abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2026 @ 22:06:20 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220753349
CotS, heb je plannen voor deze zomer? Wat wil je doen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 22:10:02 #52
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220753370
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Kan wel, maar het gaat wel.
'k Heb nog geen plannen om te acteren op mijn gevoelens en ervaringen op het moment. Het is gewoon even zwaar. Over een uurtje is het bedtijd en dan tja... morgen weer een dag en hoe die gaat zien we dan wel weer
[..]
Knuffel :*
Welterusten Child en een knuffel van me!
pi_220753393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:10 schreef qltel het volgende:

[..]
Welterusten Child en een knuffel van me!
Jep, eerst nog even thee

Jij lekker uitrusten he :* Zal je nodig hebben
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 22:14:25 #54
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220753401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Jep, eerst nog even thee

Jij lekker uitrusten he :* Zal je nodig hebben
Oh, dat kkmt wel goed!

Geniet van je thee. c_/
pi_220753484
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:14 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh, dat kkmt wel goed!

Geniet van je thee. c_/
Super!

En komt goed. Misschien wat later naar bed. Het is weekend :Y en ik ben nog echt niet moe
pi_220753694
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:06 schreef Keep_Walking het volgende:
CotS, heb je plannen voor deze zomer? Wat wil je doen?
Wat ik in andere topic(s) ook al schreef: Waarom blijf je niet in je eigen Dagboek en dring je jezelf weer op in (kwetsbare) topics van anderen !

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 09-05-2026 23:13:57 ]
pi_220755108
@Child, :* hopelijk een beetje geslapen.
Fake it till you make it...
pi_220755485
Goedemoooorgen Child c_/ Rise and Shine :B Sterkte vandaag op deze moeilijke dag voor je.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iceage op 10-05-2026 09:35:56 ]
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 10:02:59 #59
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220755875
Goedemorgen Child *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220756010
Goedemorgen *O*
  zondag 10 mei 2026 @ 11:35:33 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756549
Goedemorgen CotS.🌷😄💓
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220756668
Goeiemorgen CotS, mooie dag vandaag :)

Ik zou zeggen doe rustig aan, zet het raam lekker open of maak als dat lukt een wandeling en geef je gevoelens de ruimte.

Je bent niet de enige voor wie dit een beladen dag is en bij net zoveel mensen die deze dag leuk vinden zijn er net zoveel die deze dag heel moeilijk vinden.

:*
Twiddel
pi_220756676
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:44 schreef summer2bird het volgende:
Goeiemorgen CotS, mooie dag vandaag :)

Ik zou zeggen doe rustig aan, zet het raam lekker open of maak als dat lukt een wandeling en geef je gevoelens de ruimte.

Je bent niet de enige voor wie dit een beladen dag is en bij net zoveel mensen die deze dag leuk vinden zijn er net zoveel die deze dag heel moeilijk vinden.

:*
Ja heftige dag. Voor mij ook mijn moeder ging rip kerstnacht 2014 :'(
pi_220756747
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:47 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ja heftige dag. Voor mij ook mijn moeder ging rip kerstnacht 2014 :'(
Jij ook veel sterkte :*
Twiddel
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 12:06:22 #65
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220756755
Veel sterkte Cots :*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 12:32:02 #66
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220756870
Goedemorgen Child! Ik heb alweer 13 km gewandeld en moet waarschijnlijk nog 12 a 13 km. Ik hoop dat je ondanks alles toch een fijne dag hebt vandaag.

[ Bericht 18% gewijzigd door qltel op 10-05-2026 15:18:27 ]
pi_220757228
Veel sterkte vandaag
pi_220757239
O+ :*
Smile, it's free therapy.
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 13:51:12 #69
Brabo Bastard
pi_220757286
Heel veel sterkte Child O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220757318
Klotedag vandaag. Sterkte Child.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:19:34 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220757402
Child :* :* :*
pi_220757707
Hoe gaat het nu met je Child ? Ik mag hopen dat je OK bent!!
pi_220757814
Hoi mensen,

