abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220745885
DE HUIDIGE SITUATIE

Donderdag 05/03/2026 is mijn moeder overleden via euthanasie. Twee keer hard gevallen en dat was teveel voor haar.

Vorig jaar is er ook een vriendin van me overleden
Met andere woorden, een rottig jaar gehad.

Heb op dit moment weer een kleine ruzie met een oude eetstoornis, wat niet vreemd is. Aan de ene kant ben ik het helemaal zat, maar ik durf niet anders. Gelukkig krijg ik er goede hulp bij

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop was grillig en ze is nu overleden

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
  Moderator / Redactie FP vrijdag 8 mei 2026 @ 19:11:39 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220745900
Nieuw topic genot *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220745906
Zo dan nieuw deel alweer. We gaan lekker met zn allen. _O_ *O*
  Moderator / Redactie FP vrijdag 8 mei 2026 @ 19:12:26 #4
Brabo Bastard
pi_220745913
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:11 schreef Iceage het volgende:
Zo dan nieuw deel alweer. We gaan lekker met zn allen. _O_ -O-
Voor Cot- Child een uitlaatklep O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220745922
Ik had het er net met Ice over (mag het delen toch? @Iceage ?) over dat ik mijn balkon wil opknappen. Dit jaar wil ik een parasol en even schrobben. Wat (aardbeien)plantjes erbij. Volgend jaar, na de renovatie nog wat aan meubels (nieuw tafeltje en een kastje/dingetje)

Even miepen: mijn mond doet zeer van de mondhygiënist en mijn nek ook

Baal een beetje van mezelf en mijn gedrag in een ander topic :@
Ook ik moet leren op mijn handen te zitten ;)

Zit nu te twijfelen of ik even boven ga zitten of niet ... hm ... lastige keuze. Gewoon een potje thee en een haaknaald is wel fijn :Y
  Moderator / Redactie FP vrijdag 8 mei 2026 @ 19:13:56 #6
Brabo Bastard
pi_220745926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had het er net met Ice over (mag het delen toch? @:Iceage ?) over dat ik mijn balkon wil opknappen. Dit jaar wil ik een parasol en even schrobben. Wat (aardbeien)plantjes erbij. Volgend jaar, na de renovatie nog wat aan meubels (nieuw tafeltje en een kastje/dingetje)

Zit nu te twijfelen of ik even boven ga zitten of niet ... hm ... lastige keuze. Gewoon een potje thee en een haaknaald is wel fijn :Y
Nu nog een cozy game!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220745929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Voor Cot- Child een uitlaatklep O+
Voor ons allemaal en mijn 2e smiley was verkeerd heb ik gelijk aangepast maar je was te snel met quoten :s)
  Moderator / Redactie FP vrijdag 8 mei 2026 @ 19:15:03 #8
Brabo Bastard
pi_220745935
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:14 schreef Iceage het volgende:

[..]
Voor ons allemaal en mijn 2e smiley was verkeerd heb ik gelijk aangepast maar je was te snel met quoten :s)
Ik was op Stig-snelheid :@
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220745944
quote:
Ik had het er net met Ice over (mag het delen toch? @:Iceage ?) over dat ik mijn balkon wil opknappen. Dit jaar wil ik een parasol en even schrobben. Wat (aardbeien)plantjes erbij. Volgend jaar, na de renovatie nog wat aan meubels (nieuw tafeltje en een kastje/dingetje)
Natuurlijk mag je dat delen. vergeet de Parasol niet.
pi_220745949
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik was op Stig-snelheid :@
_O_ _O-
pi_220745964
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nu nog een cozy game!
Eerst nog even twijfelen ;) zoals ik over alles twijfel
De aanschaf van een parasol gaat ook nog weken duren hoor :Y
Alleen een leuke gedachte bij de voorjaarsschoonmaak.

Sowieso loop ik binnenkort een keer naar de Praxis en een keer naar de IKEA (nee niet om ze leeg te kopen. Kijken, nadenken, beslissen)(en er komt vakantiegeld aan. De helft gaat naar nuttige en/of leuke dingen en de andere helft naar de spaarrekening. Dat bewaar ik tot augustus, dan komt de afrekening van energie. Krijg sowieso een bak geld terug, maar voor de zekerheid. En dan zien we wel weer verder :Y )
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:22:04 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220745987
Wat je ook kan doen Child, is wachten tot de uitverkoop. Is dat niet in augustus?
pi_220745992
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat je ook kan doen Child, is wachten tot de uitverkoop. Is dat niet in augustus?
Ook kringloopwinkels niet vergeten.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 8 mei 2026 @ 19:24:43 #14
Brabo Bastard
pi_220746001
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Eerst nog even twijfelen ;) zoals ik over alles twijfel
De aanschaf van een parasol gaat ook nog weken duren hoor :Y
Alleen een leuke gedachte bij de voorjaarsschoonmaak.

Sowieso loop ik binnenkort een keer naar de Praxis en een keer naar de IKEA (nee niet om ze leeg te kopen. Kijken, nadenken, beslissen)(en er komt vakantiegeld aan. De helft gaat naar nuttige en/of leuke dingen en de andere helft naar de spaarrekening. Dat bewaar ik tot augustus, dan komt de afrekening van energie. Krijg sowieso een bak geld terug, maar voor de zekerheid. En dan zien we wel weer verder :Y )
Niemand verplicht je nu te kiezen :*

Ik wacht qua games ook vaak op sales :@
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 19:30:34 #15
388664 crew  Dotteke
pi_220746045
quote:

Aardbeienplantjes, ik heb ze bij een aardbeienboer op internet gekocht. Krijg je alleen de wortels
Heb de coronas besteld die vind ik persoonlijk het lekkerst.
Ik heb nu al heel veel bakken vol want je krijgt best veel stekjes van per jaar
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220746620
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:30 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Aardbeienplantjes, ik heb ze bij een aardbeienboer op internet gekocht. Krijg je alleen de wortels
Heb de coronas besteld die vind ik persoonlijk het lekkerst.
Ik heb nu al heel veel bakken vol want je krijgt best veel stekjes van per jaar
Ik heb even gezocht bij wat verschillende sites. Ook plantjes met kluit.

Ik vind de websites best wel duur komen ook verzendkosten bij. Ik vertelde in het vorige deel al dat ik ze bij Welkoop heb gekocht a 0.15 cent per plantje. Gelijk wat tomaat en komkommerplantjes etc mee genomen.

In sommige woonplaatsen is Welkoop ook bekend onder de naam Boerenbond dacht ik. Beetje goede aardbei plant heeft rondom 20 a 30 cm nodig, veel zijn er dus voor een pot of bak niet nodig.

Ze kunnen ook dacht ik prima in een hanger.
Weer de hele zomer plezier van :)

Fijne avond verder.
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 20:47:56 #17
388664 crew  Dotteke
pi_220746630
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:46 schreef Iceage het volgende:

[..]

Ik vind de websites best wel duur komen ook verzendkosten bij. Ik vertelde in het vorige deel al dat ik ze bij Welkoop heb gekocht a 0.15 cent per plantje. Gelijk wat tomaat en komkommerplantjes etc mee genomen.

In sommige woonplaatsen is Welkoop ook bekend onder de naam Boerenbond dacht ik. Beetje goede aardbei plant heeft rondom 20 a 50 cm nodig, veel zijn er dus voor een pot of bak niet nodig.

Fijne avond verder.
Weet niet eens meer wat ik er voor betaald heb eerlijk gezegd. Ik zal dit jaar ook wel veel stekjes krijgen van die planten. Zou er wat op kunnen sturen naar Child

[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 08-05-2026 21:05:05 ]
pi_220746647
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:47 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Weet niet eens meer wat ik er voor betaald heb eerlijk gezegd. Ik zal dit jaar ook wel veel stekjes krijgen van die planten. Zou er wat op kunnen zuren naar Child
Lol Je bedoeld vast opsturen TOP!!! _O_ maar dan moet Child wel potgrond en pot of bak in huis hebben.
Edit afwasbakje ofzo kan prima mits je er gaten in steekt of boort of knipt in de bodem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 08-05-2026 21:39:40 ]
pi_220746662
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Oh joh, ik denk er gewoon nog een tijdje over na :Y
Ik denk dat ik pas na de renovatie een besluit neem :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:23 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ook kringloopwinkels niet vergeten.
Nee zeker niet

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Niemand verplicht je nu te kiezen :*

Ik wacht qua games ook vaak op sales :@
Ik wil hem wel graag hebben, maar even kijken of ik hem na een paar weken nog steeds wil hebben ;) Wacht idd ook op de sales. Hij staat op mijn verlanglijstje iig

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:46 schreef Iceage het volgende:

[..]

In sommige woonplaatsen is Welkoop ook bekend onder de naam Boerenbond dacht ik. Beetje goede aardbei plant heeft rondom 20 a 30 cm nodig, veel zijn er dus voor een pot of bak niet nodig.

Fijne avond verder.
Jullie overschatten zo het formaat van mijn bescheiden balkon !
Zoveel planten passen er niet. Ik wil er zelf ook nog bij kunnen zitten
En mijn balkon heeft een hele rare "reling/rand/muurtje/dingetje" waar je niet zo maar een bak aan kan hangen. Dus ik ga hooguit drie plantjes neerzetten
Binnenkort naar de Praxis en dan maak ik een beslissing
pi_220746667
Als er een verkiezing zou gehouden worden voor de meest sociale persoon op het forum wint Cots
pi_220746673
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:53 schreef Cupfighter het volgende:
Als er een verkiezing zou gehouden worden voor de meest sociale persoon op het forum wint Cots
O+ O+ O+ O+
Dit is zo lief :*
Dank je wel *;
pi_220746693
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:47 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Weet niet eens meer wat ik er voor betaald heb eerlijk gezegd. Ik zal dit jaar ook wel veel stekjes krijgen van die planten. Zou er wat op kunnen zuren naar Child
Oh lieverd, dit had ik niet gezien. Sorry!

Maar dat hoeft echt niet hoor :* Dan zou ik me super ongemakkelijk voelen. Lekker voor jezelf plantjes kopen O+
pi_220746700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Maar dat hoeft echt niet hoor :* Dan zou ik me super ongemakkelijk voelen. Lekker voor jezelf plantjes kopen O+
Dotteke schreef dat ze bakken vol heeft :)
  Moderator / Redactie FP vrijdag 8 mei 2026 @ 21:05:12 #24
Brabo Bastard
pi_220746767
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:53 schreef Cupfighter het volgende:
Eens *O*
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 21:06:17 #25
388664 crew  Dotteke
pi_220746779
quote:

[..]

Ik heb plantjes en die geven mega veel stekjes. Dus die kosten mij niets.
pi_220747202
quote:

[..]

Lieve Child, Ik weet dat je je heel ongemakkelijk voelt om zomaar spullen te krijgen (En dat siert je!) maar misschien moet je ook leren te aanvaarden dat mensen zonder verdere bij bedoelingen en die het makkelijk kunnen missen of spullen over hebben die niet gebruikt worden aan jou aanbieden.

Je zegt meestal nee dat is niet nodig of daar voel ik me niet fijn bij dat snap ik heel goed., maar wij hebben hier ook gelezen dat je elke euro 3x moet omdraaien.

Fijne avond, ik ga :Z :Z

Edit aanvulling. Pas natuurlijk wel heel erg goed op aan wie je je prive gegevens zoals naam en adres of rekening nr geeft.!!!!!

Er is vast wel iemand die je vertrouwt en dingen kan regelen als tussenpersoon zodat het bij jou terecht komt.

Slaap lekker , dat ga ik ook nu doen. :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Iceage op 08-05-2026 23:05:30 ]
pi_220748216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:27 schreef Iceage het volgende:

[..]
Lieve Child, Ik weet dat je je heel ongemakkelijk voelt om zomaar spullen te krijgen (En dat siert je!) maar misschien moet je ook leren te aanvaarden dat mensen zonder verdere bij bedoelingen en die het makkelijk kunnen missen of spullen over hebben die niet gebruikt worden aan jou aanbieden.

Je zegt meestal nee dat is niet nodig of daar voel ik me niet fijn bij dat snap ik heel goed., maar wij hebben hier ook gelezen dat je elke euro 3x moet omdraaien.

Fijne avond, ik ga :Z :Z

Edit aanvulling. Pas natuurlijk wel heel erg goed op aan wie je je prive gegevens zoals naam en adres of rekening nr geeft.!!!!!

Er is vast wel iemand die je vertrouwt en dingen kan regelen als tussenpersoon zodat het bij jou terecht komt.

Slaap lekker , dat ga ik ook nu doen. :Y
Hier heb ik een nachtje over geslapen

Uhm... ik vind het extreem lastig.
'k Ben niet arm, kan rondkomen. Alleen ik moet over aankopen nadenken, maar dat is niet zielig. Ik werk niet, dus ik ben dankbaar met mijn inkomsten.
Daarnaast kom ik wel uit een echt arm gezin als kind, daardoor heb ik geleerd om euro's (naja destijds guldens ;) ) om te draaien. Zelf heb ik ook een periode gehad waarin ik aan het einde van de maand rood stond. Echter heb ik toen hulp gehad van een budgetcoach en nu gaat het echt goed.

En het is niet alleen het geld > ik wil niet dat de verhoudingen scheef komen. En dat risico is er wel dan. Een groot risico. De dankbaarheid wordt dan ongemakkelijk

Het is super lief, maar het voelt ook ongemakkelijk. Ik weet me gewoon geen houding te geven. En soms heb ik wel dingen aangenomen :Y en dat is super lief en fijn. Alleen ik weet ook niet zo goed te reageren en zo. Zeker als ik maar één keer dank je wel mag zeggen ;)
  zaterdag 9 mei 2026 @ 09:42:58 #28
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220748526
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 09:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

'k Ben niet arm, kan rondkomen. Alleen ik moet over aankopen nadenken, maar dat is niet zielig. Ik werk niet, dus ik ben dankbaar met mijn inkomsten.
Daarnaast kom ik wel uit een echt arm gezin als kind, daardoor heb ik geleerd om euro's (naja destijds guldens ;) ) om te draaien. Zelf heb ik ook een periode gehad waarin ik aan het einde van de maand rood stond. Echter heb ik toen hulp gehad van een budgetcoach en nu gaat het echt goed.

En het is niet alleen het geld > ik wil niet dat de verhoudingen scheef komen. En dat risico is er wel dan. Een groot risico. De dankbaarheid wordt dan ongemakkelijk

Het is super lief, maar het voelt ook ongemakkelijk. Ik weet me gewoon geen houding te geven. En soms heb ik wel dingen aangenomen :Y en dat is super lief en fijn. Alleen ik weet ook niet zo goed te reageren en zo. Zeker als ik maar één keer dank je wel mag zeggen ;)
Je bescheidenheid en dankbaarheid sieren je.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220748540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 09:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik begrijp je, het is lief bedoeld maar het voelt wel ongemakkelijk, ik weet me dan ook moeilijk een houding te geven zeker also de verhoudingen scheef liggen
Als ik dat merk zeg ik, nee sorry dat kan ik niet aannemem je hebt me al veel gegeven en ik heb te weinig om je wat terug te geven
pi_220749526
Zo... koelkast en vriezer zijn schoon
Voorraadkast is netjes
Kruidenkast is netjes

De rest doe ik later
pi_220749767
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voorraadkast is netjes
Kruidenkast is netjes

De rest doe ik later
Wanneer kan ik je inhuren :@
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220749793
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:48 schreef greysbones het volgende:

[..]
Haha als jij zorgt dat ik bij jou kom en weer thuis ;)

Straks de rest nog hoor. Ben het nu even zat en zit lekker te haken
  Moderator / Redactie FP zaterdag 9 mei 2026 @ 13:27:59 #33
Brabo Bastard
pi_220749913
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:48 schreef greysbones het volgende:

[..]
:D
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220750417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voorraadkast is netjes
Kruidenkast is netjes

De rest doe ik later
Ik denk dat ik dit wel namens iedereen mag zeggen: Top, We zijn trots op je :Y
pi_220751396
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:00 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ik denk dat ik dit wel namens iedereen mag zeggen: Top, We zijn trots op je :Y
Dank je O+

Ben niet klaar, had geen zin meer... maar de belangrijkste dingen zijn gedaan
Morgen weer een dag, maar dan wil ik vooral wasjes draaien en haken :Y
Maandag of dinsdag ga ik weer beneden verder

Nu lekker een snuggle aan, ben een beetje koud en een beetje moe
Even een dagje waar ik last heb van de stemmen en zo. Dat is irritant, maar goed... ik ben nog wel de baas

Morgen moederdag -O-
Mis de mijne zo
De laatste dagen ook zoveel neigignen tot huilen, erg irritant
pi_220751660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je O+

Even een dagje waar ik last heb van de stemmen en zo. Dat is irritant, maar goed... ik ben nog wel de baas

Morgen moederdag -O-
Mis de mijne zo
Dat mag gewoon he
Even huilen
En ja begrijpelijk dat Moederdag zo’n impact moment is :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 18:12:10 #37
22592 crew  Ole
pi_220751724
Ik ga morgen naar mijn moeder. Mijn vader zou afgelopen week jarig zijn. Ik geniet nu van de momenten die we hebben O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Redactie FP zaterdag 9 mei 2026 @ 18:13:43 #38
Brabo Bastard
pi_220751730
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je O+

Morgen moederdag -O-
Mis de mijne zo
*biedt schouder aan*

*en een trapje*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220751913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:12 schreef Ole het volgende:
Ik ga morgen naar mijn moeder. Mijn vader zou afgelopen week jarig zijn. Ik geniet nu van de momenten die we hebben O+
Snap ik. Veel plezier morgen O+

quote:
99s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:57 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dat mag gewoon he
Even huilen
En ja begrijpelijk dat Moederdag zo’n impact moment is :*
Zodra ik tranen voel ga ik volledig op de rem en blokkade. Een potje huilen kan ik gewoon niet? Alleen als een vriendin of een begeleider of de psych me "erin begeleid". Mensen die even doorvragen en me vertellen dat het oké is. Ik kan dat nog niet alleen

Mijn emotieregulatie is een beetje kaduuk. Volgens de psych komt dat doordat me dat nooit geleerd is. Wat wel klopt. Plus bipolair rapid cycling > van nul naar honderd en niks ertussen

Misschien stuur ik zo een appje richting de psych. Dan leest ze het maandag en dan ben ik het kwijt en zij weet weer even hoe het nu met me gaat

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
*biedt schouder aan*

*en een trapje*
:P Dat trapje is wel nodig ;)
Dank je wel lieve jij :*

---------------------------------

Ik moet ook telkens denken aan de euthanasie en haar einde van het leven
Ze was zo ongelukkig, had pijn en was zo bang om weer te vallen
Ze kon niks meer goed zelfstandig. Was alleen maar moe en lag voornamelijk te slapen en suffen en staren. Dat was geen leven
Ik ben bang dat ik haar per ongeluk tegen gehouden heb om te sterven wanneer ze wilde

Plus dat haar dood in anderhalf week tijd geregeld was
Dat was snel en heftig en zwaar

Het missen valt me de laatste dagen ineens zwaar en kan geen kant op met mezelf
Het vreet energie en kom amper tot mijn hobby's of dingen doordat ik telkens zo aan het vechten ben met emoties

Vandaag ook te weinig gedaan. Twee uurtjes gehaakt, beetje schoongemaakt en that's it
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 18:43:56 #40
22592 crew  Ole
pi_220751937
Ach lieverd! Zo een eerste moederdag hakt er in hoor! Mag je gewoon verdrietig over zijn! Verdriet hebben!
En het is nog zo recent allemaal
pi_220752025
Dat is super normaal hoor, als je na de dood van je moeder het niet moeilijk hebt op moederdag is er juist wat mis (of hele slechte band)

Je schrijft dat je vandaag te weinig hebt gedaan, maar verdriet kost ook enorm veel energie.
Geef je verdriet de ruimte, en weet dat je altijd hier kan praten als je dat wilt.

