ziek is gemeld, krijgt na 24-48 uur een sms of mail (vaak midden in de nacht) met wat vragen. Dit is volgens onze arbo-organisatie alleen om een inschatting te kunnen maken hoe lang iemand denkt ziek te zijn. Wellicht is dit bij jullie pas sinds kort zo ingesteld? Een echt gesprek volgt een stuk later pas. Ze geven naar aanleiding van de vragenlijst een terugkoppeling of ze het wenselijk achten om contact te hebben en wanneer (als in 'over een x aantal weken, geen specifieke datum).
Dit snap ik helemaal! Wij hebben veel personeel in de productie en het verzuim is daar heel erg hoog. Vaak korte ziekmeldingen, maar wel frequent. Alleen maar goed om daar bovenop te zitten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:46 schreef laziness het volgende:
Bij ons geen vragenlijsten maar gewoon na twee weken een brief met ingeplande afspraak.
Nu nemen ze in de productie ook wel een loopje er mee dus ze zitten er bovenop. We hebben ook een eigen bedrijfsarts op locatie, het is nodig
Ik heb een blauwe maandag op een afdeling Verzuim bijgesprongen en daar was inderdaad ook de regel dat er een verzuimgesprek kwam bij 3 ziekmeldingen per jaar. Omdat een 'echte griep' zich maximaal eens in de zoveel jaren voor zou kunnen doen (uitzonderingen daargelaten) en 3 keer griep in 1 jaar dus kan wijzen op een te lage drempel om ziek te melden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik in november een keer ziek was met griepklachten (of gewoon een goede verkoudheid) moest ik ook de vragenlijst invullen en werd nog op het matje geroepen door mijn leidinggevende/HR. Ik bleek wel 3x ziek geweest in 12 maanden tijd!!!. Terugkijkend waren dat dec. 24, jan. 25 en nov. 25. Elke keer een paar dagen, want winter, verkoudheid, holteontsteking, etc. Maar inderdaad, heel zorgwekkende ontwikkeling
. Op zich snap ik wel dat er op één of andere manier een signaal moet uitgaan, maar dit vond ik toch wel overdreven. Ik vond het reuze knap dat ik tussen jan en nov helemaal niet ziek geweest was, maar blijkbaar telt dat niet.
Wij hebben ook veel langdurig verzuim en mensen die alle afspraken negeren en een loonsanctie/stop krijgen. En dan heb je de pappenheimers die zich na vier weken beter weer ziek melden. Het eerste jaar is namelijk 100% doorbetaald.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dit snap ik helemaal! Wij hebben veel personeel in de productie en het verzuim is daar heel erg hoog. Vaak korte ziekmeldingen, maar wel frequent. Alleen maar goed om daar bovenop te zitten.
Dat laatste is zo nasty als dat opzettelijk wordt gedaan en je dat niet kan bewijzen. Ook omdat de 2 jaar loondoorbetalingverplichting daarmee weer opnieuw aanvangt.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben ook veel langdurig verzuim en mensen die alle afspraken negeren en een loonsanctie/stop krijgen. En dan heb je de pappenheimers die zich na vier weken beter weer ziek melden. Het eerste jaar is namelijk 100% doorbetaald.
Je leidinggevende moet je wel ziek melden in een systeem uberhaupt. Dat gaat nog wel eens foutquote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:05 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mijn man ook niet. En die is toch drie keer vrij lang ziek geweest binnen een jaar. De laatste keer een week of 8.
Maar niets gehoord van de arbo. Zal wel een foutje geweest zijn. Maar hij werkt al zijn uren weer. Wel alle keren ging het om (ongeveer) hetzelfde.
Het voelde voor mij als 'op het matje roepen' maar volgens HR is vaker kortdurend ziekmelden geregeld een opmaat voor langdurig uitval. Dus dat wilden ze graag uitsluiten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:56 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik heb een blauwe maandag op een afdeling Verzuim bijgesprongen en daar was inderdaad ook de regel dat er een verzuimgesprek kwam bij 3 ziekmeldingen per jaar. Omdat een 'echte griep' zich maximaal eens in de zoveel jaren voor zou kunnen doen (uitzonderingen daargelaten) en 3 keer griep in 1 jaar dus kan wijzen op een te lage drempel om ziek te melden.
Maar zoals jij aangeeft, van een flinke verkoudheid met bijvoorbeeld holteonstekingen kan je ook zo ziek zijn dat je niet kan werken. En het is dan ook nog eens bepalend wat voor soort werk je doet. Voor zwaar fysiek werk val je eerder uit, maar met een voorhoofdsholteontsteking de hele dag naar een pc scherm moeten staren is ook niet haalbaar.
Linksom of rechtsom is het feit dat je 'op het matje geroepen wordt' eigenlijk gewoon schandalig. Een verzuimgesprek zou de insteek moeten hebben om te kijken of er een achterliggende reden is van je verzuimmeldingen en of daar wat aan gedaan kan worden. Een medewerker het gevoel geven op het matje te worden geroepen, klinkt als een verwijt dat je je 3 keer ziek hebt gemeld terwijl dit helemaal niet betekent dat je je ten onrechte hebt ziek gemeld. Het kan gewoon voorkomen dat je 3 keer per jaar ziek bent. Ik heb die pech ook wel eens gehad, 2 keer ziek geweest en toen ging ik onderuit op straat en had ik een hersenschudding, dat werd ziekmelding 3. Vervolgens 1,5 jaar niet ziek geweest en nu dus binnen 1 maand 2 ziekmeldingen. Soms loopt het gewoon zo zonder dat je het zelf wil, jammer dat een werkgever daar dan zo wantrouwend in kan staan.