Even een mindere dag. Had even de behoefte aan me terugtrekken
Weet niet wat ik van vandaag vind en ik voel eigenlijk helemaal niks, niet echt in contact met de realiteit denk ik

Kon het even niet opbrengen om te typen. Ook mijn vrienden horen nu pas van me

Dadelijk maar weer naar boven denk ik. Na het eten ga ik weer boven zitten haken denk ik

Ben wel erg moe
Dus nu even koffie
pi_220757960
Oké, koffie doet me goed. De emoties zakken
Ik denk er over om morgen de begeleidster te appen of zij even wil bellen.
Gewoon even mijn hart luchten
En morgen een lange wandeling maken, even alles eruit lopen. Vandaag lekker een huispakdag (mag op zondag) dus even geen wandelen en dat is ook best

Sorry dat ik stil was vandaag. Het lukte me gewoon eventjes niet?
Nu wel weer mezelf hoor, ben weer gewoon online :) Volgende keer zal ik eerst wat zeggen

Gelukkig zijn na vandaag de "moeders-reclames" voorbij. Dan word ik niet de hele tijd met de neus erop gedrukt
Het voelt soms als oneerlijk. Mis haar zo

Morgen weer een goede dag, waarin ik beneden weer ga schoonmaken en opruimen. Wandelen. Misschien even een pak rijstwafels halen bij de Jumbo of Albert Hein. Gewoon zulke dingen. Weer alles normaal oppakken
pi_220757985
En weer Sorry zeggen Nergens voor nodig. :B
pi_220758025
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, koffie doet me goed. De emoties zakken
Ik denk er over om morgen de begeleidster te appen of zij even wil bellen.
Gewoon even mijn hart luchten
En morgen een lange wandeling maken, even alles eruit lopen. Vandaag lekker een huispakdag (mag op zondag) dus even geen wandelen en dat is ook best

Sorry dat ik stil was vandaag. Het lukte me gewoon eventjes niet?
Nu wel weer mezelf hoor, ben weer gewoon online :) Volgende keer zal ik eerst wat zeggen

Gelukkig zijn na vandaag de "moeders-reclames" voorbij. Dan word ik niet de hele tijd met de neus erop gedrukt
Het voelt soms als oneerlijk. Mis haar zo

Morgen weer een goede dag, waarin ik beneden weer ga schoonmaken en opruimen. Wandelen. Misschien even een pak rijstwafels halen bij de Jumbo of Albert Hein. Gewoon zulke dingen. Weer alles normaal oppakken
De moederdagsreclames zijn echt verschrikkelijk. Dat vond ik het eerste jaar het ergste. Langzaam wordt dat minder, maar het "gezellig samen zijn" is er niet niet. Tuurlijk had ik graag nog leuke dingen willen doen.
Elke keer met je neus om de feiten gedrukt te worden dat mijn moeder er niet meer was.
De dame van de drogisterij die de opmerking maakte "nog wat voor je moeder kopen?" Moest het ontgelden. 'als ik er nog eentje had gehad wel'. Daarna excuses met als dooddoener "U bent nog wel wel jong om geen moeder meer te hebben". Tja, dat was ook niet mijn keuze hè. Ik weet niet of ze het daarna nog aan iemand gevraagd heeft.

De dag gaat gelukkig weer voorbij. Steeds meer bedrijven zijn hier alert op. Van Greetz kreeg ik al de mogelijkheid om me af te melden van alle mailings mbt moederdag. Steeds meer bedrijven doen dit.

Sterkte vandaag. Neem een lekkere kop thee/ koffie. Morgen weer een dag!
pi_220758054
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:05 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
De moederdagsreclames zijn echt verschrikkelijk. Dat vond ik het eerste jaar het ergste. Langzaam wordt dat minder, maar het "gezellig samen zijn" is er niet niet. Tuurlijk had ik graag nog leuke dingen willen doen.
Elke keer met je neus om de feiten gedrukt te worden dat mijn moeder er niet meer was.
De dame van de drogisterij die de opmerking maakte "nog wat voor je moeder kopen?" Moest het ontgelden. 'als ik er nog eentje had gehad wel'. Daarna excuses met als dooddoener "U bent nog wel wel jong om geen moeder meer te hebben". Tja, dat was ook niet mijn keuze hè. Ik weet niet of ze het daarna nog aan iemand gevraagd heeft.