Heel veel sterkte en wees lief voor jezelf. Je moeder zou dat willen, en je verdient het ook :*
Twiddel
pi_220752270
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:43 schreef Ole het volgende:
Ach lieverd! Zo een eerste moederdag hakt er in hoor! Mag je gewoon verdrietig over zijn! Verdriet hebben!
En het is nog zo recent allemaal
Twee maanden al... maar ik ben er eerder niet aan toegekomen om te voelen denk ik?
Alles uitgesteld op emotioneel gebied en nu klapt het er in
Moet ook gewoon meer eten en meer slapen, zodat ik meer weerstand heb. Ik weet het... alleen het is zo moeilijk...

Ben blij als ik vrijdag de psych spreek. Ze heeft sowieso een appje, dus ik hoop dat ze even contact zoekt maandag :) en anders bespreken we het vrijdag

Komt goud :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:00 schreef summer2bird het volgende:
Dat is super normaal hoor, als je na de dood van je moeder het niet moeilijk hebt op moederdag is er juist wat mis (of hele slechte band)

Je schrijft dat je vandaag te weinig hebt gedaan, maar verdriet kost ook enorm veel energie.
Geef je verdriet de ruimte, en weet dat je altijd hier kan praten als je dat wilt.

Heel veel sterkte en wees lief voor jezelf. Je moeder zou dat willen, en je verdient het ook :*
Ja het vreet me op, ben al dagen moe en constant getriggerd. Morgen wandelen en verder met de grote voorjaarsschoonmaak. Merk dat ik dat fijn vind :Y

En verder maar aanzien... Even wasjes draaien, opruimen boven etc.
Wil de boel netjes krijgen... beetje obsessief misschien, maar goed...doe wat ik kan
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:43:47 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220752329
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Twee maanden al... maar ik ben er eerder niet aan toegekomen om te voelen denk ik?
Moet ook gewoon meer eten en meer slapen, zodat ik meer weerstand heb. Ik weet het... alleen het is zo moeilijk...

Ben blij als ik vrijdag de psych spreek. Ze heeft sowieso een appje, dus ik hoop dat ze even contact zoekt maandag :) en anders bespreken we het vrijdag

[..]
Ja het vreet me op, ben al dagen moe en constant getriggerd. Morgen wandelen en verder met de grote voorjaarsschoonmaak. Merk dat ik dat fijn vind :Y

Wil de boel netjes krijgen... beetje obsessief misschien, maar goed...doe wat ik kan
Je doet het fantastisch ^O^
pi_220752446
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

[..]

Niet al Cots
Al zou het 2 jaar zijn
Het maakt niet uit
Je mag verdrietig zijn
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220753107
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Je doet het fantastisch ^O^
O+ O+ O+

quote:
99s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:58 schreef greysbones het volgende:

[..]
Niet al Cots
Al zou het 2 jaar zijn
Het maakt niet uit
Je mag verdrietig zijn
-O- ik weet gewoon even niet wat ik met mijn gevoelens aanmoet. Het is echt super irritant...

----------------------

Het is super onrustig in mijn hoofd> suïcidaal, stemmen, dingen zien, mezelf pijn willen doen.
Zit de hele tijd te vechten er tegen

Daardoor ga ik elke avond met tegenzin naar bed, want dan heb ik nog minder weerstand. Overdag kan ik mezelf nog wel een soort van afleiden, in bed niet. Op den duur moet het boek aan de kant en de lamp uit

En dan het stomme, stomme, stomme eten. Ik heb wel zin in warm eten, in groentes etc. Alleen de gedachte geeft al paniek.
Het is een dubbel gevoel, maar uiteindelijk wel positief denk ik :Y
Vrijdag maar met de psych bespreken hoe ik dat ga aanpakken, want ik durf niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik geloof er niet meer in, maar ergens heb ik wel de hoop om ooit te leren "normaal" en gezond te eten
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 21:32:06 #46
22592 crew  Ole
pi_220753155
Lieverd ik kan en wil je geen advies geven. Maar wel dikke :*
pi_220753171
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:32 schreef Ole het volgende:
Lieverd ik kan en wil je geen advies geven. Maar wel dikke :*
O+ O+ O+

Verwachtte ook geen advies hoor! Daar heb ik ook het fact voor
Alleen ik moest dit even delen... Gewoon even van me af typen
De motivatie begint wel een soort van te komen iig :Y
Moet alleen even over die angst heen stappen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:35:24 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220753181
Lieve meis, kun je het crisiscentrum (of iemand anders) niet bellen?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 21:35:44 #49
22592 crew  Ole
pi_220753187
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
O+ O+ O+

Verwachtte ook geen advies hoor! Daar heb ik ook het fact voor
Alleen ik moest dit even delen... Gewoon even van me af typen
De motivatie begint wel een soort van te komen iig :Y
Moet alleen even over die angst heen stappen
Ik praat voor mezelf ook. Gewoon lekker even van je af praten!
pi_220753223
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Lieve meis, kun je het crisiscentrum (of iemand anders) niet bellen?
Kan wel, maar het gaat wel.
'k Heb nog geen plannen om te acteren op mijn gevoelens en ervaringen op het moment. Het is gewoon even zwaar. Over een uurtje is het bedtijd en dan tja... morgen weer een dag en hoe die gaat zien we dan wel weer

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:35 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik praat voor mezelf ook. Gewoon lekker even van je af praten!
Knuffel :*
  zaterdag 9 mei 2026 @ 22:06:20 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220753349
CotS, heb je plannen voor deze zomer? Wat wil je doen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 22:10:02 #52
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220753370
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Kan wel, maar het gaat wel.
'k Heb nog geen plannen om te acteren op mijn gevoelens en ervaringen op het moment. Het is gewoon even zwaar. Over een uurtje is het bedtijd en dan tja... morgen weer een dag en hoe die gaat zien we dan wel weer
[..]
Knuffel :*
Welterusten Child en een knuffel van me!
pi_220753393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:10 schreef qltel het volgende:

[..]
Welterusten Child en een knuffel van me!
Jep, eerst nog even thee

Jij lekker uitrusten he :* Zal je nodig hebben
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 22:14:25 #54
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220753401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Jep, eerst nog even thee

Jij lekker uitrusten he :* Zal je nodig hebben
Oh, dat kkmt wel goed!

Geniet van je thee. c_/
pi_220753484
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:14 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh, dat kkmt wel goed!

Geniet van je thee. c_/
Super!

En komt goed. Misschien wat later naar bed. Het is weekend :Y en ik ben nog echt niet moe
pi_220753694
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:06 schreef Keep_Walking het volgende:
CotS, heb je plannen voor deze zomer? Wat wil je doen?
Wat ik in andere topic(s) ook al schreef: Waarom blijf je niet in je eigen Dagboek en dring je jezelf weer op in (kwetsbare) topics van anderen !

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 09-05-2026 23:13:57 ]
pi_220755108
@Child, :* hopelijk een beetje geslapen.
Fake it till you make it...
pi_220755485
Goedemoooorgen Child c_/ Rise and Shine :B Sterkte vandaag op deze moeilijke dag voor je.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iceage op 10-05-2026 09:35:56 ]
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 10:02:59 #59
Brabo Bastard
pi_220755875
Goedemorgen Child *O*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220756010
Goedemorgen *O*
  zondag 10 mei 2026 @ 11:35:33 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756549
Goedemorgen CotS.🌷😄💓
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220756668
Goeiemorgen CotS, mooie dag vandaag :)

Ik zou zeggen doe rustig aan, zet het raam lekker open of maak als dat lukt een wandeling en geef je gevoelens de ruimte.

Je bent niet de enige voor wie dit een beladen dag is en bij net zoveel mensen die deze dag leuk vinden zijn er net zoveel die deze dag heel moeilijk vinden.

:*
Twiddel
pi_220756676
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:44 schreef summer2bird het volgende:
Goeiemorgen CotS, mooie dag vandaag :)

Ik zou zeggen doe rustig aan, zet het raam lekker open of maak als dat lukt een wandeling en geef je gevoelens de ruimte.

Je bent niet de enige voor wie dit een beladen dag is en bij net zoveel mensen die deze dag leuk vinden zijn er net zoveel die deze dag heel moeilijk vinden.

:*
Ja heftige dag. Voor mij ook mijn moeder ging rip kerstnacht 2014 :'(
pi_220756747
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:47 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ja heftige dag. Voor mij ook mijn moeder ging rip kerstnacht 2014 :'(
Jij ook veel sterkte :*
Twiddel
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 12:06:22 #65
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220756755
Veel sterkte Cots :*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 12:32:02 #66
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220756870
Goedemorgen Child! Ik heb alweer 13 km gewandeld en moet waarschijnlijk nog 12 a 13 km. Ik hoop dat je ondanks alles toch een fijne dag hebt vandaag.

[ Bericht 18% gewijzigd door qltel op 10-05-2026 15:18:27 ]
pi_220757228
Veel sterkte vandaag
pi_220757239
O+ :*
Smile, it's free therapy.
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 13:51:12 #69
Brabo Bastard
pi_220757286
Heel veel sterkte Child O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220757318
Klotedag vandaag. Sterkte Child.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:19:34 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220757402
Child :* :* :*
pi_220757707
Hoe gaat het nu met je Child ? Ik mag hopen dat je OK bent!!
pi_220757814
Hoi mensen,

Even een mindere dag. Had even de behoefte aan me terugtrekken
Weet niet wat ik van vandaag vind en ik voel eigenlijk helemaal niks, niet echt in contact met de realiteit denk ik

Kon het even niet opbrengen om te typen. Ook mijn vrienden horen nu pas van me

Dadelijk maar weer naar boven denk ik. Na het eten ga ik weer boven zitten haken denk ik

Ben wel erg moe
Dus nu even koffie
pi_220757960
Oké, koffie doet me goed. De emoties zakken
Ik denk er over om morgen de begeleidster te appen of zij even wil bellen.
Gewoon even mijn hart luchten
En morgen een lange wandeling maken, even alles eruit lopen. Vandaag lekker een huispakdag (mag op zondag) dus even geen wandelen en dat is ook best

Sorry dat ik stil was vandaag. Het lukte me gewoon eventjes niet?
Nu wel weer mezelf hoor, ben weer gewoon online :) Volgende keer zal ik eerst wat zeggen

Gelukkig zijn na vandaag de "moeders-reclames" voorbij. Dan word ik niet de hele tijd met de neus erop gedrukt
Het voelt soms als oneerlijk. Mis haar zo

Morgen weer een goede dag, waarin ik beneden weer ga schoonmaken en opruimen. Wandelen. Misschien even een pak rijstwafels halen bij de Jumbo of Albert Hein. Gewoon zulke dingen. Weer alles normaal oppakken
pi_220757985
En weer Sorry zeggen Nergens voor nodig. :B
pi_220758025
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, koffie doet me goed. De emoties zakken
Ik denk er over om morgen de begeleidster te appen of zij even wil bellen.
Gewoon even mijn hart luchten
En morgen een lange wandeling maken, even alles eruit lopen. Vandaag lekker een huispakdag (mag op zondag) dus even geen wandelen en dat is ook best

Sorry dat ik stil was vandaag. Het lukte me gewoon eventjes niet?
Nu wel weer mezelf hoor, ben weer gewoon online :) Volgende keer zal ik eerst wat zeggen

Gelukkig zijn na vandaag de "moeders-reclames" voorbij. Dan word ik niet de hele tijd met de neus erop gedrukt
Het voelt soms als oneerlijk. Mis haar zo

Morgen weer een goede dag, waarin ik beneden weer ga schoonmaken en opruimen. Wandelen. Misschien even een pak rijstwafels halen bij de Jumbo of Albert Hein. Gewoon zulke dingen. Weer alles normaal oppakken
De moederdagsreclames zijn echt verschrikkelijk. Dat vond ik het eerste jaar het ergste. Langzaam wordt dat minder, maar het "gezellig samen zijn" is er niet niet. Tuurlijk had ik graag nog leuke dingen willen doen.
Elke keer met je neus om de feiten gedrukt te worden dat mijn moeder er niet meer was.
De dame van de drogisterij die de opmerking maakte "nog wat voor je moeder kopen?" Moest het ontgelden. 'als ik er nog eentje had gehad wel'. Daarna excuses met als dooddoener "U bent nog wel wel jong om geen moeder meer te hebben". Tja, dat was ook niet mijn keuze hè. Ik weet niet of ze het daarna nog aan iemand gevraagd heeft.

De dag gaat gelukkig weer voorbij. Steeds meer bedrijven zijn hier alert op. Van Greetz kreeg ik al de mogelijkheid om me af te melden van alle mailings mbt moederdag. Steeds meer bedrijven doen dit.

Sterkte vandaag. Neem een lekkere kop thee/ koffie. Morgen weer een dag!
pi_220758054
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:05 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
De moederdagsreclames zijn echt verschrikkelijk. Dat vond ik het eerste jaar het ergste. Langzaam wordt dat minder, maar het "gezellig samen zijn" is er niet niet. Tuurlijk had ik graag nog leuke dingen willen doen.
Elke keer met je neus om de feiten gedrukt te worden dat mijn moeder er niet meer was.
De dame van de drogisterij die de opmerking maakte "nog wat voor je moeder kopen?" Moest het ontgelden. 'als ik er nog eentje had gehad wel'. Daarna excuses met als dooddoener "U bent nog wel wel jong om geen moeder meer te hebben". Tja, dat was ook niet mijn keuze hè. Ik weet niet of ze het daarna nog aan iemand gevraagd heeft.

De dag gaat gelukkig weer voorbij. Steeds meer bedrijven zijn hier alert op. Van Greetz kreeg ik al de mogelijkheid om me af te melden van alle mailings mbt moederdag. Steeds meer bedrijven doen dit.

Sterkte vandaag. Neem een lekkere kop thee/ koffie. Morgen weer een dag!
Dikke knuffel voor jou O+

Zelf ben ik ook wel een keertje lomp geweest tegen iemand :@
De dag na haar overlijden vroeg iemand hoe het met mijn moeder ging en ik flapte eruit "dood", zonder iets erbij :@

Dat van Greetz wist ik niet! Ga ik even achteraan. Kreeg al met Pasen telkens berichtjes voor Paaskaarten (ja, daar deden we aan). En nu dit. Ik stik er half in

Ik vind het echt naar dat je vroeg je moeder bent verloren -O-
En je mag altijd daar gevoelens bij houden en "lomp" zijn tegen lompe mensen die er maar vanuit gaan dat iedereen een compleet setje ouders heeft. Dat is zo uit deze tijd die aanname. Ook homohuwelijke en met scheidingen en ellende...

Het is vooral dat ik geen familie meer heb nu. Ja een broer, maar dat is niet meer dan af en toe een appje... voelt niet als familie

Kerst is denk ik het volgende grote iets. Dus ik kan wat desensitiseren. Heb haar wel beloofd gewoon kerst te vieren, en Oudjaar, want het is mijn favoriete tijd van het jaar. Die kan ik niet als gewone dagen voorbij laten gaan.

maar goed... eerst de renovatie overleven ;) en eerst de zomer...

Sorry voor het lange verhaal...
pi_220758086
En alweer een Sorry _O-
pi_220758089
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:18 schreef Iceage het volgende:
En alweer een Sorry _O-
Vandaag moet je die maar even door de vingers zien
Morgen doe ik wel weer mijn best op sorry-gebied
pi_220758104
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Vandaag moet je die maar even door de vingers zien
Morgen doe ik wel weer mijn best op sorry-gebied
Goedzo. Je post heel fijn en steunend :Y
Je postings hier worden enorm gewaardeerd.

Ik ga nu ook in het bos wandelen.(Landgoed Ter borg of kniphorst bos in Anloo) Even alles loslaten.
pi_220758137
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:19 schreef Iceage het volgende:

[..]
Goedzo. Je post heel fijn en steunend :Y
Je postings hier worden enorm gewaardeerd.

Ik ga nu ook in het bos wandelen.(Landgoed Ter borg of kniphorst bos in Anloo) Even alles loslaten.
De berichten van jou en de rest waardeer ik enorm *;

Geniet er van! Bossen zijn mijn favoriete iets O+
Wel lekker een jas aan hoor! Kille wind vandaag. Alleen die grijze lucht erbij is wel mooi (misschien zelfs regen, dat ruikt zo lekker in een bos en klinkt zo gezellig)
Ahum, ik zit nu jouw plezier in te vullen

Ik hoop dat het je helpt om even te lopen en je emoties even te laten wegebben
Sterkte
pi_220758201
Lompe vragen, kunnen lompe antwoorden krijgen hoor. Geen sorry.

Het maakt niet uit hoe oud je bent om je moeder te verliezen. Het is in de meeste gevallen verdrietig. Dus de opmerking van de dame van de drogist was dom. Dus kon ze een lomp antwoord krijgen.

Het is bijna 10 jaar geleden dat mijn moeder overleed. De dag van vandaag is er eentje met een donker randje. Minder zwart. Het eerste jaar vond ik het heftigste omdat ik me dit zelf nooit gerealiseerd had. Het is toch een soort van vanzelfsprekendheid of zo.

Ik heb me ook nooit gerealiseerd hoe ingrijpend het is als een van je ouders overlijdt. Dat realiseerde ik me pas toen het mij over kwam. Later nog wel mooie gesprekken gevoerd hierover met mensen die ook een ouder moeten missen.

Ik koester de mensen die er voor me zijn. Vriendinnen die ik dag en nacht kan bellen als er wat is. Mensen van wie ik nooit verwacht had dat ze me zo dierbaar zijn geworden. Die opeens te voorschijn kwamen toen ik ze nodig had.

Via Greetz kreeg een mail. Meld je af als je geen mailings wil ontvang. Dat kreeg ik volgens mij vorig jaar van de Kruidvat ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Irri-tante op 10-05-2026 18:52:08 ]
pi_220758311
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:30 schreef Irri-tante het volgende:
Lompe vragen, kunnen lompe antwoorden krijgen hoor. Geen sorry.
Ja... dat is waar :Y
"Lomp" zijn is niet mijn sterkste eigenschap :+
Anderzijds, mijn pa heeft suïcide gepleegd toen ik zes was en ik ben daar ook heel mijn leven lomp over geweest :o :Y

quote:
Het maakt niet uit hoe oud je bent om je moeder te verliezen. Het is in de meeste gevallen verdrietig. Dus de opmerking van de dame van de drogist was dom. Dus kon ze een lomp antwoord krijgen.
Mee eens *;

quote:
Het is bijna 10 jaar geleden dat mijn moeder overleed. De dag van vandaag is er eentje met een donker randje. Minder zwart. Het eerste jaar vond ik het heftigste omdat ik me dit zelf nooit gerealiseerd had. Het is toch een soort van vanzelfsprekendheid of zo.
Begrijp het
Ze zeggen idd dat het zwart minder donker wordt, alleen ik kan me dat nu nog niet voorstellen als ik eerlijk mag zijn. Het is "fijn" om te lezen dat het bij jou zo is. Dat geeft mij ook hoop.
Op den duur "wen" je er toch wel een soort van aan? Doet het tien jaar ook wat?

