abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220781984
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:46 schreef laziness het volgende:
Knap hilliebillie! Dat is ook echt één van mijn zwakke punten, voor grote onbekende groepen spreken.
Dit ^^ :Y.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220782056
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:46 schreef laziness het volgende:
Knap hilliebillie! Dat is ook echt één van mijn zwakke punten, voor grote onbekende groepen spreken.

Mijn kind heeft zo’n mazzel dat zijn vader in de buurt van school naar kantoor gaat. Op dit soort dagen krijgt hij een lift en hoeft hij niet 75 minuten in de regen te fietsen.

Hier trouwens geen onweer gehad en nu zon.
En dit vind ik ook knap, op dagelijkse basis. Petje af hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220782286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat inderdaad! Flinke fietstocht elke dag!
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:40:11 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220782707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Je ouders moesten zo nodig naar de rust en natuur verhuizen en nu mag jij elke dag 46km door dat frigging groen fietsen om op school te komen.

Nee zonder gekheid. Vorige week kwam hij een oud klasgenootje tegen van de school waar hij de eerste 5 weken dit jaar zat (12km afstand). De hele klas vapet en de docenten vinden het allemaal een vreselijke klas om les te geven omdat er een heel deel alleen maar stront vervelend is. Die contouren waren toen al zichtbaar en hij kreeg alleen maar weer bevestiging dat het de fietstocht waard is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220782820
Yay, goed gedaan Hillie!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:06:41 #81
344469 Amsel
zonder t
pi_220783394
Hier ook schoolreisje vandaag. Tien minuten schuilen voor de hagel, maar verder was het gelukkig goed te doen :)

Ook fijn de gelegenheid gehad om met wat andere moeders te praten. Zij blijken bij de leerkrachten van dit jaar tegen precies dezelfde dingen aan te lopen als ik. Toch de bevestiging dat ik niet gek ben ;)
pi_220783453
Juul is weer thuis en had een erg leuke dag :)

Dat is dan toch wel fijn he Amsel, ik had eerder al voorzichtig wat dingen bij andere ouders gepolst. Die gaven ook allemaal aan dat hun kinderen minder blij thuiskomen en het een pittig jaar vinden. 1 moeder vertelde ook dat ze de communicatie van de juffen ondermaats vindt.
Dat is toch wel fijn omdat je je op een gegeven moment zo'n zeikerd voelt.
Maar goed, we zien het ook aan de cijfers van Juul, die zijn niet zo best. Volgend jaar beter ga ik vanuit.

Ik ben vanochtend weer naar kantoor geweest voor een koffie, nu met mijn manager. Dat ging goed en was prettig.
Blij mee, stapje voor stapje gaat het steeds beter. *O*

En mijn moeder belde net dat ze het appartement definitief heeft. Alles is goedgekeurd.
pi_220783481
Oh en we krijgen een nieuwe wasmachine, nou ja krijgen, ik moet een beetje bijbetalen. Iets met afschrijving en bla bla bla. Maar eindelijk gaat het definitief opgelost worden.

Aanrechtblad is ook al ingemeten en gaat over een paar weken vervangen worden.
Zo komt alles op zijn pootjes terecht.
pi_220784564
Wat fijn exode, dat je moeder definitief het appartement heeft! Zeker omdat ze toch een beetje bang gemaakt was met eerst verkopen van het huis en zo.

En ook heel fijn dat er een nieuwe wasmachine komt en dan ook eindelijk het nieuwe aanrechtblad!

Ook top dat je gesprek met je manager zo prettig ging, mooie stapjes de goede kant in!

Waar het vanmorgen hier nog vrij rustig was met het weer, barste het rond lunchtijd even los. Niks heel spannends dacht ik. Gewoon even flinke hagel met onweer.
Maar nu las ik net dat hier in het dorp flinke schade is door wind (pannen van het dak afgewaaid en bomen met wortel en al uit de grond).
pi_220785757
Dat zijn goede berichten @exode

T had vandaag de 2e musical uitvoering. Was erg leuk, vandaag zelfs beter dan gisteren. En nu zijn ze met een hele grote groep (minstens 25) eten bij de Mac..
Gelukkig morgen (en vrijdag) geen school. Ze was gister al moe toen ze (laat) thuis kwam (en veeeeeel te laat ging slapen). Ik verwacht niet dat ze vanavond vroeg is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_220798269
Wie is er nog meer aan het werk vandaag?
Ik zei de gek ;)

Echt niemand is hier online of aanwezig, een echo klinkt er in Teams en mail. Ik heb zelf genoeg te doen overigens.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:23:44 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220798541
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:00 schreef exode het volgende:
Ik zei de gek ;)

Echt niemand is hier online of aanwezig, een echo klinkt er in Teams en mail. Ik heb zelf genoeg te doen overigens.
Ik zou aan het werk zijn geweest, maar zit in plaats daarvan nu bij de tandarts. Ik had liever gewerkt :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220799155
quote:
Ik zei de gek ;)

:W Hier ook erg rustig, denk dat meer dan de helft van het bedrijf vrij heeft genomen. Maakt het voor mij ook een rustiger dagje dus ik vind het wel prima ;)

Wat fijn dat je moeder het appartement toegewezen heeft gekregen, weer een zorg minder! En ook nog een jompel voor de nieuwe wasmachine en dat het goed voelde om weer op kantoor te zijn *O*

Succes bij de tandarts Livelink!