De dag gaat gelukkig weer voorbij. Steeds meer bedrijven zijn hier alert op. Van Greetz kreeg ik al de mogelijkheid om me af te melden van alle mailings mbt moederdag. Steeds meer bedrijven doen dit.

Sterkte vandaag. Neem een lekkere kop thee/ koffie. Morgen weer een dag!
Dikke knuffel voor jou O+

Zelf ben ik ook wel een keertje lomp geweest tegen iemand :@
De dag na haar overlijden vroeg iemand hoe het met mijn moeder ging en ik flapte eruit "dood", zonder iets erbij :@

Dat van Greetz wist ik niet! Ga ik even achteraan. Kreeg al met Pasen telkens berichtjes voor Paaskaarten (ja, daar deden we aan). En nu dit. Ik stik er half in

Ik vind het echt naar dat je vroeg je moeder bent verloren -O-
En je mag altijd daar gevoelens bij houden en "lomp" zijn tegen lompe mensen die er maar vanuit gaan dat iedereen een compleet setje ouders heeft. Dat is zo uit deze tijd die aanname. Ook homohuwelijke en met scheidingen en ellende...

Het is vooral dat ik geen familie meer heb nu. Ja een broer, maar dat is niet meer dan af en toe een appje... voelt niet als familie

Kerst is denk ik het volgende grote iets. Dus ik kan wat desensitiseren. Heb haar wel beloofd gewoon kerst te vieren, en Oudjaar, want het is mijn favoriete tijd van het jaar. Die kan ik niet als gewone dagen voorbij laten gaan.

maar goed... eerst de renovatie overleven ;) en eerst de zomer...

Sorry voor het lange verhaal...
pi_220758086
En alweer een Sorry _O-
pi_220758089
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:18 schreef Iceage het volgende:
En alweer een Sorry _O-
Vandaag moet je die maar even door de vingers zien
Morgen doe ik wel weer mijn best op sorry-gebied
pi_220758104
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Vandaag moet je die maar even door de vingers zien
Morgen doe ik wel weer mijn best op sorry-gebied
Goedzo. Je post heel fijn en steunend :Y
Je postings hier worden enorm gewaardeerd.

Ik ga nu ook in het bos wandelen.(Landgoed Ter borg of kniphorst bos in Anloo) Even alles loslaten.
pi_220758137
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:19 schreef Iceage het volgende:

[..]
Goedzo. Je post heel fijn en steunend :Y
Je postings hier worden enorm gewaardeerd.

Ik ga nu ook in het bos wandelen.(Landgoed Ter borg of kniphorst bos in Anloo) Even alles loslaten.
De berichten van jou en de rest waardeer ik enorm *;

Geniet er van! Bossen zijn mijn favoriete iets O+
Wel lekker een jas aan hoor! Kille wind vandaag. Alleen die grijze lucht erbij is wel mooi (misschien zelfs regen, dat ruikt zo lekker in een bos en klinkt zo gezellig)
Ahum, ik zit nu jouw plezier in te vullen

Ik hoop dat het je helpt om even te lopen en je emoties even te laten wegebben
Sterkte
pi_220758201
Lompe vragen, kunnen lompe antwoorden krijgen hoor. Geen sorry.

Het maakt niet uit hoe oud je bent om je moeder te verliezen. Het is in de meeste gevallen verdrietig. Dus de opmerking van de dame van de drogist was dom. Dus kon ze een lomp antwoord krijgen.

Het is bijna 10 jaar geleden dat mijn moeder overleed. De dag van vandaag is er eentje met een donker randje. Minder zwart. Het eerste jaar vond ik het heftigste omdat ik me dit zelf nooit gerealiseerd had. Het is toch een soort van vanzelfsprekendheid of zo.