Hillie, wat erg van de kippenHopelijk vinden jullie snel welk dier ze aanvalt en gebeurt het niet weer!
Dat is op zich wel goed gegaan. Want het uwv wist hem wel te vinden. Hij zit in een regeling als ie weer arbeidsongeschikt raakt, terug valt in de wia.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Je leidinggevende moet je wel ziek melden in een systeem uberhaupt. Dat gaat nog wel eens fout
Nee hoor, niet per se. Kan ook gewoon een screening zijn of jij zelf verwacht dat het langdurig wordt ofzo. Bij ons is dat iig redelijk standaard. Alleen als de leidinggevende aangeeft dat die screening niet nodig is, schrappen we 'm.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:23 schreef Schanu het volgende:
[..]
Klopt, ik ging ook uit van die 6 weken, maar het feit dat ik op de 2e dag van mijn ziekmelding al een smsje kreeg met het verzoek de vragenlijst in te vullen vond ik wel typisch. Ik ben wel eens langer ziek geweest met griep, maar nooit zo'n lijst in hoeven vullen. Dus ik ga ervan uit dat het nu eerder in gang gezet wordt omdat Arboned direct is ingeseind inderdaad. En al snap ik dat helemaal vanuit juridisch oogpunt, ik vind het ergens ook wel confronterend ofzo.
Succes met de bedrijfsarts, hopelijk is het een fijn en goed gesprek!
Da's heel gek, want na 6 weken moet er een probleemanalyse gemaakt worden en vervolgens een plan van aanpak door je werkgever. Da's de wet...quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:05 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mijn man ook niet. En die is toch drie keer vrij lang ziek geweest binnen een jaar. De laatste keer een week of 8.
Maar niets gehoord van de arbo. Zal wel een foutje geweest zijn. Maar hij werkt al zijn uren weer. Wel alle keren ging het om (ongeveer) hetzelfde.
Echt op het matje of gewoon een signalerend verzuimgesprek?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik in november een keer ziek was met griepklachten (of gewoon een goede verkoudheid) moest ik ook de vragenlijst invullen en werd nog op het matje geroepen door mijn leidinggevende/HR. Ik bleek wel 3x ziek geweest in 12 maanden tijd!!!. Terugkijkend waren dat dec. 24, jan. 25 en nov. 25. Elke keer een paar dagen, want winter, verkoudheid, holteontsteking, etc. Maar inderdaad, heel zorgwekkende ontwikkeling
. Op zich snap ik wel dat er op één of andere manier een signaal moet uitgaan, maar dit vond ik toch wel overdreven. Ik vond het reuze knap dat ik tussen jan en nov helemaal niet ziek geweest was, maar blijkbaar telt dat niet.
Als je met 5 weken verwacht dat het met een paar weken wel voorbij is, wordt dat in mijn ervaring wel vaker achterwege gelaten. Dan ben je zo'n beetje weer aan het werk voor het verslag klaar is, beetje zonde van de tijd.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:40 schreef Tink89 het volgende:
Da's heel gek, want na 6 weken moet er een probleemanalyse gemaakt worden en vervolgens een plan van aanpak door je werkgever. Da's de wet...
Natuurlijk was het wel dat laatste. Maar ik was vooral zo verbijsterd omdat ik voor mijn gevoel juist heel lang niet ziek was geweest. Tussen januari en november geen verzuim maar dan toch ineens op gesprek. Maar toen bleek het dus idd nét binnen 12 maanden te zijn. De eerste twee was een gevalletje van net weer te snel aan het werk gaan en dan komt een volgend virus ook weer hard binnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt op het matje of gewoon een signalerend verzuimgesprek?
Toen ik nog leiding gaf werd ik ook geacht met iedereen die 3x in 12 maanden ziek was in gesprek te gaan. Is heel handig om te bespreken of er iets is wat met werk te maken heeft, of er iets aan de kant van de werkgever gedaan kan worden om dat te verbeteren.
Aan de andere kant ook wel prettig om de mensen even aandacht te geven die bijvoorbeeld makkelijk ziek zijn na leuke priveactiviteiten, die het zo nauw niet nemen met ziek melden om een kater oid.
Je kippenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:55 schreef hilliebillie het volgende:
Man heeft vanmorgen een camera opgehangen bij de kippen.
Vorige week al een dode kip (open onder de vleugel) en gisterenmiddag zag man weer een dode kip liggen (kop er af gebeten). Hij dacht dat hij alle mazen in het hek waar iets door binnen kon gedicht had. Maar toen we gisteravond laat tv aan het kijken waren hoorden we de kippen gewoon schreeuwen.
We hebben niet kunnen betrappen wat voor dier het was (we vermoeden een steenmarter, anders evt een vos). Maar wel de kip gered alleen wat bloed bij de staart en mist wat veren. Dus nu even een deur voor het nachthok maken voor de komende tijd. En daarna iets beters maken.