Ik heb maandag een gesprek gehad met de HR manager en we hebben samen besloten dat ik vanaf deze week voor 1 dag sta ziek gemeld. Kreeg meteen een vragenlijst doorgestuurd van Arboned, die zitten er bovenop dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik word ingepland bij een bedrijfsarts...
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:18:47 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220799400
Normaal gesproken bij ongeveer 5-6 weken ziek, tenzij er eerder reden is om langdurigheid aan te nemen... Succes!

Ik zit nu in de digitale wachtkamer van de bedrijfsarts. Op mijn vrije dag.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220799461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:18 schreef Tink89 het volgende:
Normaal gesproken bij ongeveer 5-6 weken ziek, tenzij er eerder reden is om langdurigheid aan te nemen... Succes!

Ik zit nu in de digitale wachtkamer van de bedrijfsarts. Op mijn vrije dag.
Klopt, ik ging ook uit van die 6 weken, maar het feit dat ik op de 2e dag van mijn ziekmelding al een smsje kreeg met het verzoek de vragenlijst in te vullen vond ik wel typisch. Ik ben wel eens langer ziek geweest met griep, maar nooit zo'n lijst in hoeven vullen. Dus ik ga ervan uit dat het nu eerder in gang gezet wordt omdat Arboned direct is ingeseind inderdaad. En al snap ik dat helemaal vanuit juridisch oogpunt, ik vind het ergens ook wel confronterend ofzo.

Succes met de bedrijfsarts, hopelijk is het een fijn en goed gesprek!
pi_220799880
quote:
Ik zei de gek ;)

Ik ook.. wel vanuit huis. Ben een van de weinige
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_220800066
quote:
Ik zei de gek ;)

:W

Ik heb op vrijdag tegenwoordig 2 directe collega's, dat voelt in ieder geval gezelliger dan helemaal alleen. Werkse!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220800191
B is met wat vrienden oa naar het Kruidvat om snoep te halen voor kamp volgende week, verloofde is 2 tussendeuren een laatste keer aan het schuren en daarna aflakken en ik ga zo met Juul uit lunchen. Die weet niet wat ze moet doen vandaag.

Ik vind mijn werk ook al bijna gezegend, officieel nog een uurtje maar ik heb net een mail beantwoord die mij al mijn wilskracht kostte om niet geirriteerd te reageren.
Normaal zou ik die mail allang hebben beantwoord (hij kwam woensdag binnen) en een antwoord hebben gegeven vanuit mijn onderbuik. Nu heb ik het laten sudderen en een overdreven vriendelijke en volledig onderbouwd antwoord gestuurd. Met je moeilijke Engelse woorden (mail vanuit London baby).

Oh en vanmiddag ga ik een vakantie zoeken, want de pup die eventueel in de eerste week van de zomervakantie zou komen komt niet. Nou ja, het kan dus wel, maar er zijn alleen reutjes geboren. En dat hebben we de afgelopen dagen echt wel weer serieus overwogen maar het wordt toch een nee vanuit ons.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220800239
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:23 schreef Schanu het volgende:

[..]
Klopt, ik ging ook uit van die 6 weken, maar het feit dat ik op de 2e dag van mijn ziekmelding al een smsje kreeg met het verzoek de vragenlijst in te vullen vond ik wel typisch. Ik ben wel eens langer ziek geweest met griep, maar nooit zo'n lijst in hoeven vullen. Dus ik ga ervan uit dat het nu eerder in gang gezet wordt omdat Arboned direct is ingeseind inderdaad. En al snap ik dat helemaal vanuit juridisch oogpunt, ik vind het ergens ook wel confronterend ofzo.

Succes met de bedrijfsarts, hopelijk is het een fijn en goed gesprek!
Dat is een standaard instelling. Iedereen die ziek is gemeld, krijgt na 24-48 uur een sms of mail (vaak midden in de nacht :') ) met wat vragen. Dit is volgens onze arbo-organisatie alleen om een inschatting te kunnen maken hoe lang iemand denkt ziek te zijn. Wellicht is dit bij jullie pas sinds kort zo ingesteld? Een echt gesprek volgt een stuk later pas. Ze geven naar aanleiding van de vragenlijst een terugkoppeling of ze het wenselijk achten om contact te hebben en wanneer (als in 'over een x aantal weken', geen specifieke datum).