Weet nog wel toen ik zestien was dat het me toch wat deed. Ondanks dat het (dit mag ik niet zeggen) overlijden van mijn vader een oplucting was :o (en dat is niet zo maar).

Scholen vind ik trouwens ook lomp met moeder/vaderdag. Mijn vader was transgender (of dacht dat. Zijn suïcide kwam voort uit drugs en spijt van de operatie) en toen hij nog een vrouw was moesten mijn broer en ik toch een vaderdagcadeau maken. Broer en ik beiden een echt "mannen ding" (broer een stropdas en mijn eigen ding weet ik niet meer). En onze vader werd kwaad als we "papa" zeiden. Dus je kan je wel voorstellen hoe dit viel
(hij werd ook woest dat we wel een moederdag-iets voor onze moeder maakte en niet voor hem. Hij wilde ook mama genoemd worden. Alleen die naam en rol was al bezet voor onze moeder)

En nee, ik wil geen preek over politiekcorrecte toestanden rondom transgenders. Ik accepteer het, respecteer het en pas me aan bij ieder ander, maar niet bij het monster dat mijn vader was

En latere jaren, na zijn dood, waren broer en ik ook verplicht om vaderdagcadeaus te knutselen. Ik ben nooit verdrietig geweest om zijn dood, maar dit was wel super lomp.
quote:
Ik heb me ook nooit gerealiseerd hoe ingrijpend het is dat je ouders overlijdt. Dat realiseerde ik me pas toen het mij over kwam. Later nog wel mooie gesprekken gevoerd hierover met mensen die ook een ouder moeten missen.
Dit herken ik wel ja :Y
quote:
Ik koester de mensen die er voor me zijn. Vriendinnen die ik dag en nacht kan bellen als er wat is. Mensen van wie ik nooit verwacht had dat ze me zo dierbaar zijn geworden. Die opeens te voorschijn kwamen toen ik ze nodig had.

Via Greetz kreeg een mail. Meld je af als je geen mailings wil ontvang. Dat kreeg ik volgens mij vorig jaar van de Kruidvat ook.
O+ O+ O+
Dat vind ik fijn, dat je zulke vriendinnen hebt O+ Stemt me echt goed! Je bent goede vriendinnen waard en een topper.
Dank je wel voor het delen van je verhaal

En idd, lomp reageren op lompe opmerkingen/vragen is niet lomp ;)
pi_220758619
Hartstikke logisch toch dat vandaag ff een offday is. Word je er weer fijn an herinnerd dat je vandaag niks te vieren hebt, alsof je dan lekker vrolijk gaat doen -O- helaas gaan er nog veel van zulke momenten volgen, maar dat maakt deze niet minder kut.

En ja als iemand lomp doet mag je gewoon lomp terugdoen. Hoef je geen sorry voor te zeggen.

En inderdaad herkenbaar: ik ben iets jonger dan Child, maar je wil niet weten hoeveel mensen aannemen dat je beide ouders nog hebt. Terwijl ik er genoeg van onze leeftijd ken die ook een ouder moeten missen.
pi_220758636
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:19 schreef DoubleDip het volgende:
Hartstikke logisch toch dat vandaag ff een offday is. Word je er weer fijn an herinnerd dat je vandaag niks te vieren hebt, alsof je dan lekker vrolijk gaat doen -O- helaas gaan er nog veel van zulke momenten volgen, maar dat maakt deze niet minder kut.

En ja als iemand lomp doet mag je gewoon lomp terugdoen. Hoef je geen sorry voor te zeggen.

En inderdaad herkenbaar: ik ben iets jonger dan Child, maar je wil niet weten hoeveel mensen aannemen dat je beide ouders nog hebt. Terwijl ik er genoeg van onze leeftijd ken die ook een ouder moeten missen.
Knuffel... dat is zo stom... maar ja, misschien begint de maatschappij zich aan te passen

Dank je O+
  zondag 10 mei 2026 @ 18:49:03 #86
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220759389
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:30 schreef Irri-tante het volgende:

Ik heb me ook nooit gerealiseerd hoe ingrijpend het is dat je ouders overlijdt. Dat realiseerde ik me pas toen het mij over kwam. Later nog wel mooie gesprekken gevoerd hierover met mensen die ook een ouder moeten missen.

Het raakt je pas wanneer het je echt overkomt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220759776
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
De berichten van jou en de rest waardeer ik enorm *;

Geniet er van! Bossen zijn mijn favoriete iets O+
Wel lekker een jas aan hoor! Kille wind vandaag. Alleen die grijze lucht erbij is wel mooi (misschien zelfs regen, dat ruikt zo lekker in een bos en klinkt zo gezellig)
Ahum, ik zit nu jouw plezier in te vullen

Ik hoop dat het je helpt om even te lopen en je emoties even te laten wegebben
Sterkte
Het is landgoed Ter Borg geworden.en pannekoek met appel, spek en stroop in Sellingen.Ook even bij het kloostermuseum in Ter Apel geweest.

In het Kniphorstbos in Anloo ben ik vaker geweest ook met mijn moeder en zusjes en honden dus dat leek me niet verstandig.

Uiteraard Jas aan. Ben lekker uitgewaaid en ZEN. Maarja dan weer terug zie ik de reacties van onze grote forumbaas in fb en dacht WTF 8)7

Fijne avond Child , probeer er toch wat fijns van te maken. Ga ik ook proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 10-05-2026 20:42:02 ]
pi_220759996
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:46 schreef Iceage het volgende:

[..]
Het is landgoed Ter Borg geworden.en pannekoek met appel , spek en stroop in Sellingen.Ook even bij het kloostermuseum in Ter Apel geweest.
Klinkt heel erg goed O+

quote:
In het Kniphorstbos in Anloo ben ik vaker geweest ook met mijn moeder en zusjes en honden dus dat leek me niet verstandig.
Nee snap ik...Knuffel :*
quote:
Uiteraard Jas aan. Ben lekker uitgewaaid en ZEN. Maarja dan weer terug zie ik de reactie van onze grote forumbaas in fb en dacht WTF 8)7

Fijne avond Child , probeer er toch wat fijns van te maken. Ga ik ook proberen.
Jij ook een fijne avond

Hier een prima avond. Zitten haken en naaldvilten. Nu lekker onderuit
pi_220760069
Krijg wel stress van alle toestanden in R&P en het is heel moeilijk om het te negeren
Misschien moet ik het feedbacktopic ontvolgen... Als er iets gepost wordt in mijn belang kunnen mensen me gewoon taggen

Ik kan slecht tegen ruzies, negeer ze het liefst en negeer mensen die me niet aanstaan. Dat is in mijn beleving het gemakkelijkste (en ontzettend passief agressief, ik weet het :o )

Ergens voel ik me ook wel een sukkel dat ik niet de confrontatie aan durf te gaan en ook een reden om het feedbacktopic even tijdelijk niet te volgen. Het heeft immers geen betrekking tot mij en anders hoor ik het wel?
pi_220760094
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Krijg wel stress van alle toestanden in R&P en het is heel moeilijk om het te negeren
Misschien moet ik het feedbacktopic ontvolgen... Als er iets gepost wordt in mijn belang kunnen mensen me gewoon taggen

Ik kan slecht tegen ruzies, negeer ze het liefst en negeer mensen die me niet aanstaan. Dat is in mijn beleving het gemakkelijkste (en ontzettend passief agressief, ik weet het :o )

Ergens voel ik me ook wel een sukkel dat ik niet de confrontatie aan durf te gaan en ook een reden om het feedbacktopic even tijdelijk niet te volgen. Het heeft immers geen betrekking tot mij en anders hoor ik het wel?
Ik mentonde jou omdat jij de reden bent dat ik niet op anoniem ga.
Nou ik een sorry aan jou : :*
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 21:05:34 #91
Brabo Bastard
pi_220760103
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

Snap ik (ook als mod), maar maak je geen zorgen O+

Je hoeft de confrontatie ook niet aan te gaan :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220760114
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:04 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ik mentonde jou omdat jij de reden bent dat ik niet op anoniem ga.
Nou ik een sorry aan jou :*
O+ O+ O+
Die sorry is zo erg overbodig en we hebben het er al over gehad en ik ben je ontzettend dankbaar dat je dit doet, echt waar. Dat is echt een groot cadeau naar mij toe :*

Ik volgde dat topic überhaupt al trouwens. Alleen van af en toe een klacht of compliment is het een soort oorlogsgebied geworden en daar heb ik gewoon niks aan. Snap dat het soms ook betrekken tot mij heeft, alleen ik moet niet alles willen lezen.

Edit: ik ontvolg feedback, als er iets belangrijks voor mij is taggen mensen me maar :) Dat geeft heel wat meer rust in mijn hoofd
pi_220760165
Laat FB gewoon lekker liggen als het vervelend is. Het gaat sowieso niet over jou. Zolang je hier maar veilig kan posten zijn wij tevreden.
pi_220760166
quote:
Ze zeggen idd dat het zwart minder donker wordt, alleen ik kan me dat nu nog niet voorstellen als ik eerlijk mag zijn. Het is "fijn" om te lezen dat het bij jou zo is. Dat geeft mij ook hoop.
Op den duur "wen" je er toch wel een soort van aan? Doet het tien jaar ook wat?
Zoals het mij uitgelegd is, dat het verdriet zelf niet kleiner wordt maar wel je leefwereld.

Ik dacht dat het verdriet zelf kleiner zou worden, zou slijten of dat ik het verdriet een 'plek' had gegeven.. en was dan verbaasd dat ik jaren na haar dood opeens weer enorm verdrietig kon zijn en haar enorm kon/ kan missen.

Direct na het overlijden ben je vaak alleen met het gemis van de dierbare bezig.
Dan voelt het verdriet heel groot en zwaar (logisch). (afhankelijk natuurlijk van het overlijden , plots of niet etc).
Vaak ga je daarna weer wat dingen oppakken waar je niet altijd zin in hebt, want het verdriet kan nog overspoelen.
Maar na verloop van tijd krijg je vaak toch weer interesse om andere dingen te doen. Om toch weer mensen te zien, je pakt meer op en krijgt er ook wel weer plezier in.
Dit is wat ze bedoelen met je leefwereld wordt weer groter. Maar dat verdriet blijft.. het schuift wat naar de achtergrond zeg maar en plopt dan opeens weer naar boven.

quote:
Scholen vind ik trouwens ook lomp met moeder/vaderdag
quote:
toen hij nog een vrouw was moesten mijn broer en ik toch een vaderdagcadeau maken.
Dat lijkt me echt heel vervelend als kind zijnde.
Misschien was er toen minder bekendheid over dan nu? Of gingen jullie naar een school die nog vrij ouderwets waren in hun man/ vrouw beeld?
Ervaring hier is dat ze op de basisschool wel rekening hielden met ouders en het overlegden het met het kind en of ouders.

En zeker mag je zeggen dat het een opluchting was dat hij stierf :*
Logisch gevolg dat je dat denkt/ zo ernaar kijkt.

quote:
Misschien moet ik het feedbacktopic ontvolgen
Is toch alleen maar slim om dan te ontvolgen als je weet dat het je onrust geeft.
Niks passief agressief of sukkel o|O zachtjes :s)

[ Bericht 35% gewijzigd door Kissingbird op 10-05-2026 21:32:27 ]
pi_220760195
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
O+ O+ O+
Die sorry is zo erg overbodig en we hebben het er al over gehad en ik ben je ontzettend dankbaar dat je dit doet, echt waar. Dat is echt een groot cadeau naar mij toe :*

Ik volgde dat topic überhaupt al trouwens. Alleen van af en toe een klacht of compliment is het een soort oorlogsgebied geworden en daar heb ik gewoon niks aan. Snap dat het soms ook betrekken tot mij heeft, alleen ik moet niet alles willen lezen.

Edit: ik ontvolg feedback, als er iets belangrijks voor mij is taggen mensen me maar :) Dat geeft heel wat meer rust in mijn hoofd
Verstandig besluit
pi_220760198
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:14 schreef DoubleDip het volgende:
Laat FB gewoon lekker liggen als het vervelend is. Het gaat sowieso niet over jou. Zolang je hier maar veilig kan posten zijn wij tevreden.
O+ Dank je wel :)
Merk nu al de rust *O*
Als ik nieuwsgierig ben kan ik altijd even spieken ;)

En hier voel ik me zeker veilig

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:14 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
[..]
Dat lijkt me echt heel vervelend als kind zijnde.
Misschien was er toen minder bekendheid over dan nu? Of gingen jullie naar een school die nog vrij ouderwets waren in hun man/ vrouw beeld?
Ervaring hier is dat ze op de basisschool wel rekening hielden met ouders en het overlegden het met het kind en of ouders.
Ik ben een ouwertje he. Het was begin jaren '90. In '94 is mijn vader overleden.
Daarnaast zat ik gewoon op een niet zo'n goede school :)
Hoop dat scholen tegenwoordig beter zijn erin. Dingen als homohuwelijken en gescheiden ouders zijn nu veel meer geaccepteerd. Dit was gewoon gemakzucht van de leerkrachten :Y

quote:
En zeker mag je zeggen dat het een opluchting was dat hij stierf :*
Logisch gevolg dat je dat denkt/ zo ernaar kijkt.
[..]
Naja...mijn vader was geen fijn mens
En misschien was ik ook te jong om erbij te voelen (anderzijds... dat kind van die overleden vriendin was jonger toen zij stierf dan toen ik was toen mijn vader stierf en dat kind heeft er heel veel emotie bij)

Maakt ook niet uit. Het enige vervelende is dat ik geen familie heb waar ik echt een band mee heb. Ik heb gelukkig hele goede vrienden die er voor me zijn. Alleen tja... met bepaalde dingen sta je er toch alleen voor. Zoals met feestdagen, verjaardag etc.
Heb wel mijn moeder beloofd alles te blijven vieren, dus dat doen we (ben te dol op feestjes. Ook al moet ik ze alleen vieren. Doe ik ook al jaren met plezier op O&N)

quote:
Is toch alleen maar slim om dan te ontvolgen als je weet dat het je onrust geeft.
Niks passief agressief of sukkel o|O zachtjes :s)
Gedaan ;)
pi_220760297
SPOILER
Mannog ik was nog bezig met een edit _O- _O-

Ff lezen

quote:
Hoop dat scholen tegenwoordig beter zijn erin. Dingen als homohuwelijken en gescheiden ouders zijn nu veel meer geaccepteerd. Dit was gewoon gemakzucht van de leerkrachten :Y
Ja dat is tegenwoordig hier op de scholen wel normaal en daar spelen ze nu ook goed op in.
Of transgender kinderen, gaan ze wat ik zo meemaakte ook heel goed mee om. Meer in de media en openheid tegenwoordig. Acceptatie van sommige dingen loopt nog wat achter. :7

quote:
Maakt ook niet uit. Het enige vervelende is dat ik geen familie heb waar ik echt een band mee heb. Ik heb gelukkig hele goede vrienden die er voor me zijn. Alleen tja... met bepaalde dingen sta je er toch alleen voor. Zoals met feestdagen, verjaardag etc.
ja dat is inderdaad vervelend en herkenbaar ;) :*

[ Bericht 6% gewijzigd door Kissingbird op 10-05-2026 21:38:06 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 21:39:10 #98
364037 ChildoftheStars
pi_220760352
quote:

[..]
Zoals het mij uitgelegd is, dat het verdriet zelf niet kleiner wordt maar wel je leefwereld.

Ik dacht dat het verdriet zelf kleiner zou worden, zou slijten of dat ik het verdriet een 'plek' had gegeven.. en was dan verbaasd dat ik jaren na haar dood opeens weer enorm verdrietig kon zijn en haar enorm kon/ kan missen.

Direct na het overlijden ben je vaak alleen met het gemis van de dierbare bezig.
Dan voelt het verdriet heel groot en zwaar (logisch). (afhankelijk natuurlijk van het overlijden , plots of niet etc).
Vaak ga je daarna weer wat dingen oppakken waar je niet altijd zin in hebt, want het verdriet kan nog overspoelen.
Maar na verloop van tijd krijg je vaak toch weer interesse om andere dingen te doen. Om toch weer mensen te zien, je pakt meer op en krijgt er ook wel weer plezier in.
Dit is wat ze bedoelen met je leefwereld wordt weer groter. Maar dat verdriet blijft.. het schuift wat naar de achtergrond zeg maar en plopt dan opeens weer naar boven.

[ afbeelding ]
[..]
[..]

Naar dat je verdriet er nog steeds is -O- en dat het je nog steeds kan overvallen. Dat gun ik je zo niet *; Zou willen dat ik iets voor je kon doen :*

Duidelijke uitleg en snap zeker wat je bedoelt
Zou wel fijn zijn als het verdriet kleiner werd ;) Verdriet vind ik een super stomme emotie. Boosheid is sterk, geluk is fijn, maar de rest...

Op dit moment probeer ik mezelf te dwingen de wereld groter te maken. Alleen ik stel mezelf ook regelmatig teleur. Als ik weer niet verder kom dan simpele knutsels. Momenten dat ik mijn huis niet schoon krijg of bijna moet huilen bij een gedachte.
Het naar clubjes gaan valt me zwaar en videobellen met mensen ook. Het liefst kruip ik helemaal terug in een holletje en negeer de wereld, maar dat is niet gezond. Dus met een beetje geweld maak ik de buitenwereld weer groter :Y

Sterkte voor jou, en een dikke knuffel en dank je wel voor je uitleg
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 21:39:53 #99
Brabo Bastard
pi_220760357
Wat mooi dit O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 21:44:45 #100
38824 crew  Droopie
pi_220760394
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[..]
[..]

Hey, die ken ik.
Dat plaatje gaf me steun dat het beter zou worden.

En dat plaatje is precies wat het is geworden :)
Het duurt alleen even voor het verdriet over gaat naar soort van wennen en omgaan met rouw.
Hell To The Liars
  zondag 10 mei 2026 @ 21:48:34 #101
505241 Kissingbird
pi_220760422
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naar dat je verdriet er nog steeds is -O- en dat het je nog steeds kan overvallen. Dat gun ik je zo niet *; Zou willen dat ik iets voor je kon doen :*

Duidelijke uitleg en snap zeker wat je bedoelt
Zou wel fijn zijn als het verdriet kleiner werd ;) Verdriet vind ik een super stomme emotie. Boosheid is sterk, geluk is fijn, maar de rest...

Op dit moment probeer ik mezelf te dwingen de wereld groter te maken. Alleen ik stel mezelf ook regelmatig teleur. Als ik weer niet verder kom dan simpele knutsels. Momenten dat ik mijn huis niet schoon krijg of bijna moet huilen bij een gedachte.
Het naar clubjes gaan valt me zwaar en videobellen met mensen ook. Het liefst kruip ik helemaal terug in een holletje en negeer de wereld, maar dat is niet gezond. Dus met een beetje geweld maak ik de buitenwereld weer groter :Y

Sterkte voor jou, en een dikke knuffel en dank je wel voor je uitleg
Lief van je, lieve Cots. O+

haha jaaa boosheid geeft ergens 'kracht'.. althans zo voelt het :X
Huilen = stom en verdriet is blegh.. en ja.. oh zo belangrijk moet eruit blablabla ;)

Dat verdriet is er nu om de paar maanden een keer.. het gemis. Dat valt dus reuze mee.
Geeft mij ergens ook wat rust dat ik ietwat geaccepteerd heb dat het dus zo nu en dan er weer is. En dat het nooit helemaal weg gaat of me kan overspoelen als het er is. Ipv dan te denken: hoe kan dit nu weer, wil dit niet etc..