En bekijken of we vanavond iets kunnen betrappen. Dat we weten wat het is
Zulke mailtje krijg ik ook. Ik word er nogal kriebelig van.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Phaidra het volgende:
Check... aan het werk... al weer zo'n 3 weken non-stop.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:00 schreef exode het volgende:
Ik zei de gek![]()
Ooooh!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:14 schreef oh-oh het volgende:
Ik kijk toevallig ook een van mijn lievelings films atm. De kleine blonde dood staat op youtube <3
Nou he, het is echt vies koud buiten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ooooh!“Dat hoort zo” was bij ons thuis een gevleugelde uitspraak.
Wij gingen naar zo’n echte nostalgische poffertjeskraam in het dorp waar ik opgegroeid ben maar godskolere wat is het koud. 7gr
Long time no see! Hoe is het?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:19 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoefde maar 2 minuten buiten te zijn, kliko aan de straat en schuur dicht. Om onduidelijke reden vind ik het dan leuk om zonder jas te gaan en het koud te hebben en dat te ‘doorstaan’. Slaat nergens op want zoals gezegd, 2 minuten.
Maar, ja, koud is het. Mijn winterjas hangt nog steeds aan de kapstok.
Oh! Ik heb die film als kind denk ik wel 100 keer gezienquote:Op vrijdag 15 mei 2026 17:06 schreef BE het volgende:
[..]
Check... aan het werk... al weer zo'n 3 weken non-stop.Het is ineens weer zo bizar druk. Al mijn freelancers zijn ook aan de slag. Maar als het een beetje meezit hoef ik vanavond niks te doen, morgen uitvaart en dan zondag weer een dagje vrij.
Ik heb zowaar kaartjes voor de film geregeld, voor zondagavond, voor mij en mijn lieftallige net!
Een van mijn lievelingsfilms: Amadeus.
Hij is gerestaureerd en wordt dus opnieuw vertoond. Hoorde ik voorbij komen bij Teun&Gijs dus ik heb meteen kaartjes geregeld.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 22:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh! Ik heb die film als kind denk ik wel 100 keer gezien![]()
Ik was eem merkwaardig kind
Ik heb op zo'n moment nooit meteen zo'n reactie klaar. Die bedenk ik dan pas ná het ophangen. Ik zou het wel in de winkel nog gevraagd hebben in dit geval.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:32 schreef oh-oh het volgende:
Heb je dat ook aan ze gevraagd? Waarom ze nu pas bellen op het moment dat ze hem al bijna wegdoen en dat jullie overal gezocht hebben?
Wel stom ja.
Ons hoofddoel zou Isaberg in Zweden zijn, dan zit je erg uit de buurtquote:Op zaterdag 16 mei 2026 15:41 schreef Tink89 het volgende:
Denemarken! En dan kom je gezellig langs op Hvidbjerg strand en gaan we vliegeren met B en Juul!
Dankzij jouw tip van twee jaar geleden zitten wij dit jaar ook weer een weekje in Isaberg. De heren hebben dit keer hun zinnen gezet op (downhill) mountainbiken...quote:Op zaterdag 16 mei 2026 15:44 schreef exode het volgende:
[..]
Ons hoofddoel zou Isaberg in Zweden zijn, dan zit je erg uit de buurt
Verloofde opperde de kust van Denemarken maar de kinderen en ik willen toch wel graag de bergen in. Maar goed als die zoektocht zo beroerd blijft gaan, zet ik gewoon een tent naast jullie caravan.
Wat gaaf!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 16:18 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dankzij jouw tip van twee jaar geleden zitten wij dit jaar ook weer een weekje in Isaberg. De heren hebben dit keer hun zinnen gezet op (downhill) mountainbiken...
Helaas… ondanks dat we voor een comfort plek betaald hebben, hebben we een rottig klein plekje van 10 x 7,5. Daar passen we maar net op, dus een extra tent past niet. Heb wel twee extra slaapplekken in de caravan ;-)quote:Op zaterdag 16 mei 2026 15:44 schreef exode het volgende:
[..]
Ons hoofddoel zou Isaberg in Zweden zijn, dan zit je erg uit de buurt
Verloofde opperde de kust van Denemarken maar de kinderen en ik willen toch wel graag de bergen in. Maar goed als die zoektocht zo beroerd blijft gaan, zet ik gewoon een tent naast jullie caravan.
Een schommelbankquote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:08 schreef oh-oh het volgende:
Hongarije heeft veel meer lactosevrij, glutenvrij en zelfs suikervrij dan NL![]()
Ik kocht vanmiddag zo een heerlijke schommelbank voor in de tuin, waar je ook een bed van kan maken.
Kan niet wachten tot zie er is
Hier heeft iedereen zo een ding!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Een schommelbank![]()
![]()
Ik heb er lange tijd 1 gehad, maar toch weggedaan uiteindelijk. Heb daar nog wel eens spijt van.
Oh dat is ook balen zeg!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:57 schreef Hupje het volgende:
@:Nijna Goed bezig!
@:Vicky Balen... Altijd gedoe en kosten om weer te hebben wat je had.
