abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220800349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik in november een keer ziek was met griepklachten (of gewoon een goede verkoudheid) moest ik ook de vragenlijst invullen en werd nog op het matje geroepen door mijn leidinggevende/HR. Ik bleek wel 3x ziek geweest in 12 maanden tijd!!! :o. Terugkijkend waren dat dec. 24, jan. 25 en nov. 25. Elke keer een paar dagen, want winter, verkoudheid, holteontsteking, etc. Maar inderdaad, heel zorgwekkende ontwikkeling :'). Op zich snap ik wel dat er op één of andere manier een signaal moet uitgaan, maar dit vond ik toch wel overdreven. Ik vond het reuze knap dat ik tussen jan en nov helemaal niet ziek geweest was, maar blijkbaar telt dat niet.
Ik heb een blauwe maandag op een afdeling Verzuim bijgesprongen en daar was inderdaad ook de regel dat er een verzuimgesprek kwam bij 3 ziekmeldingen per jaar. Omdat een 'echte griep' zich maximaal eens in de zoveel jaren voor zou kunnen doen (uitzonderingen daargelaten) en 3 keer griep in 1 jaar dus kan wijzen op een te lage drempel om ziek te melden.

Maar zoals jij aangeeft, van een flinke verkoudheid met bijvoorbeeld holteonstekingen kan je ook zo ziek zijn dat je niet kan werken. En het is dan ook nog eens bepalend wat voor soort werk je doet. Voor zwaar fysiek werk val je eerder uit, maar met een voorhoofdsholteontsteking de hele dag naar een pc scherm moeten staren is ook niet haalbaar.

Linksom of rechtsom is het feit dat je 'op het matje geroepen wordt' eigenlijk gewoon schandalig. Een verzuimgesprek zou de insteek moeten hebben om te kijken of er een achterliggende reden is van je verzuimmeldingen en of daar wat aan gedaan kan worden. Een medewerker het gevoel geven op het matje te worden geroepen, klinkt als een verwijt dat je je 3 keer ziek hebt gemeld terwijl dit helemaal niet betekent dat je je ten onrechte hebt ziek gemeld. Het kan gewoon voorkomen dat je 3 keer per jaar ziek bent. Ik heb die pech ook wel eens gehad, 2 keer ziek geweest en toen ging ik onderuit op straat en had ik een hersenschudding, dat werd ziekmelding 3. Vervolgens 1,5 jaar niet ziek geweest en nu dus binnen 1 maand 2 ziekmeldingen. Soms loopt het gewoon zo zonder dat je het zelf wil, jammer dat een werkgever daar dan zo wantrouwend in kan staan.

Hillie, wat erg van de kippen :{ Hopelijk vinden jullie snel welk dier ze aanvalt en gebeurt het niet weer!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:58:57 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220800373
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Schanu het volgende:

[..]
Dit snap ik helemaal! Wij hebben veel personeel in de productie en het verzuim is daar heel erg hoog. Vaak korte ziekmeldingen, maar wel frequent. Alleen maar goed om daar bovenop te zitten.
Wij hebben ook veel langdurig verzuim en mensen die alle afspraken negeren en een loonsanctie/stop krijgen. En dan heb je de pappenheimers die zich na vier weken beter weer ziek melden. Het eerste jaar is namelijk 100% doorbetaald.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220800390
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:58 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben ook veel langdurig verzuim en mensen die alle afspraken negeren en een loonsanctie/stop krijgen. En dan heb je de pappenheimers die zich na vier weken beter weer ziek melden. Het eerste jaar is namelijk 100% doorbetaald.
Dat laatste is zo nasty als dat opzettelijk wordt gedaan en je dat niet kan bewijzen. Ook omdat de 2 jaar loondoorbetalingverplichting daarmee weer opnieuw aanvangt.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:05:47 #104
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_220800421
Mijn man ook niet. En die is toch drie keer vrij lang ziek geweest binnen een jaar. De laatste keer een week of 8.

Maar niets gehoord van de arbo. Zal wel een foutje geweest zijn. Maar hij werkt al zijn uren weer. Wel alle keren ging het om (ongeveer) hetzelfde.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:14:05 #105
244125 laziness
pi_220800468
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:05 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mijn man ook niet. En die is toch drie keer vrij lang ziek geweest binnen een jaar. De laatste keer een week of 8.