Het is nog zo ontzettend kort geleden bij jou en je bent keihard aan het werk om hiermee om te gaan en om te zorgen dat je niet thuis zit!
Maar je dwingt jezelf om dingen te doen, ondernemen.. omdat je weet dat dat 'beter' is dan je opsluiten.
Het heeft echt tijd nodig.
  zondag 10 mei 2026 @ 21:51:44 #102
505241 Kissingbird
pi_220760446
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:44 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hey, die ken ik.
Dat plaatje gaf me steun dat het beter zou worden.

En dat plaatje is precies wat het is geworden :)
Het duurt alleen even voor het verdriet over gaat naar soort van wennen en omgaan met rouw.
Ja dat is een lang proces. Fijn dat jij al vroeger in het omgaan met het verdriet dit plaatje zag.

Ik snapte oprecht niet hoe het kon dat ik na 30 jaar nog enorm verdrietig kon zijn zo nu en dan met een feestdag/ sterfdag.
'ik had het toch verwerkt in therapie?'..

Mijn idee was: als je het verwerkt hebt of ermee hebt leren omgaan dan voel je dat verdriet ook niet meer. 8-)
Zo werkt het dus niet.
Was wel een eye opener dat plaatje.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 21:56:32 #103
38824 crew  Droopie
pi_220760481
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:51 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Ja dat is een lang proces. Fijn dat jij al vroeger in het omgaan met het verdriet dit plaatje zag.

Ik snapte oprecht niet hoe het kon dat ik na 30 jaar nog enorm verdrietig kon zijn zo nu en dan met een feestdag/ sterfdag.
'ik had het toch verwerkt in therapie?'..

Mijn idee was: als je het verwerkt hebt of ermee hebt leren omgaan dan voel je dat verdriet ook niet meer. 8-)
Zo werkt het dus niet.
Was wel een eye opener dat plaatje.
Mijn moeder heeft 25 jaar lang een kutkerst gehad (en daardoor ik ook) omdat ik mn oma op 2e kerstdag in coma in mn bed vond en dag erna ze overleed..

Had me voorgenomen om mij dat niet te laten gebeuren (alsof je dat echt te kiezen hebt).

Bv vandaag heb ik amper aan mn moederdag gedacht, nou dat vind ik eigenlijk hartstikke fijn, want een onverwerkt rouwproces is nog meer klote.
Hell To The Liars
  zondag 10 mei 2026 @ 22:03:58 #104
364037 ChildoftheStars
pi_220760526
Rouw is zo ingewikkeld
En ik ben zo hard nog bezig met zo min mogelijk voelen. Ben gewoon bang dat ik volledig instort als ik wel durf te voelen.
De psych maakt me wel aan het huilen en begeleiding ook. Alleen als ik op mezelf ben gaat er vol de rem op. Dat balletje verdriet uit het plaatje probeer ik met zoveel macht in elkaar te drukken

En dat is ongezond, alleen het lukt me gewoon niet om het goed te doen.

Die buitenwereld... ja... neig naar hem klein houden, maar ik duw hem wel groter.
Op sommige gebieden is dat leuk en op andere gebieden niet

Net zoals mijn broer, alles komt op mij aan en dat is frustrerend. Ik stuur hem kopietjes van brieven bijvoorbeeld en zonder lezen heb ik dingen maar te regelen... Echt...
Die frustratie, van alleen zijn en af en toe jolige appjes van zijn kant moet ik zo alleen sterk zijn

Mijn besties krijgen wel eens appjes met "ik mis nu" of "ik dacht aan". Dat is fijn. Alleen tja... niemand kende haar. Zelfs mijn broer niet. Hij zegt het zelf ook, ze kon hem niet boeien

Het idee dat haar huis nu leeg is doet me ook echt wel pijn. Misschien woont er al iemand anders... Gelukkig ligt haar huis aan de rand van de stad. Daar hoef ik nooit meer in de buurt te komen.

Voel me gewoon even verrot
  zondag 10 mei 2026 @ 22:05:11 #105
364037 ChildoftheStars
pi_220760532
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:56 schreef Droopie het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft 25 jaar lang een kutkerst gehad (en daardoor ik ook) omdat ik mn oma op 2e kerstdag in coma in mn bed vond en dag erna ze overleed..

Had me voorgenomen om mij dat niet te laten gebeuren (alsof je dat echt te kiezen hebt).

Bv vandaag heb ik amper aan mn moederdag gedacht, nou dat vind ik eigenlijk hartstikke fijn, want een onverwerkt rouwproces is nog meer klote.
*; *; *; *;

Dat is heel heftig
En ik vind het knap dat je het wel probeert dat niet te laten gebeuren

Ik vind het knap van je :*
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 22:15:56 #106
38824 crew  Droopie
pi_220760592
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Rouw is zo ingewikkeld
Dat balletje verdriet uit het plaatje probeer ik met zoveel macht in elkaar te drukken

Ik wil heel graag een filmpje plaatsen :D

Vannacht was een grote MMA (kickboksen) vechter die had gewonnen. Die stond daar keihard te janken omdat zijn moeder was overleden.

Ja rouw is ingewikkeld, maar ook weer niet..
Het zijn allemaal onbekende emoties die we (geest en lichaam) niet snappen die ook maar wat doen.

En ik snap je 100%, het is jouw verdriet en daarom bloedirritant als mensen met dat verdriet truckjes gaan proberen te doen.

EMDR, trauma's etc etc, ook klote.
Maar mn verdriet over (in jouw geval) je moeder, daar blijf je met je poten vanaf, denk je dan.

Want jij denkt misschien, straks is het verdriet voorbij, heeft het een plekje en is weer wat weg van mn moeder..

Heb geen flauw idee of ik jou nou advies geef of zelf wat eigen ervaringen oplepel haha.

"Nou Droopie, het zat je vandaag toch nog niet helemaal lekker" hoor ik je denken 🤣
Hell To The Liars
  zondag 10 mei 2026 @ 22:22:16 #107
364037 ChildoftheStars
pi_220760631
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:15 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik wil heel graag een filmpje plaatsen :D

Vannacht was een grote MMA (kickboksen) vechter die had gewonnen. Die stond daar keihard te janken omdat zijn moeder was overleden.
-O- kan ik me zo voorstellen ja
quote:
Ja rouw is ingewikkeld, maar ook weer niet..
Het zijn allemaal onbekende emoties die we (geest en lichaam) niet snappen die ook maar wat doen.
Ja... het maar wat doen klopt wel. Snap mezelf gewoon niet of zo... dat is super irritant. Ik wil controle hebben
quote:
En ik snap je 100%, het is jouw verdriet en daarom bloedirritant als mensen met dat verdriet truckjes gaan proberen te doen.
:Y !
quote:
EMDR, trauma's etc etc, ook klote.
Maar mn verdriet over (in jouw geval) je moeder, daar blijf je met je poten vanaf, denk je dan.

Want jij denkt misschien, straks is het verdriet voorbij, heeft het een plekje en is weer wat weg van mn moeder..
Inderdaad!
Ik weet dat laatste niet zeker. Ik zou willen dat het verlammende gevoel weg is. Dat ik weer gewoon functioneer en plezier heb in het leven. Het is een zwart gat. Doe alles wel, maar ik heb niet het gevoel dat ik leef

Terwijl...moeder overlijden, ze was 77, het hoort erbij.
Ik vind dat ik te moeilijk doe ...
En ik weet ook dat die verwachting niet reëel is...
quote:
Heb geen flauw idee of ik jou nou advies geef of zelf wat eigen ervaringen oplepel haha.

"Nou Droopie, het zat je vandaag toch nog niet helemaal lekker" hoor ik je denken 🤣
Advies komt uit eigen ervaring ja ;)

En ja... vandaag is even ruk... morgen weer een dagje
  zondag 10 mei 2026 @ 23:01:02 #108
451216 DoubleDip
pi_220760870
Het is ook gewoon ingewikkeld hoor Child. Logisch dat je alles nog niet echt kan toelaten. Rouw kent geen tijd en geen vast verloop. Dus hoe dan ook doe je het goed.
  zondag 10 mei 2026 @ 23:15:41 #109
364037 ChildoftheStars
pi_220760925
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:01 schreef DoubleDip het volgende:
Het is ook gewoon ingewikkeld hoor Child. Logisch dat je alles nog niet echt kan toelaten. Rouw kent geen tijd en geen vast verloop. Dus hoe dan ook doe je het goed.
Dank je wel O+

-------------------

Ik vrees voor een ouderwets lange nacht
Te laat voor een slaappil. Morgen neem ik er wel eentje

Zet maar even een mok kamillethee
  zondag 10 mei 2026 @ 23:16:27 #110
451216 DoubleDip
pi_220760929
Thee smakelijk. En ik hoop dat je nog wat slaap kunt pakken.
  zondag 10 mei 2026 @ 23:19:47 #111
511221 Hetekip
Depressief
pi_220760945
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:01 schreef DoubleDip het volgende:
Uit onderzoek duurt rouw gemiddeld twee jaar, dat is gemiddeld. Dus er staat een vrije lange tijd voor, en je kan afwijken van gemiddelden.

Vroeger dacht men dat rouw in fases verliep en dat je die fases dan stap voor stap afhandelde.

Modern onderzoek laat zien dat niets minder waar is, rouw is een wirwar waarin je van de ene fase naar de andere springt en dat zonder enige logica.

Het beste wat bij rouw kan helpen, is gewoon wat child al doet. Erover praten en dan is het fijn als iemand luistert en even bij je in de put komt zitten. Gewoon gezellig.

Rouw is een van de heftigere ervaringen die we als mens meemaken, en ik gun cots vooral veel geduld voor haarzelf, en vooral ook dat ze lief voor haarzelf mag zijn.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 02:26:38 #112
364037 ChildoftheStars
pi_220761173
:O kansloze nacht weer eens :N
Volgende nacht een slaappil }:|
  maandag 11 mei 2026 @ 02:34:03 #113
434905 Iceage
pi_220761176
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 02:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach lieverd. Ik denk dat je je ook veel te druk maakt over de FB en meer. Toch hoop ik dat je wat later wel kunt slapen. Zonder slaap val je om.

Probeer afleiding te zoeken in fijne en leuke dingen.
Ik ga nu wel plat want moet er best vroeg uit.

Liefs en sterkte.
  maandag 11 mei 2026 @ 07:30:22 #114
13309 nostra
ask why
pi_220761366
quote:
Sterkte vandaag, kan je een middagdutje doen of is dat weer rot voor je slaapritme?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Redactie FP maandag 11 mei 2026 @ 08:17:13 #115
Brabo Bastard
pi_220761501
quote:
;(

Knuffel O+
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 11 mei 2026 @ 08:29:23 #116
451216 DoubleDip
pi_220761543
quote:
Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen?
  maandag 11 mei 2026 @ 08:52:02 #117
421867 greysbones
pi_220761622
Goedemorgen Cots
Heb je een uitslaapwekkertje gezet?
Ivm je slechte nacht
Knufje voor jou O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  maandag 11 mei 2026 @ 09:47:02 #118
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220762024
Mooie reacties hier de afgelopen dagen. Dat mag ook weleens gezegd worden. :Y
  Moderator / Redactie FP maandag 11 mei 2026 @ 10:02:31 #119
Brabo Bastard
pi_220762174
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Mooie reacties hier de afgelopen dagen. Dat mag ook weleens gezegd worden. :Y
Eens :)
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 11 mei 2026 @ 10:08:24 #120
505241 Kissingbird
pi_220762220
quote:
Te laat voor een slaappil. Morgen neem ik er wel eentje
Vroeg me gisteravond al af toen je dat bericht om 23.15 had gepost waarom het toen te laat was voor een slaappil als ik dat vragen mag. :@
Zelf hanteer ik 1 uur als grens omdat ik weet dat ik anders uren wakker ga liggen als ik het niet doe. Wel duf in de ochtend dan maar dat trekt wel weer weg in de ochtend.

quote:
Super vervelend dat je niet in slaap kon vallen :*
Hoop dat je kunt uitslapen.
  maandag 11 mei 2026 @ 11:16:43 #121
364037 ChildoftheStars
pi_220762690
Dank jullie :*

Om vijf uur naar bed gegaan
Reageer later uitgebreider, ben nu nog niet wakker genoeg
  maandag 11 mei 2026 @ 11:43:01 #122
451216 DoubleDip
pi_220762822
Goedemorgen Child.
Rustig aan en neem een kop koffie, of thee
  maandag 11 mei 2026 @ 12:38:35 #123
364037 ChildoftheStars
pi_220763308
Zo, ben direct gaan wandelen (begon precies te regenen toen ik de straat uit liep _O- dacht keer ik om of ga ik door. Ben door gegaan. Toen ik de deur thuis achter me dichttrok werd het droog _O- )

De moeheid valt nu echt als een dekentje over me heen
Wil geen koffie, wil geen dutje, maar ik weet niet hoe ik dit ga volhouden tot een uurtje of tien
  maandag 11 mei 2026 @ 13:05:56 #124
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220763719
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, ben direct gaan wandelen (begon precies te regenen toen ik de straat uit liep _O- dacht keer ik om of ga ik door. Ben door gegaan. Toen ik de deur thuis achter me dichttrok werd het droog _O- )

De moeheid valt nu echt als een dekentje over me heen
Wil geen koffie, wil geen dutje, maar ik weet niet hoe ik dit ga volhouden tot een uurtje of tien
Kom op, pak je power napje!
  Moderator / Redactie FP maandag 11 mei 2026 @ 13:06:47 #125
Brabo Bastard
pi_220763727
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:05 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Kom op, pak je power napje!
Ik las power upje :@
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 11 mei 2026 @ 13:09:42 #126
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220763752
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Verkrijgbaar bij de betere dealers. ;)
  maandag 11 mei 2026 @ 13:22:56 #127
451216 DoubleDip
pi_220763869
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik las power appje 8)7
  maandag 11 mei 2026 @ 13:29:36 #128
505241 Kissingbird
pi_220763928
_O- grappig wat die breintjes ervan maken

maar zou ook een power napje pakken als het je al lukt om overdag te slapen.
Je wil toch straks een slaappil pakken. ;)
  maandag 11 mei 2026 @ 15:33:46 #129
364037 ChildoftheStars
pi_220764691
Geen power up
Geen power app
maar het werd idd een power nap!

Denk wel dat ik moet accepteren dat morgen weer een nieuwe dag is en vandaag niet veel gebeurt

Wel even contact gehad met het fact. Als ik weer een rampennacht heb zien we wel verder. Maar ga er vanuit dat het goed komt
Voel alleen enorme weerstand tegen slaap. Van "heb ik niet nodig"
Alleen het moet wel, dus tussen 22.00 en 22.30 neem ik een pam

Nu lekker achter de laptop thee drinken
  maandag 11 mei 2026 @ 18:39:15 #130
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220766539
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Geen power up
Geen power app
maar het werd idd een power nap!

Denk wel dat ik moet accepteren dat morgen weer een nieuwe dag is en vandaag niet veel gebeurt

Wel even contact gehad met het fact. Als ik weer een rampennacht heb zien we wel verder. Maar ga er vanuit dat het goed komt
Voel alleen enorme weerstand tegen slaap. Van "heb ik niet nodig"
Alleen het moet wel, dus tussen 22.00 en 22.30 neem ik een pam

Nu lekker achter de laptop thee drinken
Zie je wel? Je weet wel wat goed voor je is. ;)
  maandag 11 mei 2026 @ 20:40:35 #131
364037 ChildoftheStars
pi_220767821
:O ik ben dom
Dacht zet een wekker op een kwartier, om zes uur wakker
Is het half negen ineens :o Zo niet handig
Al zit ik nog te gapen

Eens zien hoe het gaat vanavond/vannacht
  maandag 11 mei 2026 @ 20:41:58 #132
495039 Cupfighter
pi_220767832
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Al zit ik nog te gapen

Je ben niet dom
Je hebt je verslapen
Dat overkomt iedereen wel eens
  maandag 11 mei 2026 @ 21:24:12 #133
451216 DoubleDip
pi_220768275
quote:
Al zit ik nog te gapen

Dan had je het blijkbaar nodig. Niks verkeerds aan.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:36:26 #134
364037 ChildoftheStars
pi_220768359
Naja, om half elf sowieso een slaappil en hopen dat het dan ook weer lukt :Y

Ergens moet ik mijn discipline vandaan halen en niet mijn ritme omdraaien
Alleen geen zin in... alleen verstandige keuzes etc

Of zoals mijn bestie zou zeggen: De CotS van morgen is dankbaar als de CotS van vandaag normaal gaat slapen
  maandag 11 mei 2026 @ 22:34:14 #135
364037 ChildoftheStars
pi_220768828
Zo boek weg
Telefoon weg
Lamp uit en tukken

Hopelijk lukt het :Y
En Hopelijk voel ik me morgen beter dan vandaag
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 22:35:22 #136
22592 crew  Ole
pi_220768835
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo boek weg
Telefoon weg
Lamp uit en tukken

Slaap lekker O+
  maandag 11 mei 2026 @ 23:24:31 #137
421867 greysbones
pi_220769223
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo boek weg
Telefoon weg
Lamp uit en tukken

Slaap lekker Cots :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:39:05 #138
434905 Iceage
pi_220769445
Slaap lekker, Sweet Dreams :z

[ Bericht 3% gewijzigd door Iceage op 12-05-2026 00:56:00 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 06:47:02 #139
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220769660
Goedemorgen Child!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 08:26:37 #140
495039 Cupfighter
pi_220769889
Goedemorgen Cots
Ik hoop dat je goed geslapen hebt
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:32:46 #141
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220769908
Heb je goed geslapen Cots ?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 12 mei 2026 @ 08:36:26 #142
434905 Iceage
pi_220769918
Ik blijf lekker Child zeggen ipv C...s >:)

Goedemorgen u allen. Fijne dag. Ik moet nu weg. :s)
  Moderator / Redactie FP dinsdag 12 mei 2026 @ 09:04:16 #143
Brabo Bastard
pi_220770101
Goedemorgen Child *O*
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:19:57 #144
505241 Kissingbird
pi_220770193
Goedemorgen cots *;
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:40:04 #145
364037 ChildoftheStars
pi_220770397
Goedemorgen

Hopelijk hebben jullie allemaal even goed geslapen zoals ik

Droomde over pennen
Heel vreemd

Rustige ochtend. Vanmiddag wel wat dingen voor mijn vrijwilligerswerk
Om twaalf uur dingen klaar leggen daarvoor

Maak me nu al zorgen over de tandarts morgen :o
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:44:23 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220770418
Is het alleen controle?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 12 mei 2026 @ 09:46:02 #147
Brabo Bastard
pi_220770422
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen

Hopelijk hebben jullie allemaal even goed geslapen zoals ik

Droomde over pennen
Heel vreemd

Rustige ochtend. Vanmiddag wel wat dingen voor mijn vrijwilligerswerk
Om twaalf uur dingen klaar leggen daarvoor

Maak me nu al zorgen over de tandarts morgen :o
Gaat je lukken CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:50:08 #148
364037 ChildoftheStars
pi_220770475
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Is het alleen controle?
Ja klopt
Alleen door mijn medicijnen ga ik extreem kwijlen en ik ben me een keer heel erg verslikt terwijl ze bezig waren.
Plus dat ik gewoon bang ben voor pijn

Ben gewoon niet zo'n held
  Moderator / Redactie FP dinsdag 12 mei 2026 @ 09:53:16 #149
Brabo Bastard
pi_220770486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja klopt
Alleen door mijn medicijnen ga ik extreem kwijlen en ik ben me een keer heel erg verslikt terwijl ze bezig waren.