Ik heb me ook nooit gerealiseerd hoe ingrijpend het is als een van je ouders overlijdt. Dat realiseerde ik me pas toen het mij over kwam. Later nog wel mooie gesprekken gevoerd hierover met mensen die ook een ouder moeten missen.

Ik koester de mensen die er voor me zijn. Vriendinnen die ik dag en nacht kan bellen als er wat is. Mensen van wie ik nooit verwacht had dat ze me zo dierbaar zijn geworden. Die opeens te voorschijn kwamen toen ik ze nodig had.

Via Greetz kreeg een mail. Meld je af als je geen mailings wil ontvang. Dat kreeg ik volgens mij vorig jaar van de Kruidvat ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Irri-tante op 10-05-2026 18:52:08 ]
pi_220758311
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:30 schreef Irri-tante het volgende:
Lompe vragen, kunnen lompe antwoorden krijgen hoor. Geen sorry.
Ja... dat is waar :Y
"Lomp" zijn is niet mijn sterkste eigenschap :+
Anderzijds, mijn pa heeft suïcide gepleegd toen ik zes was en ik ben daar ook heel mijn leven lomp over geweest :o :Y

quote:
Het maakt niet uit hoe oud je bent om je moeder te verliezen. Het is in de meeste gevallen verdrietig. Dus de opmerking van de dame van de drogist was dom. Dus kon ze een lomp antwoord krijgen.
Mee eens *;

quote:
Het is bijna 10 jaar geleden dat mijn moeder overleed. De dag van vandaag is er eentje met een donker randje. Minder zwart. Het eerste jaar vond ik het heftigste omdat ik me dit zelf nooit gerealiseerd had. Het is toch een soort van vanzelfsprekendheid of zo.
Begrijp het
Ze zeggen idd dat het zwart minder donker wordt, alleen ik kan me dat nu nog niet voorstellen als ik eerlijk mag zijn. Het is "fijn" om te lezen dat het bij jou zo is. Dat geeft mij ook hoop.
Op den duur "wen" je er toch wel een soort van aan? Doet het tien jaar ook wat?

Weet nog wel toen ik zestien was dat het me toch wat deed. Ondanks dat het (dit mag ik niet zeggen) overlijden van mijn vader een oplucting was :o (en dat is niet zo maar).

Scholen vind ik trouwens ook lomp met moeder/vaderdag. Mijn vader was transgender (of dacht dat. Zijn suïcide kwam voort uit drugs en spijt van de operatie) en toen hij nog een vrouw was moesten mijn broer en ik toch een vaderdagcadeau maken. Broer en ik beiden een echt "mannen ding" (broer een stropdas en mijn eigen ding weet ik niet meer). En onze vader werd kwaad als we "papa" zeiden. Dus je kan je wel voorstellen hoe dit viel
(hij werd ook woest dat we wel een moederdag-iets voor onze moeder maakte en niet voor hem. Hij wilde ook mama genoemd worden. Alleen die naam en rol was al bezet voor onze moeder)

En nee, ik wil geen preek over politiekcorrecte toestanden rondom transgenders. Ik accepteer het, respecteer het en pas me aan bij ieder ander, maar niet bij het monster dat mijn vader was

En latere jaren, na zijn dood, waren broer en ik ook verplicht om vaderdagcadeaus te knutselen. Ik ben nooit verdrietig geweest om zijn dood, maar dit was wel super lomp.
quote:
Ik heb me ook nooit gerealiseerd hoe ingrijpend het is dat je ouders overlijdt. Dat realiseerde ik me pas toen het mij over kwam. Later nog wel mooie gesprekken gevoerd hierover met mensen die ook een ouder moeten missen.
Dit herken ik wel ja :Y
quote:
Ik koester de mensen die er voor me zijn. Vriendinnen die ik dag en nacht kan bellen als er wat is. Mensen van wie ik nooit verwacht had dat ze me zo dierbaar zijn geworden. Die opeens te voorschijn kwamen toen ik ze nodig had.