Maar niets gehoord van de arbo. Zal wel een foutje geweest zijn. Maar hij werkt al zijn uren weer. Wel alle keren ging het om (ongeveer) hetzelfde.
Je leidinggevende moet je wel ziek melden in een systeem uberhaupt. Dat gaat nog wel eens fout :P
pi_220800491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:56 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik heb een blauwe maandag op een afdeling Verzuim bijgesprongen en daar was inderdaad ook de regel dat er een verzuimgesprek kwam bij 3 ziekmeldingen per jaar. Omdat een 'echte griep' zich maximaal eens in de zoveel jaren voor zou kunnen doen (uitzonderingen daargelaten) en 3 keer griep in 1 jaar dus kan wijzen op een te lage drempel om ziek te melden.

Maar zoals jij aangeeft, van een flinke verkoudheid met bijvoorbeeld holteonstekingen kan je ook zo ziek zijn dat je niet kan werken. En het is dan ook nog eens bepalend wat voor soort werk je doet. Voor zwaar fysiek werk val je eerder uit, maar met een voorhoofdsholteontsteking de hele dag naar een pc scherm moeten staren is ook niet haalbaar.

Linksom of rechtsom is het feit dat je 'op het matje geroepen wordt' eigenlijk gewoon schandalig. Een verzuimgesprek zou de insteek moeten hebben om te kijken of er een achterliggende reden is van je verzuimmeldingen en of daar wat aan gedaan kan worden. Een medewerker het gevoel geven op het matje te worden geroepen, klinkt als een verwijt dat je je 3 keer ziek hebt gemeld terwijl dit helemaal niet betekent dat je je ten onrechte hebt ziek gemeld. Het kan gewoon voorkomen dat je 3 keer per jaar ziek bent. Ik heb die pech ook wel eens gehad, 2 keer ziek geweest en toen ging ik onderuit op straat en had ik een hersenschudding, dat werd ziekmelding 3. Vervolgens 1,5 jaar niet ziek geweest en nu dus binnen 1 maand 2 ziekmeldingen. Soms loopt het gewoon zo zonder dat je het zelf wil, jammer dat een werkgever daar dan zo wantrouwend in kan staan.

Hillie, wat erg van de kippen :{ Hopelijk vinden jullie snel welk dier ze aanvalt en gebeurt het niet weer!
Het voelde voor mij als 'op het matje roepen' maar volgens HR is vaker kortdurend ziekmelden geregeld een opmaat voor langdurig uitval. Dus dat wilden ze graag uitsluiten.

Met kinderen wordt je ook gewoon sneller aangestoken met van alles. Tel daarbij (zeker in de eerste jaren) het slaapgebrek bij op en je snapt dat de weerstand niet optimaal is :+. Eerlijk gezegd meld ik me tegenwoordig idd eerder ziek dan pakweg 10 jaar geleden. Als ik aanmodder met verkoudheid plus een gezin draaiende houden, weet ik inmiddels vrij zeker dat ik er pakweg 1-2 weken later helemaal uitlig met een virus dat me nóg harder raakt. Nee bedankt. Dan liever de rust nemen om uit te zieken ipv halfbakken verder werken. Dat is op langere termijn toch echt beter voor alle partijen.

We kregen ook een keer een soort rare oproep om goed na te denken voor je je ziekmeldt. En of je niet alsnog thuis kan werken bijvoorbeeld. Nou snap ik de achterliggende gedachte wel hoor, maar dit klonk toch voor de medewerkers vooral als: werk liever toch door als je je ziek voelt... :X Maar als ik dan van lazi lees hoe het soms ook gaat, tja.. Ik heb niet het idee dat het bij ons zo gaat, maar dan snap ik wel dat je er bovenop zit.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:25:58 #107
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_220800565
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:14 schreef laziness het volgende:

[..]
Je leidinggevende moet je wel ziek melden in een systeem uberhaupt. Dat gaat nog wel eens fout :P
Dat is op zich wel goed gegaan. Want het uwv wist hem wel te vinden. Hij zit in een regeling als ie weer arbeidsongeschikt raakt, terug valt in de wia.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:27:08 #108
244125 laziness
pi_220800573
@Phaidra Nou maar ondanks dat doen wij niet zo hoor. De arbo wordt snel automatisch ingeschakeld maar voor de rest is het op de meeste afdelingen geen enkel probleem dat je vaker ziek bent, geen oproep om er over na te denken en we roepen op vooral weg te blijven bij ziekte ipv iedereen aan te steken maar een farmaceut weet hoe de griep rond gaat :+ We delen wel de griepprik uit in de hoop het te beperken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:40:32 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220800670
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:23 schreef Schanu het volgende:

[..]
Klopt, ik ging ook uit van die 6 weken, maar het feit dat ik op de 2e dag van mijn ziekmelding al een smsje kreeg met het verzoek de vragenlijst in te vullen vond ik wel typisch. Ik ben wel eens langer ziek geweest met griep, maar nooit zo'n lijst in hoeven vullen. Dus ik ga ervan uit dat het nu eerder in gang gezet wordt omdat Arboned direct is ingeseind inderdaad. En al snap ik dat helemaal vanuit juridisch oogpunt, ik vind het ergens ook wel confronterend ofzo.

Succes met de bedrijfsarts, hopelijk is het een fijn en goed gesprek!
Nee hoor, niet per se. Kan ook gewoon een screening zijn of jij zelf verwacht dat het langdurig wordt ofzo. Bij ons is dat iig redelijk standaard. Alleen als de leidinggevende aangeeft dat die screening niet nodig is, schrappen we 'm.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:05 schreef -Bubseltje- het volgende:

Da's heel gek, want na 6 weken moet er een probleemanalyse gemaakt worden en vervolgens een plan van aanpak door je werkgever. Da's de wet...

Ik had een prima gesprek. Voorlopig langzaam door met opbouwen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220800724
quote:
Toen ik in november een keer ziek was met griepklachten (of gewoon een goede verkoudheid) moest ik ook de vragenlijst invullen en werd nog op het matje geroepen door mijn leidinggevende/HR. Ik bleek wel 3x ziek geweest in 12 maanden tijd!!! :o. Terugkijkend waren dat dec. 24, jan. 25 en nov. 25. Elke keer een paar dagen, want winter, verkoudheid, holteontsteking, etc. Maar inderdaad, heel zorgwekkende ontwikkeling :'). Op zich snap ik wel dat er op één of andere manier een signaal moet uitgaan, maar dit vond ik toch wel overdreven. Ik vond het reuze knap dat ik tussen jan en nov helemaal niet ziek geweest was, maar blijkbaar telt dat niet.
Echt op het matje of gewoon een signalerend verzuimgesprek?
Toen ik nog leiding gaf werd ik ook geacht met iedereen die 3x in 12 maanden ziek was in gesprek te gaan. Is heel handig om te bespreken of er iets is wat met werk te maken heeft, of er iets aan de kant van de werkgever gedaan kan worden om dat te verbeteren.

Aan de andere kant ook wel prettig om de mensen even aandacht te geven die bijvoorbeeld makkelijk ziek zijn na leuke priveactiviteiten, die het zo nauw niet nemen met ziek melden om een kater oid.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220800750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:40 schreef Tink89 het volgende:
Da's heel gek, want na 6 weken moet er een probleemanalyse gemaakt worden en vervolgens een plan van aanpak door je werkgever. Da's de wet...
Als je met 5 weken verwacht dat het met een paar weken wel voorbij is, wordt dat in mijn ervaring wel vaker achterwege gelaten. Dan ben je zo'n beetje weer aan het werk voor het verslag klaar is, beetje zonde van de tijd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220800846
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Echt op het matje of gewoon een signalerend verzuimgesprek?
Toen ik nog leiding gaf werd ik ook geacht met iedereen die 3x in 12 maanden ziek was in gesprek te gaan. Is heel handig om te bespreken of er iets is wat met werk te maken heeft, of er iets aan de kant van de werkgever gedaan kan worden om dat te verbeteren.

Aan de andere kant ook wel prettig om de mensen even aandacht te geven die bijvoorbeeld makkelijk ziek zijn na leuke priveactiviteiten, die het zo nauw niet nemen met ziek melden om een kater oid.
Natuurlijk was het wel dat laatste. Maar ik was vooral zo verbijsterd omdat ik voor mijn gevoel juist heel lang niet ziek was geweest. Tussen januari en november geen verzuim maar dan toch ineens op gesprek. Maar toen bleek het dus idd nét binnen 12 maanden te zijn. De eerste twee was een gevalletje van net weer te snel aan het werk gaan en dan komt een volgend virus ook weer hard binnen.