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 15-05-2026 11:48:10 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220800276
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is een standaard instelling. Iedereen die ziek is gemeld, krijgt na 24-48 uur een sms of mail (vaak midden in de nacht :') ) met wat vragen. Dit is volgens onze arbo-organisatie alleen om een inschatting te kunnen maken hoe lang iemand denkt ziek te zijn. Wellicht is dit bij jullie pas sinds kort zo ingesteld? Een echt gesprek volgt een stuk later pas. Ze geven naar aanleiding van de vragenlijst een terugkoppeling of ze het wenselijk achten om contact te hebben en wanneer (als in 'over een x aantal weken, geen specifieke datum).
Bedankt voor de toelichting, dat klinkt best logisch inderdaad. 6 Jaar terug raakte ik in een burn-out en mijn toenmalige werkgever zat ook bij Arboned. Als ze dat terug zien in het dossier zal ik misschien alsnog eerder worden ingepland :')

Exode, dat klinkt als een hele gezonde afweging m.b.t. de pup. Enerzijds jammer dat het opschuift, maar een pup is hard werken en een goede timing dus heel belangrijk. Hopelijk lukt het om wat meer op te laden tijdens de vakantie, en de vooruitzicht van vakantie zal allicht al minder stress opleveren dan het vooruitzicht van een pup ;)
Veel plezier met lunchen en geniet van je weekend!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:46:13 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220800278
Bij ons geen vragenlijsten maar gewoon na twee weken een brief met ingeplande afspraak.

Nu nemen ze in de productie ook wel een loopje er mee dus ze zitten er bovenop. We hebben ook een eigen bedrijfsarts op locatie, het is nodig :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220800295
Toen ik in november een keer ziek was met griepklachten (of gewoon een goede verkoudheid) moest ik ook de vragenlijst invullen en werd nog op het matje geroepen door mijn leidinggevende/HR. Ik bleek wel 3x ziek geweest in 12 maanden tijd!!! :o. Terugkijkend waren dat dec. 24, jan. 25 en nov. 25. Elke keer een paar dagen, want winter, verkoudheid, holteontsteking, etc. Maar inderdaad, heel zorgwekkende ontwikkeling :'). Op zich snap ik wel dat er op één of andere manier een signaal moet uitgaan, maar dit vond ik toch wel overdreven. Ik vond het reuze knap dat ik tussen jan en nov helemaal niet ziek geweest was, maar blijkbaar telt dat niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220800304
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:46 schreef laziness het volgende:
Bij ons geen vragenlijsten maar gewoon na twee weken een brief met ingeplande afspraak.

Nu nemen ze in de productie ook wel een loopje er mee dus ze zitten er bovenop. We hebben ook een eigen bedrijfsarts op locatie, het is nodig :')
Dit snap ik helemaal! Wij hebben veel personeel in de productie en het verzuim is daar heel erg hoog. Vaak korte ziekmeldingen, maar wel frequent. Alleen maar goed om daar bovenop te zitten.
pi_220800316
Ik heb nog geen vragenlijst gezien en ik ben toch echt al sinds eind augustus ziek. Wel binnen 2 weken een telefonische afspraak met de arbo en daarna elke 6 weken een afspraak bij de bedrijfsarts. Dat gaat hartstikke goed gelukkig. Het laat veel bij mij en pusht niet.

De stip op de horizon is gezet in september voor mij, daar voel ik me goed bij.

Over 2 weken ga ik voor het eerst een paar uur werken op kantoor, op een woensdag als er bijna niemand is. Ja mijn manager, verder niemand van het team normaal gesproken. Rustige opbouw op deze manier.
pi_220800345
Hier is dat sinds de overstap naar de nieuwe arbodienst ook. Daarvoor werd alles veel meer intern opgepakt en later doorgeschakeld. Net wat voor contract je hebt (denk dat beide manieren zn voor- en nadelen hebben).

Ik ben ook aan het werk. Maar hier is het volle bak :P (maar als het goed is wel weekend t/m dinsdag vrij, tenzij we zieken hebben, dan ben ik denk ik wel de Sjaak ;))

Man heeft vanmorgen een camera opgehangen bij de kippen.
Vorige week al een dode kip (open onder de vleugel) en gisterenmiddag zag man weer een dode kip liggen (kop er af gebeten). Hij dacht dat hij alle mazen in het hek waar iets door binnen kon gedicht had. Maar toen we gisteravond laat tv aan het kijken waren hoorden we de kippen gewoon schreeuwen.

We hebben niet kunnen betrappen wat voor dier het was (we vermoeden een steenmarter, anders evt een vos). Maar wel de kip gered alleen wat bloed bij de staart en mist wat veren. Dus nu even een deur voor het nachthok maken voor de komende tijd. En daarna iets beters maken.

En bekijken of we vanavond iets kunnen betrappen. Dat we weten wat het is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')