Via Greetz kreeg een mail. Meld je af als je geen mailings wil ontvang. Dat kreeg ik volgens mij vorig jaar van de Kruidvat ook.
O+ O+ O+
Dat vind ik fijn, dat je zulke vriendinnen hebt O+ Stemt me echt goed! Je bent goede vriendinnen waard en een topper.
Dank je wel voor het delen van je verhaal

En idd, lomp reageren op lompe opmerkingen/vragen is niet lomp ;)
pi_220758619
Hartstikke logisch toch dat vandaag ff een offday is. Word je er weer fijn an herinnerd dat je vandaag niks te vieren hebt, alsof je dan lekker vrolijk gaat doen -O- helaas gaan er nog veel van zulke momenten volgen, maar dat maakt deze niet minder kut.

En ja als iemand lomp doet mag je gewoon lomp terugdoen. Hoef je geen sorry voor te zeggen.

En inderdaad herkenbaar: ik ben iets jonger dan Child, maar je wil niet weten hoeveel mensen aannemen dat je beide ouders nog hebt. Terwijl ik er genoeg van onze leeftijd ken die ook een ouder moeten missen.
pi_220758636
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:19 schreef DoubleDip het volgende:
Hartstikke logisch toch dat vandaag ff een offday is. Word je er weer fijn an herinnerd dat je vandaag niks te vieren hebt, alsof je dan lekker vrolijk gaat doen -O- helaas gaan er nog veel van zulke momenten volgen, maar dat maakt deze niet minder kut.

En ja als iemand lomp doet mag je gewoon lomp terugdoen. Hoef je geen sorry voor te zeggen.

En inderdaad herkenbaar: ik ben iets jonger dan Child, maar je wil niet weten hoeveel mensen aannemen dat je beide ouders nog hebt. Terwijl ik er genoeg van onze leeftijd ken die ook een ouder moeten missen.
Knuffel... dat is zo stom... maar ja, misschien begint de maatschappij zich aan te passen

Dank je O+
  zondag 10 mei 2026 @ 18:49:03 #86
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220759389
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:30 schreef Irri-tante het volgende:

Ik heb me ook nooit gerealiseerd hoe ingrijpend het is dat je ouders overlijdt. Dat realiseerde ik me pas toen het mij over kwam. Later nog wel mooie gesprekken gevoerd hierover met mensen die ook een ouder moeten missen.

Het raakt je pas wanneer het je echt overkomt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220759776
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
De berichten van jou en de rest waardeer ik enorm *;

Geniet er van! Bossen zijn mijn favoriete iets O+
Wel lekker een jas aan hoor! Kille wind vandaag. Alleen die grijze lucht erbij is wel mooi (misschien zelfs regen, dat ruikt zo lekker in een bos en klinkt zo gezellig)
Ahum, ik zit nu jouw plezier in te vullen

Ik hoop dat het je helpt om even te lopen en je emoties even te laten wegebben
Sterkte
Het is landgoed Ter Borg geworden.en pannekoek met appel, spek en stroop in Sellingen.Ook even bij het kloostermuseum in Ter Apel geweest.

In het Kniphorstbos in Anloo ben ik vaker geweest ook met mijn moeder en zusjes en honden dus dat leek me niet verstandig.

Uiteraard Jas aan. Ben lekker uitgewaaid en ZEN. Maarja dan weer terug zie ik de reacties van onze grote forumbaas in fb en dacht WTF 8)7

Fijne avond Child , probeer er toch wat fijns van te maken. Ga ik ook proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 10-05-2026 20:42:02 ]
pi_220759996
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:46 schreef Iceage het volgende:

[..]
Het is landgoed Ter Borg geworden.en pannekoek met appel , spek en stroop in Sellingen.Ook even bij het kloostermuseum in Ter Apel geweest.
Klinkt heel erg goed O+

quote:
In het Kniphorstbos in Anloo ben ik vaker geweest ook met mijn moeder en zusjes en honden dus dat leek me niet verstandig.
Nee snap ik...Knuffel :*
quote:
Uiteraard Jas aan. Ben lekker uitgewaaid en ZEN. Maarja dan weer terug zie ik de reactie van onze grote forumbaas in fb en dacht WTF 8)7