Mijn leidinggevende wil alles ook altijd helemaal volgens het boekje doen. Ze wilde ook heel uitgebreid terugkoppeling gaan geven aan HR inclusief redenen. Daar heb ik een stokje voor gestoken. HR en eigenlijk ook leidinggevenden mogen helemaal niet vragen waarom je precies ziek bent. Tegen LG ben ik heel open, maar dat hoeft niet allemaal letterlijk naar HR. Ze heeft teruggekoppeld dat we het besproken hebben en dat er geen reden tot zorg is (hoop ik).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220801819
Werkgever hier :W en ik meld echt niet elke verkoudheid bij de arbodienst. Meeste medewerkers zijn dan soms één of enkele dagen uit de roulatie en dan zijn ze er weer. Doe ik echt niet moeilijk over. Alleen als ik een ziekmelding niet vertrouw geef ik dat door aan de arbodienst.
En je hoeft je werkgever niet op de hoogte te stellen wat je mankeert, die mag er ook niet naar vragen. Bij ons wordt het door de (meeste) medewerkers wél altijd verteld. Das ook wel heel fijn, dan kan ik daar ook op anticiperen en aan de hand daarvan een melding maken, of niet. Das dan een afweging op dat moment.
Maar helaas zit er ook wel eens iemand tussen die het allemaal niet zo nauw neemt en daar zit ik dan wel bovenop.

Gister 4 uur met kleinzoon en beeb de hort op geweest. Was heerlijk O+ Zoon helemaal blij en heeft heerlijk met zn neefje gespeeld. Dochter was op, die heeft even een paar uur kunnen bijtanken.
Was ik daarna wel gesloopt maar dat boeit me niet, heb kunnen bijslapen :D

En dat @Phaidra Dochter is sinds beeb geboren is, heel vaak ziek door alles wat kleinzoon aan virussen meesleept. Dan de gebroken nachten erbij en das funest voor je eigen weerstand.
Een beetje medemenselijkheid door je leidinggevende zou niet zo gek zijn ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220802033
Ik ben zo intens vaak ziekgemeld geweest sinds ik kinderen heb. :') Griep, borstonsteking, heftige verkoudheid waarvan ik bang ben dat het anders griep wordt, etc. Plus, waar ik voorheen bij zo'n heftige verkoudheid wel door werkte en dan in de avond/het weekend kon uitzieken moet ik nu juist mijn krachten sparen voor de dagen thuis, dus ben veel eerder geneigd me ziek te melden dan vroeger.

Gelukkig wel een werkgever die weet dat ik het echt niet voor de lol doe en alleen als ik daadwerkelijk niet fit ben (of de opdracht tot ziekmelden heb gekregen van de (huis)arts :+ ). Heb toen met de langere ziekmelding ivm borstontsteking wel telefonisch contact gehad volgens mij, maar toen was ik alweer uren aan het opbouwen dus was een vervolg niet nodig.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:08:27 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220802060
Mijn enige ervaring met arbodienst/bedrijfsarts was toen ik eerder in de ziektewet ging ivm tweelingzwangerschap (toen was er nog geen uitgebreider verlof bij tweelingzwangerschappen). Moest ik hoogzwanger en 4 dagen voordat mijn verlof inging me daar melden bij zo'n figuur die niet eens de moeite had genomen om überhaupt een dossier te lezen en dus verrast was dat ik zwanger was. :|W twee dagen later was ik bevallen :')

Hillie, wat naar van de kippen. Hopelijk zijn de kippen nu beter beschermd.
pi_220802166
Net gaan lunchen met zijn 4en, verloofde wisselde haar kluskleren in voor een normaal setje en B ging onder lichte dwang toch ook maar mee. Zijn haren alle kanten op, een vieze joggingbroek en een ongeinteresseerde blik in zijn ogen.
Ze vroegen ook 'zo vriend, net uit bed?' _O-

Maar eenmaal daar vond B het hartstikke gezellig. Ik ga er vaker met Juul lunchen, heerlijk informeel en met genoeg spelletjes en duckies. Mens erger je niet gespeeld en ingemaakt door Juul. B taaide wel eerder af want hij had afgesproken.