Onze auto is vandaag afgesleept omdat er iets kapot is wat niet ter plekke gemaakt kon wordenKon er ook nog wel bij
Tokyo gedaan?quote:Op zondag 17 mei 2026 10:15 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn een uur geleden thuis gekomen na vertrek uit het laatste hotel 29 uur geleden. Heerlijke vakantie gehad, 2 dagen Hong Kong en 2 weken Japan. Alleen DisneySea in Japan viel tegen. Niet zozeer qua park, wel qua extreme drukte, zelfs veredelde kermisattracties (en we gingen op ‘rustige’ doordeweekse dagen). Ik snap niet wat mensen bezielt om in een wachtrij van 220 minuten te gaan staan… Wel jammer, want het is verder een prachtig park.
De kinderen vonden het ook geweldig, hebben ook opvallend veel nieuwe dingen geproefd, hoewel het aantal dingen die een succes waren voor de meiden wel op 1 hand te tellen waren. De oudste heeft gesmuld! Alleen jammer dat er geen enkele andere sushi-liefhebber mee was
Gaaf om zo’n reis te maken met de kinderen!! Jammer dat Disney sea zo druk was.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:15 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn een uur geleden thuis gekomen na vertrek uit het laatste hotel 29 uur geleden. Heerlijke vakantie gehad, 2 dagen Hong Kong en 2 weken Japan. Alleen DisneySea in Japan viel tegen. Niet zozeer qua park, wel qua extreme drukte, zelfs veredelde kermisattracties (en we gingen op ‘rustige’ doordeweekse dagen). Ik snap niet wat mensen bezielt om in een wachtrij van 220 minuten te gaan staan… Wel jammer, want het is verder een prachtig park.
De kinderen vonden het ook geweldig, hebben ook opvallend veel nieuwe dingen geproefd, hoewel het aantal dingen die een succes waren voor de meiden wel op 1 hand te tellen waren. De oudste heeft gesmuld! Alleen jammer dat er geen enkele andere sushi-liefhebber mee was
Filmpje doet het! En wat balen van de indringers, hopelijk lukt het met jullie dichtmaken etc ze buiten te houden!quote:Op zondag 17 mei 2026 10:37 schreef hilliebillie het volgende:
https://imgur.com/a/fV7n9Ow
Hierbij het filmpje van de kippiecam. Geen idee of dat zo werkt om te posten
Ik kan de sfeer niet helemaal peilen, ben weekend bij mijn ouders. vanavond terug naar "huis". Zie er beetje tegenop.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hier heeft iedereen zo een ding!
Lijkt me hemels.
Ik heb voor het eerst van mijn leven een tuin dus ik ga all out!
@:Nijna heerlijk toch!
Is de sfeer thuis nu ook iets beter of niet?
Schiphol heeft een eigen kerosine-opslag en zit voorlopig echt niet in de problemen. Maar vanaf reisbestemming weer naar huis komen, dat kan wel een uitdaging zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:56 schreef Vicky het volgende:
Ze is lekker bezig geweest @:exode
Tja we zien het wel. Heb nog niks gehoord van het reisbureau
Het is volgens mij een heel hoog geluid, veel mensen redden dat bereik gewoon niet (meer). Kinderen vaak nog wel, bij ons klaagt de jongste nog wel eens over van die kattenverjagers in de buurt. Hij kan ook vleermuizen horen, lijkt me zooo tof! Je hebt dus goede oren!quote:Op zondag 17 mei 2026 11:58 schreef oh-oh het volgende:
@:hilliebillie, er zijn van die geluidapparaatjes die marters op afstand houden.
Maar helaas kunnen mensen die vaak ook horen, ik liep altijd langs zo een ding in Maastricht en dat ging door merg en been, maar sommige mensen horen niks, echt apart.
😎quote:Op zondag 17 mei 2026 16:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is volgens mij een heel hoog geluid, veel mensen redden dat bereik gewoon niet (meer). Kinderen vaak nog wel, bij ons klaagt de jongste nog wel eens over van die kattenverjagers in de buurt. Hij kan ook vleermuizen horen, lijkt me zooo tof! Je hebt dus goede oren!.
Die kattenverjagers hoor ik ook nog, maar we hebben in de buurt ook zo'n puber-verjager. Zowel mijn zoon als dochter willen daar niet eens langs lopen. Het is vlakbij de winkels, maar ze lopen er echt met een omweg naar toe, zo vreselijk vinden ze dat geluid. Ik hoor helemaal niks.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is volgens mij een heel hoog geluid, veel mensen redden dat bereik gewoon niet (meer). Kinderen vaak nog wel, bij ons klaagt de jongste nog wel eens over van die kattenverjagers in de buurt. Hij kan ook vleermuizen horen, lijkt me zooo tof! Je hebt dus goede oren!.
Gewoon uit gaan van het goede in de mens!quote:Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef Nijna het volgende:
Ik heb via marktplaats een pax kast gescored, diegene wil hem nog even bewaren tot ik in mn flat kan. Wel aanbetaling gedaan, dus hopelijk is het een betrouwbaar iemand... En anders ben ik 25 euro kwijt en dan vind ik mezelf dom.