Fijne avond Child , probeer er toch wat fijns van te maken. Ga ik ook proberen.
Jij ook een fijne avond

Hier een prima avond. Zitten haken en naaldvilten. Nu lekker onderuit
pi_220760069
Krijg wel stress van alle toestanden in R&P en het is heel moeilijk om het te negeren
Misschien moet ik het feedbacktopic ontvolgen... Als er iets gepost wordt in mijn belang kunnen mensen me gewoon taggen

Ik kan slecht tegen ruzies, negeer ze het liefst en negeer mensen die me niet aanstaan. Dat is in mijn beleving het gemakkelijkste (en ontzettend passief agressief, ik weet het :o )

Ergens voel ik me ook wel een sukkel dat ik niet de confrontatie aan durf te gaan en ook een reden om het feedbacktopic even tijdelijk niet te volgen. Het heeft immers geen betrekking tot mij en anders hoor ik het wel?
pi_220760094
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Krijg wel stress van alle toestanden in R&P en het is heel moeilijk om het te negeren
Misschien moet ik het feedbacktopic ontvolgen... Als er iets gepost wordt in mijn belang kunnen mensen me gewoon taggen

Ik kan slecht tegen ruzies, negeer ze het liefst en negeer mensen die me niet aanstaan. Dat is in mijn beleving het gemakkelijkste (en ontzettend passief agressief, ik weet het :o )

Ergens voel ik me ook wel een sukkel dat ik niet de confrontatie aan durf te gaan en ook een reden om het feedbacktopic even tijdelijk niet te volgen. Het heeft immers geen betrekking tot mij en anders hoor ik het wel?
Ik mentonde jou omdat jij de reden bent dat ik niet op anoniem ga.
Nou ik een sorry aan jou : :*
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 21:05:34 #91
Brabo Bastard
pi_220760103
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

Snap ik (ook als mod), maar maak je geen zorgen O+

Je hoeft de confrontatie ook niet aan te gaan :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220760114
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:04 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ik mentonde jou omdat jij de reden bent dat ik niet op anoniem ga.
Nou ik een sorry aan jou :*
O+ O+ O+
Die sorry is zo erg overbodig en we hebben het er al over gehad en ik ben je ontzettend dankbaar dat je dit doet, echt waar. Dat is echt een groot cadeau naar mij toe :*

Ik volgde dat topic überhaupt al trouwens. Alleen van af en toe een klacht of compliment is het een soort oorlogsgebied geworden en daar heb ik gewoon niks aan. Snap dat het soms ook betrekken tot mij heeft, alleen ik moet niet alles willen lezen.

Edit: ik ontvolg feedback, als er iets belangrijks voor mij is taggen mensen me maar :) Dat geeft heel wat meer rust in mijn hoofd
pi_220760165
Laat FB gewoon lekker liggen als het vervelend is. Het gaat sowieso niet over jou. Zolang je hier maar veilig kan posten zijn wij tevreden.
pi_220760166
quote:
Ze zeggen idd dat het zwart minder donker wordt, alleen ik kan me dat nu nog niet voorstellen als ik eerlijk mag zijn. Het is "fijn" om te lezen dat het bij jou zo is. Dat geeft mij ook hoop.
Op den duur "wen" je er toch wel een soort van aan? Doet het tien jaar ook wat?
Zoals het mij uitgelegd is, dat het verdriet zelf niet kleiner wordt maar wel je leefwereld.

Ik dacht dat het verdriet zelf kleiner zou worden, zou slijten of dat ik het verdriet een 'plek' had gegeven.. en was dan verbaasd dat ik jaren na haar dood opeens weer enorm verdrietig kon zijn en haar enorm kon/ kan missen.