Ik ook niet :@

Ik denk altijd: ze zijn er om me te helpen. Dat kalmeert me dan een beetje :)
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:53:40 #150
495039 Cupfighter
pi_220770489
quote:

[..]
Ja klopt

Ik ben er ook geen fan van en moet zelf nog heel wat keren voor mijn gebitsrenovatie maar denk maar, het is voor mezelf
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:55:38 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220770498
quote:

[..]
Ja klopt

Ik vind je wel een held. Je ging voor het onderwijs tweeëneenhalf uur in de stoel liggen, laatst!

Het weghalen van tandsteen vind ik zelf het pijnlijkste van een controlebezoek. Ook gek dat sommigen het kunnen zonder je pijn te doen, dus dat is altijd weer afwachten. Jouw gebit is al helemaal schoon na je sessie van laatst.

Heeft de tandarts niet zo’n zuigertje bij de hand? Anders kun je erom vragen. ‘Ik heb nogal veel speekselvorming, kunnen jullie daar rekening mee houden?’ Als je je tandarts ook bij de opleiding hebt, lijkt het me juist goed dat je die regie een beetje pakt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:14:30 #152
421867 greysbones
pi_220771284
quote:

[..]
Ja klopt

Ik ook niet
Vind de tandarts eng :@
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:21:04 #153
72200 Prego
pi_220771370
quote:
Al zit ik nog te gapen

Dit is zó herkenbaar :') |:( :|W
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:28:04 #154
364037 ChildoftheStars
pi_220771444
Even een monsterquote. Vind ik stiekem altijd leuk om te doen :@ _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik ook niet :@

Ik denk altijd: ze zijn er om me te helpen. Dat kalmeert me dan een beetje :)
Fijn dat die gedachte helpt!
Hier vooral de gedachte dat ik iemand help met een opleiding.
En het moet gewoon gebeuren. Dus tja, nait soezen en die mond open

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ben er ook geen fan van en moet zelf nog heel wat keren voor mijn gebitsrenovatie maar denk maar, het is voor mezelf
Ja... daar heb je ook gelijk in ja :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind je wel een held. Je ging voor het onderwijs tweeëneenhalf uur in de stoel liggen, laatst!

Het weghalen van tandsteen vind ik zelf het pijnlijkste van een controlebezoek. Ook gek dat sommigen het kunnen zonder je pijn te doen, dus dat is altijd weer afwachten. Jouw gebit is al helemaal schoon na je sessie van laatst.

Heeft de tandarts niet zo’n zuigertje bij de hand? Anders kun je erom vragen. ‘Ik heb nogal veel speekselvorming, kunnen jullie daar rekening mee houden?’ Als je je tandarts ook bij de opleiding hebt, lijkt het me juist goed dat je die regie een beetje pakt.
Klopt, dat is veel pijnlijker
Al zijn die studenten nog super voorzichtig

Ze staan ook klaar met een zuigertje en weten het. Zeg het ook elke afspraak weer even

Moet wel lachen, die studenten zijn nog super nieuwsgierig. Dan zien ze mijn medicatielijst en dan willen ze helemaal van hoed en de rand weten _O-
Ze willen haast meer weten dan de hulpverlening _O-
(vrijdag zei die jongen "ja! We hebben uw casus voorbesproken, ben zo blij dat ik u mag behandelen" Echt een hele lieve mondhygiënist in wording)

Anyways, morgen half negen aan de beurt, dan ben ik er direct van af.

quote:
99s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:14 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ik ook niet
Vind de tandarts eng :@
Begrijp ik helemaal :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:21 schreef Prego het volgende:

[..]
Dit is zó herkenbaar :') |:( :|W
We zijn net mensen ;)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 12:23:33 #155
22592 crew  Ole
pi_220771809
Ben net geweest bij de mondhygiënist. Ze had een nieuw apparaatje wat veel minder vervelend is! :)
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:28:44 #156
364037 ChildoftheStars
pi_220771842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:23 schreef Ole het volgende:
Ben net geweest bij de mondhygiënist. Ze had een nieuw apparaatje wat veel minder vervelend is! :)
Fijn!

En die gebruiken ze ook bij mij ja, scheelt veel! En het gaat volgens mij ook sneller toch? Fijn dat het meeviel bij jou :* O+

Alleen (en nu ga ik iets heel gênants delen) als het niet goed met me gaat schiet het tandenpoetsen er bij mij in. Ik ben niet opgevoed met twee keer per dag poetsen (deed het als ik aften en zweertjes kreeg en anders niet), waardoor het ook nooit een gewoonte is geworden. Beetje verwaarloosd op dat gebied, of iig geen toezicht op. Laat staan stokeren. Mijn moeder vond dat onzin.
Nou, na het overlijden van mijn moeder een slechte periode gehad. Dus minder goed gepoetst (poets nu wel weer elke dag, sinds twee weken) waardoor er heel erg veel ontstoken weefsel in mijn tandvlees zat en dat ontstoken spul werd met een haakje weggeschaapt. En dat doet auw.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 12:31:34 #157
22592 crew  Ole
pi_220771871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Fijn!

En die gebruiken ze ook bij mij ja, scheelt veel! En het gaat volgens mij ook sneller toch? Fijn dat het meeviel bij jou :* O+

Alleen (en nu ga ik iets heel gênants delen) als het niet goed met me gaat schiet het tandenpoetsen er bij mij in. Ik ben niet opgevoed met twee keer per dag poetsen (deed het als ik aften en zweertjes kreeg en anders niet), waardoor het ook nooit een gewoonte is geworden. Beetje verwaarloosd op dat gebied, of iig geen toezicht op. Laat staan stokeren. Mijn moeder vond dat onzin.
Nou, na het overlijden van mijn moeder een slechte periode gehad. Dus minder goed gepoetst (poets nu wel weer elke dag, sinds twee weken) waardoor er heel erg veel ontstoken weefsel in mijn tandvlees zat en dat ontstoken spul werd met een haakje weggeschaapt. En dat doet auw.
i
Oh dat herken ik wel hoor!!! Dat verwaarlozen.

Ik neem tegenwoordig van tevoren een paracetamol in voordat ik naar tandarts of mondhygiënist ga. Scheelt klein beetje.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:31:39 #158
364037 ChildoftheStars
pi_220772378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:31 schreef Ole het volgende:

[..]
i
Oh dat herken ik wel hoor!!! Dat verwaarlozen.

Ik neem tegenwoordig van tevoren een paracetamol in voordat ik naar tandarts of mondhygiënist ga. Scheelt klein beetje.
Dat slimme tip! Doe ik morgen ook :N

En dat verwaarlozen is zo irritant. Het feit dat ik trots ben op het feit dat ik sinds het respijthuis me elke dag douche is echt een wonder. Alleen voel me zoveel beter als ik dat doe. Nu hopen dat ik het vol blijf houden :Y

Alleen nu tevreden met nu, hierna zien we wel weer verder ja
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:42:28 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220772455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat slimme tip! Doe ik morgen ook :N

En dat verwaarlozen is zo irritant. Het feit dat ik trots ben op het feit dat ik sinds het respijthuis me elke dag douche is echt een wonder. Alleen voel me zoveel beter als ik dat doe. Nu hopen dat ik het vol blijf houden :Y

Alleen nu tevreden met nu, hierna zien we wel weer verder ja
Onder de douche of direct na het douchen je tanden poetsen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:43:18 #160
364037 ChildoftheStars
pi_220772460
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Onder de douche of direct na het douchen je tanden poetsen.
Jep, dat doe ik nu ook, nu het goed gaat
En 's avonds tandenpoetsen voordat ik mijn meds neem
  Moderator / Redactie FP dinsdag 12 mei 2026 @ 13:54:19 #161
Brabo Bastard
pi_220772536
Je kunt het CotS *O*
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 13:55:01 #162
22592 crew  Ole
pi_220772541
Maandag nog wel gaatje boren :X
Ik wil verdoving dan!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 12 mei 2026 @ 13:57:26 #163
Brabo Bastard
pi_220772556
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:55 schreef Ole het volgende:
Ik wil verdoving dan!
Ik laat ook altijd verdoven :@
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 13:59:55 #164
22592 crew  Ole
pi_220772568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Het kan gewoon! Had ooit een oldskool tandarts. Durfde meteen paar jaar niet meer :X
  Moderator / Redactie FP dinsdag 12 mei 2026 @ 14:00:32 #165
Brabo Bastard
pi_220772572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:59 schreef Ole het volgende:

[..]
Het kan gewoon! Had ooit een oldskool tandarts. Durfde meteen paar jaar niet meer :X
Idem, maar nu een leuke club :)

Maar we moeten CotS niet bang maken nu :@
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 14:06:46 #166
22592 crew  Ole
pi_220772603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]

Oh sorry.. zo bedoelde ik niet. Leve de verdoving *O*
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:08:41 #167
364037 ChildoftheStars
pi_220772612
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Je kunt het CotS *O*
Ik hoop vooral dat de tandarts het kan :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:55 schreef Ole het volgende:
Ik wil verdoving dan!
Verdoven altijd! Hier ook hoor. Maakt niet uit hoe klein. Boren doet zo ongelooflijk veel pijn (en ik kan slecht tegen pijn).

quote:

[..]
verstandig!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]

Ben hierdoor niet extra bang hoor! Denk dat ik wel een kapotte vulling heb, maar dat hoor ik morgen wel. En anders even pijn van de verdoving en hopen dat ik niet stik (die lui maken helemaal met blauw plastic een tentje en dan kun je niet slikken...

maar eerst horen of het überhaupt gerepareerd moet worden ;)

Gelukkig al om half negen aan de beurt, dan is het iig gedaan
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 14:11:16 #168
22592 crew  Ole
pi_220772626
En ook het prikje van verdoving is stukken minder vervelend dan jaren geleden!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:15:30 #169
434905 Iceage
pi_220772651
quote:

[..]
Ik niet. Assistente (Leuke) houd mijn hand vast. *O*
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:18:39 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220772668
#teamverdoving
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:18:59 #171
364037 ChildoftheStars
pi_220772670
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef Ole het volgende:
En ook het prikje van verdoving is stukken minder vervelend dan jaren geleden!
We gaan het (hopelijk niet) meemaken

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:15 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ik niet. Assistente (Leuke) houd mijn hand vast. *O*
Jij bent natuurlijk super stoer! Hurrrr!
Een stuk stoerder dan ik!

------

En nu even geen tandartspraat vanuit mijn kant, want ik begin mezelf steeds meer op te vreten ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 15:36:43 #172
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220773120
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

En nu even geen tandartspraat vanuit mijn kant, want ik begin mezelf steeds meer op te vreten ;)
Precies, al dat tandartsgepraat..

Ik heb weer een etappe afgerond trouwens. En hier een stukje verderop is een kasteelruïne. Schijnt nog zo'n 3km te zijn, en ik zit te overwegen om er naartoe te gaan. Ben er al vaak geweest, maar vind die dingen fascinerend. Maar ook wel een hele klim. Ga zo toch maar die kant op, denk ik.

Goede dag gehad?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:51:24 #173
364037 ChildoftheStars
pi_220773230
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:36 schreef qltel het volgende:

[..]
Precies, al dat tandartsgepraat..

Ik heb weer een etappe afgerond trouwens. En hier een stukje verderop is een kasteelruïne. Schijnt nog zo'n 3km te zijn, en ik zit te overwegen om er naartoe te gaan. Ben er al vaak geweest, maar vind die dingen fascinerend. Maar ook wel een hele klim. Ga zo toch maar die kant op, denk ik.

Goede dag gehad?
Dat klinkt alsof je weer een mooie etappe hebt gehad :Y Viel het weer ee?

Hier een prima dag. Schuur opgeruimd,keuken geboend, vloer gedaan, wc...En gehaakt en geholpen op mijn vrijwilligerswerk. Weinig te klagen :Y echt wel content en tevreden
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 15:52:37 #174
22592 crew  Ole
pi_220773239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hier een prima dag. Schuur opgeruimd,keuken geboend, vloer gedaan, wc...En gehaakt en geholpen op mijn vrijwilligerswerk. Weinig te klagen :Y echt wel content en tevreden
Ben jaloers op jouw schoonmaken. Ik hik er zo tegenop!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:03:49 #175
364037 ChildoftheStars
pi_220773309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:52 schreef Ole het volgende:

[..]
Ben jaloers op jouw schoonmaken. Ik hik er zo tegenop!
Zelf ben ik er absoluut niet tevreden mee _O-
Spreek altijd met mezelf een tijd af waarop ik "moet" beginnen
Dan begin ik altijd eerder, want ik houd niet van het gevoel nog wat te moeten _O-
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 16:06:23 #176
22592 crew  Ole
pi_220773329
@Cat-astrophe ik weet dat je meeleest of niet ;) Sjors altijd schone bak hoor!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:05:44 #177
434905 Iceage
pi_220773942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zelf ben ik er absoluut niet tevreden mee _O-
Spreek altijd met mezelf een tijd af waarop ik "moet" beginnen
Dan begin ik altijd eerder, want ik houd niet van het gevoel nog wat te moeten _O-
Haha, Ik heb altijd lijstjes wat ik nog moet doen aan mijn huis en tuin en welke planten ik nog wil kopen en hoe te verzorgen Plus een dagboek voor mijn bijenvolken (3 nu niet meer, teveel werk vooral in het voor en najaar) :lijstje:
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:10:55 #178
364037 ChildoftheStars
pi_220773990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:05 schreef Iceage het volgende:

[..]
Haha, Ik heb altijd lijstjes wat ik nog moet doen aan mijn huis en tuin en welke planten ik nog wil kopen en hoe te verzorgen :lijstje:
O+ Lijstjes O+

Jij bent van de groene vingers he?
En to do is echt iets dat een mens rust geeft; vind jij afvinken ook zo fijn (en schrijf jij dingen die je extra doet ook op je to do en vinkt dat af, gewoon voor een succesgevoel)?

Mijn huis is nooit schoon genoeg _O- maar morgen heb ik er weer tijd voor :Y
En idd lijstjes voor mijn to do, met dingen waarvoor ik spaar, lijstjes met wat ik ga maken, lijstjes met dagplanning, lijstjes met wat ik mag eten, lijstjes met beloningsopties, lijstjes met wat ik wanneer wil lezen, lijstjes met wat ik moet verbeteren aan mezelf, lijstjes met dankbaarheid, lijstjes met overwinningen, etc etc etc :lijstje:
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:14:02 #179
434905 Iceage
pi_220774030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
O+ Lijstjes O+

Jij bent van de groene vingers he?
En to do is echt iets dat een mens rust geeft; vind jij afvinken ook zo fijn (en schrijf jij dingen die je extra doet ook op je to do en vinkt dat af, gewoon voor een succesgevoel)?

Yep *O*
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:14:37 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220774037
Heb je ook een lijstje om alle lijstjes bij te houden? :+
  Moderator / Redactie FP dinsdag 12 mei 2026 @ 17:16:27 #181
Brabo Bastard
pi_220774057
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Ingelijst.
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:17:26 #182
364037 ChildoftheStars
pi_220774074
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Die heb ik wel eens gemaakt ja :+

(begeleider wilde weten waar ik allemaal lijstjes voor heb. Die vond het neurotisch. Goh)

Wat ik net opsomde was niet compleet.
In mijn lijstjes extremisme had ik tweeëntwintig lijstjes _O- Dat is wat verminderd
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:18:32 #183
364037 ChildoftheStars
pi_220774087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ingelijst.
_O-

Proest
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:23:19 #184
434905 Iceage
pi_220774112
Ik moet weer vort. Fijne dag allemaal verder. :W
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:26:07 #185
451216 DoubleDip
pi_220774129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Fijn!

Oh ja dat haakje ken ik ja, best pijnlijk. Maar als je 1-2 weken stokert gaat de pijn snel weg hoor.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:27:02 #186
451216 DoubleDip
pi_220774139
quote:

[..]

Goed bezig!

Kan je hier niet eens komen schrobben, mag ook wel eens :P
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:33:04 #187
364037 ChildoftheStars
pi_220774193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Oh ja dat haakje ken ik ja, best pijnlijk. Maar als je 1-2 weken stokert gaat de pijn snel weg hoor.
Ja, ik weet het
Laten we zeggen dat ik een beetje een probleemkindje bent als het gaat om zelfzorg. Dat het tandenpoetsen en douchen nu lukt is al een hele overwinning :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Goed bezig!

Kan je hier niet eens komen schrobben, mag ook wel eens :P
Hahaha dat vragen er meer :P
Het is toch gewoon lekker om te doen en dan ook nog fijn resultaat :Y
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:37:10 #188
421867 greysbones
pi_220774997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, ik weet het
Laten we zeggen dat ik een beetje een probleemkindje bent als het gaat om zelfzorg. Dat het tandenpoetsen en douchen nu lukt is al een hele overwinning :Y
[..]
Hahaha dat vragen er meer :P
Het is toch gewoon lekker om te doen en dan ook nog fijn resultaat :Y
Zelfzorg is vaak een issue als je niet lekker in je vel zit.
Niks raars aan
Des te beter dat jij het dus wel onderkent en oppakt :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:43:06 #189
364037 ChildoftheStars
pi_220775045
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:37 schreef greysbones het volgende:

[..]
Zelfzorg is vaak een issue als je niet lekker in je vel zit.
Niks raars aan
Des te beter dat jij het dus wel onderkent en oppakt :*
Ik ben er ook niet zo mee opgevoed (vooral het tandenpoetsen niet) dus het is geen routine in mijn leven. Ben blij dat het deze weken wel lukt :Y
Nu hopen dat het me lukt om door te zetten :) ik doe mijn best iig
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 19:52:19 #190
22592 crew  Ole
pi_220775130
Heb zo vaak geen zin. En dan denk ik ook kost weer geld en zo. Maar als ik het dan toch weer gedaan heb voel ik me 1000 keer beter!
Sleur mezelf dan toch weer onder douche :s)
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:01:19 #191
364037 ChildoftheStars
pi_220775202
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:52 schreef Ole het volgende:
Heb zo vaak geen zin. En dan denk ik ook kost weer geld en zo. Maar als ik het dan toch weer gedaan heb voel ik me 1000 keer beter!
Sleur mezelf dan toch weer onder douche :s)
Klopt... en ik start de dag lekkerder als ik even gedoucht heb. En het duurt niet lang. Twee minuten zonder haren wassen en vijf minuten met
Dus het is te overzien. Zelfde als met tandenpoetsen. Geen wondjes, geen vieze tanden

Alleen die gedachte helpt niet altijd. Als ik één keer oversla ben ik terug bij af. Ik hoop echt dat ik het na zondag (uit logeren) het weer oppak op maandag :Y
We gaan het zien, hoop van wel iig

Denk het wel, want ik ben redelijk neurotisch met dingen op het moment, dus hopelijk ook hiermee
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 20:04:48 #192
22592 crew  Ole
pi_220775229
Wees niet te streng voor jezelf als keertje niet lukt! Maar ik snap het. Makkelijk gezegd.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:05:54 #193
364037 ChildoftheStars
pi_220775241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:04 schreef Ole het volgende:
Wees niet te streng voor jezelf als keertje niet lukt! Maar ik snap het. Makkelijk gezegd.
Na de vorige goede periode heeft het een jaar geduurd voordat ik het weer (nu) op orde heb. Dus ik maak me wel terecht zorgen. Het moet goed
  Moderator / Redactie FP dinsdag 12 mei 2026 @ 20:17:17 #194
Brabo Bastard
pi_220775386
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Na de vorige goede periode heeft het een jaar geduurd voordat ik het weer (nu) op orde heb. Dus ik maak me wel terecht zorgen. Het moet goed
Wij steunen je :*
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:32:24 #195
434905 Iceage
pi_220775573
Raar he hoe dat verschilt Ik douche zeker kort 2 x per dag en zomers bij heet weer meestal vaker.
Ook als ik met de tuin flink aan de gang ben geweest en uitgezweet (Of na wat langere wandeling) eerste wat ik doe. Douchen met lekkere douche gel. Ook ligbad hier maar dat gebruik ik vrijwel nooit. Ja om een vloerkleed uit te wassen.