Hij heeft vanochtend echt een shitload een snoep gehaald voor kamp....Ik vind het wel mooi dat ie het allemaal zelf regelt en doet. Gaat van afspraak naar afspraak op vrije dagen. Dat hadden we een jaar geleden echt niet verwacht.
pi_220802193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:55 schreef hilliebillie het volgende:
Man heeft vanmorgen een camera opgehangen bij de kippen.
Vorige week al een dode kip (open onder de vleugel) en gisterenmiddag zag man weer een dode kip liggen (kop er af gebeten). Hij dacht dat hij alle mazen in het hek waar iets door binnen kon gedicht had. Maar toen we gisteravond laat tv aan het kijken waren hoorden we de kippen gewoon schreeuwen.

We hebben niet kunnen betrappen wat voor dier het was (we vermoeden een steenmarter, anders evt een vos). Maar wel de kip gered alleen wat bloed bij de staart en mist wat veren. Dus nu even een deur voor het nachthok maken voor de komende tijd. En daarna iets beters maken.

En bekijken of we vanavond iets kunnen betrappen. Dat we weten wat het is
Je kippen :'(. Hopelijk kunnen jullie hiermee idd meer leed voorkomen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:14:37 #118
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220802460
Gossie, dat is echt het nadeel van kippen jhe.
Wij hadden vroeger voortdurend marters erbij helaas.
Maar ik verheug me hier toch wel op kipjes hoor.
Alleen schiet de klusjes man niet zo op met zijn offerte.
We hadden net ons eerste onweer hier.
Veel te kort maar drie drie donders rolden hier wel echt fenomenaal tussen de bergen door O+
Ik hou er zo van!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220802487
quote:
Zulke mailtje krijg ik ook. Ik word er nogal kriebelig van.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:06:14 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220802890
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:00 schreef exode het volgende:
Wie is er nog meer aan het werk vandaag?
Ik zei de gek ;)

Echt niemand is hier online of aanwezig, een echo klinkt er in Teams en mail. Ik heb zelf genoeg te doen overigens.
Check... aan het werk... al weer zo'n 3 weken non-stop. :o Het is ineens weer zo bizar druk. Al mijn freelancers zijn ook aan de slag. Maar als het een beetje meezit hoef ik vanavond niks te doen, morgen uitvaart en dan zondag weer een dagje vrij.

Ik heb zowaar kaartjes voor de film geregeld, voor zondagavond, voor mij en mijn lieftallige net! O+
Een van mijn lievelingsfilms: Amadeus. O+
Hij is gerestaureerd en wordt dus opnieuw vertoond. Hoorde ik voorbij komen bij Teun&Gijs dus ik heb meteen kaartjes geregeld. *O*
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:14:38 #121
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220803372
Ik kijk toevallig ook een van mijn lievelings films atm. De kleine blonde dood staat op youtube <3
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:13:29 #122
244125 laziness
pi_220803672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:14 schreef oh-oh het volgende:
Ik kijk toevallig ook een van mijn lievelings films atm. De kleine blonde dood staat op youtube <3
Ooooh! O+ “Dat hoort zo” was bij ons thuis een gevleugelde uitspraak.

Wij gingen naar zo’n echte nostalgische poffertjeskraam in het dorp waar ik opgegroeid ben maar godskolere wat is het koud. 7gr :'(
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:05:13 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220804137
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:13 schreef laziness het volgende:

[..]
Ooooh! O+ “Dat hoort zo” was bij ons thuis een gevleugelde uitspraak.

Wij gingen naar zo’n echte nostalgische poffertjeskraam in het dorp waar ik opgegroeid ben maar godskolere wat is het koud. 7gr :'(
Nou he, het is echt vies koud buiten. -O-
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:19:41 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_220804310
Ik hoefde maar 2 minuten buiten te zijn, kliko aan de straat en schuur dicht. Om onduidelijke reden vind ik het dan leuk om zonder jas te gaan en het koud te hebben en dat te ‘doorstaan’. Slaat nergens op want zoals gezegd, 2 minuten.

Maar, ja, koud is het. Mijn winterjas hangt nog steeds aan de kapstok.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:26:32 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220804835
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:19 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoefde maar 2 minuten buiten te zijn, kliko aan de straat en schuur dicht. Om onduidelijke reden vind ik het dan leuk om zonder jas te gaan en het koud te hebben en dat te ‘doorstaan’. Slaat nergens op want zoals gezegd, 2 minuten.

Maar, ja, koud is het. Mijn winterjas hangt nog steeds aan de kapstok.
Long time no see! Hoe is het?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')