Direct na het overlijden ben je vaak alleen met het gemis van de dierbare bezig.
Dan voelt het verdriet heel groot en zwaar (logisch). (afhankelijk natuurlijk van het overlijden , plots of niet etc).
Vaak ga je daarna weer wat dingen oppakken waar je niet altijd zin in hebt, want het verdriet kan nog overspoelen.
Maar na verloop van tijd krijg je vaak toch weer interesse om andere dingen te doen. Om toch weer mensen te zien, je pakt meer op en krijgt er ook wel weer plezier in.
Dit is wat ze bedoelen met je leefwereld wordt weer groter. Maar dat verdriet blijft.. het schuift wat naar de achtergrond zeg maar en plopt dan opeens weer naar boven.

quote:
Scholen vind ik trouwens ook lomp met moeder/vaderdag
quote:
toen hij nog een vrouw was moesten mijn broer en ik toch een vaderdagcadeau maken.
Dat lijkt me echt heel vervelend als kind zijnde.
Misschien was er toen minder bekendheid over dan nu? Of gingen jullie naar een school die nog vrij ouderwets waren in hun man/ vrouw beeld?
Ervaring hier is dat ze op de basisschool wel rekening hielden met ouders en het overlegden het met het kind en of ouders.

En zeker mag je zeggen dat het een opluchting was dat hij stierf :*
Logisch gevolg dat je dat denkt/ zo ernaar kijkt.

quote:
Misschien moet ik het feedbacktopic ontvolgen
Is toch alleen maar slim om dan te ontvolgen als je weet dat het je onrust geeft.
Niks passief agressief of sukkel o|O zachtjes :s)

[ Bericht 35% gewijzigd door Kissingbird op 10-05-2026 21:32:27 ]
pi_220760195
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
O+ O+ O+
Die sorry is zo erg overbodig en we hebben het er al over gehad en ik ben je ontzettend dankbaar dat je dit doet, echt waar. Dat is echt een groot cadeau naar mij toe :*

Ik volgde dat topic überhaupt al trouwens. Alleen van af en toe een klacht of compliment is het een soort oorlogsgebied geworden en daar heb ik gewoon niks aan. Snap dat het soms ook betrekken tot mij heeft, alleen ik moet niet alles willen lezen.

Edit: ik ontvolg feedback, als er iets belangrijks voor mij is taggen mensen me maar :) Dat geeft heel wat meer rust in mijn hoofd
Verstandig besluit
pi_220760198
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:14 schreef DoubleDip het volgende:
Laat FB gewoon lekker liggen als het vervelend is. Het gaat sowieso niet over jou. Zolang je hier maar veilig kan posten zijn wij tevreden.
O+ Dank je wel :)
Merk nu al de rust *O*
Als ik nieuwsgierig ben kan ik altijd even spieken ;)

En hier voel ik me zeker veilig

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:14 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
[..]
Dat lijkt me echt heel vervelend als kind zijnde.
Misschien was er toen minder bekendheid over dan nu? Of gingen jullie naar een school die nog vrij ouderwets waren in hun man/ vrouw beeld?
Ervaring hier is dat ze op de basisschool wel rekening hielden met ouders en het overlegden het met het kind en of ouders.
Ik ben een ouwertje he. Het was begin jaren '90. In '94 is mijn vader overleden.
Daarnaast zat ik gewoon op een niet zo'n goede school :)
Hoop dat scholen tegenwoordig beter zijn erin. Dingen als homohuwelijken en gescheiden ouders zijn nu veel meer geaccepteerd. Dit was gewoon gemakzucht van de leerkrachten :Y

quote:
En zeker mag je zeggen dat het een opluchting was dat hij stierf :*
Logisch gevolg dat je dat denkt/ zo ernaar kijkt.
[..]
Naja...mijn vader was geen fijn mens
En misschien was ik ook te jong om erbij te voelen (anderzijds... dat kind van die overleden vriendin was jonger toen zij stierf dan toen ik was toen mijn vader stierf en dat kind heeft er heel veel emotie bij)

Maakt ook niet uit. Het enige vervelende is dat ik geen familie heb waar ik echt een band mee heb. Ik heb gelukkig hele goede vrienden die er voor me zijn. Alleen tja... met bepaalde dingen sta je er toch alleen voor. Zoals met feestdagen, verjaardag etc.
Heb wel mijn moeder beloofd alles te blijven vieren, dus dat doen we (ben te dol op feestjes. Ook al moet ik ze alleen vieren. Doe ik ook al jaren met plezier op O&N)

quote:
Is toch alleen maar slim om dan te ontvolgen als je weet dat het je onrust geeft.
Niks passief agressief of sukkel o|O zachtjes :s)
Gedaan ;)
pi_220760297
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mannog ik was nog bezig met een edit _O- _O-