Tot voor kort ging ik elke zondagavond uurtje naar het bronnenbad in Bad Nieuweschans maar de zaak is daar verbouwd en de prijzen zijn belachelijk verhoogd en het oorspronkelijke tnermaal/mineraal bad 34 a 35 graden is nu een chloor zwembad veel kouder 8)7

Jaartje terug op het werk vreselijke lol gehad. Collegaatje melde dat ze ook in het terminale bad daar was geweest _O- _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 12-05-2026 20:45:10 ]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:58:05 #196
364037 ChildoftheStars
pi_220775911
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:32 schreef Iceage het volgende:
Raar he hoe dat verschilt Ik douche zeker kort 2 x per dag en zomers bij heet weer meestal vaker.
Ook als ik met de tuin flink aan de gang ben geweest en uitgezweet (Of na wat langere wandeling) eerste wat ik doe. Douchen met lekkere douche gel. Ook ligbad hier maar dat gebruik ik vrijwel nooit. Ja om een vloerkleed uit te wassen.

Tot voor kort ging ik elke zondagavond uurtje naar het bronnenbad in Bad Nieuweschans maar de zaak is daar verbouwd en de prijzen zijn belachelijk verhoogd en het oorspronkelijke tnermaal/mineraal bad 34 a 35 graden is nu een chloor zwembad veel kouder 8)7

Jaartje terug op het werk vreselijke lol gehad. Collegaatje melde dat ze ook in het terminale bad daar was geweest _O- _O-
In de avond douchen vind ik toch minder fijn merk ik. Dan met nat haar naar bed en een soort klittenafro op mijn hoofd in de ochtend

Ben nog nooit in Bad Nieuweschans geweest. Jammer dat het zoveel duurder is geworden...
En de kwaliteit dus ook nog minder ...

Lekker genieten van je douchebeurten :* ;)
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:59:14 #197
364037 ChildoftheStars
pi_220775928
Hier overvalt mijn hoofd me even met suïcidale gevoelens. Geen flauw idee waarom, voel me echt rot. Ga er niet naar acteren. Alleen fijn is anders. Misschien de crisisdienst bellen, alleen daar is het niet erg genoeg voor. Wachten tot het afzakt maar
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:01:21 #198
434905 Iceage
pi_220775964
BELLEN !!!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 21:05:13 #199
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220776035
Als het wel erger wordt of niet afzakt, bel ze dan. Ze zijn er voor!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:10:32 #200
364037 ChildoftheStars
pi_220776113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:01 schreef Iceage het volgende:
BELLEN !!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:05 schreef qltel het volgende:

Als het wel erger wordt of niet afzakt, bel ze dan. Ze zijn er voor!
Als het erger wordt of niet opschiet bel ik zeker, geen zorgen. Het is gewoon even stom.Gebeurt vaker als ik moe of overprikkeld ben

Edit: even kletsen met mijn bestie werkt gelukkig al. Gewoon even afleiding
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 21:12:23 #201
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220776147
quote:

[..]
Ja, het weer viel wel mee. Alhoewel het geen mei-weer is. Ik heb 2 shirts bij, een vest en een regenjas en ik vond het vandaag fris in shirt, vest en regenjas. Maar goed, ik heb niet meer bij. Mocht het echt nog kouder worden, dan maar 2 shirts aan.. :) foto's van het kasteel in mijn eigen topic!
quote:
Mooi dat je content en tevreden bent. En zo klinkt het ook, alles lijkt goed te gaan!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:31:01 #202
434905 Iceage
pi_220776546
Tipje aan anderen. Het bericht voor BELLEN!!! had ik in eerste instantie ook gequoot. Die quote heb ik weggehaald want misschien wil Child haar bericht wijzigen, als het dan in een quoot staat blijft het staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 12-05-2026 22:05:41 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 21:35:34 #203
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220776632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Als het erger wordt of niet opschiet bel ik zeker, geen zorgen. Het is gewoon even stom.Gebeurt vaker als ik moe of overprikkeld ben

Edit: even kletsen met mijn bestie werkt gelukkig al. Gewoon even afleiding
Oh mooi, dan maak ik me er ook geen zorgen om. Mijn kasteel al gezien? O-)
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 21:44:26 #204
441859 crew  Lenny77
pi_220776803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier overvalt mijn hoofd me even met suïcidale gevoelens. Geen flauw idee waarom, voel me echt rot. Ga er niet naar acteren. Alleen fijn is anders. Misschien de crisisdienst bellen, alleen daar is het niet erg genoeg voor. Wachten tot het afzakt maar
Lieve schat, je moet toch echt even bellen hoor? Je hebt ook al een paar slechte nachten achter de rug en gaf eergisteren al aan dat je eigenlijk niet wou gaan slapen. Je weet dat dat al een alarmsignaal is.
Een belletje kan nooit kwaad. Je kan maar beter snel handelen ipv iets te lang wachten en in een spiraal terecht komen.
Dit soort situaties vallen onder: beter 20 keer voor niets aan de bel trekken ipv 1 keer te weinig.

Wees aub lief en voorzichtig met jezelf O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:55:21 #205
364037 ChildoftheStars
pi_220776995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Lieve schat, je moet toch echt even bellen hoor? Je hebt ook al een paar slechte nachten achter de rug en gaf eergisteren al aan dat je eigenlijk niet wou gaan slapen. Je weet dat dat al een alarmsignaal is.
Een belletje kan nooit kwaad. Je kan maar beter snel handelen ipv iets te lang wachten en in een spiraal terecht komen.
Dit soort situaties vallen onder: beter 20 keer voor niets aan de bel trekken ipv 1 keer te weinig.

Ik ben echt wel voorzichtig. Heb even met mijn bestie geappt. Even echte afleiding. Over haar kinderen en werk en over boeken en dat heeft me er redelijk uitgetrokken
Slapen ging afgelopen nacht wel. Dus ik hoop deze ook.
Bij het fact zijn ze op de hoogte van de situatie. App zo wel even de psych of ze morgen tijd heeft voor een belletje. Ik zie haar sowieso vrijdag

En maandag één van de begeleiders (de prettigste gelukkig). Dus er zit een vinger aan de pols :Y
Als ik nu de crisisdienst bel ben ik bang dat het juist erger wordt. Soms kan dat onprettig zijn. Dus ik ga nu appen naar de psych
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 21:58:24 #206
441859 crew  Lenny77
pi_220777065
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ben echt wel voorzichtig. Heb even met mijn bestie geappt. Even echte afleiding. Over haar kinderen en werk en over boeken en dat heeft me er redelijk uitgetrokken
Slapen ging afgelopen nacht wel. Dus ik hoop deze ook.
Bij het fact zijn ze op de hoogte van de situatie. App zo wel even de psych of ze morgen tijd heeft voor een belletje. Ik zie haar sowieso vrijdag

En maandag één van de begeleiders (de prettigste gelukkig). Dus er zit een vinger aan de pols :Y
Als ik nu de crisisdienst bel ben ik bang dat het juist erger wordt. Soms kan dat onprettig zijn. Dus ik ga nu appen naar de psych
Dat vind ik een prima voorstel :)
Je doet dat goed O+
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:00:55 #207
364037 ChildoftheStars
pi_220777122
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat vind ik een prima voorstel :)
Je doet dat goed O+
De hele club hulpverleners heeft een bericht met "wil één van jullie me even bellen"
Er moet er wel eentje zijn die even tijd heeft hoop ik :Y
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:03:56 #208
434905 Iceage
pi_220777182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
De hele club hulpverleners heeft een bericht met "wil één van jullie me even bellen"
Top! goed gedaan :Y
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 22:14:47 #209
441859 crew  Lenny77
pi_220777367
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
O+ ik hoop het ook
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:26:32 #210
364037 ChildoftheStars
pi_220777600
En nu ga ik lekker slapen

Fijne nacht iedereen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2026 @ 22:27:58 #211
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220777637
Welterusten Child!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:32:15 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220777723
Welterusten!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 23:07:13 #213
434905 Iceage
pi_220778212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Wat een lief en fijn bericht weer. :Y Helaas kan ik maar 1 like geven anders waren het er 5 of meer. Klonen hier op FOK! heb ik niet. *O*
  dinsdag 12 mei 2026 @ 23:18:49 #214
421867 greysbones
pi_220778387
Slaa
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nu ga ik lekker slapen

Fijne nacht iedereen
p lekker Cots O+ :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 03:02:17 #215
364037 ChildoftheStars
pi_220778900
Lig al sinds half elf in het donker, braaf, en ben nog steeds wakker :(

Weet niet of ik nu moet douchen en eruit of moet blijven liggen
  woensdag 13 mei 2026 @ 06:24:41 #216
364037 ChildoftheStars
pi_220779010
Goedemorgen

Uiteindelijk nog een uurtje geslapen :O en toen was het tijd om wakker te worden voor de tandarts
Vandaag veel koffie nodig denk ik :O :N en een zwaar dagje komt er aan

Ik hoop echt dat een begeleider me kan bellen vandaag. Dit is zwaar irritant. Ben duizelig, teken van vermoeidheid. Verder niet moe. Veeg teken aan de muur
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 mei 2026 @ 06:52:56 #217
Brabo Bastard
pi_220779053
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 06:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen

Uiteindelijk nog een uurtje geslapen :O en toen was het tijd om wakker te worden voor de tandarts

Ik hoop echt dat een begeleider me kan bellen vandaag. Dit is zwaar irritant. Ben duizelig, teken van vermoeidheid. Verder niet moe. Veeg teken aan de muur
Je kan het CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 mei 2026 @ 08:10:06 #218
Brabo Bastard
pi_220779261
Speciaal voor CotS:

Bekijk deze YouTube-video
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:19:13 #219
495039 Cupfighter
pi_220779671
Goedemorgen

Sterkte bij de tandarts
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:30:19 #220
421867 greysbones
pi_220779937
quote:
Goedemorgen

Als ze niet kan bellen
Zoek je dan iemand die je wel kan spreken ?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:37:50 #221
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220780072
quote:
Goedemorgen

Ondanks je moeheid en angst voor de tandentrekker, wil ik je toch een fijne dag toe wensen! Hopelijk lig je vanavond tevreden in je bed. :)
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:43:52 #222
421867 greysbones
pi_220780191
Trouwens een mooie verhaallijn op tiktok
Van Laura Holscher
Ze loopt samen met haar neef de tijdlijn door van zijn psychoses en zijn dagelijkse leven nu
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:59:56 #223
505241 Kissingbird
pi_220780403
quote:
Goedemorgen

Goedemorgen *;

Wat een rotnacht :*
Hoop ook dat je je begeleider te pakken krijgt gezien de gedachtes gisteravond wat niet zo raar is gezien de slechte nachten en emo dagen werkt op elkaar door. Maar goed, weet je zelf allang.

wel nog puf om naar de tandarts te gaan ook?
zo ja: heel veel sterkte gewenst.

dikke virtuele knuff lieve Cots :S___D
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:11:07 #224
364037 ChildoftheStars
pi_220780521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 06:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Je kan het CotS O+
Het is goed gegaan
Duurde ook maar een uur en een kwartier :Y

quote:
Jij en knijn O+

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:19 schreef Cupfighter het volgende:
Goedemorgen

Sterkte bij de tandarts
Dank je wel!

quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:30 schreef greysbones het volgende:

[..]
Als ze niet kan bellen
Zoek je dan iemand die je wel kan spreken ?
Dadelijk word ik gebeld, vanmiddag, dus komt goed :)
Even een plannetje voor komende nacht maken, en avond

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:37 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ondanks je moeheid en angst voor de tandentrekker, wil ik je toch een fijne dag toe wensen! Hopelijk lig je vanavond tevreden in je bed. :)
Komt goed :) eerst thee en dan maar gaan haken oid

quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:43 schreef greysbones het volgende:
Trouwens een mooie verhaallijn op tiktok
Van Laura Holscher
Ze loopt samen met haar neef de tijdlijn door van zijn psychoses en zijn dagelijkse leven nu
Oh eens kijken! Klinkt interessant

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:59 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Goedemorgen *;

Wat een rotnacht :*
Hoop ook dat je je begeleider te pakken krijgt gezien de gedachtes gisteravond wat niet zo raar is gezien de slechte nachten en emo dagen werkt op elkaar door. Maar goed, weet je zelf allang.

wel nog puf om naar de tandarts te gaan ook?
zo ja: heel veel sterkte gewenst.

dikke virtuele knuff lieve Cots :S___D
Ik heb al een appje gekregen dat ze even overleggen wie er vanmiddag eventjes belt
Naja, geen keus de tandarts. Geen zin in een no show en dan ook nog een nieuwe afspraak en dan daar ook voor betalen. Dus het moest wel. Het is ook gelukt

Dank je wel een knufff!
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:13:11 #225
421867 greysbones
pi_220780538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het is goed gegaan
Duurde ook maar een uur en een kwartier :Y
[..]
Jij en knijn O+
[..]
Dank je wel!
[..]
Dadelijk word ik gebeld, vanmiddag, dus komt goed :)
Even een plannetje voor komende nacht maken, en avond
[..]
Komt goed :) eerst thee en dan maar gaan haken oid
[..]
Oh eens kijken! Klinkt interessant
[..]
Ik heb al een appje gekregen dat ze even overleggen wie er vanmiddag eventjes belt
Naja, geen keus de tandarts. Geen zin in een no show en dan ook nog een nieuwe afspraak en dan daar ook voor betalen. Dus het moest wel. Het is ook gelukt

Dank je wel een knufff!
Hij heeft een bipolaire stoornis type 1
En dus enorm gevoelig voor psychoses
Je moet wel even om haar andere adhd dingen heen swipen :D
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:15:14 #226
364037 ChildoftheStars
pi_220780549
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
Hij heeft een bipolaire stoornis type 1
En dus enorm gevoelig voor psychoses
Je moet wel even om haar andere adhd dingen heen swipen :D
Oh is ze erg hyper in haar filmpjes? Daar kan ik slecht tegen
Maar ik ga het eens proberen ja :Y
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:46:07 #227
421867 greysbones
pi_220780738
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh is ze erg hyper in haar filmpjes? Daar kan ik slecht tegen
Maar ik ga het eens proberen ja :Y
Alleen haar eigen filmpjes
Waar ze met haar neef filmt is ze rustig
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:46:40 #228
505241 Kissingbird
pi_220780746
SPOILER
Wat een lange multi post _O_ _O-

Fijn dat het gelukt is en je gebeld gaat worden. :*
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:38:38 #229
364037 ChildoftheStars
pi_220782189
Pffft... net gebeld en net mijn verplichte jankuurtje gehad (beloof om een uurtje uit te trekken om even heel bewust de pijn van alles te voelen). Het is nog niet helemaal klaar. Zit ik snikken en snuffen en huilen nu. Alleen het typen is wel even fijn erbij

Moet telkens denken aan mama op de intensive care en haar laatste dagen. En de euthanasie zelf. Ik miste aar toen al. Ze was zichzelf niet meer. Ik mis mijn mama zo

Ik neem zo even een lorazepam in. Even de scherpe randjes er vanaf. Vanavond een grote slaappil en morgen geen wekkers
Ik ben gewoon licht in mijn hoofd van het huilen

En misschien zet ik zo de kachel eventjes aan, ook al is het warmer dan vijftien graden. Ben zo koud. Ik ben alles even zo zat en alles is even heel stom.

Ah en er komt nu weer een tranengolf aan

Zo maar even thee maken en afleiding zoeken. Ben wel even klaar voor nu
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 mei 2026 @ 13:45:59 #230
Brabo Bastard
pi_220782261
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pffft... net gebeld en net mijn verplichte jankuurtje gehad (beloof om een uurtje uit te trekken om even heel bewust de pijn van alles te voelen). Het is nog niet helemaal klaar. Zit ik snikken en snuffen en huilen nu. Alleen het typen is wel even fijn erbij

Moet telkens denken aan mama op de intensive care en haar laatste dagen. En de euthanasie zelf. Ik miste aar toen al. Ze was zichzelf niet meer. Ik mis mijn mama zo

Ik neem zo even een lorazepam in. Even de scherpe randjes er vanaf. Vanavond een grote slaappil en morgen geen wekkers

En misschien zet ik zo de kachel eventjes aan, ook al is het warmer dan vijftien graden. Ben zo koud. Ik ben alles even zo zat en alles is even heel stom.

Ik weet even niet goed hoe ik dit moet verwoorden :@

Het is niet erg of gek dat je haar mist. Het is iets heel normaals. En dat doet nu heel erg veel pijn. Koester de fijne, leuke en warme momenten met haar. En blijf erover praten. Rouwen kost tijd. Neem die tijd ook :*
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:50:26 #231
421867 greysbones
pi_220782292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

Kut(sorry voor het taalgebruik) maar wel goed dat je emoties nu komen.
Je lichaam heeft deze ontlading nu nodig
Hopelijk lucht het een beetje op, en sta je er morgen anders in.

Je mag gewoon verdrietig zijn he, het is allemaal zo vers!
En zelfs als dat niet zo is, je mag gewoon voelen wat je voelt.

dikke warme knuffel voor jou O+ O+ O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:54:49 #232
434905 Iceage
pi_220782315
Sterkte Child. Tipje: Verwen je zelf met iets heel lekkers of koop iets wat je kan betalen en al heel lang wil hebben.

Het is echt niet gek om na wat je hebt doorgemaakt jezelf even goed te verwennen.

Nogmaals Sterkte! Je doet het (gelukkig) goed.

Enja die emoties moeten er echt uit anders eten ze je langzaam op van binnen en dat moeten we niet hebben .
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:57:18 #233
364037 ChildoftheStars
pi_220782330
Jullie zijn lief, bedankt (en door jullie huil ik weer ;) )

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik weet even niet goed hoe ik dit moet verwoorden :@

Het is niet erg of gek dat je haar mist. Het is iets heel normaals. En dat doet nu heel erg veel pijn. Koester de fijne, leuke en warme momenten met haar. En blijf erover praten. Rouwen kost tijd. Neem die tijd ook :*
Je verwoordt het goed hoor :*

Het is zo moeilijk om die pijn te laten voelen en zijn. Alleen tja... nu moet ik van de psych er elke dag naar toe, naar de pijn. Een uurtje huilen. En dat emmertje pijn zal dan steeds minder snel vol raken. ALleen ik vind het zo moeilijk

En ik mis haar vreselijk. Ik mis het concept familie. En ze was gewoon een geweldig fijn mens. Een betere moeder had ik me niet kunnen wensen, echt niet.

quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:50 schreef greysbones het volgende:

[..]