Hij wil hem wel bewaren tot ik in de flat kan vandaar dequote:Op zondag 17 mei 2026 17:30 schreef oh-oh het volgende:
Huh hij wil hem niet eens bewaren tot je in je flat kan?
Waar laat je hem dan?
Ja ik hoor echt die sonar geluiden die ze maken. Ik hoor ook stroom bij lantarenpalen en bv de wekker op mijn slaapkamer heeft me jaren wakker gehouden.
Echt heel fijn is die skill niet eigenlijk 😂
Had ergens gelezen dat een vlucht een tussenstop op Santo Domingo moest doen om te tanken. Santa D is de andere luchthaven van de DR.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:11 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou zeggen om je qua lijnvluchten niet zoveel zorgen te maken, maar over Cuba komen wel wat zorgwekkende berichten naar buiten en de Dominicaanse republiek ligt daar niet zover vandaan (maar die hebben geen ruzie met de VS dacht ik, dat scheelt waarschijnlijk ook. Maar wel jammer als zorgen de voorpret een beetje verpesten.
Vleermuizen kunnen horen lijkt me ook wel gaaf. Hoort hij dan gewoon hun fladdergeluiden of echt die sonargeluiden die ze maken? Goede oren iig!
Hij hoort echt de sonar! Ik heb een aangeboren oorafwijking, ik vind het daarom extra bijzonder dat een kind van mij dat kan horenquote:Op zondag 17 mei 2026 17:11 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou zeggen om je qua lijnvluchten niet zoveel zorgen te maken, maar over Cuba komen wel wat zorgwekkende berichten naar buiten en de Dominicaanse republiek ligt daar niet zover vandaan (maar die hebben geen ruzie met de VS dacht ik, dat scheelt waarschijnlijk ook. Maar wel jammer als zorgen de voorpret een beetje verpesten.
Vleermuizen kunnen horen lijkt me ook wel gaaf. Hoort hij dan gewoon hun fladdergeluiden of echt die sonargeluiden die ze maken? Goede oren iig!
Wij hebben een ongedierteverjager op zolder. Die heeft volgens mij 6 standen. Mrs V heeft m neergezet en vond de standaardinstelling wel top. Ik 's avonds naar bed, piiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeep in mijn oor.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Die kattenverjagers hoor ik ook nog, maar we hebben in de buurt ook zo'n puber-verjager. Zowel mijn zoon als dochter willen daar niet eens langs lopen. Het is vlakbij de winkels, maar ze lopen er echt met een omweg naar toe, zo vreselijk vinden ze dat geluid. Ik hoor helemaal niks.
Edit, er is dus 1 kattenverjager in de buurt die ik goed hoor. Maar ik lees nu dat dat dan waarschijnlijk een kapot exemplaar is.
Maar hoor jij hem nu niet meer dan?quote:Op maandag 18 mei 2026 08:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben een ongedierteverjager op zolder. Die heeft volgens mij 6 standen. Mrs V heeft m neergezet en vond de standaardinstelling wel top. Ik 's avonds naar bed, piiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeep in mijn oor.
Die kun je dus (gelukkig) ook op een wat hogere frequentie zetten. Misschien staat die kattenverjager van jou ook gewoon lekker laag ingesteld.
Hoge pieptoon tegen hangjongeren.quote:
Goed bezig!quote:Op maandag 18 mei 2026 08:56 schreef Nijna het volgende:
Succes @:Mushanga71
Mijn nieuwe handdoeken zitten in de was en straks gooi ik het nieuwe beddengoed er even in.
Dan heb ik dat maar klaar.
Ik verwacht eigenlijk van wel, dat ga ik zeker even navragen, thanksquote:Op maandag 18 mei 2026 11:06 schreef Tink89 het volgende:
En als je wisselt het bevalt niet, kun je dan nog terugwisselen?
Zijn het pluggers? Dan kun je ook beide filters nemen en naar behoefte switchenquote:Op maandag 18 mei 2026 11:04 schreef Schanu het volgende:
Succes in het ziekenhuis Mush, klinkt als een heftige dan zo!
Haha die timing van de gesloopte kattenverjager Exode, ik snap het wel als de buurvrouw jou verdachtMaar nee ondingen zijn het, van zo'n piep de hele dag word je toch hartstikke dol.
Ik heb vorige week vrijdag mijn op maat gemaakte oordoppen kunnen ophalen bij Beter Horen en nu twijfel ik een beetje. In de 1e twee maanden kan je ze nog laten aanpassen qua filtersterkte. Ik heb nu kennelijk een best sterke, gaf die man aan, en het voelt ergens heel fijn omdat ik mij zoals nu op het werk veel beter kan afsluiten van mijn omgeving. Maarrrr tegelijkertijd kost het mij nu veel meer moeite om een gesprek te voeren omdat de stemmen dus ook veel gedempter zijn. Dus ik denk toch dat ik een minder sterk filter wil, zodat ik ze vele structureler kan dragen, maar dan ben ik ook weer bang dat ze weer te weinig filteren. Luxe problemen
Klopt! En dat hebben ze er niet bij verteldquote:Op maandag 18 mei 2026 12:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Zijn het pluggers? Dan kun je ook beide filters nemen en naar behoefte switchen
quote:Op maandag 18 mei 2026 08:36 schreef oh-oh het volgende:
Maar hoor jij hem nu niet meer dan?