Ff lezen

quote:
Hoop dat scholen tegenwoordig beter zijn erin. Dingen als homohuwelijken en gescheiden ouders zijn nu veel meer geaccepteerd. Dit was gewoon gemakzucht van de leerkrachten :Y
Ja dat is tegenwoordig hier op de scholen wel normaal en daar spelen ze nu ook goed op in.
Of transgender kinderen, gaan ze wat ik zo meemaakte ook heel goed mee om. Meer in de media en openheid tegenwoordig. Acceptatie van sommige dingen loopt nog wat achter. :7

quote:
Maakt ook niet uit. Het enige vervelende is dat ik geen familie heb waar ik echt een band mee heb. Ik heb gelukkig hele goede vrienden die er voor me zijn. Alleen tja... met bepaalde dingen sta je er toch alleen voor. Zoals met feestdagen, verjaardag etc.
ja dat is inderdaad vervelend en herkenbaar ;) :*

[ Bericht 6% gewijzigd door Kissingbird op 10-05-2026 21:38:06 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 21:39:10 #98
364037 ChildoftheStars
pi_220760352
quote:

[..]
Zoals het mij uitgelegd is, dat het verdriet zelf niet kleiner wordt maar wel je leefwereld.

Ik dacht dat het verdriet zelf kleiner zou worden, zou slijten of dat ik het verdriet een 'plek' had gegeven.. en was dan verbaasd dat ik jaren na haar dood opeens weer enorm verdrietig kon zijn en haar enorm kon/ kan missen.

Direct na het overlijden ben je vaak alleen met het gemis van de dierbare bezig.
Dan voelt het verdriet heel groot en zwaar (logisch). (afhankelijk natuurlijk van het overlijden , plots of niet etc).
Vaak ga je daarna weer wat dingen oppakken waar je niet altijd zin in hebt, want het verdriet kan nog overspoelen.
Maar na verloop van tijd krijg je vaak toch weer interesse om andere dingen te doen. Om toch weer mensen te zien, je pakt meer op en krijgt er ook wel weer plezier in.
Dit is wat ze bedoelen met je leefwereld wordt weer groter. Maar dat verdriet blijft.. het schuift wat naar de achtergrond zeg maar en plopt dan opeens weer naar boven.

[ afbeelding ]
[..]
[..]

Naar dat je verdriet er nog steeds is -O- en dat het je nog steeds kan overvallen. Dat gun ik je zo niet *; Zou willen dat ik iets voor je kon doen :*

Duidelijke uitleg en snap zeker wat je bedoelt
Zou wel fijn zijn als het verdriet kleiner werd ;) Verdriet vind ik een super stomme emotie. Boosheid is sterk, geluk is fijn, maar de rest...

Op dit moment probeer ik mezelf te dwingen de wereld groter te maken. Alleen ik stel mezelf ook regelmatig teleur. Als ik weer niet verder kom dan simpele knutsels. Momenten dat ik mijn huis niet schoon krijg of bijna moet huilen bij een gedachte.
Het naar clubjes gaan valt me zwaar en videobellen met mensen ook. Het liefst kruip ik helemaal terug in een holletje en negeer de wereld, maar dat is niet gezond. Dus met een beetje geweld maak ik de buitenwereld weer groter :Y

Sterkte voor jou, en een dikke knuffel en dank je wel voor je uitleg
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 21:39:53 #99
Brabo Bastard
pi_220760357
Wat mooi dit O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 21:44:45 #100
38824 crew  Droopie
pi_220760394
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[..]
[..]

Hey, die ken ik.
Dat plaatje gaf me steun dat het beter zou worden.

En dat plaatje is precies wat het is geworden :)
Het duurt alleen even voor het verdriet over gaat naar soort van wennen en omgaan met rouw.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')