Nou kut is wel het juiste woord. En ja... ze denkt dat ik door het wegdrukken zo slecht slaap en dat ik door het wegdrukken me fysiek niet goed voel
En morgen moet ik weer een jankmoment inplannen van haar. Net zolang tot de emmer niet telkens topvol is.

Ik zit helemaal te trillen van de emoties.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:59:43 #234
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220782341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

En morgen moet ik weer een jankmoment inplannen van haar. Net zolang tot de emmer niet telkens topvol is.

Wat moet ik mij hierbij dan voorstellen? Huilen op commando?

Vergeef mij mijn onwetentheid hoor. Ben ook maar een leek. :)
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:59:45 #235
421867 greysbones
pi_220782342
quote:
[..]

Het is zo moeilijk om die pijn te laten voelen en zijn. Alleen tja... nu moet ik van de psych er elke dag naar toe, naar de pijn. Een uurtje huilen. En dat emmertje pijn zal dan steeds minder snel vol raken. ALleen ik vind het zo moeilijk

En ik mis haar vreselijk. Ik mis het concept familie. En ze was gewoon een geweldig fijn mens. Een betere moeder had ik me niet kunnen wensen, echt niet.
[..]
Nou kut is wel het juiste woord. En ja... ze denkt dat ik door het wegdrukken zo slecht slaap en dat ik door het wegdrukken me fysiek niet goed voel

je bent echt niet de enige die dit doet,
ik heb een bestie die op bepaalde momenten ook alles wegstopt
vaak helpt een belletje met haar op zo'n moment al
Goed huilen is echt beter dan wegstoppen.
O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 mei 2026 @ 14:01:47 #236
Brabo Bastard
pi_220782352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ik denk een moment dat ze alle emoties los kan laten :@
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:02:43 #237
364037 ChildoftheStars
pi_220782361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:54 schreef Iceage het volgende:
Sterkte Child. Tipje: Verwen je zelf met iets heel lekkers of koop iets wat je kan betalen en al heel lang wil hebben.

Het is echt niet gek om na wat je hebt doorgemaakt jezelf even goed te verwennen.

Nogmaals Sterkte! Je doet het (gelukkig) goed.

Enja die emoties moeten er echt uit anders eten ze je langzaam op van binnen en dat moeten we niet hebben .
Ja... ik koop volgende week een cadeautje voor mezelf (vakantiegeld)
Paar nuttige dingen nodig, maar ik mag ook wat leuks kopen. Uiteraard iets met knutselen ;)

SPOILER
En dank je wel :* Ik doe echt mijn best, alleen het is zo moeilijk. Heb nooit geleerd fatsoenlijk met emoties om te gaan.
Al denk ik dat het voor nu wel even klaar is (eindelijk)
Zo maar de zoutaanslag van mijn bril poetsen (vergeet die altijd af te zetten en ben een soort blinde mol)

ik ben weer rustig denk ik
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:04:28 #238
364037 ChildoftheStars
pi_220782371
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Heel bewust triggers opzoeken (foto bekijken, liedjes van de uitvaart, mijn laatste brief aan haar lezen) en de rest komt vanzelf (alleen dit typen laat me weer huilen. Ga lekker hoor)

quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:59 schreef greysbones het volgende:

[..]
je bent echt niet de enige die dit doet,
ik heb een bestie die op bepaalde momenten ook alles wegstopt
vaak helpt een belletje met haar op zo'n moment al
Goed huilen is echt beter dan wegstoppen.
O+
Knuffel... ik weet het
En je hebt helemaal gelijk
Dank je wel O+

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik denk een moment dat ze alle emoties los kan laten :@
jep!
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:06:53 #239
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220782392
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Heel bewust triggers opzoeken (foto bekijken, liedjes van de uitvaart, mijn laatste brief aan haar lezen) en de rest komt vanzelf (alleen dit typen laat me weer huilen. Ga lekker hoor)

Pffff... snap goed dat je daar tegenop ziet. Zou daar ook moeite mee hebben. :*
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 14:07:49 #240
38824 crew  Droopie
pi_220782400
Die CotS,

Het is allemaal wat he, die emoties enzo.
Bij de tandarts of dokter kan je de pijn in ieder geval nog verdoven, maar verdriet van je moeder, daar ga je mee leren leven, ja ook jij.

Sommige stomme tips kan ik je nog niet geven.
Maar hoop wel dat je beseft dat je het meest zware werk al achter je hebt gelaten.

Ik hoor je wel eens foeteren op je broer, maar stiekem is ie hartstikke blij dat jij die zware taken op je hebt genomen. Want hij (en mssn ik ook niet) was daar mssn helemaal niet sterk genoeg voor.

Na 2 maanden sta je er hartstikke goed voor, vind ik.. zeker nadat moederdag 3 dagen geleden geweest is :)
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:17:25 #241
364037 ChildoftheStars
pi_220782478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:07 schreef Droopie het volgende:
Die CotS,

Het is allemaal wat he, die emoties enzo.
Bij de tandarts of dokter kan je de pijn in ieder geval nog verdoven, maar verdriet van je moeder, daar ga je mee leren leven, ja ook jij.

Sommige stomme tips kan ik je nog niet geven.
Maar hoop wel dat je beseft dat je het meest zware werk al achter je hebt gelaten.

Ik hoor je wel eens foeteren op je broer, maar stiekem is ie hartstikke blij dat jij die zware taken op je hebt genomen. Want hij (en mssn ik ook niet) was daar mssn helemaal niet sterk genoeg voor.

Na 2 maanden sta je er hartstikke goed voor, vind ik.. zeker nadat moederdag 3 dagen geleden geweest is :)
Hij zegt ook dat hij er blij mee is en dat geloof ik ook wel
Alleen tja... had graag wat steun gehad... maar goed, hij is wie hij is en ik ben wie ik ben. Daarnaast woont hij bij de Randstad, en alles is in Groningen geregeld. Dus ik moet wel. Dat snap ik ook wel. Ik ben blij dat er geen gedoe is over geld of spullen. Sterker nog; we hebben heel veel geld terug gekregen van Dela en daar wil hij geen cent van zien. Omdat hij een baan heeft met een goed inkomen en ik niet. Dus ik mag eigenlijk helemaal niet op hem mopperen. Daarnaast hebben mijn broer en moeder elkaar zeker tien tot vijftien jaar niet gezien of gesproken. Dus ik snap zijn afstand wel en hij doet echt wel zijn best naar mij toe. Dus mijn foeteren is oneerlijk van me.

Het enige wat hij wilde waren eventuele kinderfoto's. Op één na allemaal weggegooid door mijn moeder, dus die ene foto heeft hij.
De rest regelt de notaris. Dus dat ik fijn.

Ik mopper dus echt onterecht, ben me er van bewust en zij die zonder zonde leeft werpt de eerste steen; die moet ik mezelf wel voorhouden. Want ik heb geen recht om de eerste steen te werpen. Ik ben alles behalve perfect.

Moederdag en dat weekend was echt een ramp :o maar nu rustiger. Al voel ik me alsnog super rot en ben ik een soort wrak, maar goed... vrijdag psych, morgen een vrije dag met uitslapen. Morgen rustig boven schoonmaken en wasjes draaien. Beetje knutselen en dan ben ik zo weer de oude :Y
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:39:12 #242
421867 greysbones
pi_220782700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hij zegt ook dat hij er blij mee is en dat geloof ik ook wel
Alleen tja... had graag wat steun gehad... maar goed, hij is wie hij is en ik ben wie ik ben. Daarnaast woont hij bij de Randstad, en alles is in Groningen geregeld. Dus ik moet wel. Dat snap ik ook wel. Ik ben blij dat er geen gedoe is over geld of spullen. Sterker nog; we hebben heel veel geld terug gekregen van Dela en daar wil hij geen cent van zien. Omdat hij een baan heeft met een goed inkomen en ik niet. Dus ik mag eigenlijk helemaal niet op hem mopperen. Daarnaast hebben mijn broer en moeder elkaar zeker tien tot vijftien jaar niet gezien of gesproken. Dus ik snap zijn afstand wel en hij doet echt wel zijn best naar mij toe. Dus mijn foeteren is oneerlijk van me.

Het enige wat hij wilde waren eventuele kinderfoto's. Op één na allemaal weggegooid door mijn moeder, dus die ene foto heeft hij.
De rest regelt de notaris. Dus dat ik fijn.

Ik mopper dus echt onterecht, ben me er van bewust en zij die zonder zonde leeft werpt de eerste steen; die moet ik mezelf wel voorhouden. Want ik heb geen recht om de eerste steen te werpen. Ik ben alles behalve perfect.

Moederdag en dat weekend was echt een ramp :o maar nu rustiger. Al voel ik me alsnog super rot en ben ik een soort wrak, maar goed... vrijdag psych, morgen een vrije dag met uitslapen. Morgen rustig boven schoonmaken en wasjes draaien. Beetje knutselen en dan ben ik zo weer de oude :Y
ik vind dat je alle recht hebt om te foeteren
je hebt ten slotte ook je moeder bijgestaan ten alle tijden

Je moet echt niet jezelf elke keer zo wegcijferen omdat je denkt dat een ander het beter doet, alles wat jij na het overlijden hebt gedaan is niet in geld uit te drukken, Dat jij dus het overgebleven geld krijgt is wat mij betreft niet meer dan logisch.
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:12:32 #243
364037 ChildoftheStars
pi_220783433
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:39 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik vind dat je alle recht hebt om te foeteren
je hebt ten slotte ook je moeder bijgestaan ten alle tijden
Dat was wel pittig ja, die periode... Zelfs toen hij wist wat er speelde liet hij niet van zich horen. Daar heb ik me destijds behoorlijk aan gestoord :@

Mijn moeder wilde dat hij niet wist van de euthanasie en het valt me mee dat hij niet boos is geworden op mij door het niet delen uit haar wens.

quote:
Je moet echt niet jezelf elke keer zo wegcijferen omdat je denkt dat een ander het beter doet, alles wat jij na het overlijden hebt gedaan is niet in geld uit te drukken, Dat jij dus het overgebleven geld krijgt is wat mij betreft niet meer dan logisch.
-O- Tja... het is gewoon lastig...
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:37:52 #244
434905 Iceage
pi_220783589
Hey!!! Zie je wel dat je het kan geen Sorry zeggen *O*
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:20:43 #245
364037 ChildoftheStars
pi_220783916
Heb helemaal koppijn van al dat gejank van vandaag _O- Of uit slaapgebrek :o
En mijn hoofd zit vol, dus ik schrijf even mijn hoofd leeg:

Ik probeer mijn agenda op orde te krijgen. Hij zit te vol en ik weet niet hoe ik alles moet doen. Dit is schadelijk voor me, zonder overdrijven. Ik moet echt overleven en dan heb ik zes dagen rust.

Morgen nog een vrije dag (lekker uitslapen, dan wandelen, en schoonmaken en dan huispak en hobby en wasjes draaien en knutselen). Misschien even naar de Jumbo wandelen. Even kijken of ik mezelf kan motiveren tot wat eten.
En dan vanaf vrijdag gaan we in de doordendertrein tot volgende week woensdag. Denk zelfs dat eventueel boodschappen laat bezorgen.

Komend weekend ben ik in Scheveningen voor het Harry Potter toneelstuk (cadeau van een vriendin :o ) en kom zondag heel laat thuis in Groningen. En dan maandag om tien uur begeleider en direct door naar vrijwilligerswerk voor een monsterklus (en dinsdag mee verder). Dus ik hoop maandag of dinsdag na de klus de energie te hebben voor de supermarkt.

Ik wil proberen volgende week of ik wat meer kan eten. Durf eten. En dat ik het ook binnenhoud en dat ik niet ga rommelen met lax en braken. Alleen vind het doodeng en heftig. Vrijdag en maandag dus dat ook even bespreken. Een wrap met salade erin en wat peulvruchten moet in theorie gezond zijn en lukken. Alleen dat doen we na het weekend of zo
  Moderator / Miss SHO woensdag 13 mei 2026 @ 17:24:23 #246
22592 crew  Ole
pi_220783946
Maar ideetje hoor. Kun je misschien tegen vrijwilligerswerk zeggen dat je alleen komt als je je goed genoeg voelt?
Misschien geeft dat klein beetje rust.
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:31:39 #247
364037 ChildoftheStars
pi_220783991
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Ole het volgende:
Maar ideetje hoor. Kun je misschien tegen vrijwilligerswerk zeggen dat je alleen komt als je je goed genoeg voelt?
Misschien geeft dat klein beetje rust.
-O- kan dat echt niet maken... Één iemand kan al niet helpen om fysieke redenen.Het zijn echt twee volle dagen werk dat eraan komt, zeker omdat we maar met z'n vieren zijn

Alleen het was lang onduidelijk wanneer de monsterklus gedaan moest worden en het weekendje weg staat al een halfjaar vast

Woensdag kan ik gerust instorten
  Moderator / Miss SHO woensdag 13 mei 2026 @ 17:32:51 #248
22592 crew  Ole
pi_220783999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
-O- kan dat echt niet maken... Één iemand kan al niet helpen om fysieke redenen.Het zijn echt twee volle dagen werk dat eraan komt, zeker omdat we maar met z'n vieren zijn

Alleen het was lang onduidelijk wanneer de monsterklus gedaan moest worden en het weekendje weg staat al een halfjaar vast

Woensdag kan ik gerust instorten
Ik herken dit! Maar denk aan jezelf! Dat is belangrijk! O+
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 17:40:42 #249
441859 crew  Lenny77
pi_220784083
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

Zal ik eens wat zeggen?
Het is soms ook gewoon eens verdomme lekker om die eerste steen keihard te gooien :P

(Zag je wat ik deed? Kei? Steen!? Huehuehue)
( :') )
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:44:00 #250
364037 ChildoftheStars
pi_220784104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:32 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik herken dit! Maar denk aan jezelf! Dat is belangrijk! O+
Ik doe mijn best, maar (zoals ik ook in de DM zei) heb ik extreem veel moeite met prioriteiten stellen. Alles is super belangrijk of boeit totaal niet. Ik denk extreem in zwart en wit. Dat heeft zijn voordelen (afspraken zijn heilig en kom beloften bijna altijd na), echter maakt het dingen als komende week extreem ingewikkeld. Fact kan ik niet afzeggen, ik kan mijn collegae niet laten stikken. Boodschappen moeten ook gedaan worden. Ik moet wandelen en schoonmaken etc. Alles even belangrijk :N Zo ingewikkeld

Vrijdag ook even vragen of de psych mee wil denken hierin :Y Alleen heb het echt even moeite met de planning.
Zeker omdat ik zondag eind van de avond thuis kom en dan kan ik echt niet direct slapen en ben ik compleet overprikkeld van eerst het toneelstuk en daarna de trein terug. Alleen dat weekend wordt super tof. Alleen maandag super zwaar. Half negen opstaan op zijn laatst en dan doordenderen

Sorry, verval een beetje in herhaling. Chaos in de bovenkamer :o
  Moderator / Miss SHO woensdag 13 mei 2026 @ 17:45:23 #251
22592 crew  Ole
pi_220784112
Is gewoon ok dat je dit wel kunt uitspreken!
  Spellchecker woensdag 13 mei 2026 @ 17:48:23 #252
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220784129
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:50 schreef greysbones het volgende:

[..]

Dat wou ik ook schrijven. Die ontlading is nodig @ChildoftheStars :*
  donderdag 14 mei 2026 @ 08:29:04 #253
421867 greysbones
pi_220787767
Goedemorgen Cots :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP donderdag 14 mei 2026 @ 09:05:13 #254
Brabo Bastard
pi_220787860
Goedemorgen CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 14 mei 2026 @ 09:27:16 #255
495039 Cupfighter
pi_220788028
Goedemorgen Cots
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:41:44 #256
364037 ChildoftheStars
pi_220790568
Hallo :W

Er is een lange nacht gemaakt hier. Een grote slaappil en een wekker om tien uur. Ging gisteren om zeven uur naar bed (hing tegen migraine aan en was doodmoe) en ben in een ruk doorgeslapen.
Net zitten haken. Derde was draait nu. Op dit moment even tijd voor koffie en een cracotte

Ik voel de naweeën van de pil nog wel :Y
Ben niet super gemotiveerd om iets te doen. Moet eigenlijk boven goed schoonmaken, de badkamer en de vloeren en mijn hobbykamer opruimen. Zolder opruimen. Alleen kan me er niet goed toe zetten. Baal ik enorm van :N Misschien na mijn koffie.

Mijn hoofd maakt zich al enorm druk over de renovatie en het leeghalen van mijn bovenverdieping. Al dat gedoe en waar moet ik logeren en hoe en wat etc.

Het liefst ga ik nu lekker in tijdschriftjes lezen. Alleen midden op de dag vreemd. Heb ook al op een werkdag een snuggle en joggingbroek aan. Hemelvaart is immers een soort zondag en dit weekend is het ook niet mogelijk

Voel me een beetje vaag vandaag
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 14:02:23 #257
197773 crew  maily
pi_220790685
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hallo :W

Er is een lange nacht gemaakt hier. Een grote slaappil en een wekker om tien uur. Ging gisteren om zeven uur naar bed (hing tegen migraine aan en was doodmoe) en ben in een ruk doorgeslapen.
Net zitten haken. Derde was draait nu. Op dit moment even tijd voor koffie en een cracotte

Ik voel de naweeën van de pil nog wel :Y
Ben niet super gemotiveerd om iets te doen. Moet eigenlijk boven goed schoonmaken, de badkamer en de vloeren en mijn hobbykamer opruimen. Zolder opruimen. Alleen kan me er niet goed toe zetten. Baal ik enorm van :N Misschien na mijn koffie.

Mijn hoofd maakt zich al enorm druk over de renovatie en het leeghalen van mijn bovenverdieping. Al dat gedoe en waar moet ik logeren en hoe en wat etc.

Het liefst ga ik nu lekker in tijdschriftjes lezen. Alleen midden op de dag vreemd. Heb ook al op een werkdag een snuggle en joggingbroek aan. Hemelvaart is immers een soort zondag en dit weekend is het ook niet mogelijk

Voel me een beetje vaag vandaag
Wat heerlijk dat je zo lang geslapen hebt!
En 3e was er in ^O^
En lekker in weekendmodus #snuggle.

Goedzo.
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:07:49 #258
364037 ChildoftheStars
pi_220790716
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:02 schreef maily het volgende:

[..]
Wat heerlijk dat je zo lang geslapen hebt!
En 3e was er in ^O^
En lekker in weekendmodus #snuggle.

Goedzo.
Ja... was even hard nodig ook dat slapen :Y
Had eigenlijk verwacht midden in de nacht wakker te worden, maar dat is niet gebeurd

Jep! Wasjes draaien laat je huis zo lekker ruiken. Vorig weekend om de één of andere reden niet aan toe gekomen. Dus veel te wassen
Morgen nog één wasje en dan is alles weg (alleen heb niet genoeg ruimte om vier wassen op te hangen)

Zeker een weekendmodus. Alleen zou meer moeten doen... Even mijn hobbykamer opruimen, even boven swifferen, even de badkamer doen... Bed verschonen. Alleen ergens heb ik zoiets van morgen heb ik weer een actieve dag (psycholoog om 10.00 en dan sta ik toch wel aan). Heb zelfs even geen creatieve zin :o

maar goed, eerst koffie en dan maar kijken of ik een beetje discipline kan vinden ergens :@
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:12:40 #259
434905 Iceage
pi_220790731
De renovatie later kun je je beter nu niet druk over maken. Je hebt recht op vergoeding voor een verhuizing. Krijgt neem ik aan dan ook tijdelijke andere woning . En voor de verhuizing kun je vast hulp inschakelen toch ?
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:15:45 #260
364037 ChildoftheStars
pi_220790750
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:12 schreef Iceage het volgende:
De renovatie later kun je je beter nu niet druk over maken. Je hebt recht op vergoeding voor een verhuizing. Krijgt neem ik aan dan ook tijdelijke andere woning . En voor de verhuizing kun je vast hulp inschakelen toch ?
Dat later druk maken is gemakkelijk gezegd, maar dat lukt me niet.