Ik hoor ze altijd, en echt pijnlijk
Ik heb geloof ik voor de breede filters 30 euro betaald. Ik kan switchen. Deze passen ook in de music in one.quote:Op maandag 18 mei 2026 12:30 schreef Schanu het volgende:
[..]
Klopt! En dat hebben ze er niet bij verteldBetaal je daar ook extra voor?
Als het goed is volgende week sleutel, de lelijke muur gaan ze netjes maken kreeg ik net in de mail. Mijn andere vraag kon hij pas beantwoorden als hij er geweest was. Ik denk dat de oude bewoner vandaag de sleutel moet inleveren.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Wanneer krijg je de sleutel?
En ik hoor die pieptonen ook (37 jaar oud nu). Die mollenverjagers mogen ze van mij verbieden, doet gewoon pijn om daar langs te lopen.
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor de limburgers/oost-brabanders onder ons? Onze musicalvereniging heeft echt heel veel leuke voorstellingen de komende tijd. Ook tof met je kinderen (al zou ik dat niet voor Spring Awakenings of Bad Girls gaan, haha!).
https://www.stichtingmusicalstelladuce.nl/shows
Gisteren repetitiedag gehad en vanavond weer repeteren in het theater. Supertof om te zien hoe iedereen groeit in zijn rol en we steeds meer onze karakters worden. Nog 6 weken en dan is het seizoen alweer voorbij.
Nope, niet in mijn verlengsnoer. Dat is een hoge piep die ook nog eens ritmisch verandert.quote:Op maandag 18 mei 2026 12:34 schreef oh-oh het volgende:
Stroom is een heel ander geluid, meer een laag gebrom, en ik hoor gelukkig niet alle stroom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 54% gewijzigd door Nijna op 18-05-2026 15:52:36 ]Fake it till you make it...
[ Bericht 49% gewijzigd door Mushanga71 op 21-05-2026 06:47:33 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Schrikken van de ‘bijvangst’quote:Op maandag 18 mei 2026 21:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank meiden.
4 juni mri en op 8 juli pas de uitslag. Duurt best wel lang. Eerst morgen de cardioloog bellen vanwege zn beugel.
Bij het MRI centrum in Amsterdam is de wachttijd op een mri 11 dagen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Net het AMC gebeld, het is geen mri op 4 juni maar een afspraak bij de reumatoloogMri duurt 8 a 9 weken... Op 22 juni krijgt hij het holterkastje, kreeg ik net te horen. Gaat lekker. Nog langer in onzekerheid.
Ja, maar dit is via de cardioloog in het AMC en dat duurt dus tig.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij het MRI centrum in Amsterdam is de wachttijd op een mri 11 dagen.
https://www.mricentrum.nl/wachttijden
Die kan jou ook daarnaartoe doorverwijzen. Ik ben letterlijk nog vorige week in Rotterdam geweest. Terwijl ik via het ziekenhuis pas ergens in juni zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ja, maar dit is via de cardioloog in het AMC en dat duurt dus tig.
We zitten Inmiddels vol vragen, straks nog maar even bellen en zn dossier activeren. Kijken of we wat wijzer worden...
[ Bericht 15% gewijzigd door Mushanga71 op 21-05-2026 06:48:51 ]If they say
Die doen geen MRI hart. (En dit is een minderjarige, vraag mij af of ze dat doen)quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij het MRI centrum in Amsterdam is de wachttijd op een mri 11 dagen.
https://www.mricentrum.nl/wachttijden
Dit idd. We weten niets en dat is het meer.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:03 schreef Clubsoda het volgende:
Maar zo'n bericht geeft een hoop onrust natuurlijk, akelig is dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het daalt nu ook wel in. Dit heeft 1 op de 500 mensen. Bij Kawasaki is dat 1 op de 10.000. Das een stuk zeldzamer dus. En ook dat kwam uiteindelijk goed.
[ Bericht 12% gewijzigd door Mushanga71 op 21-05-2026 06:49:41 ]If they say
Fijn dat ze open staan voor dat contact. Maar: je zet nu wel een heleboel buiten de spoiler die je weg wilde halen. Ik denk onbewust, maar wilde het toch even meldenquote:
Tnx, ik houd het in gedachten, vooralsnog heb ik als het goed is best wat hulp om me heen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 12:42 schreef laziness het volgende:
Nijna wat fijn dat je een eigen plekje hebt. Ik hoop dat het rust brengt zodat je dan alles rustig kan gaan verwerken. En ik woon relatief dichtbij. Geef een gil als je hulp nodig hebt.
True, aangepast en thanxquote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Fijn dat ze open staan voor dat contact. Maar: je zet nu wel een heleboel buiten de spoiler die je weg wilde halen. Ik denk onbewust, maar wilde het toch even melden
Wat is ookalweer jouw vakgebied?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
Week of 8-9 is wat lang maar niet extreem, zonder spoed. Ik vind dat nog wel mee vallen, veel van mijn patiënten krijgen een MRI en daar zijn ze meestal eerder aan de beurt dan bij mij![]()
Ja ik kon zo snel niks vinden.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:29 schreef Hupje het volgende:
Volgens mij kun je door te googlen de meeste van die tarieven gewoon online vinden @:amaranta Dan kun je kijken of het kan kloppen. Staat ook bij of het voor een eigenaar is of niet.
Is je dochter toevallig de oudste?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja ik kon zo snel niks vinden.
Het is een koopwoning, zij woont daar met een vriendin. Die staat op het huurcontract. Mijn dochter niet. Maar mijn dochter staat wel op dat adres ingeschreven. Daarom raar dat zij hem heeft ontvangen en niet haar huisgenoot.
De eigenaar van de woning woont op een ander adres overigens.
Braag haar om een foto van het biljet. Dan weet je ook hoe het opgebouwd is en dan kun je, als het nodig is, beter bezwaar makenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:35 schreef amaranta het volgende:
@:Oh-oh of andere Maastrichternaren. Hoe hoog was jullie aanslag gemeente/water?
Mijn dochter had een aanslag van meer dan 800 euro.
Zij is enkel bewoner. Geen eigenaar of hoofdhuurder.
Vind het nogal een bedrag voor waterschapsbelasting.
Nee. Dat is ze ook al niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:14 schreef Hupje het volgende:
[..]
Is je dochter toevallig de oudste?
Ik vond deze tarieven:
https://bsgw.nl/nl/veel-g(...)tingtarieven-in-2026
Parkinson(isme) is geen feestje nee. Wel fijn denk ik, dat de DAT niets liet zien, maar daarmee zijn de klachten nog niet opgelost natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:32 schreef amaranta het volgende:
Interessant ClubSoda. Mijn vader heeft onlangs een dat-scan gehad bij vermoedens van Parkinsonisme. Kwam niks uit overigens.
Enge ziekte is dat trouwens, Parkinsonisme.
Dat had mijn vader ook. Echt geen pretje nee. Ik hoop voor je vader dat ie 't niet heeft/krijgt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:32 schreef amaranta het volgende:
Interessant ClubSoda. Mijn vader heeft onlangs een dat-scan gehad bij vermoedens van Parkinsonisme. Kwam niks uit overigens.
Enge ziekte is dat trouwens, Parkinsonisme.
ALTIJD DAT!quote:Op woensdag 20 mei 2026 12:15 schreef Kyara het volgende:
Sowieso ook, zij moeilijk met data en agenda´s en wij moeten maar gewoon alles laten vallen en op komen draven alsof mijn man voor zijn werk maar alles uit handen kan laten vallen. Ik hoef überhaupt de helft van de mensen niet bij die afspraak.
En ZEKER ouders met kinderen die bij zo'n instantie lopen, want je loopt er niet voor niets... Het zijn ouders die al veel vaker alles hebben moeten laten vallen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 12:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
ALTIJD DAT!![]()
![]()
Bij ons m.n. met (diverse) scholen en 1 zorgplek. Hoe moeilijk is het om te bedenken wat ouders naast het zijn van ouder óók een werkend leven en(/of) verplichtingen hebben?
Knuffelquote:Op woensdag 20 mei 2026 16:07 schreef Nijna het volgende:
@:Hupjespui gerust, wie weet lucht het op!
@:taxibabe, dat is alles of niet zeg maarloop ze! Lijkt me raar als je de enige begeleider zou zijn voor 2 klassen...
@:oh-oh klinkt beter dan hier. Al schijnt tussen de buien door de zon.
Gisteren internet aangevraagd op mijn nieuwe adres, dus ik kan in elk geval FOK!ken als ik over benhahaha. Prioriteiten he.
Wilde vloerbedekking bestellen, komen ze het alleen leggen als ik boven een bepaald bedrag uitkom, scheelt een tientje....
Ik ben zo ongelooflijk moe... ik hoop dat ik overeind blijf tot ik verhuisd ben, maar zo voelt het nu ff niet.
Jouw vader heeft ook een dat scan gehad of jouw vader heeft Parkinsonisme gehad?quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:50 schreef trui het volgende:
[..]
Dat had mijn vader ook. Echt geen pretje nee. Ik hoop voor je vader dat ie 't niet heeft/krijgt.
Nijna, succes met de (voorbereiding van de) verhuizing, fijn dat je een woning gevonden hebt!
Ik heb 't niet helemaal gevolgd, maar klinkt spannend, Mushanga. Sterkte ermee en hopelijk valt het mee.
Oh-oh, ben je al wat gewend daar?
Frustrerend.quote:Op woensdag 20 mei 2026 12:15 schreef Kyara het volgende:
Lijkt me sowieso vrij irritant om met een hele klas de avondvierdaagse te lopen eerlijk gezegd.
Zo fijn, er moet een afspraak ingepland worden met een praktijk en vanuit hun kant willen ze daar heel veel mensen bij aan laten sluiten. We wachten dus al 2 weken op een afspraak. Gister maar eens gemaild. Krijg ik een berichtje dat de afspraak is ingepland en we krijgen vanuit het secretariaat een uitnodiging via de post. Geef mij dan meteen ook even die datumSowieso ook, zij moeilijk met data en agenda´s en wij moeten maar gewoon alles laten vallen en op komen draven alsof mijn man voor zijn werk maar alles uit handen kan laten vallen. Ik hoef überhaupt de helft van de mensen niet bij die afspraak.