En de woningbouw regelt een woning, het verhuisbedrijf, de dozen en een vergoeding

Alleen ik ben alleen, moet alles alleen zien te doen en te overzien. Er is amper duidelijkheid, etc. Het is een nachtmerrie
Dus ik ga een gesprek regelen met het fact en de woningbouw.
Echter is dit echt niet goed voor me... een psychosetrigger
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 14:16:56 #261
197773 crew  maily
pi_220790757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En de woningbouw regelt een woning, het verhuisbedrijf, de dozen en een vergoeding

Alleen ik ben alleen, moet alles alleen zien te doen en te overzien.
Er is amper duidelijkheid, etc. Het is een nachtmerrie
En je besties dan?
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:17:38 #262
364037 ChildoftheStars
pi_220790768
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:16 schreef maily het volgende:

[..]
En je besties dan?
De wonen echt heel erg ver weg en hebben drukke banen. Dus nee, dat wordt hem ook niet :N
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 14:18:24 #263
197773 crew  maily
pi_220790775
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
De wonen echt heel erg ver weg en hebben drukke banen. Dus nee, dat wordt hem ook niet :N
De mensen van je vrijwilligerswerk?
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:21:55 #264
364037 ChildoftheStars
pi_220790808
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:18 schreef maily het volgende:

[..]
De mensen van je vrijwilligerswerk?
Dat zijn mensen van in de zeventig en die krakkemikkig zijn...
Het enige dat ik één collega zou kunnen vragen, wat wel gaat schelen, of hij mijn benodigde spullen naar het tijdelijke adres kan brengen.
Alleen verder...nope

Het is gewoon wat het is. Dan had ik maar moeten kiezen voor een normale levensloop. En dit is gewoon zwaar rot en ik baal en ben in paniek ervan
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 14:23:15 #265
197773 crew  maily
pi_220790818
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het enige dat ik één collega zou kunnen vragen, wat wel gaat schelen, of hij mijn benodigde spullen naar het tijdelijke adres kan brengen.
Alleen verder...nope

Het is gewoon wat het is. Dan had ik maar moeten kiezen voor een normale levensloop. En dit is gewoon zwaar rot en ik baal en ben in paniek ervan
Rustig maar ...

Genoeg mensen hier die met je meedenken.
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:26:49 #266
364037 ChildoftheStars
pi_220790839
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:23 schreef maily het volgende:

[..]
Rustig maar ...

Genoeg mensen hier die met je meedenken.
Ik zit echt mega hoog in mijn emoties
Weet niet wat ik met mezelf aanmoet
Dit soort dingen maakt dat ik lekker wil snijden. Alleen tja... zaterdag kom ik in een huishouden te logeren voor een nachtjes met een kind. Dus kan echt absoluut niet. Zondag naar het toneelstuk van Harry Potter en Het Vervloekte Kind. Dus ik moet heel blijven

En zondagavond kan dat ook moeilijk, anders gaan mijn collegae erover miepen maandag

Dit maakt me ook nog meer gefrustreerd. Ik kan de negatieve energie zo niet kwijt.
Zo maar even gaan schoonmaken en opruimen, misschien helpt dat
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 14:28:04 #267
197773 crew  maily
pi_220790847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik zit echt mega hoog in mijn emoties
Weet niet wat ik met mezelf aanmoet
Dit soort dingen maakt dat ik lekker wil snijden. Alleen tja... zaterdag kom ik in een huishouden te logeren voor een nachtjes met een kind. Dus kan echt absoluut niet. Zondag naar het toneelstuk van Harry Potter en Het Vervloekte Kind. Dus ik moet heel blijven

En zondagavond kan dat ook moeilijk, anders gaan mijn collegae erover miepen maandag

Dit maakt me ook nog meer gefrustreerd. Ik kan de negatieve energie zo niet kwijt.
Zo maar even gaan schoonmaken en opruimen, misschien helpt dat

Succes! ^O^
Als dat allemaal niet lukt; bellen!!!
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:29:39 #268
434905 Iceage
pi_220790850
Als je de dag weet van de verhuizing kun je van te voren vast zelf spullen (Vooral breekbare en persoonlijke) goed inpakken.

Ik neem echt aan dat de woningbouw een goed en betrouwbaar verhuis bedrijf inschakelt. Ga er gewoon vanuit dat alles keurig netjes word geregeld.

En je komt dan weer terug in je eigen gerenoveerde woning.
Geniet nu eerst van straks (hopelijk) een mooie zomer.

Ik snap dat het nu al in je hoofd doordraaft maar dat weet je zelf ook dat is nu vrij zinloos.

Fijn dat je goed hebt geslapen. ^O^
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:33:42 #269
364037 ChildoftheStars
pi_220790873
Laten we er maar over ophouden ... die paniek en druk verdwijnt toch niet
Ik word er alleen maar gefrustreerd van

Zit tegen een paniekaanval aan en kan die energie niet kwijt en niks komt even goed binnen

Zo maar een lorazepam innemen en hopen dat dat helpt

Ik ben niet oké
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:47:19 #270
434905 Iceage
pi_220791034
Child ge dmd Dat als ze de dag van de verhuizing weet, dat ik die dag wel wil komen helpen (Mits ze dat natuurlijk zelf wil)

Ik kan behoorlijk aanpakken al zeg ik het zelf en ben ook niet bang om tegen verhuizers mijn mond open te trekken als ze dingen niet goed doen :7
  donderdag 14 mei 2026 @ 15:41:29 #271
364037 ChildoftheStars
pi_220791295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:47 schreef Iceage het volgende:
Child ge dmd Dat als ze de dag van de verhuizing weet, dat ik die dag wel wil komen helpen (Mits ze dat natuurlijk zelf wil)

Ik kan behoorlijk aanpakken al zeg ik het zelf en ben ook niet bang om tegen verhuizers mijn mond open te trekken als ze dingen niet goed doen :7
En je hebt een heel dankbare ja erop O+

Ademruimte
  Moderator / Miss SHO donderdag 14 mei 2026 @ 15:44:13 #272
22592 crew  Ole
pi_220791309
Wat lief!
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 15:54:21 #273
197773 crew  maily
pi_220791377
quote:

Topperrrrrrrrrrrrrrrrr _O_ *O* *O* *O* *O* O+
  Moderator / Redactie FP donderdag 14 mei 2026 @ 15:56:45 #274
Brabo Bastard
pi_220791388
quote:

Ice Rescue *O*
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 14 mei 2026 @ 15:57:15 #275
451216 DoubleDip
pi_220791393
quote:
[..]

[..]

Goed dat je nu ruimte voelt voor je emoties. Soms is er een trigger, soms komt het uit het niks. Wat je over de band met je moeder schrijft herken ik wel. En juist daarom komt het extra hard binnen dat zd er nu niet meer is.
  Moderator / Miss SHO donderdag 14 mei 2026 @ 15:58:27 #276
22592 crew  Ole
pi_220791397
Fok! O+
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:02:58 #277
451216 DoubleDip
pi_220791413
Ik hoop dat je wat meer rust krijgt in je hoofd met de hulp bij je verhuizing. Sterkte.
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:04:49 #278
434905 Iceage
pi_220791425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En je hebt een heel dankbare ja erop O+

Ademruimte
Fijn
Jullie weten allemaal dat ik ook in Groningen woon al is het dan niet in de stad (eerder wel) maar ook niet ver weg. Iets van 20 minuten rijden ofzo.(Buiten spitsuren) en als ik de datum weet maak ik gewoon die dag vrij..

Ps aanvulling. Ik kom nog regelmatig in de stad.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iceage op 14-05-2026 16:20:52 ]
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:26:25 #279
364037 ChildoftheStars
pi_220791812
Ik weet niet zeker of ik alle posts gequote heb :@ Het zijn er best veel ;) :*

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:04 schreef Iceage het volgende:

[..]
Fijn
Jullie weten allemaal dat ik ook in Groningen woon al is het dan niet in de stad (eerder wel) maar ook niet ver weg. Iets van 20 minuten rijden ofzo.(Buiten spitsuren) en als ik de datum weet maak ik gewoon die dag vrij..

Ps aanvulling. Ik kom nog regelmatig in de stad.
Je bent echt een reddende engel O+
Je hebt een DM met mijn zorgen en ik vind het super fijn dat je me wilt helpen, echt waar.Kan mijn dankbaarheid niet genoeg uiten

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:44 schreef Ole het volgende:
Wat lief!
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:54 schreef maily het volgende:

[..]
Topperrrrrrrrrrrrrrrrr _O_ *O* *O* *O* *O* O+
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ice Rescue *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:58 schreef Ole het volgende:
Fok! O+
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:02 schreef DoubleDip het volgende:
Ik hoop dat je wat meer rust krijgt in je hoofd met de hulp bij je verhuizing. Sterkte.
Dit dus allemaal. Ice _O_
Fok _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Goed dat je nu ruimte voelt voor je emoties. Soms is er een trigger, soms komt het uit het niks. Wat je over de band met je moeder schrijft herken ik wel. En juist daarom komt het extra hard binnen dat zd er nu niet meer is.
Klopt... Net weer eens een brief aan haar geschreven in "het mama boekje". Dat was wel fijn ... Straks nog een briefje schrijven over dat ik nu rust heb
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:28:43 #280
434905 Iceage
pi_220791832
Ja Hallo zeg stop maar !

Ik doe het niet uit egotripperij of aandacht maar om zorgen bij jou en ook bij anderen hier weg te nemen (voor zover dat kan) Daarom poste ik niet alleen per dm maar ook en publiek.

[ Bericht 13% gewijzigd door Iceage op 14-05-2026 16:42:40 ]
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:29:45 #281
364037 ChildoftheStars
pi_220791856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:28 schreef Iceage het volgende:
Ja Hallo zeg stop maar !

Ik doe het niet uit egotripperij of aandacht maar om zorgen weg te nemen (voor zover dat kan)
Oke oke oke :* Ik houd op O+
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:44:32 #282
364037 ChildoftheStars
pi_220791954
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:28 schreef Iceage het volgende:
Ja Hallo zeg stop maar !

Ik doe het niet uit egotripperij of aandacht maar om zorgen bij jou en ook bij anderen hier weg te nemen (voor zover dat kan) Daarom niet alleen per dm maar ook en publiek.
Dat snappen we toch allemaal! :*
Of ik begrijp dat iig en had er nog niet anders naar gekeken :Y
En heel fijn, en ik voelde me bij mijn paniekbericht nogal schuldig naar jou toe dat ik me op jou afreageerde en dan bied je alsnog je hulp aan O+

Jij bent gewoon een bijzonder mens

En NU houd ik echt op ;)
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:01:57 #283
434905 Iceage
pi_220792150
Al dms verstuurd maar toch even publiek hier.
Ik wil absoluut niet dat dit verder aandacht krijgt op FOK! buiten dit dagboek om. Daarmee doel ik bv op de frontpage of andere topics.
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:04:53 #284
364037 ChildoftheStars
pi_220792167
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:01 schreef Iceage het volgende:
Al dms verstuurd maar toch even publiek hier.
Ik wil absoluut niet dat dit verder aandacht krijgt verder op FOK! buiten dit dagboek om. Daarmee doel ik bv op de frontpage of andere topics.
^O^
Van mijn kant komt dat goed hoor

(En stiekem vind ik dat ook fijn)
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:54:22 #285
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220793059
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ach, die zijn liever lui dan moe. ;)
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:21:00 #286
364037 ChildoftheStars
pi_220793193
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ach, die zijn liever lui dan moe. ;)
We hebben komende week twee dagen om te bibliotheek te ontruimen. Vermoed dat ik degene bent die het meeste kan sjouwen ja ... zo gaan zin in, maar goed. Dat is een kwestie van samen doorbikkelen
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:23:12 #287
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220793203
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
We hebben komende week twee dagen om te bibliotheek te ontruimen. Vermoed dat ik degene bent die het meeste kan sjouwen ja ... zo gaan zin in, maar goed. Dat is een kwestie van samen doorbikkelen
Het gaat jullie wel lukken! ^O^
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:26:37 #288
364037 ChildoftheStars
pi_220793225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:23 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Het gaat jullie wel lukken! ^O^
Dat sowieso. Alleen zondag kom ik heel laat thuis
En dan maandag eerst begeleider en dan direct door ontruimen.
Woensdag rustig instorten dus maar. Alleen vanaf zaterdag wordt het leuk tot en met zondag en zwaar op maandag plus dinsdag.

Mijn agenda was ook een compleet rampenplan. Nu heb ik alles op een rijtje gezet, netjes met kleurcodes. Iets meer overzicht zo, alleen dat het belachelijk druk is valt ook meer op _O-
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:29:30 #289
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220793252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat sowieso. Alleen zondag kom ik heel laat thuis
En dan maandag eerst begeleider en dan direct door ontruimen.
Woensdag rustig instorten dus maar. Alleen vanaf zaterdag wordt het leuk tot en met zondag en zwaar op maandag plus dinsdag.

Mijn agenda was ook een compleet rampenplan. Nu heb ik alles op een rijtje gezet, netjes met kleurcodes. Iets meer overzicht zo, alleen dat het belachelijk druk is valt ook meer op _O-
Niks mis met een beetje overzicht scheppen in de chaos. Hopelijk levert dat wel meer rust op in je hoofd. Ook handig tijdens het ontruimen. Misschien kun je daar ook een schema voor maken? Ook handig voor de oudjes. ;)
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:35:02 #290
364037 ChildoftheStars
pi_220793311
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:29 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Niks mis met een beetje overzicht scheppen in de chaos. Hopelijk levert dat wel meer rust op in je hoofd. Ook handig tijdens het ontruimen. Misschien kun je daar ook een schema voor maken? Ook handig voor de oudjes. ;)
Er zit iemand bij die nog een grotere controlefreak is dan ik. Die zou een plan nooit accepteren. Her way or the highway. Niet de gemakkelijkste om mee samen te werken. Die accepteert geen andere mening dan de hare
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:37:35 #291
421867 greysbones
pi_220793336
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Alleen ik ben alleen, moet alles alleen zien te doen en te overzien. Er is amper duidelijkheid, etc. Het is een nachtmerrie

wederom _O_
je erkent je probleem
en probeert hier hulp bij te krijgen
heel goed van je

probeer je zorgen even op te schuiven tot na je gesprek
wie weet wat ze voor je kunnen betekenen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:38:28 #292
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220793343
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Er zit iemand bij die nog een grotere controlefreak is dan ik. Die zou een plan nooit accepteren. Her way or the highway. Niet de gemakkelijkste om mee samen te werken. Die accepteert geen andere mening dan de hare
Hoe ga je dan mee om?
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:38:51 #293
421867 greysbones
pi_220793347
quote:

je bent echt een enorme schat O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:43:15 #294
364037 ChildoftheStars
pi_220793387
quote:
99s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:37 schreef greysbones het volgende:

[..]
wederom _O_
je erkent je probleem
en probeert hier hulp bij te krijgen
heel goed van je

probeer je zorgen even op te schuiven tot na je gesprek
wie weet wat ze voor je kunnen betekenen
Ik doe mijn best iig. Die problemen heb ik al lang zat, dus ik kan deels voorkomen dat ik mijn neus stoot. Voorkomen is altijd fijner dan hulp vragen. Al vind ik dat altijd erg lastig. Wil geen lastige patiënt zijn

En ik doe mijn best om het uit mijn hoofd te houden. Alleen sommige dagen lukt dat gewoon eventjes niet en vandaag had ik zo'n dag. Beetje te suf voor een goede weerstand tegen zulke piekerdingen. Morgen weer beter

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Hoe ga je dan mee om?
Ja en amen
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:44:14 #295
421867 greysbones
pi_220793401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik doe mijn best iig. Die problemen heb ik al lang zat, dus ik kan deels voorkomen dat ik mijn neus stoot. Voorkomen is altijd fijner dan hulp vragen. Al vind ik dat altijd erg lastig. Wil geen lastige patiënt zijn

En ik doe mijn best om het uit mijn hoofd te houden. Alleen sommige dagen lukt dat gewoon eventjes niet en vandaag had ik zo'n dag. Beetje te suf voor een goede weerstand tegen zulke piekerdingen. Morgen weer beter
[..]
Ja en amen
Lieve Cots
ik denk dat je voor de meeste begeleiders echt een droom bent
je doet jezelf echt te kort
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:45:57 #296
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220793419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ja en amen
Hopelijk komt ze niet opdagen. :P
  donderdag 14 mei 2026 @ 20:44:26 #297
364037 ChildoftheStars
pi_220794020
quote:
99s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:44 schreef greysbones het volgende:

[..]
Lieve Cots
ik denk dat je voor de meeste begeleiders echt een droom bent
je doet jezelf echt te kort
Naja...ik doe mijn best iig... ze was wel blij dat ik specifiek had gevraagd naar een bel-afspraak op woensdag. Dat doe ik niet zo snel namelijk. Wacht altijd tot de afspraak erop normaal gesproken

Alleen zoals dat huilmoment plannen op een dag is vandaag mislukt. Kan het gewoon even niet opbrengen. Daar hoor ik morgen wel over :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:45 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Hopelijk komt ze niet opdagen. :P
Ach het is verder een leuk mens hoor! Alleen ze is verschrikkelijk dominant
  donderdag 14 mei 2026 @ 23:21:21 #298
434905 Iceage
pi_220796933
Nog kleine aanvulling voor de duidelijkheid. Child en ik dmen al best heel lang.

Ik heb haar ook aangegeven mocht een van haar begeleiders vragen hebben of opmerken tegen haar of het wel verstandig of vertrouwd is dat ze ivm haar verhuizing hulp krijgt van iemand die ze via internet kent dat er door hun contact met mij mag worden opgenomen.

Mocht FOK! een storing hebben of erger Kunnen Child en ik ook buiten FOK! om contact met elkaar hebben.

Goede nacht toegewenst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 14-05-2026 23:39:43 ]
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 23:39:58 #299
249559 crew  Lavenderr
pi_220797038
quote:

Wat lief van je dat je gaat helpen. Echt heel behulpzaam. Topper!
  donderdag 14 mei 2026 @ 23:52:30 #300
88068 kree
pi_220797081
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 20:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naja...ik doe mijn best iig... ze was wel blij dat ik specifiek had gevraagd naar een bel-afspraak op woensdag. Dat doe ik niet zo snel namelijk. Wacht altijd tot de afspraak erop normaal gesproken

Alleen zoals dat huilmoment plannen op een dag is vandaag mislukt. Kan het gewoon even niet opbrengen. Daar hoor ik morgen wel over :Y
[..]
Ach het is verder een leuk mens hoor! Alleen ze is verschrikkelijk dominant
denk wel op de goeie weg, het lastige is altijd je problemen onderkennen en toegeven. En denk doe je wel.

dat is de eerste stap en de lastigste namelijk mss nog wel.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 14 mei 2026 @ 23:53:40 #301
434905 Iceage
pi_220797087
Vol. Het is aan Child een nieuw deel te openen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')