/rant
Nou…quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Parkinson(isme) is geen feestje nee. Wel fijn denk ik, dat de DAT niets liet zien, maar daarmee zijn de klachten nog niet opgelost natuurlijk.
Ik heb echt wel het tofste beroep wat ik kan bedenken
Moet wel blijven smeren voor de zonquote:
Ja weet ik welquote:
quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:00 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind verhuizen leuk! Maar daarin blijk ik altijd wel ongeveer de enige…
Over avondvierdaagse gesproken:Dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die avondvierdaagse kan ik wel vergeten iig.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou…
Dat is het hele probleem. De klachten zijn immer aanwezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Oh nee, wat balen! Het houdt ook maar niet op he. Zo zuur.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:42 schreef Troel het volgende:
Net bij de orthopedisch chirurg geweest. We dachten dat er een spuit in zou gaan omdat er een slijmbeursontsteking zit.
30 juni CT scan en dan mogelijk operatie omdat het probleem dus niet die ontsteking is
quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:48 schreef Troel het volgende:
[..]Ja. Hij is echt heel eenzaam ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik droom meer van grote spinnen en dan mep ik vriend want dan zat er een spin op hemquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:05 schreef BE het volgende:
Ach Amaranta... wat een verdrietige situatie.
En Troel![]()
Ken je dat, midden in een droom wakker worden en dan met een heel onbevredigd gevoel blijven zitten omdat manlief pleite was (hij had me middenin Maastricht laten staan bij een benzinepomp omdat die niet goed genoeg was voor zijn auto) en ik hem bijna weer gevonden had en op het punt stond hem eens de wind van voren te geven!
![]()
Het hielp niet mee dat ik gisteren nog voor werk de deur uit moest en dus pas om 2u mijn bed in stapte. Hij maakte me 1 uur eerder wakker dan ik bedacht had.![]()
De tijden dat ik prima door kon op 5u slaap zijn wel geweest.
Althans... het is hier al weken gierend druk, dus bijslapen zit er gewoon niet in en dat stapelt nu een beetje op.Ik klaag niet hoor, ik hou van mijn werk en ben retetrots dat het zo goed gaat, maar even ademhalen zou wel lekker zijn.
![]()
Ik doe dat dan gewoon alsnog als we allebei wakker zijn. Ook in mijn dromen hoor je me fatsoenlijk te behandelenquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:05 schreef BE het volgende:
Ken je dat, midden in een droom wakker worden en dan met een heel onbevredigd gevoel blijven zitten omdat manlief pleite was (hij had me middenin Maastricht laten staan bij een benzinepomp omdat die niet goed genoeg was voor zijn auto) en ik hem bijna weer gevonden had en op het punt stond hem eens de wind van voren te geven!
![]()
quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik droom meer van grote spinnen en dan mep ik vriend want dan zat er een spin op hem
Ik denk dat vrij weinig mensen een probleem hebben als er even een paar weken niemand komt te overlijden (wellicht kunnen we een uitzondering regelen voor euthanasie, dat is wel zo vriendelijk).
Nouja, we wisten dat het schouderblad door midden was en dat er een scheur in het labrum zat. De hoop was dat operatie niet nodig zou zijn. Mogelijk is het dus wel nodig.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:10 schreef exode het volgende:
Wat verdrietig Amaranta, enorm lastig.
Pfff Troel het blijft maar gaan zo zeg. Denken ze toch meer schade?
En Tink, hoe komt dit zo ineens? Of werd je er al op onderzocht?
Ergens issie dus wel volwassen en geen rotpuberquote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Alleen wil zoon niet dat ik in mn uppie in een Uber stap, hij heeft er nogal wat slechte dingen over gelezen. Mijn bodyguard
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ergens issie dus wel volwassen en geen rotpuber
Haha het kan ook zo omslaan he?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Echt hoor, maar dat ligt er maar net aan welke pet hij op heeft. De puberpet is gewoon kut
Aaarghquote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:59 schreef amaranta het volgende:
Mijn puber is voor de verandering weer zijn id verloren. De vorige keer lag hij in de sportschool. Maar nu is hij hem verloren in het winkelcentrum.
Zelf boeit het hem niet zo volgens mij.. maar moest vandaag met school naar Den Haag, en heeft nu dus zijn paspoort mee.
Vies herkenbaar dit.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze had altijd alles zelf gerooid en extreem afhankelijk zijn van anderen vond ze vreselijk.
Ugh, heeft hij even geluk dat er nog een paspoort was! Die van mij zou gewoon pech hebben!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:59 schreef amaranta het volgende:
Mijn puber is voor de verandering weer zijn id verloren. De vorige keer lag hij in de sportschool. Maar nu is hij hem verloren in het winkelcentrum.
Zelf boeit het hem niet zo volgens mij.. maar moest vandaag met school naar Den Haag, en heeft nu dus zijn paspoort mee.
dat laatste inderdaad.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jouw vader heeft ook een dat scan gehad of jouw vader heeft Parkinsonisme gehad?
Edit sorry, ik dacht dat je iemand anders was. Ik begrijp nu dat jouw vader natuurlijk parkinsonisme heeft gehad en daar ook aan is te komen overlijden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |